AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Alitalia (AZ / AZA)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
Nic
Administrator


Numarul mesajelor : 750
Varsta : 33
Localizare : München
Data de inscriere : 24/12/2007

MesajSubiect: Alitalia (AZ / AZA)   Vin 04 Ian 2008, 10:24

Alitalia zboara la OTP de la Milano MXP si Roma FCO cu "obositele" MD80... Am prins si eu cateva poze cu ele.

OTP - 2007
MD-82 / I-DAWC
MD-82 / I-DAWA
MD-82 / I-DACY
MD-82 / I-DACW

FCO - 16 apr 2007
B777-200 / EI-DBM
A321-100 / I-BIXA

BCN - 1 iun 2007
MD-82 / I-DAWA
Sus In jos
http://romanian-spotters.forumer.ro
RATus
Administrator


Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 32
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Vin 04 Ian 2008, 13:28

frumoase poze !

pt mine personal culorile si avioanele de la alitalia au ceva clasic s iaparte la ele, ar trebui sa vina si pe la cluj.

toate discutiile astea de pe-aci cu avioane mi-au facut chef enorm sa merg sa mai trag ceva poze, asa ca azi merg pana la aeroport Very Happy
Sus In jos
Nic
Administrator


Numarul mesajelor : 750
Varsta : 33
Localizare : München
Data de inscriere : 24/12/2007

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Vin 04 Ian 2008, 13:36

RATus a scris:
toate discutiile astea de pe-aci cu avioane mi-au facut chef enorm sa merg sa mai trag ceva poze, asa ca azi merg pana la aeroport Very Happy

Super idee, de-abia asteptam pozele!
Asta era si ideea forumului, adica incurajarea membrilor sa se afirme, si cum altfel decat prin poze...
Sus In jos
http://romanian-spotters.forumer.ro
laurus
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 403
Varsta : 23
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Lun 31 Mar 2008, 19:19

NEWS:

-Alitalia a incetat sa opereze curse la OTP cu MD80 ... de acum va avea 4 curse pe zi cu 2 A320-uri , un A321 si un E170 (AlitaliaExpress) .
Sus In jos
hayabusa
Membru activ


Numarul mesajelor : 904
Varsta : 33
Localizare : Lost Haven - Oradea
Data de inscriere : 30/03/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Lun 31 Mar 2008, 19:31

Pai nu recent au fost achizitionati de Air France ? Mi se pare normal sa le schimbe avioanele cu unele mai moderne si mai sigure. Razz
Sus In jos
laurus
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 403
Varsta : 23
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Lun 31 Mar 2008, 22:56

Dapz... dar oricum aceasta schimbare era inevitabila si fara achizitionarea AF-KLM .
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Mier 02 Apr 2008, 00:25

Mie imi pare putin rau de MD-82-uri. Imi plac foarte mult avioanele astea, si ma bucur ca am avut ocazia sa zbor de 2 ori cu ele(I-DATQ si I-DANV), inainte sa dispara. Sincer ma deranjeaza faptul ca din zi in zi o sa vedem numai 737 si 320-uri.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
laurus
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 403
Varsta : 23
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Mier 02 Apr 2008, 10:20

Si pe mine ma deranjeaza doar un pic faptul ca se ajunge doar la o anumita gama de avioane ... dar acum apar multe avioane noi precum SSJ sau regionalul de la Mitshubishi
Sus In jos
eddyz
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Varsta : 29
Localizare : Canada
Data de inscriere : 06/04/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Dum 06 Apr 2008, 14:28

Din cate am inteles eu Alitalia este in pragul falimentului si nici nu a fost cumparat de Air France si nici de KLM.
Speram sa se rezolve cumva oricum
Sus In jos
hayabusa
Membru activ


Numarul mesajelor : 904
Varsta : 33
Localizare : Lost Haven - Oradea
Data de inscriere : 30/03/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Dum 06 Apr 2008, 14:37

Alitalia a acceptat sa fie cumparata de Air France-KLM la un pret sub asteptari
Sus In jos
eddyz
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Varsta : 29
Localizare : Canada
Data de inscriere : 06/04/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Dum 06 Apr 2008, 15:20

Anul trecul in 3 Mai am avut ceva probleme cu Alitalia, pentru ca era greva la ei, si s-a anulat un zbor. Trebuia sa zbor din Malaga - Roma - Budapesta, dar pana la urma am primit o alternativa prin Paris cu Aireuropa, si mai departe cu Airfrance. E bine ca sa-a rezolvat asa.
Cand am mers din Roma in Malaga pot spune ca mi-a placut foarte mult zborul , si mi-a lasat o impresie placuta Alitalia.
Sus In jos
Edi
Membru activ


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 46
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Dum 06 Apr 2008, 22:31

hayabusa a scris:
Alitalia a acceptat sa fie cumparata de Air France-KLM la un pret sub asteptari
Eu nu asta știam că ar fi ultima știre. Dacă te uiți cu atenție la data publicării articolului...
banknews.ro a scris:
Data Publicarii: 16-03-2008
Ultima variantă știută de mine este:
The China Post a scris:
Alitalia nears bankruptcy as Air France quits takeover talks

Friday, April 4, 2008

MILAN -- Alitalia SpA, which loses more than US$1.6 million a day, moved closer to bankruptcy Thursday after Air France-KLM Group broke off takeover talks, scuttling a 15-month effort by Italy to find a buyer for the airline.

Air France ended negotiations three hours before a midnight deadline, rejecting counter-proposals by Alitalia's unions as "incompatible" with its offer. Italian Finance Minister Tommaso Padoa-Schioppa said Wednesday Alitalia would probably need to seek protection from creditors if the bid failed.
Sursa: The China Post. După cum se vede, data e mai recentă. De acum încolo ce va face Alitalia, cred că nimeni nu știe exact. Părerea mea e că urmează falimentul.


Edi

.
Sus In jos
eddyz
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Varsta : 29
Localizare : Canada
Data de inscriere : 06/04/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Dum 06 Apr 2008, 23:11

La stirea asta ma refeream si eu mai sus, doar ca nu am avut timp sa o caut pe net. Din pacate am ajuns si eu la concluzia ca urmeaza falimentul.
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Joi 18 Mar 2010, 09:09

Titlu: Povestea celui mai lung zbor: Gustul profitului dupa pierderi zilnice de 3 mil. euro
Sursa: http://www.wall-street.ro/slideshow/Turism/81880/Povestea-celui-mai-lung-zbor-Gustul-profitului-dupa-pierderi-zilnice-de-3-mil-euro.html#slide_title
Autor: Roxana Grosu
Data: 18.03.2010

Citat :
Povestea celui mai lung zbor: Gustul profitului dupa pierderi zilnice de 3 mil. euro

In urma cu mai putin de doi ani, Alitalia, pe atunci compania de stat a Italiei, avea datorii de miliarde de euro, pierderi zilnice de 3 milioane euro din cauza scumpirii combustibilului si isi vindea pana si tablourile de la clasa intai pentru a mai reduce din pierderi. La inceputul lui 2010, operatorul italian anunta rezultate peste asteptari in 2009 si atingerea punctului de break-even in 2011.

Bilantul primului an de privatizare

La inceputul lui 2009, compania de stat a Italiei era privatizata, 75% dintre actiuni mergeau catre investitori italieni importanti, iar 25% spre francezii de la Air France. “Singurul scop al privatizarii este reducerea costurilor. Astfel poti avea preturi mai bune si sa iti cresti competitivitatea”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Marco Rottino (foto), directorul general al Alitalia pentru Romania, Moldova si Bulgaria.
Primul pas si cel mai important in taierea costurilor a fost reducerea semnificativa a personalului. “De la 20.000 de angajati, cati aveam inainte de privatizare, am ajuns la 13.000 in prezent. Si in cazul Tarom privatizarea ar insemna o reducere drastica a personalului”, a explicat Rottino.
Pe de alta parte, criza financiara a creat contextul unor miscari in sens invers: Ungaria a nationalizat din nou compania aeriana Malev. Astfel, statul ungar a preluat 95% din actiunile transportatorului aerian Malev de la actualul actionar majoritar, o banca ruseasca, dupa ce ultima incercare de privatizare a companiei a esuat.
O a doua sursa de reducere a costurilor la Alitalia este reinnoirea flotei pana in 2013. “Am comandat 90 de avioane Airbus A330 (pentru cursele lungi) si Airbus A320 (pentru zborurile de durata medie) care vor veni cate 1-2 pe luna pana in 2013, cand vom avea cea mai noua flota din Europa. Odata cu venirea acestora, o mare parte din flota veche va fi scoasa din uz. Noile aeronave ne vor permite sa reducem atat costurile cu combustibilul, cat si cele cu poluarea”, a mai spus seful Alitalia.
Dupa scoaterea din folosinta a flotei mai vechi si achizitionarea celor 90 de aeronave Airbus, compania va ajunge la o flota de 157 de aeronave fata de 148, cate are in prezent.
In primul an “de privat”, compania Alitalia a transportat 21,2 milioane pasageri, inregistrand un grad de ocupare de 65,5%. “In 2009 am inregistrat piederi de 210 milioane euro, mai putin decat ne asteptam, trimestrul al treilea fiind chiar profitabil. Pentru acest an preconizam piederi mai mici de 200 milioane euro, iar incepand din 2011sa atingem punctul de break-even”, a mai afirmat reprezentantul Alitalia.
El a mai spus ca Alitalia nu este pandita de pericolul reintoarcerii la stat, asa cum s-a intamplat in cazul Malev. “Actionarii nu au voie sa isi vand timp de trei ani participatia in cadrul companiei”, explica italianul.

Romania - Amintirea unei cote de piata de 10%

Chiar daca Italia este cea mai mare destinatie aeriana in relatia cu Romania, transportatorul italian are o prezenta mai mult decat discreta pe piata locala, cu 19 zboruri pe saptamana. “In Romania am decis sa tintim doar traficul de business si sa nu intram in concurenta cu low-cost-ul, asa cum a facut Lufthansa, pentru traficul etnic”, sustine Rottino.
Alitalia zboara in prezent doar din Capitala catre Roma, Milano, Bari si Venetia, 14 dintre cele 19 zboruri fiind operate in code-share cu Tarom.
“Pana in octombrie nu avem in plan introducerea de noi zboruri sau marirea frecventei pentru cele existente. Urmatoarea miscare pe piata locala va fi introducerea celui de-al treilea zbor zilnic la Roma, cel mai probabil in 2011”, mai declara oficialul Alitalia.
Operatorul aerian a transportat anul trecut, pe cursele din si catre Romania, 90.000 de pasageri. “Am terminat anul cu o cota de piata de 2,7% pe intrega piata aeriana si de 4-5% pe relatia Romania-Italia”, spune Rottino, care adauga ca in 2006, cel mai bun an al Alitalia in Romania, linia aeriana detinea o felie de 10% din piata.
Pentru 2010 Alitalia isi propune sa ajunga la 100.000 de pasageri in Romania, ceea ar fi similar, potrivit sefului Alitalia, unei cote de piata de 4%. “In primele 2 luni din 2010 am transportat 23.000 de pasageri pe rutele din si catre Romania, in crestere cu 7% fata de 2009”, spune reprezentantul liniei aeriene.

"Low-cost-ul nu este reteta pentru Romania”

Chiar daca are tarife promotionale care ar putea usor concura cu operatorii low-cost (89 euro - Bucuresti-Milan), Alitalia sustine ca tinteste doar turistii de business pe piata locala. “Avem contracte cu majoritatea investitorilor italieni importanti prezenti in Romania, care, atunci cand zboara in interes de afaceri, aleg Alitalia. Este foarte imbucurator faptul ca 30% dintre pasagerii nostri sunt romani, o parte dintre ei cu afaceri in Italia”, sustine Rottiono.
Desi segmentul low-cost a acaparat aproape jumatate din piata aeriana locala, Rottino nu crede ca operatorii cu tarife scazute sunt reteta pentru Romania si estimeaza ca, pe termen lung, acestia vor scadea mult si chiar vor disparea. “Companiile low-cost supravietuiesc in Romania doar datorita traficului etnic generat de milioanele de romani care muncesc in prezent in Italia sau Spania. Odata cu dezvoltarea economica a Romaniei, acesti oameni se vor intoarce si atunci low-costul va ramane fara majoritatea pasagerilor”, preconizeaza seful Alitalia, care crede in dezvoltarea traficului de business intre cele doua tari.
In aceste conditii, Alitalia continua sa zboare doar pe aeroporturile principale din Italia care deservesc cel mai bine oamenii de afaceri. “Suntem singura companie din Romania care zboara pe Milano Linate, aflat in mijlocul orasului Milano. Atat operatorii low-cost, cat si Lufthansa zboara pe Malpensa, care este la 50 de kilometri departare de oras. Pentru oamenii de afaceri orice minut este important”, exlica italianul.
In prezent, Alitalia are o cota de piata de 95% pe ruta Bucuresti-Milano Linate si 67% pentru Roma Fiumicino.
Rottino explica si necesitatea promotiilor pe care companiile aeriene traditionale le practica in mod frecvent incepand de anul trecut. “Promotiile iti asigura cash-flow, chiar daca profitabilitatea are de suferit. Prin aceste promotii se vand circa 25-30% dintre bilete disponibile, restul fiind completate cu o saptamana sau chiar o zi inaintea zborului, avand in vedere ca oamenii de afaceri rezerva pe ultima suta de metri”.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Joi 18 Mar 2010, 11:53

Singurul lucru pe care nu il inteleg este numarul de zboruri. Alitalia are in prezent zilnic 2 zboruri de Roma si unul de Linate deci 21 total. Si ma refer la zboruri operate cu aeronave Alitalia. Iar la Bari si Venetia nu zboara direct...
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Mar 20 Apr 2010, 08:42

Titlu: Seful Alitalia Romania, blocat in Italia: Sper sa ajung in noaptea asta la Bucuresti
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/84058/Seful-Alitalia-Romania-blocat-in-Italia-Sper-sa-ajung-in-noaptea-asta-la-Bucuresti.html
Autor: Roxana Grosu
Data: 20.04.2010

Citat :
Seful Alitalia Romania, blocat in Italia: Sper sa ajung in noaptea asta la Bucuresti

Marco Rottino, seful Alitalia Romania, este unul dintre sutele de mii de pasageri care nu pot ajunge la destinatie.
De cand a fost numit la conducerea filialei locale al Alitalia (in vara anului trecut), Marco Rottino este unul dintre managerii care fac “naveta”. Astfel, italianul paraseste Bucurestiul vineri seara si pleaca spre orasul natal, Napoli, pentru ca duminica seara sa revina in Romania. “Acum sunt in Napoli, de unde se poate zbura, insa astept sa se deschida aeroporturile din Romania. Sper ca in noaptea de luni spre marti sa ajung la Bucuresti”, a declarat, pentru Wall-Street, seful Alitalia.

Pierderile nu vor fi la nivelul lui 11 septembrie

Chiar daca IATA (Asociatia Internationala a Transportului Aerian) estimeaza pierderi mai mari pentru industrie decat cu ocazia atentatelor de la 11 septembrie 2001, seful Alitalia crede ca o astfel de discutie este prematura. „Personal, nu cred ca pierderile vor fi mai mari decat cele cauzate de atentatele din SUA. Pana nu se termina aceasta criza si nu vom vedea cati pasageri cer restituirea banilor, este prematur sa vorbim”, a mai declarat Rottiono, care a adaugat ca operatorul pe care il reprezinta va oferi pasagerilor posibilitatea reprogramarii zborurilor.
„Pasagerii afectati de aceasta situatie vor putea sa isi reprogrameze data zborului pana, cel tarziu, 31 mai”, a explicat Rottino.
Potrivit acestuia, prima cursa Alitalia care va opera astazi, daca decizia de deschidere a aeroportului Otopeni va ramane valabila, este zborul Bucuresti-Roma, cu plecare la 6.30. „In Italia doar partea de nord este inchisa zborurilor, asa ca pe Roma se circula”, a mai spus seful Alitalia.
El a mai adaugat ca este de acord cu decizia guvernelor de a inchide aeroporturile si spatiile aerine. „Siguranta pasagerilor este cea mai importanta, asa ca decizia de a inchide spatiul aerian este una buna, avand in vedere ca motoarele avioanelor pot fi afectate semnificativ de acea cenusa”, a mai declarat oficialul Alitalia.

Pasagerii Malev au ales transportul terestru

Potrivit Madalinei Cretu, managerul general pe Romania al ungurilor de la Malev, o parte din pasagerii care isi rezervasera zboruri pentru aceste zile au ales varianta transportului terestru. „Cei care aveau treburi urgente de rezolvat au ales sa plece cu masina sau cu trenul, avand in vedere ca distanta nu este atat de mare”, a declarat Cretu, pentru Wall-Street.
Ea a mai spus ca este imatur de luat in discutie amploarea pierderilor pe care le vor inregistra companiile aeriene. „Vorbim despre un fenomen care nu s-a incheiat inca, asa ca nu putem vorbi acum despre pierderi”, a mai spus Cretu.
Pana in prezent, compania Malev a anulat astazi 3 zboruri in relatia cu Romania. „Chiar daca Timisoara a fost deschis de dimineata, Budapesta este inchis pana la ora 15, asa ca nu am putut zbura”, a explicat oficialul Malev.
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Lun 05 Iul 2010, 15:29

http://www.flightglobal.com/articles/2010/07/01/343954/alitalia-listed-as-customer-for-20-superjets.html

Poate si la Bucuresti, daca nu de la Malev.
Sus In jos
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Lun 05 Iul 2010, 16:50

A doua zi lucrurile s-au pus diferit:

Titlu: Sukhoi backtracks after listing Superjets for Alitalia
Sursa: http://www.flightglobal.com/articles/2010/07/02/344010/sukhoi-backtracks-after-listing-superjets-for-alitalia.html
Autor: David Kaminski-Morrow
Data: 02.07.2010

Citat :

Russian airframer Sukhoi is backpedalling from information in its annual report pointing to an agreement from Alitalia for its Superjet 100 aircraft.

The manufacturer is claiming that a table detailing its order backlog, and which listed a firm 20-aircraft commitment from the Italian flag-carrier, was published "erroneously".

"In the backlog table certain airlines are mentioned by mistake," insists Sukhoi. "The same table mistakenly mixed firm orders with slot allocations."

Sukhoi hastily withdrew the annual report after ATI reported the apparent Alitalia agreement, republishing it with the backlog table removed.

"New orders are expected to be signed at Farnborough," says the airframer, without giving further details.

The information in the table had listed 123 aircraft as firm orders, from eight customers, although the backlog appeared to have undergone amendments since June 2009 when the airframer registered orders for 122 Superjets, from nine customers.

Aeroflot and Armavia still have a total of 32 Superjets on order. These carriers are set to receive the first deliveries of the type.

Bu two Russian carriers - AirUnion and Dalavia - have ceased operations and Sukhoi is no longer counting their combined order for 21.

Russian lessor Avialeasing has 24 in the backlog and a spokeswoman for Sukhoi says the 10-strong order for Finance Leasing Company is still intact, although the annual report listed these as two firm and eight optioned aircraft. Finance Leasing Company signed an agreement last August to supply two Superjets to Siberian carrier Yakutia.

The Sukhoi spokeswoman says there are three non-Russian customers for the Superjet: ItAli Airlines with an order for 10, Asset Management Advisors with five, and an undisclosed customer for 20.

But Sukhoi's backlog table in its annual report, before the data was removed, indicated a different composition. It listed ItAli's order but also included 20 aircraft against Alitalia's name, and attributed another 15 and 20 Superjets to customers respectively identified as SOGECA and ACE.
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Joi 08 Iul 2010, 13:07

Titlu: Alitalia a intrat in grupul Air France – KLM - Delta Air Lines
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/88922/Alitalia-a-intrat-in-grupul-Air-France-KLM-Delta-Air-Lines.html
Autor: Roxana Grosu
Data: 07.07.2010

Citat :
Alitalia a intrat in grupul Air France – KLM - Delta Air Lines

Linia aeriana Alitalia a aderat la grupul Air France - KLM si Delta Air Lines, joint-venture lansat in 2009, care permite companiilor partenere impartirea costurilor si a profiturilor pe propriile rute transatlantice

Datorita acestui joint-venture intre cele patru companii, pasagerii au acces privilegiat la cea mai mare retea transatlantica din lume, cu aproape 250 zboruri si 55.000 de locuri pe zi.

Prin adeziunea Alitaliei, joint-venture-ul exprima circa 26% din intreaga capacitate transatlantica, cu venituri anuale estimate la peste 10 miliarde de dolari.

Roma se alatura astfel oraselor Amsterdam, Atlanta, Detroit, Minneapolis, New York si Paris, ca hub principal al joint-venture-ului, cu ulterioare legaturi transatlantice de la Cincinnati, Milano Malpensa, Memphis si Salt Lake City. Perimetrul geografic al joint-venture-ului include toate zborurile intre America de Nord si Europa, intre Amsterdam si India si intre America de Nord si Tahiti. "Traficul transatlantic reprezinta una dintre pietele cele mai strategice si competitive”, a declarat Rocco Sabatelli, CEO Alitalia.

Participarea Alitalia la joint-venture devine valida din 1 aprilie 2010 si este parte dintr-un acord pe termen lung, valabil pana la 31 martie 2022.




Sus In jos
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Joi 02 Sept 2010, 09:55

Titlu: Veniturile Alitalia au crescut cu 13% in S1
Sursa: wall street
Autor: ***
Data: 01.09.2010

Citat :
Veniturile inregistrate de grupul italian Alitalia in primul semestru al anului au fost de 1,48 miliarde euro, cu o crestere de 13% in comparatie cu primul semestru al anului precedent (1,31 miliarde euro).

Linia italiana a transportat 10,6 milioane pasageri in primul semestru din 2010, in crestere cu 3% fata de perioada similara a anului precedent.

Avansul s-a realizat in special datorita activitatilor intercontinentale si internationale, care au inregistrat cresteri de 22,9% si respectiv 7,6 % a numarului de pasageri transportati.

In acelasi interval, linia aeriana a raportat un grad mediu de ocupare de 68%, cu o crestere de 9,3 puncte fata de aceeasi perioada a anului trecut (58,7%).

Pierderile inregistrate au fost la jumatate in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, in ciuda majorarii costului combustibilului, a majorarii costurilor fortei de munca si a efectelor economice rezultate din limitarea traficului aerian in urma eruptiei vulcanice din Islanda.

Datoria financiara neta calculata la 30 iunie este de 783 milioane euro, cauzata in special de datoria pentru flota de avioane proprii ( 837 milioane euro).

La data de 30 iunie 2010, flota Alitalia continea 156 de avioane, dintre care 9 Airbus A320 noi, livrate in cursul anului 2009 si 5 in primul semestru al anului 2010. La acestea s-au adaugat 2 Airbus A320 si 2 Airbus A330, ambele categorii fiind noi si livrate in luna iulie.

La toate celelalte 46 Airbus de raza medie apartinand companiei Alitalia a fost aplicat planul de modernizare a cabinelor, cu o investitie de peste 20 milioane euro.

In primele 6 luni, frecventa zborurilor a fost de 99,6% si punctualitatea de 82,5%, inregistrand cresteri de 11 puncte comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009 (71,6%).

Compania italiana opereaza 19 zboruri saptamanale in relatia cu Romania, din Bucuresti catre Roma, Milano, Bari si Venetia.

Operatorul aerian a transportat anul trecut, pe cursele din si catre Romania, 90.000 de pasageri, iar pentru acest an isi propune sa depaseasca 100.000 de pasageri.
Sus In jos
robert24
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 123
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 25/10/2010

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Lun 25 Oct 2010, 15:48

Salutare in primul rand. Sunt nou pe acest forum Smile

Aseara m-am intors de la Roma cu un A320 destul de nou apartinand AirOne: EI-DSG. Avionul arata foarte bine, iar toate scaunele au LCD-uri, avand posibilitatea sa selectezi intre 4 programe video sau 15 programe audio. (trebuie sa vii tu cu casti). Mi-a placut ca tot zborul mi-a oferit informatii despre viteza si altitudine, si desi a plecat de la Roma cu intarziere de peste o ora, a recuperat foarte mult pe drum, jumatate parcurgand-l cu viteaza de peste 1000km/h Smile Maxim am vazut 1030km/h. Nu prea se intampla asa ceva in mod curent.
Oricum, fata de MD-8x cu care mai mersesem acum cativa ani, e un mare progres.
Sus In jos
llobregat
Membru activ


Numarul mesajelor : 756
Varsta : 25
Localizare : Bucharestork
Data de inscriere : 23/03/2008

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Joi 05 Mai 2011, 16:13

Zboruri anulate in Italia pe 6 mai din cauza grevei generale
Sus In jos
http://www.airbuzz.ro
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Lun 19 Dec 2011, 07:34

Titlu: Alitalia ar vrea sa fuzioneze cu Air France
Sursa: dailybusiness.ro
Autor: ***
Data: 17.12.2011

Citat :
Alitalia a avut convorbiri la nivel inalt privind o posibila fuziune cu Air France-KLM, operator care detine deja un sfert din capitalul companiei aeriene italiene, scrie publicatia Il Messaggero, citata de The Economic Times.

Reprezentantii Alitalia s-au intalnit vineri, la Paris, cu seful grupului Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta. La discutii a participat si Gaetano Micciche, responsabilul ramurii de investitii a bancii Intesa Sanpaolo, care a contribuit la intocmirea acordului din 2008 care a salvat Alitalia de la un faliment iminent.

Contactata de AFP la Paris, Air France nu a avut pana sambata la pranz nicio reactie la aceste informatii. Marti urmeaza sa aiba loc un consiliu de administratie al Alitalia.

Compania Alitalia a avut de suferit din cauza dificultatilor economiei italiene si a crizei datoriilor din zona euro si, potrivit Il Messaggero, anticipeaza pierderi nete de 60 -70 milioane de euro pentru 2011.

Totodata, publicatia italiana a scris ca actionarii italieni au devenit nerabdatori si incearca acum sa puna capat perioadei de blocaj care impiedica transferul de actiuni la Air France-KLM pana in octombrie 2013.

Acordul pentru privatizarea si salvarea Alitalia a fost incheiat in timpul guvernului lui Silvio Berlusconi si a vizat prevenirea preluarii controlului de catre Air France-KLM, mentinand astfel caracterul national al companiei.


Alitalia, care era in pragul falimentului in 2008, a fost preluata de o alianta a unor mari firme italiene si a fuzionat cu Air One, cea de a doua companie din Peninsula.

In martie 2009, grupul aerian franco-olandez Air France-KLM a finalizat achizitia unei participatii de 25% in cadrul companiei Alitalia, prin subscrierea la o majorare de capital, pentru 323 milioane euro.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Joi 26 Ian 2012, 21:04

Alitalia isi doreste sa fuzioneze cu rivalele mai mici din peninsula : Windjet si Blue Panorama. Deocamdata nu se cunoaste o data pentru care e prevazuta miscarea.

Sursa
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Joi 19 Apr 2012, 23:42

Alitalia si-a vopsit 2 avioane in livery SkyTeam : in B777 si in Embraer. Sa speram ca macar pe cel de-al 2-lea sa il vedem in Romania.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Alitalia (AZ / AZA)   Astazi la 04:15

Sus In jos
 
Alitalia (AZ / AZA)
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Companii aeriene in Romania - Airlines in Romania-
Mergi direct la: