AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiți | 
 

 Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Sam 18 Iun 2011, 15:36

Două țări, o singură insulă: Cu W6 în Cipru și Cipru de Nord

După ce în luna ianuarie am suferit o mare dezamăgire turistică pentru că am ratat călătoria la Cairo din cauza deranjamentului politic din lumea arabă, toată primăvara m-am aflat în căutare de coclauri demne de vizitat într-un week-end prelungit pe care îl plănuiam la începutul lunii iunie. Pentru că Berlinul, Zidul și Checkpoint Charlie au lăsat o puternică impresie asupra mea atunci când le-am văzut pentru prima oară undeva prin 1999, de data asta m-am gandit să vizitez o insulă unde divizarea este realitate cotidiană iar frontiera este păzită de trupe ONU de menținere a păcii. Bine ați venit la trip reportul meu cu numărul 11. Bine ați venit în Cipru.


Nu a fost complicat de planificat această scurtă călătorie. Tarom, WizzAir si Blue Air zboară de la București la Larnaca; pentru că orarul se potrivea perfect cu ce aveam eu nevoie, am cumpărat bilete la Wizz (120 de euro dus-întors cu toate taxele, fără bagaj de cală). Cazările nu le-am rezervat în avans ca să nu fiu constrâns să respect un program fix. Iar pe insulă sunt o sumedenie de companii de la care se poate închiria mașină. Important de reținut însă: în Cipru șofatul e un lucru cât se poate de dubios:


Am înjghebat rapid și un plan cultural-turistic:
- ziua 1: sosire la Larnaca, închiriat mașină, trecut în Republica Turcă a Ciprului de Nord pe la Ayos Nikolaos, cazare pe undeva pe lângă Famagusta;
- ziua 2: situl arheologic de la Salamis, casteul Kantara, castelul Buffavento, coasta de nord a Ciprului, cazare undeva pe lângă Kyrenia;
- ziua 3: castelul Sfântul Hilarion, trecut înapoi în Cipru european și plimbat prin Nicosia;
- ziua 4: coasta de sud a Ciprului, siturile arheologice din zona Paphos si retur la Larnaca;
- ziua 5: vizitat Larnaca iar după-amiază zbor înapoi înspre București.

Trei locuri mi s-au părut cu totul și cu totul speciale și vă invit să le descoperiți și voi în acest trip report:
- castelul Buffavento, construit la 950 de metri înălțime pe un vârf din munții Beșparmak, unde am avut parte de o priveliște de poveste deasupra norilor;
- Nicosia, cu a sa linie verde și punctul de trecere a frontierei de pe strada Ledra;
- plaja pustie de la Pissouri.

Ziua 1, 1 iunie 2011: București – Larnaca, cazare lângă Famagusta

WizzAir W63251, București Băneasa (BBU) - Larnaca International (LCA)
Orar: 12:40 - 14:50 (2h10m)
Zbor: 12:50 - 14:40 (1h50m)
Distanță: 674 mile marine / 1248 kilometri
Grad de ocupare: 90%
Loc: 26F
Aeronavă: Airbus A320, înmatriculată HA-LPY, livrată la 10 decembrie 2009




Două premiere pentru mine în această călătorie: prima oară de la Băneasa și prima oară cu WizzAir. După atâția ani în care am tot citit diverse despre acest aeroport și această companie, am fost tare curios să experimentez pe propria-mi piele senzațiile de pasager Băneasa/Wizz.

Călătoria mea a început în Piața Presei, unde aveam impresia ca sunt la Moscova:


Am ajuns la aeroport la ora 11:00 cu autobuzul 131:


În aeroport, buluceala obișnuită și la care mă așteptam. Pentru că aveam check-in-ul făcut de acasă am trecut direct prin controlul de frontieră:


Experiența de la Băneasa mi s-a părut agreabilă, era aglomerat, dar controlul de frontiera și cel de securitate s-au derulat rapid. Nu am rămas cu o impresie negativă, evident în afară de faptul că totul este foarte înghesuit.

Când ne-am apropiat de avion am văzut că de data asta zburam cu Lima-Papa-Yankee:


La 12:30 eram deja în avion. Pe geam l-am văzut pe Lima-Papa-Tango, si el pregătit pentru decolare ca și noi:


Zoom pe leading-edge, wing-tip și turnul de control de la Băneasa:


Aeroporturile mici au avantajul că taxi-ul durează foarte puțin. Intram pe pista 7:


Straight-out departure și bye bye BBU:


Pârtieeeeeeeeee!


Vedere din cabină, imediat după plecare:


Urcam. Viraj la dreapta spre sud, spre Bulgaria:


Am zburat deasupra Mării Negre iar după aproximativ o oră de zbor ne-am apropiat de Istanbul:


Strâmtoarea Bosfor:


Încă vreo cinci minute de zbor deasupra Mării Marmara și am ajuns în Turcia asiatică deasupra aerportului din Yalova, care se vede mic de tot acolo jos, nu am putut sa zoomez pentru că era chiar sub noi:


Undeva deasupra Anatoliei:


Am ieșit spre Mediterana pe deasupra Antaliei:


De la Antalya până în Cipru e o aruncătură de băț cu avionul, în vreo douăzeci de minute am zărit coasta de vest a Ciprului:


Aterizarea la Larnaca a fost foarte interesantă, am zburat exact pe deasupra aeroportului după care ne-am întors până am amețit ca sa ne aliniem cu pista 22:


Larnaca în dreapta jos:


Aterizare pe pista 22 de la Larnaca după un zbor foarte plăcut de aproape două ore:


Imediat după aterizare ne-a ieșit în cale un Airbus A320 de la Thomas Cook, înmatriculat G-OMYA, primul zbor în 1997:


Terminalul de la Larnaca International:


Airbus A320 de la Etihad, înmatriculat A6-EIB, primul zbor în 2003:


Airbus A320 de la Monarch, nu i se vede înmatricularea deci nu putem afla mai multe despre el:


Airbus A320 de la Aegean, înmatriculat SX-DVI, livrat la 20 martie 2007:


După debarcare am zărit un CRJ-200 de la AirVolga, înmatriculat VQ-BFA, primul zbor în 2002:


Am ieșit din aeroport, am închiriat mașină și am pornit spre partea turcă a insulei. După jumătate de oră de condus am ajuns la linia verde, adică la frontiera dintre nord și sud:


Am trecut în nord prin punctul de frontieră de la Ayos Nikolaos, nu am făcut poze pentru că nu am vrut sa risc să rămân fără aparat. Viza de intrare în Republica Turcă a Ciprului de Nord este de fapt o foaie volantă pe care primești alternativ câte o ștampilă de intrare și una de ieșire :


Imediat după graniță am intrat în Famagusta:


Spre seara ne-am cazat în niște bungalow-uri chiar pe plajă, 15 euro de persoană pe noapte, după negocieri intense:


Ziua 2, 2 iunie 2011: Salamis, Kantara, Buffavento, Kyrenia

Salamis este o cetate aflată la zece kilometri nord de Famagusta. Săpăturile arheologice au arătat că cetatea a fost locuită încă din secolul 11 BC, dar cele mai multe dintre zidurile scoase la suprafață datează din perioada greacă și romană, ambele marcate de prosperitate. Până la urmă, cetatea a fost abandonată în urma invaziilor piraților arabi, prin secolul 7 AD.

Agora:


Teatru antic:


Din loc în loc mai era vizibilă câte o frescă:


Bazilica de secol 4:


Locuitorii de astăzi ai cetății, am vazut zeci de șopârle foarte dornice să fie pozate:


Am hălăduit prin cetate vreo două ore. Când s-a făcut prea cald am plecat la munte, adică spre castelul Kantara:


Urcușul nu este dificil, am ajuns cu mașina foarte aproape de castel și nu a fost nevoie decât de puțin efort la urcat pe jos:


Coasta de nord a Republicii Turce a Ciprului de Nord:


În vale un sat și o moschee albă:


După Kantara am plecat spre Buffavento, cel mai spectaculos și mai greu accesibil castel din Cipru, aflat pe cel mai înalt vârf din Munții Beșparmak. Cele trei castele (Kantara, Buffavento și Sfântul Hilarion) formau o linie de apărare în calea raidurilor arabilor în vremea cruciadelor. Într-o zi senină, din Buffavento se pot vedea celelalte două castele; pe timpul nopții, de la un castel la altul, erau transmise mesaje cu ajutorul focului. Buffavento este cocoțat la o înalțime de 950 de metri iar numele său înseamnă, în italiană, „cel care sfidează vântul”.

6 kilometri de macadam până la Buffavento:


Drumul este foarte îngust, fără balustradă iar prăpastia din stânga pare fără fund. Nu știu ce se întamplă dacă vine o altă mașină din față, noi nu ne-am întâlnit cu nici una.

Ne apropiam:


Am ajuns în parcare:


L-am zărit, prin nori. Oare să fie bântuit?


Am urcat pe jos preț de aproximativ 20 de minute, pe o potecă îngustă:


Nimeni nu s-a obosit să mai miște din loc ditamai bolovanul prăvălit exact în mijlocul potecii, dar cineva a scris pe el cu graffiti un îndemn pentru încurajarea turiștilor obosiți:


Mai e puțin până sus:


Un Airbus A320 de la AtlasJet urca după decolarea de la Ercan International Airport (ECN/LCEN), aeroportul din partea turcă a Nicosiei:


Intrarea în castel:


Primul nivel:


Spectacolul adevărat începe însă mai sus. La al doilea nivel am rămas fără cuvinte și fără suflare:




Dinspre nord venea un plafon compact de nori, care a sporit farmecul acestui loc sălbatic:


Norii înghițeau vârfurile munților Beșparmak:


Vedere spre nordul insulei, undeva acolo jos este Marea Mediterana:


Vedere spre sud, spre Nicosia cea divizată:


Nu, nu e o poză din avion, e din castelul Buffavento:


Am coborât înapoi la primul nivel. Asta de priveliște la geam:


Înapoi în parcare am găsit un monument, se pare că la data de 27 februarie 1988 un Boeing 727 s-a izbit de acest munte. Are cineva mai multe detalii?


Seara am dormit în Kyrenia, fără să mai avem însă timp să vizităm orașul.


Ultima editare efectuata de catre mihairosioru in Sam 18 Iun 2011, 16:08, editata de 1 ori
Sus In jos
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Sam 18 Iun 2011, 15:39

Ziua 3, 3 iunie 2011: Nicosia. Punctul de trecere a frontierei din strada Ledra

Dimineață, în drum spre Nicosia, am mers să vedem și cel de-al treilea castel, Sfântul Hilarion:


Cei vrednici și degrabă cățărători primesc felicitări după ascensiune:


După tot spectacolul meteorologic de la Buffavento, aici nu mi s-a mai părut cine știe ce, așa că nu încarc mai multe poze.

Pe autostradă, înspre ultima capitală divizată a lumii:


Punctul rutier de trecere a frontierei de la Ayos Dometios, aici se trece cu mașina din Republica Turcă a Ciprului de Nord în Cipru:


Am început plimbarea prin Nicosia de sud descoperind mai întâi strada Ledra:


Ne-am suit în Observatorul de pe strada Ledra, ca să avem o vedere de ansamblu asupra Nicosiei. Observatorul se află la etajul 11 în turnul Shacolas. De sus am văzut partea greacă a orașului, înspre sud:


Si partea turcă, înspre nord:


Tot în partea turcă se vede moscheea Selimiye, de fapt o catedrală în stil gotic construită prin 1200 - 1300 în timpul cruciadelor. În jurul anului 1600, odată cu sosirea turcilor otomani, i-au fost adăugate două minarete și din catedrala gotică s-a transformat în ditamai moscheea, vizibilă cu ochiul liber chiar și din Nicosia de sud:


Sătui de atâtea vederi panoramice, am coborât cu picioarele pe pământ că sa luăm pulsul străzii și să trecem în partea turcă. Toate străzile care duc înspre zona verde (numită așa deoarece creionul cu care s-a desenat pe hartă linia de demarcație între nord și sud era de culoare verde) sunt blocate:


Am revenit pe strada Ledra și ne apropiam de punctul de control (remarcați ce arhitectura frumoasă chiar în frontieră):


Dugheana polițailor ciprioți:


Nimeni nu a trecut linia verde timp de 29 de ani, frontiera fiind complet închisă între 1974 și 2003. A fost redeschisă în 2003, în contextul negocierilor de aderare a Ciprului și Turciei la Uniunea Europeană. La început au fost tot felul de restricții, de exemplu frontiera se putea trece doar pe timpul zilei iar cei care treceau nu puteau petrece mai mult de o zi-lumină în partea „inamică”. Regimul traversării frontierei a fost treptat liberalizat și toată povestea a culminat cu deschiderea punctului pietonal de trecere de pe strada Ledra, în aprilie 2008, după o operațiune dificilă de îndepărtare a minelor plasate pe linia verde.

Control de pașapoarte la venirea din Republica Turcă:


Turismul aduce mai mulți bani decât războiul, așa că turiștii sunt atrași să viziteze Nicosia cu sloganul publicitar „ultima capitală divizată”, plantat strategic chiar în punctul de frontieră:


În no man’s land, până să ajungem la turci, un grafitti sugestiv:


După ce treci în Republica Turcă, peisajul pe stradă se schimbă iar mirosul de kebap gustos te gâdilă plăcut pe la nas:


Design și arhitectură de catedrală gotică, acareturi de moschee - Selimiye pe dinauntru:


Bazarul cu vechituri. Dacă n-aș fi avut doar bagaj de mână la Wizz...


Înapoi înspre Cipru de sud:


Ziua 4, 4 iunie 2011: Petra tou Romiou, Kourion, Pissouri și retur la Larnaca

Dimineață am pornit spre țărmul de sud al Ciprului. Prima oprire: Kourion, un sit arheologic cocoțat pe un deal chiar lângă plajă și dezgropat de arheologi pe la jumătatea secolului 19. Vedere minunată spre Mediterana din cetate:


Mozaic foarte bine păstrat:


Și teatru antic, cu acustică perfectă:


După-amiază am mers spre Petra tou Romiou, plaja cea mai faimoasă din tot Ciprul. Legenda spune că zeița Afrodita ar fi ieșit aici din spuma mării, chiar unde se găsește bolostrocul asta uriaș:


Mediterana adâncă și frumos colorată:


Spre seară am mers într-un golf pustiu și liniștit lângă Pissouri, unde citisem că se poate mânca pește proaspăt scos din mare:


Eram aproape singuri în tot golful și ce citisem în ghid s-a adeverit: am mâncat biban de mare la grătar scos din barca cu pește în fața noastră:


Nu prea am fi vrut să plecăm de aici:


Până la urmă ne-am urnit din loc iar seara pe la 11 am ajuns la Larnaca. Ne-am cazat la EasyJet Hotel și am tras o talpă nocturnă pe faleză și prin portul de agrement:


Ziua 5, 5 iunie 2011: Larnaca. Zbor înapoi spre București

Dimineața am avut trei ore timp de plimbări. EasyJet Hotel în Larnaca:


Faleza:


Case cu vedere la Mediterana:


Biserica Sfântul Lazăr:


Vacanța s-a terminat brusc la prânz, când am ajuns la aeroport:


WizzAir W63252, Larnaca International (LCA) - București Băneasa (BBU)
Orar: 15:30 - 17:40 (2h10m)
Zbor: 16:15 - 18:15 (2h0m)
Distance: 674 mile marine / 1248 kilometri
Grad de ocupare: 90%
Loc: 21F
Aeronavă: Airbus A320, înmatriculată HA-LPW, livrată la 23 iunie 2009




Ghișeele de check-in:


Am trecut rapid în zona sterila a aeroportului și m-am pus pe pozat. Airbus A320 de la Etihad, înmatriculat A6-EIJ, livrat la 25 mai 2009:


Jumătate de oră mai târziu același A6-EIJ pleacă pentru un zbor de 3 ore și 1250 de mile marine spre Abu Dhabi (AUH):


Airbus A321 de la Aeroflot, înmatriculat VP-BRW, livrat la 12 iulie 2007, taxi către pistă:


Și decolează spre Moscova Sheremetyevo (SVO), un zbor de 3 ore și 1270 de mile marine:


Airbus A320 de la Aegean, înmatriculat SX-DVQ, livrat la 24 iunie 2008:


Și două „locale”. Airbus A319 de la Cyprus Air, înmatriculat 5B-DBP, livrat la 1 iulie 2002:


Și un widebody: Airbus A330 de la Cyprus Air, înmatriculat 5B-DBT, livrat la 10 aprilie 2003:


Am încercat să fotografiez și Wizz-ul nostru la aterizare, nu am reușit însă pentru că poarta a fost deschisă înainte să aterizeze avionul de la București. După îmbarcare și în timp ce făceam taxi: Boeing 757 de la ThomsonFly, înmatriculat G-BYAP, primul zbor în 1994:


Un ucrainean în Cipru: Airbus A321 de la Donbassaero, înmatriculat UR-DAF, primul zbor în 2002:


Urma să aveam o decolare cu puțin vânt lateral:


Pista 4 de la Larnaca în fața noastră:


Bye-bye LCA:


Am avut parte de o rută interesantă, imediat după decolare am cârmit spre stânga, adică spre sud-est, deși m-aș fi așteptat să o luăm înspre nord-vest, adică spre dreapta. Am zburat preț de vreo zece minute la o altitudine destul de joasă, era clar că nu mai urcăm. Am reînceput să urcăm doar când am ajuns deasupra Peninsulei Kirpașa din nord-estul Ciprului:


Deasupra coastei de sud a Turciei am intrat într-o zonă cu turbulențe, s-a aprins semnalul pentru centuri, toți membrii echipajului s-au așezat la locurile lor. Nu era chiar plăcut ce vedeam pe geam:


Am făcut tot felul de manevre, ba la dreapta, ba la stânga, am coborât, am urcat și până la urmă n-am avut încotro și ne-am bagat într-un soi de ceață cu turbulențe moderate:


Am ieșit la lumină după vreo douăzeci de minute. Am zărit două aeroporturi, unul lângă altul, nu pot fi decât aeroportul militar de la Eskișehir (în dreapta, ESK, LTBI) și Eskișehir Anadolu, aerport civil (în stânga, AOE, LTBY):


Ne apropiam de Marea Neagră. Baza militară Cenghiz Topel (KCO, LTBQ):


Coasta de nord a Turciei și Marea Neagră, Istanbulul ar trebui să fie undeva în stânga:


Bulgaria. Aeroportul de la Silistra (SLS, LBSS):


Dunărea lângă Silistra:


Airbrakes și coborâre înspre București:


Autostrada în construcție spre Ploiești:


Final approach pentru pista 25 de la Băneasa:


Case cu vedere la avioane:


După aterizare: Ikea și două obosite:


Taxi către remote stand:


BlueAir Boeing 737, înmatriculat YR-BAG, primul zbor în 1990:


BlueAir Boeing 737, înmatriculat YR-BAF, primul zbor în 1989, se pregătea de plecare:


Am avut noroc să-l pozez pe YR-BAF așa cum îi șade lui cel mai bine:




Către noi se grăbeau cei cu realimentarea, semn că următorul zbor era aproape:


Bye bye Lima-Papa-Whiskey:


Un alt Wizz venea la aterizare pe pista 7:


Și cu asta se încheie plimbarea mea în Cipru și acest trip report. Două zboruri agreabile cu Wizz, mi-a plăcut să zbor cu ei.

Două întrebări pentru cei care știu mai multe:
1. Are cineva mai multe detalii despre accidentul aviatic din munții Beșparmak din 27 februarie 1988?

2. Mă poate lămuri cineva ce scrie aici (poză făcută în capul pistei 4 la Larnaca):


Iar dacă v-a plăcut trip reportul, va invit să citiți câteva mai vechi:

Octombrie 2010:
Final de octombrie la Bruxelles și Knokke-Heist

Iulie 2010:
OTP - BRU - OTP

Februarie 2010:
Patru zboruri matinale spre varful El Teide

Iunie 2009:
Andaluzia si Tanger cu RyanAir

Aprilie 2009:
Bruxelles cu Tarom, Paris cu trenul

Februarie 2009:
Spre nord cu EasyJet: Bucuresti - Milano - Stockholm - Umea

Decembrie 2008:
RyanAir: Constanta-Pisa-Constanta

Mai 2008:
Bruxelles cu Tarom

Mmai 2008:
Gratar in HydePark: de 1 mai cu EasyJet la Londra

Februarie 2008:
Madrid cu EasyJet
Sus In jos
Thomas
Membru activ


Numarul mesajelor : 904
Varsta : 53
Localizare : Göttingen
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Sam 18 Iun 2011, 16:14

Felicitari!

Foarte frumos scris, dar si foarte frumos acolo. M-a motivat puternic sa adaug Cipru pe "to-do-list" Smile

În legatura cu accidentul acela, vezi aici:

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19880227-1
Sus In jos
loplo
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 911
Varsta : 38
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Sam 18 Iun 2011, 19:29

Foarte frumos TRul. Mersi de poze si de explicatii.
Legat de procedura de apropiere la pista 22, din cate descrii ati efectuat aprroachul publicat VOR ILS 22 sau NDB ILS DME 22, care incepe deasupra VORului, respectiv NDBului LCA.
Poza este facuta de pe Taxiway A, la intrarea pe pista 22. Este Frecventa VORului LCA, un radia si DME (distanta de VOR). In charturi nu gasesc o astfel de procedura de plecare, poate este ceva temporar.
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 35
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Sam 18 Iun 2011, 22:38

Multumim de poveste. Frumos TR-ul, asa cum ma asteptam Smile
Sus In jos
fularU
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 1726
Varsta : 50
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 22/04/2009

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Dum 19 Iun 2011, 11:58

Frumos , interesant !! Multumim !
Sus In jos
dan guina
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Localizare : ierusalim israel
Data de inscriere : 03/05/2009

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Lun 20 Iun 2011, 17:46

Foarte frumos,felicitari. Binevenit comentariu care parca invie imaginile.
Sus In jos
atr_42_500
Flight Level 400
Flight Level 400
avatar

Numarul mesajelor : 1059
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/03/2008

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Mar 21 Iun 2011, 09:40

Frumos, multumim!
Sus In jos
gaudi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 1152
Varsta : 39
Localizare : Ploiesti / Bucuresti
Data de inscriere : 17/07/2008

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Mier 22 Iun 2011, 02:08

Super! Felicitari!
Sus In jos
TheAce
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 67
Data de inscriere : 17/02/2009

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Mier 22 Iun 2011, 17:28

Nice TR Smile

Vreau si eu sa merg saptamana viitoare in Cipru, vreo 7 nopti, tot cu Wizz, traseu mai de vacanta Smile
Cat te-a costat masina, ai rezervat dinainte, sunt probleme cu trecerea in partea turceasca cu masina? Din ce ai vazut, ce-i "must see", peste ce ai sari? Castelul Buffavento pare misto, dar parca pe mine nu prea ma inspira drumul ala, facut cu masina inchiriata... Cum e in Larnaca, merita stat mai mult de 3 nopti (tot la easy)?
Sus In jos
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Mier 22 Iun 2011, 20:42

Intai si intai ma bucur ca v-a placut reportul. Sper sa-l public pe urmatorul cat de curand.

TheAce a scris:
Nice TR Smile
Vreau si eu sa merg saptamana viitoare in Cipru, vreo 7 nopti, tot cu Wizz, traseu mai de vacanta Smile
Cat te-a costat masina, ai rezervat dinainte, sunt probleme cu trecerea in partea turceasca cu masina? Din ce ai vazut, ce-i "must see", peste ce ai sari? Castelul Buffavento pare misto, dar parca pe mine nu prea ma inspira drumul ala, facut cu masina inchiriata... Cum e in Larnaca, merita stat mai mult de 3 nopti (tot la easy)?
Despre masina: nu am rezervat dinainte, in aeroport sunt vreo cinci/sase dughene ale firmelor care inchiriaza si cred ca poti sa gasesti preturi bune. Numai sa nu ai surprize din cauza ca sezonul e in toi. Noi am inchiriat un WV Touran de 7 locuri (pentru ca am fost 6 oameni in aceasta calatorie) si am platit 380 de euro pentru cele patru zile, asigurata full si cu un plin de combustibil inclus. Adica am predat masina cu rezervorul gol si nu am mai fost taxati suplimentar.

Trecere in partea turca: nu e nicio problema sa treci in partea turca cu masina, doar ca in frontiera trebuie sa iti faci o asigurare suplimentara care costa vreo 20 de euro pentru 3 zile. E o dugheana unde poti sa iti faci asigurarea inainte sa treci pe la controlul de paspoarte.

Se conduce foarte bine peste tot, nu-s probleme, doar ca trebuie sa te obisnuiesti cu condusul pe partea stanga a drumului.

Despre ce e de vazut: nu as sari peste nimic, ba chiar as mai adauga. De exemplu in Famagusta sunt lucruri interesante de vazut, la fel in Kyrenia. Apoi manastirile din muntii Trodos si siturile arheologice din zona Pafos.

Drumul la Buffavento: nu e de speriat, e OK, se poate face, si merita din plin, pacat sa nu te duci. Du-te dimineata pentru dupa-amiaza se merge cu soarele in fata si e mai greu.

Larnaca: am stat putin si nu prea pot sa dau sfaturi, cred totusi ca trei nopti e cam mult.

Drum bun si distractie placuta! Fly & drive safely!
Sus In jos
TheAce
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 67
Data de inscriere : 17/02/2009

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Vin 24 Iun 2011, 18:31

Mi-am luat bilete, o sa petrec 7 nopti in Cipru. Incerc sa fac un itenerariu care sa imbie placutul cu utilul. In Larnaca e avantajul ca sunt hoteluri mai ieftine (gen easyhotel), ai marea si cu masina poti ajunge in diverse puncte ale insulei, mai ales din sud. Daca stau aici merge ajuns in excursii de o zi in zone din Nord gen Kyrenia, Buffavento sau chiar Famagusta? Cum a fost cu cazarea in Famagusta, are o zona de faleza unde poti cauta?

Masina o sa inchiriez ca n-am incotro Smile Cum te-ai descurcat cu orientarea? Ai avut GPS, harti clasice? Pe langa easyhotel se poate parca usor?
Sus In jos
aegean
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 850
Varsta : 37
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Vin 24 Iun 2011, 21:01

Excelent TR! De mult imi doresc sa ajung si eu pe acolo...
Sus In jos
flight
Flight Level 300
Flight Level 300
avatar

Numarul mesajelor : 313
Varsta : 36
Localizare : Targoviste
Data de inscriere : 04/02/2010

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Dum 26 Iun 2011, 10:20

The best TR...multumim!

Sus In jos
http://www.lukair.webs.com
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Dum 26 Iun 2011, 22:14

TheAce a scris:
Mi-am luat bilete, o sa petrec 7 nopti in Cipru. Incerc sa fac un itenerariu care sa imbie placutul cu utilul. In Larnaca e avantajul ca sunt hoteluri mai ieftine (gen easyhotel), ai marea si cu masina poti ajunge in diverse puncte ale insulei, mai ales din sud. Daca stau aici merge ajuns in excursii de o zi in zone din Nord gen Kyrenia, Buffavento sau chiar Famagusta? Cum a fost cu cazarea in Famagusta, are o zona de faleza unde poti cauta?

Masina o sa inchiriez ca n-am incotro Smile Cum te-ai descurcat cu orientarea? Ai avut GPS, harti clasice? Pe langa easyhotel se poate parca usor?
Inteleg ce vrei tu sa faci, vrei sa stai in Larnaca de exemplu la easy hotel si de aici sa pleci in plimbari. Eu zic sa se poate, de exemplu sa ajungi dimineata la Buffavento, sa te sui sa-l vezi dupa care sa te intorci la Larnaca. Numai ca o sa te coste mult benzina cu toate drumurile astea prin insula. Eu as face macar doua cazari diferite, de exemplu stai trei zile la Larnaca si mai stai inca trei la Nicosia. Din Larnaka explorezi partea de sud, din Nicosia partea de nord. Cred ca e mai fezabil asa.

Famagusta e mult mai aproape de Larnaca decat Buffavento, deci la Famagusta chiar poti ajunge intr-o excursie de o zi de la Larnaca. Cat despre cazare, noi am iesit din Famagusta si am mers inspre nord, inspre Salamis. Sunt vreo cinci sase iesiri din sosea catre plaja unde sunt grupuri-grupuri de hoteluri.

Cu orientarea merge foarte usor, sunt indicatoare, intr-un singur loc ne-am pierdut, in Nicosia turceasca nu am gasit drumul care se ne duca la punctul de trecere a frontierei rutier ca sa trecem cu masina in Nicosia greceasca. Nu exista niciun indicator, din motive evidente de dusmanie :-)))) Pana la urma l-am gasit cu sprijin local. Nu am avut GPS, doar harti, dar daca ai GPS cred ca merge mult mai repede totul.

Easyhotel are o parcare subterana, e drept ca e foarte inghesuita din cauza stalpilor de sustinere a cladirii, dar intra vreo trei/patru masini. Parcarea a fost gratis. Daca nu, sunt stradute langa hotel unde cred ca poti parca fara probleme, dar nu stiu exact pentru ca noi am parcat la subsol.
Sus In jos
TheAce
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 67
Data de inscriere : 17/02/2009

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Lun 27 Iun 2011, 19:55

Pana la urma o sa am traseul asemanator cu al tau Smile Prima noapte in Ayia Napa, vizitez Cape Greko si ce mai e prin zona, dupa aia trec prin Famagusta si ajung in Kyrenia unde am doua nopti de cazare, ultimele patru fiind in Paphos. Cost total cazare si mic dejun: 355 euro adica cam 50 euro/noapte, in hoteluri cu recenzii bune pe tripadvisor. Am rezervat si masina, Ford Fiesta, 140 euro cu asigurare si un plin prin easycar.com. Imi iau gps-ul dar nu am gasit harta decat pentru Sud. In Famagusta ai oprit undeva sau doar la bungalowuri si dupa aia la ruine?

Probabil ca o sa caut si eu aceeasi granita, e vreun punct de reper de urmarit?
Sus In jos
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Mar 28 Iun 2011, 08:30

TheAce a scris:
In Famagusta ai oprit undeva sau doar la bungalowuri si dupa aia la ruine? Probabil ca o sa caut si eu aceeasi granita, e vreun punct de reper de urmarit?
In Famagusta am oprit in centru sa mancam la o bodeguta care se cheama Tamal Reis. Si am mai oprit la un magazin cu fructe sa cumparam pepeni verzi. Dupa care direct la bungalow si a doua zi dimineata la Salamis. Si rau am facut, pentru ca in Famagusta ar fi trebuit sa vedem moscheea Lala Mustafa Pasha.

Cat despre punctul rutier de trecere a frontierei de la Nicosia nu pot sa-ti dau detalii pentru ca nu mai stiu cum l-am gasit. Trebuie sa-i intrebi pe bastinasi. Pot doar sa-ti spun ca nu e in oras, e oarecum pe un tapsan langa Nicosia.

Sus In jos
Gripen
Flight Level 200
Flight Level 200
avatar

Numarul mesajelor : 252
Varsta : 45
Localizare : Suedia
Data de inscriere : 06/01/2011

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Vin 01 Iul 2011, 21:16

Felicitari Mihai pentru calatorie si multumesc ca ai pus explicatii la fiecare fotografie. E drept ca o imagine face cat 1000 de cuvinte, dar tocmai explicatiile leaga imaginile intre ele si fac o poveste: impresiile calatorului.
Sus In jos
TheAce
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 67
Data de inscriere : 17/02/2009

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Vin 01 Iul 2011, 23:58

Salutari din Kyrenia! Am fost in Famagusta, am vazut moschea, am fost si pe plaja de unde se vede "Ghost City" Varosha, fac TR cand ajung in tara.
Multumesc pentru informatii, mi-au fost de ajutor si m-au ambitionat sa umblu mai mult, maine ma indrept spre Nicosia Smile


mihairosioru a scris:
TheAce a scris:
In Famagusta ai oprit undeva sau doar la bungalowuri si dupa aia la ruine? Probabil ca o sa caut si eu aceeasi granita, e vreun punct de reper de urmarit?
In Famagusta am oprit in centru sa mancam la o bodeguta care se cheama Tamal Reis. Si am mai oprit la un magazin cu fructe sa cumparam pepeni verzi. Dupa care direct la bungalow si a doua zi dimineata la Salamis. Si rau am facut, pentru ca in Famagusta ar fi trebuit sa vedem moscheea Lala Mustafa Pasha.

Cat despre punctul rutier de trecere a frontierei de la Nicosia nu pot sa-ti dau detalii pentru ca nu mai stiu cum l-am gasit. Trebuie sa-i intrebi pe bastinasi. Pot doar sa-ti spun ca nu e in oras, e oarecum pe un tapsan langa Nicosia.

Sus In jos
crokodilu
Membru activ


Numarul mesajelor : 625
Varsta : 41
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/11/2008

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Mar 23 Aug 2011, 18:59

Frumos, mai ales ca ai impacat ambele "lumi". La plaja n-ai fost? In Larnaca exista MacKenzie Beach undeva in capul pistei, unde aterizeaza. Nu te lasa sa stai chiar sub ea doar la cativa (zeci) de metri.
Sus In jos
http://valistoica.blogspot.com
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   Sam 10 Sept 2011, 12:37

Nu, n-am fost pentru ca nu am mai avut timp. Dar am vazut MacKenzie Beach la aterizare.

crokodilu a scris:
Frumos, mai ales ca ai impacat ambele "lumi". La plaja n-ai fost? In Larnaca exista MacKenzie Beach undeva in capul pistei, unde aterizeaza. Nu te lasa sa stai chiar sub ea doar la cativa (zeci) de metri.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord   

Sus In jos
 
Doua tari, o singura insula: Cu W6 in Cipru si Cipru de Nord
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Havin Doua vieti, o dragoste _ Haziran gecesi
» Cele mai tari videoclipuri muzicale
» ZODIA TAURULUI
» ZODIA RACULUI
» Ce masina de cusut recomandati ?(3)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Trip Reports-
Mergi direct la: