AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Romavia (WQ / RMV)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Dum 10 Apr 2011, 18:05

vba a scris:
minny a scris:
Romavia misca: isi asigura flota:

Care flota? Shocked
Care ROMAVIA? What a Face
Mai exista asa ceva? Question

In curand nu va mai exista. Se pare ca in Consiliul de Administratie al Romavia s-a propus demararea procedurii de lichidare (desfiintare) a companiei.
Sus In jos
Miță_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 222
Varsta : 21
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Dum 10 Apr 2011, 20:19

avionistul a scris:
In curand nu va mai exista. Se pare ca in Consiliul de Administratie al Romavia s-a propus demararea procedurii de lichidare (desfiintare) a companiei.

Pacat. Sad
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: ROMAVIA, și totuși ...   Dum 10 Apr 2011, 20:41

Cumva pe acolo e pe cale să se ajungă. Deși unii dintre dumneavoastră credeți că e bine ca RMV să piară, eu unul sentimental fiind, nu am aceeași părere. Nu sunt politician, VIP, și nici ofițer de protecție, și nici salariat ROMAVIA, am beneficiat însă, în împrejurări profesionale, de serviciile ROMAVIA. Mă leagă aceeași nostalgie de avioanele RMV la fel cum sunt sentimental legat de AN 24 și irepetabilele IL 18 de la ROT (mă amuzam la decolare, la unele dintre aparatele IL 18: când pilotii - 5 la numar !!! - voiau să decoleze mai "din scurt" - cred că acelea erau situațiile - și turau motoarele puetrnic, aproape că ... dădea din aripi. Tremura de ziceai că se dezmembrează. Dar la fel ca și zgomotoasele AN 24 mi-a fost drag pentru că ... mă ducea în zbor. Unde mai pui că în IL 18 stăteai negreșit cu genunchii la gură, mai ales un lungan ca mine. Dar ce conta ? Era frumos cu inconfundabilele lui patru motoare). A propos de AN 24, mi-am aminit zilele acestea de un zbor cu unul din acestea, in care aproape ca tipam ca sa ne auzim desi stateam unul langa altul. Langa mine era un om care tocmai zilele acestea s-a dus dintre noi ...

Că am încheiat paranteza: la fel mă leagă amintiri și de YR-ABB, BRE (vedeti in sectiunea cu pricina mai multe, la fel cum veti vedea si la Air Force Unu), ori de BRI, BEA. Cu BEB și BEC nu am zburat, erau folosite la cursele lor de linie. Îi știu pe oamenii cu care zburam, însotitori de zbor si uneori pe piloti, pe tehnicii de sol. Oameni adeavrati. Nu spun vorbe mari. Cred că la RMV s-au obișnuit să fie între ei ei, ca într-o familie. Poate de aceea nu au plecat în altă parte.

Nu am vrut să spun, dar cred că deja se știa: de aproape jumătate de an, nu prea mai au certificatele necesare pentru nici un aparat.

Așa stătea situația vineri la amiază la AAC:

Certificat: RO-002 (a) Autorizatie: Valabilitate: 15.12.2012

Operatiuni: Transport aerian public de pasageri (A1)
Aeronave: B 707: YR-ABB BAE 146: YR-BEA

Transport aerian public de marfă (A2)
Baza legala: EU-OPS
Observatii: AOC suspendat începând cu data de 22.02.2011


Retinem că nu mai au Certificat de Operator Aerian !

Nu au reusit sa inchirieze servicii de pilotaj pentru BAe in octombrie, iar pentru B 707 au apelat la o firma din Mali care i-a angajat pe pensionarii cu licenta de B 707 3k1c.

Pot să vă spun că și BEA Dobrogea și BEC Făgăraș s-au intors la cel care le inchiriase, adica la BAe Systems. BEB - Muntele mic nu mai era la RMV de când cu incidentul de la LROP cand il avea inchriat pentru KR / V3.

Variantele. pe bune, pentru continuare activitatii erau:


"# Dry Lease In
Incheierea unui contract, pentru 1 aeronava BAe 146 sau Avro RJ cu o valoare estimata de 5 - 8 milioane USD, pentru a fi disponibila pentru operare in cursul trimestrului II 2011 ;

# Dry Lease Out
Functie de solicitarile privind executarea de zboruri speciale, ar putea fi considerata oportuna incheierea unui contract pentru aeronava YR-ABB.

# Ad-hoc Wet Lease
Contract cadru ( back-up) cu o companie aeriana din UE, pentru inchirieri reciproce ad-hoc : BAe 146-200 / RJ85 (Wet Lease Out) si BAe 146-200/300 / Saab / Fokker (Wet Lease In).

# Wet Lease Out
Contract pe termen scurt sau mediu pentru inchirierea unui BAe146 / RJ in Europa."


Nu a fost sa fie. A fost CA din 8 martie, unde s-a ajuns la concluzia ca situatia nu e roza deloc.

Dl. Goleanu nu mai e director practic din 11.02. 2011. Și-a dat demisia cu o luna inainte. La comanda a fost numit fostul director de operatiuni, cred. Sau tehnic ? Nu stiu sigur. Cred ca un tip OK. Am zburat cu domnia sa la mansa BEA.

Bonus. Unul rar:



YR ABB pe aerportul Tripoli - TIP / HLLT, in seara zilei de 15.11.2006. Intre fotograf si avion, pavilionul oficial in care a primit sefi de state onorurile militare. Acum era luat si dus ...


Ultima editare efectuata de catre AeroKyky in Dum 10 Apr 2011, 21:18, editata de 1 ori (Motiv : Am adaugat o poza)
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Dum 10 Apr 2011, 23:34

E impresionant postul tau , AeroKyky ! Felicitari !
Poate ca uneori am fost acid cu RMV , dar doar in ceea ce privea unele incercari comerciale facute evident cu amatorism.
Despre oamenii de la RMV , multi probabil cu multi ani in servciu de "flotila oficiala" , numai de bine .
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-BEB   Lun 11 Apr 2011, 05:04

AeroKyky a scris:

BEB - Muntele mic nu mai era la RMV de când cu incidentul de la LROP cand il avea inchriat pentru KR / V3.
Ne poti spune unde a disparut YR-BEB?
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Lun 11 Apr 2011, 08:03

YR-BEB a fost taiat si dus la facut doze de bere din el
Sus In jos
Stefan
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 25/04/2008

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Lun 11 Apr 2011, 17:23

AeroKyky, IL18 nu avea 5 piloti, doar 2, un mecanic, telegrafist si navigator.
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: Confirm ! Si un plus ...   Lun 11 Apr 2011, 19:09

Confirm, asa e! Stiam si eu, dar in cabina erau 5, atatia am numarat. Pe bune ! Very Happy

Sigur ca e un pic exagerata exprimarea cu 5 piloti, dar denumirea e una generica. 5 aviatori era poate mai corect.
Era o cabina cu 5 posturi, asa cum la Tu 154 erau 3, iar la AN 24, parca erau 4.

Sigur le stiam psoturile, dar am evocat numarul lor ca amuzament fata acum cand mai sunt doar doi, ca e avion turistic sau e ditamai fortareata zburatoare.

PS
In sectiunea Air Force Unu am postat mici amintiri din Boeingul 707 3k1c Carpați, care pare-se nu e doar amintire, e pe cale sa devina istorie.

Iar la sectiunea Bac-ROMBAC am pus doua clipuri cu BRE, unul in zbor si o aterizare.


Ptr ovidiu51: dupa incident, firma de asigurari a platit suma din contract si, da e pe butuci. A fost returnat, nu stiu cum, la BAe care e posibil sa il fi facut bucati.

De ultima oră: M-am documentat mai temeinic, si conform scriptelor oficiale situatia e aceasta cu YR-BEB Muntele Mic:

"In ultimii cinci ani s-a inregistrat o dauna la polita Hull&Liability ca urmare a accidentului aeronavei BAe 146-200 inmatriculata YR-BEB din 22 aprilie 2008 cand, dupa aterizarea pe aeroportul international Henri Coanda Bucuresti, in faza de rulaj pe pista pe timp de ploaie abundenta, vant puternic si pista inundata, avionul nu a mai putut fi controlat , a fost rotit spre marginea pistei, trenul de aterizare principal a cedat, iar avionul a lovit solul cu motorul nr.4 si varful de aripa.
Nu s-a inregistrat nici o vatamare corporala si nici o solicitare de despagubire de la pasageri si/sau terti.
Dauna a fost solutionata ca dauna totala constructiva la valoarea asigurata de USD 4.200.000. "

Am înțeles de la fosta stăpânire RMV că BEC a înlocuit de fapt BEB. Ambele erau configurat în varianta Turist și folosite exclusiv pentru zborurile comerciale. BEA, BRE si ABB erau folosite doar pentru zboruri oficiale. Asa mi s-a explicat.

PTR. CalinCLJ. Si ceea ce faceti voi aici e absolut impresionant si tocmai de aceea am decis ca intrand printre voi sa incerc sa va dau o mana de ajutor. Fara vorbe mari, felicitarile e firesc sa mearga intai catre voi. Sper sa mai gasesc si alte imagini prin vrafurile mele de CD-uri si sper sa am ragaz sa va mai povestesc si altele. Pana atunci, va urmaresc cu placere postarile. [u]
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Lun 11 Apr 2011, 22:22

Asteptam cu interes , AeroKyky , au fost chiar putine imagini cu flotila.
Si da , BEC a venit sa inlocuiasca BEB care a avut acel accident pe cand facea zborul KRP TSR-OTP. Din cate stiu , toate cele trei erau in lease de la BAE Assett Management si acolo s-au si dus inapoi.
YR-BEA (cn E2227) a mai fost in lease la Meridiana / status : stored (nu se stie unde)
YR-BEB (cn E2220) a fost in lease , pe durate scurte , la ClubAir , Centavia , Meridiana / status : ???
YR-BEC (cn E2062) a mai fost la Delta Connection , AerLingus Comuter si AirFrance (CityJet) / status : stored as G-CEVF
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: Corect   Lun 11 Apr 2011, 23:01

CalinCLJ: Da, aceasta e situatia BAe 146.

BEA, stored la BAe Systems, probabil pe una dintre bazele lor.


Frumos avion BAe 146. Am si imagini cu el, doar cu BEA e drept, promit sa le pun.

Daca tot e istorie, am una. Am avut un zbor de pomina cu el, cu 7 sau 8 dep/arr in decurs de aproximativ 24 de ore in mai 2007. Nu stiu daca exista vreun topic cu BAe pe aici, dar imagini promit. (Actualul director RMV, ex-director de operatiuni este pilot cu licenta BAe 146. Nu il cunosc, desi am zburat cu domnia sa la mansa.)

Am vazut ca sunt putine imagini cu flota RMV, tocmai de aceea ma simt dator sa vin cu ele.

De BEB mai sap prin fisiere. Din cate stiu, e valabil ce a spus si ovidiu51 si am spus eu: e fidea !
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Mar 12 Apr 2011, 10:36

Din cate stiu situatia era cam asa :
YR-BEA stored pe Baneasa
YR-BEB taiat
YR-BEC stored pe Bacau
Asta era situatia de pe la inceputul anului. Daca intre timp s-a schimbat ceva in privinta locatiilor asta nu mai stiu.
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: BEA si BEC   Mar 12 Apr 2011, 14:14

Despre returnarea BEA si BEC la Bae Systems stiu din cea mai autorizata sursa (voce oficiala) din RMV, cu care am vorbit acum doua saptamani. Unde le pastreaza BAe, nu stiu. E posibil sa fie asa precum spuneti. Cert e ca BEB e bucati.
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: Încercări de răspunsuri și păreri la postări mai vechi în topicul WQ RMV   Mar 12 Apr 2011, 20:04

# Eh, în afară de RMV au mai fost și au dispărut multe companii.

Își mai aduce cineva aminte de Angel Airlines cu YR-KAA (devenit printre altele și YR-TRG), un British Aerospace BAe-3100 Jetstream 31 botezat “Angel of Bucharest” ? Avea și un frate geamăn, YR-KAB botezat “Angel of Transylvania”.

Dar de Air Antares cu al său YR-AAK, un Beechcraft 1900 D ? Mai era și un al doilea, YR-AAL.

Sau de AiRom 2000 ? Cu al său AN 24 vopsit galben înmatriculat YR-ARA (cn: 57310105), de fapt fostul YR-BMA de la Tarom (cred că mai era la RMM și YR - ARB) . Ex-BMA de la ROT sau ex-ARA de la RMM încă zbura anul trecut în zona Novosibirsk pentru Avia Trafik din Rusia. (Acum sub înmatricularea YR-ARA zboară în România un Robinson R44 Astro. Seamănă cu un elicopter !)

# Acum despre YR-BEA:

Revin cu ce am spus: BEA nu a fost folosit la curse de linie, la fel ca ABB. Așa cel puțin susțineau oficialii companiei și nu am avut probe contrarii pînă acum. Și nici în altă parte nu am auzit ca BEA sau ABB să fi fost folosite și la curse comerciale și la cele oficiale (speciale).


# Ptr. Thomas și CDA.


Pe fond aveți dreptate, dar...

Da și nu, în legătură cu oficialii care ar trebui să meargă cu avioane de linie.
Numai că nici o țară nu procedează așa, oricât de săracă ar fi.

În România se întâmplă deja de aproape un an cu apelarea la zboruri regulate. Merge cu o cursă de linie (ne-am “intersectat” nu o dată) de la ROT atunci când sunt summit-urile Consiliului European de la BRU. Vreo șase, în medie, pe an: patru oficiale și două informale.

Repet: Mai mare sau mai mică, o aeronavă oficială au toți, oricât de saraci ar fi.

Nu sunt nepărat o mândrie națională avioanele oficiale, dar așa e peste tot: au avioane mai mari sau mici, minimum două.

# Nu toți fac shopping cu avo oficiale


Pe cuvânt: nu toți ocupanții unui avo oficial merg la cumpărături. Sunt destul de puțini aceia sau destul rare ocaziile. Când te respecți și îți respecți profesia, când îți respecți angajatorul și banii pe care îi cheltuie cu tine, chiar dacă e un particular, mergi la lucru nu la cumpărături. E drept că poți merge la cumpărături cu precădere, dar o faci pentru ultima oară la un angajor serios. Și următorul s-ar putea să afle ce ai fpcut dincolo. De bază e, însă, conștiința, chiar dacp sună pompos.

Nu e timp de altele, pentru că de cele mai multe ori (așa a fost la mine) timpul de ședere este bine calculat, la minimum de ședere și maximum de lucru. Nu sunt abureli, vă rog să mă credeți.

Că am utilizat în ultimii 20 de ani (până în 1989 nu visam să ajung în străinătate) de profesie avioane oficiale sau de linie, în delegații nu am avut timp să respir, cum se spune. Rar am avut timp de un pic de shopping și doar ăn apropierea hotelului. E drept că din pricina aceasta, la întoarcerea acasă când raportam: sarcină de serviciu îndeplinită și eram întrebat de gift-uri și dădeam din umeri, eram privit ca un dus cu pluta (păi cutărescu de ce a putut șu tu nu ?!). Deh, de-ale casei ! O rezolvam eu ...


De exemplu la Bruxelles merg de 20 de ani aproape. Nu am văzut din el ca turist nici 5 la sută. Am fost și cu job-ul și cu burse, întotdeauna am preferat să fac lucrul pentru care m-am dus acolo. Nu îmi pare rău, deși frustrări sunt.

De peste tot pe unde am fost o demonstrează și fotografiile că nu am avut timp de lucruri umane: 80 % dintre imagini sunt din goana mașinii sau a autocarului care ne ducea de la aeroport la locurile unde aveam treabă și înapoi.

Însă ! Aș fi un ipocrit să mă plâng. A fost o maaaaare ocazie și așa: să văd și din acea goană alte locuri.

Față de alții, cei mai mulți dintre români care nu au văzut nimic, și cei 10 la sută care călătoresc în străinătate în scop turistic, conform statisticilor oficiale, eu măcar am văzut.

A fost un privilegiu să nu merg cu metroul de la Eroii Revoluției la Bucur Obor ci , de exemplu , de la Rogier la Rond Point Schuman, ori de la Port de la Chapelle la Rue du Bac.

Chiar dacă uneori am locuit într-o încăpere cât un cavou, faptul că respiram alt aer era altceva, era un dar. Mic, dar un dar.

Au fost momente când de la la avion ajungeam cu mașina direct în sediul instituției la care eram trimis și de acolo nu ieșeam apoape o zi.

Nu mă lamentez, e doar un răspuns celor care cred altceva. E cât se poate de pe bune, că eu cel puțin am avut prea puține momente de respiro.


Încă o dată nu mă plâng, a fost chiar și așa un enorm, enorm, enorm privilegiu. Uneori mergeam patru ore dus patru ore întors cu avionul, așa cume era de exemplu la Copenhaga, și stăteam acolo 6 sau 8 ore. Nu conta, eram cel mai fericit că mă duceam la lucru cu avionul. Și îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru acest dar !

Vă doresc să zburați cât mai mult și să vizitați sau să vedeți cât mai multe locuri ! Asta a fost despre mine, așa ca o paranteză.

# O posibilă revedere cu ABB sau BRE: tip Club Caravelle Stockholm

Despre dorința multora de a revedea ABB sau BRE: e posbil să le fie locul și în muzeu, e posbilă si varianta Clublui Caravelle.

Fanii Caravelle din Suedia au păstrat în stare de funcționare pe Arlanda- Stockholm (ESSA/ARN) un exemplar din superbul și legendarul aparat de zbor și, o dată pe an se întâlnesc și îl pornesc dar nu îl zboară, se duc până la capătul pistei și se întorc. Se plimba practic pe pistă cu el. E unul dintre aparatele ce au aparținut flotei Svenska flygvapnet (Forțele Aeriene ale Armatei Suedeze). Au organizat în 2005 printr-un dejun la bord și aniversarea a 50 de ani de la primul zbor. E o soluție, ce ziceți ?

# Ce au fost unii și alții

Că cei de la RMV au fost la flotilă... Da, unii. Destui, însă, din RMV erau tineri și probabil că erau juniori în acea perioadă. Sunt oameni de 40-45 de ani și chiar mai tineri, care în 1989 abia dacă ieșeau de pe băncile facultății sau de pe cele ale vreunei școli militare.

# Istorii, posibil inedite

Mă rog mi-am amintit de celebrul “YR-ABD”. Tot de la comenduire, mai corect de la fosta, am aflat că până de curând avionul s-a aflat pe inventarul RMV. Parcă era în curs să fie scos, su știu dacă s-a și întâmplat. Oricum a fost folosit pentru piese de schimb. Din aminitiri: De burdușit l-a burdușit tatăl unuia dintre comandanții de acum de la A 318. Un nume nu foarte des întâlnit. Dar e istorie deja ! Iar fiul are măiestrie la “volanul” Airbus-ului !

# Avioane mici și mari. Oficiale !

Nu toate avioanele mici pe care le vedeți la alții sunt singurele ale unei flote oficiale; au și altele mari.

Sigur, aveți dreptate cei care invocați parcimonia în cheltuirea banului public, în statele civilizate există o grijă uneori nebună pentru banul public.

Soțul Reginei Beatrix a trebuit să plătească o cursa cu limuzina oficială, pentru că după discursul anual din Parlament nu s-a dus la Palat alături de Regină, care rămăsese la recepția oficială, ci a plecat singur. Iar conform normelor, limuzina era doar pentru regină. Așa e în lumea aceea, așa ar trebui să fie și la noi. Și e corect să cerem asta, când vine vorba de banii proveniți din taxele și impozitele noastre.


# Romavia și cum e pe la alții

Nu cred, așa cum mai spus-o, că desființarea RMV e o soluție. Poate transformarea ei.

În cel puțin 100 de state ale ale lumii există structuri specializate pentru asigurarea serviciului de transport aerian al demnitarilor.


Majoritatea este a celor cu structuri militare, din cadrul forțelor militare aeriene.

În monarhiile din UE ca și în majoritatea statelor UE (plus Norvegia și Elveția) dar și în cele NATO, structurile pentru transportul aerian al demnitarilor sunt unele militare.

Avioanele oficialilor - monarhi sau președinți -, plus premieri și șefi de parlamente sunt ale forțelor aeriene si operate de acestea.

La turci stituația e un pic altfel, Avioanele sunt ale Turkish Airlines dar sunt operate și întreținute de Armata Aerului.

În fine, morahiile arabe beneficiază de companii proprii și, cu rare sunt operate de structuri militare.


# Exemplul Franței, cam complicat

Despre ce e în Franța vă invit pe topicul COTAM pe care l-am adăugat în secțiunea companii din străinănte. E interesantă nebunia de acolo, cu imprăștierea avioanelor.

# Despre transformarea A 310 în AFUnu


La A 310, așa cum am mai scris pe undeva, am înțeles din declarațiile oficialilor mai vechi sau mai noi, că problema ar fi de rentabilitate: consumă prea mult. La drumurile lungi, dacă sunt prea pline au nevoie de escală, iar de sunt prea goale nu se justifică acele curse din punct de vedere comercial.
Era problema când operau pe New York (John F. Kennedy International Airport) - KJFK / JFK / NYK / 74486 -, pentru că de obicei avioanele erau pline și făceau escala la Reykjavík (Reykjavíkurflugvöllur Smile ) - BIRK / RKV.

# Despre combustibilii ieftini

Din ceea ce știu (dar e posibil să greșesc) rușii se vând uneori mai scump decât o fac pe piața europeană. Mai ales dacă nu le ești de folos. Ei nu prea au prieteni, lucru pe care și-l permit.

În plus, tot ce intră în contact cu un avion oficial e supus unor proceduri de verificare a originii și parcursului. E de discutat !

Despre performanțele RMV și despre posbilie cauze ale eșecului


Da, probabil că nu întotdeanua fost suficient ca pe postul comandant / director al RMV să fie un pilot foarte bun și cu bune intenții plus oarece cunoștințe de management.

RMV avea nevoie management și de marketing super profi.

Sunt cel puțin două destinații care în mod ciudat nu au prins la RMV: Strasbourg si Tel Aviv.

La Strabsbourg, daca exista voință, ar fi rămas o destinație fezabilă. Era și norma accea care îi obliga pe salariații de la stat sa folosească doar companii naționale. Cu toate acestea, domnii aleși, mai ales cei care băteau Strasbourgul preferau Air France cu escală la ... Paris. De ce ? Pentru că “nu erau locuri” la un transfer imediat și se stătea o noapte în Orașul Luminilor. Cu RMV era direct și nu mai ajungea omul, nah !, în Place de la Cocorde.

Cu Tel Aviv a fost o altă situație ciudată: RMV era compania preferată de israelieni având în vedere că, generic spus, era a militarilor- în coodonare. Și tarifele erau un pic mai mici decât la ROT pe aceeași rută. Problema nu era de tarife, având în vedere cererea. Nu au reușit cei de la RMV să se mențină, deși ar fi trebbuit să preia și cererea de la ROT care era mare.

# Integrare la SMFA ?


Cu integrarea în structura SMFA e o mică problemă. De la specialiști înțeleg că avioanele militare de orice fel, de luptă sau de transport, fie ele și de transport al civililor, nu sunt asigurate de nici o societate de asigurări. Probabil că de aici ar proveni reticența. Lucrurile cam acolo merg se pare, însă: spre SMFA.

E posibil să trimită juniori din SMFA să își ia licența pe Boeing 707. Altfel nu cred că se poate. Poate doar rechemarea din rezervă a celor de la B 707 din RMV care au optat pentru pensie și reîncadrea lor, dar la SMFA.

Rezerviști care acum nici măcar nu mai sunt angajați civili la Romavia, după celebra ordonanță de interzicere a cumulului pensiei cu salariul.

Anul trecut au fost angajați la Alfa Air de unde i-a închiriat RMV. Anul acesta există un contract semnat deja cu o companie din Republica Mali, Tombouctou Air.


Revin și insist. Cu toată nostalgia mea, îi dau și lui Thomas dreptate, ca plătitor-alimentator la buget are dreptul sa ceară o chibzuită folosire a banului public.

# Propuneri de reflecții

Apare o problemă legată de asigurare. Dacă RMV era companie militară, BEB-Muntele Mic ar fi fost o mare pierdere pentru bugetul de stat al României. Așa, compania de asigurări a plătit tot, peste 4 miloane de euro ! E doar o observație și o invitație la reflecție ! Sigur, că la fel de neasigurate sunt și avioanele atâtor țări importante, având în vedere că respectivele avioane sunt unele militare.


Acum sigur, dacă alții pot să funcționeze cu structura aeriană destinată demnitarilor în cadrul Forțelor Aeriene, noi de ce nu ?

Cu siguranță oamenii de la RMV ar trece la SMFA. Cei mai mulți sau o bună parte.

Chiar dacă eu sunt sentimental în privința RMV, e corect să funcționeze pe principii corecte din punct de vedere al chelturiii banului public.

Dar cred că și avionistul are dreptate, când spune că aceleași cheltuieli cu flota oficială vor fi și colo și colo.

# Secretomania

În privința secretomaniei. Că e civilă sau militară, o astfel de structură aviatică se supune unui regim de ... să îi spunem confidențialitate. Cred că vor fi și mai secretoși în MAp.Având în vedere că vor fi pe de-a întregul în MAp și nu doar “în coordonare”, ca până acum.

Sper că nu v-am necăjit prea tare cu părerile mele.

Bonus:

BAe 146-200 YR-BEA “Dobrogea” în fața Salonului Oficial – LROP / OTP , mai 2007. P.S. Cred că voi posta tot aici pozele cu BEA. Sau să deschid un topic nou, ce mă sfătuiți ?

Sus In jos
Thomas
Membru activ


Numarul mesajelor : 904
Varsta : 52
Localizare : Göttingen
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Mier 13 Apr 2011, 01:21

Thomas a scris:
avionistul a scris:
Ce usor e sa spui Thomas : "Sincer, mi se pare normal ca aceasta companie sa dispara"
Sa stii ca tot timpul e nevoie de o entitate (divizie) speciala asa cum ai zis si tu, care sa deserveasca zborurile speciale. Cam peste tot in lume aceasta entitate apartine de regula armatei si e deservita de militari tocmai datorita faptului ca se impune un regim strict pt aceste misiuni. Din pacate putini inteleg aceste lucruri.

1. Sigur ca este mai usor sa se spuna "din afara fenomenului" ca o companie trebuie sa dispara., fata de cineva care poate din interior are si o legatura emotionala cu aceasta companie. Dar, fiind platitor de taxe în România, taxe din care este întretinuta aceasta companie, îmi permit sa-mi exprim parerea în calitate de "co-finantator" al acestei companii; si anume aceea, ca structura folosita de România pentru efectuarea zborurilor speciale, si anume de a avea o companie de stat separata cu toate implicatiile organizatorice, logistice si financiare de rigoare mi se pare total neadecvata.

2. Exact ceea ce spuneam eu, o subunitate în MApN ar fi absolut necesara dar în acelasi timp suficienta. Si în mod absolut sigur mult mai ieftina.

@AeroKyky: poate nu ai citi bine ce am spus Wink
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-TRG   Mier 13 Apr 2011, 14:40

AeroKyky a scris:
# Eh, în afară de RMV au mai fost și au dispărut multe companii.

Își mai aduce cineva aminte de Angel Airlines cu YR-KAA (devenit printre altele și YR-TRG), un British Aerospace BAe-3100 Jetstream 31 botezat “Angel of Bucharest” ? Avea și un frate geamăn, YR-KAB botezat “Angel of Transylvania”.
YR-KAA (cn 971) si YR-TRG (cn.835) au avut o existenta paralela. Multi fotografi le-au confundat din cauza culorii. Primul a zburat ca avion de pasageri al companiei Angel Airliners, iar al doilea, ca avion de afaceri al cunoscutului afacerist Dinu Patriciu
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Mier 13 Apr 2011, 17:32

Interesanta si documentata expunerea ta AeroKyky. Se vede ca ai avut si probabil inca mai ai tangenta cu RMV.
Cred ca la tot ceea ce s-a scris aici de-a lungul timpului ar trebui trasa si o concluzie : pacat ca s-a distrus ceva care functiona relativ bine. Se pare ca s-a dorit distrugerea acestei entitati prin subfinantare si prin promovarea unor legi aberante.
Parerea mea e ca tot aici ar fi bine sa postezi poze cu YR-BEA si cu celelalte avioane ale Romavia. Acum depinde si de hotararea administatorilor. Poate pe viitor voi reusi sa fac si eu rost de niste poze cu avioanele Romavia si evident le voi posta.
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Mier 13 Apr 2011, 17:40

AeroKyky a scris:
Acum sub înmatricularea YR-ARA zboară în România un Robinson R44 Astro.
A zburat... YR-ARA a cazut in Delta Dunarii in octombrie anul trecut.

Cat priveste YR-TRG intr-adevar a zburat pentru Eurojet Romania, dar daca nu ma inseala memoria a inceput cu pilotii de la Angel Airlines si chiar o perioada pe FPL cu indicativ KOZ (Angel Airlines). Unul sau chiar doi din pilotii care au zburat avioanele astea sunt membri aici pe forum... Wink

Daca tot s-a deschis vorba de companii romanesti sa ne amintim si de Grivco si de Dac Air. Aveam pe undeva un ziar din timpurile alea in care se gaseau tot felul de amanunte si fotografii facute la Baneasa la deschiderea oficiala a zborurilor companiei Dac Air. Am sa vad daca gasesc ziarul, am sa-l scanez si am sa urc ceva poze si text aici pe forum. Un album cu ceva fotografii si AICI.
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: Răspunsuri, unele date și alte păreri   Mier 13 Apr 2011, 19:11

Citat :
Thomas: poate nu ai citi bine ce am spus

Pare-se ! Cred că, în nemernicia mea, am reținut doar prima postare.

Da, și eu sunt de acord că se impune o raționalizare a costurilor, în pofida unui anume tip de legătură sentimentală, având în vedere că și eu sunt alimentator al bugetului de stat.

E de discutat dacă vor fi costuri mai mici după ce trec la SMFA ca structură separată. Practic vor fi nevoiți să opereze cu același număr de angajați având în vedere că prestează activități pentru demnitarii de rang înalt ai statului. Or, în atari condiții, din ceea ce am înțeles de la specialiști, normele de lucru/odihnă pentru piloți, însoțitori, tehnicieni sunt mai drastice. Adică timpii de odihnă între două zboruri cresc, față de normele dintr-o companie normală. Și atunci au nevoie de mai mult personal. Se zboară cu echipaj de rezervă.

Îmi amintesc, de exemplu, că la acel zbor pe care îl evocam mai sus, cu 8 decolări și aterizări, a fost și echipaj de cabină suplimentar. După fix șase ore au intrat în cabina din spate și au venit alții în locul lor.

De făcut cred că au făcut și economii. Pentru că de fiecare dată, și pe rute interne și pe rute externe, veneau și minimum doi tehnicieni de sol. Am înțeles că astfel nu plăteau mentența la sol, ci doare serviciile de alimentare, vidanja etc. Este posibil să fi fost implicit și o măsură de securitate, să nu aibă de a face prea mult un străin cu o aeronava oficială. Nu știu, sigur, e o părere bazată pe micile discuții cu ei, dar e posibil să greșesc.

Nu știu dacă a fost fericită ieșirea lor pe piața comercială, a zborurilor de linie mai ales. Un cahrter poate că le mai scotea pârleala, dar o cursă regulată e, din câte am mai văzut, destul de greu de menținut.

Varianta subunității din MAp ar fi mai ieftină în mod cert dintr-un punct de vedere: nu ar mai avea cum să asigure avioanele pentru că ar deveni avioane militare. Prin urmare nu ar mai plăti poliția de asigurare care la Boeing e destul de mare, iar valoarea despăgubită destul de mică. Dacă, însă, ar opta pentru varianta turcească ar rămâne costurile cu asigurarea. Așa că nu știu ce economii s-ar face. E o părere. De aceea nu știu dacă ar fi mai ieftină. Poate !

Trebuie să ne gândim și că piloții ar trebui să fie plătiți ca militari activi, ceea ce la RMV nu se prea mai întâmpla. Cam toți, inclusiv actualul director care are 44 de ani, sunt pensionari din MApN. Iar, vin și întreb: de unde economiile ?

A propos de lipsa de personal sau de ce au (aveau) nevoie ca să funcționeze prin închirierea serviciului de pilotaj, după ordonanța de interdicție a cumulului pensie-salariu. Așa stăteau luucrurile la mijlocul lunii noiembrie 2010:

Boeing 707

3 piloți calificați Boeing–707, 2 ingineri de bord calificați Boeing 707.


BAe 146
4 piloți comandanți calificați BAe 146 seria 200.
2 piloți calificați BAe 146.

Vorbim chiar de 780.000 USD fără TVA pentru acest serviciu de închiriere.

Creșterea costurilor de operare prin majorarea cheltuielilor cu personalul navigant nu mai ține de vreo vină a companiei ...


Oricum e de discutat și, dacă există o variantă mai ieftină e de salutat ! Vom vedea.



ovidiu51

Și mie mi s-a părut ciudat, dar dacă alții mai vechi și care se pricep mai bine zic așa, așa pare să fie și îi crezi. În demersul meu simplu de documentare pentru postarea de mai sus am dat și peste datele acestea pe net, deși în jurnalul meu de zbouri, acum văd, că pare așa să fie.

Cu YR-KAA am zburat cu pe ruta LRBS / BBU - LRIA / IAS - LRSV / SCV, pe 9.05.2003, zborul 8K031.
Am zburat și cu YR-TRG care era atunci, în serviciul OSCE cedat (închiriat) probabil de Rompetrol. Am zburat cu el pe data de 27.09.2003 pe ruta LRBS/BBU - LWOH/OHD (Ohrid, Republica Macedonia) și retur, zborul KAZ 1257 / 1258. Compania care îl opera era, cred, Eurojet.

Nu știu dacă e vreo coincidență, dar și într-un caz și în celălalt pilot-comandant a fost domnul Voinea. E posibil să fi fost un alt Voinea, că deh ! nu doar un câine-i scurt de coadă, cum se spune. La LWOH copilot a fost dl. Rădulescu.

Mulțumesc pentru precizări.


dylan


Oh, ce amintiri despre DAC AIR. Frumoase avioanele DASH 8.

Amintirea: Nu mi-am refuzat chiar zborul inaugural, 6P007, de la LRBS / BBU la LRCL / CLJ pe 11 noiembrie 1996 cu avionul înmatriculat YR - GPM, la manșă domnul Pârvu. Avionul, un De Havilland Canada DHC-8-315 Dash 8. A fost undeva la ora 6.00 decolarea de la ex-BSA, din câte îmi aduc aminte.

Știam de intenția de a deschide ruta și ... mi-am făcut cadou zborul, mai ales că erau prețuri promo. Eh, șampanie în cupe de cristal la ora 6.00 dimineața, mai rar.

(Am mai avut parte de o șampanie la 5 dimineața, de data aceasta în ABB de la RMV / WQ -subiectul topicului nostru Smile, după 20 de ore la Bruxelles în sediul Consiliului, când UE a ieșit victorioasă din lupta cu răposatul Kaczynski pentru Tratatul Constituțional.)

De la DAC AIR am mai zburat trimis de trebi, de la LRBS / BBU la LRTR / TSR, zborul 6P011, pe 14.12.1996 cu avionul înmatriculat YR - GPV, la manșă domnul Bublea. Era un De Havilland Canada DHC-8-311 Dash 8.

YR-GPM zbura ultima oară ca C-GFUM, iar YR-GPV ca C-FEEV. Am înțeles că au avut șapte astfel de aparate la DAC AIR.

Și o supriză !

Am mai fost mânat de treburi profesionale și la Cluj-Napoca (de la LRBS / BBU la LRCL / CLJ), pe 01.07.1994 cu ... Air Antares.
Pe asta ai uitat-o ! Smile

Și la Air Antares am dat peste un domn ... Voinea la manșă. O fi același ? La manșa unui frumos Beechcraft 1900 D, înmatriculat YR-AAL.

Tot pe acceași rută a Air Antares am zburat și cu YR-AAK, pilot-comandant domnul Ioniță.

ISTORIE Acum am văzut că YR-AAK zboară ca F-GLNF la Air Lib din Franța, ex-Air Liberte. A mai zburat ca YR-RLA și la Twin Jet.
Iar YR-AAL, după ce a mai fost și YR-RLB acum pare-se că e la Flandre Air ca F-GLNH

(Nici eu) Nu-mi aduc aminte codul (numărul) zborurilor, nu știu cum erau înregistrați.


Ptr. avionistul: Nu prea mai am, am devenit șoarece de birou. Deh, se cheamă avansare în funcție. Vax ! În plus, nu prea am mai circulat cu ei și din pricină de retragere în birou dar mai ales din rațiuni de criză economică - și pentru mine și pentru angajator. În 27 de ani de zboruri, anul 2010 a fost primul în care am avut, la fel ca în 1984 (9 iunie) la "inaugurare" pe ruta LRBS / BBU - LRTG / TGM, doar două călătorii cu avionul. Deh ! Să sperăm că lucrurile se îndreaptă.

Și ca bonus pentru posibilele supărări din pricina devierii - fie și parțiale de la subiect - fotografii, care în parte vor ajunge și la topicul AFUnu. Foto inedite din America, 29.07. 2006, arr și dep pe / de pe KADW-ADW.
Adică Andrews Air Force Base Joint Base Andrews Naval Air Facility Washington.

O aripă a YR-ABB la decolarea de pe KADW-ADW (scuze de calitate, oboseală mare, aparat: un jaf de PowerShot 410 de la Canon) zborul RMV 2 PR:


Am ajuns din nou în Europa, prin Islanda:


Un viraj, altul, către "destinația finală a călătoriei noastre":


De aici am plecat:


Interior din "Carpați", după decolarea de la Seoul - Gimpo International Airport, 김포국제공항 Smile - RKSS / GMP (un fel de LRBS / BBU - Băneasa al lor, altceva decât Incheon International Airport - 인천국제공항 Smile - RKSI / ICN echivalentul LROP / OTP).

19.10.2005, zborul RMV 2 PR, fost RMV 102 :




Dap !!! dylan: Mergem în altă parte, să vedem unde... Scuze celor pe care i-am plictisit și moderatorilor !


Ultima editare efectuata de catre AeroKyky in Mier 13 Apr 2011, 22:40, editata de 7 ori (Motiv : Un răspuns pentru dylan, după postarea inițială. Și corecturi)
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Mier 13 Apr 2011, 20:24

Daaaaa! Corect! Tot pe 1900 ala a zburat si un sucevean (acum am auzit ca-i prin Canada) Gabi Aiordachioaie. Tatal lui a fost Comandant pe LRSV cativa ani buni inainte de revolutie. Si o poza cu YR-AAL . Sincer nu imi mai aduc aminte cu ce cod IATA/ICAO zburau Air Antares-ul.

Ce am uitat sa spun mai sus e ca Angel Airliners mai aveau un avion, tot un JS pe care-l intitulasera "Angel of Arad" dar se pare ca n-au mai apucat sa-l inmatriculeze ca au dat faliment. Avionul, care logic, urma sa poarte indicativul YR-KAC si era o permanenta sursa de mistouri pe aeroporturile romanesti la acea vreme, se poate vedea AICI.

Gata, ca suntem off-topic! va trebui sa facem cumva cu ultimele discutii pentru ca n-au nicio treaba cu subiectul!
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Mier 20 Apr 2011, 16:13

Compania aeriană cu care au călătorit toți președinții României - Romavia pierde licența de zbor

Reportaj: http://tvr.ro/articol.php?id=101636&c=4765
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: Nimic nou. Abia amu' a aflat TVR   Mier 20 Apr 2011, 18:38

RMV și-a pierdut AOC încă de pe 22 februarie a.c. Poanta e veche ... TVR e nou ! LA AACR cei de la WQ s-au notificat de două luni. Confuzie mare între Licență de Transport Aerian și Certificat de Operator Aerian. Nu e radiată din registru, și nici AOC nu e revocat ca în cazul MIA. Și SSA - LA 039 - are AOC suspendat. În fine, la ei suspendată e și AOA (autorizația de operator).
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: Noutăți despre RMV și încă un pic pe deasupra   Mier 27 Apr 2011, 22:12

ovidiu 51: Am vorbit zilele trecute cu vocea autorizată să îmi ofere informații și confirm că ceea ce s-a scris pe aici și am scris și eu din altfel de surse: YR-BEB "Muntele Mic" a fost tăiat . Noutatea: a fos tăiat chiar în hangarele RMV din dispoziția companiei care a plăit la BAe Systems asigurarea pentru avaria/dauna care l-a scos din uz. Aceeași companie l-a și vândut apoi la bucată pe bani foarte frumoși. Pentru piese, desigur. Și-a scos astfel o bună parte din pârleală. Marea problemă a BEB după accident nu era una de netrecut, cum am înțeles din aceeași sursă. Dar constructorul și asiguratorul au ajuns la concluzia că e mai bine să nu riște. Se putea rezolva teoretic dar cu bani și eforturi mari (având în vedere că BAe 146-200 nu se mai fabrica de mult timp). Dacă am reținut corect, a fost vorba despre o discretă - dar nu de neremdiat - torsionare a fuselajului.

În rest.
Urmează, pare-se, restructurări dureroase la WQ. Dar necesare ca să nu ajungă în faliment. Sunt perspective de revenire, după dotarea cu măcar încă o aeronavă pe lângă YR-ABB care, așa am înțeles din sursa sus-amintită, are toate certificările valabile încă. În fine, declarativ sunt șanse. Depinde dacă vor fi bani. Pare să nu adie vânt de trecere la SMFA.

Am revăzut clipurile de pe Youtube cu YR-ABB la Portela de Sacavém - LPPT / LIS în 2007 , aterizare și decolare. Cu el, bătrânul și ineditul "Carpați". Pe partea dreapta cum priviți la avion, pe la optulea hublou mă ... vedeți pe mine. Smile Dacă nu se vede, cum nici eu nu m-am văzut, ... vă spun că i-am zărit un pic pe spotteri. Eram la bord, asta e e pe bune și chiar pe dreapta. A propos de spotting. Prin alte aeroprturi am văzut și locuri speciale pentru spotting. Înțeleg că este marea problemă a spotterilor români cu LROP.

Ușor off-topic. După atâta umblat și văzut pe la alții, nu mă duce capul de ce la LROP trebuie autorizație specială. Părerea mea că sunt reflexe ce țin de trecut, perpetuate până în zilele noastre, la cei tineri care ar trebui să se debaraseze de obsesia că totul e secret. Că e mai bine să țină totul la secret. Când, la Washington, pe Baza Militară Andrew KADW / ADW m-am apucat să fotografiez mai mult YR-ABB dar și un pic din zonă, au sărit unii (oficiali români desigur ) că, vai!, se supără americanii. M-am dus special să îi întreb dacă a fost corect să fotografiez. Mi-au spus simplu și ușor amuzați: dacă era vreo interdicție aveam noi grijă să aflați și, să vă și supuneți !
Să zicem că era o zonă militară. Dar la fel am pățit și în curtea Palatului Regal de la Bruxelles. Ai noștri oficiali, la fel cu vai ! că e intrezis. M-am dus la polițistul belgian și l-am întrebat. Mi-a răspuns surprins, că da, nu e nici o singură problemă dacă fac fotografii. La Tegel Berlin EDDT / TXL era o zonă fără foto, dar numai pentru că fuseserăm plasați lângă o clădire de comandament al Forțelor Aeriene. Sunt atitudini de oameni fără complexe, părerea mea. Eu m-am lovit și mă lovesc mult mai dur în profesie de asemenea atitudini. La Casa Albă am fotografiat tot ce se putea. În interior ! La noi ...


Aterizarea la LPPT / LIS:





Decolarea de la LPPT / LIS:




Revin !
Sus In jos
LeCCa
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 244
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti - Baneasa Str Marinarilor / Campina , Prahova
Data de inscriere : 11/07/2010

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Mier 27 Apr 2011, 23:54

Faine relatari Cool Multumesc pentru video'uri! Very Happy
Sus In jos
http://www.airbuzz.ro
Stefan
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 25/04/2008

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Sam 30 Iul 2011, 08:51

Luni, BEC-ul se intoarce in flota RMV.
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Sam 30 Iul 2011, 09:52

O veste buna!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Romavia (WQ / RMV)   Astazi la 21:16

Sus In jos
 
Romavia (WQ / RMV)
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 3 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Companii aeriene in Romania - Airlines in Romania-
Mergi direct la: