AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiți | 
 

 Budapesta-Busan

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
adrian deva
Airport Level
Airport Level
avatar

Numarul mesajelor : 30
Varsta : 37
Localizare : Deva
Data de inscriere : 20/09/2009

MesajSubiect: Budapesta-Busan   Dum 08 Iun 2014, 23:17

Ahn yong haseyo!

Încerc să realizez un prim reportaj de călătorie, acesta a fost  pe ruta Budapesta-Busan

Primul zbor a fost pe relația BUD-DOH

Miercuri 21 mai 2014 Zbor Budapesta – Doha International Airport (Qatar) distanța aproximativă 3755 km, zborul QR 210,  companie Qatar Airways, locul 10B la mijloc, aeronava A 320 din păcate nu am văzut inmatricularea , timp aproximativ de zbor cinci ore! Apropo ora Qatarului este la aceiași oră cu a  României.
După realizarea check in-ului am primit eticheta galbenă pe bagajele de mână ceea ce indică faptul că suntem în tranzit și avem timp suficient la dispoziție să prindem legătura,  dar în loc să efectuăm controlul de securitate am hotărât să facem o tură de aeroport să ne plimbăm până la terminalul 2A, mare greșeală deoarece la întoarcere am avut o amenințare cu bombă ceea ce ne-a împiedicat să intrăm la controlul de securitate, dar autoritățile maghiare nu s-au impacientat, polițiștii au închis un perimetru au sosit pompierii, ambulanța și un “cosmonaut”, doar în filmele americane am mai văzut un astfel de echipament. Nu am fotografiat deoarece am uitat și oricum eram în trepidații că nu mai mă urc în avion. Întrun final ni se dă drumul iar amenințarea era o cutie de pantofi goală. Nu știu dacă a fost un exercițiu sau a fost o amenințare reală, deoarece au fost foarte calmi toți actorii implicați.
Aeroportul Internațional Budapesta Liszt Ferencc (Ungaria)

Avionul A320

Modulul de divertisment cu ecran tactil din avion

Culoarul de zbor

Meniul

Aeroportul Ghimbav-Brașov

Aeroportul Doha International Airport, un aeroport unde sunt toalete puține și cozi interminabile la ele. Am avut la dispoziție două ore să schimbăm aeronava așa că ne-am plimbat prin terminal. La sosire când am coborât din aeronavă , deoarece nu au burdufuri, ne-a lovit un aer irespirabil, aproximativ 32 de grade la ora 24 noroc că am intrat în autobuz și din autobuz repede în terminal. Aceleași parfurmuri ca în toate aroporturile

Să trecem la lucruri serioase, in România o sticlă de 70 cl la supermarket costă aprox 80 lei , aici o sticlă de 100 cl costă aprox 55 lei

Turnul Babel, majoritatea națiilor pământului erau în acest aeroport

Zborul doi DOH-KIX
Miercuri 22 mai 2014 ora 1.20 AM Doha – Kansai International Airport Osaka (Japonia) distanța aproximativă 7922 km, zborul QR 802, companie Qatar Airways, locul 14A, timp efectiv de zbor noua ore și jumătate, aeronava A330, la fel nu am reușit să văd înmatricularea.

Interiorul aeronavei, puțină lume așa că am avut la dispoziție spațiu suficient!

Bună seara Doha!

Sistemul de divertisment, cum aveam drum lung de străbătut peste toată China, am încercat să ațipesc

Pe durata zborului măncare la discreție, dimineață am ales meniul japonez, nici măcar nu știam ce am ales, suna destul de exotic pentru mine și bine am făcut că am ales meniul japonez deoarece a fost cel mai delicios dintre toate meniurile de pe toate zborurile mele. Pentru cunoscători enumerez meniul- Zensai: kimpira gobo and smoked salmon negiri sushi -Noodle appetiser: udon noodles with shrimp, -To follow: unagi don steamed rice, tamago, carrots, sugar snap peas and kabayaki sauce.

Zoom

Undeva deasupra Chinei

În câteva momente vom atinge pista aeroportului Kansai de lângă Osaka construit pe o insulă artificială



Avionul care urma să ne transporte la Busan era deja la burduf

După debarcare trecem prin filtrele de securitate, adică amprenatrea degetelor arătătoare și fotografie și aplicarea vizei de turist pentru nouăzeci de zile, oricum eram în tranzit. Cursul de schimb în aeroport 1€ = 134.73Ž
Zborul trei KIX-PUS
Miercuri 22 mai 2014 ora 19.00 locală Kansai-Gimhae International Airport (Coreea de Sud), distanța aproximativă 581 km, durata zborului o oră, companie Korean Air, aeronavă B737-800, număr de înmatriculare HL 8225, locul pe scaun 32A.
Interior aeronava. De când am intrat în aeronavă mi s-a părut o atmosferă mai primitoare decât la Qatar Airways.

Sistemul de divertisment

Spațiul mai mare ca pe cele două aeronave de la Qatar Airways, sunt un tip cu o înalțime de 192 cm, ceva de vis

Pentru o oră de zbor un sandwich, o bucată de ananas și o ciocolățică

Traseul de zbor

La aterizare fiind obosit nu am mai realizat fotografii și la aeroportul din Busan! Promit să mă revanșez la plecare. Prin urmare atașez unele fotografii cu orașul Busan, al doilea oraș ca mărime din Coreea de Sud cu o populație de aproximativ patru milioane locuitori, incluzând și aria metropolitană. Ca să înțelegem mai bine ce reprezintă Constața pentru România, la fel reprezintă Busan pentru Coreea de Sud, dar păstrând proporțiile. Adică cel mai mare port al Coreei de Sud și al cincilea din lume în ceea ce privește încărcarea mărfii. Este străbătut de fluviul Nakdong cel mai lung din țară și are cea mai mare plajă din Coreea de Sud, Haeundae Beach.
Începem cu prezentarea Hanbok-ului un costum popular tradițional din Coreea de Sud, caracterizat de culori vii , țipătoare

Un oraș de comercianți și foarte multe locuri unde se mănâncă

O combinație între mașini și mersul pe jos, în sensul că nu era un loc destinat doar pietonilor!


De prea mult umblat pe jos poate vi s-a făcut foame. Gustați o carne de porc...

Sau ceva mai ușor, farfuria mai mare cu un conținut de culoare roșie se numește kimchi o vraza chinezească (nappa cabbage) care se maturează stând treizeci de zile în pământ. Este mâncarea tradițională a coreenilor, se servește la orice masă și se mănâncă cu orice, am observat că o introduc și în supe.

Câteva cadre de seară




După plimbare din nou mâncare meniul principal orez învelit întro frunză de lotus la cuptor. Delicios!

Jagalchi piața de pește







În fiecare an prin luna septembrie octombrie se desfășoară Festivalul Internațional de Film din busan începând din anul 1996

Ca de obice ceva de mâncare, pește uscat

Sau... ceva viermi

Ne îndretăm spre Geoje a doua insulă ca mărime din Coreea de Sud la vreo 65 de km de Busan. Această insulă a fost legată de peninsulă în 2010 prin Podul tunel numit Geoga Bridge construit în PPP în lungime de 8.6 km. Aici se află două mari șantiere navale Samsung Heavy Industries și Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.



Orașul Gohyeon sediul șantierului naval Samsung



Blocurile de locuințe ale muncitorilor de la șantierul naval Samsung

Hotelul Samsung

Cumparai rejansa cu cât considerai apoi o prindeai de gard, toți banii se îndreptau înspre rudele victimelor accidentului naval

Aproximativ 25% din coreeni sunt creștini catolici sau protestanți


Stadionul din Gohyeon aprox 6000 de spectatori

Cetatea din Gohyeon construită în 1451

Primăria din Gohyeon

Campanie electorală... deschideau ecranele gigant de la mașini cu vidoe și audio, rămâneau zece minute apoi se mutau la altă intersecție!!!

Înnapoi în Busan
Busan tower construit prin anii Ž70 doar ca divertisment, nu are antenă de televiziune

Orașul văzut din turn









Gara din Busan



KTX Korean Train eXpress viteza maximă 350 km/h dar nu circulă cu mai mult de 300 km/h, leagă capitala Seul de Busan, aproximativ 410km în 2 ore și 45 de minute.


Haeundae Beach cea mai mare plajă din Coreea de Sud




Drumul spre plajă


Desigur mâncare

Ne întorcem în Geoje Island cum puteam să ratez un Mandu (pot să fiefierte sau prăjite, de obicei conțin carne, acestea din imagine au fost umplute cu spanac) și un Kimbap (este ca sushi japonez doar că în loc de pește crud se folosește ton fiert sau diferite rădăcini, sau amestecate)

Gujora Beach se află în estul insulei






Mâncare, mâncare pentru cine nu este obișnuit cu mâncarea coreeană, carnea poți să o prepari la masă cum dorești


Sistemul de evacuare a fumului este interesant


Templu budist Songgwangsa de lăngă orașul Suncheon este un templu Seungbo din câte am înțeles și alături de alte două temple este considerat unul din cele trei bijuterii ale budismului corean. Este renumit pentru călugării maeștrii Zen


















Interesantă tehnica de construcție, nu se folosește ciocan și cui

O pensiune în apropierea templului


Zborul de întoarcere
Busan-Bangkok, PUS-BKK 3 iunie 2014 companie Korean Air, zbor KE661, aeronavă A 330-300 , număr de înmatriculare HL 7524, loc în avion 33E
Am promis fotografii cu aeroportul Busan

[/URL





Aeronava A330-300 HL 7524




Ruta care urma să zburăm, dar din cauza musonului a trebuit să deviem de la traseu pe la sud de Taiwan, Sanya și Da Nang. De aici încep problemele

Masa e serevită! Vă rog să observați tacâmurile din inox și paharul de sticlă de la Korean Air. Diferența dintre Korean Air și Qatar Airways, coreenii excelează la spațiul dintre scaune și detalii, în schimb la Qatar Airways mâncarea este mai gustoasă. Concluzia este că Qatar Airways nu merită cinci stele.


Datorită furtunii din Bangkok am tras o spaimă imensă, deoarece am avut două tentative de aterizare eșuate, ne-am învârtit în jurul aeroportului mai bine de o oră. Țin să apreciez comunicarea pe toată durata survolării aeroportului a căpitanului cu pasagerii. La un moment dat ne-a comunicat că din cauza condițiilor meteo va trebui să aterizăm pe alt aeroport, la un momentdat ne anunță că am primit acceptul turnului de control să aterizăm, ceea ce s-a și întâmplat.
Zborul doi Bangkok-Doha BKK-DOH 4 iunie 2014, zbor QR837, companie Qatar Airways, aeronava B777, loc 28H
Având întârziere ne grăbim să ajungem la poarta de îmbarcare, dupa ce intrăm ne comunică că avionul va pleca cu întârziere de o oră, după o oră ne anunță că se amână încă o oră. Ne-au servit cu apă, cola, etc și si-au cerut scuze așa că fotografii nu am avut la ce să fac

Întrun final ne urcăm în aeronavă

Dacă la dus am zburat peste China, acum zburăm peste India



Masa

S-a făcut dimineață, nici nu știu când, pe această cale țin să-i mulțumesc Dariei din Târnăveni pentru timpul petrecut împreună și o salutăm și pe șefa lui Daria, o coreeancă care nu i-a reproșat că a stat la povești. Kamsahamnida! De la Daria am aflat de ce întârziase avionul în Bangkok, deoarece venind de pe altă rută a prins furtuna, nu a putut să aterizeze pe Suvarnabhumi și a fost nevoit să aterizeze pe un alt aeroport, apoi a trebuit să revină pe Suvarnabhumi cu pasageri cu tot. Același lucru eram să facem și noi. Cu această ocazie am aflat că din 27 mai 2014 s-a deschis și pentru Qatar Airways noul terminal din Doha Hamad International Airport, mi-a povestit cum au pierdut o oră că nu știau pe unde să meargă pasagerii prin tranzit. Mi s-a părut interesant.

Între aterizarea de la Doha și legătura către Budapesta, aveam la dispoziție două ore, cum cele două ore le-am pierdut la plecarea din Bangkok, avionul nu a recuperat prea mult, am aterizat la 6.45, iar avionul de Budapesta pleca la 7.20. Dar acum intervine momentul comico tragic, deoarece timp de 30 de minute nu au reușit să cupleze burduful la avion.
În drum spre poarta de îmbarcare pentru  zborul de Budapesta prin noul aeroport Hamad International Airport




În timp ce mărșuiam spre poarta de îmbarcare văd GATE CLOSED pentru zborul de Budapesta, întrun final ajung la poarta de îmbarcare, în acel moment  avionul pleca de la burduf. Urât moment, sperasem până în ultima clipă că pot să-l prind, eram tot transpirat și frustrat. Mă abordează un tip de la aeroport, îmi cere biletul din mână și îmi spune că îi pare rău dar nu am ajuns la timp la poarta de îmbarcare. Îi spun ce s-a întâmplat și să mă ducă la un birou Qatar Airways, amabil mă duce până la un tip care stătea calm la birou. Îl rog să mă ajute să îmi spună ce să fac, se uită la bilet și îmi spune același lucru care mi l-a spus și tipul care m-a dus la el că nu am ajuns la timp la poarta de îmbarcare și nu are ce să-mi facă. Încerc să-i explic ce s-a întâmplat și atunci verifică pe monitor, dă din cap cam și cum nu-i vine să creadă. Îmi explică că biletele de Budapesta se anulează și le rupe pe loc, îmi comunică că mă rerutează pe ruta Doha-Bruxelles cu plecare la 8.20, deja se făcuse ora 7.45, și de la Bruxelles la Budapesta cu Brussels Airlines.
Așadar zborul trei 4 iunie 2014 Doha-Bruxelles, companie Qatar Airways, locul 35D, zbor QR 193, aeronavă B787 Dremliner
Nu am posibilitatea să văd înmatricularea

Trecem pe la clasa “low cost”

Mă bucur că nu e aglomerat

Aeroportul


Doha


Când am văzut ce este pe ecran, m-am impacientat, am crezut că m-am urcat în alt avion, m-am dus să o întreb dacă este adevărat, mi s-a comunicat că a anunțat deja căpitanul să modifice!

Bahrain

Kuwait

Lângă Basra

Avem urmăritori, concurența de la Etihad

Micul dejun

La B787 nu mai există obloane, există un buton cu șase trepte în care dacă apeși se închide heliomatic

Târgu Mureș

Ne apropiem de aterizare

Aeroportul Bruxelles Zaventem

Zborul 4 Mikercuri 4 iunie 2014 Bruxelles-Budapesta BRU-BUD, companie Brussels Airlines, zbor SN 2825, loc 3E, aeronavă Bae Avro RJ 100 OO DWG




La coborârea din avion la Budapesta, bagajele nu au ajuns de la Doha, am completat un formular și după două zile au ajuns acasă!
Kamsahamnida!
Sus In jos
GAC
Flight Level 400
Flight Level 400
avatar

Numarul mesajelor : 855
Varsta : 41
Localizare : Wuppertal
Data de inscriere : 16/07/2010

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Lun 09 Iun 2014, 00:34

Foarte interesant trip report cu niste locuri necunoscute pemtru mine! Multam frumos de share!
Sus In jos
http://www.planepictures.ro
fishbed
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 46
Varsta : 22
Localizare : LRTR/TSR
Data de inscriere : 16/04/2013

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Lun 09 Iun 2014, 00:44

Foarte interesant ! Mi-a placut!
Chiar daca ai pierdut avionul la Doha, macar ai zburat cu Dreamliner-ul  Very Happy 
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
avatar

Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Lun 09 Iun 2014, 11:46

Foarte interesant, multumim pentru relatari !
Sus In jos
shouriken
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3395
Varsta : 62
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Lun 09 Iun 2014, 18:54

Foarte interesant, multumim!

PS. Inmatricularile lipsa:
21/05 - QTR210 - A7-AHI
22/05 - QTR802 - A7-ACM
04/06 - QTR837 - A7-BBI
04/06 - QTR193 - A7-BCF
Sus In jos
adrian deva
Airport Level
Airport Level
avatar

Numarul mesajelor : 30
Varsta : 37
Localizare : Deva
Data de inscriere : 20/09/2009

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Lun 09 Iun 2014, 19:02

shouriken a scris:
Foarte interesant, multumim!

PS. Inmatricularile lipsa:
21/05 - QTR210 - A7-AHI
22/05 - QTR802 - A7-ACM
04/06 - QTR837 - A7-BBI
04/06 - QTR193 - A7-BCF

Multumesc frumos pentru timpul pierdut cu căutarea înmatriculărilor aeronavelor. M-am chinuit să le găsesc și eu pe www.acarsd.org dar nici urmă de ele!
Sus In jos
shouriken
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3395
Varsta : 62
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Lun 09 Iun 2014, 19:14

N-ai pentru ce. A fost foarte mult timp, ~5 minute in total Smile
Sus In jos
alexxxxx
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 146
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 06/09/2009

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Lun 09 Iun 2014, 22:35

La obiect si despre un oras despre care n-aveam mare habar. Fix pe gustul meu, felicitari si multumesc pentru povestire!
Despre Qatar, desi n-am avut inca placerea, toata lumea are aceiasi impresie, asa-si-asa. Departe de cele 5* Skytrax, care oricum e o balarie inventata cu un singur scop: de a premia pe cei care vor publicitate pe tema asta si sunt dispusi sa plateasca organizatorilor. Motiv pentru care Etihad s-a si carat din concurs, de curand...
Sus In jos
Kamob 50
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 262
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2009

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Lun 09 Iun 2014, 23:01

Super fain!  Very Happy 
Sus In jos
strainu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 333
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/04/2010

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Mier 11 Iun 2014, 15:26

Foarte tare Adrian, mulțumim și bun venit în sectiunea asta Smile

Ai reușit să mă lămurești cu ceva de care nici cei de la biroul Qatar din București nu știau: dacă *toate* zborurile lor au fost mutate; aparent, da, deci eu nu voi mai prinde vechiul aeroport. Te-aș întreba cum ți s-au părut cele două aeroporturi prin comparație, dar bănuiesc că n-ai prea avut timp să te uiți în jur, mai ales la întoarcere.

De curiozitate, ai ales Budapesta pentru că e mai aproape decât București sau din motive de preț?
Sus In jos
atr_42_500
Flight Level 400
Flight Level 400
avatar

Numarul mesajelor : 1059
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/03/2008

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Joi 12 Iun 2014, 10:01

Superb! Multumim
Sus In jos
adrian deva
Airport Level
Airport Level
avatar

Numarul mesajelor : 30
Varsta : 37
Localizare : Deva
Data de inscriere : 20/09/2009

MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   Joi 12 Iun 2014, 21:27

strainu a scris:
Foarte tare Adrian, mulțumim și bun venit în sectiunea asta Smile

Ai reușit să mă lămurești cu ceva de care nici cei de la biroul Qatar din București nu știau: dacă *toate* zborurile lor au fost mutate; aparent, da, deci eu nu voi mai prinde vechiul aeroport. Te-aș întreba cum ți s-au părut cele două aeroporturi prin comparație, dar bănuiesc că n-ai prea avut timp să te uiți în jur, mai ales la întoarcere.

De curiozitate, ai ales Budapesta pentru că e mai aproape decât București sau din motive de preț?

Dupa ce am achizitionat biletele am cautat pe internet despre aeroportul din Doha, aflasem ca deschisesera in 2013 noul aeroport Hamad International, dar fiindca au gasit brese de securitate l-au inchis si au spus ca il deschid in mai 2014. Pentru Qatar Airways l-au deschis in 27 mai 2014, iar pentru celelalte companii l-au deschis inca din 30 aprilie 2014!
In ceea ce priveste vechiul aeroport era construit pentru o capacitate de maxim 6 milioane de persoane, si prin el tranzitau 20 milioane, toalete suprapopulate, am stat la coada la pisoar, cum se elibera unul saream trei persoane, nu aveau burduf transportul se efectua cu autobuzele, din ce am vazut la noul Terminal este mult mai spatios, au burdufuri (cel putin pentru Qatar Airways), au benzi de transport, este mult peste cel vechi!

Eu locuiesc in Deva, conform Google maps, distanta Deva-Aeroport Henri Coanda Bucuresti 413 km, iar distanta Deva-Aeroport Liszt Ferenc Budapesta 417 km. Prin urmare distanta egala asa ca m-am uitat la pret, de la Budapesta aceeiasi ruta si aceeiasi companie cu cea de la Bucuresti a fost mai ieftin cu 150 de euro dus - intors si cum am fost doua persoane am economist 300 de euro!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Budapesta-Busan   

Sus In jos
 
Budapesta-Busan
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Trip Reports-
Mergi direct la: