AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Pensionarul HARRIER :(

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Pensionarul HARRIER :(   Mier 29 Dec 2010, 15:31

Guvernul englez a decis ca pana in martie, ultimile Harrier GR 9. sa fie retrase din serviciul activ...
Farewell batran frumos. Acum imi dau seama ca am fost norocos sa-l vad la Kecskemet in 2008, si mor de ciuda ca nu am niste poze competente cu el... Sper sa-l mai vedem macar la Italieni zburand.

Aici gasiti un articol despre decizie http://www.flightglobal.com/articles/2010/11/15/349713/uk-defence-chiefs-stand-by-harrier-retirement-decision.html

si aici un tribut superb de fotografii al unei comunitati de spotteri englezi, de la care ar trebui sa luam exemplu despre cum se face si cum tre sa functioneze un forum de fotografie de aviatie si nu de cancan de aviatie...

http://www.airshows.co.uk/features/2010/harrier-tribute/

Goodbye Kestrel! Sad
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Mier 29 Dec 2010, 22:18

nu ramane Royal Navy cu ele?
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Mier 29 Dec 2010, 22:28

Eurofighter a scris:
nu ramane Royal Navy cu ele?

negativ. plus ca sea harrier l-au pensionat de 2-3 ani. misiunile tipice pt harrier vor fi inlocuite cu tornado, apoi EF-2000 iar pilotii mai tineri de harrier vor trece pe JSF primii cand vin alea, ca deh se stiu si VSTOL
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 00:00

Apropo de Harrier... dar US Marines o sa le mai tina?
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 00:08

Capt_Vio a scris:
Apropo de Harrier... dar US Marines o sa le mai tina?

Din ce am gasit pe net vor fi inlocuite cu varianta VTOL a luiF-35...
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 05:02

Capt_Vio a scris:
Apropo de Harrier... dar US Marines o sa le mai tina?

probabil ca da. la fel si italienii. eu ziceam doar RAF
Sus In jos
ALEKS
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 143
Varsta : 21
Localizare : Bacau
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 13:13

nu cred ca s-ar supara cineva daca ni le-ar da noua Twisted Evil
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 19:58

Eu nu sunt incantat deloc de pensionarea Harrier-ului. Ma bucur ca am avut si eu ocazia sa il vad in 2008 la Kecskemet si va spun ca am fost foarte placut impresionat atat de avion cat si de motorul Rolls-Royce Pegasus care e cel mai zgomotos motor de aviatie pe care l-am auzit vreodata.

Pentru cei care nu stiu Harrier-ul este un varf de tehnologie la fel cum a fost Concorde-ul. Toate marile puteri au incercat sa faca un asemenea avion dar nici unul nu s-a ridicat la nivelul acestuia si aici ma gandesc in special la Yak-ul 38 si Yak-ul 141.

Intradevar e o bijuterie a tehnicii dar din cate stiu eu e un avion destul de greu de pilotat , work load-ul pilotului e destul de mare iar la inceputuri au avut si ei destule accidente , acomodarea la noul fel de a zbura a fost destul de lunga.
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 20:28

Octavian a scris:
Pentru cei care nu stiu Harrier-ul este un varf de tehnologie la fel cum a fost Concorde-ul. Toate marile puteri au incercat sa faca un asemenea avion dar nici unul nu s-a ridicat la nivelul acestuia si aici ma gandesc in special la Yak-ul 38 si Yak-ul 141.

Vezi, amice, ca acea comparatie e in defavoarea Harrierului. Fa un google cu lista de accidente Harrier vs Yak-38, iar Yak-ul, ca performante, este un pic superior Harrierului. Ca sa nu mai spun ca 141 e chiar supersonic demonstrat, ceea ce Harrier nici nu viseaza nici macar cu vant de spate.
Sus In jos
petrudimoff
Fotograf


Numarul mesajelor : 1677
Varsta : 43
Localizare : Cluj-Napoca, Romania
Data de inscriere : 05/04/2010

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 20:33

Griff a scris:
Octavian a scris:
Pentru cei care nu stiu Harrier-ul este un varf de tehnologie la fel cum a fost Concorde-ul. Toate marile puteri au incercat sa faca un asemenea avion dar nici unul nu s-a ridicat la nivelul acestuia si aici ma gandesc in special la Yak-ul 38 si Yak-ul 141.

Vezi, amice, ca acea comparatie e in defavoarea Harrierului. Fa un google cu lista de accidente Harrier vs Yak-38, iar Yak-ul, ca performante, este un pic superior Harrierului. Ca sa nu mai spun ca 141 e chiar supersonic demonstrat, ceea ce Harrier nici nu viseaza nici macar cu vant de spate.

Griff, hai sa ne spui tu despre treburile astea , vad ca te pricepi mai bine ca si Octavian, sa nu ramana Harrierul in defavoare, asteptam cu interes ! geek
Sus In jos
Samyr444
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 03/02/2008

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 20:58

Capt_Vio a scris:
Apropo de Harrier... dar US Marines o sa le mai tina?
La sfarsitul anului 2009, USMC avea in serviciu operational 131 AV-8B si 17 TAV-9B (Daca esti interesat revin cu detalii, escadrile si baze cu AV-8B)

Citat :
Eu nu sunt incantat deloc de pensionarea Harrier-ului. Ma bucur ca am avut si eu ocazia sa il vad in 2008 la Kecskemet si va spun ca am fost foarte placut impresionat atat de avion cat si de motorul Rolls-Royce Pegasus care e cel mai zgomotos motor de aviatie pe care l-am auzit vreodata.
Nici eu nu sunt incantat de retragerea acestei bijuterii a tehnicii aeronautice. In ceea ce priveste aparatul detine un intr-adevar un motor zgomotos, insa, numai un exemplu sa dau, daca ai fost martor la decolarea unui Mig-23, ca sa nu mai zic celule de Flogger, simteai cum orice organ intern vibra in tine.

Virusu are dreptate mai sus. La nivelul intregi armate britanice se fac reduceri considerabile, nu intru in detalii. Daca vorbim de aviatie pe langa Harrier GR-7/9/9A vor fi retrase din serviciu Nimrod MRA4 (recent modernizate), Tornado F3 (ultimele 2 escadrile dezactivate in 2011), portavionul Ark Royal si noile introduse de catva ani Sentinel R1 ASTOR, platforme ISTAR (Intelligence, Surveillance, Target Acquisition, & Reconnaissance), plus reduceri in alte achizitii si modernizari de elicoptere etc.
Sus In jos
Samyr444
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 03/02/2008

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 21:10

virusu a scris:
Eurofighter a scris:
nu ramane Royal Navy cu ele?

negativ. plus ca sea harrier l-au pensionat de 2-3 ani. misiunile tipice pt harrier vor fi inlocuite cu tornado, apoi EF-2000 iar pilotii mai tineri de harrier vor trece pe JSF primii cand vin alea, ca deh se stiu si VSTOL

Royal Navy a retras aparatele Harrier FA-2, incepand din martie 2004 Escadrila Aeronavala (NAS) 800, martie 2005 Escd.899 si ultima unitate 801NAS la inceputul anului 2006, din nou din cauza unor reducerii bugetare, desi aparatele aveau inca resurse suficiente ca si in cazul GR-9. Oricum Sea Harrier FA-2 si de la anul GR-9 vor fi stocate si puse in conservare.
In urma cu 3 ani am achiztionat o carte buna cu ocazia retargeri din serviciu activ al Sea Harrier-ului, scrisa de Jamie Hunter Redactor sef al revistei Combat Aircraft Magazine intitulata "Sea Harrier The last all-British Fighter", carte ce merita citita ori achizitionata:)
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 21:22

LOL, nu vreau sa-i stric threadul virusului.

Yak-38 un sistem automat de catapultare. Daca viteza verticala, unghiurile de ruliu sau tangaj depaseau anumite valori, pilotul era catapultat automat. Scaunul de catapultare era un K-36..acelasi ca cel de pe Su-27 sau MiG-29. Nu mai retin exact cifra si nici documentul nu-l mai gasesc, dar din 231 de avioane produse au fost in jur de 30 de accidente, din care un pic sub jumatate mortale...ceea ce e aproximativ 10% pierderi. Tot Yak-ul avea un sistem automat de aterizare, pilotul nu trebuia sa faca absolut nimic iar avionul apunta automat pe Kiev (nu orasul ci portavionul).

Astea sunt doar 3 lucruri despre Yak care-l fac superior Harrierului. Nu mentionez viteza maxima aproape supersonica, faptul ca avea tun la bord, ca era mai usor decat Harrierul cu toate ca avea 3 motoare, viteza de urcare e aceeasi ca a Harrierului, plafon mai mic (12000 de metri).


Harrier nu are sistem automat de catapultare, nu are sistem automat de aterizare si din aproximativ 700 de avioane produse ~100 au suferit accidente. Viteza maxima inferioara Yak-ului, tun la bord nu e prezent doar daca este atasat pe pilon si e mai greu decat Yak-ul, plafon la 15000 de metri. Are avionica moderna ptr ca operatorii au avut bani sa o faca, spre deosebire de rusi.


Toate astea - la cererea publicului. Stiu, era mai usor sa pun linkuri, dar prefer sa-mi mai antrenez memoria din cand in cand.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Joi 30 Dec 2010, 22:19

Sistemul automat de catapultare este necesar la Yak-ul 38 intrucat acesta foloseste pentru a face punct fix atat motorul principal Tumansky R-28 V-300 turbojet cat si 2 motoare auxiliare Rybinsk RD-38 turbojets cele din urma fiind folosite strict pentru aterizare decolare. Daca in acele momente critice unul din motoare prezinta o scadere de putere pilotul nu mai are timp sa se catapulteze pentru ca tractiunea asimetrica il rastoarna rapid. Harrierul are un singur motor si 4 nozzle care nu au cum sa aiba tractiune asimetrica iar aceste 4 nozzle pot fi folosite si in timpul zborului orizontal daca exista pericolul ca avionul sa intre in limita de viteza. Deci o caracteristica deloc de neglijat.
Faptul ca ai 3 motoare din care 2 dead weight mai tot timpul mi se pare atat o conceptie gresita a proiectantilor cat si mai greu de intretinut.
Sistemul autoland ii e iara necesar Yak-ului 38 pentru ca pilotul nu are cum sa actioneze manual toate cele 3 motoare.
Asta ca sa nu mai vorbim ca si Harrier-ul are autoland ce e drept instalat mai tarziu in exploatarea avionului.
Concluzia ar fi ca solutiile tehnice de autoland si catapultare adoptate de sovietici au venit in compensarea deficientei de conceptie.
Acum hai sa vorbim de accidente. Aici lucrez cu materialul clientului. Un calcul scurt arata ca la 231 de Yak-uri 38 sa fi fost 30 de accidente asta ar veni cam o rata de pierdere a avionlui de 12.98 %.Daca vorbim de Harrier 700 de avioane si 100 de accidente ar veni o rata de pierdere de 14.28%. Procentele sunt similare. Sa nu uitam ca nu am luat in calcul orele de zbor cate a facut Harrier-ul si cate Yak-ul si sa ne raportam si la ele.
Prefer sa imi folosesc gandirea mai mult decat memoria. Asta imi place la aviatie sa te intrebi de ce un anumit lucru e facut in felul in care este facut.

Harrier forever !


Ultima editare efectuata de catre Octavian in Joi 30 Dec 2010, 23:06, editata de 1 ori
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 753
Varsta : 49
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Harrier   Joi 30 Dec 2010, 22:41

felicit in primul rand pe autorii posturilor anterioare, pentru argumentatiile lor.
personal cred ca Harrier este un adevarat simbol al avioanelor VTOL. ma refer la faptul ca oameni care nu prea le au cu aviatia,il recunosc lejer.
deci,mi-ar parea rau, ca si de B-707 dintr-o discutie anterioara. si dupa Concorde am suferit,desi era clar ca dezastrul de la Gonesse, ii lasa sanse infime de continuare a serviciului glorios
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Vin 31 Dec 2010, 14:32

Unul dintre prezentatorii Top Gear a avut sansa sa zboare cu aceasta aeronava.
Care doriti sa admirati:

http://www.youtube.com/watch?v=zYLOF8B6zis
Sus In jos
VIC
Fotograf


Numarul mesajelor : 1128
Varsta : 25
Localizare : cluj-napoca
Data de inscriere : 13/03/2008

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Vin 31 Dec 2010, 14:49

Impresionant! Smile Lucky Bastard!!!! "Tom Cruise...Top Gun...My ass" lol!
Sus In jos
shouriken
Administrator


Numarul mesajelor : 3319
Varsta : 61
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Mar 11 Ian 2011, 10:14

Final Flight of the Harrier

Liviu
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Pensionarul HARRIER :(   Astazi la 19:26

Sus In jos
 
Pensionarul HARRIER :(
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: