AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 5 Aprilie - ziua schimbarii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
norwegian
Airport Level
Airport Level
avatar

Numarul mesajelor : 58
Varsta : 38
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 09/09/2009

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Joi 05 Feb 2015, 17:23

Un articol/o stire foarte interesanta care ne arata viitorul.....

http://www.airtrafficmanagement.net/2015/02/hungarocontrol-hufra-to-save-3m-in-fuel-costs/
Sus In jos
eugen
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 43
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Joi 05 Feb 2015, 18:09

Ce zici Edi?
Sus In jos
dan.smarandoi
Airport Level
Airport Level
avatar

Numarul mesajelor : 93
Varsta : 48
Localizare : Barcea-Galati
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Mier 18 Feb 2015, 18:40

Ce sanse sunt sa revina traficul asa cum era inainte?Ce se intampla acum este din cauza crizei din Ucraina?
In zona mea nu mai trec avioane deloc,cu mici exceptii.


" />
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 4368
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Mier 18 Feb 2015, 23:15

dan.smarandoi a scris:
Ce sanse sunt sa revina traficul asa cum era inainte?Ce se intampla acum este din cauza crizei din Ucraina?
In zona mea nu mai trec avioane deloc,cu mici exceptii.



In general toata lumea e afectata de schimbare, unii in bine, zona KARIL, DEGET, TEGRI, MOPUG INVED, altii in mai rau: NARKA, REBLA, BADOR si chiar BUDOP. Sansele sunt mici anul asta, criza din Ucraina e problema, care va fi rezolvata candva si traficul va reveni, dar asta nu stie chiar nimeni.

Daca limita sectorului Simferopol era o idee mai la nord, cativa zeci de km, poate exista ADINA si ruta noua UL40...
Sus In jos
dan.smarandoi
Airport Level
Airport Level
avatar

Numarul mesajelor : 93
Varsta : 48
Localizare : Barcea-Galati
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Joi 19 Feb 2015, 09:38

Si totusi au deviat prea mult,inca se mai zboara peste Odesa si Moldova.Undeva in zona Odesei ar fi fost suficienta aceasta deviere.Parca-i vad pe "stiristi"cand inroseau televizoarele la inceputul crizei cum ca s-ar fi intensificat traficul peste Romania,cu peste 30%
Sus In jos
aegean
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 847
Varsta : 37
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Joi 19 Feb 2015, 15:37

Poate ca este si din cauza traficului mult mai direct decat inainte (in Romania cel putin).....iar de curand in Budapest FIR au fost "abolite" toate rutele.....se zboara entry point-exit point...numai rute directe. Banuiesc ca lucrul asta face ca rutele de la stanga liniei trasa de tine sunt mult mai profitabile.
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 4368
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Vin 20 Feb 2015, 10:08

aegean a scris:
Poate ca este si din cauza traficului mult mai direct decat inainte (in Romania cel putin).....iar de curand in Budapest FIR au fost "abolite" toate rutele.....se zboara entry point-exit point...numai rute directe. Banuiesc ca lucrul asta face ca rutele de la stanga liniei trasa de tine sunt mult mai profitabile.

Nici entry / exit points nu mai sunt respectate si directele se dau de multe ori din Cehia pana la iesirea din Romania, ceea ce implica automat evitarea punctului. In cazul meu, NARKA poate fi uitat in 50% din situatiii. Atat la intrare spre BULEN, cat si spre DINRO sau ODERO. In primul caz de multe ori intra pe la Salonta, iar in cazul doi, intra la sud de Oradea cu cativa km (deci pe soare), poate fi uitat clar punctul REBLA.
Valabila a ramas totusi ruta UN133 / N133, LOMOS - NARKA care e prea bine pusa pe drumul ideal incat se respecta in majoritatea cazurilor, ca ca si UL619 cu iesire KARIL.
Sus In jos
norwegian
Airport Level
Airport Level
avatar

Numarul mesajelor : 58
Varsta : 38
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 09/09/2009

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Vin 20 Feb 2015, 14:29

gabi-737 a scris:
aegean a scris:
Poate ca este si din cauza traficului mult mai direct decat inainte (in Romania cel putin).....iar de curand in Budapest FIR au fost "abolite" toate rutele.....se zboara entry point-exit point...numai rute directe. Banuiesc ca lucrul asta face ca rutele de la stanga liniei trasa de tine sunt mult mai profitabile.

Nici entry / exit points nu mai sunt respectate si directele se dau de multe ori din Cehia pana la iesirea din Romania, ceea ce implica automat evitarea punctului. In cazul meu, NARKA poate fi uitat in 50% din situatiii. Atat la intrare spre BULEN, cat si spre DINRO sau ODERO. In primul caz de multe ori intra pe la Salonta, iar in cazul doi, intra la sud de Oradea cu cativa km (deci pe soare), poate fi uitat clar punctul REBLA.
Valabila a ramas totusi ruta UN133 / N133, LOMOS - NARKA care e prea bine pusa pe drumul ideal incat se respecta in majoritatea cazurilor, ca ca si UL619 cu iesire KARIL.

Absolut de acord.... Chiar astazi am auzit dupa o decolare de la BUD, s-a dat direct DINRO.....
Sus In jos
eugen
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 43
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Sam 21 Feb 2015, 07:02

Ungaria a declarat acum treaba asta, dar aceste proceduri se intampla de vreo 2-3 ani...
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 4368
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Dum 05 Apr 2015, 12:37

O modificare interesanta (pentru mine nu e de bine): traficul e orientat NV - SE cu "fentarea" punctelor de intrare/iesire. Mai exact ce vine din V intra mai la sud de punct, valabil la KARIL, BADOR, NARKA, TEGRI. Cine vine pe fosta UL140, actuala UZ650 din Cehia in Slovacia (curse din UK, USA, Germania spre Orient) pot veni spre NARKA si apoi direct ODERO sau DINRO, sau sa mearga spre TEGRI cu aceleasi puncte urmatoare. Mai nou nu mai intra TEGRI ci undeva aproximativ BUDOP.

BUDOP candva o vedeta, a ajuns vai de el, folosit mai mult de turci, in rest traficul ajunge pe la Salonta sau mai aproape de Oradea, total neproductiv pentru mine ca trec contralumina in 99% din cazuri.

Un lucru iar interesant, dimineata (pe intuneric deocamdata), la primul val ce vine din orient, cand intra in spatiul aerian romanesc se disting 3, 4 coloane de avioane: prina iese KARIL aprox, a doua undeva aprox MEGIK, a treia si a patra DEGET si intre Arad si Tmisoara pentru cele de ZRH, CDG, MUC si altele mai sudice. Asta fiind parte din programul "free routes"
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 4368
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Sam 02 Mai 2015, 00:24

O revenire spectaculoasa a MEGIK ului de 1 mai, atat ca nu este o linie directa intre OGATA sau ADINA ci undeva mai la sud. Curios cat va tine magia, daca 3 zile sau mai ... Question

Oricum freeroutes valabil pe timpul noptii si a diminetii aduc avioanele aproape deasupra ORA sau directele de PATAK tot cam asa, doar ca ele imi trimit avioanele contraluminii, pe cand cele de MEGIK sunt magice.
Sus In jos
Edi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 47
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Lun 14 Sept 2015, 21:11

Salutare tuturor,

Îmi pare rău că am ajuns sa postez pe forum o data la un an (și ceva), dar asta este, nu am ce să fac.

gabi-737 a scris:
Suntem la sfarsit de an, un an cu multe schimbari in trafic, multe dintre ele in defavoarea mea si a celor cativa contrail spotteri de din tara.

Ca de obicei, o analiză amănunțită și la obiect cu privire la rearanjarea traficului în România.

gabi-737 a scris:
O alta noutate e "free routes" implementata si la noi in tara si e valabila noaptea pana la ora 6 dimineata urmand sa fie prelungita cu o ora in viitor. Asa, avioanele care intra in tara in zona Constantei merg pe diagonala si ies fix pe deasupra mea, iar fara folos fiind ca trec pe intuneric.

La data la care postai (25 decembrie) prelungirea cu o oră intrase deja în vigoare de câteva zile (11 decembrie). Tot atunci au avut și alte schimbări în structura spațiului aerian, în special legate de intrarea în vigoare a zonelor (sectoarelor) transfrontaliere în cadrul Danube FAB. Mai multe amănunte legate de aceasta în linkul "Cross-Border Sectors".

LRCV a scris:
Da, sunt modificate.

Așa este, însă modificările din partea de sud a țării nu au avut legătură cu traficul care ocolește FIR Simferopol, deviere pe care este axată descrierea lui Gabi, ci cu modificările de spațiu aerian de care aminteam mai sus, inclusiv o realiniere a rutelor în zona punctului SOMOV.

norwegian a scris:
Un articol/o stire foarte interesanta care ne arata viitorul.....

http://www.airtrafficmanagement.net/2015/02/hungarocontrol-hufra-to-save-3m-in-fuel-costs/
eugen a scris:
Ce zici Edi?

Zic că este de bine, nu stă nimeni pe loc, și noi ne mișcăm, suntem în grafic...
La nivel de Danube FAB continuă implementarea FRA (Free Route Airspace), conform unui program prestabilit. Pentru mai multe amănunte se poate consulta paragraful "Implementation of the Free Routes Airspace" din linkul de mai jos: "Danube FAB activities" (scroll down).
Mai mult decât atât, între timp a intrat în ecuație și HUFRA (spațiul aerian al FIR Budapesta) cu tot cu FIR București, astfel încât acum Free Route Airspace (pe timpul nopții) cuprinde deja România și Ungaria împreună. Pe larg în legătură cu acest subiect ceva mai jos.

dan.smarandoi a scris:
Ce sanse sunt sa revina traficul asa cum era inainte?

Nici una. Traficul va reveni la vechile rute când se va lămuri statutul Republicii Autonome Crimeea.

dan.smarandoi a scris:
Ce se intampla acum este din cauza crizei din Ucraina?

Da, mai exact din cauza Crimeei, conflictele din estul Ucrainei au împins și ele ulterior trafic spre sud, dar nu atât de mult.

dan.smarandoi a scris:
Si totusi au deviat prea mult,inca se mai zboara peste Odesa si Moldova.

Se zboară însă doar până/de la, nu și în continuare, după Odesa (spre est) și Moldova (spre sud).

dan.smarandoi a scris:
Undeva in zona Odesei ar fi fost suficienta aceasta deviere.

Nu, zona ocolită de către operatorii aerieni este FIR Simferopol în întregime, vezi mai jos:



În interiorul zonei respective mai zboară doar "ai lor", adică ucrainienii și rușii, în rest zona este evitată din motive ce țin de siguranța traficului aerian (în mod normal o singură entitate poate controla zborurile într-o porțiune de spațiu aerian). Mai multe amănunte în: "Scrisoarea ICAO referitoare la siguranța traficului aerian civil ce operează în FIR Simferopol".

dan.smarandoi a scris:
Parca-i vad pe "stiristi"cand inroseau televizoarele la inceputul crizei cum ca s-ar fi intensificat traficul peste Romania,cu peste 30%

Nu a fost tot timpul o asemenea creștere, maximul a fost o lună când survolurile au crescut cu 29%, la care s-a adăugat o creștere a traficului care aterizează în/decolează din România de aproape 11%. În medie, survolurile au crescut de atunci cu 21,5%, în timp ce ARR/DEP au crescut cu 10,7%. A fost o chestiune de moment, adunate nu dau 30%, deoarece diferă proporțiile (480000 survoluri p.a. vs. 122000 ARR/DEP p.a.).

aegean a scris:
Poate ca este si din cauza traficului mult mai direct decat inainte (in Romania cel putin).....iar de curand in Budapest FIR au fost "abolite" toate rutele.....se zboara entry point-exit point...numai rute directe. Banuiesc ca lucrul asta face ca rutele de la stanga liniei trasa de tine sunt mult mai profitabile.

"Abolirea" rutelor din Ungaria nu are legătură cu devierea traficului. Prin HUFRA li s-au oferit operatorilor aerieni mai multe opțiuni de survol a Ungariei decât cele existente până atunci, ocolirea Mării Negre însă are legătură cu Crimeea.

gabi-737 a scris:
Nici entry / exit points nu mai sunt respectate si directele se dau de multe ori din Cehia pana la iesirea din Romania, ceea ce implica automat evitarea punctului.
norwegian a scris:
Absolut de acord.... Chiar astazi am auzit dupa o decolare de la BUD, s-a dat direct DINRO.....
eugen a scris:
Ungaria a declarat acum treaba asta, dar aceste proceduri se intampla de vreo 2-3 ani...
gabi-737 a scris:
Mai nou nu mai intra TEGRI ci undeva aproximativ BUDOP.

Toate acestea au fost "oficializate" începând cu data de 20 august 2015 când a intrat în vigoare (deocamdată pe timpul nopții) spațiul aerian denumit "Night Free Route Airspace Budapest/ Bucharest – N/FRAB", ce cuprinde România și Ungaria.



În acest mod, punctele pe care le tot monitorizează Gabi au dispărut practic, ele nemaifiind obligatorii, operațiunile FRA "cross-border" fiind permise:





Mai multe amănunte în articolul de mai jos:

"N-FRAB unifies airspace for Hungary, Romania".

ATM.net a scris:
Since 20 August, HungaroControl, the Hungarian air navigation service provider and ROMATSA, its Romanian counterpart, have been jointly operating the airspace of the two countries based on the new cross-border concept of free use of airspace (Night Free Route Airspace Budapest/ Bucharest – N-FRAB), allowing aircraft to fly the shortest possible trajectory between the entry and exit points of the airspace of the two countries, without any unnecessary navigation points.

În concluzie, acesta este viitorul, iar el se apropie cu pași repezi (4-6 ani), fie că ne convine sau nu...


Edi
Sus In jos
aegean
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 847
Varsta : 37
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Lun 14 Sept 2015, 22:04

Mii de multumiri, Edi! Te mai asteptam..Wink)
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 4368
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Mar 15 Sept 2015, 23:34

Binevenite precizarile. Intradevar, unele modificari nu ne convin dar asta e... Daca nu merge muntele la Mahomed, merge Mahomed la munte Smile
Sus In jos
eugen
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 43
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Mier 16 Sept 2015, 11:16

Multumim Edi, insa cred ca am totusi o nelamurire, pe timpul zilei functioneaza Danube FAB (adica unificarea spatiului Romano-Bulgar, cu rute directe de la intrarea intr-o tara pana la iesirea din cealalta), iar pe timpul noptii functioneaza NFRA (adica unificarea spatiului Romano-Ungar, cu acelasi tip de rute directe)?
Sus In jos
Edi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 47
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Joi 17 Sept 2015, 16:27

aegean a scris:
Mii de multumiri, Edi!
eugen a scris:
Multumim Edi

Cu plăcere.

eugen a scris:
am totusi o nelamurire, pe timpul zilei functioneaza Danube FAB (adica unificarea spatiului Romano-Bulgar, cu rute directe de la intrarea intr-o tara pana la iesirea din cealalta), iar pe timpul noptii functioneaza NFRA (adica unificarea spatiului Romano-Ungar, cu acelasi tip de rute directe)?

În cadrul Danube FAB, cele două proiecte FRA nu sunt (încă) legate împreună. În link-ul din postarea anterioară despre "Implementation of the Free Routes Airspace" se spune că "night-time FRA at DANUBE FAB level planned for introduction in Q1 2016". Ca să fiu mai clar voi face o scurtă recapitulare a orarului actual de funcționare FRA din țările de care întrebi (în ordine alfabetică):

- Bulgaria: FRA la nivel național între 23-05 UTC (iarna) și 22-04 UTC (vara);
- România: FRA împreună cu Ungaria între 23-05 UTC (iarna) și 22-04 UTC (vara);
- Ungaria: FRA la nivel național între 05-23 UTC (iarna) și 04-22 UTC (vara), FRA împreună cu România între 23-05 UTC (iarna) și 22-04 UTC (vara), cu alte cuvinte FRA H24, dar pe timpul nopții împreună cu România.

Pe deasupra, toate celelalte țări vecine au și ele FRA aplicabil în timpul nopții: Moldova și Ucraina fiecare la nivel național, Serbia împreună cu Croația. Cum spuneam, nu stă nimeni pe loc...


Edi
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 4368
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Joi 29 Oct 2015, 00:00

Cu oarecare regrete pentru unii, dar asa ceva nu vom mai vedea:
Sus In jos
gabi-737
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 4368
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Dum 03 Ian 2016, 18:23

Anul 2016 incepe cu noutati, dupa cum am mai spus si cu alte ocazii, putem incet uita de rute si puncte. FRA incepe sa functioneze si ziua, directele se dau inca de la intrare in Slovacia pana la DINRO / ODERO sau cateodata ADINA pe directia V - E. Daca noaptea nu are relevanta pe unde se zboara (pt mine si altii care fac contrail-spotting), pe timpul zilei e chiar suparator, dar asta e. Trebuie sa ne adaptam. In ultimele zile ale lui 2015, s-au dat directe fara numar, incat pe NARKA (vazut si auzit) au intrat doar doua avioane.

O speranta e cu fosta UL40 cu iesire MEGIK care inca e valabila si are trafic sau nu, care desi e gandita ca o directa sau alternativa la BUDOP si KARIL, de multe ori se da directa la directa.... Mad (Se vine spre MEGIK cu TRK 303 iar in sectorul BUDOP primeste cap 299 sau 298, si in loc de MEGIK iese peste Oradea, culmea ca dupa ce iese din tara iar vireaza nord).

Tot traficul e dat "in jos" pe diagonala, incepand de la KARIL pana sub TEGRI cu unele exceptii cand e trafic vestbound. In zona mea NARKA e mutata cu 15,20km sud, de asemenea si BADOR tot la sud, REBLA e o amintire, BUDOP e ocolit in nord aproape de ORA (dar pe sud) iar cine vine dispre Budapesta spre NARKA sau TEGRI intra de multe ori in apropiere de BUDOP.

Dupa ce mai trece ceva timp se vor stabili cat de cat noile traiectorii, care in linii mari sunt cam unde sunt rutele actuale de azi dar cu plus si minus 15-20km, ceea ce de multe ori conteaza pentru o poza de calitate.

Clar ca vor fi mai multe poze contre-jour silit de imprejurari, dar cateodata au si ele farmecul lor.

Interesant va fi in sezonul de vara cand rusii nu vor mai merge la turci si egipteni in vacante, probabil vor da iama la prietenii lor greci, fiind posibil sa vad in zona si alte companii rusesti, iar de cand rusii nu mai tranziteaza deloc Ukraina ocolesc si mai ajung pe aici. Pierdere la elefantii si castig la chartere.
Sus In jos
GYN
Flight Level 400
Flight Level 400
avatar

Numarul mesajelor : 1026
Varsta : 54
Localizare : Cluj-EREDI
Data de inscriere : 09/02/2009

MesajSubiect: SIMFEROPOL FIR   Vin 19 Feb 2016, 17:23

@ Gabi737, Edi si altora direct implicati,

Autoritatile Ukrainiene au publicat o harta a regiunii restrictionate cu precizarea ca de acum incolo se pot include in planul de zbor rutele UL851 si UM856. Este vorba strict despre aceste doua rute de la marginea Simferopol FIR, spatiul aerian ramane in continuare inchis.

Va fi resuscitata Adina? Very Happy

EASA a publicat pe 17 Februarie 2016 un buletin informativ in acest sens http://mtu.gov.ua/files/EASA_SIB_2015-16R2_1.pdf


afro
Sus In jos
http://gyxtremespotting.time2forum.com/
gabi-737
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 4368
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Sam 20 Feb 2016, 20:18

Lustruim lentilele si oglinzile? ca vestea pare cat se poate de buna. Inca nu am vazut miscare in afara de cateva private care oricum isi bagau nasul si pana in 17.

Inca nu scot dopul la sampanie ca e al naibii de greu de bagat inapoi lol!
Sus In jos
Edi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 47
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: SIMFEROPOL FIR   Dum 21 Feb 2016, 15:18

@ GYN: mulțumim de informații, eram la curent cu acel Safety Bulletin emis de EASA. Într-adevăr, scopul este resuscitarea punctului ADINA (adică a rutei ADINA-KUGOS). M-aș bucura să fie așa, acest lucru ar fi de real folos în distribuirea mai uniformă a traficului aerian și nu am mai avea situația atât de bine ilustrată mai jos de către dan.smarandoi acum aproximativ un an (sper că nu-i cu supărare dacă refolosesc imaginea):



Însă eu nu sunt prea optimist în acest sens:
- Ucraina a mai încercat acest demers (deschiderea celor două rute) în august 2015 publicând circulare de informare aeronautică (AIC) și NOTAM-uri, dar atunci SIB-ul emis de EASA nu era la fel de optimist (cel actual fiind o revizie a primului). Mai mult decât atât, Rusia nu a rămas pasivă și a publicat și ea o circulară (AIC), care contrazicea publicațiile Ucrainei: AIC (B1)-2015-04. Prin urmare nu s-a înregistrat nici o schimbare în distribuția traficului.
- Nici acum nu a rămas fără ecou tentativa Ucrainei, reacția vecinilor nu s-a lăsat așteptată (proaspăt ieșită de la tipar, astăzi):



Mai multe amănunte aici: AIC (B1)-2016-01.

- În fine, deși UE încearcă (în limite rezonabile) să ajute Ucraina (de unde și demersul EASA), nu toată lumea este la fel de săritoare, exemplul cel mai concludent fiind FAA: NOTAM A0016/15.

FAA a scris:
A0016/15 - SECURITY..UNITED STATES OF AMERICA FLIGHT PROHIBITION FOR UKRAINE SIMFEROPOL (UKFV) AND DNEPROPETROVSK (UKDV) FLIGHT INFORMATION REGIONS (FIRS)
AN AMENDMENT TO 14 CFR 91.1607 SPECIAL FEDERAL AVIATION REGULATION (SFAR) NO. 113—PROHIBITION AGAINST CERTAIN FLIGHTS IN THE SIMFEROPOL (UKFV) AND DNEPROPETROVSK (UKDV) FIRS WAS PUBLISHED IN THE FEDERAL REGISTER ON 27 OCT 2015.
SFAR NO. 113, AS AMENDED, EXTENDS THE PROHIBITION ON U.S. CIVIL FLIGHT OPERATIONS IN THE SIMFEROPOL (UKFV) AND DNEPROPETROVSK (UKDV) FIRS UNTIL OCTOBER 27, 2016. KFDC NOTAM 5/2977 (A0034/15) IS CANCELLED.
ADDITIONAL INFORMATION IS PROVIDED AT: HTTPS://WWW.FAA.GOV/AIR_TRAFFIC/PUBLICATIONS/US_RESTRICTIONS/
SFC - UNL, 18 NOV 17:33 2015 UNTIL 26 OCT 23:59 2016. CREATED: 18 NOV 17:36 2015

Din cele de mai sus rezultă și reținerea mea, deși, repet, mi-ar plăcea să se întâmple ceva pozitiv în acest sens.

@ gabi-737: cred că poți să mai lași șampania la frigider, dar hai să mai așteptăm câteva zile, cine știe?

Mai mult decât atât, veștile mai puțin bune pentru NARKA și REBLA nu se termină aici:
- începând cu 28 aprilie 2016 (nu este chiar 5, cum spune titlul, dar merge, este tot aprilie), ”bottleneck”-ul din sud-vestul Mării Negre (că tot vorbirăm de șampanie), adică punctele UDROS și ODERO, pe unde se înghesuie la momentul actual tot traficul, va fi (aproape) eliminat prin adăugarea a două noi puncte pe limita spațiului aerian dintre Bulgaria și Turcia (punctele NEGEM și ARTAT, se pot vedea deja online):



Astfel, punctele actuale (UDROS și ODERO) vor fi folosite spre/dinspre Orientul Îndepărtat, în timp ce noile puncte (NEGEM și ARTAT) vor fi folosite spre/dinspre Orientul Mijlociu, ceea ce va împinge o bună parte din trafic (cam 2/3) mai la sud față de situația actuală.
Veste bună pentru contrail-ul Bucureștiului, traficul westbound revine la verticala orașului, cu o nouă rută eastbound la circa 8 km sud.

Deci, Gabi, revin la o sugestie nu tocmai nouă pentru tine: fă-ți buletin de BUDOP!


Edi
Sus In jos
GYN
Flight Level 400
Flight Level 400
avatar

Numarul mesajelor : 1026
Varsta : 54
Localizare : Cluj-EREDI
Data de inscriere : 09/02/2009

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Dum 21 Feb 2016, 17:37

Multumiri Edi pentru ampla informare, foarte ambigua situatia in continuare, din pacate.
Localnicii, adica cei cu inmatriculare UR- zboara deja intr-o frenezie pe rutele in cauza, fiind evidenta economia de timp si combustibil rezultata din aceasta scurtare.
Eu nici nu ma asteptam din partea companiilor civile sa faca vreun pas in acest sens avand in vedere sumbra soarta a malaezianului. Exceptie ar face companii din Georgia si Azerbaijan care nici pana acum nu pareau afectate de restrictiile din zona Simferopol sud.
Sunt convins ca multa lume priveste acum pe Flightradar24 sa vada reactia in fapt (nu in declaratii) a Rusiei privind utilizarea de catre Ucrainieni a celor 2 rute din spatiul restrictionat. Situatia se complica si mai mult din cauza ca L851 e folosita de ambulante si de zboruri VIP, cu aprobari speciale banuiesc.
Cu siguranta asistam la o noua situatie care scrie istorie sub ochii nostri. Ma rog doar sa nu mai asistam la doborarea de aeronave in care sunt suflete nevinovate care sa plateasca din nou niste ambitii...
Interesante pentru mine noile puncte de navigatie NEGEM și ARTAT care probabil vor aduce trafic pe deasupra mea din/spre KARIL.
Doamne-ajuta sa auzim numai de bine!
Salutari si respecte tuturor,
Gyuri.
Sus In jos
http://gyxtremespotting.time2forum.com/
GYN
Flight Level 400
Flight Level 400
avatar

Numarul mesajelor : 1026
Varsta : 54
Localizare : Cluj-EREDI
Data de inscriere : 09/02/2009

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Dum 21 Feb 2016, 20:37

Iata primul curajos la 20:30 ora noastra, un A321 Onur Air zburand cu callsign de Zagros Air, zboara vitejeste pe L851!

Bafta!
Sus In jos
http://gyxtremespotting.time2forum.com/
gabi-737
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 4368
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Dum 21 Feb 2016, 21:03

Edi a scris:


Deci, Gabi, revin la o sugestie nu tocmai nouă pentru tine: fă-ți buletin de BUDOP!

Edi

Se lucreaza la asta, era in plan de mai multa vreme, o sa fie ceva temporar. Ma duc eu spre zonele populate cu avioane daca ele nu mai ajung la mine. Oricum trag nadejde cu MEGIKul si cu charterele de sezon care mai ajung aici.
Sus In jos
Edi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 47
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   Lun 22 Feb 2016, 03:28

GYN a scris:
foarte ambigua situatia in continuare, din pacate.

Da, așa este. Cele două țări continuă să publice informații contradictorii, apărându-și interesele. Este normal ca operatorii aerieni să reacționeze cu prudență din mai multe motive, începând cu siguranța zborului până la a nu dori să supere pe unul sau pe altul (pe localnici sau pe vecini).
Localnicii cu înmatriculare UR- folosesc o bună bucată din spațiul aerian al Mării Negre (mai puțin peninsula Crimeea), nu numai cele două rute, și o vor face în continuare. Aceeași localnici toarnă gaz peste foc și le interzic în schimb vecinilor să folosească întreg spațiul aerian al țării:

(A0193/16 NOTAMR A2604/15
Q) UKXX/QAFXX/IV/NBO/E /000/999/4748N03112E999
A) UKBV UKDV UKFV UKLV UKOV B) 1602101330 C) 1605092359EST
E) ACCORDING TO THE DECISION OF THE GOVERNMENT OF UKRAINE TRANSIT FLIGHTS OVER UKRAINIAN AIRSPACE OF ALL AIRCRAFT OPERATORS REGISTERED IN THE RUSSIAN  FEDERATION ARE PROHIBITED.)

Vecinii cu înmatriculare RA- se conformează cu NOTAM-ul, dar nu și deasupra Crimeei, unde mai încalcă încă o prevedere emisă de localnici, care au declarat zona ca ”prohibited area” UK-P35Z (îi spun și ”Conflict zone 2” pe deasupra):



Din fericire, luptele se poartă doar la nivel declarativ.

Dar aceasta este departe de a fi singura situație de acest gen din zonă. Mai sunt câteva exemple, cum ar fi:
1. Kosovo: situația este temporar rezolvată, spațiul aerian este deschis, dar este controlat de HungaroControl sub autoritatea KFOR. În continuare Serbia refuză să recunoască statul Kosovo, inclusiv indicativul ICAO al aeroportului Pristina, BKPR, care în publicațiile lor naționale apare tot ca LYPR. În plus spațiul aerian controlat de ACC Budapesta are limita inferioară FL210 și nu are legătură cu aeroportul de dedesubt. Prin urmare vedem așa ceva:



2. Ciprul de Nord: Oficial, nu există decât FIR Ankara și FIR Nicosia. Dar o bună parte din nordul FIR Nicosia a fost declarată unilateral ca fiind ”Ercan Advisory Area” unde există (pentru unii) ”Ercan Control”. Ceea ce duce la următoarele:



Mai multe informații în Buletinul de informare JEP 06-01.

3. Conflictul arabo-israelian: mult prea cunoscut ca să trebuiască explicat, doar un exemplu ilustrativ despre cum evită Emirates ”cu marjă” spațiul aerian israelian (evident, valabilă și reciproca):



GYN a scris:
Iata primul curajos la 20:30 ora noastra, un A321 Onur Air zburand cu callsign de Zagros Air, zboara vitejeste pe L851!

Între timp a mai trecut o ambulanță (spre vest) cu Learjet 35 (pe la ora 02:00), dar cam atât.
Așa a fost și în august 2015, minunea a ținut doar două zile (nici măcar trei, ca-n proverb).

27 august (Oman Air, UPS):





28 august (Air India):



Să vedem dacă de data aceasta vor fi mai mulți...

gabi-737 a scris:
Se lucreaza la asta, era in plan de mai multa vreme, o sa fie ceva temporar. Ma duc eu spre zonele populate cu avioane daca ele nu mai ajung la mine.

Asta ca să pui în practică proverbul cu muntele și Mahomed. Sunt convins că vei avea activitate, mai ales că se poartă ”directele la directe”, cum le-ai spus într-o postare anterioară (o observație corectă, de altfel).


Edi
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 5 Aprilie - ziua schimbarii   

Sus In jos
 
5 Aprilie - ziua schimbarii
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» De ziua ta......femeie!
» De ziua Ta ...............Barbate :)
» LA MULTI ANI... DE ZIUA TA!!!
» ZODIA BERBECULUI
» Luminatia - Ziua Mortilor

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Contrail spotting / spotting de ruta-
Mergi direct la: