AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Ryanair (FR / RYR)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 02 Mar 2010, 12:57

Mengelaus a scris:
Metoda bossului de la Ryanair e veche si arhicunocuta, si anume prin aceste anunturi gen "wc cu taxa" isi face reclama gratuita. Scoate o bomba de asta pe gura cum ca taxeaza intrarea la wc sau studiaza cum sa-i faca pe oameni sa calatoreasca in picioare si toata lumea vorbeste de Ryanair cate doua saptamani pe toate canalele media. Simplu si ce e mai important, gratis!

De acord, dar tine Very Happy Bravo lui, e baiat destept.

Ideea mea era insa de a vedea schimbarile la o scara un pic mai globala si nu de a ma limita la Ryanair. O migrare a serviciilor tip "low-cost" in randul companiilor "de linie" e din ce in ce mai prezenta.

Ce va urma ? Realistic vorbind si detasându-ne de fanfaronadele bossului de la Ryanair...
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 02 Mar 2010, 14:52

Pai mie mi se pare normala aceasta linie.
Acum ceva timp era un privilegiu sa zbori. Nu-si permiteau sa zboare decat oameni de o anumita conditie, oameni ce aveau nevoie de anumite servicii. De aceea era considerat ceva firesc sa ti se ofere de baut si de mancat gratis, sa fie tot timpul cineva langa tine care sa te intrebe daca tie cald sau frig si daca iti mai doreste sufletelul ceva. Cu timpul preturile au mai scazut, din ce in ce mai multi oameni au inceput sa calatoreasca si zborul nu a mai fost un lux accesibil doar pentru cativa privilegiati. Asa ca au aparut Bussiness Class si First Class pentru ca oamenii sa se poata diferentia dupa conditia sociala sau puterea financiara. Dar preturile au scazut in continuare si companiile aeriene si-au dat seama ca din banii pe care ii percep pentru un bilet la economy class nu le renteaza sa mai acorde anumite servicii cum ar fi mancarea calda sau bauturile fara limita....asta mai ales ca trebuie sa reduca preturile si mai mult pentru a putea fi competitive pe o piata a low-costului. Si atunci singura solutie e posibila e sa ofere doua servicii total diferite pe un singur avion: economy-low cost si bussiness pentru privilegiati. Asta impreuna cu o crestere a dimensiunii aeronavelor pentru a putea transporta cat mai multi pasageri odata. Cam asta e, pe foarte scurt si in linii mari, parerea mea despre schimbarile ce vor urma in aviatia comerciala.
Sus In jos
VicMures
Membru activ


Numarul mesajelor : 314
Varsta : 26
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 29/12/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Joi 04 Mar 2010, 22:03

Am inteles ca cei de la Ryanair vor sa inceapa zborul la Mures. Cica vor sa infiinteze si o baza operationala acolo. Are cineva mai multe info din surse credibile ? Daca da, va rog sa ma anuntati si pe mine ca sunt tare curios. Multumesc.
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Lun 08 Mar 2010, 20:06

Va rog frumos, nu mi-o luati in nume de rau... nu vreau sa fiu carcotas sau tendentios insa vreau sa va cer niste detalii in legatura cu un zvon auzit. E adevarat ca actualul dir al Aeroportului din Timisoara il acuza pe cel vechi ca ar fi incasat un milion si jumatate de euro de la Wizz Air pentru a-i primi pe acestia pe aeroport? Cine mi-a povestit, a mentionat si o posibila ancheta la MT. Eu voi intreba maine la MT despre ce-i vb, insa vreau sa va intreb care-i toata politica asta cu platitul pentru a lasa pe cineva sa opereze sau pentru a-l atrage(ex. Ryanair pe OTP)?
Sus In jos
Thomas
Membru activ


Numarul mesajelor : 904
Varsta : 52
Localizare : Göttingen
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Lun 08 Mar 2010, 20:57

claudiup a scris:
Va rog frumos, nu mi-o luati in nume de rau... nu vreau sa fiu carcotas sau tendentios insa vreau sa va cer niste detalii in legatura cu un zvon auzit. E adevarat ca actualul dir al Aeroportului din Timisoara il acuza pe cel vechi ca ar fi incasat un milion si jumatate de euro de la Wizz Air pentru a-i primi pe acestia pe aeroport? Cine mi-a povestit, a mentionat si o posibila ancheta la MT. Eu voi intreba maine la MT despre ce-i vb, insa vreau sa va intreb care-i toata politica asta cu platitul pentru a lasa pe cineva sa opereze sau pentru a-l atrage(ex. Ryanair pe OTP)?

Mi-e foarte, foarte greu sa cred asa ceva. De regula este exact invers, adica aeroporturile trebuie sa le dea bani (indirect prin reduceri/scutiri de taxe, publicitate etc.) companiilor LC ca acestea sa opereze acolo, ideea fiind ca aeroporturile sa-si recupereze acesti bani din veniturile auxiliare generate de fluxul mare de pasageri.

Umila mea parere: se cauta/inventeaza motive pentru a scapa de fostul director si care poate intenteaza chiar un proces din cauza desfacerii contractului de munca asa cum s-a facut. Trebuie stiut ca fosta conducere din câte se pare nu prea a fost cu "baietii destepti" care acuma sunt la putere si în consecinta ... Evil or Very Mad
Sus In jos
Iulius
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 162
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/04/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Lun 08 Mar 2010, 21:13

claudiup a scris:
(ex. Ryanair pe OTP)?
Rolling Eyes Eu nu inteleg exemplu asta. Ryanair nu opereaza si nu a oprerat niciodata de pe OTP.
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Lun 08 Mar 2010, 21:16

Sustin parerea lui Thomas !
Mi se pare aiurea , nu e TSR in postura sa puna asemenea conditii !!! Iar suma (un milion jumate de euro) este de domeniul absurdului !
Din cate stiu eu , "noul director" e un client al partidului lui Berceanu , Idolu probabil ca stie multe si se incearca sa i se inchida gura !

Claudiu , Ryanair pe OTP ? Niciodata !
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 01:01

Am dat acel exemplu pentru ca atunci cand s-a incercat aducerea Ryanair pe OTP, compania a cerut bani. Nu stiu daca cei de la Constanta le-au dat ceva, insa la Bucuresti stiu din mai multe surse sigure aceasta varianta. S-a intamplat in primul mandat al actualului ministru al Transporturilor, iar acesta a insistat ca, in cazul in care Ryanair va opera in RO, sa vina pe OTP si nu pe Baneasa. Cred ca pur si simplu din motive legate de posibilitatea procesarii unui flux mare de pasageri...

Ne poate spune cineva care stie ca lumea, si aici ma refer la legislatia din domeniu, care sunt conditiile acestor plati/comisioane cand vine o companie pe un aeroport? Cine cui plateste si de ce?
Sus In jos
malev2009
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 523
Varsta : 34
Localizare : Targu-Mures
Data de inscriere : 24/09/2009

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 09:38

Pai si la Targu Mures vor sa introduca curse spre Pisa si Milano in prima faza si singurul obsacol e 150.000 de euro bani pt publicitate si daca Ryanair primeste 150,000 de euro pe an de la diferite autoritati (Consiliul Judetean Mures, Prefectura, Primaria, Departamentul de Comert si Industrie, Sighisoara, Sovata, Bistrita, Harghita, Covasna, mai mult ca sigur vor deschide rute din Targu Mures plus ca aeroportul trebuie sa indeplindeasca anumite conditii tehnice iar aceste trebuie sa fie publicate in AIP-ul (Aeronautical Information Publication) si de exemplu si oamenii de afaceri si autoritatile locale din Timisoara,Cluj sa Bucuresti platesc taxa asta de publicitate si celor de la Wizzair!Si cu siguranta mai sunt si alte chestii referitoare la costurile aeroporturilor,adica sa fie scazute!
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4709
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 09:49

malev2009 a scris:
[...] plus ca aeroportul trebuie sa indeplindeasca anumite conditii tehnice iar aceste trebuie sa fie publicate in AIP-ul (Aeronautical Information Publication)!
Asta se rezolva in cateva minute cu o baza NOTAM, dupa care in momentul in care se tiparesc si se publica amendamentele, modificarile respective se publica in AIP. Problema la TGM (ca de altfel pe multe aeroporturi de la noi) is conditiile tehnice... Wink
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 10:31

malev2009 a scris:
... si de exemplu si oamenii de afaceri si autoritatile locale din Timisoara,Cluj sa Bucuresti platesc taxa asta de publicitate si celor de la Wizzair!Si cu siguranta mai sunt si alte chestii referitoare la costurile aeroporturilor,adica sa fie scazute!

Usor cu pianul pe scari !!!! Nimeni , niciodata nu a auzit ca Wizzair sa ceara "oamenilor de afaceri sau autoitatilor" sa plateasca "taxa asta de publicitate" !!! In special mentionarea "oamenilor de afaceri" mi se pare dubioasa.

Orice companie aeriana cand vrea sa opereze pe un aeroport care abia asteapta sa ii primeasca , va veni pe pozitii "de forta" si va cere reduceri semnificative de taxe . Indiferent ca e vorba de o companie low cost sau nu ! La asta se reduce aria de "facilitati" . Ryanair este cea care "a inventat" contractul acesta de "publicitate a regiunii/aeroprtului" si pe care il cere cam peste tot. Tin minte ca a plecat de pe unele aeroprturi spaniole dupa ce consiliile locale au refuzat sa innoiasca asemenea contracte. Daca tineti minte , FR a incetat operarea pe ARW exact in urma unui conflict de acest gen !
Mie mi se pare putin probabil ca autoritati din Mures (ba vad ca adaugi ai altele din regiune - Sighisoara , Sovata , Bistrita , Covasna , Harghita) sa poata plati asemenea sume . Cu exceptia CJ Mures , care e proprietar al aeroportului , celelalte au si o imposibilitate legala de a face plati pt o entitate care nu e in aria lor (iar Prefectura Mures e chiar hilar sa fie pusa la plata , e doar un oficiu guvernamental de teritoriu , nici nu e ordonator de credite) . Probabil ca la Constanta a fost mai simplu , prin acea asocatie de promovare a litoralului , nu stiu exact datele.

Cat priveste FR la OTP , la taxele de pe OTP mi se pare putin probabil sa vedem avioanele lui O'Leary acolo . Nu uitati ca vorba umbla libera , si OTP ar avea o uriasa problema de gestionat : protestul tuturor celorlalte companii care opereaza pe OTP .

LE : Sa nu fiu inteles gresit , nu am nimic impotriva venirii FR pe orice aeroport romanesc , desi calitatea serviciilor e execrabila , iar cei care urmariti forumurile de afara poate intelegeti de ce spun asta (pe langa experientele personale cu FR) . Sa de Domnul sa fie TGM (sunt curios daca in bunul spirit FR , destinatia nu va fi cumva TgMures/Cluj Exclamation ) , desi umbla zvonuri ca ar putea fi vorba de Satu Mare (SUJ) . Cu ce sunt impotriva , si asta o spun raspicat , e stilul haiducesc al irlandezilor , lipsa totala de cultura aviatica si "mi-se-rupismul" .
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 12:19

Tocmai am vb cu Corina Lupulescu, purtatorul de cuv al aeroportului din Timisoara care mi-a confirmat ca treaba cu Wizzul e un simplu zvon. Vazut din exterior acest domeniu al aviatiei pare foarte eliitst si frumos... in realitate, ce se ascunde in culise... :-)
Sus In jos
silver
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 59
Localizare : What`s worse than Baneasa?
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 14:08

Sa nu fie cu suparare, sunt doar curios mai ceva ca matza: Claudiu, chestia cu AIT si WIZZ (plus alte 2 firme) a aparut pe 7 jan in catavencu, sub titlul "Pilotul Berceanu prabuseste Aeroportul TSR". Un articol atipic pentru cei de la depart investigatii al revistei 1.pt ca le cam lipsesc sursele in tot ce e scris acolo, 2 pt ca n-am vazut o urmare, o ancheta reala, asa ca ramane ceva cu miros de provocare si nu de articol serios. Tu ai auzit zvonul recent si acum tatonezi? Pentru ca daca e macar un sambure de adevar in povestea asta nu vad cum te-ar ajuta purtatorul de cuvant AIT chiar daca s-a schimbat conducerea AIT si nici MT cata vreme nu apar informatii publice referitoare la o ancheta, ori tu mergi pana acum pe ce ti se declara la nivel public din partea unei institutii plus un zvon (in afara celor discutate pe forum, pt ca nu sunt declaratii ci opinii). Deci .... intentionezi sa faci o ancheta jurnalistica?
Tind sa dau crezare opiniilor exprimate de Calin, dar sunt curios, again... daca un aeroport, chiar si unul maricel ca AIT, se trezeste cu cereri de la mai multi operatori low cost decat poate duce (adica realist vorbind intelegerea si contractele incheiate sa nu fie pierdere pentru nici una din parti) si tinand cont de capacitatea tehnica disponibila? Se poate suspecta conducerea de ceea ce auzim aici ca zvon? Intreb si io ca paranoicul obisnuit sa aud de deal uri preferentiale facute in favoarea catorva si in defavoarea multora (in general nu doar in aviatie).
Sunt doar intrebari, nu sustin ca stiu legislatia in domeniu sau usitzele nevazute de pe langa ea. Neutral Thank you for your time.

Silver.
Sus In jos
Iulius
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 162
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/04/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 14:19

CalinCLJ a scris:


LE : Sa nu fiu inteles gresit , nu am nimic impotriva venirii FR pe orice aeroport romanesc , desi calitatea serviciilor e execrabila , iar cei care urmariti forumurile de afara poate intelegeti de ce spun asta (pe langa experientele personale cu FR) .
Cu aliniatul asta ai stricat bunatate de post.
Nu stiu ce experiente ai tu, insa eu am la activ 8 zboruri cu ei, dintre care o singura intarziere saptamana trecuta (Pisa - Girona) din cauza grevei controlorilor de trafic francezi. Au intarzial 1 ora. Ca o remarca, Wizzul ce m-a adus in tara a intarziat ~4ore datorita aceleasi greve.
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 15:25

Iulius a scris:
CalinCLJ a scris:


LE : Sa nu fiu inteles gresit , nu am nimic impotriva venirii FR pe orice aeroport romanesc , desi calitatea serviciilor e execrabila , iar cei care urmariti forumurile de afara poate intelegeti de ce spun asta (pe langa experientele personale cu FR) .
Cu aliniatul asta ai stricat bunatate de post.
Nu stiu ce experiente ai tu, insa eu am la activ 8 zboruri cu ei, dintre care o singura intarziere saptamana trecuta (Pisa - Girona) din cauza grevei controlorilor de trafic francezi. Au intarzial 1 ora. Ca o remarca, Wizzul ce m-a adus in tara a intarziat ~4ore datorita aceleasi greve.

Poti gasi singur zeci ,. sute de opinii ca ale mele in toate forumurile occidentale. Nu fac eu nota discordanta , nu sunt un carcotas sau un "Gica Contra".
Am zburat de cateva ori in spatiul britanic , UK si Rep Of Ireland si imi mentin parerea : totul e in graba , avioanele nu sunt curatate , personalul e la cel mai low nivel de profesionalism (ma refer la cel care intra in contact cu publicul).
Se poate discuta , desigur , mult pe aceasta tema si nu cred ca aici e locul.
O sa spuneti ca face parte din model , dar un turnaround de 25 de min nu duce decat la aceste neplaceri. In rest , sa fie sanatosi , sa zboare cat mai multi cu ei si sa ajunga la 100 mil de pax / an !
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 17:54

silver a scris:
Sa nu fie cu suparare, sunt doar curios mai ceva ca matza: Claudiu, chestia cu AIT si WIZZ (plus alte 2 firme) a aparut pe 7 jan in catavencu, sub titlul "Pilotul Berceanu prabuseste Aeroportul TSR". Un articol atipic pentru cei de la depart investigatii al revistei 1.pt ca le cam lipsesc sursele in tot ce e scris acolo, 2 pt ca n-am vazut o urmare, o ancheta reala, asa ca ramane ceva cu miros de provocare si nu de articol serios. Tu ai auzit zvonul recent si acum tatonezi? Pentru ca daca e macar un sambure de adevar in povestea asta nu vad cum te-ar ajuta purtatorul de cuvant AIT chiar daca s-a schimbat conducerea AIT si nici MT cata vreme nu apar informatii publice referitoare la o ancheta, ori tu mergi pana acum pe ce ti se declara la nivel public din partea unei institutii plus un zvon (in afara celor discutate pe forum, pt ca nu sunt declaratii ci opinii). Deci .... intentionezi sa faci o ancheta jurnalistica?
Tind sa dau crezare opiniilor exprimate de Calin, dar sunt curios, again... daca un aeroport, chiar si unul maricel ca AIT, se trezeste cu cereri de la mai multi operatori low cost decat poate duce (adica realist vorbind intelegerea si contractele incheiate sa nu fie pierdere pentru nici una din parti) si tinand cont de capacitatea tehnica disponibila? Se poate suspecta conducerea de ceea ce auzim aici ca zvon? Intreb si io ca paranoicul obisnuit sa aud de deal uri preferentiale facute in favoarea catorva si in defavoarea multora (in general nu doar in aviatie).
Sunt doar intrebari, nu sustin ca stiu legislatia in domeniu sau usitzele nevazute de pe langa ea. Neutral Thank you for your time.

Silver.

Silver, nu am deocamdata nici o intentie. Sa zicem ca pur si simplu ma documentez. Am auzit un zvon si vreau sa vad despre ce-i vorba. De pe forum speram sa aflu care-i regimul asta al banilor dat de operator aeroportului sau invers. Exista vreo lege care reglementeaza aceste tranzactii?
Era normal sa intreb purtatorul de cuvant, intrucat, cine mi-a povestit scenariul respectiv a mentionat ca actualul director s-a autosesizat si ca la MT se desfasoara o ancheta. Nici un purtator de cuvant nu ar ascunde asa ceva... cel putin nu ar spune un "Nu" hotarat :-)
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 19:32

claudiup a scris:

De pe forum speram sa aflu care-i regimul asta al banilor dat de operator aeroportului sau invers. Exista vreo lege care reglementeaza aceste tranzactii?

Pai singura metoda pe care o stiu eu prin care cineva poate da bani, fara a primi ceva in schimb este sponsorizarea, nu?
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 21:23

Nu , Mengelaus , nu sponsorizare. Exista posibilitatea unui contract de promovare . In care , sa spunem , CJ Mures , interesata de aparitia unor curse FR pe aeroportul de la Vidrasau , e de acord sa incheie un "parteneriat" prin care imaginea Muresului sa fie promovata pe site-ul FR , pe aeronave (eventual) , sau stiu eu ce alte forme de promovare.
Asta dupa logica elementara . Legislatia romaneasca e extrem de restrictiva insa , CJ Mures e sub lupa Curtii de Conturi , si orice face si cheltuie trebuie sa respecte rigori care fac aproape imposibila o asemenea actiune. E vorba de licitatie , e vorba de achizitii prin platforma electronica a MF , etc.
Pomeneam ca la CND e posibil sa fi fost mai usor , intrucat acolo exista acea asociatie Litoral care putea deveni partenerul FR in acest demers de a "plati" cursele.
Pe de alta parte mie mi se pare extrem de pagubos si extrem de riscant sa faci , ca autoritate publica , o asemenea actiune. Cunoastem toti FR si stim ca daca li se pare lor ca o musca e prea bazaitoare , isi iau jucariile si pleaca. Sa te tii apoi acuze si dezvaluiri !

Pe site-ul aeroportului exista un comunicat care defalca taxele si costurile , precum si reducerile de care companiile aeriene beneficiaza functie de frecventa zborurilor si tipul de aeronava. Un calcul simplu arata ca fiecare zbor poate avea o reducere de taxe de 1,050 euro . Oricum taxele pe TGM (cele standard) sunt cam la 50% sub cele de la CLJ , reducerea suplimentara de care pomeneam ar face fericita orice companie. Probabil numai pe O'Leary il lasa insensibil !

Pentru TGM mi-as dori , sincer , alt low-cost decat FR. Chiar daca se supara unii , imi pastrez parerea ca au servicii proaste si ar fi de preferat ca Runcanu si CJ Mures sa incerce altceva.

In fine , e o discutie care suporta multe argumente ! ramane de vazut ce se va intampla !
Sus In jos
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 22:23

CalinCLJ a scris:
Pentru TGM mi-as dori , sincer , alt low-cost decat FR. Chiar daca se supara unii , imi pastrez parerea ca au servicii proaste si ar fi de preferat ca Runcanu si CJ Mures sa incerce altceva.

Cred ca exagerezi. Si cand spun asta, nu ma refer la discutia despre serviciile FR, pentru ca intram in argumente subiective. Ma refer doar la faptul ca la cat de mult trafic are TGM la ora actuala, venirea lui FR acolo ar fi o bula de oxigen. Cu alte cuvinte, nu cred ca TGM-ul este in masura sa faca nazuri. Daca ma insel, va rog sa aduceti argumente.

In plus, nu ne-ar strica sa avem o cursa FR spre Londra, de exemplu. De oriunde din Romania. Sau spre Olanda, sau spre una dintre tarile nordice. Ca de rute spre Spania si Italia nu ducem lipsa.
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 23:17

mihairosioru a scris:
CalinCLJ a scris:
Pentru TGM mi-as dori , sincer , alt low-cost decat FR. Chiar daca se supara unii , imi pastrez parerea ca au servicii proaste si ar fi de preferat ca Runcanu si CJ Mures sa incerce altceva.

Cred ca exagerezi. Si cand spun asta, nu ma refer la discutia despre serviciile FR, pentru ca intram in argumente subiective. Ma refer doar la faptul ca la cat de mult trafic are TGM la ora actuala, venirea lui FR acolo ar fi o bula de oxigen. Cu alte cuvinte, nu cred ca TGM-ul este in masura sa faca nazuri. Daca ma insel, va rog sa aduceti argumente.

In plus, nu ne-ar strica sa avem o cursa FR spre Londra, de exemplu. De oriunde din Romania. Sau spre Olanda, sau spre una dintre tarile nordice. Ca de rute spre Spania si Italia nu ducem lipsa.

Mihai , vezi tu , de aia apreciez eu acest forum , ca putem avea opinii si pareri diferite !
Trebuie sa recunosti ca la scaderea calitatii serviciilor , FR a adus o importanta contributie , prin multe initiative discutabile si care doar APARENT se regasesc in preturi mai mici. Dar in fine , despre "balonul de oxigen" ( nu bula) pentru TGM , poate fi un argument ! E insa posibil ca "incalecarea" FR si WZZ pe doua aeroporturi la 80 de km distanta unul de altul sa nu fie benefica pentru nici unul din operatori. Mi se pare ca , din aceasta perspectiva , SUJ pare o solutie evident mai avantajoasa.

Cat despre Londra , sa iti amintesc ca , inafara de BUH , exista asemenea curse de pe BCM si SBZ (JOR) , CLJ si TSR (WZZ) . Destinatii spre tarile nordice , intr-adevar , astept si eu !
Sus In jos
malev2009
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 523
Varsta : 34
Localizare : Targu-Mures
Data de inscriere : 24/09/2009

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 23:19

CalinCj

''FR si WZZ pe doua aeroporturi la 80 de km distanta unul de altul sa nu fie benefica pentru nici unul din operatori.''

In eventualitatea ca ar opera de la TGM spre cele 2 destinatii,in primul rand ar fi un beneficiu pt cei din TGM si judet plus alte judete!Cu siguranta vor avea pasageri,noi cei din TGM nu vom mai fi nevoiti sa mergem de ex. in CLJ si as castiga timp si baniEu zic ca ar avea de pierdut WZZ dar la cati pasageri sun in CLJ nu cred ca o sa se simta si nu inteleg de ce nu ar fi un beneficiu pt aeroportul din TGM pt ca la cat trafic avem noi....????


Ultima editare efectuata de catre malev2009 in Mar 09 Mar 2010, 23:42, editata de 1 ori
Sus In jos
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Mar 09 Mar 2010, 23:31

CalinCLJ a scris:
Cat despre Londra , sa iti amintesc ca , inafara de BUH , exista asemenea curse de pe BCM si SBZ (JOR) , CLJ si TSR (WZZ) . Destinatii spre tarile nordice , intr-adevar , astept si eu !

Stiu, eu ma refeream la un alt operator in afara de Wizz si Blue. E seceta mare spre Londra, EasyJet s-a retras la nici macar un an de la deschiderea rutei, daca nu ma insel, AerLingus la fel...

CalinCLJ a scris:
Trebuie sa recunosti ca la scaderea calitatii serviciilor , FR a adus o importanta contributie , prin multe initiative discutabile si care doar APARENT se regasesc in preturi mai mici.

Bun, de acord, si eu imi dau seama ca, la servicii, RyanAir da rasol. Am zburat de suficiente ori cu ei si, spre comparatie, cu EasyJet, ca sa imi dau seama de asta. Dar, cat despre preturi, nimeni nu bate FR-ul, asadar nu inteleg ce ai vrut sa spui cu scaderea calitatii serviciilor care doar aparent se reflecta in preturi scazute.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Joi 11 Mar 2010, 16:10

Apropo de "subventiile" pe care le primeste Ryanair de la comunitatile locale, a aparut si in presa :

Titlu : Le "chantage" de Ryanair dénoncé à Pau, après une demande de quadrupler ses subventions
Sursa : http://www.libebordeaux.fr/libe/2010/01/-le-chantage-de-ryanair-d%C3%A9nonc%C3%A9-%C3%A0-pau-apr%C3%A8s-une-demande-de-quadrupler-ses-subventions.html
Autor : AFP
Data : 21/01/2010

Citat :
LOW COST - La communauté d'agglomération de Pau accuse depuis le début de la semaine Ryanair de "chantage financier" après que la compagnie aérienne à bas coûts a réclamé un brusque relèvement des subventions qu'elle perçoit pour la desserte de l'aéroport de Pau. Ryanair demande au total "de financer à hauteur de 1,4 million d'euros par an et pendant deux ans le maintien des deux lignes existantes, vers Londres et Charleroi (Belgique), et l'ouverture d'une nouvelle ligne vers Beauvais", a indiqué dans un communiqué la communauté d'agglomération de Pau-Pyrénées. Une demande, faite "dans l'urgence", et qui représente un "quadruplement des subventions accordées annuellement à cette compagnie" par les collectivités propriétaires de l'aéroport. Un responsable de la communauté d'agglomération dénonce un véritable "chantage financier" de la compagnie.

"La méthode de Ryanair auprès des collectivités territoriales est connue: pas de discussion face aux demandes de subventions pour le maintien ou la création de lignes low cost", indique la collectivité paloise. En cas de refus, la compagnie irlandaise "a fait savoir son intention de déplacer les lignes vers l'aéroport de Tarbes, mettant ainsi les territoires en concurrence de manière sauvage", a-t-elle précisé.

Martine Lignières-Cassou, maire de Pau et présidente de la communauté d'agglomération, a organisé lundi une "réunion d'urgence" au terme de laquelle cette collectivité "propose de porter sa participation à 250.000 euros, soit 2,5 fois plus qu'à ce jour". La subvention versée à Ryanair est à la charge de diverses collectivités territoriales ainsi que de la Chambre de commerce et d'industrie Pau-Béarn, gestionnaire de l'aéroport et "principal financeur du low cost", a indiqué un porte-parole de la CCI, sans préciser la répartition des sommes engagées.

La demande de Ryanair sera examinée vendredi lors d'une réunion du syndicat mixte de l'aéroport Pau-Pyrénées, qui réunit les propriétaires de l'aéroport - région Aquitaine, le département des Pyrénées-Atlantiques, la communauté d'agglomération de Pau-Pyrénées et 16 communautés de communes.

Le Conseil général de Charente, le 17 décembre, avait déjà dénoncé le "chantage" de Ryanair qui demanderait à ses partenaires publics une rallonge de 175.000 euros pour continuer à opérer depuis l'aéroport de Brie-Champniers

Low cost : Comunitatea din aglomeratia Pau acuza de la inceputul saptamanii compania Ryanair de "santaj financiar" dupa ce compania low-cost a cerut brusc o crestere a subventiilor pe care le primeste pentru deservirea aeroportului din Pau. Ryanair cere in total "finantarea cu suma de 1.4 milioane de euro pe an si timp de 2 ani pentru mentinerea celor 2 linii existente, spre Londra si Charleroi (Belgia), si deschiderea unei noi linii spre Beauvais", a indicat intr'un comunicat comunitatea din aglomeratia Pau-Pirinei. O cerere, facuta "in urgenta", si care reprezinta "o crestere de 4 ori a subventiilor acordate anual acestei companii" de catre colectivitatile proprietare ale aeroportului. Un responsabil al comunitatii aglomeratiei denunta un adevarat "santaj finaciar" al companiei.

"Metoda celor de la Ryanair fata de comunitatile locale este cunoscuta : fara discutii referitoare la cererile de subventii pentru mentinerea sau crearea liniilor low'cost", indica colectivitatea din Pau. In caz de refuz, compania irlandeza "a facut cunoscuta intentia sa de a deplasa aceste linii pe aeroportul din Tarbes, punand astfel 2 tinuturi in concurenta salbatica", s-a precizat.

Martine Lignières-Cassou, primarul din Pau si presedinta a comunitatii aglomeratiei, a organizat luni o "reuniune de urgenta" la finele careia aceasta comunitate "propune sa creasca participarea sa la 250 000 euro, adica de 2.5 ori mai mult decat ceea ce exista in prezent." Subventia varsata catre Ryanair este facuta de diversele colectivitati teritoriale si de asemenea de Camera de comert si industrie din Pau-Béarn, gestionar al aeroportului si "principal finantator al low'costului", a indicat purtatorul de cuvant ai CCI, fara sa precizeze repartitia sumelor angajate.

Cerera celor de la Ryanair va fi examinata vineri intr'o reuniune a sindicatului mixt a aeroportului Pau-Pirinei, care reuneste proprietarii aeroportului - regiunea Aquitaine, departamentul Pirinei-Atlantic, comunitatea aglomeratiei Pau-Pirinei si 16 comunitati de comune.

Consiliul general din Charente, pe 17 decembrie, denuntase deja "santajul" lui Ryanair care cerea partenerilor sai publici o crestere cu 175 000 euro pentru a continua sa opereze de pe aeroportul Brie-Champniers.
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Joi 11 Mar 2010, 20:46

malev2009 a scris:
CalinCj

''FR si WZZ pe doua aeroporturi la 80 de km distanta unul de altul sa nu fie benefica pentru nici unul din operatori.''

In eventualitatea ca ar opera de la TGM spre cele 2 destinatii,in primul rand ar fi un beneficiu pt cei din TGM si judet plus alte judete!Cu siguranta vor avea pasageri,noi cei din TGM nu vom mai fi nevoiti sa mergem de ex. in CLJ si as castiga timp si baniEu zic ca ar avea de pierdut WZZ dar la cati pasageri sun in CLJ nu cred ca o sa se simta si nu inteleg de ce nu ar fi un beneficiu pt aeroportul din TGM pt ca la cat trafic avem noi....????

Sa ne intelegem , eu nu sustin ca nu va fi , finalmente , un beneficiu pentru aeroportul de la Vidrasau sau pentru pasagerii din Tg.Mures. Voiam doar sa subliniez ca , poate , "pretul" acela platit pentru a avea 2 curse cu frecv 2/7 mi se pare prea mare . CND , unul din polii Romaniei , nu a reusit , de aproape 2 ani , sa determine FR sa aiba altceva decat 2 x 2/7 .
Cred si sustin ca autoritatile si in special CJ Mures ar face mai bine sa realizeze investitii la aeroport , si atunci , natural , ar aparea mult mai multi doritori.
Ar trebui sa amintim , cam multi uitam , ca din 2011 aeroporturile romanesti ar trebui sa aiba certificate Schengen pt a putea avea zboruri in acest spatiu , or , pana in prezent , conditii tehnice indeplinesc doar OTP , CLJ si TSR.
In rest , Doamne da sa zboare FR la TGM (daca asa vreti voi)!
Sus In jos
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Joi 11 Mar 2010, 21:44

CalinCLJ a scris:
Ar trebui sa amintim , cam multi uitam , ca din 2011 aeroporturile romanesti ar trebui sa aiba certificate Schengen pt a putea avea zboruri in acest spatiu , or , pana in prezent , conditii tehnice indeplinesc doar OTP , CLJ si TSR.

Absolut corect! Mai precis din martie 2011, sau poate chiar mai devreme pentru ca acceptarea Romaniei in Spatiul Schengen trebuie mai intai blagoslovita prin vot in Consiliul Uniunii Europene. Dar, cred ca aducerea aeroporturilor la standardele Schengen este in curtea Ministerului de Interne, mai degraba. Poate cineva care stie mai multe despre cum merge treaba la aeroporturi din acest punct de vedere ne lamureste.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Ryanair (FR / RYR)   Astazi la 07:57

Sus In jos
 
Ryanair (FR / RYR)
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 3 din 11Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Companii aeriene in Romania - Airlines in Romania-
Mergi direct la: