AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Vin 29 Ian 2010, 08:22

Titlu: Pista Aeroportului Arad va fi extinsă cu 350 de metri
Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/arad/aeroportul_Arad-Nicolae_Iotcu-Consiliului_Judetean_Arad_0_197980435.html
Autor: ANA MARIA STOICA
Data: 28.01.2010

Citat :
Pista Aeroportului Arad va fi extinsă cu 350 de metri

Călătorii care pleacă sau aterizează pe Aeroportul din Arad vor avea ocazia să călătorească cu avioane de o capacitate mai mare, după prelungirea pistei cu 350 de metri.
Decizia luată astăzi de consilierii arădeni vine și ca o soluție la problema creată după construcția centurii în regim de autostradă. „Realizarea șoselei la doar 392 de metri de pistă ar fi disturbat buna funcționare a echipamentelor, care pot ghida avioanele la aterizare în condiții de ceață”, a declarat Nicolae Ioțcu, președintele Consiliului Județean Arad. Lucrările la prelungirea pistei vor fi suportate de firma care se ocupă de construcția autostrăzii.
Sus In jos
Alex_tm
Moderator


Numarul mesajelor : 1833
Varsta : 27
Localizare : TIMISOARA - BANAT
Data de inscriere : 15/01/2009

MesajSubiect: Alarma falsă cu bombă la Aeroportul din Arad, fără a fi afectate zborurile   Mar 13 Apr 2010, 19:57

Titlu: Alarma falsă cu bombă la Aeroportul din Arad, fără a fi afectate zborurile
Sursa: banateanul.ro
Autor:: ****
Data: 13.04.2010

Citat :
Un apel care anunța amplasarea unei bombe într-o mașină din parcarea Aeroportului Internațional Arad a fost primit, marți dimineață, și au fost declanșate procedurile de alertă timp de oră și jumătate, fără a fi afectate zborurile, specialiștii SRI constatând că a fost vorba despre o alarmă falsă.

Directorul Aeroportului, Dan Bălăcel, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că apelul telefonic a fost primit la ora 07.25, fiind anunțată plasarea unei bombe într-un autoturism aflat în parcarea din fața obiectivului.

"S-au declanșat procedurile obișnuite, care au durat o oră și jumătate, în cele din urmă constatându-se că a fost o alarmă falsă. Am avut doar transporturi de marfă la acea oră, dar care nu au fost afectate întrucât amenințarea viza o zonă din afara operațiunilor aeriene", a spus Bălăcel.

Cercetările au fost făcute la fața locului de către specialiști ai SRI.

Alex
Sus In jos
http://fanviola.piczo.com/?cr=5
strainu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 333
Varsta : 32
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/04/2010

MesajSubiect: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 00:29

Am observat că există ceva oameni din Arad aici, sunt curios să le aflu părerea după ce orașul lor a rămas fără curse regulate (KRP nu se pune, că nu zboară bounce ).

Din câte țin eu minte, Aradul a spus pas la condițiile Ryanair acum ceva vreme. Era vorba doar de bani, cereau irlandezii reduceri prea mari sau a fost și altceva la mijloc? Nu știu dacă mi se pare doar mie, dar pentru Arad soluția optimă cred că e o "unire" cu Timișoara, prin care low-costurile să meargă pe unul și restul pe celălalt, iar între ele să existe autobuze regulate gară AR-aeroport AR-aeroport TM-gară TM. Dar bine, acu' mă inspir din țările civilizate, la noi n-au fost în stare să facă nici măcar autostrada între orașele astea. Sad
Sus In jos
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 622
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 00:41

In primul rand la Arad ar trebui sa scada costurile de aeroport. Mai ales pentru aeronavele mici. Si sa faca ceva sa scada preturile la benzina de avion AvGas. E cel mai mare pret din Europa acolo. 1,5 euro/L + 1,8 EUR / L acciza + TVA. ORIBIL DE SCUMP. In conditiile in care in Germania AvGas-ul este 2 EUR / L cu toate taxele incluse...
Am aterizat acolo si m-am enervat ingrozitor cand am platit niste taxe enorme pentru NIMIC. Nici macar o informare meteo ca lumea nu am putut sa iau. Nimic. Nici macar hartie pentru imprimanta nu aveau. Am dat print la informarea meteo pe hartie recuperata. Am printat pe verso-ul unor pagini culese de pe niste mese... Absolut jenant. Si am platit 75 de EURO pentru mizeria asta. Iar a doua zi inca vreo 30, pentru ca desteptii de la Timisoara nu primesc planuri de zbor decat cu cel putin o ora inainte de decolare si am fost nevoit sa stau o seara degeaba in Arad, neputand decola in regim VFR. Asta in conditiile in care in cele mai multe locuri din Europa poti decola la 5-10 minute dupa depunerea planului de zbor.
Iar aerogara aia este o rusine. Tristete maxima. Nici macar o cafea sau o apa minerala nu am avut de unde sa cumpar... Si plecam intr-un zbor de doua ore cu Cessna 206 pana la Bucuresti in care, evident, nu aveam flight assistant.
Am aterizat pe majoritatea aeroporturilor din Romania. Cel din Arad mi s-a parut, insa, ca arata cel mai rau. Chiar si cel de la Tulcea care e un aeroport realmente pustiu. Tulcea e mult mai modern.

Si, ca sa raspund, oarecum, la topic, pun si eu o intrebare: in conditiile astea, la ce sa te astepti din punct de vedere comercial de la un astfel de aeroport? Cei de la Arad isi submineaza orice fel de sansa de a deveni atragatori pentru companiile aeriene.
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
tm89sky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 89
Varsta : 48
Localizare : Romania
Data de inscriere : 20/04/2009

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 01:59

propellerdream a scris:
In primul rand la Arad ar trebui sa scada costurile de aeroport. Mai ales pentru aeronavele mici. Si sa faca ceva sa scada preturile la benzina de avion AvGas. E cel mai mare pret din Europa acolo. 1,5 euro/L + 1,8 EUR / L acciza + TVA. ORIBIL DE SCUMP. In conditiile in care in Germania AvGas-ul este 2 EUR / L cu toate taxele incluse...
Am aterizat acolo si m-am enervat ingrozitor cand am platit niste taxe enorme pentru NIMIC. Nici macar o informare meteo ca lumea nu am putut sa iau. Nimic. Nici macar hartie pentru imprimanta nu aveau. Am dat print la informarea meteo pe hartie recuperata. Am printat pe verso-ul unor pagini culese de pe niste mese... Absolut jenant. Si am platit 75 de EURO pentru mizeria asta. Iar a doua zi inca vreo 30, pentru ca desteptii de la Timisoara nu primesc planuri de zbor decat cu cel putin o ora inainte de decolare si am fost nevoit sa stau o seara degeaba in Arad, neputand decola in regim VFR. Asta in conditiile in care in cele mai multe locuri din Europa poti decola la 5-10 minute dupa depunerea planului de zbor.
Iar aerogara aia este o rusine. Tristete maxima. Nici macar o cafea sau o apa minerala nu am avut de unde sa cumpar... Si plecam intr-un zbor de doua ore cu Cessna 206 pana la Bucuresti in care, evident, nu aveam flight assistant.
Am aterizat pe majoritatea aeroporturilor din Romania. Cel din Arad mi s-a parut, insa, ca arata cel mai rau. Chiar si cel de la Tulcea care e un aeroport realmente pustiu. Tulcea e mult mai modern.

Si, ca sa raspund, oarecum, la topic, pun si eu o intrebare: in conditiile astea, la ce sa te astepti din punct de vedere comercial de la un astfel de aeroport? Cei de la Arad isi submineaza orice fel de sansa de a deveni atragatori pentru companiile aeriene.

Buna !
De tarifele aeroportuare si cele de handling nu ma leg, pentru ca sun stabilite de catre consiliul administratie al aeroportului De obicei, tarifele Aeroportuare sunt publicate in AIP si, sunt mai mari pentru operatori ocazionali. Probabil un contract de operare ar fi mai rentabil. Ca si alimentare cu combustibil, sunt sigur ca, aeroportul nu poate impune un pret de livrare, catre companii. Daca nu ma insel, furnizorul de avgas pentru ocazionali este... Air Total ? Din nou un contract cu furnizorul de cobustibil ar fi benefic. Inteleg ca ai tiparit niste pagini care oricum nu ti-au fost folos. Dar oare acolo nu au fost si anumite persoane , egal, ale aeroportului sau ROMATSA, care ar fi putut sa te ajute? " ...desteptii de la Timisoara..." Am o intrebare: ce spune AIP Romania despre transmiterea FPL VFR?. Apropo, o sesizare la AACR? ce zici? CHG btn AIP ROMANIA und AIP DEUTSCHLAND. Apropo, stii de verisunea de "self briefing" pe majoritatea aeroporturilor din Romania, incepand din 2011? Din experienta iti spun: orice pilot sau companie care se respecta isi planifica zborul. Cu atat mai mult orice cheltuiala pe care ar trebui sa o faca. Iar, har Domnului, mijloace de informare si comunicatie, inainte de executarea zborului, exista, k2lau. BTW, zborul era comercial sau de placere? Sunt timisorean, dar anumite afirmatii de mai sus le consider spuse la cald, rautacioase si tendentioase.
Las la aprecierea administratorilor postarea acestui mesaj.
Cu consideratie, Patrik George.
Sus In jos
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 622
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 02:25

tm89sky a scris:
Buna !
De tarifele aeroportuare si cele de handling nu ma leg, pentru ca sun stabilite de catre consiliul administratie al aeroportului De obicei, tarifele Aeroportuare sunt publicate in AIP si, sunt mai mari pentru operatori ocazionali. Probabil un contract de operare ar fi mai rentabil. Ca si alimentare cu combustibil, sunt sigur ca, aeroportul nu poate impune un pret de livrare, catre companii. Daca nu ma insel, furnizorul de avgas pentru ocazionali este... Air Total ? Din nou un contract cu furnizorul de cobustibil ar fi benefic. Inteleg ca ai tiparit niste pagini care oricum nu ti-au fost folos. Dar oare acolo nu au fost si anumite persoane , egal, ale aeroportului sau ROMATSA, care ar fi putut sa te ajute? " ...desteptii de la Timisoara..." Am o intrebare: ce spune AIP Romania despre transmiterea FPL VFR?. Apropo, o sesizare la AACR? ce zici? CHG btn AIP ROMANIA und AIP DEUTSCHLAND. Apropo, stii de verisunea de "self briefing" pe majoritatea aeroporturilor din Romania, incepand din 2011? Din experienta iti spun: orice pilot sau companie care se respecta isi planifica zborul. Cu atat mai mult orice cheltuiala pe care ar trebui sa o faca. Iar, har Domnului, mijloace de informare si comunicatie, inainte de executarea zborului, exista, k2lau. BTW, zborul era comercial sau de placere? Sunt timisorean, dar anumite afirmatii de mai sus le consider spuse la cald, rautacioase si tendentioase.
Las la aprecierea administratorilor postarea acestui mesaj.
Cu consideratie, Patrik George.

Era un zbor privat. Un ferry flight cu o aeronava inmatriculata OY pe care am adus-o in Romania tocmai din Danemarca. Air Total este furnizorul de avgas. Insa administratia aeroportului, daca vrea clienti pe aeroport, cred ca poate negocia anumite lucruri... Hotia cu preturile alea la benzina este incalificabila... In Ungaria, la Gyor, benzina este sub 2 Euro pe litru... Cu toate taxele incluse...

La biroul de briefing nu era nici o persoana competenta care sa ne ofere asistenta. M-au trimis pur si simplu la biroul respectiv sa ma descurc. Cand am cerut niste hartie la biroul vecin, mi-au dat scrap-ul acela... Nu am mai vazut nicaieri asa ceva, sincer... Ca sa nu mai vorbim de cum arata incaperile in care lucreaza oamenii de la aeroport. Parca sunt birourile unor sefi de halta din Baragan...

Stiu foarte bine ce spune AIP Romania despre transmiterea planurilor de zbor VFR. Iar doamna de la Timisoara briefing insa a fost de o rea vointa agresiva...

Sunt perfect de acord cu afirmatia legata de planificarea riguroasa a zborului. Si asa am si facut. Altfel cum crezi ca as fi traversat Europa de la Nord la Sud in zbor VFR? Nu sint, insa, de acord cu accesibilitatea informatiilor valide, actualizate in timp util, despre aeroporturile din Romania. Nu despre toate, in orice caz...

Oricum, traversand in zbor VFR Europa si aterizand pe mai multe aeroporturi, nu toate mari, lucrurile s-au desfasurat extrem de civilizat. Mai putin la Arad... Am mai facut un zbor si in sens invers, spre Danemarca. Si am evitat sa mai trec pe la Arad. Am iesit din Romania pe la alt aeroport unde oamenii au fost foarte civilizati si serviabili. Si nici taxele nu au fost atat de mari.
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
tm89sky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 89
Varsta : 48
Localizare : Romania
Data de inscriere : 20/04/2009

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 02:58

Sunt convins, de altfel, de buna ta credinta si intentie in ceea ce priveste aviatia, privata/generala, precum si ridicarea standardelor de operare. Suna putin a limbaj de lemn?! Scuze! Nu cred ca gresesc daca spun ca impedimentele in ceea ce priveste dezvoltarea aviatie din Romania sunt atat politice, materiale cat si financiare. Sau invers? Nu doresc o divagatie. Stiu foarte bine ca anumite standarde nu sunt compatibile pe toate aeroporturile romanesti, ca normele de colaborare nu sunt identice sau cel putin nu functioneaza identic, ca persoanele, desi ar trebui sa fie... nu sunt. Si eu imi doresc un standard de decizie, infrastructura, operare, colaborare si reglementare cel putin egal cu cel din U.K.. Si nu am spus ICAO.
S-auzim numai de bine.
P.S.
Propune celor de la "Cessna" dotarea un un top interminabil de hartie A4, cu remarca " For use only in Romania" affraid
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 09:03

Ce pot sa mai spun despre Aeroportul asta, al nostru? Sunt total dezamagit de ce intampla sau mai bine zis de ce nu se intampla acolo... S-au investit niste bani intr-un terminal cargo functional la 10% din capacitate, este o singura cursa cargo regulata zilnic (DHL), in timp ce pe Timisoara (care nu are un asemenea terminal) sunt cam 3 (am numarat eu). Aerogara este veche, neincapatoare, total incapabila sa asigure fluxuri de pasageri la doua curse simultane, sa zicem cu Boeing-uri sau Airbus-uri. Era vorba sa converteasca terminalul cargo intr-unul de pasageri, dar nu-s bani si "daca tot nu sunt curse, pentru ce?!" Pista ar fi OK, la cei 2.000 m ai sai, am avut si Airbus-uri si MD-uri (chiar si A310, accidental). Cat despre calitatea umana, vis-a-vis de ce zicea propellerdream, ce pot sa zic, doar "insider-ii" se pot exprima, eu nu cunosc...

Este deplorabila lipsa de implicare a CJ Arad, autoritatea sub care se afla Aeroportul Arad. Intr-adevar s-a incercat "unirea" celor doua baze aeriene (Arad si Timisoara), dar la modul cum s-a pus problema, s-a lovit ca de un zid din partea celor de la Timisoara. Era intr-adevar o solutie (si pentru Arad si pentru Timisoara) sa vina aici cursele cargo si low-cost, iar celelate sa mearga la Timisoara. Dar na... se pare ca timisorenilor le pasa mai mult de Aeroportul lor...

Un link ce a aparut azi la Arad aici
Sus In jos
YR-197
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 791
Varsta : 54
Localizare : Arad
Data de inscriere : 08/10/2009

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 10:10

eugen a scris:
Ce pot sa mai spun despre Aeroportul asta, al nostru? Sunt total dezamagit de ce intampla sau mai bine zis de ce nu se intampla acolo... S-au investit niste bani intr-un terminal cargo functional la 10% din capacitate, este o singura cursa cargo regulata zilnic de DHL
Trist Eugene, insa uite de ce DHL-ul se mentine:

DHL

Sus In jos
Miță_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 222
Varsta : 21
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 12:47

eugen a scris:
Ce pot sa mai spun despre Aeroportul asta, al nostru? Sunt total dezamagit de ce intampla sau mai bine zis de ce nu se intampla acolo... S-au investit niste bani intr-un terminal cargo functional la 10% din capacitate, este o singura cursa cargo regulata zilnic (DHL), in timp ce pe Timisoara (care nu are un asemenea terminal) sunt cam 3 (am numarat eu). Aerogara este veche, neincapatoare, total incapabila sa asigure fluxuri de pasageri la doua curse simultane, sa zicem cu Boeing-uri sau Airbus-uri. Era vorba sa converteasca terminalul cargo intr-unul de pasageri, dar nu-s bani si "daca tot nu sunt curse, pentru ce?!" Pista ar fi OK, la cei 2.000 m ai sai, am avut si Airbus-uri si MD-uri (chiar si A310, accidental). Cat despre calitatea umana, vis-a-vis de ce zicea propellerdream, ce pot sa zic, doar "insider-ii" se pot exprima, eu nu cunosc...

Este deplorabila lipsa de implicare a CJ Arad, autoritatea sub care se afla Aeroportul Arad. Intr-adevar s-a incercat "unirea" celor doua baze aeriene (Arad si Timisoara), dar la modul cum s-a pus problema, s-a lovit ca de un zid din partea celor de la Timisoara. Era intr-adevar o solutie (si pentru Arad si pentru Timisoara) sa vina aici cursele cargo si low-cost, iar celelate sa mearga la Timisoara. Dar na... se pare ca timisorenilor le pasa mai mult de Aeroportul lor...

Un link ce a aparut azi la Arad aici

In privinta cureselor cargo sunt de acord cu tine! Insa tot nu vad ce avea TSR de castigat prin faptul ca dadea o parte din curse catre ARW Question

Dar na... se pare ca timisorenilor le pasa mai mult de Aeroportul lor... - Intr-un fel sau altul este si normal sa le pese de ce este al lor... la ce te asteptai?... ca banatenii sa sara in ajutor si sa ofere ceva cand ei sunt atat de zgarciti... Smile

Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 16:26

Nu vreau sa intru in polemci cu tine (Miță_KRP), dar din discutiile pe care le-am avut cu "cineva" de la Aerotim, am inteles ca-i cam incomodeaza (la momentul acela) prezenta curselor low-cost care se suprapun cu celelalte (in special WZZ cu Hub-ul KRP). La asta ma refeream... Dar, na banatenii tre' sa fie fruncea 'ntotdeauna! Laughing
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4709
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 16:46

Miță_KRP a scris:
Insa tot nu vad ce avea TSR de castigat prin faptul ca dadea o parte din curse catre ARW Question
Pai asta-i...nu avea de castigat ci de pierdut! Cum sa dea ei din cursele lor altora, chiar banateni fiind? Pana la urma la drept vorbind, nici macar nu depinde de ei... Pentru asa o miscare era in primul rand nevoie de acceptul companiilor respective si dupa aia eventual de acceptul autoritatii aeroportuare de la TSR. E clar ca Aradul ar fi acceptat asa o propunere, mai ales ca traficul acolo e cum e...
Sus In jos
Miță_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 222
Varsta : 21
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 17:33

eugen a scris:
Nu vreau sa intru in polemci cu tine (Miță_KRP), dar din discutiile pe care le-am avut cu "cineva" de la Aerotim, am inteles ca-i cam incomodeaza (la momentul acela) prezenta curselor low-cost care se suprapun cu celelalte (in special WZZ cu Hub-ul KRP). La asta ma refeream... Dar, na banatenii tre' sa fie fruncea 'ntotdeauna! Laughing

Imi poti explica cu ce iar putea deranja pe cei de la TSR o aernava in pus pe platforma, eu nu-i vad logica Question
Sau ce le e teama ca KRP isi ia catrafusele si pleaca la ARW...niciodata... au investit prea mult in aeroport ca sa faca o astel de mutare, acum plus ca ARW inca nu poate sustine un HUB de marimea V3

P.S. Nici eu nu vreau sa intram in polemici desi, sunt timisorean get-beget (adimt ca unele comentarii au putut avea nuante de subiectivitate la adresa orasului in care traiesc) Embarassed
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 04 Aug 2010, 22:38

Deja intram in discutii non-sens, off-topic... Daca ai ceva de spus legat de ARW, te rog, altfel... nu are sens sa continuam.
Am totusi o nelamurire, cum de nu te-am vazut la mitingul de la Cioca sau la Giarmata?
Sus In jos
gabi-737
Membru activ


Numarul mesajelor : 4327
Varsta : 39
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Joi 05 Aug 2010, 11:59

In ciuda celor afirmate pe aici cum ca serviciile de pe ARW sunt cum sunt, eu observ totusi ca MULTE aeronave ajung pe aeroport doar pentru realimentare si astea pare ca sunt majoritare ca si miscari....vreo explicatie???

Sa fie oare doar ca ARW este situat "stretegic" in drumul multora???

Imi pare rau sa aud o asemenea parere despre serviciile prestate de catre aeroport. As indrazni sa fac o paralela intre ARW si OMR in legatura cu marketingul si serviciile oferite catre operatorii aerieni privati si nu numai.
Sus In jos
Goraknath
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Localizare : Arad/LRAR
Data de inscriere : 20/07/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 17 Noi 2010, 14:58

propellerdream a scris:
Nici macar o informare meteo ca lumea nu am putut sa iau. Nimic. Nici macar hartie pentru imprimanta nu aveau. Am dat print la informarea meteo pe hartie recuperata. Am printat pe verso-ul unor pagini culese de pe niste mese...

Domnule, vad destul de tarziu mesajul dvs.(e 17 nov. astazi).
Intrucat faceti referire la meteorologia aeronautica, ma simt obligat sa va raspund.
In primul rand, fiind zbor VFR, trebuia sa stiti ca informatii meteo vi se vor pune la dispozitie sunand la telefonul AFISAT acolo.Nu ati facut-o.V-ati apucat sa trebaluiti prin PC-ul destinat zborurilor IFR, fara sa intelegeti ca nu este pt. dvs.
La Arad nu exista birou Briefing, ci SELF-BRIEFING ;este scris acolo cu litere de-o schioapa.
Nu inteleg ce aveti cu hartia refolosita. Se practica in toate tarile care au o cultura cat de cat privind mediul.Sau nu stiti sa cititi decat daca foaia este alba pe verso?
Va rog sa retineti ca eu imi desfasor activitatea in pragul 09 si raspund cu promptitudine solicitarilor pilotilor de aeronave VFR, in domeniul MET.Pur si simplu nu ati inteles cum se obtine documentatia MET.
Despre pretul combustibului ce sa zic?...probabil aveti dreptate, nu ma pot pronunta.Nu e treaba mea.
Cea mai mare oportunitate pe care a pierdut-o aeroportul nostru s-a numit Ryanair, care a operat intre februarie si august 2008. Colaborarea s-a incheiat cand lucrurile mergeau foarte bine.Probabil ca Timisoara a fost nemultumita de acest aspect, s-au luat masurile "care se impuneau", iar de-atunci lucrurile au mers din ce in ce mai rau.
Sus In jos
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 622
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 17 Noi 2010, 18:30

Goraknath a scris:
Domnule, vad destul de tarziu mesajul dvs.(e 17 nov. astazi).
Intrucat faceti referire la meteorologia aeronautica, ma simt obligat sa va raspund.
In primul rand, fiind zbor VFR, trebuia sa stiti ca informatii meteo vi se vor pune la dispozitie sunand la telefonul AFISAT acolo.Nu ati facut-o.V-ati apucat sa trebaluiti prin PC-ul destinat zborurilor IFR, fara sa intelegeti ca nu este pt. dvs.
La Arad nu exista birou Briefing, ci SELF-BRIEFING ;este scris acolo cu litere de-o schioapa.
Nu inteleg ce aveti cu hartia refolosita. Se practica in toate tarile care au o cultura cat de cat privind mediul.Sau nu stiti sa cititi decat daca foaia este alba pe verso?
Va rog sa retineti ca eu imi desfasor activitatea in pragul 09 si raspund cu promptitudine solicitarilor pilotilor de aeronave VFR, in domeniul MET.Pur si simplu nu ati inteles cum se obtine documentatia MET.


Goraknath, la cuantumul atat de mare al taxelor pe aeroportul Arad am pretentia ca serviciile sa fie cel putin ca la Brno International, Debrecen sau macar Gyor. Nu fac referire la alte aeroporturi mai mici din alte tari la care serviciile erau si mai bune, dar la preturi situate la o treime decat ce percepe Aradul.

Iar in cazul Aradului chestia cu recuperatul hartiei este doar o cioraneala romaneasca, nicidecum vreun spirit ecologist, sa fim seriosi. Nu cred ca ati stat vreodata intr-o cabina de avion cu mai multe foi in mana sa vedeti cum e cand ai buletine meteo pe ambele fete ale hartiei si tii cu o mana mansa si cu cealalta rasucesti foile...

Stiu ca este SELF BRIEFING la Arad. Si exact asta am facut: am incercat sa-mi obtin informatiile in mod civilizat. Adica sa le printez, asa cum se procedeaza la majoritatea aeroporturilor civilizate din lumea asta. Cum as fi putut sa-mi iau informatiile meteo si niscaiva harti meteo prin telefon de la Dvs? Va rog sa nu mai faceti afirmatii aiurea despre ce am inteles si ce nu am inteles eu despre felul in care isi face un pilot informarea meteo intr-o tara normala... Situatia de la Arad era absolut jenanta. Si povestea mea nu este singura negativa despre Aeroportul Arad. Am auzit de la prieteni piloti straini si alte povesti nasoale despre Arad...
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4709
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mier 17 Noi 2010, 19:44

Mihai, nu ca as fi in aceeasi bransa cu Goraknath, dar asa e cum spune... la SELF-BRIEFING este afisat TOTUL cu litere de "72" si chiar mai mari peste tot. Asa e si la Suceava si in multe alte locatii din tara si nu numai!

Aaaaaah, ca unele echipaje nu ajung pe acolo si cer totul la platforma, e alta discutie! Problema mare e ca toata chestia asta este stabilita prin "Proceduri" care sunt cunoscute si de cei care lucreaza la Romatsa, de cei de la R.A.Aeroport si de cei de pe la companiile care opereaza acolo, proceduri care au titlu de lege. Pentru ceilalti operatori, toate instructiunile privind PIB-ul sau info meteo de ruta se gasesc la fata locului, ba mai mult exista telefoane "cap-cap" (foarte bine "semnalizate") pe care doar ridicandu-le sau formand numarul de interior afisat chiar pe ele, poti lua legatura cu unul din controlorii de la TWR sau ARO, meteorologii sau dispecerii de serviciu. Deci, ma repet... Este vorba de aeroporturile care au Self-Briefing-uri si nu Briefing-uri - PRIMA MARE DIFERENTA!

Referitor la taxele pentru servicii... Taxele pentru serviciile de dirijare/meteo/pna sunt fixe si stabilite default de MTOW-ul aeronavei sau de tipul zborului (TANC charge*). Aici nu vreau sa extind discutia ca nu as termina de povestit vreo doua zile. Taxele de care zici ca sunt foarte mari sunt mai mult ca sigur, cele de ground handling adica, arr/dep/balizaj/stationare/servicii de sol. Astea sunt singurele care fac diferenta intre locatiile diferite din tara sau din Europa si sunt percepute de Regia Autonoma Aeroport (Arad, Suceava, Iasi, Baneasa, Cluj, Timisoara etc). E o a doua MARE DIFERENTA! Daca vrei iti pot explica si demonstra foarte simplu: AIP Romania. Nu cred ca are rost pentru ca tu, umbland mult, cunosti amanuntele astea.

*TANC=Terminal Air Navigation Charges

Chestia cu pilotii straini care vorbesc de Arad sau de alte aeroporturi din Romania (desi nu prea cred... in mare vorbind), inclin sa n-o cred 100%. Sa nu-mi spui ca acei piloti , fie ei angajati la o companie romaneasca sau straina, au multe de comentat la ideea cu Self-Briefing-ul si la fel sa nu-mi spui ca in Europa vine angajatul aeroportului si-i duce hartiile in cabina sau pe platforma... ca n-am s-o cred de nicio culoare!

Sus In jos
Goraknath
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Localizare : Arad/LRAR
Data de inscriere : 20/07/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Sam 20 Noi 2010, 12:45

[quote="propellerdream
Cum as fi putut sa-mi iau informatiile meteo si niscaiva harti meteo prin telefon de la Dvs?

Domnule, procedura e simpla:
1. Zboruri IFR: echipajul isi procura singur documentatia meteo .
2. Zboruri sub FL 100 (incl. VFR): pilotul suna la BMA (tlf. AFISAT acolo), iar MET de serviciu ii transmite documentatia prin intermediul multifunctionalei de acolo (Brother 8420 la SelfBrf. Arad).
Repet, eu ma bucur cand sunt solicitat de echipajele aeronavelor pt. furnizarea de informatii meteo. Daca ati fi sunat in ziua respectiva, poate eram chiar eu...Intr-o zi a fost Radu Berceanu, care a sunat sa ma intrebe pe unde sa zboare - v. Oltului/Prahovei. I-am prezentat situatia,i-am transmis documentatia si punct.Daca ar fi fost nemultumit de ceea ce i s-a oferit, nu cred ca n-ar fi facut vreo reclamatie.
Va astept sa mai treceti pe la LRAR.

Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mar 04 Ian 2011, 21:52

Se zicea ca o sa aiba si Wizz-ul ceva curse la Arad....e adevarat?
Sus In jos
Voicu
Moderator


Numarul mesajelor : 2371
Varsta : 54
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

MesajSubiect: intrebare   Mar 04 Ian 2011, 22:07

florinxt500 a scris:
Se zicea ca o sa aiba si Wizz-ul ceva curse la Arad....e adevarat?


Inca nu se stie nimic .
Sus In jos
Goraknath
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Localizare : Arad/LRAR
Data de inscriere : 20/07/2008

MesajSubiect: Pt. dl. Grecea (alias "propellerdream")   Sam 08 Ian 2011, 10:44

"Am intrat la jalnicul birou de briefing de la Arad ..."
Dupa toata discutia de aici de pe forum, vad ca va incapatanati sa tineti pe blog-ul dvs. neadevarul pe care l-am citat mai sus.
Ieri am facut trei fotografii in biroul respectiv, pt. a putea sa vada si alti forumisti daca biroul e chiar "jalnic".
Vad ca nu putem depasi nivelul ziarului "Cancan".
Fotografiilor dvs. facute in timpul calatoriei de la Copenhaga la Arad ce calificativ le-ati acorda? Daca tot va pricepeti la acordat calificative...

http://img820.imageshack.us/img820/7879/dsc0011io.jpg

http://img193.imageshack.us/img193/1163/dsc0012nc.jpg

http://img827.imageshack.us/img827/1091/dsc0014ar.jpg



Ultima editare efectuata de catre Mengelaus in Sam 08 Ian 2011, 10:51, editata de 1 ori (Motiv : Scos taguri ca nu se vedeau pozele)
Sus In jos
Goraknath
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Localizare : Arad/LRAR
Data de inscriere : 20/07/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Mar 11 Ian 2011, 11:20

Ok, multumesc.
Sus In jos
Miță_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 222
Varsta : 21
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Joi 27 Ian 2011, 16:10

Titlu: Compania aviatică Wizz Air a devenit "mărul discordiei" în disputa dintre aeroporturile Arad și Timișoara
Sursa: www.romanialibera.ro
Autor: Gheorghe Ilas
Data: 27.01.2011


Citat :

Avioanele care provoacă discordie în Banat
Proiectul fuziunii aeroporturilor din Arad și Timișoara, dezavuat complet de autoritățile din capitala Banatului, a fost repus pe tapet în ultima perioadă, după ce edilii arădeni au anunțat că sunt în negocieri avansate cu reprezentanții companiei aeriene Wizz Air pentru ca aceștia să-și mute baza operațională de la Timișoara la Arad. În acest fel - spune directorul comercial al aeroportului din Arad, Ovidiu Moșneag - Aradul ar prelua de la Timișoara aproape 400.000 de pasageri pe an, adică clienții fideli ai Wizz Air, iar această lovitură de afaceri ar duce rapid baza aeriană pe profit și ar putea constitui un prim pas către mult dorita fuziune cu Timișoara. Asta, în ciuda faptului că, deocamdată, după retragerea companiei Blue Air, pe aeroportul din Arad operează doar avioane de tip cargo.

Prelungește contractul

În replică la toate pregătirile arădenilor, directorul Aeroportului Internațional Timișoara, Cornel Sămărtinean, spune că în câteva zile va semna prelungirea contractului de operare a companiei maghiare pe aeroportul din orașul de pe Bega. "Nu s-a pus nici o clipă problema plecării Wizz Air la Arad. Dimpotrivă, în aceste zile negociem prelungirea contractului de operare, care va expira în luna martie. Nu știu cine colportează acest zvon, însă pot să-i asigur pe toți cei interesați că vor putea călători cu Wizz Air de la Timișoara și în continuare", a precizat Cornel Sămărtinean. Conform datelor făcute publice de oficialii Wizz Air, numărul de pasageri transportați înspre și de pe Aeroportul Internațional Timișoara în anul 2010 a fost de 365.000, o creștere cu 37,2% față de anul precedent. La nivelul întregii țări, anul trecut au fost transportate 2,1 milioane de persoane, o creștere de 33% față de 2009. Cifra de afaceri a Wizz Air în România este de aproape 100 milioane de euro, iar profitul de 4 - 5%. Oficialii Wizz Air nu au putut fi contactați pentru a-și spune opinia vizavi de acesta.
Sus In jos
gabi-737
Membru activ


Numarul mesajelor : 4327
Varsta : 39
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Joi 27 Ian 2011, 22:58

Problema pe care o vad eu e alta: terminalul Arad are capacitatea fizica de a procesa pasagerii din 2 sau chiar 3 curse simultan? Avand in vedere un LF mediu la WZZ de 85%, asta ar insemna la un calcul sumar aproximativ 400-450 oameni doar cei care zboara, fara sa socotesc si cei care ii insotesc.
Din cate stiu, spatiul aerogarii nu e asa de mare.

Doar daca s-ar modifica ceva, eventual din cargo ...

Ar fi un castig substantial pentru ARW mutarea maghiarilor la ei, un castig si pentru mine Very Happy in cazul in care as avea de ales intre CLJ si BUD.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII   Astazi la 12:10

Sus In jos
 
AEROPORTUL ARAD - STIRI - DISCUTII
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 9Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii despre croitorie - 1
» Discutii despre goblen
» Muhteșem Yüzy?l _ articole.stiri.noutati
» Tuba Büyüküstün articole / stiri / noutati
» Ça?atay Ulusoy articole /stiri / noutati

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeroporturi din Romania - Romanian Airports :: Arad (ARW / LRAR)-
Mergi direct la: