AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23  Urmatorul
AutorMesaj
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Mar 02 Dec 2008, 11:30

[quote="Eurofighter"]
cipi_TM a scris:
Un Mi-8, langa Baia Mare, 30-10-2007....

despre asta e vorba?
e Mi-17
si are rotorul anitcuplu pe stanga

Da, despre acesta poza este vorba.

Am cascat ochii mai bine... si intradevar, elicea anti-cuplu este pe parte stanga..deci...este vorba de Mi-17.
M-a dus in eroare culoarea cozii...
Sus In jos
jester
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 138
Varsta : 28
Localizare : caransebes
Data de inscriere : 10/06/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Mar 02 Dec 2008, 12:51

gasisem pe net undeva ca au scimbat elicea de pe parte pe alta fiind necesar datorita motoarelor cu putere mai mare.
acuma avantajele elicii tractive fata de cea propulsiva.....
m-as gandi la unele diferente, insa poate ne spune cineva mai avizat despre asta......
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Mar 02 Dec 2008, 18:14

mack a scris:
Salut,

Identificarea unui elicopter ca fiind Mi-8 sau Mi-17 trebuieste luata cu anumite rezerve; am in fata ochilor un prospect de prezentare (in lb. engleza) al Fabricii de Avioane Ulan-Ude (UUAZ) in care sub poza unui elicopter sta scris "Mi-8 (Mi-17 denumirea pentru export)".

Mack

Intr-adevar, rusii le zic Mi-8MTV.

cipi_TM a scris:
Griff m-a lamuresti , te rog, ca sunt putin confuz: tu ai scris ca la Mi-17 elicea anti-cuplu e pe partea stinga, iar la Mi-8 elicea e pe partea dreapta. In poza pe care eu am postat-o pe forum, Mi-ul are elicea anti-cuplu este pe partea dreapta. Eu m-am bazat pe ce ai scris tu in postul de mai sus si am spus ca este Mi-8, iar tu acum imi spui ca este Mi-17, deci ce este tip este?!?

Toate cele bune,
cipi_TM

Afara de pozitia elicei anti-cuplu sint alte multe diferente cosmetice intre Mi-8 si Mi-17. La elicopterele romanesti o alta diferenta majora este prezenta DISS-ului 15 instalat in partea inferioara a cozii.

jester a scris:
gasisem pe net undeva ca au scimbat elicea de pe parte pe alta fiind necesar datorita motoarelor cu putere mai mare.
acuma avantajele elicii tractive fata de cea propulsiva.....
m-as gandi la unele diferente, insa poate ne spune cineva mai avizat despre asta......

Elicea tractiva nu are un pilon in "fata" ei care sa-i "deranjeze" fileurile de aer...pardon de exprimare. De asta Bell-ul 206 are o problema foarte mare legata de pozitia elicei anti-cuplu si anume "loss of tail rotor authority". In anumite situatii de vant, desi toate sistemele functioneaza in parametri, elicopterul incepe sa se roteasca ca si sum si-ar fi pierdut elicea anti-cuplu.
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Mar 02 Dec 2008, 18:28

Skywalker a scris:
Si puma exista cu fenestron, asta nu inseamna ca e derivat din EC120.

Pai nici Puma nu s-a fabricat cu fenestron. Tot un singur prototip a fost.

Citat :
Comenzile sunt pe partea stanga din motive comerciale, el a fost gandit si proiectat pentru piata americana.

Asta chiar nu o inteleg. Americanii au alta anatomie fata de noi europenii? Ptr ca bordul pe dreapta la elicopterele care pot fi pilotate de o singura persoana a fost instalat acolo din motive anatomico - ergonomice: si anume ca sa nu dai drumul la mansa cand vrei sa-ti setezi un aparat. Da, intr-adevar, acuma elicopterele sint mult mai stabile, poti sa dai drumul la mansa in timpul zborului, unele chiar fac corectii de palonier la decolare, dar tot mi se pare aiurea sa fii obligat sa dai drumul la mansa sau cu mana stinga sa te strecori pe sub dreapta doar ca sa-ti setezi nu stiu ce aparat.
Sus In jos
Skywalker
Membru activ


Numarul mesajelor : 404
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Mar 02 Dec 2008, 20:09

Griff a scris:
Skywalker a scris:
Si puma exista cu fenestron, asta nu inseamna ca e derivat din EC120.

Pai nici Puma nu s-a fabricat cu fenestron. Tot un singur prototip a fost.

Citat :
Comenzile sunt pe partea stanga din motive comerciale, el a fost gandit si proiectat pentru piata americana.

Asta chiar nu o inteleg. Americanii au alta anatomie fata de noi europenii? Ptr ca bordul pe dreapta la elicopterele care pot fi pilotate de o singura persoana a fost instalat acolo din motive anatomico - ergonomice: si anume ca sa nu dai drumul la mansa cand vrei sa-ti setezi un aparat. Da, intr-adevar, acuma elicopterele sint mult mai stabile, poti sa dai drumul la mansa in timpul zborului, unele chiar fac corectii de palonier la decolare, dar tot mi se pare aiurea sa fii obligat sa dai drumul la mansa sau cu mana stinga sa te strecori pe sub dreapta doar ca sa-ti setezi nu stiu ce aparat.

Incearca la linkul asta, poate te mai lamuresti un pic: http://www.aerospaceweb.org/question/helicopters/q0072.shtml
sau aici: http://www.autoqna.com/aircraft/620-aircraft-5.html

cat despre puma cu fenestron, ideea era ca din solutia constructiva anticuplu, nu poti spune ca e "la fel".
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Mar 02 Dec 2008, 21:07

[quote="Skywalker"]
Griff a scris:
Skywalker a scris:
Si puma exista cu fenestron, asta nu inseamna ca e derivat din EC120.

Pai nici Puma nu s-a fabricat cu fenestron. Tot un singur prototip a fost.

Citat :
Comenzile sunt pe partea stanga din motive comerciale, el a fost gandit si proiectat pentru piata americana.

Asta chiar nu o inteleg. Americanii au alta anatomie fata de noi europenii? Ptr ca bordul pe dreapta la elicopterele care pot fi pilotate de o singura persoana a fost instalat acolo din motive anatomico - ergonomice: si anume ca sa nu dai drumul la mansa cand vrei sa-ti setezi un aparat. Da, intr-adevar, acuma elicopterele sint mult mai stabile, poti sa dai drumul la mansa in timpul zborului, unele chiar fac corectii de palonier la decolare, dar tot mi se pare aiurea sa fii obligat sa dai drumul la mansa sau cu mana stinga sa te strecori pe sub dreapta doar ca sa-ti setezi nu stiu ce aparat.

Citat :
poll revealed that the majority of military helicopter pilots preferred to fly from the right seat, for several reasons, including manipulation of the other controls

Incearca la linkul asta, poate te mai lamuresti un pic: http://www.aerospaceweb.org/question/helicopters/q0072.shtml
sau aici: http://www.autoqna.com/aircraft/620-aircraft-5.html

cat despre puma cu fenestron, ideea era ca din solutia constructiva anticuplu, nu poti spune ca e "la fel".

Vorbim aceeasi limba, dar ne intelegem separat. Daca citesti mai cu atentie propriile tale link-uri si apoi mai citesti odata ce am scris eu, ai sa ajungi la concluziile mele...adica alea cu anatomico-ergonomice Cool

Citat :
Morris began training other pilots in the XR-4. Morris, however, didn't want to give up the left seat and risk confusing the controls should a student pilot make a mistake that required a quick correction, so all the new pilots were trained in the right seat. From this point on, all new helicopter pilots learned to fly from the right seat, which is one possible explanation for their position in modern helicopters.

Citat :
poll revealed that the majority of military helicopter pilots preferred to fly from the right seat, for several reasons, including manipulation of the other controls
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Mar 02 Dec 2008, 21:09

Griff a scris:
Skywalker a scris:
Griff a scris:
Skywalker a scris:
Si puma exista cu fenestron, asta nu inseamna ca e derivat din EC120.

Pai nici Puma nu s-a fabricat cu fenestron. Tot un singur prototip a fost.

Citat :
Comenzile sunt pe partea stanga din motive comerciale, el a fost gandit si proiectat pentru piata americana.

Asta chiar nu o inteleg. Americanii au alta anatomie fata de noi europenii? Ptr ca bordul pe dreapta la elicopterele care pot fi pilotate de o singura persoana a fost instalat acolo din motive anatomico - ergonomice: si anume ca sa nu dai drumul la mansa cand vrei sa-ti setezi un aparat. Da, intr-adevar, acuma elicopterele sint mult mai stabile, poti sa dai drumul la mansa in timpul zborului, unele chiar fac corectii de palonier la decolare, dar tot mi se pare aiurea sa fii obligat sa dai drumul la mansa sau cu mana stinga sa te strecori pe sub dreapta doar ca sa-ti setezi nu stiu ce aparat.

Incearca la linkul asta, poate te mai lamuresti un pic: http://www.aerospaceweb.org/question/helicopters/q0072.shtml
sau aici: http://www.autoqna.com/aircraft/620-aircraft-5.html

cat despre puma cu fenestron, ideea era ca din solutia constructiva anticuplu, nu poti spune ca e "la fel".

Vorbim aceeasi limba, dar ne intelegem separat. Daca citesti mai cu atentie propriile tale link-uri si apoi mai citesti odata ce am scris eu, ai sa ajungi la concluziile mele...adica alea cu anatomico-ergonomice Cool

Citat :
Morris began training other pilots in the XR-4. Morris, however, didn't want to give up the left seat and risk confusing the controls should a student pilot make a mistake that required a quick correction, so all the new pilots were trained in the right seat. From this point on, all new helicopter pilots learned to fly from the right seat, which is one possible explanation for their position in modern helicopters.

Citat :
poll revealed that the majority of military helicopter pilots preferred to fly from the right seat, for several reasons, including manipulation of the other controls
Sus In jos
jester
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 138
Varsta : 28
Localizare : caransebes
Data de inscriere : 10/06/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Mar 02 Dec 2008, 21:52

cam la fileurile de aer ma gandeam si eu dar nu stiam in ce masura influenteaza practic deriva, dar vad ca influenteaza destul de bine...in plus, cam tot ce e tractiv e stabil si ce e propulsiv e instabil
Sus In jos
zapacitu
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 158
Data de inscriere : 28/04/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Dum 07 Dec 2008, 16:15

Frumos! E Puma 51.

Imaginile de mai jos sunt de la parada de 23 august 1969
sursa: http://www.cartula.ro/forum/index.php?showtopic=4672&pid=76430&st=0&#entry76430
Mi-4 nr. 20

Mi-8T nr. 10 (cred) In 1968 au fost livrate primele 4 Mi-8, nr. 03, 04, 05 si 10. Cum restul au venit incepand din 1970,
daca datarea acestor imagini e corecta, asta nu poate fi decat unul din cele 4 mentionate.

SM-2

Ramanem in epoca cu un Mi-8T la Alexeni in 1969
sursa: Orizont Aviatic nr. 26
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Dum 07 Dec 2008, 16:59

Mi-8 astea erau verde ca si Mi-4 nu? m-ar tenta o macheta in genu Very Happy
Sus In jos
zapacitu
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 158
Data de inscriere : 28/04/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Dum 07 Dec 2008, 17:02

Da, initial Mi-4, SM-2, IAR-316 si Mi-8 erau verzi cu burta albastru deschis.
Nuanta de verde e cea care era uzuala de pe toate vehicolele armatei pana nu de mult, inante de introducerea camuflajelor.
Sus In jos
jester
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 138
Varsta : 28
Localizare : caransebes
Data de inscriere : 10/06/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Dum 07 Dec 2008, 22:33

i-au pus flotoare la puma 51? ca nu avea de cativa ani incoace.
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Mier 10 Dec 2008, 10:42

Intr-o carte (Avioane si elicoptere) de prin '89 cred, aparea o poza cu un Alouette lll, alb, in zbor, YR-OZZ.
Stie cineva, ceva legat de Alouette-ul asta, ca alta poza sau informatie, legata de inmatricularea asta, n-am mai gasit?
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 10:14

Navigand usor pe site-uri de profil, iacata ce-am mai gasit, o noua libelula SAS, cu dubla inmatriculare (vechea si noua)





sursa: http://www.helicopters.ro/gallery.htm
Sus In jos
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2847
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 11:11

Interesant de-a dreptul.....nu stiam ca SAS si-a mai luat un elicopter....frumos Ecureuil
Sus In jos
Skywalker
Membru activ


Numarul mesajelor : 404
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 12:59

eugen a scris:
Navigand usor pe site-uri de profil, iacata ce-am mai gasit, o noua libelula SAS, cu dubla inmatriculare (vechea si noua)





sursa: http://www.helicopters.ro/gallery.htm

Ar trebui sa cer drepturi de autor pentru poze.... Smile
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 13:22

pai daca ai de ce nu ne bucuri ochii cu poze? Smile
oricum a mentionat sursa...
ceva dtalii? e B3? cat de de batran? oricum e frumos
Sus In jos
Skywalker
Membru activ


Numarul mesajelor : 404
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 13:43

Da,este AS350 B3. Are TTSN 12h .
Cat despre poze - sursa lui e una, autorul pozelor e cu totul alta Razz.
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 15:56

A-ha, deci tu erai... cel care faci poze (in premiera) si nu le postezi intai pe forum... Laughing
As fi cerut permisiunea, daca stiam autorul.
Care-i treaba cu SDS, a inceput zborurile? ca vad ca nu l-a prins nimeni, pana acum.
Mai urmeaza si altele (SES, SFS)?


PS. Tu ai pus tricolorul pe coada?! Razz
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 17:48

pe site-ul lor inca au POL-ul si apare un R-22 YR-SES
in plus veverita e inmatriculata tot SBS, iar SCS nu e deloc
Sus In jos
Skywalker
Membru activ


Numarul mesajelor : 404
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 22:28

Nu am pus eu pe coada drapelul, dar am transmis celor de la fabrica cum sa-l puna de acum incolo....Oricum nelamuririle vis-a-vis de drapel raman, pana ne lamurim. Adica "poporul" zice albastru spre inainte, dar pana a face lege din asta e cale lunga....

SDS nu a inceput zborurile. Cu permisiunea pt foto glumeam, nu iti fa griji Smile. Ne publicarea imaginilor este din motive profesionale. Cred ca daca as pune toate pozele, as umple 3 servere bazate Very Happy.

Oricum ma cam mira faptul ca (parerea mea) se acorda destul de putina atentie elicopterelor romanesti, civile sau militare, in detrimentul avioanelor de transport de exemplu.
Eu as propune un topic simplu si la obiect: o singura poza cu fiecare elicopter care zboara in tara + detaliile de rigoare . Cand apare o imagine mai sugestiva, cineva sa o inlocuiasca. Rezultatul ar fi de un real interes pentru toti pasionatii.
Daca se face acest topic, aduc material didactic Razz. O lista cu poze ale tuturor pumelor cu imagini actuale si in trecut ar fi super. La fel la Alouette, desi mult mai greu de realizat. Dar posibil, am vazut si cu ALR pe care il stiam, si cu ELA, ELU, etc...Am postat la un moment dat pe cartula cred o poza cu Puma 03, pe vremea cand era VIP al RSR...lumea placut impresionata. Asa ceva as vrea sa mai gasesc...
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 22:31

crede-ma ca ne intereseaza sa vedem cat mai multe, si nu apar asa multe cum apar autobuzele, pentru ca nu le avem la vedere asa regulat, dar, de ex, daca te utit de-a lungul topicului poti vedea ca, tot ce am prins nu a scapat Smile
ideea de topic nu e rea, si iti fac onoarea sa il initiezi, exact dupa ideea ta Smile apoi il completam fiecare cu ce are:)
Sus In jos
horizob
Fotograf


Numarul mesajelor : 818
Varsta : 28
Localizare : Hamburg
Data de inscriere : 05/06/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 22:33

Păi nu face RATus site-ul și baza de date cu aparate înmatriculate în România? Eu zic să mai avem răbdare până atunci.
Sus In jos
Skywalker
Membru activ


Numarul mesajelor : 404
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Lun 15 Dec 2008, 22:40

nu sunt chiar toate....poze cu YR-GPH nu sunt ( in afara de poza mea care a aparut in cancan Razz ), cu YON, care a facut furori peste tot pe unde a fost iarasi nu am zarit in afara de ce a pus Tiger, cu CLB foarte putine, cu RYC mai deloc, cu BMT parca doar 1, TIF - subtire desi e in buricul targului, cu SCS iarasi mai deloc. De Pumele militare, ce sa mai zic... Cu MI-8 de la Romavia nu cred sa fi vazut vreuna.... 201,202,203,204 iarasi foarte rar apar, desi zboara mereu. Hai ca incerc intai sa parcurg tot topicul inca o data si apoi ma apuc de facut acel topic separat.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: poze noi   Mar 16 Dec 2008, 00:15

SkyWalker e buna ideea ta ! Dar parca o poza e totusi prea putin.




Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008   Astazi la 00:22

Sus In jos
 
Elicoptere civile, militare, utilitare - 2008
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 21 din 23Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Yemin _ Promisiunea
» Baba Oca?? (2008)
» The Painter of the Wind . Legendele palatului: Pictorul de la curte (2008)
» East of Eden - Împotriva sorții (2008)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: