AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul
AutorMesaj
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 10 Feb 2010, 00:28

Geo a scris:
Dylan, ai uitat de remarkul meu si al lui arianne.... Mie inca nu mi-au disparut din creier imaginea ABB-ului in zare, pe un fundal portocaliu incins si Vali strigand "established, established!!" . Cred ca am ramas cu "sechele".
Nu le-am pus pe alea cu buna stiinta ca sa nu se interpreteze altfel! Iti dai seama ca stiu ce ati scris voi acolo si se potrivea la fix... Ideea e ca toate "comentariile" de mai sus sunt pentru cei care au de comentat degeaba (in special ziaristii) si care "au un dinte" pentru cel mai fain avion pe care ar putea cineva sa-l aiba in dotare!!! Da' daca nu se pricep decat la batut din gura, n-ai ce sa le faci!
Sus In jos
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 10 Feb 2010, 11:20

valavia a scris:


Chiar sunt curios daca doamna Saftoiu ne poate da si noua un exemplu de aeroport care nu a permis aterizarea aeronavei prezidentiale a Romaniei cu Presedintele tarii la bord. Ca si uzura este un avion tanar (ia de exemplu un avion, oricare, din flota Tarom si garantez ca are mai multe ore de zbor decat 707-le). E zgomotos? Va propun sa va duceti in centru unui oras mare la ora de varf si sa vedeti zgomot si apoi sa va duceti la OTP si sa stati sub 707 la decolare si la aterizare si apoi sa imi spuneti mie de poluare fonica.
.......

Ar fi (daca s-ar impune) si variante de modernizare pentru aeronava in cauza, variante care pot fi bune din punct de vedere financiar.
De exemplu, exista doua tipuri de motoare pentru upgrade la 707 (JT8D-219 si CFM56):
http://www.defenseindustrydaily.com/Re-engining-the-E-8-JSTARS-04891/
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_707#Upgraded_engines
http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_JT8D#Update_programs

Inclin totusi sa cred ca asa-zisa "problema" este mai mult una de "confort" interior, "estetica" plus "dotari" (lcd-uri pentru fiecare pasager, internet, etc.), wc-uri mai moderne (tot cu lcd-uri), mochete mai pufoase, etc., ceea ce, bineinteles, ar da o alta "imagine" (ca asta-i "doare" pe multi concetateni). De aici vine, probabil, si nemultumirea sau frustrarea.
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 10 Feb 2010, 11:47

Pai ar fi totusi mai ieftin sa modernizezi o aeronava decat sa iei una noua, nu?
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 10 Feb 2010, 12:32

Mengelaus a scris:
Pai ar fi totusi mai ieftin sa modernizezi o aeronava decat sa iei una noua, nu?
...si mai ales daca aeronava e una care are ceva istorii in spate. Si ce istorii....!!! Personal, raman la parerea ca, exact ca si in cazul whiskey-ului si al blues-ului ... un avion vechi (ca si constructie, nu ca ore de zbor) este mai mult mai valoros...pentru cunoscatorii in materie decat alte "gadget-uri"!
Sus In jos
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 622
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 10 Feb 2010, 12:45

Reiterez si eu punctul de vedere postat anterior, care e in spiritul celor spuse de Dylan: B707 ar putea fi folosit pentru curse vip/chartere inchiriate pe bani grei. E avionul lui Ceausescu, sa nu uitam asta! Chit ca il uram cu totii din tot sufletul (pe ceasca)... Orice artefact celebru atrage prin exotism. Si asta poate aduce multi bani. Iar B707 poate fi intretinut in mod optim.
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
Skywalker
Membru activ


Numarul mesajelor : 404
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 10 Feb 2010, 12:51

raduvisitor a scris:

Inclin totusi sa cred ca asa-zisa "problema" este mai mult una de "confort" interior, "estetica" plus "dotari" (lcd-uri pentru fiecare pasager, internet, etc.), wc-uri mai moderne (tot cu lcd-uri), mochete mai pufoase, etc., ceea ce, bineinteles, ar da o alta "imagine" (ca asta-i "doare" pe multi concetateni). De aici vine, probabil, si nemultumirea sau frustrarea.

Interior cu LCD-uri si mochete pufoase + toaleta aurita costa mai putin decat ar costa inchirierea pe o luna a unui astfel de avion, deci nu de acolo e problema. Nu mi se pare aberant sa se schimbe aeronava prezidentiala din cand in cand, mai ales la cate 20-30 ani, dar mi-ar parea rau ca din ceva deosebit cum e ABB sa ajunga la ceva comun Crying or Very sad de sa nu mai stie lumea cand aterizeaza Base Force One sau Gutza + Bercea Monidalu' ...

Referitor la vechimea lui B707, e drept ca are putine ore de zbor, dar toate aeronavele au pe langa resursa in ore si una foarte importanta, calendaristica. Nu trebuie neglijat acest aspect.

Off-topic - parca arata mai bine cum era vopsit pana mai anul trecut, cu un pic de bleu si pe deriva... silent
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 10 Feb 2010, 18:31

Titlu: Salvați-l pe președinte!
Sursa: http://www.catavencu.ro/basescu_in_pericol_de_prabusire-12507.html
Autor: Biroul de Investigatii
Data: 10.02.2010

Citat :
Președintele Băsescu e pe moarte. De vreo trei ani încoace, cel puțin, circulă o grămadă de scenarii privind diverse boli de care suferă Marinarul. Pacientul Vadim Tudor, de exemplu, a anunțat la începutul acestui an că Băse ar avea neoplasm generalizat și că ar fi efectuat de urgență cîteva seturi de analize la o clinică particulară din Italia. Potrivit Tribunului, suferințele președintelui au debutat cu hemoragii, care au început să aibă loc din ce în ce mai des. Apoi, el ar fi trecut la transfuzii săptămînale de sînge. La toate acestea, spune același Vadim, se adaugă problemele de imunitate pe care președintele le are din cauza afecțiunilor la glanda tiroidă.
Publicitate


În primul rînd scuipăm în sîn, căci, oricum ar fi, nimeni nu-și dorește așa ceva. Apoi ne gîndim că informația vine, totuși, de la omul care susține că ar fi cîștigat primul tur al alegerilor prezidențiale din noiembrie 2009 cu 60% din voturile exprimate, așa că ne mai liniștim un pic. Tot pentru recuperarea sănătății ar fi fost chemată o vrăjitoare din Rusia, care i-a aplicat lui Băsescu cîteva tratamente bioenergetice.




Din tot ce a debitat președintele PRM, oficial se pot confirma doar problemele cu glanda tiroidă pe care le are Băsescu. Dacă mai țineți minte, în septembrie 2007 el s-a operat la Spitalul Militar, fiindu-i extirpată jumătate din glandă. Analizele efectuate la acel moment au arătat că șeful statului nu suferă de cancer. Viorel Hrebenciuc a pus lăcrimările dese în public ale Marinarului în cîrca aceleiași glande tiroide. Sforarul pesedist, care suferă și el de probleme de sănătate asemănătoare, a declarat pentru Libertatea: „Băsescu este bolnav de tiroidă, cum am fost și eu. Atunci cînd ai această boală, lăcrimezi extrem de ușor și ești extrem de emoționat“.


Exclusiv: Băsescu e pe moarte din cauza YR ABB

Dar stați liniștiți la locurili voastre: Băsescu nu e în pericol din cauza celor de mai sus. În schimb, iată, confirmăm: Băsescu este aproape de moarte. Care poate surveni oricînd. Academia Cațavencu vă dezvăluie, în exclusivitate, că există o amenințare mult mai serioasă la viața președintelui nostru decît visele umede cu cancer generalizat ale Tribunului Vadim Tudor. Surprinzător, această amenințare s-a născut pe teritoriul american. Practic, același licurici care ne bagă acum sub scutul antirachetă îi periclitează, fără să vrea, viața președintelui nostru drag și mult iubit. Numele de cod al pericolului iminent este YR ABB. Vîrsta: face 36 de ani anul acesta. Semnalmente: 46,6 m lungime; 12,94 m înălțime; 66.408 kg greutate; 1.010 km/h viteză maximă. Pentru publicul larg, pericolul are și un nume: Boeing 707. Aceasta este aeronava pe care președintele o folosește cel mai des pentru deplasările sale. A fost dată în folosință în anul 1974 și este produsă în Statele Unite.


Boeing 707, criminal în serie: 2.733 de victime

Ca orice avion normal, modelul de Boeing 707 cu care zboară Băse se mai și prăbușește din cînd în cînd. Cel mai recent, un 707 cargo a picat la Sharjah, în Emiratele Arabe Unite. S-a întîmplat în octombrie 2009. Avionul aparținea companiei Sudan Airways și s-a prăbușit foarte grăbit, la numai două minute de la decolare. Toate cele șase persoane aflate la bord au decedat. Rămînem în aceeași zonă geografică, cu un accident mai puțin tragic de data aceasta, care a avut loc în 2005. Un 707 al companiei iraniene Saha Airlines și-a rupt trenul de aterizare pe pista aeroportului din Teheran și a alunecat tocmai pînă în rîul Kan, care curgea și el liniștit prin zonă. Culmea, trei pasageri s-au înecat în timpul procedurilor de evacuare. Avionul Saha Airlines era cu doi ani mai tînăr decît avionul prezidențial. Notăm faptul că acestei aeronave pare să-i placă foarte mult apa: tot în 2005, un 707, cargo de data aceasta, s-a prăbușit într-un lac în timp ce încerca să aterizeze în Uganda pentru realimentare. Avionul aparținea Ethiopian Airlines și zbura spre Togo. Dar să știți că avem și aici la noi, în Europa, accidente cu modelul ăsta de Boeing. De exemplu, în 1998, pe un aeroport din Bratislava, un 707 dat în funcțiune în ’67 s-a prăbușit în timpul decolării din cauza unor defecțiuni la motoare. În total, din anul 1957, an în care a început să zboare primul Boeing 707 de serie, pînă în 2008, au avut loc, conform unui raport al companiei Boeing, 151 de accidente grave, soldate cu 2.733 de victime (conform Wikipedia).


Unul din șapte 707 a avut accident

Ce înseamnă 151 de accidente în viața unui avion? Păi, ia să vedem. Tot potrivit site-ului oficial al Boeing, s-au produs aproximativ 1.010 bucăți Boeing 707 pentru uz civil. Asta înseamnă că unul din aproape șapte avioane de tip 707 a mierlit-o. Ia să-l comparăm puțin cu un alt Boeing, 727-le. Din acest model s-au produs 1.832 de unități, începînd cu anul 1963 și pînă în 1984. Pînă în prezent, 90 din cele 1.832 au făcut accidente. Incidență, deci, de un accident aviatic la vreo 20 de unități. Continuăm cu o altă aeronavă a aceleiași companii, Boeing 737. S-au produs 6.000 de unități pînă în aprilie 2009, din care au fost „distruse în accidente sau incidente“ 134. Deci, la fiecare 44 de Boeing-uri 737, unul a pățit ceva nasol. Bun, deci acum ați înțeles de ce spunem că viața președintelui nostru nu e chiar în siguranță, oricît de bine ar fi îngrijit 707-le prezidențial?


Eirforsoanu’ lu’ Băse huruie, jenant, ca o Dacia 1300

Să vedem, totuși, cam ce istorie are 707-le cu care zboară acum Traian Băsescu. În primul rînd, trebuie să spunem că e foarte vechi. Are aproape 36 de ani. În sine, acest lucru nu înseamnă că avionul nu mai poate zbura, întrucît acest model nu are limită de utilizare. Generalul Adrian Goleanu, directorul Romavia – compania care are grijă de avionul prezidențial –, ne-a declarat că Boeing-ul 707 prezidențial are numai 13.780 de ore de zbor pînă în prezent. Ceea ce ar însemna foarte puțin, întrucît corespunde unei durate de utilizare regulate de numai 6-8 ani. Pe de altă parte, YR ABB a avut o istorie destul de tumultuoasă. Din ’74 pînă în ’90, a fost folosit de Tarom, dar și ca aeronavă prezidențială de către Ceaușescu. Ulterior, aparatul a fost închiriat mai multor operatori privați străini, printre care Aero Asia și Trans Caribbean Airlines. Din 1995, avionul se află exclusiv în exploatarea Romavia. Cea mai mare problemă tehnică a lui o reprezintă motoarele, care sînt prea zgomotoase, chestiune care contravine normelor internaționale din domeniu. Prin urmare, în Europa, această aeronavă poate ateriza și decola de pe aeroporturi doar cu o derogare specială, pe care-o primește strict datorită pasagerului pe care-l poartă-n pîntece: președintele Traian Băsescu. Chiar și așa, Adrian Goleanu a declarat pentru Gândul că Romavia tot încasează amenzi pentru că depășește normele admise cu zgomotul produs. Practic, YR ABB-ul seamănă cu Daciile 1300 cu motor de Renault, dacă le mai țineți minte. Bune în principiu, dar atîîîîît de vechi, încît simți că te uiți la o piesă de muzeu cînd le privești.


Romavia, fără bani pentru revizia anuală a 707-lui

Problema cu zgomotul ar putea fi rezolvată prin niște îmbunătățiri aduse motoarelor Pratt & Whitney, cu care e dotat acum Boeing-ul prezidențial. Asta nu se poate, însă, pentru că nu prea sînt bani. Și pentru că tot veni vorba de bani, în iunie anul acesta, avionul prezidențial trebuie să ajungă la revizia anuală. Revizia presupune ca niște băieți pricepuți să-l caute de rugină, să verifice dacă toate sistemele lui funcționează cum trebuie și să-i schimbe consumabilele. Problema e că, dată fiind vîrsta lui respectabilă, piesele de 707 se găsesc greu și foarte greu și cu costuri mari și prea mari. Mai mult chiar, Romavia nici măcar nu are bani în bugetul pe 2010 pentru revizia obligatorie, care costă aproximativ un milion de dolari.


România, alături de Liberia, Angola și Togo

Dacă sînteți grăbiți să prindeți un avion, să recapitulăm, pe scurt, ce-am spus pînă aici. În primul rînd, Băse zboară cu un tip de avion vechi, despre care statisticile spune că se prăbușește cam des. Doi: în curînd nu vor mai exista piloți pentru el. Cei rămași în activitate au atins pragul pensionării. Trei: utilizarea lui costă foarte mult în prezent. Și patru: situația e destul de jenantă. Pentru că un președinte de țară UE zboară cu o vechitură. E ca și cum, la o întîlnire diplomatică, toată lumea ar veni cu limuzine nemțești și al nostru cu Dacia 1100.

În lume, Boeing-ul 707 mai este folosit doar de guvernele din Liberia, Angola, Togo și Columbia și de cîțiva șeici care au investit în dotări cîteva PIB-uri ale unor țări africane. A, și să nu uităm, potrivit declarațiilor acordate de Adrian Goleanu cotidianului Gândul, și secretarul Apărării al SUA, adică numărul șapte în stat, folosește tot un 707. Acesta are, însă, un model îmbunătățit și mai bine dotat. De asemenea, în scop militar, acest tip de Boeing este folosit și de armatele Marii Britanii, Statelor Unite, Israelului, Pakistanului, NATO etc. Probabil ca să nu se plîngă după el dacă e lovit de antiaeriana vreunui inamic.


Președintele rămîne în avionu’ gol, adică fără piloți

Bașca, la sfîrșitul anului trecut, Boeing-ul 707 a rămas fără piloți, căci cei pe care îi avea au fost obligați de legislația în vigoare să iasă la pensie. Iar alții tineri n-aveau cum să-i înlocuiască, pentru că nu mai există tehnica de care ar avea ei nevoie pentru pregătire. Imediat după pensionare, pensionarii s-au angajat la o firmă privată și acum pilotează din nou pentru Romavia. Dar, desigur, în calitate de angajați ai privaților. Cît costă o astfel de schemă? 800.000 de euro pe șase luni, ceea ce înseamnă că, brusc, bugetul cheltuit cu piloții a crescut cu 220%. De altfel, aceiași piloți extrem de generos plătiți și-au anunțat decizia de a nu-și mai prelungi colaborarea cu Romavia la sfîrșitul contractului, în iunie 2010.

Mie mi-se pare destul de ok articolul, cu mici rezerve, evident.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 10 Feb 2010, 19:17

Imi dau si eu cu parerea ca asta e sport national la noi.

D.p.d.v. spotaresc b707 este o prezenta inedita, insa nu are nici o relevanta ptr cat de indicat este ptr a fi o avion prezidential. aeronava este o prezenta inedita tocmai ca este printre putinele care se perinda prin aeroporturile civilizate si asta e o problema, ptr ca a depasit perioada de exploatare normala. de aia este vanat de spotteri ca este rar si altele nu prea mai sunt pe aici. daca vrei sa vezi un 707 in zbor te duci in Africa.

Dupa parerea mea, este evident ca avem nevoie de o noua aeronava prezidentiala, B707 este expirat chiar daca e functionabil si are ore putine. nu am cifre insa presupun ca si costurile de exploatare sunt de asemenea f mari.
discutia este daca ne permitem alt avion si daca da, ce ne putem permite? aici trebuie facute calcule, pe ce anume distante se merge in mod obisnuit; ce ar fi mai indicat in functie de necesitati si costurile de adaptare la nevoile specifice unui air force one. lucurile nu sunt chiar asa simple, caci evident e vorba de bani multi.
Sus In jos
deltadagger
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 323
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 06/11/2009

MesajSubiect: Discutii generale :: Air Force Unu   Mier 10 Feb 2010, 19:41

Din pacate nu cred ca depinde de noi soarta prezidentialului.Cred ca cel mai important ar fi sa-l putem vedea si peste 10 ani...,chiar daca nu va mai zbura Sad
Sus In jos
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 10 Feb 2010, 20:09

Ca o completare, as mai adauga o intrebare:
In cat timp trebuie (efectiv) facuta aceasta schimbare? Intr-un an, doi, cinci?

In articolul respectiv se omit mai multe aspecte, dintre care unul ar fi ca, de ex., mai exista tari in UE (sa ne limitam la acest spatiu politic) care folosesc tipuri de avion proiectate acum 40-50 ani (Bulgaria, Polonia, Slovacia) si la fel, care zboara cu derogari de la norme.
Nici nu-mi inchipui ce texte ar fi fost (in presa autohtona) daca Romania ar fi avut acelasi tip de avion!
Sus In jos
dc9northwest
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Varsta : 25
Localizare : Geneva
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Joi 11 Feb 2010, 00:03

Dupa cum se stie pe Airliners.net, B707 in serviciu comercial mai este doar in Iran, cu Saha Air... Si sunt multi oameni care doresc sa zboare cu acest avion (erau parca 4 707 in flota lor, nu stiu cate zboara comercial), dar nu au ocazia deoarece Iranul este totusi o societate foarte diferita de cea vestica si exista multe probleme cu guvernul Iranian actual.

Adaugand faptul ca ABB-ul a fost avionul lui Ceausescu, sigur ar exista destui pasageri pentru curse ocazionale de placere. Avionul ar putea fi o atractie turistica unica... In plus, Boeing 707 este un tip de avion istoric, care practic a dus, impreuna cu DC-8, la dezvoltarea aviatiei in atatea domenii. 707 este pentru aviatia mondiala ce este Southwest Airlines pentru low-cost: primul brand cu adevarat de succes, care a adus zborul mai aproape de oamenii de rand.

Vechimea unui avion nu are nimic de-a face cu siguranta lui. In plus, macar in primii ani de existenta, pana in 1989, stim ca YR-ABB a avut parte de maintenance impecabil. Nu se pune problema ca aceasta aeronava sa nu fie bine intretinuta.

Ce ar zice acesti domni ca cea mai mare companie aeriana din lume are avioane la fel de vechi in flota comerciala..? DC-9 al Delta Airlines au pana la 40 de ani...

Si exemplele date in articol sunt Sudan Airways (Sudanul fiind a failed state, atat e de zis), Saha Airlines (Iranul sufera un embargo, iar 707 e produs american--ma mira ca nu s-au produs mai multe incidente--iranienii isi produc propriile piese de schimb pt aceste aeronave-sigur ca nu-s ca iesite din fabrica). Si pun pariu ca macar 90% din aceste accidente nu au nimic de facut cu tipul de avion--vezi incidentul de langa New York cu un 707 al companiei Avianca. Au ramas fara combustibil! Si, pentru cine nu stie, si un Airbus 380 cade daca n-are combustibil, ca deh, e necesar zborului... scratch Si daca ii zici cuvantul "maintenance" unui sef de companie aeriana africana excluzand cateva (ET, KQ, SA), iti raspunde "ce-i aia"?

In fine, unde e articolul cu sosele romaniei? Base are mai multe sanse sa fie omorat de un betiv care conduce cu 120km/h pe un drum de tara pe partea stanga a drumului ca tocmai s-a intors acasa din Anglia si e mare boss... Sau de-un adolescent de 17 ani care a furat masina lui tac-su si si-a luat prietenii la distractie, la "Pomul Laudat" (adica unde a intrat masina intr-un copac pe marginea drumului...) Serios, un strain care conduce in Romania va avea expresia asta affraid pe fata. Macar in Cairo si in India nu poti merge cu mai mult de 10km/h.
Sus In jos
Edi
Membru activ


Numarul mesajelor : 711
Varsta : 46
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Joi 11 Feb 2010, 09:50

b707nicolae a scris:
daca avionul este "tanar" ca ore de zbor, probabil ca in caz de inlocuire, ar fi inchiriat mai departe, asta insemnand, dupa mine, sa nici nu mai dea pe "acasa".
valavia a scris:
Din cate stiu eu, aeronava beneficiaza de derogari de la acele norme DOAR daca la bord se afla Presedintele Romaniei!
propellerdream a scris:
Decat sa-l traga pe dreapta, Romavia mai bine l-ar inchiria in regim VIP/agrement.
propellerdream a scris:
Reiterez si eu punctul de vedere postat anterior, care e in spiritul celor spuse de Dylan: B707 ar putea fi folosit pentru curse vip/chartere inchiriate pe bani grei.E avionul lui Ceausescu, sa nu uitam asta!
dc9northwest a scris:
Adaugand faptul ca ABB-ul a fost avionul lui Ceausescu, sigur ar exista destui pasageri pentru curse ocazionale de placere. Avionul ar putea fi o atractie turistica unica...
După cum bine spunea Vali mai sus, aceasta este problema care ar sta în calea zborurilor charter: Romavia poate efectua zboruri comerciale (chiar o face, mai bine zis), dar B707-le beneficiază de derogări doar în calitate de "zbor de stat", altfel nu va fi admis niciunde în UE, prin urmare (paradoxal) cred că nici nu poate decola din Otopeni.


Edi
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Joi 11 Feb 2010, 11:49

raduvisitor a scris:

In articolul respectiv se omit mai multe aspecte, dintre care unul ar fi ca, de ex., mai exista tari in UE (sa ne limitam la acest spatiu politic) care folosesc tipuri de avion proiectate acum 40-50 ani (Bulgaria, Polonia, Slovacia) si la fel, care zboara cu derogari de la norme.
Nici nu-mi inchipui ce texte ar fi fost (in presa autohtona) daca Romania ar fi avut acelasi tip de avion!

Bulgarii au un A319 CJ, folosit de presedinte, luat in 2009, ex-AirBerlin si mai au si un Falcon 2000. Exista zvonuri ca si polonezii au de gand sa renunte la 154-uri probabil pentru un BBJ. Eu insist sa cred ca cea mai la indemana solutie ptr Romavia ar fi un 310 de la Tarom, avioane relativ noi (decembrie 92), pe care oricum Tarom-ul le tine cam degeaba.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Joi 11 Feb 2010, 13:33

Faptul ca alte tari de prin preajma au avioane prezidentiale vechi asta nu are nici o relevanta. Nu luati exemple negative ptr a justifica situatia de la noi. Asa cum a spus RWO, bulgarii (o tara mai mica si mai saraca decat noi) au putut lua un A319 CJ, o alegere excelenta. Tot ceva de genu asta se preteaza si ptr noi.

Daca iei A310 de la Tarom (care oricum tre sa se faca pe bani), ala e un avion care nu se preteaza ptr ce ne trebuie noua. Base (si in general presedintii romani din ultimii 20 de ani) face 90% deplasari de maxim 3-4 ore de zbor. A310 e un avion de medium si long-haul (nu se justifica), nu e economic deloc asa ca ar rezulta un cost de exploatere f mare, plus ca trebuie bagati bani in el ptr a fi convertit. In plus, A310 se apropie cu pasi repezi de varsta de pensionare, e un avion iesit pe piata in '82. In zece ani nu vom mai vedea multe prin Europa. Deci, ar fi o carpeala costisitoare.

Un B737 de generatie relativ noua (care poate zbura si 8 ore mai ales cu greutate mica asa cum e cazul cu, cursele prezidentiale ) sau un A319 s-ar preta cel mai bine la ce avem nevoie noi. Spun asta observand cam ce zboruri fac baietii astia care au ajuns presedinti. Daca e sa faca o deplasare mai lunga (ceea ce e foarte rar, repet), se poate ateriza frumusel pe un aeroport micut (unde costa si putin) sa bage benzina si sa-si vada de drum.

Daca ar exista bani (ceea ce nu e cazul) se poate lua B737BBJ sau A319 CJ, avioane de medium haul convertite sa faca long-haul (au rezervoare in plus intre aripi) special facute ptr presedinti, seici si alti baieti cu marafeti multi (de aici si numele Business Jet si Corporate Jet). avantajul este ca daca (,) comanzi unul nou il faci cum il vrei din fabrica, atat la interior cat si la "performance", mulat exact pe nevoile cerute.

Noi oricum facem discutii aici ca se ne aflam in treaba, unii in cunostinta de cauza altii nu (ca si ziaristii care scriu articole pe tema asta) caci, evident nu stim daca e in plan sa se schimbe avionul si daca da, cand?. cel putin eu nu am informatia asta. parerea mea este ca nu in viitorul apropiat, in contextul crizei financiare.

LE: Tari mult mai de prestigiu decat noi au avioane B737 sau A320. Ziaristii sau alti trepadusi pot merge cu curse regulate daca nu au loc in avionul prezidential. Totusi, asa cum s-a vehiculat cred ca B757 ar fi o alegere ok ptr ce ne trebuie. Acum ramane de vazut cat de rentabila e faza cu inchirierea, sa nu fie o alta afacere a unor baieti destepti la mijloc. Aviatia romana a fost mereu o vaca de muls ptr oamenii de afaceri care se perinda pe langa fiecare guvernare.


Ultima editare efectuata de catre Boeing777-300 in Joi 11 Feb 2010, 18:10, editata de 1 ori
Sus In jos
deltadagger
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 323
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 06/11/2009

MesajSubiect: Discutii generale :: Air Force Unu   Joi 11 Feb 2010, 16:43

De fapt cam asa este legat de soarta prezidentialului.O mie de vorbe nu fac cat o fotografie.
Sus In jos
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Joi 11 Feb 2010, 17:58

Boeing777-300 a scris:
Faptul ca alte tari de prin preajma au avioane prezidentiale vechi asta nu are nici o relevanta. Nu luati exemple negative ptr a justifica situatia de la noi. ...... A319 CJ, o alegere excelenta. Tot ceva de genu asta se preteaza si ptr noi.
..........
Un B737 de generatie relativ noua (care poate zbura si 8 ore mai ales cu greutate mica asa cum e cazul cu, cursele prezidentiale ) sau un A319 s-ar preta cel mai bine la ce avem nevoie noi. Spun asta observand cam ce zboruri fac baietii astia care au ajuns presedinti. Daca e sa faca o deplasare mai lunga (ceea ce e foarte rar, repet), se poate ateriza frumusel pe un aeroport micut (unde costa si putin) sa bage benzina si sa-si vada de drum.

Daca ar exista bani (ceea ce nu e cazul) se poate lua B737BBJ sau A319 CJ, .........

Noi oricum facem discutii aici ca se ne aflam in treaba, .......

E adevarat ca vorbim vorbe, Laughing dar macar o facem on-topic!

Intr-adevar, un 737/320 ar fi suficient si cat se poate de decent.
Dar, nu trebuie scapat din vedere un aspect cat se poate de important (esential, as spune) si anume factorul "cultural"!
Dupa cum s-a vazut, a devenit o practica obisnuita ca in toate aceste vizite oficiale delegatiile sa fie extrem de numeroase (pe langa oficiali apar tot genul de "oameni de afaceri", ziaristi, analisti, consilieri, etc.). Iar un 737/320 nu prea "satisface" aceste "necesitati" si probabil, nu degeaba, trimiterile sunt catre 757 ca fiind singurul inlocuitor adecvat pentru 707-le actual.
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Joi 11 Feb 2010, 20:02

Subiectul asta m-a excitat intelectual si am cautat putin sa vad pe unde s-a perindat B707 in ultimii 10 ani.

Deci avem asa: Portugalia, Spania, Belgia, Cehia, Germania, Luxemburg, Finlanda, Polonia, Slovacia, Austria, Malta, Suedia, Ungaria, Italia, Elvetia, Danemarca, Franta, Hong Kong (o data in 2003), Canada (o data in 2004 la Ottawa), Australia (o singura data in 2000), USA (o data la New York in 2005).

Dupa cum vedem ca si frecventa ca si preponderenta domina de departe zborurile in Europa de short si medium-haul.
Long-haul cu avionu prezidential se face rar ca Basescu nu e Obama sau Sarkozy sa colinde lumea in lung si-n lat. In ultimii cinci ani nu s-a facut nici un zbor de long haul, corectati-ma daca gresesc, poate am omis vreo deplasare. oricum, chiar daca a avut loc, se vede clar ca ar fi un caz izolat.

In conditiile astea nu se justifica decat un B737 sau un A319/320. orice altceva e risipa de bani din bugetul tarii.
B757 nu e o solutie rea in conditiile in care avionu poate fi luat la un pret avantajos, insa nu e aeronava cea mai indicata ptr ce le trebuie lor.
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Joi 11 Feb 2010, 20:19

Am auzit ca Basescu a plecat azi la Bruxelles cu o companie de linie. Sa fie oare un mesaj pentru cei care bat toba cu avionul prezidential?

LE: Bineinteles ca ma refeream la jurnalisti si ziare, nu la voi. Cool
Sus In jos
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Vin 19 Feb 2010, 16:06

Un articol din Flight International, publicat in 1990, despre flota prezidentiala:

Titlu: LAR will operate presidential fleet
Sursa: http://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1990/1990%20-%201875.html

Citat :

The fleet of VIP aircraft used by former Romanian president Nicolae Ceaucescu is to be operated by LAR, Romania's second airline after Tarom, though their ultimate use has yet to be determined.
News of the shift was released last week by Dumitru Prunariu, the 39-year-old ex-cosmonaut appointed to head the Ministry of Civil Aviation after last December's revolution.
Prunariu said that the fleet consists of two Boeing 707s, one BAC One-Eleven, two Ilyushin II-18s, three Antonov An-24s and several helicopters believed to include four Aerospatiale Dauphins and a number of Aerospatiale Alouettes and Pumas.
The Boeing 707 aircraft are equipped with satellite communications, bedroom, lounge, kitchen, shower and accommodation for government officials. US firm E-Systems equipped at least one of the 707s, according to a Romanian source, but this is not confirmed.
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 17 Mar 2010, 07:00

Am mutat subiectul asta de la "Discutii Generale" la "Aeronave in Romania". Eu spun ca totusi batranul Barbu merita si el un coltisor aici intre celelalte zburatoare de la noi.
Tocmai am gasit un remarks fain a unui spotter:"I finally got her!" cheers

Sus In jos
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2847
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mier 17 Mar 2010, 11:02

Hehe tinere, daca ai stii sentimentul pe care il ai cand o vezi......inteleg perfect acea remarca. Si sa vezi cum e cand esti langa ea Wink
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Joi 15 Apr 2010, 11:28

Just for fun...Smile

Titlu: Aeronave prezidențiale pentru Traian Băsescu
Sursa: http://www.catavencu.ro/aeronave_prezidentiale_pentru_traian_basescu-13366.html
Autor: Andrei Luca
Data: 14.04.2010

Citat :
Aeronave prezidențiale pentru Traian Băsescu

Așa cum probabil știți deja dacă ne vizitați buticul frecvent, în contextul în care cruciulițele atârnate de oglindă retrovizoare și CD-urile îndesate în parasolar nu mai sunt se pare o garanție solidă împotriva accidentelor aviatice, România ar cam trebui să facă rost de o aeronavă nouă pentru Traian Băsescu și ar cam trebui să facă asta urgent. Alternativă, așa cum am văzut cu toții din păcate, este să ne împăcăm de pe acum cu ideea că nu numai dolarul pică ci și președinții și să ne bucurăm de prezența sa discretă cât mai putem.
Pentru că nu suntem indiferenți față de soarta președintelui nostru și știm că persoanele din staff-ul său nu au timp de asemenea prostii, fiind ocupate cu lucruri mult mai concrete, ne-am permis să venim în ajutorul Administrației Prezidențiale trecând în revistă câteva dintre cele mai potrivite aeronave să îndeplinească funcția de «Traian Băsescu Force One».
Da, și noi ne-am fi dorit să se organizeze o emisiune televizată în care aeronavele candidate să demonstreze ce știu, dansând sau luptându-se până la moarte, dar cum probabil asta nu se va întâmpla niciodată am fi fericiți ca măcar una dintre propunerile noastre să se materializeze.

Prima propunere: F 16 – Flatulating Falcon

Fabricant: Lockheed Martin
Preț: 1,3 miliarde $ (două cartoane a câte 12 bucăți)
Date tehnice: două aripi, un motor, atinge viteza Mach 3,30 de ani vechime (câte 15 pe fiecare aripă)

Pro:
- oferă siguranță, viteză și confort;
- transmite un mesaj puternic celorlalți șefi de stat cu privire la cât de hardcore e Traian Băsescu ca președinte;
- nu este numai un avion de vânătoare ci și un avion de pescuit;
- își poate asigura singur escorta în zonele turbulente;
- teoretic se află deja în dotarea Armatei Române, pe gratis;

Contra:
- practic se află doar teoretic în dotarea Armatei Române, iar costurile asociate sunt de 1,3 miliarde de dolari;
- nu are stewardese, business class sau mic dejun continental;
- Traian Băsescu nu suportă să se lase ghidat de copiloți;
- nu există un spațiu desemnat pentru stocarea produselor achiziționate de la duty free.


Titlu: Aeronave prezidențiale pentru Traian Băsescu. Propunerea 2: OZN-ul Trabuc One
Sursa: http://www.catavencu.ro/aeronave_prezidentiale_pentru_traian_basescu_propunerea_2_ozn_ul_trabuc_one-13408.html
Autor: Andrei Luca
Data: 15.04.2010

Citat :
Aeronave prezidențiale pentru Traian Băsescu. Propunerea 2: OZN-ul Trabuc One

Pentru că nu suntem indiferenți față de soarta președintelui nostru și știm că persoanele din staff-ul său nu au timp de asemenea prostii, fiind ocupate cu lucruri mult mai concrete, ne-am permis să venim în ajutorul Administrației Prezidențiale trecând în revistă câteva dintre cele mai potrivite aeronave să îndeplinească funcția de «Traian Băsescu Force One». Revenim cu cea de-a doua propunere: OZN-ul Trabuc One.

Propunerea 2: OZN-ul Trabuc One

Fabricant: British American Tobacco & Guvernul Planetei Pluto
Preț: ne specificat (probabil la pachet sau cartuș)
Date tehnice: viteză maximă warp 5, filtru carbon, tehnologie stealth, foi de tutun culese manual de pe plantațiile din Cuba de adolescente mexicane virgine;

Pro:
- oferă foarte mult loc la picioare;
- dă mult mai mult sens denumirii de «Carpați» (n.r. numele oficial al aeronavei prezidențiale)
- pe placul Președintelui Băsescu, un fumător înrăit;
- mult mai stilat decât avioanele clasice sau OZN-urile de tip țigara ;
- este nedetectabil pe 15 planete inclusiv Pământul și Botoșani;
- în afară de incidentul de la Roswell nu există dovezi că ar fi fost vreodată implicat în accidente ;

Contra:
- nu are spațiu pentru nefumători;
- nu poate fi dat la televizor din cauza prevederilor privind publicitatea la produse din tutun;
- arde în atmosferă;
- Guvernul de pe Pluto nu vrea să le vândă la bucata, ci doar la pachet sau cartuș.
Sus In jos
danutztgv16
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 33
Varsta : 29
Localizare : Targoviste
Data de inscriere : 27/03/2009

MesajSubiect: YR-ABB hotel   Mar 09 Noi 2010, 01:55

Pai daca tot vor sa il retraga, parerea mea, e ca cel mai bine sa il duca ori la muzeu, ori daca nu sa il plaseze in locul fostului muzeu de aviatie ( in fata terminalelor, in curtea aceea) si sa il foloseasca cum au folosit suedezii 747
http://www.airliners.net/photo/Jumbo-Hostel/Boeing-747-212B/1780167/&sid=a24affaf3c46bbbaa87f11abca6f41b4 . Eu stiu sigur o persoana care s-ar caza acolo. Very Happy cheers ...Cu toate ca momentan nu stiu pe unde e ABB, pt ca l-am vazut in poze pe airliners.net ca era prin America in septembrie....Daca are cineva detalii si e binevoitor, ii multumesc in numele tuturor.
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Mar 09 Noi 2010, 14:30


e normal ca romavia sa incerce sa faca bani cu avionu in cazul in care-l trage pe dreapta. e bine intretinut, cu siguranta se gaseste careva sa-l cumpere si sa-l faca cargo. banii se pot refolosi sa se mai amortizeze costul urmatorului avion prezidential.
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Sam 20 Noi 2010, 20:02

Iata cu ce a calatorit seful statului la Summit-ul NATO de la Lisabona... A310 YR-LCB (ICAO24: 4A3062) ROT1524



Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)   Astazi la 19:23

Sus In jos
 
Air Force Unu (ROMAVIA/Boeing707-3K1C/YR-ABB)
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 2 din 5Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: