AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 MiG-21 LanceR

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
AutorMesaj
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mar 28 Oct 2008, 01:50

virusu a scris:
Lyvyoo a scris:
O intrebare profana....
Care este rolul acelei "sulite" din fata parbrizului? Si inca ceva... "gaura" mare din botul sau reprezinta vreo priza de aer sau este doar designul avionului?

"Teava" respectiva se numeste TUB PITOT si are un rol important. sa o zic pe scurt, cu ajutorul presiunilor captate de ea, iti trimite informatii catre diverse aparate de bord, cum ar fi, vitezometrul, variometrul, sau altimetrul.
"Gaura" este priza de admisie a motorului, iar conul din varf are rolul de a controla fluxul de aer care intra in motor, in functie de mai multi factori...
asta asa pe scurt, pentru detalii, cartile de aviatie, sau wikipedia(desi nu e cea mai buna sursa) iti stau la dispozitie.
vezi la prietenul gugle Wink

Virusu-le,

Ce spui tu este corect (despre Pitot tube) dar cred ca "sulita" aia e mai mult un "refueling nozzle" pentru Air to Air refueling... Un pitot tube nu ar fi avut nevoie sa fie asa de lung... Gresec?

Ceva asemanator
Sus In jos
lancer_two_one
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Data de inscriere : 26/07/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mar 28 Oct 2008, 05:18

Capt_Vio a scris:
Virusu-le,

Ce spui tu este corect (despre Pitot tube) dar cred ca "sulita" aia e mai mult un "refueling nozzle" pentru Air to Air refueling... Un pitot tube nu ar fi avut nevoie sa fie asa de lung... Gresec?


Affirmative. E cum a zis virusu si chiar un pic mai mult decit atit. "Sulita" sustine doua dispozitive diferite. Unul este tubul Pitot (PVD). Pentru Pitot, virusu a cam zis ce face. Celalat dispozitiv este traductorul unghiului de derapaj in plan vertical si orizontal (DUAS). DUAS-ul furnizeza corectii in susitemul de armament pentru tun si PRND-uri. Motivul plasarii la distanta fata de structura avionului a celor doua dispozitive rezulta din necesitatea masurarii cu precizie a respectivilor parametrii. Ideea este ca masurarea sa se faca in curent (cit mai) neperturbat.

Nici un MiG pinal la 29 (varintele mai coapte) nu a avut realimentare in aer. La momentul modernizarii cel care a raspuns tehnic de program a impins in fata ideea realimentarii. N-a iesit, si d-asta LanceR-ul a ramas cu aceleasi picioare scurte. Oricum locul in care se afla tubul Pitot nu era deloc un loc prea indicat pentru proba de realimenare. Cel putin pentru ca la o mica distanta in aval se afla un aspirator puternic. Toate probele de realimntare in aer, de pe orice avion, au partea care realizeaza cuplarea plasata undeva unde riscul absorbtiei si al interferentelor aerodinamice este mai mic.


""gaura" mare din bot" este dispozitivul de admisie. Conul este format dintr-un invelis radiopenetrant pentru ca in cavitatea sa interioara se afla radarul de bord. Totodata, conul are un anumit profil pentru a crea un sistem de unde de soc care sint/trebuie sa fie mentinute intr-o configuratie bine definita din motive de functionare stabila a instalatiei de propulsie. Pentru a realiza aceasta functionare stabila, conul isi schimba pozitia in functie de viteza si unghiul de bracare a stabilizatorului comandat. Dublele au o geometrie putin diferita a dispozitivului de admisie, si in cazul lor, reglarea pozitiei conului se face in trei pozitii, in timp ce la simple reglarea se face continuu.

Explicatiile sint putin simplificate si pe scurt, dar cred ca transmit ideea importantei "sulitei" si "gaurii mari din bot".

"Sulita", "gaura" sau mai degraba conul, si delta aripii sint trasaturile inconfundabile ale MiG-lui 21. Iar "sulita" si un joc de cuvinte au fost sursa de inspiratie pentru cel ce a raspuns tehnic de Programul de Modernizare atunci cind i-a dat numele LanceR. Asta e de fapt forma corecta de scriere; cu R de la Romania.

Sorin

PS Si "Mig" se scrie de fapt corect MiG.
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mar 28 Oct 2008, 07:02

Aha... deci asa e. N-am stiut, dar face mult sens ce zici lancer_two_one. Daca stau sa ma gandesc bine, n-am vazut niciodata un Mig-21 intr-o poza "air to air" in timp ce se alimenta. Thanks!
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mar 28 Oct 2008, 08:48



Un prim plan cu tubul pitot al MiG-ului 21 (foto luata din topicul Campia Turzii 2008).

Imi place in mod deosebit fotografia cu HUD-ul! Apropo de HUD, nu mai tin minte cum e la Mig, viteza e afisata pe scala din stanga in km/h si altitudinea in km in dreapta?
Sus In jos
mack
Fotograf


Numarul mesajelor : 242
Localizare : Iasi - Romania
Data de inscriere : 10/06/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mar 28 Oct 2008, 18:55

Nimic nu poate fi mai frumos decat o fotografie "aer-aer". Multumiri.

Adaug cateva imagini cu 21 Lancer B. Nu la fel de spectaculoase ca cele din inceputul topicului, dar interesante prin ineditul schemei de vopsire (RoIAS 2001, LRCK, august).





Sus In jos
Eurofighter
Membru activ


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mar 28 Oct 2008, 22:24

virusu a scris:


"Teava" respectiva se numeste TUB PITOT si are un rol important. sa o zic pe scurt, cu ajutorul presiunilor captate de ea, iti trimite informatii catre diverse aparate de bord, cum ar fi, vitezometrul, variometrul, sau altimetrul.

acum daca tot am intrat in subiect si vrem sa fim mai exacti, tubul Pitot nu capteaza decat presiunea totala, pe care o trimite vitezometrului
presiunea statica vine de la priza de presiune statica
si acum o sa-mi sara Virusu in cap ca nu e asa
asa i-am sarit si eu in cap profei de ceasuri
si raspunsul a fost asa: tubul Pitot capteaza totala, iar tubul Pitot-Prandtl preia totala si statica
scratch
Sus In jos
RATus
Administrator


Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 32
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mar 28 Oct 2008, 22:43

iti sar eu in cap inaintea lui virusu sa zic ca nu merita sa mergem asa de adanc cu discutiile... sunt destul de sigur ca daca vrei sa vorbesti de prizele statice de pe tubul pitot o sa o poti face fara sa-ti sara lumea in cap, si chiar o sa inteleaga la ce te referi si fara sa adaugi prenume la Pitot Smile).

Exact asa as putea eu sa lungesc acuma discutia si sa zic ca tu ai gresit zicand "priza" statica, pe cand ele sunt tot timpu mai mult de una. Razz
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mier 29 Oct 2008, 09:36

Da` ce s-a intimplat cu 9526? Ca nu l-am mai vazut deloc. A fost revopsit la camuflaj?
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mier 29 Oct 2008, 14:05

9526 a fost revopsit la camuflaj.
Poza cu 9526 la ROIAS 2005:
http://www.roaf.ro/ro/presa/imagini/zoom.php?imagine=http://www.roaf.ro/ro/unitati/imagini/2006/Bz.86/RoIAS/17.jpg&text=%20
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mier 29 Oct 2008, 14:39

Multam fain.
Sus In jos
jester
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 138
Varsta : 28
Localizare : caransebes
Data de inscriere : 10/06/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Mier 29 Oct 2008, 23:53

9526 din pacate si-a incheiat cariera. cel mai probabil va fi dusa la taiat...desi tinand cont de spectacolele oferice de luca cu acea dubla..si-ar merita locul in muzeu
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Joi 30 Oct 2008, 12:35

In 2001 n-a fost Luca, deja se retrasese. A fost Chirita pe 9526din ce stiu eu, care pe vremea aia era inca la Borcea...
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Joi 30 Oct 2008, 13:21

jester a scris:
9526 din pacate si-a incheiat cariera...si-ar merita locul in muzeu

Daca te-ar auzi cineva cineva de sus, care are puterea/dorinta sa faca asta, ar fi foarte bine...dar traim in YR.....
Sus In jos
mack
Fotograf


Numarul mesajelor : 242
Localizare : Iasi - Romania
Data de inscriere : 10/06/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Vin 31 Oct 2008, 17:15

Luca a zburat intr-adevar in 2001 la un spectacol aviatic, dar nu la RoIAS.
Ultima lui demonstratie cu public a fost in acel an la Ianca, in primavara.

Ganduri bune,
mack
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Lun 15 Dec 2008, 22:48

21-Lancer mai vrem niste poze......
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Dum 11 Ian 2009, 11:43

Lancer-ul asta e in TOP 5 vizualizari, azi, pe a.net
Sus In jos
horizob
Fotograf


Numarul mesajelor : 818
Varsta : 28
Localizare : Hamburg
Data de inscriere : 05/06/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Dum 11 Ian 2009, 12:01

Și încă una, care tot îți ia răsuflarea...
http://www.airliners.net/photo/Romania---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21MF-Lancer/1463945/L/
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Dum 11 Ian 2009, 21:51

parca asta e mai frumoasa
http://www.airliners.net/photo/Romania---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21MF-Lancer/1463946&tbl=photo_info&photo_nr=2&sok=WHERE__%28aircraft_%3D_%27Mikoyan-Gurevich_MiG-21MF_Lancer_A%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&prev_id=1463947&next_id=1463945
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Dum 11 Ian 2009, 21:53

catalin a scris:
parca asta e mai frumoasa
http://www.airliners.net/photo/Romania---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21MF-Lancer/1463946&tbl=photo_info&photo_nr=2&sok=WHERE__%28aircraft_%3D_%27Mikoyan-Gurevich_MiG-21MF_Lancer_A%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&prev_id=1463947&next_id=1463945

Misto poze, ar fi fost tare sa-i dea reject horizon unlevel lol!
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Pentru 21-Lancer   Lun 19 Ian 2009, 20:51

I have a question and I'm looking for honesty: your display image and the pictures during the flight with Lancer C 6499 are taken by yourself or they are belonging to someone else?

Take care!
Sus In jos
theinnersilence
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 22
Data de inscriere : 21/09/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Vin 23 Ian 2009, 01:25

Foarte frumoase pozele cu MIG-21 si tin sa multumesc autorului, oricare ar fi el, pentru ca a impartit cu noi o bucatica din ce traieste si vede acolo sus! Fiti incredintat, inseamna mult. Stiu ca am gasit cam tarziu topicul asta, dar dupa cum zice proverbul mai bine mai tarziu decat niciodata Smile.

virusu a scris:
"Teava" respectiva se numeste TUB PITOT si are un rol important. sa o zic pe scurt, cu ajutorul presiunilor captate de ea, iti trimite informatii catre diverse aparate de bord, cum ar fi, vitezometrul, variometrul, sau altimetrul.
"Gaura" este priza de admisie a motorului, iar conul din varf are rolul de a controla fluxul de aer care intra in motor, in functie de mai multi factori...
asta asa pe scurt, pentru detalii, cartile de aviatie, sau wikipedia(desi nu e cea mai buna sursa) iti stau la dispozitie.
vezi la prietenul gugle Wink

Virusu, in ceea ce priveste Tubul Pitot, ai perfecta dreptate, insa:
Asa cum a precizat si Capt. Vio, pe langa faptul ca nu e nevoie sa fie atat de lung, niciodata un dispozitiv de captare a presiunilor nu va fi amplasat in botul sau pe un refueling nozzle, acolo unde "palnia" de pe furtunul de alimentare sau spary-ul de combustibil de dupa alimentare ar putea influenta parametrii trimisi catre instrumentele de bord.
In incheiere, as avea o mica intrebare daca nu cer prea mult:
Daca refueling nozzle pe langa rolul evident, inglobeaza si Tubul Pitot, atunci ce rol are componenta incercuita din imagine?

"asta asa pe scurt, pentru detalii, cartile de aviatie, sau wikipedia(desi nu e cea mai buna sursa) iti stau la dispozitie.
vezi la prietenul gugle Wink" am incheiat citatul.

Numai bine la toata lumea si sa aveti un an minunat si plin de impliniri pe toate planurile!
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Vin 23 Ian 2009, 08:17

pai stai putin, daca refueling nozzle inglobeaza tubul pitot, cum functioneaza acesta cand se retracrteaza duza de realiamentare? sau nu functioneaza?
cat despre pitotul de la 21, numai artem stie ce a calculat. nu exista prea lung sau scurt, exista in functie de proiect si fiabilitate Smile
Sus In jos
jester
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 138
Varsta : 28
Localizare : caransebes
Data de inscriere : 10/06/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Vin 23 Ian 2009, 10:57

eu tot nu inteleg de unde naiba ideea ca priza de realimentare ar avea incorporat si tub pitot...cine naiba ar fi atat de nebun sa puna tub pitot pentru cateva zeci de secunde cat dureza alimentarea aia,dupaia sa se excamoteze...cand are avionul tub pitot pe exterior. aberati aiurea.
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Vin 23 Ian 2009, 13:45

lol! Laughing lol! Laughing lol! Laughing lol! Laughing lol! Laughing
pacat ca nu e emoticonul cu ala care se rostogoleste de ras
poate de fapt pitotul de pe priza de alimentare masura presiunea combustibilului in timpul alimentarii, nu?lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

cred ca ati ratat partea interesanta a fotografiei de mai sus: nici unul din piloti nu avea mana pe mansa
tare nu?
Sus In jos
lancer_two_one
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Data de inscriere : 26/07/2008

MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Vin 23 Ian 2009, 15:38

S-a intimplat ca am citit mesajul lui silence la scurt timp dupa ce a fost postat. M-am minunat; dupa cit era scris pe aceast thread inainte pe tema asta, cred ca ar fi facut de inteles subiectul pentru oricine. N-am avut atunci timp mai mult de 5 min, pe care m-am decis sa-l folosesc alegind sa citesc alte mesaje decit sa raspund noilor idei atit de originale pe tema tubului Pitot.

Ce as vrea sa spun acum este ca in cel mai bun caz, cred ca silence a vrut sa glumeasca in genul "ars amatoria" ( nu stiu citi au auzit de acest grup, sau isi mai amintesc de el). Daca nu este o gluma, nu pot sa spun decit ca un asemenea mesaj este o contributie semnificativa de balast intelectual, de care acest forum n-avea nevoie. Am mai vazut pe ici pe colo mesaje de acest gen, oricum asta daca nu este o gluma, e o piesa grea, si cu prea mult balast stim cu totii ca forumul devine greu de bot samd.

Dincolo de moderarea administrativa, cred ca ar trebui sa fie mai prezenta pe forum si moderarea tehnica Daca ar fi existat o asemenea moderarea, locul acestui mesaj (daca ar fi trebuit sa ramina pe forum), dupa parerea mea ar fi fost la "Umor Aviatic". Laughing cheers

Sorin


Ultima editare efectuata de catre lancer_two_one in Vin 23 Ian 2009, 15:51, editata de 1 ori
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: MiG-21 LanceR   Astazi la 21:48

Sus In jos
 
MiG-21 LanceR
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 2 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: