AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiți | 
 

 Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun-Beijing-Taiyuan-Changhun-Beijing-Istanbul-Bucuresti

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
ingineru
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 3
Varsta : 45
Localizare : Otopeni
Data de inscriere : 29/10/2012

MesajSubiect: Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun-Beijing-Taiyuan-Changhun-Beijing-Istanbul-Bucuresti   Lun 29 Oct 2012, 11:29

In primul rand va salut pe toti, vreau sa va spun ca urmaresc de multa vreme acest forum, insa ca vizitator. astazi m-am hotarat sa incerc si eu un trip report de la o calatorie efectuata in China intre 28.08.2012 si 19.09.2012. Au fost in total 9 zboruri, fotografii cu avioane nu prea am deoarece majoritatea au fost noaptea, insa am sa incerc sa postez fotografii relevante de pe parcursul acestei calatorii.

ETAPA 1. Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun

Bucuresti - Istanbul si Istanbul-Beijing au fost efectuate cu Turkish Airlines, iar Beijing-Changchun cu Air China.

Primul zbor Bucuresti-Istanbul a insemnat si ceva nervi si suparare, deoarece avionul trebuia sa decoleze la 21:50 si a decolat abia la ora 23:30, motiv pentru care am pierdut legatura la Beijing care era la ora 00:35 din Istanbul. Dezorganizarea a fost totala la plecarea din Bucuresti, in sensul ca desi aveam facut check-in on-line si aveam tiparita inclusiv cartea de imbarcare, a durat mai bine de o ora si jumatate pana sa predau bagajul de cala la aeroport pe motiv ca sistemul informatic nu functioneaza in parametrii. Am fost imbarcati aproape in grafic si apoi am asteptat 2 ore in avion la sol pentru a decola. Ne-au numarat de vreo 6-7 ori de aveai senzatia ca este vreun pasager in plus desi era evident ca daca toate scaunele sunt ocupate, atunci numarul de pasageri este egal cu numarul de scaune. Dupa tot felul de motive, pilotul ne-a anuntat ca este o problema cu unul din bagaje si ca o sa servim masa la sol pana se clarifica. In sfarsit, am mancat cu ghionturi pentru ca pe masura ce timpul trecea imi era tot mai clar ca s-ar putea sa pierd legatura. Intr-un final a decolat la 23:30 iar la 00:30 aterizam la Istanbul dupa ceva ploaie si ceva zguduiala la aterizarea la Istanbul.
Legatura catre Beijing fiind pierduta am mers la un birou Turkish Airlines, unde cu seninatate am fost informat ca peste 24 ore se poate asigura continuarea calatoriei. Adica aceeasi cursa, dar peste o zi. Am primit si cartea de imbarcare cu ocazia asta. Pana atunci cazare la un hotel de 5 stele, pe malul Marii Marmara, all inclusive. Pe la 4 dimineata am ajuns rupt de obosit in camera de hotel.

Doua imagini cu un peisaj si cu edificiul de cazare din Istanbul:





A doua zi, din nou haos la imbarcarea catre Beijing. Dupa ce au chemat prin instalatia audio (de la poarta de imbarcare) pentru identificare vreo 30 pasageri, in sfarsit ne-am vazut in avion, care a decolat cu vreo ora intarziere. Deja ma obisnuisem cu intarzierile de la Turkish.
Avionul, un B777 cu toate locurile ocupate. Deoarece nu mi-am facut eu insumi check-in on-line ca sa-mi aleg locul, a trebuit sa indur 8 ore si 30 minute inghesuiala unui loc la geam (eu am 1,90m), iar pe scaunul de la culoar un chinez care a sforait tot drumul si care de cate ori il deranjam se uita la mine urat. Chinezul a dormit inclusv pe pista, la decolare.
Pe parcursul calatoriei s-au servit doua mese, destul de bune. Spre sfarsitul calatoriei, echipajul parea putin depasit de situatie, multi pasageri incepusera sa-si care singuri tavitele cu resturi de mancare, forforta mare prin avion....ce sa mai un mini balci.
In ceea ce priveste continutul media, destul de slabut, multe filme vechisoare, in meniul aplicatiei era si o optiune pentru navigare pe Internet. Bineinteles ca nu functiona, desi acolo era si un mesaj prin care eram informat ca Internetul este disponibil vreo 51 minute.

Cateva poze din timpul zborului (7100km).







Imagini de deasupra Chinei:








In aeroportul din Beijing prima impresie a fost aceea ca parca e construit pentru nave spatiale. Spatii pe pista imense, in interior la fel etc. In ceea ce priveste controlul in aeroport, destul de strict, noutatea pentru mine fiind aceea a scanerului de caldura unde erai invitat sa mergi incet ca sa poti fi examinat. Calatoria din terminal pana la locul de luat bagaje cu un metrou ultramodern fara mecanic, facut si gandit sa-ti ia ochii. In aeroport mute puncte de informatii la care puteai afla informatii in engleza, organizare ireprosabila.

Imagini din aeroportul din Beijing:








Dupa aterizare am mers la Air China pentru reprogramarea zborului catre Changchun. Au fost foarte amabili si m-au reprogramat la aceeasi cursa, dar evident la o zi dupa data si ora programata. La plecarea catre Changchun, un B737 100% incarcat, zbor de seara. Multi chinezi cu papornite prin avion, am nimerit langa unul care tot drumul a spart si mancat alune. Pacat ca nu avea si bere cu el. Dupa 950km si 1:20h am ajuns in sfarsit in jur de ora 23:30 in aeroport la Changchun si pe la 01:00 dimineata, la hotel. Pot sa spun ca eram frant. Practic plecasem Luni seara din Bucuresti si ajunsesem (pe ceas) Joi dimineata in Changchun.

Cateva informatii legate de Changchun. Este un oras industrial de 7,5 milioane locuitori. Practic tot orasul este un santier imens in care se contruiesc cartiere intregi (unele sunt nelocuite), autostrazi suspendate, trenuri suspendate etc. Distractiile lipsesc cu desavarsite, mancarea 100% pur chinezeasca (nu are legatura cu mancarea chinezeasca de la noi), ieftina si "foarte" traditionala. Daca ai probleme cu mancarea....eu din fericire mananc de toate. Bautura destul de scumpa si numai la magazin sau supermarket. In Changchun practic doar se munceste, pe santiere se lucreaza 24h/24h. Traficul este foarte, foarte agitat, se merge si pe contrasens, regulile de circulatie sunt ca si inexistente, de fapt probabil ca exista dar nu le respecta nimeni. Pietonii sunt doar niste obstacole pentru masini. Cand traversezi strada trebuie te uiti in toate directiile.

Urmeaza fotografii din Changchun. Mi-a fost destul de greu sa aleg din ele deoarece au fost foarte multe.

Camioane odihnindu-se....


Imagini dintr-un mall


Strada destul de centrala. Cainele din imagine este singurul care l-am vazut pe strada cat am stat la Changchun.


Trebuie sa ai ceva tupeu sa vinzi frigarui in fata la Mac....


Alta zona comericiala




O zona inca neurbanizata


Un stalp de telecomunicatii in forma de Turn Eiffel. Trebuie sa spun ca erau multe turnuri de acest gen. Pana si aceasta structura au copiat-o si au aplicat-o dpdv practic.


Oameni simpli care se pregateau cu cantece si dansuri de o sarbatoare religioasa, ceva gen "Sarbatoarea mortilor" de la noi


Lipsa locurilor de distractie a facut ca oamenii sa danseze seara in parc. Venea un nene in fiecare seara cu o boxa pe un carucior si dansau pana la 22:00.


Parc amenajat impecabil






Parc gen Herastraul nostru




Indicator rutier. Dupa cateva indicatoare d-astea iti piere pofta de a conduce in China. Numai zic de trafic care e de-a dreptul nebunesc.


Scutere....electrice. Pare greu de crezut insa majoritatea scuterelor sunt electrice in China. Unul nou in banii nostri e cam 1200-1500 lei.


Pregatire de defilare


Zmeie manuite de mai multi oameni care se "alergau" unul pe altul. Un spectacol nemaipomenit.


Un fel de ANAF....


Restaurant in care nu am avut incotro si a trebuit sa intru. Se lipea camasa de scaun.


Organizatorii au sustinut ca e renumit in nu stiu ce preparate din peste....insa nu vreti sa stiti cum era inauntru.


Ceremonie de nunta in aer liber


Si masa inauntru. Nu prea se distreaza oamenii astia si asta numai daca arunci o privire la ce se consuma pe masa in materie de bauturi. Muzica inexistenta.




Apropo de trafic: manevre in fata hotelului.


Ceva torturi. Destul de sintetice la gust, as zice prea sintetice - am avut ocazia sa gust dintr-unul. Si la capitolul dulciuri nu prea ai ce sa consumi.


Zona comerciala...dupa blocuri




Trafic


Santiere


Statie de metrou suspendat


Linie de metrou suspendat


Santier de locuinte


Un fel de "Europa"


Sens giratoriu. Trebuie sa precizez ca sensurile giratorii sunt imense, de multe ori este chiar un parc in sensul giratoriu. In sensul giratoriu se intra in functie de presiunea sangelui din vene si nu e doar o gluma.


Noaptea, o intersectie din centru


Ceva pasari de ....culoare


Deschiderea unei expozitii la care au participat tari din NE Asiei


Ceva specialitati care au fost foarte apreciate de cunoscatori


Intrarea la expozitie


Pavilionul DPRK. Pentru nostalgici, acolo se vindeau tot felul de albume omagiale, insigne, steaguri si produse alimentare din bogatia poporului.
Sus In jos
strainu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 333
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/04/2010

MesajSubiect: Re: Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun-Beijing-Taiyuan-Changhun-Beijing-Istanbul-Bucuresti   Lun 29 Oct 2012, 15:40

Bine ai venit inginerule! Interesant trip-report, mai puțin turistic decât majoritatea Smile

Dacă n-ar fi toate ideogramele alea, ai putea zice că pozele din "orașul vechi" sunt din provincie din România (Brașov, Pitești...) Nasol cu întârzierile la Turkish, aeroportul din Istanbul e mult prea aglomerat. Iar despre faptul că lumea își ducea singură tăvile, n-am mai auzit până acuma... Question
Sus In jos
ingineru
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 3
Varsta : 45
Localizare : Otopeni
Data de inscriere : 29/10/2012

MesajSubiect: Re: Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun-Beijing-Taiyuan-Changhun-Beijing-Istanbul-Bucuresti   Lun 29 Oct 2012, 19:30

strainu a scris:
Bine ai venit inginerule! Interesant trip-report, mai puțin turistic decât majoritatea Smile

Dacă n-ar fi toate ideogramele alea, ai putea zice că pozele din "orașul vechi" sunt din provincie din România (Brașov, Pitești...) Nasol cu întârzierile la Turkish, aeroportul din Istanbul e mult prea aglomerat. Iar despre faptul că lumea își ducea singură tăvile, n-am mai auzit până acuma... Question

Da, asa este, aeroportul din Istanbul este foarte aglomerat. Mai am una tare de la ei, dar toate la timpul lor. Partea cu tavitele duse de calatori nici eu nu am mai vazut-o pana la acest zbor, insa asa cum am mentionat, spre finalul calatoriei echipajul mi-a lasat senzatia de "vraiste" cum se spune pe la noi la partea cu adunatul tavitelor si resturilor de mancare. Cei drept echipajul robotise tot zborul, dar pana la urma....asta e job-ul lor, or fi fost subdimensionati ca numar, habar n-am.

Din pacate nu am apucat sa pun titlurile la fotografiile din postul 1 si timpul de editare a expirat. Voiam sa intreb un moderator daca mai exista vreo posibilitate sa editez primul post ca sa pun si titlurile la fotografii pentru ca fara explicatii la unele nu se intelege mare lucru din ele.
Intr-adevar, trip-ul nu a fost chiar turistic, de aceea am surprins in fotografii tot felul de scene, unele mai putin turistice. Fotografiile sunt realizate cu doua aparate: unele cu telefonul iar altele cu DSLR-ul, se poate observa asta dupa calitatea fotografiilor.

Voiam de asemenea sa mentionez ca in Changchun engleza lipseste cu desavarsire, desi este un oras destul de mare. Multe indicatoare rutiere sau denumiri de strazi sunt doar in chineza, ceea ce face sa te descurci foarte greu prin oras. Aproape nimeni nu vorbeste engleza, pe la hotel ce mai baguiau cateva cuvinte vreo doua fete de la receptie, in rest engleza nu-ti foloseste nici macar la magazin, deoarece etichetele in marea majoritate sunt doar in chineza. Aveam in permanenta denumiri/fotografii ale unor locuri scrise in chineza ca ma pot descurca in oras.
Inutil sa spun ca taximetristii nu scoteau nici un cuvintel in engleza. Taxi-urile sunt ingrozitor de murdare (pe interior) si urat mirositoare, iar starea tehnica lasa mult de dorit. Aproape toate taxiurile cu care am mers aveau becuri aprinse pe bord: ba ABS, ba check-engine, airbag-uri etc.

Apropo si de cazare, daca aveti ganduri de plecat in China: stelele de cazare de acolo nu acolo nu au nici o legatura cu stelele de cazare din Europa. Asa ca la 4 stele chinezesti nu va ganditi decat la cel mult 2, hai cu indulgenta 3 stele de pe la noi Smile. Internetul in Changchun mergea jalnic, in hotel viteza era cam cum era la noi pe vremea dial-up-ului, iar WI-FI-urile ori sunt parolate ori lipsesc cu desavarsire.
Si inca un lucru care l-am remarcat a fost la partea de GPS. Aveam doua telefoane cu GPS (unul de acasa, unul din China) si la ambele indicatiile pe Google Maps erau destul de eronate, decalajul permanent era chiar si de sute de metri pe ambele telefoane.

In cele ce urmeaza, mai am cateva fotografii de la Changchun pe care nu am apucat sa le incarc in primul post.

Imagine de la o expozitie, ceva gen TIB-ul de la noi, doar pentru tarile Asiei de Sud-Est. Si in postul nr 1 sunt cateva imagini de la aceasta expozitie, insa nu am mai apucat sa le pun titlul. Tare as fi vrut sa inregistrez si sa ascultati discursul reprezentantului DPRK Smile.


Machete de trenuri la expo


Mancare chinezeasca traditionala Smile


Cartier de vile in constructie. Puteti remarca cam cate macarale sunt....


Imagini din Movie Wonderland, ceva gen Disneyland, dar la o alta scara












Imagine din acelasi parc de distractii. O mica arena in care se desfasurau scenete de razboi, tema preferata fiind razboiul cu japonezii. Pot sa spun ca erau destul de realiste efectele.




Santier in lucru Smile. Remarcati numarul de oameni care lucrau la stelajul schelei pe care s-a asezat ulterior cofragul pentru planseu. Acesta era un bloc in constructie din spatele hotelului, unde se executa un etaj la 4 zile, lucrate non-stop 24/24. Nu va imaginati ce zgomot era.




Santier la autostrada suspendata care urma sa traverseze orasul. Se turna beton simultan pe segmente incredibil de lungi, masurate in kilometri. N-ar strica sa de-a o fuga si ai nostri, mai ales cei care vor sa construiasca asa ceva la Bucuresti.



ETAPA 2. Changchun-Beijing-Taiyuan-Changchun

Changchun-Beijing, zbor de dimineata, linistit, cu China Southern, mancare chinezeasca pe avion, grad de incarcare 100%, aproximativ 1:20h.
La aterizare, nu era scara disponibila, motiv pentru care am stat 20 minute in avion pana au gasit o scara.

Cateva impresii din Beijing, inainte de a posta fotografii. Trebuie spus din capul locului ca Beijing-ul este cu totul altceva decat Changchun si cum aveam sa constat ulterior si decat Taiyuan. Esti in ditamai metropola care pur si simplu forfoteste la toate capitolele: comert, constructii, industrie etc. Aici exista si viata de noapte, pizza italieneasca, cluburi etc. Se vorbeste si engleza prin magazine, pe la hotel am mancat chiar si paste sau unt, care erau inexistente la Changchun. Exista inscriptii in engleza, inclusiv pe la metrou sau in autobuze, este altceva decat in restul Chinei.
Smog-ul face parte din peisajul cotidian si m-am chinuit tare sa fac poze la care sa se vada si ceva din fundal, insa asa cum se vede in fotografii, chinul a fost in zadar.
La partea de comert in magazine sau la tarabe trebuie spus ca totul se negociaza din greu. Chiar mai mult decat in Turcia. Pur si simplu chinezilor le place sa negocieze, se pierde foarte mult timp la cumpararturi datorita acestui hobby al chinezilor. Inutil sa va spun ca preturile cerute sunt nesimtite rau. Am reusit sa negociez la anumite produse si de 20 ori pretul cerut initial, insa efectiv parca le pare rau daca nu negociezi nimic.
Mare atentie la fake-uri, la un moment dat nu mai poti stii daca un produs este fake sau original, cel mai bine este sa pleci de la ideea ca e fake si sa negociezi in consecinta. Am vazut multe copii grosolane de telefoane, laptopuri, haine si multe altele, insa sunt si copii aproape perfecte. In orice caz electronicele la Beijing sunt cu mult mai ieftine decat la noi si daca te risti....poti cumpara.
De asemenea nu poti merge la Beijing fara sa cumperi un fake de Rolex cu 10-15 lei, macar ca amintire Smile ca de purtat la mana nu se pune problema.
Taxi-urile sunt putin mai scumpe ca la Changchun si distantele putin mai lungi, insa merita oricum.

Iata si cateva forografii din Beijing.

Vedere catre Piata Tien An Men


Orasul Interzis


Orasul Interzis. Stanci aduse special pentru ca nevestele inchise aici sa poata sa simuleze catararea pe munte Smile.


Noaptea....


Multe cladiri inalte....


Magazin de pietre pretioase in care organizatorii excursiilor catre Marele Zid te dus sa-l vizitezi




Preturi foarte mari, clienti pe masura Smile


Orasul olimpic. Stadionul.


Alte cladiri inalte si ceva smog


Bulevard si ceva santiere


Multe turnuri


Marele Zid Chinezesc. O imagine de sus si apoi una de jos. Trebuie precizat ca daca nu exista ceva conditie fizica, marele zid va fi vazut doar din parcare. Multe, multe trepte.






Bloc din satul olimpic




Satul olimpic la picior


Bazinul olimpic


Imagini de strada




Service de biciclete ambiental. Trebuie sa va spun ca am vazut multe asemenea "service-uri" si la Changchun si la Taiyuan.





Beijing-Taiyuan, zbor de dimineata, companie China Eastern, plafon mai scazut de zbor (undeva la 7-8000m), grad de incarcare 100%, duarata aproximativ o ora si multe, multe turbulente.

Taiyuan-ul este un oras industrial, zone cu mult smog, insa exista mult mai multa viata decat la Chnagchun. Am vazut multe magazine de bauturi alcoolice, baruri, discoteci, semne clare ca locuitorii se mai ocupa si cu altceva atunci cand nu munceste.

Cateva fotografii din Taiyuan.

Aeroportul din Taiyuan


















Imagini din parcul central al orasului






Observati cat de dens era smog-ul












Parcul amenajat si intretinut impecabil


Intrarea in parc fotografiata din interiorul parcului


Imagini din oras






Indicator rutier....n-as fi vrut sa conduc masina acolo.










Au si ei problemele lor




O straduta mai laterala




Noaptea


Priviti cat de dens este smog-ul in aceasta fotografie. Abia se vad cladirile din spate care sunt la cateva sute de metri.








Simbolul....








Muzeul de istorie


Zborul Taiyuan-Changchun s-a desfasurat seara tarziu cu China Southern, grad de incarcare 100%, durata 1:30h.

Avionul cu care am mers de la Taiyuan la Changchun




Inca doua imagini memorabile din Changchun inainte de intoarcerea acasa. Un restaurant....


Un utilaj pentru curatenie



ETAPA 3. Intoarcerea acasa. Changchun-Beijing-Istanbul-Bucuresti.
Durata 25 ore si iarasi ceva emotii de data asta la plecarea din Changchun.
Changchun-Beijing, China Southern, A321, ora programata pentru decolare 15:50.

Chiar cand trebuia sa inceapa imbarcarea, aproape toate zborurile au fost afisate cu "DELAYED", inclusiv al nostru. Imi puneam iarasi problema daca prind legatura catre Instanbul sau nu. Avionul de legatura decola la ora 23:58 din Beijing, deci era ceva timp la dispozitie si pentru intarzieri.
La informatii, engleza era un lux, i-am aratat cartea de imbarcare si in afara de "don't worry" nu prea am primit alte informatii. Deja intrasem in panica, cand aproape de ora 19:00 am fost imbarcati si in jur de ora 20:30 eram la Beijing. Dupa o calatorie de vreo 20 minute cu shuttle bus-ul am ajuns in terminalul nou, unde opereaza Turkish Airlines, iarasi metroul fara conductor si in sfarsit in zona internationala de unde pleca cursa catre Stambul.

Beijing-Istanbul, B777, incarcat 100%, durata 09h:30, decolare cu 30 min intarziere.
De data asta organizarea a fost ireprosabila, aveam check-in facut on-line, imi alesem un super loc chiar in spatele uneia din zonele unde se prepara mancarea, pe randul din mijloc. Aveam loc la picioare aproape un metru si nu deranjam pe nimeni. Zborul foarte linistit, echipajul s-a descurcat de minune.
Acelasi continut media, motiv pentru care nu m-am obosit sa il mai butonez. Masa foarte buna si am avut la dispozitie meniu chiar si la "economic".

Istanbul-Bucuresti, B737, 90% grad de incarcare. Durata 1h:10min, Decolare cu 20 minute intarziere.
Ultima patanie a fost in aeroport, la Istanbul. Ne-am urcat in bus-ul care trebuia sa ne duca la avion, soferul ne-a transportat intr-o zona a aeroportului, a facut cateva cercuri acolo si....nu gasea avionul. A oprit, dupa care ne-a dus intr-o cu totul alta zona, unde erau aliniate mai multe avioane, a oprit la primul dintre ele, s-a dat jos (era in slapi), a vorbit cu echipajul si s-a intors fericit: gasite avionul catre Bucuresti. Pana si turcii din bus radeau in hohote.
La Bucuresti am asteptat o ora bagajele fapt care in China nu se prea intampla. La capitolul asta chinezii sunt foarte bine organizati. La unul din zborurile interne din China in timpul cat ne-a adus bus-ul in cladirea aeroportului bagajele ajunsesera deja pe banda.


Sus In jos
gabi-737
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 4386
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun-Beijing-Taiyuan-Changhun-Beijing-Istanbul-Bucuresti   Lun 29 Oct 2012, 23:43

Gasesc niste contradictii in ceea ce am vazut in poze si ceea ce stiam despre China: orase mari cat cu populatie cat o tara europeana si totusi nu vad aglomerari si inghesuieli, la fel si pe drumuri, traficul pare foarte lejer cam cum e la noi in marile orase duminica... nici biciclete / scutere cu miile nu am vazut, dar smogul e incredibil Question

Foarte tare faza cu busul de la IST Laughing
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
avatar

Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun-Beijing-Taiyuan-Changhun-Beijing-Istanbul-Bucuresti   Lun 29 Oct 2012, 23:56

Foarte interesant trip reportul.

O singura curiozutate deocamdata : ce sunt zburatoarele negre impachetate din primul post ?
Sus In jos
ingineru
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 3
Varsta : 45
Localizare : Otopeni
Data de inscriere : 29/10/2012

MesajSubiect: Re: Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun-Beijing-Taiyuan-Changhun-Beijing-Istanbul-Bucuresti   Mar 30 Oct 2012, 00:32

gabi-737 a scris:
Gasesc niste contradictii in ceea ce am vazut in poze si ceea ce stiam despre China: orase mari cat cu populatie cat o tara europeana si totusi nu vad aglomerari si inghesuieli, la fel si pe drumuri, traficul pare foarte lejer cam cum e la noi in marile orase duminica... nici biciclete / scutere cu miile nu am vazut, dar smogul e incredibil Question

Foarte tare faza cu busul de la IST Laughing

Sunt zone foarte aglomerate de obicei in centrele oraselor (la anumite ore), cam cum se vad prin filme sau la stiri, insa intr-adevar in fotografiile postate aici nu prea se vede acest aspect. Trebuie mentionat totusi ca strazile si bulevardele au o latime foarte mare comparativ cu ale noastre, inclusiv trotuarele si probabil asta mai atenueaza senzatia de inghesuiala. Cele mai multe scutere (aproape toate electrice) si biciclete am vazut in Taiyuan si Beijing unde aveau benzi dedicate (cam cat o banda de masini). Avand in vedere traficul complet nebunesc, aceste benzi erau separate prin garduri, nu doar simple marcaje. Traficul este atat de agitat incat daca nu esti atent ca pieton, chiar si bicicletele dau peste tine. Este bine de stiut ca in marea majoritate a intersectiilor nu exista semafor pentru pietoni, exista doar marcaj desenat pe strada (de care oricum nu tine nimeni seama, nici macar pietonii). La traversare trebuie sa te uiti la semaforul masinilor, care oricum nu e suficient (deoarece se "forteaza" din greu semaforul) si se afla pe partea opusa a intersectiei.

Zburatoarele negre am inteles ca ar fi rate. Nu am mancat (sper Smile ) din ele, fotografia este facuta la Walmart.
Sus In jos
E-one
Flight Level 200
Flight Level 200
avatar

Numarul mesajelor : 288
Varsta : 52
Localizare : Tg. Mures Romania
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun-Beijing-Taiyuan-Changhun-Beijing-Istanbul-Bucuresti   Mar 30 Oct 2012, 23:56

Interesant trip report. Dupa cite se vede, comunismul a ramas ceea ce este de fapt: propaganda. O fata cosmetizata de aratat lumii si mult gunoi "dupa usa" sau "sub pres". Si China e una din tarile "instarite" printre cele ramase comuniste. Ma trec fiori cind ma gindesc la ce/cum trebuie sa fie in cele mai putin "daruite". O "mostra" am vazut acum citiva ani in Cuba. Corea de Nord........ar fi super un Trip report de acolo!
Te invidiez pentru experienta traita! Felicitari pentru Trip Report!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun-Beijing-Taiyuan-Changhun-Beijing-Istanbul-Bucuresti   

Sus In jos
 
Bucuresti-Istanbul-Beijing-Changchun-Beijing-Taiyuan-Changhun-Beijing-Istanbul-Bucuresti
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Depozite materiale/tesaturi in Bucuresti?
» Depozite materiale/tesaturi in Bucuresti- II
» Gradinite: de stat sau particulare?!
» Modelaj din lut
» Magazine care vand fire de tricotat/ lana de calitate

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Trip Reports-
Mergi direct la: