AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Mier 01 Oct 2008, 16:53

arianne a scris:
Suspect Aici e in mps http://www.planepictures.net/metar/index.php?icao=LROP&language=en

LROP 011130Z 26005MPS CAVOK 22/08 Q1014 NOSIG 8809//95

da! LROP a ramas deocamdata la MPS (nu pentru multa vreme).celelalte aeroporturi dau incepand de azi in noduri.
@valavia: pai chiar mi se pare corecta "traducerea" lor, cu singura obiectie la definitia CAVOK-ului.dar in mare, e correct.
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Mier 01 Oct 2008, 17:14

dylan a scris:
celelalte aeroporturi dau incepand de azi in noduri.

foarte naspa
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 02 Oct 2008, 18:14

dylan a scris:
arianne a scris:
Suspect Aici e in mps http://www.planepictures.net/metar/index.php?icao=LROP&language=en

LROP 011130Z 26005MPS CAVOK 22/08 Q1014 NOSIG 8809//95

da! LROP a ramas deocamdata la MPS (nu pentru multa vreme).celelalte aeroporturi dau incepand de azi in noduri.
@valavia: pai chiar mi se pare corecta "traducerea" lor, cu singura obiectie la definitia CAVOK-ului.dar in mare, e correct.

Ah. am inteles. Traducerea e ok la vreme buna dar cand incep celelalte coduri cu CB sau -RA sau TS deja nu mai stie ce inseamna si nu apar deloc. Trebuie sa fie alte siteuri mai fiabile.
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Vin 03 Oct 2008, 00:16

neagu_laurentiu a scris:
LRIA 241930Z 32006MPS 280V010 6000 TSRA FEW004 BKN010 BKN030CB 16/16 Q1011

E asa de rau de s-au intors din drum doua ATR-uri ale Tarom-ului ? Nici macar nu au incercat sa aterizeze !

N-am Jeppesen-ul la indemana si nici nu mai stiu ce dotari are IAS-ul (HIAL, MIALS, ILS), dar BKN010 e destul de jos (posibil sa fie sub minima avind in vedere relieful din zona). Nici pe mine nu ma incanta TSRA-ul si Charlie Bubu.
Poimaine cand ajung la birou ma uit de minima la IAS. Vag imi aduc aminte de RVR550, dar nu stiu plafon.
Din cate stiu, pista de la IAS nu e cea mai excelenta din tara si e risc de acvaplanare.

Anywayz, este usor sa judecam din fotoliu lucrurile astea. Cand e curu` tau la bataie (pardon de expresie) parca e altfel.
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Vin 03 Oct 2008, 07:01

Nu stiu cum mai e cu minima aeroporturilor...ce stiu sigur e ca fiecare companiei are minimele ei (si pilotii la fel) in functie de echipamentele de pe avion, echipamentele de la sol si cred, obstacularea terenului din CTR, TMA, etc. E o gramada de poliloghie aici. Trebuie sa ma mai interesez.
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Vin 03 Oct 2008, 08:18

dylan a scris:
arianne a scris:
Suspect Aici e in mps http://www.planepictures.net/metar/index.php?icao=LROP&language=en

LROP 011130Z 26005MPS CAVOK 22/08 Q1014 NOSIG 8809//95

da! LROP a ramas deocamdata la MPS (nu pentru multa vreme).celelalte aeroporturi dau incepand de azi in noduri.
@valavia: pai chiar mi se pare corecta "traducerea" lor, cu singura obiectie la definitia CAVOK-ului.dar in mare, e correct.

CAVOK = Ceiling and Visibility Okay Smile

mai precis: nu sunt nori sub 5000 feet (sau cel mai inalt "minimum sector"), no Cumulonimbus Clouds, vizibilitatea mai mult decit 6 mile, si nu ploua, ninge, ceata, etc.

Este folosit in ATIS
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Vin 03 Oct 2008, 08:46

Capt_Vio a scris:
...no Cumulonimbus Clouds...

da, iar mai "nou" ... no CB or TCU at any height.
aici mai apar si definitiile NSC (no significant clouds) ori SKC (sky clear) cand in momentul observatiei intervine un fenomen
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Vin 03 Oct 2008, 13:12

dylan a scris:
Nu stiu cum mai e cu minima aeroporturilor...ce stiu sigur e ca fiecare companiei are minimele ei (si pilotii la fel) in functie de echipamentele de pe avion, echipamentele de la sol si cred, obstacularea terenului din CTR, TMA, etc. E o gramada de poliloghie aici. Trebuie sa ma mai interesez.

Sint 4 categorii mari si late de avioane: A, B, C, D. Ptr fiecare categorie Jeppesen-ul iti da minima in functie de aeroport.
Apoi vine avionul si echipajul. Daca avionul este certificat ptr CAT IIIa, capitanul CAT IIIc, iar copilotul CAT I atunci tot "ansamblul" este CAT I. Cea mai mica gradatie da gradatia generala.
Tot aici mai intra in discutie si dotarile aeroporturilor. Ce fel de ILS au (CAT I, II sau III) sau daca au ILS, daca au fir axial, ce lungime au luminile de apropiere, daca sint HIALS, MIALS.
Continuam cu echipaj/avion vs dotari aeroport. Am echipaj/avion certificat ptr CAT IIIc, iar aeroportul unde vreau sa aterizez e CAT II, automat respect limitele CAT II, iar la minima daca nu vad pista => ratez.
Toate astea le gasesti in Jeppesen.
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Lun 06 Oct 2008, 10:43

Ok, deci cu Jepps-ul in fata. Astea sunt minimile in vigoare ptr IAS

ILS15
Categoriile A si B:
FULL: DA (H) 597` (200`) RVR 550m
ALS out: RVR 1000m

LOC (GS out)
MDA (H) 830` (433`) RVR 900m
ALS out: RVR 1500m

NDB15
Categorii A si B: MDA(H) 980` (583`)
Categoria A: RVR 1000m
Categoriile B si C: RVR 1200m
ALS out:
Categoriile A si B: RVR 1500m

PAR15
DA(H) ptr A si B 725` (328`)
RVR ptr A, B si C: 800m is ptr ALS out 1200m
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Lun 06 Oct 2008, 14:15

dylan a scris:
dylan a scris:
arianne a scris:
In Romania dau viteza vantului in metri pe secunda ceea ce e destul de enervant cand esti obisnuit cu noduri. Laughing

in scurta vreme veti vedea si la noi pe metar-e viteza vantului data in noduri...aveti putintica rabdare

dupa cum puteti observa.....si la noi in Romanika acum viteza vantului in mesaje apare in KT
Si LRCK a trecut la noduri incepind cu oct 2008
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Lun 06 Oct 2008, 16:59

Johnny a scris:
... minimile in vigoare ptr IAS...
TKS Johnny! Adevarul e ca stau toata ziua cu baietii la svc dar n-am mai apucat sa-i intreb nimic si nici sa ma uit macar pe AIP n-am apucat...
Sus In jos
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2847
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 10:27

Iata Metar-ul de la LROP in aceasta dimineata

METAR LROP 300730Z 04003KT 350V070 0800 R08R/0900V1600U R08L/0900V1700U FG SCT001 BKN002 09/08 Q1014 8809//95 BECMG 1500 BR BKN003

Cam lung nu?
In mare parte il inteleg dar am si ceva mici lagune si as vrea sa va rog sa ma ajutati. Scriu ceea ce inteleg eu din el si unde sunt completari de facut please be my guests

LROP 30-10-2008 ora 09:30
Vant din NE cu 3 noduri pe secunda, directie variabila intre 350 si 70 grade
Vizibilitate 800 metrii; runway 08R variabila intre 900m si 1600m; runway 08L variabila intre 900m si 1700m
Ceata, scattered clouds la 100 ft; mostly cloudy la 200 ft
Temperauta 9 garde celsius
Punct de roua la 8 grade celsius
Presiune: 1014 hPa
Elevatia pistei 88,09 m
Elevatia maxima pe zona 95m

BECMG 1500 BR BKN003 ?????

Please help, sunt dornic sa invat
Sus In jos
electric
Membru activ


Numarul mesajelor : 1166
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 10/03/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 10:33

valavia a scris:
Iata Metar-ul de la LROP in aceasta dimineata

[b]BECMG 1500 BR BKN003 ?????

Please help, sunt dornic sa invat

Becoming (prognoza)

Visibilitate: 1500 m
ceata (mist), nori broken sky , la 300 feet QNH

Incearca metar decoderu de la mine de pe site :
http://www.traznet.ro/wx.php
si mai mult, vezi ca exista documentatie de metar la:

taf/metar codes: http://aviation.weathersa.co.za/codesexpl.php
metar decoder: http://heras-gilsanz.com/manuel/METAR-Decoder.html
SIGMET: http://www.flyingineurope.be/metar.taf.sigmet.htm
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 10:37

vantul e 3 noduri, (3 mile marine pe ora)
la vizibilitate U=up, adica in crestere
8809//95 = pista 08 acoperita intre 51-100% cu apa, franare buna
BECMG= becoming, conditiile vor deveni
BR = mist

L.E.:A ajuns tarziu postul meu Razz


Ultima editare efectuata de catre YR-DNY in Joi 30 Oct 2008, 10:39, editata de 1 ori
Sus In jos
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2847
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 10:38

Multam fain......mai am de invatat Razz
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 11:30

Apropo de Jeppensen charts, din cate stiu eu 08R de la LROP e CATIIIB, dar in harti vad ca minima e 100ft, care corespunde la IIIA...
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 11:35

Iti spun cand ajung acas ca tre sa ma uit pe o harta de 2008. Pe cea care o am aci in fata (iulie 2006) zice ca-i CAT II 08R. Nu mai tin minte cum e acum.
Sus In jos
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2847
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 11:46

YR-DNY a scris:
vantul e 3 noduri, (3 mile marine pe ora)
la vizibilitate U=up, adica in crestere
8809//95 = pista 08 acoperita intre 51-100% cu apa, franare buna
BECMG= becoming, conditiile vor deveni
BR = mist

L.E.:A ajuns tarziu postul meu Razz

8809//95 nu s-a schimbat de cand ma uit eu pe METAR la Otopeni, adica de aproape 2 luni. Daca e sa ma iau dupa ce ai spus tu inseaman ca pista de la LROP nu a fost niciodata uscata in ultima vreme. Deocamadata nu pot dovedi ce inseamna exact asa ca nu spun ca nu ai dreptate dar eu consider ca asta inseamna elevatia pistei raportata la elevatia pe zona fata de nivelul marii....asta pana la proba contrarie
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 11:59

valavia, uite aici explicatia detaliata....
EIGHT FIGURE GROUP

An eight digit telegraphic code on runway conditions for some European airports may be included at the end of hourly METAR messages:
Eight Figure Group

1st two digits
Runway designator

3rd digit
Runway deposits

4th digit
Extent of runway contamination

5th and 6th digits
Depth of deposit

7th and 8th digits
Friction coefficient or braking action




The first two digits correspond to the runway designator. For parallel runways LEFT is indicated by the designator only (18L would be displayed as 18 ) and RIGHT has 50 added (18R would be displayed as 68 ). When all runways are affected the figure group 88 will be used. If 99 appears as the first two digits the information is a repetition of the last message because no new message has been received in time for transmission.


Runway Deposits
Extent of Runway Contamination
Depth of Deposit

0
Clear & Dry
1
<10% contaminated (covered)
00
Less than 1mm

1
Damp
2
11% to 25% contaminated (covered)
01-90
Measurement in mm

2
Wet or water particles
92
10cm

3
Rime or frost covered (normally > 1mm)
5
26%-50% contaminated (covered)
93
15cm

4
Dry Snow
9
51%-100% contaminated (covered)
94
20cm

5
Wet Snow
95
25cm

6
Slush
/
Not reported (runway clearance in progress)
96
30cm

7
Ice
97
35cm

8
Compacted or rolled snow


98
40cm or more

9
Frozen ruts or ridges


99
Runway not operational due to snow, slush, ice, large drifts or runway clearance, depth not reported

/
Not reported (runway clearance in progress)


//
Not operationally significant or not measurable


Note: the quoted depth is the mean of a number of reading or if operationally significant the greatest depth measured.

Friction Coefficient or Braking Action (7th and 8th digits)

28
Friction coefficient 0.28

35
Friction coefficient 0.35

91
Braking action poor

92
Braking action medium to poor

93
Braking action medium

94
Braking action medium to good

95
Braking action good

99
Figures unreliable

//
Braking action not reported or runway not operations or airport closed.


Note: Where braking action is assessed at a number of points along the runway the mean value will be transmitted or if operationally significant the lowest value.

If measuring equipment does not allow measurement of friction with satisfactory reliability (such as contaminated by wet snow, slush or loose snow) the figure 99 will be used.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 12:08

Adica in cazul nostru 8809//95 inseamna ca se refera la toate pistele, care sunt clear and dry pe toata suprafata(51%-100%), iar franarea e buna
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2847
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 12:23

RwO a scris:
Adica in cazul nostru 8809//95 inseamna ca se refera la toate pistele, care sunt clear and dry pe toata suprafata(51%-100%), iar franarea e buna

Si proba contrarie a venit Razz. Multam fain RwO. Am mai invatat ceva azi Razz
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 13:09

Corect, asa e, mi-e cam rusine un pic! Embarassed Uitasem exact cifrele si-mi era lene sa verific...
Sus In jos
aegean
Membru activ


Numarul mesajelor : 845
Varsta : 36
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Joi 30 Oct 2008, 14:33

@ valavia: pentru RWY METAR uite aici un link;zic eu ca e util:


http://www.flyingineurope.be/MetarRunway.htm

Spor
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Mar 09 Iun 2009, 23:01

R25L/P1500N R25R/1000VP1500D R02/P1500N

Imi traduce si mie cineva partea asta? Presupun ca e forta de franare, nu sunt sigur totusi...vad ca s-a mai discutat despre ceva asemanator insa nu reusesc sa fac legatura. Apropo, vremea de azi de la EBBR... Mad

EBBR 091920Z 23012KT 3000 R25L/P1500N R25R/1000VP1500D R02/P1500N SHRA FEW008 SCT030CB BKN040 13/11 Q1007 BECMG 9999 NSW

13 grade in plina vara..
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Mar 09 Iun 2009, 23:20

arianne a scris:
R25L/P1500N R25R/1000VP1500D R02/P1500N Imi traduce si mie cineva partea asta?
N-are nicio treaba cu franarea. Asta e deobicei intre 1 noiembrie si 1 aprilie bagata in mesajul metar. Sunt aeroporturi care dau si in afara intervalului asta iar asta e stabilit pe plan local si in functie de locatia aeroportului si de importanta/marimea lui. Aici e vorba doar de variatiile semnificative ale distantei vizuale in lungul pistei (RVR-ul). Deci,
in mare cam asa ar veni:
La pista 25 stanga RVR-ul evaluat este mai mare de 1500 de metri deci se trece conform reglementarilor P1500..
La pista 25 dreapta RVR-ul a variat semnificativ in intervalul de 10 minute care a precedat observatia, adica intre 1000 m si peste 1500 m cu tendinta de scadere (D).
La pista 02 la fel RVR-ul este mai mare de 1500 m fara modificari importante (N).


arianne a scris:
EBBR 091920Z 23012KT 3000 R25L/P1500N R25R/1000VP1500D R02/P1500N SHRA FEW008 SCT030CB BKN040 13/11 Q1007 BECMG 9999 NSW. 13 grade in plina vara..

Dupa cum se vede era CB in zona si inca 3-4 optimi acoperire + aversa moderata de ploaie, e normal sa scada asa mult temperatura...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI   Astazi la 19:23

Sus In jos
 
METEOROLOGIE AERONAUTICA: METAR - TAF - SPECI
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: