AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiți | 
 

 AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 14 ... 25  Urmatorul
AutorMesaj
atr_42_500
Flight Level 400
Flight Level 400
avatar

Numarul mesajelor : 1059
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/03/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 04 Noi 2010, 09:21

Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior.
Sus In jos
liviu.dnistran
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 1213
Varsta : 31
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 22/07/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 04 Noi 2010, 09:24

atr_42_500 a scris:
Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior.

Mai rau decat pana acum nu poate fi Very Happy. Mai zbura din cand in cand dar nu cred ca isi acoperea cheltuielile. Asa ca decat sa stea in conservare, mai bine zboara din cand in cand pentru presedinte si il mai vede lumea, chiar daca l-au vopsit niste copii de gradinita.
Sus In jos
Stefan
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 25/04/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 04 Noi 2010, 10:23

CalinCLJ a scris:
Elful a scris:
Romavia mai are in curte doar BEA ,BEC-ul a disparut de mult din curtea lor .Din cate stiu eu s-a dus la CarpatAir . ABB-ul este la a 3-a mare revizie ,deci mare lucru numai poate fi facut cu el,decat vandut la indieni sau trimis la muzeu .

Gresit ! YR BEC sta la BBU "arestat/on custody" de catre lessor.

Din ce am auzit eu cica ar fi ajuns pe bacau.
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 55
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 04 Noi 2010, 11:02

Daca va uitati pe miscarile ultimelor 2 luni , YR-LCB a facut in proportie de 95% zborurilr OTP-TLV-OTP . daca cursa e plina , avand in vedere preturile "la nivel inalt" pacticate , e ok , dsi am dubii ca si asa isi acopera costurile din vanzari.
Ce se va intampla ? Simplu : TAROM va incarca pe zborurile "prezidentiale" toate costurile YR-LCB si vom plati tot noi !
Despre interior , ma indoiesc ca va schimba ceva , pt ca aeronava asta va mai face si curse regulate banuiesc , ca la cat de des zboara El Presidente......... Sau mai sti ?
Sus In jos
Elful
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 36
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 17/07/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 04 Noi 2010, 17:35

CalinCLJ a scris:
Daca va uitati pe miscarile ultimelor 2 luni , YR-LCB a facut in proportie de 95% zborurilr OTP-TLV-OTP . daca cursa e plina , avand in vedere preturile "la nivel inalt" pacticate , e ok , dsi am dubii ca si asa isi acopera costurile din vanzari.
Ce se va intampla ? Simplu : TAROM va incarca pe zborurile "prezidentiale" toate costurile YR-LCB si vom plati tot noi !
Despre interior , ma indoiesc ca va schimba ceva , pt ca aeronava asta va mai face si curse regulate banuiesc , ca la cat de des zboara El Presidente......... Sau mai sti ?

Ok hai s-o spunem altfel , NOI nu putem plati pentru zborurile pe care le face El Prezidente si Tarom cu LCB-ul ,platim pentru ce face el prezidente cum am platit si pana acum . Cum asa?! Simplu! Romavia poate prelua in sistem wet-lease aeronava YR-LCB de la Tarom si sa se foloseasca de ea .Wet-lease = inchirierea aeronavei cu echibaj cu tot ,ori de cate ori au nevoie de ea .Astfel ca Romavia se v-a folosi de avion numai cand au nevoie asa cum am zis mai sus ,in rest Tarom-ul n-are decat sa faca cate curse doreste cu ea .
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 35
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 04 Noi 2010, 17:40

Cum poate sa arate naspa un avion pe care sta scris Romania?
Sus In jos
mariusoctavian1
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 266
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/04/2009

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 04 Noi 2010, 18:08

Mengelaus a scris:
Cum poate sa arate naspa un avion pe care sta scris Romania?



bravo tinere!
in plus e A-310,LCB,ROT!
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 55
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 04 Noi 2010, 19:14

Elful a scris:


Ok hai s-o spunem altfel , NOI nu putem plati pentru zborurile pe care le face El Prezidente si Tarom cu LCB-ul ,platim pentru ce face el prezidente cum am platit si pana acum . Cum asa?! Simplu! Romavia poate prelua in sistem wet-lease aeronava YR-LCB de la Tarom si sa se foloseasca de ea .Wet-lease = inchirierea aeronavei cu echibaj cu tot ,ori de cate ori au nevoie de ea .Astfel ca Romavia se v-a folosi de avion numai cand au nevoie asa cum am zis mai sus ,in rest Tarom-ul n-are decat sa faca cate curse doreste cu ea .

Dragul meu , traim in Romania ! S-a mai zvonit ca cele 2 A310 vor trece la Romavia , unul pt oficialitati si al doilea pentru transport trupe.
Daca va ramane la Tarom si va fi in adhoc wetlease , asta nu schimba esential datele problemei. Sa vedeti voi cum va costa o cursa OTP-BRU vreo 4-500,000 de euro . Si uite asa , un mic ajutor de stat mascat catre Tarom. Sa nu sara taromistii pe mine , nu am nimic cu efortul lor admirabil , eu ma leg de acest gen de decizii discutabile. Am vazut A319 al Luftwaffe , recent . DE CE nu ia Romavia , transparent si onest , pe YR-LCB sau orice alta aeronava doresc , sa o finanteze din resursele MApN , ca doar e vorba de oficiali ai statului roman ! Regimul aeronavelor oficiale e altul decat al celor de linie , se vor cheltui aiurea resurse sa pazesti , sa verifici , sa o tot transformi din una in alta . Asta daca ipoteza ca YR-LCB va fi fiolosita in continuare si la curse de linie !

@ Mengelaus , ce are una cu alta ? Daca mie imi "zgarie" simtul estetic , ce sa spun ? ca e frumos doar pt ca scrie ROMANIA ? Tocmai pentru ca scrie numele tarii ar trebui multa atentie si gust .
Sus In jos
lrbc
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 1822
Varsta : 103
Localizare : Bacău
Data de inscriere : 08/05/2009

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 04 Noi 2010, 19:21

CalinCLJ a scris:
@ Mengelaus , ce are una cu alta ? Daca mie imi "zgarie" simtul estetic , ce sa spun ? ca e frumos doar pt ca scrie ROMANIA ? Tocmai pentru ca scrie numele tarii ar trebui multa atentie si gust .
Si cum gusturile difera, unora ne poate place si altora nu. Ceea ce e, oricum, prea putin important. Important e ca A310 de la Tarom va mai zbura; si acum scrie si ROMANIA pe el...
Sus In jos
mariusoctavian1
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 266
Varsta : 39
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/04/2009

MesajSubiect: lcb   Joi 04 Noi 2010, 19:45

lrbc a scris:
CalinCLJ a scris:
@ Mengelaus , ce are una cu alta ? Daca mie imi "zgarie" simtul estetic , ce sa spun ? ca e frumos doar pt ca scrie ROMANIA ? Tocmai pentru ca scrie numele tarii ar trebui multa atentie si gust .
Si cum gusturile difera, unora ne poate place si altora nu. Ceea ce e, oricum, prea putin important. Important e ca A310 de la Tarom va mai zbura; si acum scrie si ROMANIA pe el...

De fapt pe ei! pe...........................lor!



Scuze da stiu aeronavele astea(LCA,B) de cind faceau JFk,PEK....cele mai tari conexiunia,pardon,curse directe.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
avatar

Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Vin 05 Noi 2010, 15:30

Titlu: Criteriul tehnic de separare a fluxului de calatori la Otopeni pentru Schengen a fost realizat
Sursa: dailybusiness
Autor: ***
Data: 05.11.2010

Citat :
Obiectivul tehnic de separare la Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni a fluxului de calatori din statele Schengen si non-Schengen a fost realizat, iar celelalte sectiuni ale terminalului vor fi finalizate pana in martie 2011, data stabilita pentru aderarea Romaniei, a declarat premierul Emil Boc, citat de Mediafax.
Seful Guvernului a inspectat, vineri, impreuna cu ministrul Transorturilor, lucrarile de implementare a standardelor Schengen la Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni din Bucuresti.

"Obiectivul tehnic a fost realizat, sper sa nu lase garda jos constructorul, iar lucrarile sa fie finalizate pana in martie 2011", a spus Boc.

Premierul a amintit ca datoria Romaniei este sa asigure Uniunea Europeana ca standardele de aderare au fost indeplinite din punct de vedere tehnic si ca autoritatile de la Bucuresti au solicitat ca aderarea sa nu fie legata de criterii politice, precum problematica romilor sau Mecanismul de Control si Verificare in justitie, care trebuie tratate separat.

El a aratat astfel ca Romania este interesata de pozitia altor state, precum Olanda si Franta, in ceea ce priveste aderarea Romaniei, pornind de la principiul ca legarea acestui proces de orice criteriu politic ar reprezenta o incalcare a Tratatului UE.

La inceputul lunii octombrie, premierul Emil Boc a inspectat de asemenea noul terminal care va deservi calatori din Spatiul Schengen si a cerut conducerii Aeroportului Henri Coanda sa finalizeze pana la 4 noiembrie lucrarile, avertizand ca "vor cadea capete" daca acest termen nu va fi respectat, iar aderarea Romaniei la Schengen va fi astfel afectata.

El a aratat atunci ca lucrarile sunt finalizate in prezent in proportie de 75%, dar a atentionat ca proiectul trebuie finalizat pana la 4 noiembrie, in conditiile in care o misiune Schengen se va afla in Romania in perioada 15-17 noiembrie pentru a verifica daca sunt indeplinite standardele tehnice de aderare.
Sus In jos
robert24
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 123
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 25/10/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Lun 15 Noi 2010, 00:11

Iata ce apare maine la plecari pe site-ul OTP:

HBIGM Tokyo(CITY) 19:00 19:00

Are cineva idee ce e?

Stiu ca HB-IGM este un Gulfstream 550. Sa zboare la Tokyo?!?
Sus In jos
Miță_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 222
Varsta : 22
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

MesajSubiect: temp   Mier 17 Noi 2010, 17:24

Titlu: Patru linii aeriene vor sa inaugureze rute din Bucuresti in 2011
Sursa: dailybusiness.ro
Autor: -
Data: 14 Nov. 2010 la 17:45


Citat :
Trei companii aeriene originare din tarile arabe si una din Turcia sunt asteptate sa inaugureze, din 2011, curse spre si dinspre Bucuresti, aglomerand rute pe care Tarom are, deocamdata, un grad de ocupare de peste 60%.

In ianuarie, Qatar Airways, operatorul din statul arab cu acelasi nume si una dintre companiile aeriene cu cea mai mare rata de dezvoltare din lume, va introduce zboruri din Bucuresti catre Doha.

Tot din luna ianuarie, Pegasus Airlines, o companie aeriana de origine turca, va incepe operarea cursei Bucuresti-Istanbul.

Surse din industria aviatiei au declarat pentru Capital ca operatorul arab Emirates va introduce de la anul cursa Dubai-Budapesta, via Bucuresti.

Un alt zbor catre Orientul Mijlociu va fi operat de catre Wataniya Airways, cel mai nou operator din Kuweit, scrie publicatia citata.
Sus In jos
Koala
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 20
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/11/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Mier 17 Noi 2010, 21:48

atr_42_500 a scris:
Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior.
Esti ucigator, de unde ai scos-o ca aduce pierderi pentru Tarom? Crezi ca ei nu ar fi actionat mai devreme daca era asa?

Nu va mai dati cu parerea cand habar nu aveti cu ce se mananca aviatia si ce se intampla in interiorul unei companii
Sus In jos
Virusu
Moderator
avatar

Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Mier 17 Noi 2010, 21:52

Koala a scris:
atr_42_500 a scris:
Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior.
Esti ucigator, de unde ai scos-o ca aduce pierderi pentru Tarom? Crezi ca ei nu ar fi actionat mai devreme daca era asa?

Nu va mai dati cu parerea cand habar nu aveti cu ce se mananca aviatia si ce se intampla in interiorul unei companii

dar de unde stii ca omu nu lucreaza in interiorul unei companii? de unde stim ca tu lucrezi in interiorul unei companii? hai sa o lasam mai usor cu tonul, si nu mi-o lua in nume de rau, dar se simte ca nu e cel mai prietenos raspuns posibil asta al tau.
Sus In jos
lyonezul
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 45
Varsta : 33
Localizare : BUH
Data de inscriere : 10/05/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 18 Noi 2010, 01:26

Koala a scris:
atr_42_500 a scris:
Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior.
Esti ucigator, de unde ai scos-o ca aduce pierderi pentru Tarom? Crezi ca ei nu ar fi actionat mai devreme daca era asa?

Nu va mai dati cu parerea cand habar nu aveti cu ce se mananca aviatia si ce se intampla in interiorul unei companii

Bai Koala tu de unde ai mai aparut mai nene? Ai numai 12 mesaje la activ si in toate ai dat lectii la toti de pe aici si sari mereu la atac. Ai si tu grija cum iti alegi cuvintele, o idee nu trebuie impusa prin forta, nu esti tu singurul destept si resul sunt prosti.

Si a propos, la 18 ani cat vad ca ai ce experienta profesionala ai tu de iti permiti sa te iei de toti? Vezi de liceu si de bacalaureat si daca vrei sa participi la discutii fa-o civilizat. Eu citest mereu forumul, apreciez parerile la toti, si reactionez foarte rar.

Uite iti zic si eu ca cele A310 ale Tarom aduc pierderi mari companiei si inca de multi ani de zile. S-au cautat solutii sa scape de ele dar nu s-a gasit nici una avantajoasa.

Sincer acum, daca vrei sa ai o participare pozitiva la forum fi mai civilizat. E un sfat prietenesc.

Numai bine,

Andy

Sus In jos
Miță_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 222
Varsta : 22
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 18 Noi 2010, 15:49

Koala a scris:
atr_42_500 a scris:
Desi imi place A310, este evident ca aduce multe pierderi pt TAROM. Sunt curios cum va influenta aceasta miscare situatia economica a detasamentului 310, daca putem spune asa.
De asemena ma inteb daca va suferi modificari in interior.
Esti ucigator, de unde ai scos-o ca aduce pierderi pentru Tarom? Crezi ca ei nu ar fi actionat mai devreme daca era asa?

Nu va mai dati cu parerea cand habar nu aveti cu ce se mananca aviatia si ce se intampla in interiorul unei companii

In al primul rand:...cum de unde a scos-o Question ... Pana cand si cei mai neinteresati de aviatie stiu ca cele 2 A310 aduc pierderi enorme la Tarom (si nu de o luna, doua ci din 2001)... si asta si pentru-ca presa si politicienii (din opozitie) au vuit in mai multe randuri pe acesta tema (ba ca ar trebui vandute, ba ca ar trebui reintroduse cursele tranatlantice s.a.m.d.).
Tu chiar crezi ca toti au batut moneda pe acesta tema numa de dragu de a o bate sau ca toti au mintit? chiar si oficialii RO care au recunoscut in mai multe randuri ca A310 provoaca pierderi?

In al doilea rand: Aici nimeni nu spune ca stie sau nu cu ce sa manaca aviatia, dar fiecare poate sa-si spuna o parere cu care tu trebuie sau nu sa fi de acord (asta inseamna defapt un forum), dar asta nu inseamna ca trebuie sa le sari la toti in cap care nu-s de aceiasi parere cu tine.
Asa ca, incearca te rog, sa-ti mai ostoiesti apucaturile de om ingust Exclamation

P.S.: Bine ca ai tu habar cu ce se mananca aviatia... defapt... ai si dovedit-o! Neutral
Sus In jos
Andrei
Flight Level 100
Flight Level 100
avatar

Numarul mesajelor : 175
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 08/12/2009

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 18 Noi 2010, 17:05

Inca niste chestii interesante pe pagina de sosiri de la OTP:

ROT7002 Klagenfurt(KLU) 02:05 02:30 Aterizat (asta nu ma pot gandi decat ca e zborul de intoarcere acasa a Nationalei de fotbal dupa amicalul de ieri cu Italia, nu ?)

Iar cu cel de mai jos are cineva idee ce este ? Smile

TGM231 Singapore Changi(SIN) 02:20 02:40 Aterizat

Vad ca a plecat repede (probabil a facut doar refuel la noi), catre Santiago:

TGM231 Santiago() 03:00 03:20 Decolat
Sus In jos
http://prinlume.com
loplo
Fotograf
avatar

Numarul mesajelor : 911
Varsta : 38
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 18 Noi 2010, 17:13

Nationala a primit BGGul, frumos.

TGM231 este cu un Bombardier GLEX, EC-LEB. Posibil sa nu ii fi fost deajuns combustibilul pana in destinatie si s-a oprit pentru gaz (mai ieftin).
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator
avatar

Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 25 Noi 2010, 10:26

Titlu: GALERIE FOTO Aeroportul Otopeni, ultima frontieră
Sursa: adevarul.ro
Autor: Oana Balan
Data: 21.11.2010

Citat :


Un reporter „Adevărul de seară“ a intrat în noul terminal Schengen al Aeroportului Internațional „Henri Coandă“ din Otopeni și a văzut care este stadiul lucrărilor. Terminalul Finger, de fapt o extindere a vechiului terminal de plecări, este finalizat în proporție de 95%. Acum se lucrează la finisaje, la instalarea unor sisteme de securitate și la probe.

Proiectat în forma unei viori de un arhitect italian, specializat în aeroporturi, Terminalul Finger, așa cum îi spun oamenii de la aeroport, după denumirea vechiului Terminal Plecări Internaționale, face parte din faza a III-a de dezvoltare a Aeroportului „Henri Coandă" din Otopeni.

Prima fază a început în 1994, cu modernizarea actualului Terminal Plecări, iar etapa a II-a a însemnat modernizarea actualului terminal Sosiri.

Întreaga etapă a treia presupune o investiție de 150 de milioane de euro, din care 60 de milioane de euro sunt destinate exclusiv noului terminal realizat după cerințele Schengen. Banii provin din fondurile proprii ale Companiei Naționale de Aeroporturi București, dar și din credite bancare contractate de instituție.

Gata la primăvară

Clădirea terminalului are forma unei viori



Construcția nouă, executată de firma italiană Astaldi, a fost începută în august 2009, iar acum se află la stadiul de finisaje, instalări de sisteme și probe.

„Ne-am mișcat destul de repede, ținând cont că în august 2009 a început faza de proiect, nu de construcție propriu-zisă. În martie va fi dat în folosință, indiferent dacă România este acceptată sau nu în spațiul Schengen. Acest terminal este destinat atât plecărilor și sosirilor Schengen, cât și celor non-Schengen. Ceea ce este cel mai important este că separarea Schengen și non-Schengen este foarte bine făcută, astfel încât călătorii nu se întâlnesc. Separarea se face prin panouri de sticlă, în ideea ca totul să fie transparent", a explicat purtătorul de cuvânt al Aeroportului „Henri Coandă", Mihaela Chiril.

În această perioadă se lucrează la amenajarea separatoarelor pentru sosiri și plecări, în zona destinată călătorilor non-Schengen



O diferență esențială constă în faptul că toți cei care călătoresc în spațiul Schengen nu vor mai fi supuși controlului vamal, ci doar celui de securitate, în schimb călătorii în sau din spațiul non-Schengen vor trece și prin control vamal. De asemenea, toate cursele interne vor deveni automat curse Schengen.

Eficiență

Potrivit reprezentanților de la Aeroportul „Henri Coandă" din Otopeni, lucrările efective la construirea noului terminal au fost executate în aproape nouă luni. „Au fost perioade în care au lucrat și 600 de muncitori la foc continuu", a precizat Mihaela Chiril.

6.000.000 de călători pe an

La intrarea în spațiul dedicat pasagerilor Schengen se află un indicator care arată direcția porților de îmbarcare



Stadiul lucrărilor și îndeplinirea criteriilor de aderare au fost verificate lunea trecută de Comisia Tehnică a Uniunii Europene de evaluare a României pentru intrarea în spațiul Schengen. Auditori din zece state Schengen au analizat din punct de vedere tehnic măsurile luate pentru realizarea fluxurilor Schengen, non-Schengen și de tranzit.

Comisia a verificat în detaliu porțile de îmbarcare, ghișeele de frontieră și echipamentele aferente fluxurilor Schengen și non-Schengen. Rezultatele acestei evaluări vor fi comunicate în cursul lunii decembrie, însă reprezentanții Companiei Naționale Aeroporturi București se declară optimiști.

„Suntem 100% pregătiți pentru aderarea la spațiul Schengen. Noul terminal va fi folosit pentru sosiri și plecări, atât în spațiul Schengen, cât și non-Schengen, și va fi dat efectiv în funcțiune în luna martie a anului viitor", a precizat directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București, Tudor Jidav.



Utilizarea acestui terminal, cu o suprafață de 16.600 de metri pătrați, presupune o serie de schimbări majore în ceea ce privește atât configurația aeroportului, cât și fluxul anual de pasageri. În momentul de față, aeroportul din Otopeni are o capacitate de 4,5 milioane de pasageri pe an.

Odată cu deschiderea noului terminal, Aeroportul „Henri Coandă" poate asigura un flux anual de șase milioane de călători. „Am putea suporta chiar un flux de zece milioane de pasageri pe an, însă fără aceeași calitate a serviciilor. În condițiile unui flux anual de șase milioane de călători, asigurăm o calitate a serviciilor de nivel B, ceea ce înseamnă un nivel superior celui actual", a mai precizat Mihaela Chiril.

De două ori mai multe ghișee check-in

De asemenea, fluxul de călători pe oră de vârf se va dubla de la 1.200 de pasageri pe oră de vârf, la 2.400 de călători pe oră de vârf. Numărul ghișeelor check-in se va dubla, astfel încât de la 52, câte sunt acum, vor fi disponibile 104 ghișee. De asemenea, va crește și numărul porților de îmbarcare la 24, față de 9 câte sunt în prezent, dintre care 14 sunt dotate cu pasarele îmbarcare-debarcare, față de 5, câte sunt la momentul actual.



Prin ochii Schengen

În urma unui control de securitate riguros, am pătruns într-un aeroport la fel de modern ca marile aerogări din Europa sau America. Am intrat, de fapt, în interiorul viorii, al cărei gât este corpul vechiului terminal.

Săgețile roșii trasate pe pardoseală ne indică direcția în care trebuie să mergem: către porțile de îmbarcare. Scările rulante sunt înțepenite în liniștea nefirească pentru un terminal de aeroport. Suntem în spațiul de îmbarcare Schengen. Din decor lipsesc băncuțele de așteptare, spațiile comerciale și, evident, forfota aeroporturilor.

Porțile de îmbarcare sunt plasate de o parte și de alta a încăperii. „Din 24 de porți de îmbarcare, 14 au burduf. În rest, transportul călătorilor va fi asigurat cu autobuze, și în funcție de dorința companiilor aeriene", a precizat Mihaela Chiril.



„O să fie frumos"

Roboteala muncitorilor, cele câteva schele și zgomotul burghielor în înălțimea de sticlă a clădirii atrag atenția că încă se mai lucrează. Pe de o parte se muncește la punerea în funcțiune a diferitelor sisteme, pe de altă parte se face șmotru. Valeriu Catrina, în vârstă de 64 de ani, face parte din echipa care se ocupă de curățenie. Nu a zburat niciodată cu avionul, însă este impresionat de noul terminal. „O să se facă frumos", murmură el.

Separarea celor două tipuri de călători, Schengen și non-Schengen, a fost una dintre cerințele esențiale. În locul destinat călătorilor care vin și pleacă din țările care sunt în afara spațiului Schengen există trei porți de îmbarcare-debarcare. Fluxul călătorilor, însă, se face absolut separat, prin compartimentări cu pereți de sticlă. Astfel, pasagerii aflați în tranzit vor fi supuși unui control riguros, într-un loc amenajat după cerințele specifice.

Tunel de sticlă

„Frontiera României devine frontiera Schengen, astfel încât una dintre cerințe este amenajarea unor facilități pentru Poliția de Frontieră.
În spatele ghișeelor de verificare se află birouri operative, de criminalistică, potrivit cataloagelor Schengen", au mai precizat reprezentanții Aeroportului „Henri Coandă".

Controlul se efectuează în încăperi separate, pe ușile cărora este indicată destinația lor - „Body Check Control", iar alte panouri indică tipurile de verificare la care sunt supuși pasagerii: „Control X-Ray". Asupra acestor tehnici de verificare, contestate de altfel în străinătate, reprezentanții aeroportului se abțin să ofere foarte multe detalii.



Ieșirea se face printr-un tunel din sticlă și metal, ce emană parcă strălucirea și misterul unei nave spațiale. Pe mijloc este amenajat un pasaj rulant. Acest tunel conduce către vechiul Terminal Sosiri, astfel încât se păstrează aceleași ieșiri fizice din aeroport.

Cel puțin trei țări nu ne vor în Schengen

Mai multe țări UE sunt rezervate în privința aderării României la Spațiul Schengen în martie 2011. Cele mai vehemente sunt Franța și Olanda, iar potrivit ministrului Justiției, Cătălin Predoiu, lor li s-a alăturat și Finlanda. Nivelul ridicat al corupției și deficiențele în reforma Justiției, criticate în ultimul raport al Comisiei Europene, sunt principalele argumente invocate.

Guvernul de la Paris și-a motivat opoziția prin problema rromilor. Apoi a adus în discuție insecuritatea viitoarei granițe Schengen prin acordarea cetățeniei române moldovenilor de peste Prut. Con­­­­­­­­­servatorii din Guvernul olandez admit că se tem de un aflux de săraci. Mai mult, programul de guvernare de la Haga condiționează aderarea României la Schengen de rezultatele luptei anticorupție.

Noul terminal în cifre

16.600 de metri pătrați este suprafața pe care se extinde noul Terminal Schengen.

24 de porți de îmbarcare are noul terminal, dintre care 14 vor fi dotate cu pasarele de îmbarcare-debarcare.

4 saloane de protocol sunt prevăzute la noua construcție. Conducerea aeroportului încă nu s-a hotărât asupra titulaturilor pe care le vor purta aceste saloane.

104 ghișee check-in va număra noua aripă, în prezent fiind doar 52.
Sus In jos
LeCCa
Flight Level 200
Flight Level 200
avatar

Numarul mesajelor : 244
Varsta : 32
Localizare : Bucuresti - Baneasa Str Marinarilor / Campina , Prahova
Data de inscriere : 11/07/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 09 Dec 2010, 11:44

O intrebare referitor la vreme, nu am vazut alt topic potrivit, astept pe cineva maine cu o cursa air france de la paris, si am vazut stirea asta : http://www.telenews.ro/articol/cod-galben-de-ninsori-in-toata-ara-773.html
rafalele acelea de vant prognozate de ~70kmh sunt un motiv de ingrijorare?
Sus In jos
http://www.airbuzz.ro
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400
avatar

Numarul mesajelor : 622
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 09 Dec 2010, 12:41

LeCCa, vantul in rafale cu viteze atat de mari poate pune niste probleme unei aeronave aflate in faza finala de aterizare. Un factor foarte important care trebuie luat in calcul este si directia vantului relativ la directia de aterizare precum si dimensiunile aeronavei. 38 de noduri in rafale e un vand mai mult decat semnificativ pentru orice tip de aeronava.
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
arianne
Moderator
avatar

Numarul mesajelor : 2730
Varsta : 25
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 09 Dec 2010, 17:43

propellerdream a scris:
... precum si dimensiunile aeronavei...

Cred ca te referi mai degraba la viteza de apropiere a aeronavei Wink
Sus In jos
LeCCa
Flight Level 200
Flight Level 200
avatar

Numarul mesajelor : 244
Varsta : 32
Localizare : Bucuresti - Baneasa Str Marinarilor / Campina , Prahova
Data de inscriere : 11/07/2010

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 09 Dec 2010, 18:21

multumesc pentru info, se pare ca la Paris sunt probleme grave din cauza ninsorii... daca ajunge pana aici vremea atat de naspa, cum se prognozeaza... e cazul sa ma astept la ce e mai rau...
Sus In jos
http://www.airbuzz.ro
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400
avatar

Numarul mesajelor : 622
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    Joi 09 Dec 2010, 20:58

arianne a scris:
propellerdream a scris:
... precum si dimensiunile aeronavei...

Cred ca te referi mai degraba la viteza de apropiere a aeronavei Wink


Implicit la asta, evident Laughing
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII    

Sus In jos
 
AEROPORTUL HENRI COANDA/OTOPENI - STIRI - DISCUTII
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 4 din 25Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 14 ... 25  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeroporturi din Romania - Romanian Airports :: Bucuresti - Henri Coanda / Otopeni (OTP / LROP)-
Mergi direct la: