AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Hong H-5B/C/J in RoAF.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4
AutorMesaj
vishzu
Moderator


Numarul mesajelor : 1036
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/04/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Mier 08 Dec 2010, 17:33

Cateva poze mai vechi, din 2007, de la Bacau cu procesul de dezmembrare al Hong-urilor. Este vorba de 407, 403, 706, 708














Sus In jos
GAC
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 815
Varsta : 40
Localizare : Wuppertal
Data de inscriere : 16/07/2010

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Mier 08 Dec 2010, 19:53

ce masacru! Sad pacat de ele ca ajung fier vechi!
Sus In jos
http://www.planepictures.ro
Samyr444
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 03/02/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Joi 09 Dec 2010, 19:22

Imagini dureroase cu aceste Hong-uri dezmembrate. Pacat ca nu s-a orit macar unul. Doar ca trebuie sa pastram o traditie specifica acestei tari!
Sus In jos
allex
Membru activ


Numarul mesajelor : 3079
Varsta : 43
Localizare : SATU MARE
Data de inscriere : 05/10/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Joi 09 Dec 2010, 20:43

....mai bine nu puneai ase poze.....abator....poate si factorul de decizie va ajunge tot acolo (scuze) am scapat-o...
Sus In jos
fularU
Fotograf


Numarul mesajelor : 1701
Varsta : 49
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 22/04/2009

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Joi 09 Dec 2010, 21:32

allex a scris:
....mai bine nu puneai ase poze.....abator....poate si factorul de decizie va ajunge tot acolo (scuze) am scapat-o...

Doamne ajuta !!! Sa ai gura aurita !!! rendeer
Sus In jos
vishzu
Moderator


Numarul mesajelor : 1036
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/04/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Sam 11 Dec 2010, 09:38

Citat :
Pacat ca nu s-a orit macar unul. Doar ca trebuie sa pastram o traditie specifica acestei tari!

Parca mai era un Hong pe OTP (fostul muzeu)...sau ma insel?
Sus In jos
Vici
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 92
Data de inscriere : 03/03/2009

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Sam 11 Dec 2010, 10:53

Cel de la Otopeni este un Il-28, nr. 405
Ar trebui sa mai existe si un Hong-5 la Fetesti, nr. 707
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Sam 11 Dec 2010, 10:54

Nu e Hong, e Il 28:

http://www.airliners.net/photo/Romania---Air/Ilyushin-Il-28/1596298/L/
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: 707   Dum 12 Dec 2010, 14:48

Vici a scris:
Ar trebui sa mai existe si un Hong-5 la Fetesti, nr. 707
Tot acolo este, numai ca la ziua portilor deschise avionul nu este accesibil vizitatorilor
Sus In jos
Flanker
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 40
Data de inscriere : 13/08/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Joi 23 Dec 2010, 13:04

405 e Il-28,iar pe Borcea AFB a mai ramas un Hong-5 cu inmatricularea 308 nu 707.
Mhm...ce ciudat a fost sa aud de la tata cand a vazut pozele astea cu Hongurile masacrate : Eu am zburat cu toate pe care le vezi taiate aici...
Asta e!Respectul cuvenit celui mai longeviv bombardier din istoria aviatiei romane.
Sus In jos
Richelieu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 310
Varsta : 41
Localizare : LRFT
Data de inscriere : 08/06/2011

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Joi 16 Iun 2011, 02:24

ovidiu51 a scris:
Vici a scris:
Ovidiu, cu echipajul lui 710 ce s-a intamplat?
Stii cumva mai exact data la care s-a intamplat?
Care a fost cauza accidentului?
Din pacate echipajul nu a supravetuit. Inaltimea atinsa in zbor a fost prea mica pentru o salvare cu parasuta. Se pare ca mitraliorul a incercat sa se salveze, trapa lui de evacuare a fost gasita deschisa.
Data catastrofei este inscrisa pe monument

710 a fost adus la reparatii de la Fetesti cu trenul, pentru ca avaria suferita la aripa, dupa ultima aterizare il facea indisponibil pt zbor. Dupa inlocuirea aripii, avionul a iesit intr-un zbor de incercare cu echipaj complet (pilot, navigator, mitralior). Dupa decolare pilotul a raportat ca sunt probleme de manevrabilitate si ca se va intoarce la baza. Zborul s-a terminat tragic la cateva zeci de km de aeroport. Din discutiile ulterioare cu pilotii de la uzina, se pare ca aripa montata era de IL-28! Tot de la ei am aflat ca mitraliorul a refuzat sa urce in avion pana in ultimul moment, dar pana la urma a cedat, "la ordin".
Motivul accidentului a fost cablul de la trimmer montat gresit in X de catre cei de la Bacau. Prin '95 sau '96 au repetat greseala. La mansa era Andi Vancea care si-a amintit instantaneu de ceea ce patise instructorul sau GÓju. Dupa aterizare Andi a simtit nevoia sa-i povesteasca despre acest zbor fiului lui GÓju. Trist este ca un imbecil a facut aceeasi greseala care ar mai fi bagat in mormant inca 3 oameni si ar fi lasat niste copii fara tata. Partea buna e ca cineva a reusit sa evite un accident aviatic amintindu-si de sacrificiul echpajului lui GÓju.
In urma prabusirii lui 710 au ramas fara tata fiul lui GÓju, o fiica si un fiu ai tragatorului MarĢolea, dar nu stiu nimic despre familia navigatorului.

Later edit: Vad ca a scris si Flanker despre cauza accidentului.
Sus In jos
http://negustorul-de-culori.blogspot.com
vishzu
Moderator


Numarul mesajelor : 1036
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/04/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Lun 09 Ian 2012, 21:04

M-am apucat sa fac o macheta cu un IL-28 (1:72) si in cele din urma m-am decis asupra avionului din poza de mai jos.
O rugaminte: imi poate spune cineva ,care stie precis, cum a fost vopsit 405; in argintiu sau gri? Din poze retro alb-negru mai greu imi dau seama.

http://www.airliners.net/photo/Romania---Air/Ilyushin-Il-28/1682093/&sid=25ce16010eaa3aa5ac1b8b319da77f83
Sus In jos
Valy
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 71
Varsta : 42
Localizare : Lugoj
Data de inscriere : 25/10/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Lun 09 Ian 2012, 21:22

In vremea stelutelor,toate avioanele erau argintii (aluminiu eloxat),lacuite cu un lac transparent de protectie. Nu mai stiu unde am citit ca la venirea in tara o Hong-urilor mecanicii ce le montau purtau tenisi pentru a nu zgaria lacul...
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 753
Varsta : 49
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Lun 09 Ian 2012, 21:29

daca te ajuta cu ceva,uite-l pe 405 acum vreo 2 ani
de curand a fost curatat terenul de balarii in perimetrul acela



Sus In jos
vishzu
Moderator


Numarul mesajelor : 1036
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/04/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Lun 09 Ian 2012, 22:42

@ Vali - ms frumos de info. Totusi sti/stiti cumva daca 405 a avut si o perioada cand purta stelute + era vopsit in gri? sau trecerea la gri s-a facut odata cu rondela. In principiu doresc ca macheta sa fie cu stelute + culoare gri pt a putea simula cu argintiu locu unde s-a decojit vopseaua. Daca macheta o sa fie argintie este mai greu sa simulez efectul intemperiilor.
@ Nato - multami de poze

Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Lun 09 Ian 2012, 22:50

NATO a scris:
daca te ajuta cu ceva,uite-l pe 405 acum vreo 2 ani
de curand a fost curatat terenul de balarii in perimetrul acela

Frumoasa bijuterie, l-am vazut de cateva ori de pe sosea printre copaci, am sa-mi fac odata curaj sa-l intreb pe 'nea Gicu de la poarta daca nu pot intra sa-i fac o poza, cine stie?
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Mar 10 Ian 2012, 06:00

Poti intra linistit, nu te intreaba nimeni nimic. In partea dreapta ca cladirii Tarom este o parcare cu bariera. Intri pe acolo, mergi pana in capat, faci stanga si dai de avion. Teoretic n-are cine, ce sa te intrebe, ca doar paznicii nu cunosc pe toata lumea care are masina parcata acolo.
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 753
Varsta : 49
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Mar 24 Ian 2012, 23:00

@ Vishzu : daca iti e de folos,uite o poza de detaliu cu steaua



si o poza mai veche,cu vegetatie ceva mai bogata



pt cei ce vor sa pozeze, vedeti ca bariera de care vb Mengelaus este supravegheata video

iar Gicu pazeste un sediu ISU
Sus In jos
livakhe1
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 2
Varsta : 51
Localizare : borsec
Data de inscriere : 18/02/2012

MesajSubiect: IL-28   Sam 18 Feb 2012, 20:23

Eu am avut un coleg de pe IL-28 sau H-5 a fost in echipajul 310 ratat la aterizare si avariat.cel pentru expozitia din U.K.
Am spus ca am avut pentru ca acum sunt la pensie .el inca zboara dar la Otopeni pe AN-uri.
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Dum 19 Feb 2012, 12:00

livakhe1 a scris:
Eu am avut un coleg de pe IL-28 sau H-5 a fost in echipajul 310 ratat la aterizare si avariat.cel pentru expozitia din U.K.
Am spus ca am avut pentru ca acum sunt la pensie .el inca zboara dar la Otopeni pe AN-uri.

Pai, 310 pentru deplasarea in UK a venit de la Fetesti la Baza Aeriana Otopeni cu echipajul sau iar la OTP s-a schimbat doar navigatorul. Pilotul si tragatorul din coada au ramas. Avionul a stat cam 2 - 3 zile la OTP, timp in care s-au facut cateva zboruri de antrenament in noua formula de zbor.

Imi aduc aminte ca intr-una din zile unul din motoare a avut o problema tehnica care a fost remediata de echipa tehnica a avionului dar si cu ajutorul meu, nu dati cu paru', nu ma laud sau exagerez. Intamplarea a facut ca dupa remedierea defectiunii, motorul a avut nevoie de un reglaj iar echipa tehnica nu a avut in trusa de scule cheia respectiva. Prin intermediul unui coleg, care lucrase la MIG-ul 21 de la Fetesti si cu care ramasesem dupa program la o interventie la un AN-26, i-am ajutat cu cheia respectiva sa rezolve problema. Cheia era una speciala din trusa de scule a motorului de AN-24, 26 si 30. Partea interesanta este ca motoarele de pe 310 erau de MIG 15. O alta parte interesanta era ca toate sculele speciale sau nespeciale din trusele de motoare sau de avion, elicopter se potriveau la toate tipurile de avioane si elicoptere sovietice...

Revenind la 310, din cate imi aduc aminte nu a mai plecat in UK, a facut cale intoarsa la Fetesti si parca la aterizare...s-a intamplat ceea ce s-a intamplat...am vazut si niste poze pe net.

Sper ca nu va plictisesc cu micile mele amintiri...Toate cele bune.


PS / Cand a fost vazut cum era vopsit si cu ursul desenat...toata lumea a ramas impresionata...nu se mai facuse si vazuse asa ceva in RoAF la vremea aceea si cred ca nici acum...


Sus In jos
Flanker
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 40
Data de inscriere : 13/08/2008

MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Joi 23 Feb 2012, 17:58

Tatal meu a fost in echipajul lui 310,actualmente este la Escadrila de aerofotogrammetrie An-30,radiotelegrafistul/mitralior de bord Toma Nelu.Pilotul era V.Babusanu,iar navigatorul intr-adevar provenea de la OTP,dar mai zburase pe Il-28 si inainte,domnul comandor de la Escadrila de Hercules,Vasile Coman.
Zborurile de antrenament de la OTP,s-au efectuat impreuna cu un C-130 din care s-au facut cateva poze,doua dintre ele sunt acasa,printre putinele care surprind aceasta pasare in zbor.De asemenea,310 avea inclusiv transponder,operatiune care s-a efectuat la Aerostar Bacau.
Totul a inceput de la Bacau,o aeronava LanceR care tocmai iesise de la RK,s-a prabusit in apropiere de aeroport,pilotul catapultandu-se.Echipajul lui 310 astepta langa avion sa-l realimenteze,ca mai aveau putin gaz,in jur de 800 de litri.A 2a zi,trebuia sa fie in drum spre Cottesmore,asa ca cei de la Bacau le-a sugerat sa plece de indata ca altfel se vor sista toate zborurile.Au prins la Fetesti vreme nefavorabila,gazul fiind si el prea putin pentru a face mai multe incercari de aterizare,rezultand in prabusirea si ruperea in doua pe pista a aparatului.Se datoreaza pe de o parte si din vina pilotului care a venit cam "tare" la aterizare,avionul a dat prima oara bont,iar pilotul a scos parasutele de franare (o executie gen Dorel Luca) in speranta ca Hongul se va aseza de la sine.Totusi nu a apreciat corect inaltimea la care se afla (mult mai mare) si in urma injuraturilor de rigoare din partea tatei sa caleze parasutele,acestea n-au facut decat sa trimita avionul direct pe beton.Echipajul a iesit teafar din aeronava,dar englezii au ramas perplexi cand au auzit de incident,de asemenea Gen.Bucse la vremea aceea a fost destul de manios (de provenienta tot de la Escadrila 38).
Cu 10 luni inainte de accidentul acesta pe 2 august 2000,307 s-a prabusit tot dintr-o situatie de genul,viteza prea mare la aterizare.Doar ca acesta era plin de gaz si munitie,luand foc dupa "frecarea" cu betonul pistei.Tunurile au inceput sa traga din cauza caldurii,iar echipajul a scapat in ultimul moment.Navigatorul Viorel Anehei ramasese blocat in cabina din botul avionului,pilotul Dan Rosu incerca sa opreasca motoarele (nereusind de altfel,cu toate ca erau in flacari),iar radiotelegrafistul Toma Nelu nu putea sa iasa pe trapa de jos fiindca era blocata,noroc ca Hongul e dotat si cu o trapa pe sus,micuta de altfel,dar a reusit sa se strecoare cu toate ca nu e mititel;totusi a suferit arsuri si a avut 2 coaste rupte.Dupa ce a reusit sa iasa, i s-a mai deschis si parasuta...dar au sarit pilotii de la LanceR,Popel si inca cineva,dar nu-mi amintesc clar,probabil Make care i-au luat din apropierea aeronavei.Comandantul de la acea vreme,Dorel Luca dupa ce a urlat sa fuga toti din preajma avionului ca va exploda,n-a durat mult ca asta s-a si intamplat.Din spusele martorilor,a fost ceva de nedescris,2 masini de pompieri se chinuiau in zadar sa stinga flacarile...
La un an dupa,inainte de incidentul cu 310,eram cu tata si raposatul Dumitru Berbunschi in masina pe bretela,mergeam spre capatul pistei unde era un Hercules parcat.MiG-urile decolau in acest timp,iar nea Foozie cum obisnuiam sa-i spun,imi zice sa nu ma uit pe partea stanga.Copil fiind,evident ca am facut exact ce nu mi s-a zis sa fac,atunci am vazut 307 facut bucati,de nerecunoscut...vremuri de demult apuse.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Hong 707   Vin 06 Iun 2014, 10:23

Ultimul "mohican", Hong 707!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Hong H-5B/C/J in RoAF.   Astazi la 07:56

Sus In jos
 
Hong H-5B/C/J in RoAF.
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 4 din 4Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: