AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiți | 
 

 Carti cu subiect de aviatie

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Mar 25 Oct 2011, 23:02

Pana acum s-au strans 14 platitori in avans. Continuam cu fragmente, poate se mai hotaraste cineva si vom avea 20 de doritori, numar necesar pentru a putea incepe procedura de tipar.
Deci:


“Ai montat ceasul ?” întrebam în fugã pe sergentul Dogaru, șeful direct al mecanicilor și ostașilor servanți, deoarece cu acest aparat, care nu era chiar de zbor, ci mult mai terestru, se petrecea o întreagã poveste.
Fiind de cele mai multe ori cronometre de bunã calitate, nu ședeau permanent pe avioane cãci, deși erau de un diametru între opt și zece centimetri, dispãreau în mod misterios, spre a apãrea ulterior montate la bordul vre-unei mașini sau la vre-o jumãtate de elice accidentatã pusã pe un soclu de mobilã utilã, aproape nelipsitã din locuințele celor care aveau de a face cu aviația.
Când se accidenta vre-un avion, se scãdea din scripte odata cu el, pe lângã pilot
- dacã era cazul – tot echipamentul respective ; cum de cele mai multe ori acest ceas se afla la magazine, se explicã apariția lui la mașinile ofițerilor mecanici, la mãrimile care aveau automobile, sau chiar în vitrinele ceasornicariilor din oraș ; noi cei mici, numai când luam în primire un avion, cãpãtam contra chitanțã, bine înțeles mult râvnitul cronometru Longines, Omega sau Junhans, dupã cum era cazul.
Ne fãcând exceptie nici eu, am și acum, de când eram comandant de escadrilã un Junghaus de la ultimul meu Messerschmit pe care l-am zburat. Si încã merge, deși Trabantul îl sgâlțâie vârtos. Din când în când îl las neîntors, sã se mai odihneascã și el dupã atâta trecere de vreme în serviciu.
Se ajunsese cu snobismul pânã acolo, încât uni din bãieți purtau la mânã aceste paftale de 10 centimetri în diametru și grele de 200 de grame, prins într-o curea ca o sgardã de câine, ca sã arate cã sunt zburãtori ; le sunt iertate toate acum, când și-au lãsat fumurile odatã cu oasele fie pe la Odessa, fie în altã parte.
Dupã ce-mi luam grija ceasului, începeam “echiparea”. Nu era o treabã simplã, mai ales pe vremea avioanelor deschise, și era cu adevãrat necesari servanți care te ajuta, ca pe vremea cavalerilor. Si tot ca pe vremea aceea, bieți ostași care trãiau sborul privindu-ne de jos, întocmai precum gãinile care au clocit ouã de rațã, rãmân pe mal iar puii se scaldã veseli în apã, se mulțumeau sã comenteze ce vedereau, în jargon pur de zburãtori, fiecare mândrindu-se cu “pilotul” lui, de parcã ar fi fost chiar acolo sus, ba și luându-se la ceartã uneori, fiecare cercând sã apere superioritatea pilotului de care aveau grijã.

Sus In jos
bonsai
Airport Level
Airport Level
avatar

Numarul mesajelor : 64
Varsta : 58
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/06/2008

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Dum 30 Oct 2011, 20:43

Un exemplar si pentru mine te rog.

Aurel
Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Mar 14 Feb 2012, 22:23

Se lucreaza la carte. E gata si coperta. Cateva posturi mai sus, spuneam ca au aparut inca vreo 60 de pagini de de manuscris. In final la formatul carti s-ar putea sa fie mult mai multe pagini decat am estimat si pretul sa creasca cu vreo 5 lei. Chestia asta nu-i afecteaza pe cei care platesc anticipat 40 lei.


Aveam si urmatoarea oferta:

S-a furat aviatia + Amintiri despre aviatie si aviatori - plata anticipata, pana la aparitia cartii Amintiri despre... 80 lei
si
S-a furat aviatia + Amintiri despre aviatie si aviatori - plata dupa aparitia cartii Amintiri despre... 95 lei

taxe postale incluse la ambele variante.



Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Vin 17 Feb 2012, 17:02

Ultima varianta de coperta!


Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Mier 22 Feb 2012, 19:51

Cum cartea se apropie de final va prezint mai jos ultimul text fragment din si anume, cuvantul inainte al autorului:

AMINTIRI DESPRE AVIAȚIE ȘI AVIATORI

MOTTO: Închin această povestire soției mele, ca o compensație morală pentru faptul de a-i fi stricat prima căsnicie, dar mai ales pentru insistența cu care i-am stricat tinerețea, căsătorindu-mă de două ori cu ea; situație pe care o suportă cu mult stoicism de aproape 40 de ani.



CUVÂNT ÎNAINTE

Este de fapt felul în care autorul se prezintă pe el și lucrarea sa cititorului, lucru foarte necesar în momentul de față, eu fiind un începător; dacă aș fi fost un “recidivist”, desigur că această formalitate nu ar mai fi fost necesară; cititorul știind dintr-o întâlnire anterioară cu cine are de-a face.
Se va întreba desingur, de ce fac tocmai eu acest lucru și nu un specialist în materie, un critic literar bunăoară sau un confrate într-u breaslă, deja recunoscut ca atare, cum se obișnuește în societate. Pentru un motiv de la sine înteles: nici unul din ei nu ar avea mijloace de informare la îndemână, iar dacă totuși ar face-o, s-ar mărgini la aprecieri nedefinitorii, care ar arăta cel mult unde autorul și opera sa se încadrează și în ce fel de canoane literare. În legatură cu valoare ce ambii o reprezintă, s-ar mărgini desigur la nivelul la care nu ar risca cu nimic propria lor reputație, mizând pe un autor complet necunoscut.
Dar cum promovarea și clasamentul vor fi hotărâte în cele din urmă de către marele public cititor, iar cum eu sunt singurul capabil care, izbind cu stiloul în stâncă, să fac să izvorească toate informațiile, vom împrăștia vălul misterului, cunoscând pe autor “ca pe mine însumi”, iar “opera”, trăindu-i-o de-a binelea. În ceea ce privește motivele pentru care am scris-o, sper să fiu destul de cinstit și bun analist când voi încerca să le descifrez.
Și cum evident este că adevărul nu-l pot măslui în nici un fel, voi arata deci cine este autorul, ce cuprinde lucrarea, voi justifica apariția ei, trecând mâna cititorului, atunci când în concluzie va trebui să se acorde sau nu valoarea de circulație întregului ansamblu.
Nimic mai simplu, astfel că să trecem la fapte.
Începând cu începutul, nu mă sfiesc a mărturisi că nu am vreun trecut sau vreun prezent și nici nu mă preocupă ca, în viitor, să am vreun nume în acest domeniu.
Aș putea figura cu succes semnând cu prea cunoscutul semn de întrebare sau, în mod și mai cuprinzător, cu un “X”, simbolul definitiv consacrat pentru un necunoscut, în general. Situația aceasta este și mai mult conturată de faptul că nu sunt nici X-tatal sau X-fiul, că nu sunt nici măcar rudă cu vreun nume consacrat definitiv. Ceva mai mult, n-am fost nici crescut și îndrumat spre a ajunge scriitor, așa cum unele elemente sunt formate să ajunga spre sănătatea corpului, medici, iar altele pentru mântuirea sufletului, popi.
Împingând investigațiile mai departe, trebuie să mărturisesc că nu am simțit nici un fel de “chemare” interioară, precum și că nu am observat vreo înclinare în această direcție. Faptul singular care ar aduce oarecum o justificare a ceva “înăscut”, ar fi procentul de sânge românesc care rezultă din studiul arborelui genealogic; toată lumea știe că “românul se naște poet” și, implicit, scriitor. Iată în sfârșit ceva care ar motiva tendința mea de a scrie și ar explica de ce sunt nedesăvârșit ca atare. E vorba de restul de 50% procente străine de sânge autohton, cu alte cuvinte de o banală lipsă la cântar de har scriitoricesc obținut prin definiție.
Suplinind acest deficit, golul ar putea fi completat în mod onorabil de către calitatea lucrărilor pe care le făceam în liceu la limba și literatura română, apreciate întotdeuna cu note foarte bune, deși dintr-o lene de cea mai pură esență, le scriam în clasă, înaintea orelor respective, direct pe caiet, fără concept, în fuga mare a condeiului ce abia putea să se păstreze la nivelul inspirației. Stilul cursiv și ortografia corectă erau rezultatul unui antrenament intens practicat la vârstă fragedă, prin copierea unei lucrări cunoscute, opera “Cuore” de E. Amicis. Lucrul acesta va fi reluat în cuprinsul acestei povestiri și explicat.
Deși pe atunci exista un stimul, sub forma notelor bune, iar inspirația era dirijată, compunerile se nășteau spontan, fără să fi fost nevoie de pieptănări ulterioare a ceea ce rezulta din procesul de creație. Ba nici n-aveam veleități de drept de autor, lăsând și pe alți colegi și mai leneși ca mine să se inspire sau să copieze direct.
M-am întrebat apoi dacă nu cumva este vorba de vreo tară ereditară, moștenită de la vreun strămoș. Am dat deci fuga la arbore și iată ce am găsit: mulți popi, învățători, dascăli, funcționari, muncitori, fără nici un fel de „excrescențe” literare. Doar din partea mamei, singurul ei frate – unchiul Ticu, cum era numit de noi copiii – a însăilat câteva date despre ascendenții săi, fără a le da haina pretențioasă de lucrare.
În schimb, spre surprinderea mea, tata - care pentru mine era întruchiparea omului rece al cifrelor și socotelilor - s-a dovedit un adevărat talent, deoarece la vârsta de 81 de ani, credincios unei promisiuni făcute cu vreo 65 de ani în urmă unui frate al său, s-a apucat să scrie după datele strânse de acesta o viață întreagă, un fel de “hronic” al familiei, dezvoltând desigur mai mult partea referitoare la viața lui. În 1974 am dat de această lucrare, când el, ajuns la venerabila etate de 94 de ani, decedase. Aceasta ar fi singura moștenire literară pe care o știu și care, după cum se va vedea, din citatele de la începutul povestirii mele, este de o calitate deloc îndoielnică. În orice caz - ”si non e vero” - cred că e bine justificat totul.
Dar iată că scormonind mai grijuliu prin bagajul amintirilor mele, descopăr încă o mărturie care, chiar dacă apare ca o valoare negativă, denotă totuși că la vârsta fragedă de vreo 14 ani am dat dovadă de precocitate literară, deoarece fără să știu prea bine ce fac, și nici ce este un “plagiat”, am realizat ceva destul de obișnuit în materie. Deschizând o paranteză, voi preciza că pe vremea aceea mai copiam și eu din când în când pe la vreo teză, împins de veșnicul meu spirit de opoziție, dar și ca să dovedesc că nu sunt un amârat de tocilar, ca să pot sta alături de șmecherii clasei; materialul pe care îl cunoșteam m-ar fi scutit de acest efort, faptul că îl transcriam pe o fițuică mă ajuta să-l memorez, iar comiterea lui, o chestiune de onoare și de curaj bărbătesc. Această mentalitate este specifică pentru calitatea de elev și s-a manifestat ca atare și în cursul superior, și în școla de ofițeri, ba chiar și la o vârstă matură, când ofițerii-elevi fiind la o aplicație pe teren ne puneam pietricele în cizme seara la culcare, în dormitorul comun. Unii aveau familie și copii, dar acest fapt nu mai conta. Închei paranteza, în speranța că am fost pe deplin înțeles asupra felului cum se judeca delictul. În cadrul “Y.M.C.A”-ei, trecerea spre minunata sală de gimnastică amenajată cu tot ce-ți putea dori sufletul, era însă condiționată și de formarea și antrenarea bagajului sufletesc; pe scurt, eram obligați să ne producem pe rând în cadrul unui cenaclu literar, cu ceva de specialitate. Când a sosit momentul fatal pentru mine, deși eram în stare să pescuiesc ceva original în bagajul meu literar, după cum o probau deja compunerile la literatura română, împins de aceeași lene latentă și în plus încurajat de faptul că observasem cât de puțin erau ascultate, înțelese și comentate “producțiile”, de altfel de cele mai multe ori nereușite, am luat pur și simplu din arhiva școlară a familiei, un fel de precursor al cinematecii de azi, un caiet de compuneri al surorii mele, care trecuse de mulți ani pe această potecă, și le-am servit sportivilor literați o doctă analiză a nuvelei eminesciene “Sărmanul Dionise”, trecând-o drept rezultat al propiei mele inspirații. Totul a mers ca pe roate, iar după ce am terminat și am cules cu modestia cuvenită aplauzele, care erau de fapt născute din bucuria că terminasem, în drum spre sala de zbenguială, am primit și o dovadă că fusesem ascultat: “Ascultă bă, Stătescule, dar Dionisos ăsta al tău nu se mai ținea de băutură? Se apucase să filozofeze, sau era deja pilit?”. Fiind și eu grăbit să ajung primul la masa de ping-pong, nu mi-am pus întrebarea dacă este vorba de prostie sau vreo ironie la adresa mea, dar eram o dată mai mult lămurit de eficacitatea ședințelor literare. De altfel, cred că și cadrele diriguitoare nu se preocupau prea mult de rezultate. În afară de această întâmplare, trebuie să mărturisesc spre a avea conștiința înpăcată, că în anii primei tinereți, adică timpul petrecut în școala militară de aviație, am mai scris niște versuri, pe care le-am debitat cam fără talent, la serbarea de 101 zile ce mai aveam până la obținerea mult doritului grad de sublocotenent-aviator, dar la aceea serbare, după cum se va vedea, tradiția permitea elevilor orice libertate. Dar despre aceasta vei afla mai târziu cititorule. Iar apoi, mai târziu, în perioada când m-am aflam deținut la canalul Dunare-Marea Neagră – prin 1950 – deoarece posedarea hârtiei și creionului erau interzise, am încercat doar câteva versificari. În ultima vreme, am schițat amintiri din școala de pilotaj, de pe front și din vacanțele petrecute la mare, pe care le-am folosit pentru testele pe care le voi pomeni mai târziu. Cum nimic nu a fost publicat, nu greșesc deci când afirm că n-am un trecut literar. De altfel și la spartani hoțul nedovedit era un om cinstit, astfel că și eu pot trece ca având „cazier” literar imaculat.
Dacă în ce privește autorul, ca formație, cred că am fost destul de explicit, nu știu cum am să mă descurc cu motivarea faptului care m-a decis să scriu. Nu mai este vorba de compuneri școlare, n-am făcut nici o promisiune nimănui – ca în cazul tatălui meu - totuși trebuie să fie un motiv al acestei manifestări. Cred că mai curând un psihanalist ar elucida acest mister, mai repede decât un critic literar. Iată de ce m-am transformat ca atare și, întins alene în pat, m-am relaxat până mi-au pârâit oasele, luându-mă la descusut metodic până în pânzele albe. Cănd și de ce mi-a venit ideea să scriu? Și cum era și firesc, după îndelungi dibuieli logice - demne de îndrumătorul meu din copilarie, regele deducțiilor, marele detective Sherlock Holmes - am aflat: cristalizarea s-a făcut ca o primă urmare a citirii hronicului tatălui meu. Dar nu pentru că aș fi moștenit talentul său, ci dintr-un motiv mai diferit. Am constatat că ceea ce povestise el era nu numai captivant, ci și interesant; eu cel puțin l-am citit într-un suflet, adică nu l-am lăsat din mână până nu l-am terminat, ba după o trecere de vreme, l-am recitit și mai cu atenție.
Povestea unei epoci trecute de aproape 80 de ani cuprindea în ea evenimente felurite din primul război mondial, aspecte din viața socială, descrierea claselor (sociale) ce se profilaseră pe atunci, date asupra economiei, comerțului, valorilor de schimb, caractere de oameni, etc., o adevărată frescă multicuprinzătoare a timpului. În afară de aceasta, descrierea făcută cu mult meșteșug în genul naiv oarecum al cronicarului Neculce, nu era lipsită de o ușoară nuanță de autozeflemisire, care pe alocuri se schimba într-un umor de bună calitate. Mi-am zis deci că ar fi de încercat să povestesc și eu în continuare încă o bucată bună de timp, astfel că dacă va fi bine primită, să poată fi completarea firească la aceea scrisă de tata, aducând-o și pe ea la cunoștința publicului. S-ar reda astfel aproape 100 de ani din istoria felului de trai al societății noastre, lucru care văzusem că poate fi instructiv dacă este bine făcut. În plus, m-am gândit să-mi întregesc povestirea cu fotografii, care ar colora și mai bine evenimentele descrise. Una este cănd auzi la radio o poveste și alta e când o vezi la televizor. În afară de aceasta, privind în povestea scrisă de tata singurul document fotografic, ce reprezenta hora de Paște din comuna Sutești, datată aprilie 1908, și știind din propria experiență că televizorul este mult mai captivant decât radioul, m-am gândit să ilustrez și eu istoriile mele cu tot felul de poze, diplome, acte, medalii, totul căpătând un iz de vechime și de autenticitate deloc displăcute. Păcat însă că ideea mi-a venit după ce făcuse deja ciorna pentru primul capitol al copilăriei, în care după ce am citit materialele ce le avusesem la îndemână, am distrus câteva din ele, după ce le păstrasem prin diversele pelegrinări și evenimente vreme de șaizeci de ani. Trecuseră peste ele deja războiul, cutremure, etc. Pentru că eu, luând exemplu de la tata, om ordonat, care strângea metodic în “dosarul familiei”, în dreptul fiecărui membru al ei, toatea actele referitoare la persoana respectivă, am început și eu să colecționez de mic toate fleacurile, adăugându-le la dosarul meu, căpătat de la tata, la majorat. În prezent, adăugând și povestea lor, cred că va rezulta ceva destul de interesant, cel puțin ca manieră de lucru.
Iată-i propriile-i cuvinte:
“M-am gândit 65 de ani, tot stau și mă gândesc la judecata celor ce vor citi aceste rânduri; de aceea îi rog să fie îngăduitori cu puterea mea de însăilare a faptelor și datelor. Pentru acest lucru știu că e necesar să ai talent și rutina ca să-l poți duce la bun sfârșit; pregătirea mea în această direcție fiind discutabilă, cu totul opus acestui gen de lucrări, este foarte probabil ca și treaba să iasă discutabilă. Dar eu mă mângâi că în familia noastră sunt cărturari mai de seamă și chiar mai destoinici decât mine, care n-au făcut nici măcar atât. În meseria mea de contabil, am avut de-aface numai cu nume și prenume, cu mărfuri și bani, bani ai altora, numai casier am fost vreo 55 de ani; așa că meseria de scriitor nu mi se potrivește deloc”.
În cazul meu, trag speranța să fiu tot atât de captivant ca el, materialele să prezinte mai mult interes, prezentarea să fie mai despovărată de patimi și ambiții deșarte, chiar dacă nu am venerabila vârstă a senectuții pe care o avea el. Dar, judecând după timpul pierdut cu numeroasele ciorne și corecturi, sper chiar să i-o depăsesc. Însă, cum la realizarea acestor scopuri se ajunge doar prin muncă serioasă, poți fi pe deplin îndreptățit cititorule să crezi că nu mă voi da înlături de la nici un efort, pentru a-ți răsplăti răbdarea.
Să începem dar să analizăm materialul. Baza o constituie “dosarul cu acte personale” pe care l-am primit de la tata la majorat, extras din dosarul familiei și pe care l-am dus mai departe, tot umplându-l cu dovezi oficiale despre existența mea, băgând în el tot fel de diplome, adeverințe de capacitate diverse, începând cu actul de naștere, de botez, de vaccine și până la cel de deces, care încă nu mi-a fost eliberat, toate cotiturile vieții sunt aproape conținute în el.
În acestă arhivă adăugând și cele două izvoare ale tatălui și unchiului meu, și făcând apel și la memorie, cred că voi avea suficient de lucru. Dar tocmai când să zic, vorba românului “Doamne-ajută!”, am primit un adevărat swing, cu alte cuvinte am fost zdruncinat tare, găsind o nouă și foarte prețioasă sursa de informare. Apucându-mă să cotrobăi prin fleacurile copilăriei, am găsit o cutie de țigări de foi plină cu tot felul de nimicuri uitate, perfect conservate. Nu știam ce să fac: să mă bucur sau să mă întristez din cauza noului efort la care trebuia să mă înham; dar m-am decis repede să analizez și conținutul minunatei cutiuțe. Înțelegeam acum ce simt arheologii când află din cine știe ce petic de papirus, că Ramses a suferit de bătături sau că marele Alexandru Machedon s-a sfârșit în mod banal, din cauza abuzului de băutură, în plina glorie.
Studiind materialele abordate de tata, m-a cam înspăimântat vastitatea și am socotit că voi ține mai ușor frâiele unei povestiri care ar cuprinde doar o singură existență. Credeam la început că va fi un lucru ușor chiar; sondând însă mai serios am văzut că lucrurile nu se petrec tocmai așa. Chiar astfel limitat el este debordant, atât calitativ cât și cantitativ, împletindu-se pe parcurs cu altele existente; în privința banalității nici vorba, căci dacă doi oameni pot fi topologic asemenea, apoi chiar în cazul ființelor gemelare, existența lor – ca amprentele – vor fi total deosebite, cel mult pot fi grupuri de oameni care să aibă impresia comună că și-au greșit cariera, că nu au trăit așa cum ar fi vrut, că în viața loc ar fi fost loc pentru mai bine sau că, în cazul de față, ceva mai deosebit, ca o serie de evenimente, mai mult sau mai puțin fericite în ansamblul lor, au dat drept tot o viață nereușită sau chiar ratată; neîmplinirea aceasta se pare că este o caracteristică a vieții, care se îndreaptă spre final.
Din toată grămada de materiale ce o am la îndemână va trebui să extrag doar esența acestor trăiri, astfel ca ea să poată fi asimilată complet de conștiința universală a cititorilor. Dacă acest proces va fi reușit, atunci promovarea mea ca scriitor va fi un fapt împlinit, fără a se mai pune întrebarea daca am sau nu vreo patalama la mână.
În chip plastic, dintr-o harabă de struguri voi obține abia un butoiaș de vin ravac, din care prin distilări succesive va rezulta o sticlă de coniac; numai câteva picături sunt suficiente, prin culoare, aromă și buchetul lor, să provoace euforia degustătorului, în cazul de față materialul este mult mai cuprinzător fiind mai subtil, dar efectul va fi covârșitor asupra psihicului cititorilor.
Deci fiind podgorean cinstit, muncitor, folosind materiale de primă calitate și nefalsificate, prin muncă și metode încercate voi obține un rezultat ce nu va putea fi discutabil, după aprecierea tatălui meu.
Mai înainte de a mă apuca de lucru, m-am supus unor teste pentru a verifica dacă mă voi bucura de circumstanțe favorabile; le-am socotit eliminatorii fără drept de apel. Iată în ce au constat: atunci când am socotit că aș putea spune ceva am transcris totul pe hartie, fie sub formă de proză, fie sub formă de versuri. Aceste vibrații personale le-am arătat la ocazii potrivite, fără a-l preciza pe autor, unor prieteni; le-am trecut drept lucrări de început sau de sfârșit de carieră a unor autori recunoscuți. Unii din cei interpelați erau spirite mai complicate, altele mai fără multe ocolișuri sufletești, cu bagaje literare diferite, dar având cu toții cunoștința produselor litarare de calitate.
Spre bucuria mea, majoritatea “cobailor” a intrat în rezonanță cu vibrațiile mele, lucru care l-au mărturisit fără rețineri, în special aceia fără de complicații literare; aceia ce ajungeau până aproape de nivelul “critic” au fost desigur mai ponderați în aprecieri, neriscând să se avânte fără a avea sprijinul numelui cunoscut al autorului; înțelegând situația n-am mai insistat în joc și am spus adevărul. Marea majoritate a fost de părerea să încerc să trec și barierele oficiale.
Povestea nu o categorisesc în nici un fel, nefiind nici treaba mea, nici important pentru viabilitatea ei; autobiografie romanțată sau roman autobiografic sunt denumiri prea pretențioase, astfel încât prefer să rămână o simplă povestire ilustrată, cu speranța că a fost bine întocmită.
Nu știu sigur cum se va termina, dar ținând cont de felul în care îmi duc viața și de statisticile oficiale care precizează sfârșiturile în astfel de cazuri, cred că voi avea de ales între accident cardiac, cancer sau accident rutier.
De asemenea nu pot să caracterizez dacă viața în esența ei a fost fericită sau nu, și asta nu pentru că un filozof a spus că nimeni nu poate fi fericit înainte de moarte, ci pentru că nu am un punct precis de reper pentru această noțiune. În orice caz, eu aș fi vrut să duc povestea până în anul 2000 și regret că nu știu care vor fi posibilitățile, dar atunci când le voi afla va fi prea târziu să ți le fac cunoscute, cititorule.
În concluzie, după felul în care cred că mi-am făcut datoria, cred că dacă nu pornești lectura cu păreri preconcepute, daca nu-ți faci iluzii că se pot întâmpla minuni literare, dacă nu ești prea împietrit la suflet, și daca vei avea îngăduință să tolerezi greutățile începutului pe care le-am avut de învins, nu vei fi chiar așa de dezamăgit. Și cum nu sunt sigur că voi putea încheia eu, deoarece după cum spune cronicarul “nu sunt vremurile subt om, ci bietul om subt vremi”, îți las libertatea să alegi sfârșitul eroului, să decizi asupra calității vieții lui și să fixezi valoarea lecturii, eu mulțumindu-mă cu satisfacția că poate am contribuit prin povestirea mea să căpeți un dram de filosofie în plus, cu care să poți trece mai ușor peste vîrtejurile vieții.
Sus In jos
Dylan
Moderator
avatar

Numarul mesajelor : 4768
Varsta : 46
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Mier 22 Feb 2012, 21:31

Zilele acestea am primit si eu cartea scrisa de George Paul Sandachi si Dan Hadirca, "Printul George Valentin Bibescu - Biografia unui calator". De fapt au fost 5 exemplare pentru ca in ziua cand am dat comanda eram de serviciu si bineinteles ca am gasit amatori. Wink

Multumiri domnului Mihai-Atanasie Petrescu (Dom' Profesor) pentru ajutorul acordat in procurarea cartilor si de asemenea domnului Dan Hadirca pentru lamuriri si amanunte!

Nu i-am mai facut poza ci am luat imaginea de pe "cartideaviatie.blogspot.com"
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 2376
Varsta : 60
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Joi 23 Feb 2012, 13:58

Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Joi 08 Mar 2012, 16:47

Numai maine nu-i poimaine. Cartea e gata. Acum facem ultimele corecturi, mai adaugan poze, mai una alta si apoi... la tipar. Asta se va intampla saptmana viitoare. Cine mai doreste cartea la reducere acum e ultima strigare!









Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Dum 11 Mar 2012, 19:00

Am tot postat fragmente din carte insa poze mi-a scapat sa postez. In total vor fii 35 de imagini in carte dintre care postez 3 cu mentiunea ca cele prezentate aici sunt neprelucrate, in carte vor aparea insa frumos lucrate si intercalate intre capitole incercand sa mentinem o paralele intre text si ceace prezinta fotografiile.

[IMG=http://img703.imageshack.us/img703/6445/71444926.jpg][/IMG]



[IMG=http://img441.imageshack.us/img441/4292/77070551.jpg][/IMG]



[IMG=http://img824.imageshack.us/img824/8907/11125902.jpg][/IMG]

Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Mar 13 Mar 2012, 14:18

Am definitivat cartea. Va avea 453 de pagini, si 40 de fotografii la interior. Pretul insa s-ar putea sa fie putin mai maricel decat am anticipat, si anume undeva pe la 62-64 lei. Pana intra la tipar, undeva la inceputul saptamanii vitoare, pretul este inca 40 LEI. Deasemnea tirajul este foarte mic, disponibile la vanzare mai raman aprox 80 de bucati (asta fiindca cateva zeci au fost platite deja).
Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Joi 15 Mar 2012, 17:11

Pretul final al cartii va fii 65 lei. Le multumesc tuturor celor care au achitata cartea in avans, ne-a ajutat foarte mult!
Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Sam 24 Mar 2012, 16:41

Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Joi 29 Mar 2012, 18:42

Tocmai am fost la tipo sa vad cum merge cartea si vestile sunt bune, in sensul ca, pana la Pasti s-ar putea sa fie gata. Am luat si o mostra de coperta.

Pana la Pasti, mai este valabil pretul de 40 de lei dupa care pretul va fii de 65 lei.

Sunt valabile in continuare ofertele

S-a furat aviatia + Amintiri despre aviatie si aviatori - plata anticipata, pana la aparitia cartii Amintiri despre... 80 lei
si
S-a furat aviatia + Amintiri despre aviatie si aviatori - plata dupa aparitia cartii Amintiri despre... 100 lei





[IMG=http://imageshack.us/a/img856/8462/74862287.jpg][/IMG]



[IMG=http://imageshack.us/a/img690/6475/52446245.jpg][/IMG]



Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Lun 02 Apr 2012, 23:37

Promotia de mai sus s-a terminat!
Sus In jos
electric
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 1166
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 10/03/2008

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Mar 03 Apr 2012, 18:12

Horia, te asteptam la Banesti pe 30 aprilie 2012 cu noua aparitie Smile Dam noi standul.
Pe 30 , pe langa safety demo facem si noi un mini - event Dan Vizanty.
Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Joi 05 Apr 2012, 09:12

Daca or mai fii carti disponibile vin. Tirajul la amintiruile lui Statescu e mai mic ca la S-a furat aviatia, iar o mare parte s-au comandat deja la pretul cu reducere. Vedem. Mersi. Bafta!
Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Lun 09 Apr 2012, 00:36

oferta valabila inca o saptamana!
Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Mier 11 Apr 2012, 20:44

Am vorbit azi la tipo si fiindca se apropie sarbatorile, cartea va fii gata dupa Pasti. Pana atunci, mai sunt 2-3 in care cartea este la oferta!

Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Mar 17 Apr 2012, 14:04

Multumesc tuturor celor care au achitat in avas cartea, gestul lor a ajutat enorm. In continuare cartea va costa 65 lei, iar numarul celor disponibile este extrem de mic. Din tirajul de 150 exemplare o partea pleaca spre ingrijitorii editiei, o parte catre Biblioteca Nationala si Judeteana Brasov, o parte la librariile din Brasov cu care avem contract, practic doar vreo 30 mai raman disponibile. Inca o data multumiri celor care ne-au ajutat!
Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Mier 25 Apr 2012, 23:17

Cartea trebuia sa fie gata vineri, dar cu atatea concedii de Pasti si 1 Mai, cred ca doar miercuri o iau din tipografie. Va tin la curent!
Sus In jos
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Lun 30 Apr 2012, 15:10

Vineri sunt gata cartile. 32 de exemplare mai sunt disponibile!
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 2376
Varsta : 60
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Lun 30 Apr 2012, 21:56

Abia astept s-o citesc.
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Lun 30 Apr 2012, 22:26

Si eu, desi am citit-o de vreo 10 ori pana acum, la corectura si verificarea ei.
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 2376
Varsta : 60
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Lun 30 Apr 2012, 22:30

Cunosc sentimentul asta!
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
horia
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 255
Data de inscriere : 07/02/2009

MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   Lun 30 Apr 2012, 22:48

... si dupa ce ai corectat-o de 10 ori si te asezi linistit sa o citesti, si hopa, mai gasesti cate o greseala de-ti creste tensiunea!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Carti cu subiect de aviatie   

Sus In jos
 
Carti cu subiect de aviatie
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 3 din 5Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Carti de tricotat
» Carti online / gratuite
» carti si reviste pentru lucru de mana
» Carti si reviste de craft si bricolaj
» Broderia mecanica-carte scanata

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Aviation Hobby-
Mergi direct la: