AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiți | 
 

 Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
gaudi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 1152
Varsta : 39
Localizare : Ploiesti / Bucuresti
Data de inscriere : 17/07/2008

MesajSubiect: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 11:39

Titlu: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni
Sursa: evz.ro
Autor: ***
Data: Marți, 19 Iulie 2011


Citat :
„Aoleu! I’m sorry! (Îmi pare rău! - n.r.) Stop!”, a fost prima reacție a controlorului de trafic aerian, potrivit unei înregistrări audio dintre controlorii de trafic ai Romatsa, piloții cursei Aegean Airlines, AEE4553, și cei ai cursei TAROM, de la Paris, ROT382, care circulă pe internet.

Potrivit înregistrării audio, pilotul greci și controlorul de trafic român au o discuție ambuiguă, într-o engleză stâlcită. Astfel, pilotul grec ar fi înțeles că poate începe operațiunea de decolare, timp în care controlorul român dădea undă verde de aterizare, pe acceași pistă, aeronavei TAROM.

Mai mult aici

Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 12:29



Ce m-a surprins e ca tipului i-a luat cateva secunde bune sa reactioneze. "Aoleo, Im so sorry....pauza....aegean, stop rolling please". pilotul nu are nevoie de reactii de astea, de scuze etc, ci de instructiuni ferme, atunci cand un pericol e iminent.

go-around e o procedura sigura, menita sa evite un pericol sau o situatie care poate deveni periculoasa. se face in mai multe situatii: avion pe pista, venit prea jos sau prea sus la aterizare, vant puternic, un avertisment la aparatura de bord ca ceva nu functioneaza normal etc.

pilotul aplica acceleratie maxima, se ridica si face un alt approach.
go-around este atat instrumentul pilotilot cat si al ATC-ului. atat pilotul cat si controlorul de trafic pot decide ca trebuie facuta un go-around. se anunta pe radio si se face. atat. dupa ce avionul s-a ridicat, ATC informeaza pilotii despre motivul care a stat la baza comenzii, sau vice-versa cand pilotii initiaza go-around.

este de bun simt ca pilotii sa faca un PA si sa anunte pasagerii ca s-a facut un go-around, motivul si in cat timp se va efectua aterizarea. nu trebuie sa intre in detalii, in cazul de fata de obicei se mentioneaza trafic sau trafic pe pista. important este sa le comunici ca totul e ok. daca nu le zici nimic, ii lasi sa-si inchipuie ca tot raul din lume o li sa se intample.
Sus In jos
Skylink
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 218
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 07/01/2009

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 14:51

Boeing777-300 a scris:


Ce m-a surprins e ca tipului i-a luat cateva secunde bune sa reactioneze. "Aoleo, Im so sorry....pauza....aegean, stop rolling please". pilotul nu are nevoie de reactii de astea, de scuze etc, ci de instructiuni ferme, atunci cand un pericol e iminent.

Ader si eu la cele spuse de Boeing777-300, acele secunde de nervozitate puteau insemna diferenta dintre un dezastru si evitarea acestuia. Nu sun eu in masura sa pun la indoiala profesionalismul controlorului respectiv, dar cred ca in astfel de situatii o viteza de reactie cat mai mare este imperativ necesara. Oricum norocul a facut ca si vizibilitatea in ziua respectiva sa fie ridicata si sunt convins ca si pilotii ROT au observat traficul pe pista. "Aoleu, I'm so sorry...."este reactia mea, a omului de rand de pe strada, nu a unui controlor de trafic. cheers
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 19:10



are careva transcriptul comunicarii de pe filmul respectiv?
eu nu inteleg prea bine ce instructiuni s-au dat acolo inainte de incident.
Sus In jos
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2869
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 19:52

A fost un incident nu tocmai placut dar raman la parerea ca, greseala apartine in totalitate pilotului grec in primul rand pentru ca a ignorat o parte din mesajele TWR si in al doilea rand pentru ca nu s-a asigurat la intrarea pe pista. In alt ziar de mare circulatie pe la noi (nu dau nume ca nu fac publicitate la o publicatie de cea mai joasa speta) s-a incercat o stire bombastica presarata cu o gramada de informatii eronate si voit puse acolo dupa parerea mea pentru a instiga la scandal. Engleza controlorului de trafic nu imi pare deloc rea iar frazeologia a fost corecta dupa cunostintele mele. Din discutii reiese ca i s-a spus grecului de doua ori ca trebuie sa astepte; prima data inainte de aterizarea DLH si apoi dupa cand i s-a comunicat ca va primi aprobarea de intrare pe pista dupa aprox doua minute si ca are trafic pe finala la aprox 3 mile. E adevarat ca reactia lui nu a fost din cele mai profesionale in prima secunda dupa ce grecul a inceput rulajul la pista insa a procedat corect in cele din urma.

La LHR, AMS, MUC si alte aeroporturi mari unde esalonarile sunt scurte astea's la ordinea zilei... unu nu elibereaza bine pista ca altu incepe rularea pt T.O. si altul e deja pe finala... sa fim seriosi ca ce mint astia in ziare si tv sunt povesti de adormit prostii. Apropos de aeroporturi mari, ascultam feed-uri de la alte aeroporturi din Europa si am auzit limba Engleza vorbita mai slab decat se presupune ca a facut-o cel care era atunci in TWR la OTP si asta in special in tarile vorbitoare de limbi germanice.

E dureors ca presa, in cautare de scandal, dezinformeaza fara nici o urma de jena si dupa parerea mea o face constient. Ce e grav e ca nimeni nu pune piciorul in prag si sa ii dea in judecata pentru manipularea opiniei publice si denaturarea adevarului.
Sus In jos
arianne
Moderator
avatar

Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 21:09

Vali, cert e ca daca era ceata in ziua aia erau 2-300 de morti la 08R la OTP. Cu toate ca greseala este in 80% a pilotului grec, si inaintea alinierii 320-ului a avut loc o neintelegere absolut inadmisibila pe un aeroport de calibrul OTP. Pilotul era deja cu gandul la ce va face dupa decolare, SID, etc, iar ceea ce trebuia neaparat sa clarifice ATC era hold short......


Ultima editare efectuata de catre arianne in Mar 19 Iul 2011, 21:50, editata de 1 ori
Sus In jos
aegean
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 848
Varsta : 37
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 21:32

Desi nu e un singur "vinovat", mi se pare mie ca redundanta de informatii a contolorului a fost decisiva ...cred ca un simplu "hold short until further instructions" era suficient...asa nu se isca neintelegerea referitoare la cine aterizeaza, cine si cand intra pe pista....
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 22:04


O fost o comunicare deficienta, asta e clar.
Nu pot sa ma pronunt exact pana atunci cand vad transcriptul, insa din ce aud eu a fost o balbaiala la mijloc, lucru neadmisibil. instructiunile trebuie sa fie clare, exacte si ferme, mai ales cand e vorba de un incident iminent. Mie imi pare rau de baiatul ala din turn insa el s-a pierdut cateva secunde, iar inainte de asta nu a fost f clar.
nu am auzit nici o comanda de clear for take-off ptr Aegean, ce-i drept, insa nici de hold. repet nu inteleg f bine ce s-a zis acolo, poate gresesc.

Valavia, nu compara controlorii nostri cu cei de pe marile aeroporturi. aia se confrunta cu trafic serios, nu ca pe Otopeni. sunt pe youtube filmulete cu ATC dand instructiuni de go-around. clare si ferme.
ai nostri au cam facut gafe in ultima vreme, daca iau in calcul si incidentul cu masina pe pista.


uite aici cum trebuie sa se desfasoare o comunicare ferma si clara, fara balbaieli. tipu se sonfrunta si el cu confuzia unui pilot, insa vb cu sange rece, bara balbaieli si pauze. profesionist.
http://www.youtube.com/watch?v=ch7pcnN5GlQ


Sus In jos
Dylan
Moderator
avatar

Numarul mesajelor : 4765
Varsta : 46
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 22:09

Dragilor, dupa cateva discutii cu oameni de bine, vreau sa va spun si parerea mea: Animatia facuta de autorul clip-ului este pe departe ... FOARTE DEPARTE DE REALITATE!!! Vorbesc de ANIMATIE!
Induce lumea (publicul) in eroare prin miscarea tintei rosii muuuuuuuuuuuuuuult inainte ca aceasta sa ajunga in mod real in pozitia in care este reprezentata in clip-ul de pe YT. Se vede asta dupa reactiile pilotilor! Chiar credeti voi ca pilotul ROT raspundea asa de calm cand in casti a auzit ca trebuie sa "degajeze"?!? Imi pare rau! Impartasesc pe deplin parerea lui Vali in ceea ce priveste echipajul Aegean. Acesta nu a primit aprobare de a trece de HP care e la mai mult 50 de metri fata de intrarea pe pista, ca sa nu vorbim de ax! Mai mult nu comentez ca sa nu intru in alte ... probleme!

Despre comentariile la articolele din fitzuicile de cea mai joasa speta, nu comentez pentru ca nu merita! Dusmanii stiu de ce! Twisted Evil
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 22:11

Desigur ca nu este un singur vinovat. Dupa cum vad eu lucrurile controlorul nu s-a impus in fata unui pilot pe care nu prea il interesa traficul din jur ci mai mult cum sa iasa din zona. Putea sa isi dea seama ca pilotul e distrat si l-a distras si pe el.
Oricum cuvintele controlorului : "Auleu ! I`m so sorry Egean 4553 Stop , Stop rolling please !" pe langa limbajul neprofesional imi indica veriga slaba.

I`m sorry.....Think about it !
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 2373
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mar 19 Iul 2011, 23:02

Nu ma pricep nici la pilotat nici la dirijat, nici la comentat asa ceva. Singurul lucru pe care vreau sa-l spun aici e prezentarea de catre presa a evenimentului o sa sperie multa lume. Mai bine taceau din gura. Dar la noi e tendinta de a generaliza, asa cum se intampla cu "tampitii" care au picat bacalaureatul, sau candidatii la functia de profesor ca trag pe langa tinta. Daca sunt cativa tineri absolventi ai "facultatilor" de la Spirache, inseamna ca trebuie sa fiu si eu catalogat "idiot si copist"?
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
cipi_TM
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Mier 20 Iul 2011, 20:50

Un interviu cu cel implicat in incident: http://tvr.ro/articol.php?id=106902&c=4765

Titlu: "Aoleu! I'm sorry, stop!" Reacția care a evitat o catastrofă aviatică
Sursa: http://tvr.ro/articol.php?id=106902&c=4765
Autor: ***
Data: 20.07.2011

Citat :
"Aoleu! I'm sorry, stop!" Reacția care a evitat o catastrofă aviatică

"Aoleu! I'm so sorry, stop!" - aceasta a fost reacția controlorului de trafic de pe aeroportul Otopeni, când a constatat că unul dintre avioanele pe care le dirija a intrat fără aprobare pe pistă.

Reacția sa poate smulge zâmbete acum, dar atunci a salvat viețile a sute de oameni.

Controlorul de trafic Marcel Ceaușescu le-a povestit reporterilor TVR ce s-a întâmplat în ziua de 11 iulie, când două avioane pline cu pasageri au fost pe punctul să se ciocnească.
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Joi 21 Iul 2011, 00:24

TVR o dau si ei in manele ziaristice. ""Aoleu! I'm sorry, stop!" Reacția care a evitat o catastrofă aviatică".
Vai cat dramatism si in relatarea astora. Nenea ala si-a facut meseria, nimic special, e meseria lui sa beleasca ochii si sa dirijeze avioanele in conditii de siguranta, mai ales cand observa o anomalie.

Instructiunile lui au fost cele corecte dar imi mentin cele spuse ca au fost cam balbaite, omul a fost putin coplesit. Explicatia lui e de mai mare rasul. "ca nu a putut sa injure" si ca a zis "Im sorry" ca "sa inteleaga amandoi pilotii ca s-a intamplat ceva". pe bune, ma sparg de ras. La final zice ca el trebuie sa foloseasca "frazeologie standard" si "ca nu merge orice cuvant...fraza joviala, de pe strada". pai unde apare "Aoleo, Im so sorry" la frazeologie standard? lol!


intr-o nota mai serioasa,
Acum D-ul Marcel Ceausescu a clarificat situatia ptr mine dpdv tehnic. Instructiunile sale s-au suprapus pe radio cu o comunicare a pilotului Tarom si de aceea pilotul Aegean nu a inteles exact ce a zis el pana la capat. perfect plauzibil.
(o situatie similara a fost in Tenerife unde pilotul KLM a crezut ca are "Clear for take-off", o interpretare gresita a lui in comunicarea cu Turnul. se pare, de asemenea, comunicarea PanAm cu Turnul nu a fost auzita in totalitate de pilotul KLM. mesajele s-au suprapus si el nu a auzit ultima parte a pilotului Pan Am care a zis "No ... uh we're still taxiing down the runway, the Clipper 1736").
Erori de comunicare (mai mici sau mai mari) se intampla periodic pe marile aeroporturi unde traficul este foarte ridicat. unoeri pilotii inteleg instructinile gresit sau instructiunile sunt interpretate gresit. s-a intamplat ca la Amsterdam, de exemplu, un pilot KLM (culmea, la el acasa) sa decoleze de pe un taxiway. anul trecut.
rolul controlorului este sa fie atent si sa intervina imediat cand le observa. are multe instrumente/proceduri la dispozitie.

ceea ce difera, in cazul nostru, este reactia inedita a controlorului care a fost una neaos romaneasca "Aoleo, Im so sorry", in loc sa le zica alora direct sa degajeze.

PS: am pus in postul anterior un film youtube cum un controlor de pe JFK se confrunta cu un pilot care vrea sa aterizeze pe o pista de pe care decola un alt avion. pilotul a gresit si venea la aterizare pe alta pista decat cea indicata. ascultati-l si vedeti diferentele cand vine vorba de instructiuni clare si rapide, fara ezitari.

scuze de postul lung.

Sus In jos
atr_42_500
Flight Level 400
Flight Level 400
avatar

Numarul mesajelor : 1059
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/03/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Joi 21 Iul 2011, 09:48

Parerea mea este ca gresala apartine in mare parte piloutului Grec. Atat timp cat nu a auzit cuvantul "cleared" nu trebuia sa se apuce de decolare.

Din pacate reactia domnului de la ATC a lasat mult de dorit. La fel si interventia sa la TV. Chestia cu suprapunerea nu ma convinge. Din cate stiu atunci cand se suprapun comunicatii se aude un semnal sonor specific care indica faptul ca a avut loc o suprapunere si prin urmare ROT ar fi repetat mesajul.

In conditiile meteo de atunci nu s-ar fi ajuns la nicio catastrofa oricum intrucat ROT sigur ar fi vazut si ar fi facut go-around.


Observ cu tristete ca de la "bomba" lansata de Libertatea ne-a lasat fara feed pe OTP. Spre ca e doar pt moment.
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 35
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Joi 21 Iul 2011, 10:29

Boeing777-300 a scris:

uite aici cum trebuie sa se desfasoare o comunicare ferma si clara, fara balbaieli. tipu se sonfrunta si el cu confuzia unui pilot, insa vb cu sange rece, bara balbaieli si pauze. profesionist.
http://www.youtube.com/watch?v=ch7pcnN5GlQ

Incredibil, reactia a fost in mai putin de o secunda.
Sus In jos
loplo
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 911
Varsta : 38
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Vin 22 Iul 2011, 17:20

Sunt curios ce se intampla daca nu se lansa bomba. In vest 1-2 apar astfel de informatii pe siteurile celor implicati (FAA, etc). In acest caz nu s-ar fi aflat niciodata.

Am anticipat "inchiderea" sau cel putin restrictionarea accesului la feed dupa "bomba". Rusine Romatsa si atora daca este mana lor la mijloc. Urmeaza radarele?

LE
feedul si-a revenit.
Sus In jos
vic_atc
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 168
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/06/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Vin 22 Iul 2011, 17:40

loplo a scris:
Sunt curios ce se intampla daca nu se lansa bomba. In vest 1-2 apar astfel de informatii pe siteurile celor implicati (FAA, etc). In acest caz nu s-ar fi aflat niciodata.

Am anticipat "inchiderea" sau cel putin restrictionarea accesului la feed dupa "bomba". Rusine Romatsa si atora daca este mana lor la mijloc. Urmeaza radarele?

LE
feedul si-a revenit.

Don't worry Smile Problema a fost de la furtuna de miercuri. Everything back online now.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Vin 22 Iul 2011, 21:13

vic_atc a scris:
Don't worry Smile Problema a fost de la furtuna de miercuri. Everything back online now.

Miercuri cand a fost furtuna era data de 20 iar evenimentul a fost in 11 iulie.
Sus In jos
loplo
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 911
Varsta : 38
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Vin 22 Iul 2011, 21:27

Iar bomba a aparut pe 19.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Vin 22 Iul 2011, 21:36

Tre sa recunoastem ca fara filmuletul tau , loplo , nu ar fi fost nici o veste ca pentru unii e mai greu de inteles doar coloana sonora si daca nu era preluat de stiri nu era mediatizat nici macar aici.
Sus In jos
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2869
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Sam 23 Iul 2011, 12:17

Octavian a scris:
Tre sa recunoastem ca fara filmuletul tau , loplo , nu ar fi fost nici o veste ca pentru unii e mai greu de inteles doar coloana sonora si daca nu era preluat de stiri nu era mediatizat nici macar aici.

Octavian, sti foarte bine ca noi nu ne dorim sa mediatizam astfel de incidente, cu atat mai mult sa fim noi cei ce dam primii vestea. Cunosti multe din povestile/scandalurile vechi de pe forum ce nu le vrem repetate. Noi suntem aici pentru fotografie iar astfel de "incidente" ar trebui sa ramana la stadiul de stire.

Si ma repet, filmumetul nu este intocmai cu realitatea pentru ca ROT se afla la 2.5nm de prag (din informatiile pe care le detin) cand a primit "go-around" iar AEE nu apucase sa se alinieze cu pista cand i s-a spus "STOP rolling".

In ceea ce priveste feed-ul pe care voi il ascultati, acesta nu tine nici de OTP si nici de ROMATSA, la fel cum nici radarele nu au legatura cu ele.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Sam 23 Iul 2011, 12:43

Am luat in calcul si toata lumea ar trebui sa faca la fel ca feed-ul nu este superpozabil peste animatia facuta de loplo , animatia se vrea doar a fi ilustrativa pentru pozitiile aproximative ale avioanelor.

Bine ca din incident nu au rezultat victime sau pagube materiale.
Sus In jos
loplo
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 911
Varsta : 38
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Sam 23 Iul 2011, 14:29

Cu riscul de a primi warn, ban si alte mesaje pe PM....

Vali, animatia am facut-o din ce s-a auzit pe feed. Daca voi, romatsa, etc nu agreati acest lucru, va rog sa nu va uitat. Nu are autoplay, deci porneste doar daca vreti voi.
Daca nu as fi facut respectiva animatie, nici azi nu se stia ce s-a intamplat (chiar daca AEE nu aera complet aliniat pe pista) si am fi stat ca boii si am fi discutat despe ce frumos este afara si la evenimente.
Daca aceste este un forum de discutii, atunci sa avem voie sa discutam (liber), daca este un forum pe care se cenzureaza sau avem voie sa postam doar ce le place unora, atunci sa fie trecut in regulament acest lucru.

Voi, unii, fiind leszati si cu morcovul ca nu veti mai avea acces prin turnuri, aproape de gard, mi-ati sters mesajlul. Interesant ca se poate discuta despre orice alt aeroport/companie, putem sa ii manjim cu rahat pe toti, dar despre cei care au cunostiinte pe forum, nu avem voie sa mentionam nimic. Lasa ca isi dau ei cu bata peste picior, vezi reportajul de pe TVR cand vorbeste nea Ceausescu de un limbaj strict vorbit pe frecventa, dar daca ne aducem bine aminte, parca zicea si ceva legat de aoleu si I'm sorry. Am cautat in documentele ICAO si nu am gasit niciun pasaj unde sa se mentioneza asa ceva.

Daca nu a fost greseala niciunui Roman, de ce a incercat sa se musamalizeze acest lucru, de ce nu a venit cineva cu un raport, de ce toti care stau cu urechea stanga pe feedul de LROP nu au postat ceva legat de cele intamplate? Sau au incercat si a intervenit cineva?

Stiu ca multi se simt lezati in urma filmului meu, vreti sa imi faceti rau? Va dau adresa? Veniti cu coase, greble si alte utilaje agricole.

Pe scurt, din greseli doar se invata. Asa ar fi invatat si ROMATSA si acel controlor, dar nu au vrut. Asa am invatat si eu, dupa cele intamplate, si ma mai gandesc ce si cum voi mai posta pe acest forum cenzurat. Scuze, dar limba mea nu este atat de lunga, nu ajunge pana in Romania si mai ales pana la Bucuresti.
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Dum 24 Iul 2011, 02:17

valavia a scris:
Octavian a scris:
Tre sa recunoastem ca fara filmuletul tau , loplo , nu ar fi fost nici o veste ca pentru unii e mai greu de inteles doar coloana sonora si daca nu era preluat de stiri nu era mediatizat nici macar aici.

Octavian, sti foarte bine ca noi nu ne dorim sa mediatizam astfel de incidente, cu atat mai mult sa fim noi cei ce dam primii vestea. Cunosti multe din povestile/scandalurile vechi de pe forum ce nu le vrem repetate. Noi suntem aici pentru fotografie iar astfel de "incidente" ar trebui sa ramana la stadiul de stire.

Si ma repet, filmumetul nu este intocmai cu realitatea pentru ca ROT se afla la 2.5nm de prag (din informatiile pe care le detin) cand a primit "go-around" iar AEE nu apucase sa se alinieze cu pista cand i s-a spus "STOP rolling".


Daca zici, ca tu ai informatii mai exacte de ce nu le postezi aici?! ai face tuturor un serviciu daca ai face asta. nu s-ar mai specula aiurea. spune de unde le ai si cum exact au stat lucrurile.
altfel, pana una-alta ramane inregistrarea audio si acel clip si la ele ne referim.
Faptul ca tie iti convine sau nu asta e alta treaba, insa nu ne impune si noua sa nu referim la subiectul asta. atitudinea ta lasa de dorit....tu tre sa fii mandru ca pe forumul asta exista oameni interesati care observa fenomenul aviatic si il comenteaza pertinent. nimeni nu a comentat aiurea pe subiectul asta aici.

Si eu sunt de acord ca din greseli se invata. la noi, in Romania, se prefera musamalizarea/minimalizarea greselilor ca sa stea toata lumea pe locul caldut obtinut. foarte gresita si nociva atitudinea asta, mai ales in aviatie.
L-am vazut pe D-ul Ceausescu dand niste explicatii de tot rasul vis-a-vis de reactia sa. Initial, am crezut ca a fost vorba de un individ mai tanar, fara experienta. In realitate, a fost vorba de un om cu experienta care s-a pierdut pe moment si a avut o reactie intarziata (indiferent daca a fost sau nu greseala grecului).

e foarte bine ca intamplarea a ajuns in presa si a fost mediatizata! eu, ca simplu calator, care foloseste Tarom-ul si Otopeni-ul vreau sa stiu ce se intampla pe acest aeroport.



Sus In jos
RATus
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 33
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   Dum 24 Iul 2011, 16:11

Vreau si eu sa stiu de situatiile astea, si munca lui loplo in constructia clipului respectiv este de apreciat.

Dar e bine sa ramanem cu picioarele pe pamant si sa nu dam in directia cealalta cu critica rautacioasa, excesiva etc. Cred ca tine de obrazul fiecaruia cum se exprima si cat de rautacios e cu comportamentul sau, dar atata timp cat lucram la o colaborare cu aeroporturile / pilotii / autoritatile din tara referitor la spotting, ar trebui sa aratam ca suntem mai presus de presa de scandal. Asta nu inseamna sa tacem ci inseamna sa ramanem realisti si politicosi, nu sa sarim ca arsi din orice.

Inca o data spun, apreciez munca lui Loplo - sincer cred ca distantele prezentate nu reflecta realitatea - si e bine ca urmarim asemenea incidente, insa nu trebuie sa capatam aere de critici.

A fost un eveniment regretabil, care a implicat un controlor care stia mai mult sau mai putina engleza, si care a procedat intr-un anumit fel. De acolo si pana la transformarea acestui subiect in discutii / critici demne de tabloide, cred ca e un drum care nu trebuie strabatut de membri acestui forum.

Am rugamintea sa pastrati discutiile curate de comportamentele enumerate mai sus. Daca vorbim matur si informat totul e ok. Nu uitati totusi ca accesul pe forum e un privilegiu, nu un drept si ca vorbele voastre scrise aici afecteaza imaginea tuturor spotterilor in romania, nu doar pe a voastra. E atat de mult sa cer asta?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni   

Sus In jos
 
Două avioane de linie, la un pas de o tragedie pe Otopeni
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Pulovere si alte creatii tricotate (vesta, bolero) XVII

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: