AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Război modern cu arme de muzeu

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Război modern cu arme de muzeu   Lun 15 Noi 2010, 11:46

Titlu: Război modern cu arme de muzeu
Sursa: adevarul.ro
Autor: Mihai Diac
Data: 14.11.2010

Citat :
Cea mai nouă tehnică militară a soldaților români este formată din armament vechi, retras din exploatare de aliații din NATO și apoi vândut României. Cea mai importantă misiune de luptă a trupelor române este în prezent aceea din Afganistan.

Singurul avion al României capabil să transporte militarii de la București până în Afganistan, într-un zbor de zece ore, cu o singură escală, este C-130 Hercules, produs de firma americană Lockheed Martin. Teoretic, Ministerul Apărării Naționale are cinci asemenea aeronave - patru donate de Statele Unite și unul cumpărat de MApN de la Forțele Aeriene ale Italiei, cu fonduri oferite tot de Guvernul SUA. Din păcate însă, dintre cele cinci aeronave Hercules, doar una singură este aptă de zbor și este folosită, efectiv, de Armata Română.

Fabricate în 1960-1962

Primele două avioane Hercules au fost oferite României în anul 1996, iar următoarele două în 1997. Toate patru sunt varianta C-130 B, au fost fabricate în anii 1960-1962, iar înainte să fie cedate României erau trecute în conservare. Cel de-al cincilea, varianta C-130 H, este produs în anul 1972 și a fost cumpărat de la italieni în anul 2004. Pentru repunerea lor în stare de funcționare, Armata Română a alocat de la bun început 12,5 milioane de dolari. În prezent, mentenanța avioanelor Hercules este asigurată în România de firma Romaero. Deși are un singur avion de transport, de mare capacitate, apt de zbor, Ministerul Apărării se mândrește că România este printre puținele state NATO care își pot deplasa trupele cu mijloace proprii în teatrele de operații externe.

Pentru completarea capacității de transport a Armatei, Guvernul României a cumpărat șapte avioane de transport C-27 J Spartan, produse de firma italiană Alenia. Achiziția a fost în valoare de 220 de milioane de euro și a fost decisă, ca de obicei, printr-o licitație controversată, la care au participat Alenia și EADS (Spania). Contractul a fost semnat în decembrie 2007, iar primele două avioane Spartan au fost livrate Forțelor Aeriene Române acum șase luni. Aeronavele Spartan vor înlocui avioanele AN 24 și AN 26, de fabricație sovietică, pe care Armata Română le retrage din exploatare, și vor fi utilizate în paralel cu aparatele Hercules.

Veteran din vietnam

Avioanele de transport Hercules, versiunea C-130 B, utilizate de trupele americane în războiul din Vietnam, continuă să zboare pe toate continentele. România le-a utilizat pentru a transporta trupele în Afganistan și Irak.

5 avioane de transport Hercules au Forțele Aeriene ale României, dar unul singur este utilizat efectiv. Cele mai complicate misiuni au fost zborurile spre Afganistan și Irak, având la bord trupe și echipament militar.

7 avioane noi de tip C-27 J Spartan au fost cumpărate de Ministerul Apărării, iar primele două au sosit deja în România. Avioanele Spartan nu vor înlocui „bătrânele" Hercules, ci vor fi utilizate simultan.

220 de milioane de euro au costat, acum trei ani, noile avioane de transport. La acel moment, s-a considerat că va urma, imediat, o achiziție de avioane de luptă.

Fregate recuperate de la fier vechi

Fregata „Regele Ferdinand“, cea mai modernă navă a României

Cele mai puternice nave de luptă ale României sunt două fregate de fabricație britanică, tip 22, denumite în România F-221 "Regele Ferdinand" și F-222 „Regina Maria". Cele două nave, identice, au fost fabricate în anul 1984 și utilizate inițial de Royal Navy. În anul 2003, în momentul în care Marea Britanie își punea problema să le trimită la fier vechi, România a acceptat cu generozitate să cumpere cele două vapoare.

Vânzarea s-a realizat la prețul de 116 milioane de lire sterline (circa 150 de milioane de euro), sumă care includea regenerarea și prima etapă de modernizare a acestora. Ambele operațiuni au fost realizate în Anglia de producătorul navelor, firma BAE Systems. Fregatele au intrat în serviciul Forțelor Navale ale României în septembrie 2004 și, respectiv, în iulie 2005. Cele mai moderne dotări de la bordul fregatelor sunt două tunuri cu tragere rapidă, tip Oto Melara. De asemenea, fiecare fregată a primit în dotare câte un elicopter Puma Naval, realizat la IAR Brașov.

Offset zero

Contractul de achiziție a fregatelor avea atașată o clauză de offset prin care firma BAE System promitea să facă în România investiții sau achiziții în valoare de 80 la sută din valoarea contractului, adică de circa 90 de milioane de lire sterline. Clauza de offset nu a fost îndeplinită nici până în ziua de azi, pe motiv că Legea offset-ului a intrat în vigoare în România abia după semnarea contractului. În schimb, la Londra a fost declanșată o anchetă împotriva firmei BAE, acuzată că ar fi plătit unui oficial român, încă neidentificat, în schimbul acceptării contractului de către Guvernul României, un comision de șapte milioane de lire sterline.

Elicoptere românești în Bosnia

Singurele elicoptere de luptă ale României sunt provenite din elicopterul de transport IAR 330 Puma, transformat în elicopter de luptă și denumit IAR 330 Socat. Cea mai recentă versiune a acestora este elicopterul Puma Naval, destinat a fi luat la bordul fregatelor.
Cele 30 de elicoptere IAR Socat au fost realizate la Uzina IAR Brașov împreună cu firma israeliană Elbit. Singura misiune internațională a elicopterelor IAR 330 Socat a fost, până acum, operațiunea Althea din Bosnia (2005), condusă de Uniunea Europeană, la care au participat patru aeronave românești. Acestea au realizat acțiuni de recunoaștere, căutare și salvare, supravegherea căilor de comunicații, transport de VIP, militari și echipamente.

Titlu: Avioanele LanceR mai zboară doi ani
Sursa: adevarul.ro
Autor: ***
Data: 14.11.2010

Citat :
Avioanele MiG 21 LanceR au reprezentat, în ultimii 20 de ani, principala forță aeriană a României. Ministerul Apărării a solicitat 110 aeronave de acest tip, iar modelul LanceR s-a obținut prin modernizarea avioanelor MiG 21, de fabricație sovietică.

Programul de „upgrade" s-a realizat la Aerostar Bacău, în cooperare cu firma israeliană Elbit. Ulterior, peste 20 de avioane LanceR s-au prăbușit ori au fost grav avariate. În acest moment, mai puțin de 40 de avioane LanceR sunt apte de luptă. Ele vor fi obligatoriu retrase din exploatare până în anul 2013, când le expiră resursa de zbor.

De mai bine de patru ani, conducerea Armatei încearcă să demareze un program de achiziție a unor noi avioane de luptă, care să înlocuiască LanceR. Principalele variante de avion oferite României sunt F-16, Gripen și Typhoon. Autoritățile de la București au luat deja, în CSAT, decizia de a cumpăra avioane F-16, second-hand, de la Guvernul SUA, contra sumei de 1,3 miliarde de dolari, dar criza economică a blocat și această inițiativă.

Avioane de cercetare fără pilot

Avioanele fără pilot, cunoscute și sub abrevierea UAV (Unmanned Aerial Vehicles), sunt printre cele mai eficiente mijloace de luptă întâlnite în războiul modern. Armata Română a folosit asemenea aeronave în Irak și în Afganistan, atât pentru protecția trupelor, cât și în misiuni independente. Întrucât specificul acțiunilor este culegerea de informații, detașamentele UAV românești sunt subordonate celei mai „discrete" structuri militare: Direcția Generală de Informații a Apărării. Avioanele fără pilot ale militarilor români sunt model Shadow 600, produse de firma americană AAI. Trei asemenea aeronave s-au prăbușit în timpul misiunilor, astfel că România mai are, acum, doar două avioane Shadow apte de zbor. Oficialii MApN au cerut deja achiziția de noi avioane fără pilot.
Sus In jos
minny
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 66
Varsta : 36
Data de inscriere : 12/04/2010

MesajSubiect: Re: Război modern cu arme de muzeu   Lun 15 Noi 2010, 16:35

In principiu articolele ating lucruri stiute deci nu e nimic nou doar ca nu cred ca informatiile sunt exacte 100%. De exemplu Hercules-urile le-au vazut toti la 1 decembrie in numar de 3 doar ca acum B-urile sunt la modenizat. UAV-uri au fost cumparate vreo 10-11 si nu 5 iar Puma Socat erau 24 sau 25 si nu 20. Cate au mai ramas nu prea stim, cum nu prea stim nici cate MIG-uri functionale mai sunt insa atata timp cat nu sunt bani/vointa politica se zboara cu ce este. Apoi in traditia ce ne caracterizeaza vom lua ceva second-hand-uri in ultimul moment pe care se va plati de 3-4 ori cat fac sub presiunea "necesitatii imediate".
Sus In jos
 
Război modern cu arme de muzeu
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: