AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 23 Noi 2010, 08:01

din ce zice nenea asta, Romavia e pe bara pana la finele anului.
nu m-as mira sa fie asta noul avion prezidential. au sters deja tarom de pe el si au scris romania.

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6984814&nseq=28
Sus In jos
Stefan
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 25/04/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 23 Noi 2010, 10:28

Romavia e gata, nu stiu ce se va alege de ea... din ce am auzit 707le o sa fie dat la armata, deja sunt facute echipaje pentru simulator acolo. Astea sunt doar zvonuri, nimic oficial.
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 23 Noi 2010, 10:36

BAe 146 YR-BEC nu-l mai au !
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 23 Noi 2010, 11:39

Stefan a scris:
Romavia e gata, nu stiu ce se va alege de ea... din ce am auzit 707le o sa fie dat la armata, deja sunt facute echipaje pentru simulator acolo. Astea sunt doar zvonuri, nimic oficial.

Ce sa faca cu el? Poate sa-l transforme in tanker? Sau in avion de vanatoare ...
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
Balki
Moderator


Numarul mesajelor : 1655
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/10/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 23 Noi 2010, 11:47

probabil transport oficilitati. oricum, orice ar face cu el e bine facut, numai sa nu-l abandoneze, ar fi pacat.





sunny
Sus In jos
http://panourituristice.ro/
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 23 Noi 2010, 12:26

mai sunt armate care au sau au avut 707 in dotare ptr diverse scopuri. spania, australia, chile, israel, venezuela, columbia, argentina(vip), brazilia, USA.....iran(vip, prezidential, iran are insa embargo la cumparat avioane noi).
numai ca si aceste armate le folosesc de cateva zeci de ani si nu stiu cat o sa le mai tina.
eu astept sa vad comunicatul oficial vis-a-vis de al nostru "eir fors uan".

mi se pare insa cam suspecta si pe sestache luarea acestui A310 tarom si vopsirea lui cu schema Romaniei. nu am citit nicaieri despre acest "imprumut".
Sus In jos
minny
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 66
Varsta : 36
Data de inscriere : 12/04/2010

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 23 Noi 2010, 19:27

Cred ca numai noi suntem la curent. Daca ar afla mogulii :p
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Vin 26 Noi 2010, 14:13

Referitor la livery, am urmatoarea intrebare: de ce pe vremuri avioanele comerciale aveau "nasul" vopsit negru, iar acum, nu mai au acest semn distinctiv? Era acest fapt legat doar de vreo "moda" sau curent de design, sau exista o alta explicatie?
Sus In jos
deltadagger
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 323
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 06/11/2009

MesajSubiect: Aeronave in Romania :: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Vin 26 Noi 2010, 14:21

Cred ca mai repede era ceva legat de radarul plasat acolo in "nas",nu stiu sigur. Question
Sus In jos
Stefan
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 178
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 25/04/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Vin 26 Noi 2010, 16:04

neagu_laurentiu a scris:
BAe 146 YR-BEC nu-l mai au !

de ieri nu-l mai au nici pe YR-BEA, a fost mutat pe baneasa.
Sus In jos
lecar
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 23
Varsta : 37
Localizare : Leeds, Anglia
Data de inscriere : 13/03/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Sam 27 Noi 2010, 01:47

Mie imi place numele aeronavei. Avem un Air Force 1 unionist. :-) Scrie mare Romania si mic Moldova. Fain.
Sus In jos
vba
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 13
Varsta : 27
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Vesti bune despre ABB   Lun 06 Dec 2010, 21:25

Ma bucur sa vad ca ABB-ul inca "traieste"!, asta dac te poti lua după Saptamana Financiara...
"Băsescu retează aripile Romavia":
...
"Pe termen scurt, compania Rom­avia va putea pune la dispoziția instituțiilor statului cel puțin aeronava tip Boeing 707, înmatriculată YR-ABB, în eventualitatea în care va fi asigurată finanțarea acestei activități, în condi­țiile legale aplicabile”, a declarat pentru SFin directorul Romavia, ing. Iuliu Adrian Goleanu. Cu alte cuvin­te, aeronava prezidențială poate fi în curând folosită, însă numai dacă „cineva acolo sus” va considera că această activitate merită finanțată. Banii tăiați de Guvern din bugetul Romavia se duc însă pe bilete de avion.
...
http://www.sfin.ro/articol_21805/basescu_reteaza_aripile_romavia.html
Sus In jos
vba
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 13
Varsta : 27
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/06/2010

MesajSubiect: Dar totusi   Lun 06 Dec 2010, 21:47

Titlu: Cum arată noul „AIR FORCE TRAIAN”. Avionul Airbus A 310 poate fi utilizat ca aeronavă prezidențială cel puțin 10 ani;
Sursa: www.puterea.ro;
Autor: STEFAN ETVES
Publicat la: 2010-12-02 19:17:46
Aici

Avionul prezidențial românesc, Boeing 707, denumit “Carpați”, al companiei Romavia, care a transportat patru șefi de stat, a fost tras pe dreapta din cauza vechimii și a zgomotului produs. „Air Force One-ul” românesc, care a transportat președinții României timp de peste 36 de ani, a fost înlocuit cu unul dintre cele două aeronave Airbus A 310, aflate în flota TAROM. În prezent, șeful statului beneficiază de un nou avion prezidențial, construit în 1991, echipat cu sisteme de comunicații, siguranță și securitate. În noul avion prezidențial, președintele Traian Băsescu beneficiază de un dormitor, un duș și un birou de lucru. Singura problemă a noului avion prezidențial este că nu poate să efectueze un zbor transatlantic, dacă are mai mult de 70 de pasageri la bord. Mobilierul din avion, patul, fotoliile și mesele sunt construite pe structură din aluminiu.

“Air Force One-ul” românesc, respectiv aeronava Boeing 707, fabricată în 1974, ar fi trebuit înlocuit de la 1 aprilie 2003, susțin specialiștii din aviația civilă. “Avionul Boeing 707 are peste 14.000 de ore de zbor și a împlinit 36 de ani în acest an. Este unul dintre cele mai vechi aeronave din Europa și din lume, utilizat de președintele unei țări. Acest tip de aeronavă, Boeing 707, este din anii '60-'70, dar americanii le-au recuperat și au pus pe ele sistemul AWACS, sisteme care acum sunt folosite ca și comandamente aeropurtate și se pretează la alimentarea în aer”, ne-a explicat fostul director al Aviației Civile, Sorin Stoicescu. Potrivit acestuia, avionul Boeing 707, ca aeronavă comercială de pasageri, nu putea să aterizeze sau să decoleze decât cu derogare pe aeroporturile civile din Europa și din lume, datorită stagiului de zgomot în care era. „Această aeronavă este depăștită de la 1 aprilie 2003, nu mai are acces pe aeroporturile din Europa. Doar când zboară cu președintele primește derogare pe aeroporturile europene și internaționale. Chiar dacă aeronava Boeing 707 a fost upgradată în Israel, tot nu este compatibilă cu eșalonarea minimă pe verticală”, ne-a explicat fostul director al Aviației Civile, Sorin Stoicescu.

Locuri de odihnă pentru echipajele de zbor

Fostul director al Aviației Civile ne-a precizat că noua aeronavă prezidențială va fi dotată și cu locuri de odihnă pentru echipajele de zbor. “Acest avion este deosebit din punct de vedere al siguranței zborului. Airbus 310 este un avion sigur, sunt tehnologii mult mai apropiate de prezent. Aeronava este mult mai confortabilă decât Boeing 707, sunt două culoare între scaune, este mai lat decât avionul «Carpați». Noua aeronavă prezidențială poate fi utilizată cel puțin 10 ani. Pentru zborurile transatlantice aeronava prezidențială trebuie să fie dotată cu încă un rezervor de combustibil”, a adăugat Sorin Stoicescu.
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: E posibil să mai zboare !   Lun 28 Mar 2011, 22:40

Revin cu amănunte. Nu e din cauză de vechime, e din pricina problemelor pe care le are acum RMV. Așa știu din sursa cea mai credibilă și corectă.
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 29 Mar 2011, 14:02


Nu e nici o problema ca avionu nu e transatlantic. Presedintele Romaniei oricare ar fi, merge din an in Paste peste ocean. atunci cand se va duce aterizeaza frumusel in Irlanda, realimenteaza si isi vede de drum.
Preluarea A310 de la Tarom e varianta cel mai de bun simt, pentru a nu cheltui alti bani de la buget.
Oricum si A310 au cam intrat in ultima decada a vietii lor pe plan international. asa cum zice si Stoicescu (un tip toba de aviatie, asa cum tre sa fie un pres de autoritate de aviatie civila) mai merge zece ani si pe urma tot trebuie inlocuit si asta.
poate pana atunci isi va reveni si romania si isi va permite un avion nou sau mai nou.
Sus In jos
VIC
Fotograf


Numarul mesajelor : 1128
Varsta : 25
Localizare : cluj-napoca
Data de inscriere : 13/03/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 29 Mar 2011, 18:14

14 000 de ore de zbor???? Aia e o nimica toata Neutral oare va mai zbura prin africa sau cv? scratch
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: B 777   Mar 29 Mar 2011, 22:29

Da, acestea sunt argumente de bun simt. Inteleg totusi ca A 310 are o problema fff serioasa de eficienta economica. Asa am inteles la data cand a fost scos de la operare si pus in conservare: la zboruri f lungi daca e prea plin trebuie sa faca escala - si asta costa - daca are prea putini pasageri - iar costa din prcina ca nu se sustine comercial cursa.

In fine, ca e pilot civil sau militar, ca era sef de companie aeronautica sau nu, nu am auzit pe cineva sa vorbeasca ff frumos de Airbus, toti sunt fani Boeing.

A propos de Boeing 777. Puahh ce avion !!! Am zburat de la Paris CDG la Chubbu Nagoya si retur cu Japan Airlines. E urias, silentios si frumos, comfortabil... Da, avion ! La monitoarele individuale aveam muzica faina rau de tot. La evergreenuri, erau toate cantate in ... jpaoneza. Super tare !
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: Adio si BEA !   Mier 30 Mar 2011, 22:57

Dupa ce BEB - Muntele Mic a fost paradit la arr pe LROP precum s-a arata si pe aici, BEA Dobrogea a fost lasat la vatra. S-a intors de unde a plecat in dry lease. E la mama lui la BAe.
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: O prima vedere de la bordul Yankee Romeo-Alfa Bravo Bravo   Vin 01 Apr 2011, 22:29

Invat din mers. Precum vedeti, ma straduiesc sa invat cate ceva din ceea ce poate un outsider in ale aviatiei.

Asadar, asa se vedea o asteptare la decolare, pe Aeroportul International Atatürk Istanbul - Turcia LTBA/IST (Yeșilköy) pe data de 25 iunie 2007, de la bordul prezidentialului. Chiar si YR ABB Carpati cu un sef de stat la bord astepta la ... coada. Cred ca mai aveam un premier si un alt sef de stat in fata.







E doar inceputul. Pana la 317 zboruri mai am. Lucrez la urcarea datelor...

URL: http://my.flightmemory.com/AeroKyky


Nu am reusit sa fac sa se afiseze si banner-ul, dar ma straduiesc...
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: Inca un strop de istorie de la bordul YR ABB   Dum 10 Apr 2011, 22:47

De la Strasbourg la Bucuresti, decembrie 2006.

Asa dar, de la Starsbourg-Entzheim. Adica de la LFST / SXB pana la LROP / OTP, zborul RMV 1 PR, 16.12.2006. Veneam dupa un zbor pe ruta EBBR / BRU - LFST / SXB pe 15.12.2006 tot RMV.

La EBBR / BRU am ajuns cu ROT 7375 Airbus A 318 YR - ASA, desigur de la LROP / OTP, la mansa domnii Zamfir si Pelin (secund).

Cu dl. Pelin am zburat si cand era comandant la AN 24, cu ocazia celui de-al optulea zbor al meu, cu YR-BMD, RO 157, LRBS / BBU (ex-BSA !!!) pana la LRCK / CND, 18.06.1987. Very Happy

Cam pe aici eram cand m-am trezit eu sa fac poza din YR ABB:



Și un alt episod: Bucuresti-Lisabona si Lisabona - Bruxelles. Sau invers...


In zbor nu suntem singuri, sus e se pare semnul ca am avut vecini de ruta, jos norii si dovada ca era iarna.

De unde decolasem , de la Lisabona de pe aeroprtul Portela de Sacavém - LPPT / LIS, pe 13.12.2007 era un ... iunie nebun cu 20 de grade celsius si cu colinde. Asa ca am facut ce am facut si ne-am intors la iarna, adica la Bruxelles unde ploua. Ma rog, "la Bruxelles ploua" e plenonasm de obicei. In 20 de ani de cand il bat, rar am avut exceptii.

Iata despre vorbesc:



Iata si creste inzapezite asa cum au fost ele zarite pe hubloul YR ABB:



Va prezint contrastul. Asa arata Lisabona vazuta de sus, la aterizarea, din aceeasi zi, 13.12.2007 la bordul Carpati:



Un mic viraj si iata ce vedeam:



[u]
Sus In jos
AeroKyky
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 21/03/2011

MesajSubiect: Vise aproape peirdute cu Romanian AFO si Romavia. Plus, originea corecta a RMV !   Lun 11 Apr 2011, 18:52

Air Force One-ul Romaniei
Pentru Admin sau moderator: NU sunt probleme cu drepturile de autor asupra textului.

Cam asa stateau lucrurile in iulie 2007. Restul relatarilor sunt doar povesti frumoase care au pornit de la acest text initial. Cam praful si pulberea s-a ales de tot. Si dupa textul initial si dupa inecrcarile ulterioare. Idei erau. Pacat !

Romania va avea un Air Force One al ei. De fapt doua, pentru ca unul va fi de rezerva. Viitoarele aeronave prezidentiale vor fi dotate cu sistem antiracheta si vor putea sta 24 de ore in aer, in caz de razboi.

Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) a decis in sedinta din 28 iunie 2007 ca ROMAVIA va trebui sa se doteze cu o noua aeronava speciala pentru seful statului, indiferent care va fi acesta. Noua aeronava speciala din clasa lung-curierelor va fi, cu alte cuvinte, un Air Force One romanesc, sau pe americaneste spus, Romanian Air Force One.
Dotarile speciale ale viitorului Romanian Air Force One vor face din acesta o fortareata zburatoare. Amintitele dotari, desi speciale si costisitoare, sint firesti pentru un avion la dispozitia unui sef de stat.

Air Force One al Romaniei va avea in primul rind sistem antiracheta, capabil nu doar sa respinga atacurile, dar mai ales sa-i indice pilotului traiectoria optima si rapida pentru degajarea zonei periculoase. Exista sisteme programate astfel incit daca pilotul nu urmeaza traiectoria indicata de programe, sistemul preia comanda aeronavei pina la degajarea zonei periculoase. O asemenea dotare le este specifica aeronavelor militare, insa se regaseste si la cele civile, cum sint avioanele EL AL.

Alte dotari importante ale noii aeronave speciale puse la dispozitia sefului statului vor fi sistemul de realimentare in zbor si cel de rezervoare suplimentare de combustibil. Ambele sint necesare pentru a asigura o autonomie sporita pentru avion, care ar putea fi capabil sa stea in aer chiar si o zi, daca este nevoie. Masurile antiteroriste din Statele Unite ale Americii prevad ca seful statului, in caz de atac armat, atac terorist, cum au fost cele de la 11 septembrie 2001, sau de catastrofe, sa fie ridicat de la sol si nu doar sa stea in aer pina la remedierea situatiei, dar mai ales sa aiba posibilitatea sa coordoneze de acolo masurile ce se impun. Pentru asemenea situatii, seful statului roman va avea la dispozitie, pe Air Force One al Romaniei, un sistem special si securizat de comunicatii prin satelit: telefon, fax, Internet, televiziune in timp real. Tot pentru situatii speciale, Romanian Air Force One va mai fi dotat cu o magazie de alimente si cu o bucatarie. Nu in ultimul rind, avionul special va fi inzestrat cu un cabinet medical (unde vor fi un defibrilator, un aparat pentru electrocardiograme etc.) si, eventual, avind posibilitatea de a transforma, la nevoie, una dintre celelalte incaperi in sala de operatie. Pe linga dormitor, birou de lucru si camera de zi, presedintele tarii va avea si o mica sala de baie prevazuta cu dus.

Pentru siguranta zborului, avionul de stat numarul unu al Romaniei va mai fi dotat si cu un radar meteorologic performant, care poate oferi cu exactitate date despre zona ce urmeaza a fi survolata, evitindu-se pe cit posibil acele portiuni cu "goluri de aer". Nu doar confortul pasagerilor va fi imbunatatit prin crearea unor posturi de lucru pe computer, aer conditionat umidificat, sistem de telefonie celulara prin satelit sau fotolii mai spatioase, ci si activitatea trupelor de paza ale sefului statului. Acestea vor avea un compartiment special prevazut cu rastel securizat pentru armament si munitie. Rastelul, pe avionul prezidential, este necesar pentru ca, in cele mai multe state, garzile de corp ale unui demnitar strain nu sint acceptate cu armament. In fine, Romanian Air Force One va avea si o scara proprie care sa se poata cobori automat pentru a nu le mai astepta pe cele de la sol care se pozitioneaza greu si pot lovi avionul in cursul manevrelor de pozitionare.


Noul avion special va fi proprietatea statului roman, dar va fi operat de ROMAVIA, compania aeriana de zboruri civile aflata in coordonarea Ministerului Apararii. ROMAVIA este compania aeriana care executa zboruri, conform prevederilor legale in vigoare, pentru seful statului, pentru primul-ministru si presedintii Parlamentului, dar si pentru o serie de ministri cum sint cei ai Apararii, Afacerilor Externe si Internelor.

Este pentru prima oara dupa mai bine de 20 de ani cind s-a pornit procedura pentru ca flota de aeronave speciale pentru demnitarii statului roman sa se reinnoiasca, precedenta etapa derulindu-se cu semnatura lui Nicolae Ceausescu. In 1985, Ceausescu facuse toate formele pentru a cumpara un Boeing 747- Jumbo Jet cu dotari speciale pentru flota prezidentiala. Cum Ceausescu si-a facut ultimul zbor in 1989 cu elicopterul, pe ruta sediul CC al PCR - Tirgoviste, Jumbo Jetul visat de "tovarasul" a ramas doar o hirtie in documentele Consiliului de Ministri al Republicii Socialiste Romania.

Directorul general al ROMAVIA, a explicat motivele pentru care compania pe care o conduce a propus noua achizitie. In primul rind, spune Goleanu, "dotarea cu o aeronava speciala din noua generatie de avioane se impunea pentru ca cele din generatia veche aflate la ROMAVIA, un Boeing 707 si un BAC 1-11, nu mai sint primite, in mod curent, pe cele mai multe dintre marile aeroporturi ale lumii din cauza poluarii fonice pe care acestea o produc". Cele doua aeronave au fost construite in urma cu mai bine de 20 de ani, dar, desi batrine, ele nu au un numar mare de ore de zbor, avind in vedere ca au fost folosite pentru zboruri speciale, ne-a explicat directorul ROMAVIA. Doar cind la bordul uneia dintre cele doua batrine aeronave se afla seful statului autoritatile aeronautice acorda exceptari pentru ca acestea sa aterizeze.

In al doilea rind, dotarea cu o noua aeronava pentru seful statului era necesara datorita noului statut al Romaniei de membra a Uniunii Europene si a Aliantei Nord-Atlantice si avind in vedere noile amenintari teroriste.

Oficialii de la Bucuresti erau jenati de faptul ca trebuiau sa solicite de fiecare data o aprobare speciala pentru ca avionul presedintelui Romaniei sa poata ateriza pe aeroporturile din lumea civilizata. Prin Hotarirea cu numarul 100 din 28 iunie 2007, CSAT a aprobat, conform precizarilor generalului Goleanu, planul in trei etape propus de ROMAVIA pentru asigurarea continuitatii zborurilor pentru primii oameni in stat: pe termen scurt, mediu si lung.

Pe termen scurt, pina la sfirsitul anului si inceputul lui 2008, Romanian Air Force One va fi tot batrinul Boeing 707 Carpati, caruia i se vor aplica insa o serie de imbunatatiri. Cele mai importante sint aplicarea unui sistem de atenuare a zgomotului pe motoare si innoirea sistemelor de navigatie aflate la bord, dar si a dotarilor din cabina pasagerilor. Deja pentru mediu-curierul BAC 1-11 aceste operatiuni sint aproape de finalizare, aeronava inmatriculata YR-BRE Dunarea urmind sa reintre in serviciu in septembrie.

Pe termen mediu (2009) se are in vedere inchirierea unui avion lung-curier si a unui bussines-jet cu destinatie speciala si pastrarea acestora pina la achizitia unuia nou. In prezent, pentru clasa mediu-curier exista inchiriate doua aeronave de tip BAe 146: unul pentru zborurile speciale YR-BEA Dobrogea si un altul, YR-BEB Muntele Mare, pentru cursele regulate ale ROMAVIA.

Pe termen lung - 2011 in cel mai bun caz, 2015 in cel mai rau caz -, se vor cumpara minimum doua avioane de genul celui descris mai sus. Sint necesare doua pentru ca unul sa fie in permanenta de rezerva. ROMAVIA a mai propus si achizitionarea a doua aeronave mediu-curier si a altora doua din clasa bussines-jet. Achizitia unui avion nou dureaza foarte mult din cauza listei lungi de asteptare pe care sint inscrise deja marile companii aeriene ale lumii si, desigur, din cauza procesului de productie specific unui asemenea produs. La finalul programului, ROMAVIA ar trebui sa detina: doua aeronave lung-curier, doua mediu-curier si doua bussines-jet cu 10-12 locuri.


Directorul isi doreste si achizitionarea unor elicoptere noi pentru ROMAVIA care sa le inlocuiasca pe batrinele MI 8 rusesti. Elicopterele folosite de Ceausescu, tip Dauphine, se afla acum in flotila SRI. Si acestea urmeaza sa fie amenajate corespunzator pentru a-i deservi pe demnitari. "Aceste aeronave nu vor fi achizitionate toate o data, ci in functie de alocatiile din bugetul de stat, maximum cite unul in fiecare an. Oricum, pentru toate achizitiile vom organiza licitatie deschisa, conform legilor in vigoare. Vrem sa avem cel mai bun aparat de zbor la cel mai bun pret, avind in vedere ca vorbim aici de banul public, al cetateanului", ne-a mai declarat directorul general al ROMAVIA.

ROMAVIA va sarbatori in curind 1.500 de zboruri speciale, fara probleme, avind demnitari la bord, ne-a declarat directorul general al companiei. ROMAVIA a fost infiintata in 1992 prin contopirea Bazei 50 Aviatie - care il deservea, ca sef al statului, doar pe Nicolae Ceausescu - si a Escadrilei Speciale - care era la dispozitia celorlalti demnitari. Compania are un statut special in MAp, avind rangul de regie autonoma. Practic, MAp exercita doar o tutela simbolica asupra ROMAVIA, care functioneaza prin subventii de la stat pentru partea de zboruri cu demnitari si prin autofinantare prin operarea de zboruri charter si regulate cum sint cele spre: Tel Aviv, Strasbourg si Nurnberg.

• Aparat de facut popcorn la mare altitudine


La bordul unui avion, in special la cel al unuia unde rasfatul poate fi maxim, demnitarii sau consilieri ai acestora redevin, cale de un zbor lung, copii.
Si vor tot felul de nazbitii pentru a indura lunga calatorie de la Bucuresti catre aiurea. De-a lungul timpului, au putut fi auziti astfel de "copii" cerind ca avionul sa fie dotat, nici mai mult, nici mai putin decit cu un aparat de facut floricele de porumb, cu argumentul ca "asa aluneca berea mai bine". Un altul a vrut aparat de inghetata, iar unul, mai modest, doar un aparat de cafea espresso. Doar acestuia din urma i-au putut fi satisfacute capriciile.

• Avionul prezidential acum


Un avion cu dotari speciale, pentru demnitari sau pentru persoane particulare cu posibilitati financiare, precum este si actualul Boeing 707 al ROMAVIA, este compartimentat pe trei saloane. In total, desi capacitatea lui este de aproximativ 150 de locuri, poate lua la bord cel mult 60 de pasageri. Primul salon, cel al demnitarului, este prevazut cu un mic dormitor, un birou, incapere de zi si o mica baie (chiuveta si WC). Cel de-al doilea este destinat pentru ceilalti demnitari care-l insotesc pe seful statului (dupa caz, pe premier ori pe liderii Senatului si Camerei Deputatilor) si are fotolii spatioase, cite doua pe rind, si un spatiu generos intre rinduri. Ultimul salon este cel cu dotari similare clasei economice de la orice avion: cite trei scaune pe rind, spatiu mai redus intre rinduri si scaune obisnuite, asemanatoare cu cele de pe autocare. Aici, intr-o incredibila convietuire pasnica, respira: garzile de corp, functionarii marunti, echipajul de rezerva sau cel de asistenta tehnica al avionului si ziaristii.
• Ce este Air Force One
Air Force One este numele de cod pentru aeronava oficiala a flotei americane, indiferent de tipul avionului, la bordul careia se afla presedintele Statelor Unite ale Americii. Pentru liderul de la Casa Alba sint pregatite in permanenta trei avioane care pot sa zboare sub indicativul Air Force One. Unul este de rezerva, iar celalalt, pentru situatii de criza. Cind presedintele foloseste elicopterele fortelor navale, indicativul pentru cel in care se afla acesta este Marine Force One.





Si un pic de ... istorie. Cu regret constat ca nu sunt doar amintiri, ca totul e la un pas de a deveni istorie. Din pacate

YR ABB in zare, pe aeroportul din Köln - EDDK / CGN, zona militară. "Carpați" e în zare, gata de decolare. Urma un drum pana la Berlin-Tegel EDDT / TXL.

(Inteleg ca inceput sa fie inchis pentru ca totul sa se transfere pe vechiul Berlin-Schönefeld International Airport - EDDB, ETBS / SXF care va purta numele de Berlin Brandenburg International Airport EDDB/ BER ) .

Köln a fost doar escala.



ALTELE ACUM Am avut și vecini pe YR ABB, de-a dreapta si de-a stanga, pe finala lunga (cred) inainte de aterizarea pe Madrid Barajas LEMD / MAD, 26.11.2007.

Armata Aerului a Majestatii Sale don Juan Carlos I (Juan Carlos Alfonso Victor Maria de Borbon y Borbon-Dos Sicilias .... Smile ), ne saluta. Ejército del Aire sau Spanish Air Force - SPAF erau cu doua McDonnell Douglas EF-18A Hornet (cred; îi rog pe cei avizați să mă corecteze) . Așa ne-au dus până la intrarea pe finala scurtă (iar cred).



Si pe partea cealalta aveam insotitori. Sau ummbra ABB la Madrid:




P.S. Pe forumul de la ROMBAC 1-11 am postat și doua clipuri cu ultimul ROMBAC in zbor, adica YR-BRE "Dunarea" cu o aterizare si un zbor "la plafonul de croaziera" (asa cred ca se spune, iertare daca am scris prostii). Mai vin, sper si cu altele.


Ultima editare efectuata de catre AeroKyky in Lun 11 Apr 2011, 19:40, editata de 3 ori (Motiv : Mici corecturi de litera)
Sus In jos
loplo
Fotograf


Numarul mesajelor : 911
Varsta : 37
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Lun 11 Apr 2011, 19:14

Ohohohooo, superbe relatari, informatii. Mai vrem Smile
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 12 Apr 2011, 08:26

Multumim foarte mult pentru istorisirile inedite!
Sus In jos
Steve Darke
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 310
Varsta : 63
Localizare : Arad
Data de inscriere : 11/08/2010

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 20 Apr 2011, 11:17

When was it's last flight?

Steve Darke
Sus In jos
http://www.thai-aviation.net
YR-197
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 791
Varsta : 54
Localizare : Arad
Data de inscriere : 08/10/2009

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Joi 21 Apr 2011, 16:32

Am găsit aici niște poze cu lotul Roman de Acrobatie, printre alții aflându-se si Charlie(Iana Aurel).Pe atunci Cdt. la Aeroclubul din Pitești. Legătura cu topicul ar fi ca a trecut și pe la manșa lui ABB...cheers
Intre timp, s-a pensionat. Ne-am revăzut anul trecut la Iași.în septembrie. Io zic ca și el ar mai face față... Razz
Fotografia am făcut-o,unde altundeva decât la Aeroclub:
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Astazi la 08:44

Sus In jos
 
Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 3 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: