AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 IAR-46

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
Ioan-Adrian Popa
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 87
Varsta : 23
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 04/06/2008

MesajSubiect: IAR-46   Lun 30 Iun 2008, 08:59

Va rog mult cei care aveti fotografii cu aceasta aeronava si mai ales cu cockpit-ul acesteia, sa le puneti aici.

Va multumesc!
Sus In jos
jester
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 138
Varsta : 28
Localizare : caransebes
Data de inscriere : 10/06/2008

MesajSubiect: Re: IAR-46   Lun 30 Iun 2008, 15:47



















nu ma puteam abtine sa nu pun una si cu mine dupa zborul cu el :P
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: IAR-46   Lun 30 Iun 2008, 16:13

Mi-se pare mie sau Attitude Indicator-ul(orizont artificial) e combinat cu Heading=ul?
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: IAR-46   Lun 30 Iun 2008, 18:12

RwO a scris:
Mi-se pare mie sau Attitude Indicator-ul(orizont artificial) e combinat cu Heading=ul?

Sa-ti spun sincer, eu nu vad nicaieri un Attitude Indicator (cel putin nu cum e cel care sunt obijnuit eu cu el). Vad un airspeed indicator, altimeter, V/S speed indicator, turn and bank indicator, un VOR si un ceas Very Happy (pe partea stinga?)... sau gresesc? Poate sunt diferite instrumentele pe avioanele romanesti, cum sunt unele care arata putin diferit pe cele rusesti.
Sus In jos
Ioan-Adrian Popa
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 87
Varsta : 23
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 04/06/2008

MesajSubiect: Re: IAR-46   Lun 30 Iun 2008, 19:27

Baieti, sunteti cei mai tari! Sincer, nu ma asteptam sa primesc ca replica asa fotografii detaliate si reusite!

Va multumesc mult! Si daca mai aveti....va rog sa le postati.. bounce
Sus In jos
gabi-737
Membru activ


Numarul mesajelor : 4327
Varsta : 39
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 01 Iul 2008, 18:14

Am gasit si eu doar doua poze cu 46le.
YR-BVJ-CLJ;

YR-BVK-OMR;
Sus In jos
Geo
Fotograf


Numarul mesajelor : 601
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: IAR-46   Dum 20 Iul 2008, 19:17

YR-BVH


Ultima editare efectuata de catre Mengelaus in Lun 29 Iun 2009, 11:26, editata de 1 ori (Motiv : REZOLUTIA!!!!!)
Sus In jos
46Pilot
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 233
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/01/2009

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mier 28 Ian 2009, 22:05

Ai dreptate Capt_Vio, avionul prezentat in acea poza nu are montat la bord si Attitude Indicator (orizont artificial). E corect ceea ce ai spus despre instrumentele de la bordul aeronavei, acelea sunt! (cel putin de pe partea stanga, din postul principal de pilotaj) Very Happy
Sus In jos
adioperator
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 6
Varsta : 34
Localizare : RO, Tulcea
Data de inscriere : 06/06/2009

MesajSubiect: Date tehnice?   Sam 27 Iun 2009, 12:58

Are cineva date tehnice despre acest avion ?
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: IAR-46   Lun 29 Iun 2009, 08:49

Cate ceva By the Book Smile sper sa-ti fie de folos

Citat :
DATE DESCRIPTIVE

IAR-46 este un avion foarte ușor cu structură metalică, biloc, destinat zborului de școală, antrenament și turism.
Construcția este clasică, îmbinată prin nituire, cu locurile dispuse “cot a cot”, postul din stânga fiind cel principal.
Aripa este trapezoidală, plasată jos, iar ampenajul este în formă de “T”.
Trenul de aterizare este semiescamotabil ( mecanic), amortizat, cu roată de bechie orientabilă cuplată cu direcția.


MOTOR

ROTAX 912 S3:
- în 4 timpi, dublă aprindere electronică, dotat cu reductor (2,43:1), cu regulator hydraulic pentru pas elice tip “viteză constantă”
- putere maximă 98,6 CP max. 5 min.
- putere max. continuă 92,5 CP
- turație max. 5800 rot/min max. 5 min.
- turație max. continuă 5500 rot/min
- capacitate cilindrică 1352 cm³


ELICE:

HOFMAN HO-V352F/170+6 FQ
- elice tip „viteză constantă”, cu pas comandat hidraulic
- diametru 1,76 m




DIMENSIUNI ȘI SUPRAFEȚE

Dimensiuni de gabarit:
- Anvergură 12,5 m
- Lungime 7,85 m
- Înălțime 2,15 m
Aripa
- Suprafață portantă 13,87m²
- Coardă medie aerodinamică(CMA) 1,237m
- Coarda la încastrare 1,5m
- Coarda la vârf 0,93m
- Alungire 9,4m
- Profil GA(W)-1
- Încărcare specifică maximă 55,7 kg/m²
- Unghi diedru 2º36'
- Unghi de săgeată(bord de atac) 2º18'
- Calaj aripă 4º
- Suprafață flapsuri 2Ś0,68m²
- Bracaj flaps 0º 20º 30º 40º
- Suprafață eleroane 2Ś0,41m²
- Bracaj eleron în sus 20º
în jos 30º
Ampenaj orizontal:
- Anvergură 3,48m
- Suprafață stabilizator 2Ś0,82m²
- Suprafață profundor 2Ś0,55m²
- Bracaj profundor în sus 25º
în jos 20º
- Suprafață compensator 2Ś0.07m²
- Bracaj compensator în sus 10º
în jos 30º
Ampenaj vertical:
- Suprafață derivă 0,84m²
- Suprafață direcție 0,80m²
- Bracaj direcție dreapta 30º
stânga 30º
Fuselaj:
- Lățime maximă în cabină 1,1m
- Anvergură plan central 2,02m
Tren de aterizare:
- Ampatament 5,43m
- Ecartament tren de aterizare 1,59m
- Roată tren de aterizare tip 5".00-5"(3,5bar)
- Roata de bechie TOST tip 210Ś65mm(2,6bar)





LIMITĂRI DE VITEZĂ

Viteză (denumire) Valoare(IAS) km/h Observații
VNE Viteză maximă admisă 270 Nu se depășește în nici o situație

VNO Viteză de croazieră maximă pentru structură 190 Nu se depășește, cu excepția atmosferei liniștite, dar și atunci cu atenție

VA Viteza de manevră 172 Nu se manevrează comenzile complet și brusc peste această viteză, deoarece în anumite condiții aeronava poate fi suprasolicitată prin manevrarea completă a comenzilor

VFE Viteza maximă cu flapsul bracat (β=40º) 140 Nu se depășește această viteză cu flapsul bracat

VLO Viteza maximă de manevrare a trenului 180 Nu se va scoate sau introduce trenul peste această valoare

VLE Viteză maximă cu trenul scos 180 Nu se va depăși această viteză cu trenul scos



Sus In jos
adioperator
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 6
Varsta : 34
Localizare : RO, Tulcea
Data de inscriere : 06/06/2009

MesajSubiect: Re: IAR-46   Lun 29 Iun 2009, 18:07

Interesanta aceasta mica zburatoare, sunt curos daca se mai produc la ora actuala si cam ce pret are Very Happy
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

MesajSubiect: Re: IAR-46   Lun 29 Iun 2009, 22:50

Scump, mult prea scump: http://www.zf.ro/prima-pagina/iar-ghimbav-a-gasit-client-pentru-32-de-avioane-2994951/
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: IAR-46   Lun 29 Iun 2009, 23:01

nu vreau sa fiu rautacios, dar articolul e de acum 8 ani... asta ar fi un prim aspect. al doilea aspect care trebuie luat in considerare, sunt chiar performantele avionului comparativ cu altele din clasa sa, si faptul ca e un avion care poate fi folosit in scolarizare PPL, iar costurile de intretinere sunt mai mici decat ale unei cessne sa zicem...
ca sa zici ca un avion e prea scump, sau mai bun sau mai putin bun decat altul trebuie luati in considerare si acesti factori. si daca ne gandim ca sunt ultrausoare care costa mult peste IAR 46, long story form here Smile

ideea de baza e ca e un avion ca oricare altul, si avioanele sunt scumpe
Sus In jos
gogu
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 79
Data de inscriere : 13/02/2009

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 30 Iun 2009, 09:52

Care-i greutatea maxima la decolare? Si consumul la viteza de croaziera minima pe ora?
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 30 Iun 2009, 09:54

mai adaug aici de la carte
Citat :
Mase
Masa maximă de decolare 750 kg
Masa maximă de aterizare 750 kg

Centraj
Limitele poziției centrului de greutate sunt:
- limită față: 19,57% din CMA (242mm)
- limită spate: 30,47 din CMA (377mm)

Evoluții admise
Avionul este certificat în categoria avioane foarte ușoare (VLA) pentru regimul de zbor de zi la vedere ( VFR-zi, cu excepția condițiilor de givraj).
Factori de sarcină
La masa maximă de 750 kg:
-factor maxim pozitiv + 4,4
-factor maxim negativ - 2,2

Echipaj minim
Echipajul minim: 1 pilot
Postul principal de comandă: postul din stânga.

Condiții de funcționare
Zborul de zi la vedere cu condiția echipării minime cu:
- centuri de siguranță pentru fiecare loc;
- vitezometru, altimetru și busolă;
- litrometru, indicator presiune ulei, indicator temperatură ulei, turometru (cu înregistrare ore funcționare).
- indicator temperatură chiulasă, indicator presiune de admisie și sesizor de presiune minimă combustibil;
- aparat radio-comunicație VHF în stare de funcționare.

Benzină
- capacitate rezervor 72 L
- cantitate utilizabilă 70 L
- cantitate neutilizabilă 2 L
- benzină fără Pb min. 95 octani sau AVGYZ 100LL

Număr de ocupanți
- 2 ocupanți cu masa de 55ś172 kg – 1 pilot + 1 pasager.
Sus In jos
D13-th_TakeOff
Membru activ


Numarul mesajelor : 247
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 27/06/2009

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 30 Iun 2009, 13:28

RwO a scris:
Mi-se pare mie sau Attitude Indicator-ul(orizont artificial) e combinat cu Heading=ul?
Cred ca tu vorbesti despre ILS... la ce i-o trebui ILS, nu stiu...
Sus In jos
46Pilot
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 233
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/01/2009

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 30 Iun 2009, 17:28

D13-th_TakeOff a scris:
RwO a scris:
Mi-se pare mie sau Attitude Indicator-ul(orizont artificial) e combinat cu Heading=ul?
Cred ca tu vorbesti despre ILS... la ce i-o trebui ILS, nu stiu...
Esti sigur ca are asa ceva??? lol! lol!

Daca te vei uita cu atentie peste mesajele anterioare, vei vedea cu ce aparate este echipat acest avion Wink
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 30 Iun 2009, 17:33

Ala e VOR... Presupun ca DI giroscopic n-are, doar busola deasupra parbrizului bounce
Sus In jos
46Pilot
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 233
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/01/2009

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 30 Iun 2009, 17:36

arianne a scris:
Ala e VOR... Presupun ca DI giroscopic n-are, doar busola deasupra parbrizului bounce
Daca te referi la girodirectional ("DI giroscopic"), in general au, doar ca acesta nu este echipat cu unul Smile
Sus In jos
D13-th_TakeOff
Membru activ


Numarul mesajelor : 247
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 27/06/2009

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 30 Iun 2009, 17:50

la prima vedere seamana cu un ILS... tot nu inteleg la ce-i trebuie...
Sus In jos
46Pilot
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 233
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/01/2009

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 30 Iun 2009, 17:58

D13-th_TakeOff, in primul rand, acela nu este un indicator ILS!

In al doilea rand, este un indicator VOR si poate fi folosit la zborul pe ruta. Smile

P.S.: Poza ta e facuta cumva in YR-BVH? Very Happy
Sus In jos
D13-th_TakeOff
Membru activ


Numarul mesajelor : 247
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 27/06/2009

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 30 Iun 2009, 18:07

46Pilot a scris:
D13-th_TakeOff, in primul rand, acela nu este un indicator ILS!

P.S.: Poza ta e facuta cumva in YR-BVH? Very Happy

Dar seamana cu un ILS Smile
Da, e BVK
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

MesajSubiect: Re: IAR-46   Dum 30 Aug 2009, 13:52

Ce aerocluburi au in programul "zbor cu motor" pe IAR-46 ?
Sus In jos
gaudi
Membru activ


Numarul mesajelor : 1152
Varsta : 38
Localizare : Ploiesti / Bucuresti
Data de inscriere : 17/07/2008

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 01 Sept 2009, 00:35

YR-BVK - 11 august 2009, Ploiesti/Strejnic

Sus In jos
daniel.f
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 31
Varsta : 30
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 13/10/2009

MesajSubiect: Re: IAR-46   Mar 13 Oct 2009, 20:06

YR-BVI Ghimbav:

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: IAR-46   Astazi la 08:46

Sus In jos
 
IAR-46
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: