AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  
Distribuiti | 
 

 Blue Air (0B / BMS (ex JOR))

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 31 ... 49  Urmatorul
AutorMesaj
Daniel
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor: 270
Varsta: 24
Localizare: Cluj-Napoca
Data de inscriere: 23/02/2009

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Vin 09 Apr 2010, 12:14

Am si eu o intrebare, la bordul aeronavelor vantul se masoara in mag (de la magnitudine cred ca vine).Daca vreau sa convertesc de exemplu 77 mag in km/h, sau in noduri, cum fac?
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor: 2666
Varsta: 21
Localizare: EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere: 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Vin 09 Apr 2010, 12:47

Daniel a scris:
Am si eu o intrebare, la bordul aeronavelor vantul se masoara in mag (de la magnitudine cred ca vine).Daca vreau sa convertesc de exemplu 77 mag in km/h, sau in noduri, cum fac?

Cred ca ai incurcat borcanele rau de tot. Nu exista unitatea de masura mag. In majoritatea statelor lumii vantul in aviatie este dat in noduri (kts), dar in Rusia si tarile din fostul bloc sovietic este folosit metrul pe secunda (m/s).

MAG se refera in mod normal la magnetic, si anume nordul magnetic (spre deosebire de nordul geografic, true north), fata de care este masurat vantul. Diferenta dintre nordul geografic si nordul magnetic este in Romania si majoritatea Europei de cateva grade. La Otopeni de exemplu, variatia magnetica este de 4*E, adica nordul magnetic este cu 4 grade mai la est decat nordul geografic. Deoarece campul magnetic al Pamantului se schimba pe masura trecerii timpului, si pozitia nordului magnetic se schimba, si in consecinta si variatia magnetica.

Sper ca n-am vorbit chinezeste.
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor: 4538
Varsta: 43
Localizare: Suceava
Data de inscriere: 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Vin 09 Apr 2010, 12:55

Buna treaba Arianne! Pregatisem si eu raspuns dar putin mai complicat decat l-ai postat tu Wink

La noi, chiar daca am facut parte din blocul estic, vantul se masoara acum tot in KT. Eu ma gandeam la o mica greseala acolo adica la ceva consum cand am vazut "mag" adica MPG (miles per gallon) dar parca totusi 77-le ala era o cifra prea mica! Smile
Sus In jos
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor: 625
Varsta: 40
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 19/07/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Vin 09 Apr 2010, 13:10

Vantul la noi se masoara in noduri doar de anul trecut. Pana atunci, in buletinele meteo a fost dat doar in metri pe secunda.
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor: 4538
Varsta: 43
Localizare: Suceava
Data de inscriere: 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Vin 09 Apr 2010, 13:14

propellerdream a scris:
Vantul la noi se masoara in noduri doar de anul trecut. Pana atunci, in buletinele meteo a fost dat doar in metri pe secunda.
... cunoastem Mihai, ca din '90 tot citim metare... de aceea am si strecurat acolo adverbul "acum" ca sa ne diferentiem cat de cat de vecinii de la rasarit Razz
Sus In jos
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor: 625
Varsta: 40
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 19/07/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Vin 09 Apr 2010, 13:19

Am precizat ca schimbarea a avut loc abia anul trecut pentru informarea completa a celui care a intrebat Very Happy Si ca sa se vada cat de stransa a fost (mai este?) prietenia romano-sovietica Suspect
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
lrbc
Fotograf


Numarul mesajelor: 1657
Varsta: 100
Localizare: Bacău
Data de inscriere: 08/05/2009

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Vin 09 Apr 2010, 13:28

Daca tot vreti sa dati o informatie corecta si completa, atunci: in Romania s-a trecut la raportarea vitezei vantului in noduri, asa cum cere Anexa 3 ICAO, din 2008. Pana in 2006 Anexa 3 permitea si raportarea vitezei vantului in metri pe secunda, pe langa noduri si kilometri pe ora. Romania s-a aliniat mai tarziu cu 2 ani nu din prietenie cu rusii ci pentru ca, tehnic, nu a fost capabila. Pe unele aeroporturi nu existau anemometre care sa faca afisarea in noduri. Asta s-a rezolvat in 2008 odata cu omologarea statiilor meteo semiautomate pe toate aeroporturile din tara.
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor: 4538
Varsta: 43
Localizare: Suceava
Data de inscriere: 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Vin 09 Apr 2010, 13:37

Total de acord! ideea e ca atunci cand s-a facut trecerea, aici pe forum a fost "transmisie live". trebuie sa caut exact unde, ca nu mai gasesc! Eu unul, n-am vrut sa intru in amanunte in ceea ce priveste "dotarea".
Sus In jos
fularU
Fotograf


Numarul mesajelor: 1572
Varsta: 47
Localizare: Cluj Napoca
Data de inscriere: 22/04/2009

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Vin 09 Apr 2010, 16:49

rendeer Corect nea'Cornele !!!!! Motive tehnice !!!
Sus In jos
Cayenne
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor: 385
Varsta: 26
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 07/01/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Sam 10 Apr 2010, 13:09

STIE CINEVA ce avion a aterizat acum pe Baneasa, sau Otopeni...SAU...stie careva daca a venit vreun An-124 sau 225 la noi?
Cineva care sta la 50 Km de Bucuresti, mi-a spus ca dinspre capitala catre el "a venit un A380 imens"...care a intors deasupra satului destul de jos...dupa cateva intrebari, am aflat ca avea 3 motoare pe aripa...si ca era gri sau alb...
M-as mira sa vina 225-ul la noi fara sa STIM. Oricum ceva mare tot este pe aici...
cat
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor: 598
Varsta: 47
Localizare: bucuresti-nord
Data de inscriere: 17/12/2008

MesajSubiect: ceva imens   Sam 10 Apr 2010, 13:50

3 motoare pe aripa sau pe unul dintre planuri?
Sus In jos
Madone
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor: 427
Varsta: 25
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 03/08/2009

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Sam 10 Apr 2010, 15:26

Daniel a scris:
Am si eu o intrebare, la bordul aeronavelor vantul se masoara in mag (de la magnitudine cred ca vine).Daca vreau sa convertesc de exemplu 77 mag in km/h, sau in noduri, cum fac?

Daniel, cred ca ceea ce tu vroiai de fapt sa intrebi era cum transformi din Mach in km/h...si atunci ar fi simplu ca tii cont de faptul ca 1 Mach are 340 m/s.

PS: guys, sunteti mai rau ca niste femei cand vine vorba de speculat Suspect .sunt convinsa ca pe Daniel nu-l interesa prea tare variatia magnetica de la OTP. Laughing
Sus In jos
http://magdalenarasnoveanu.blogspot.com
valavia
Fotograf


Numarul mesajelor: 2812
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 18/08/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Sam 10 Apr 2010, 17:35

NATO a scris:
3 motoare pe aripa sau pe unul dintre planuri?

Din cate am auzit ar fi vorba de un avion militar britanic (nu sunt chiar sigur) ceea ce ma duce cu gandul la un Tristar. Trei pe aripa sigur nu are, poate pe coada Wink
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor: 2666
Varsta: 21
Localizare: EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere: 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Sam 10 Apr 2010, 17:40

Madone a scris:
Daniel a scris:
Am si eu o intrebare, la bordul aeronavelor vantul se masoara in mag (de la magnitudine cred ca vine).Daca vreau sa convertesc de exemplu 77 mag in km/h, sau in noduri, cum fac?

PS: guys, sunteti mai rau ca niste femei cand vine vorba de speculat Suspect .sunt convinsa ca pe Daniel nu-l interesa prea tare variatia magnetica de la OTP. Laughing

Mie asta mi-a venit in minte, MAG=magnetic. La Mach nu m-am gandit scratch Si parca 77 Mach e o viteza demna de amenda pe soselele patriei, nu? Smile
Sus In jos
shouriken
Administrator


Numarul mesajelor: 2786
Varsta: 59
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Sam 10 Apr 2010, 18:16

valavia a scris:
NATO a scris:
3 motoare pe aripa sau pe unul dintre planuri?

Din cate am auzit ar fi vorba de un avion militar britanic (nu sunt chiar sigur) ceea ce ma duce cu gandul la un Tristar. Trei pe aripa sigur nu are, poate pe coada Wink

Acesta a aterizat la OTP la 12:55 pe 08L si a decolat la 14:55 tot de pe 08L. Mai incolo vor fi si poze pe topicul de OTP.

Liviu
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor: 4085
Varsta: 32
Localizare: Cluj Napoca
Data de inscriere: 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Sam 10 Apr 2010, 18:28

Uai, foarte misto, de abia astept pozele cu el cheers
Sus In jos
Cayenne
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor: 385
Varsta: 26
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 07/01/2008

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Sam 10 Apr 2010, 22:30

Da, am primit si eu confirmarea exacta cu descrierea lui si L 1011
Oricum multumesc pentru informatii cat
Sus In jos
gmc_extreme
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor: 150
Varsta: 30
Localizare: london
Data de inscriere: 24/01/2010

MesajSubiect: intrebare legata de c-130 in romania   Dum 11 Apr 2010, 02:24

am dat peste un inventar al tuturor aeronavelor c-130 si detalii despre vanzari,transferuri si in general cam tot ce s-a intamplat cu ele pana in 2006. Intrebarea mea este: noi chiar am avut (sau avem) 5 hercules-uri pe stoc? eu am gasit inmatricularile 5927, 5930, 6150, 6166 si 6191 in acest inventar. pana acum eu stiam ca ni s-au donat 3 bucati de catre americani....cineva are detalii despre hercules-urile noastre?
Sus In jos
Daniel
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor: 270
Varsta: 24
Localizare: Cluj-Napoca
Data de inscriere: 23/02/2009

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Dum 11 Apr 2010, 09:35

Madone a scris:
Daniel a scris:
Am si eu o intrebare, la bordul aeronavelor vantul se masoara in mag (de la magnitudine cred ca vine).Daca vreau sa convertesc de exemplu 77 mag in km/h, sau in noduri, cum fac?

Daniel, cred ca ceea ce tu vroiai de fapt sa intrebi era cum transformi din Mach in km/h...si atunci ar fi simplu ca tii cont de faptul ca 1 Mach are 340 m/s.

PS: guys, sunteti mai rau ca niste femei cand vine vorba de speculat Suspect .sunt convinsa ca pe Daniel nu-l interesa prea tare variatia magnetica de la OTP. Laughing

De transformare aveam nevoie...mersi pentru informatii, si mersi la toti pentru informatiile date.In legatura cu unele speculatii pe marginea acestui subiect, sunt si ele foarte bune pentru inbunatatirea culturii aviatice. Very Happy
Sus In jos
lrbc
Fotograf


Numarul mesajelor: 1657
Varsta: 100
Localizare: Bacău
Data de inscriere: 08/05/2009

MesajSubiect: Re: Blue Air (0B / BMS (ex JOR))   Dum 11 Apr 2010, 10:08

gmc_extreme a scris:
am dat peste un inventar al tuturor aeronavelor c-130 si detalii despre vanzari,transferuri si in general cam tot ce s-a intamplat cu ele pana in 2006. Intrebarea mea este: noi chiar am avut (sau avem) 5 hercules-uri pe stoc? eu am gasit inmatricularile 5927, 5930, 6150, 6166 si 6191 in acest inventar. pana acum eu stiam ca ni s-au donat 3 bucati de catre americani....cineva are detalii despre hercules-urile noastre?

La o simpla cautarea gaseai astea:
Sus In jos
 

Blue Air (0B / BMS (ex JOR))

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 13 din 49Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 31 ... 49  Urmatorul

 Subiecte similare

-
» Geethu Mohandas Blue Film Online Watch Mega
» Tema IPB Carbon Blue[phpbb3]

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS ::  :: -