AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3
AutorMesaj
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Mier 10 Iun 2009, 12:59

dylan a scris:
arianne a scris:
R25L/P1500N R25R/1000VP1500D R02/P1500N Imi traduce si mie cineva partea asta?
N-are nicio treaba cu franarea. Asta e deobicei intre 1 noiembrie si 1 aprilie bagata in mesajul metar. Sunt aeroporturi care dau si in afara intervalului asta iar asta e stabilit pe plan local si in functie de locatia aeroportului si de importanta/marimea lui. Aici e vorba doar de variatiile semnificative ale distantei vizuale in lungul pistei (RVR-ul). Deci,
in mare cam asa ar veni:
La pista 25 stanga RVR-ul evaluat este mai mare de 1500 de metri deci se trece conform reglementarilor P1500..
La pista 25 dreapta RVR-ul a variat semnificativ in intervalul de 10 minute care a precedat observatia, adica intre 1000 m si peste 1500 m cu tendinta de scadere (D).
La pista 02 la fel RVR-ul este mai mare de 1500 m fara modificari importante (N).


arianne a scris:
EBBR 091920Z 23012KT 3000 R25L/P1500N R25R/1000VP1500D R02/P1500N SHRA FEW008 SCT030CB BKN040 13/11 Q1007 BECMG 9999 NSW. 13 grade in plina vara..

Dupa cum se vede era CB in zona si inca 3-4 optimi acoperire + aversa moderata de ploaie, e normal sa scada asa mult temperatura...

Sarumana! Pai normal ca a variat, vizibilitatea depindea de aversele de ploaie ca ceata nu era. Da, a trecut peste Belgia o depresiune urata ieri...
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4709
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 11 Iun 2009, 07:08

Era clar ca vizibilitatea redusa era datorata DOAR aversei moderate.

De obicei grupa de pista (tipul si grosimea depozitului si franarea estimata) apare la sfarsitul mesajului metar/speci si ca s-o recunosti mai usor vezi ca intotdeauna incepe cu numele uneia din pistei si de obicei, conform anexelor ICAO, cu numarul cel mai mic. Ex: la SCV si BCM pistele sunt orientate aproximativ 340/160 grade magnetic vorbind deci pistele sunt denumite 34/16. ICAO zice ca atunci cand se face evaluare franarii la pista respectiva mesajul va incepe cu numarul cel mai mic adica 16 plus restul de cifre pana la 8 (16XXXXXX). Asta poate o stiai, dar nu strica, poate mai sunt din baietii de pe aici care nu stiau...de aceea ziceam eu si altii sa ne apucam sa facem dictionarul ala pe forum...
Sus In jos
 
METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 3 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: