AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Zboruri cu escală - când și cum?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
strainu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 333
Varsta : 32
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/04/2010

MesajSubiect: Zboruri cu escală - când și cum?   Dum 20 Mai 2012, 23:01

În urma discuției purtate azi la topicul Blue Air și a câtorva trip-reporturi despre MAD-FRA cu LAN pe a.net am ajuns să-mi pun câteva întrebări despre zborurile cu escală. Să spunem că avem un zbor de la A la B cu escală în C. Să mai presupunem (pentru simplitate) că A, B, C sunt în țări între care poate opera compania respectivă. În care din cazurile următoare poate compania să păstreze pasagerii în avion fără să mai treacă prin verificări de securitate:

1. A, B, C în aceeași țară (sau în Schengen, mai jos o să consider Schengen ca aceeași țară)
2. A și B în aceeași țară, C în alta.
3. A într-o țară, B și C în alta
4. Fiecare oraș e în altă țară?

În plus, ce factori ar convinge o companie să facă un asemenea zbor dacă aparatul le-ar permite să facă zborul direct, respectiv să vândă sau nu bilete pe unul din segmente? Eu m-am gândit la load factor, dar poate mai sunt și altele.

Invers, dacă un zbor are o escală tehnică, ce factori ia compania în considerare pentru a o transforma într-o escală comercială?
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Zboruri cu escală - când și cum?   Lun 21 Mai 2012, 00:42

Din cate stiu eu/am inteles eu (plecam de la premiza Schengen / non Schengen) doar in cazul 1 compania poate să păstreze pasagerii în avion fără să mai treacă prin verificări de securitate.
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Zboruri cu escală - când și cum?   Lun 21 Mai 2012, 06:54

Intrebarea nu e completa. Ce fel de pasageri vrei in avion? Si domestici si internationali sau numai internationali? Daca sunt numai internationali merg primele 3 puncte fara probleme( 4 e ca si 1 daca suntem in schengen). Daca suntem in schengen merg toate combinatiile posibile. Poti sa ai pax domestic de la A la B, international de la A la C si international de la B la C. Si la fel si la retur. Daca nu suntem in Schengen treaba se complica. Poti doar sa ai pax internationali de la A la C si de la B la C. Orice alta metoda ar exista nu merita efortul si deranjul.
Sus In jos
strainu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 333
Varsta : 32
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/04/2010

MesajSubiect: Re: Zboruri cu escală - când și cum?   Lun 21 Mai 2012, 11:59

kampfmaschine a scris:
Din cate stiu eu/am inteles eu (plecam de la premiza Schengen / non Schengen) doar in cazul 1 compania poate să păstreze pasagerii în avion fără să mai treacă prin verificări de securitate.

Și totuși, de aici eu înțeleg că la Madrid nu sunt dați jos toți pasagerii de la Santiago spre Frankfurt. Poate n-am citit eu bine... Aici în schimb scrie că la întoarcere toată lumea se dă jos, dar asta pentru că se schimbă echipajul.

Mengelaus a scris:
Intrebarea nu e completa. Ce fel de pasageri vrei in avion? Si domestici si internationali sau numai internationali? Daca sunt numai internationali merg primele 3 puncte fara probleme( 4 e ca si 1 daca suntem in schengen).


Am precizat că Schengen e considerat o singură țară. Ipoteza e că se vor vinde bilete pe toate combinațiile: A-B, A-C, B-C.

Mengelaus a scris:
Orice alta metoda ar exista nu merita efortul si deranjul.


Aparent pentru LAN (variantele 2 și 3) și Qatar Airways (varianta 4 cu DOH-OTP-SOF) merită, deci nu pot să fiu de acord cu ce zici tu Smile
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Zboruri cu escală - când și cum?   Lun 21 Mai 2012, 14:56

Inseamna ca vorbim de lucruri diferite. Eu vorbeam de pasageri interni si externi. Exact ca si pe topicul de Blue Air. Exemplul Qatar se refera doar la pasageri internationali, unde nu e nici o problema sa-i combini cum vrei. Daca ai numai pasageri interni sau numai pasageri externi poti sa faci ce vrei, cum vrei. Poti sa faci si doua escale daca crezi ca merita.

LE: N-am luat in calcul decat exemplu Qatar, nu am rabdare sa citesc un trip report intreg doar ca sa inteleg cum a zburat Smile
Sus In jos
strainu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 333
Varsta : 32
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/04/2010

MesajSubiect: Re: Zboruri cu escală - când și cum?   Lun 21 Mai 2012, 15:47

Mersi de precizare, am înțeles acum diferența, dar tot n-am priceput răspunsul la întrebarea inițială. Smile

Ca să păstrăm exemplul Qatar, ce se va schimba după ce România și Bulgaria vor intra în Schengen? Nu vor mai putea vinde bilete OTP-SOF-OTP? Pasagerii SOF-DOH vor fi dați jos la Otopeni? E vreo diferență între această situație și Suceava-Satu Mare-Venetia acum (inainte de intrarea in Schengen)? Ca mie mi se pare ca din punct de vedere al verificarilor la frontiera e acelasi lucru.
Sus In jos
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2847
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: Zboruri cu escală - când și cum?   Lun 21 Mai 2012, 19:02

Daca QTR aleg sa vanda bilet doar pe ruta SOF-DOH nu dau pasageri jos la OTP pentru ca nu are rost, la OTP doar se opreste ca sa mai ia pasageri pentru DOH. Daca vor vinde inclusiv bilete pe ruta OTP-SOF-OTP atunci toti pasagerii se vor da jos din avion la OTP unde vor face formalitatile de intrare/iesire in/din spatiul Schengen. Cu alte cuvinte QTR va opera doua curse interne pe ruta OTP-SOF-OTP si doua externe pe ruta DOH-OTP-DOH. Acum nu stiu sa iti spun care e diferenta sau daca exista o diferenta (in legislatia UE in materie de opeare a zborurilor comerciale regulate) intre "intern intr-o tara" si "intern in Schengen" pentru ca de exemplu acum LH nu poate veni in Romania sa opereze un zbor intern pe ruta OTP-CLJ-OTP dar dupa ce intram in Schengen acest lucru va fi posibil teoretic. Pe de alta parte QTR nu e o companie din UE. Cred ca singurul care poate lamurii aceasta problema este un cunoscator al legislatie europene Razz
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Zboruri cu escală - când și cum?   Lun 21 Mai 2012, 22:43


lucrurile sunt mai simple decat s-a incercat sa se explice aici.
compania aeriana are obligatia sa verifice ca fiecare pasager are dreptul sa calatoreasca acolo unde intetioneaza sa zboare. astfel ca, atunci cand faci check-in duduia/gagiul de la ""ghiseu" verifica daca ai viza sau dreptul sa mergi fara ptr destinatia unde vrei matale sa casti ochii.
in concluzie, tu poti sa ai in avion ce natii vrei. romulani sau klingonieni, cu escala sau fara, tot ce conteaza este ca ei sa aiba dreptul sa mearga in tara
respectiva.

referitor la escala, daca pasagerii se dau jos sau nu, asta depinde de companie si de legislatie/conditiile impuse de fiecare tara. unele companii vor sa aiba pasagerii in avion in timpul unei escale ca sa nu piarda timp cu imbarcarea, mai ales cand vb de aeroporturi mari unde lui gigel ii place sa caste ochii in duty-free si sa bea o bere in plus si uita sa mai vina inapoi la avion atunci cand se face anuntul. astfel, se face curatenia/catering si schimbul de crew (daca e cazul) cu pasagerii la bord. sunt cazuri insa cand acest lucru nu e posibil ptr ca tara unde se merge are ca cerinta ca toti pasagerii sa fie trecuti prin security screening inainte de sectorul final catre tara lor. de ex. australia.

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Zboruri cu escală - când și cum?   Astazi la 14:07

Sus In jos
 
Zboruri cu escală - când și cum?
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: