AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 RG 7

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
dan guina
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Localizare : ierusalim israel
Data de inscriere : 03/05/2009

MesajSubiect: RG 7   Dum 10 Oct 2010, 16:31

Salut,
Cu mare surprindere am aflat ca in Romania anilor 50 si-a desfasurat activitatea un constructor dde avioane roman,necunoscut mie.Este vorba de Vladimir Novichi ( ? ),care ,la Combinatul de Industrializare a Lemnului a construit seria de avioane RG 6,RG 7 Soim si RG 7 III.
http://www.airwar.ru/enc/other/rg7.html
Se pare ca au fost construite cateva zeci de aparate,am vazut mai multe poze.Stie cineva ceva de ele ?


Daca nu este locul aici, pentru acest post,rog adm.sa il puna la locul potrivi.
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ


Numarul mesajelor : 2358
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: RG 7   Dum 10 Oct 2010, 17:01

Poti gasi niste informatii despre Vladimir Novitchi aici:

http://agonia.ro/index.php/article/1747586/Vladimir_Novitchi
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
YR-197
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 791
Varsta : 54
Localizare : Arad
Data de inscriere : 08/10/2009

MesajSubiect: Re: RG 7   Dum 10 Oct 2010, 17:09

Da, ma inchin in fata acestor pionieri in ale zborului...
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: RG-7   Dum 10 Oct 2010, 17:16

Am vazut si eu unul in 1961, pe aeroportul Bacau-Gheraiesti, am crezut ca era un 813, dar un macanic m-a corectat spunandu-mi ca era un RG-7 fabricat la Reghin. A fost singura data cand l-am vazut. Ulterior am dat de o colectie de Aripile Patriei unde era prezentat mai pe larg.
In Orizont Aviatic mai sunt detalii despre acest avion foarte putin cunoscut
http://www.virtualarad.net/orizont_aviatic/februarie_2004/articol2/articol_2.htm
Sus In jos
D13-th_TakeOff
Membru activ


Numarul mesajelor : 247
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 27/06/2009

MesajSubiect: Re: RG 7   Dum 10 Oct 2010, 22:26

O scurta biografie a domnului Vova din cartea "Un secol de planorism" a domnului Athanasiu:



Citat :
Novițchi Vladimir n. 8.09.1917 Cetatea Albă – Basarabia.
Abandonează în ultimul an facultatea de mecanică din Timișoara în favoarea planorismului profesionist și pe parcursul activității sale complexe se dovedește mai inginer decât mulți ingineri cu diplomă.
1939 A.R.P.A.-București cursurile teoretice pentru zbor cu motor. 1940 Giulești și Alexandria brevet pilot gr. II avioane de turism cu Doru Negulici și Dumitru Radu și la Sânpetru brevetele A, B, C și școala de instructori planor instruit de Eugen Cernescu, Vasile Scorțea și W. Kasprzyk. 1942 Giulești remorcaj avion cls. I și II. 1940 Sânpetru ajutor instructor și instructor plin. În 1942 Câmpina șef de pilotaj. 1943 Balta Verde și 1944 Caracal șef de pilotaj. 1945-1948 Sânpetru ține vie în condiții grele activitatea centrului național. La reluarea oficială a activității în 1948 nu mai este angajat din motive politice. Când în 1950 se pune problema înființării unei fabrici de planoare pentru planurile ambițioase de formare a piloților este chemat la întreprinderea de prelucrarea lemnului din Reghin, la recomandarea cadrelor tehnice din Centrala Aviației Sportive. Aici în primăvară, pleacă de la zero, înalță halele de fabricație din lemn și le autoutilează cu mașini concepute de el și realizate cu mijloacele fabricii. În cei 11 ani cât a lucrat ca un titan la Reghin a realizat, cu colectivul crescut și educat de el, 364 de planoare, din care patru prototipuri, monoloc și biloc de școală antrenament și performanță. Trei prototipuri de avioane proiectate de el și executate în 25 de exemplare, precum și primul elicopter românesc experimental, în colaborare cu ing. Gh. Rado cu care după 1958 studiază și realizează, tot la Reghin agregate cu pernă cu aer pentru recoltarea stufului din Delta Dunării. Din 1965 se mută la Brașov și lucrează la fabrica de la Ghimbav ca șef al secției de planoare, dovedind și aici înalta sa capacitate de creație tehnică și spirit inventiv, până în 1977 la pensionare.
A redactat în 1942-1943 cursuri teoretice de planorism pentru uz intern al școlilor, în colaborare cu Eugen Cernescu, cumnatul său, cu care a făcut tandem exemplar toată viața. În 1953 editează lucrarea de specialitate „Construcții de planoare”. Pentru activitatea sa deosebită de la Reghin i se acordă Premiul de Stat pe 1954, titlul de Stahanovist și Medalia Muncii cls. I. În 1960 Uniunea pentru Cultură Fizică și Sport îi acordă diploma de Onoare a U.C.F.S. După 1989 ca o recunoaștere târzie a meritelor sale deosebite pentru propășirea aviației, Federația Aeronautică Internațională îi acordă diploma „Paul Tissandier”, la propunerea Aeroclubului României. În 1993 emigrează în Germania și se stabilește lângă Hanovra. Din 1983 este animatorul întâlnirilor anuale ale vechilor planoriști și inițiatorul Asociației instructorilor planoriști și piloților de performanță din România. De la emigrare vine anual să-și îmbrățișeze foștii colegi zburători. La 83 de ani este plin de vigoare și entuziasm sprijinind înființarea muzeului planorismului de la Sânpetru.
Talent multilateral cu simț tehnic de excepție „Vova” cum îi spune toată lumea a făcut dovada competenței și tenacității în fața cărora a trebuit să se încline și statul comunist, recunoscând capacitatea „dușmanului de clasă util”. Conduita sa morală, înțelepciunea și suma calităților sale, i-au adus stima, prețuirea și cele mai frumoase sentimente din partea celor care l-au cunoscut.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: RG 7   Astazi la 21:51

Sus In jos
 
RG 7
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: