AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Spatiul aerian

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
gogu
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 79
Data de inscriere : 13/02/2009

MesajSubiect: Spatiul aerian   Lun 07 Dec 2009, 17:39

Un topic nou de discutie in forum.

Nu stiu daca aceasta problema a fost vreodata discutata pe forum. Sunt o multime de persoane foarte enuziasmate de viitorul anumitor proponeri ori proiecte prezentate de diferite organizatii in Romania.

De exemplu: Viitorul aeroport international din Brasov. Nimeni nu a discutat despre pata neagra care va fi creata in mijlocul spatiului aerian al Romaniei. Odata cu deschiderea viitorului aeroport spatiul aerian va fi restrictionat. Aerodromul de la Sanpetru care fara indoiala reprezinta un imens capitol al aviatiei romanesti va fi inchis. Zboruri de record romanesti si europene vor fi de de domeniul trecutului ( recordul romanesc de 11.050 metri in unda din 1977 ). Sa nu uitam de Postavaru si parapantele care zboara acolo.

Aceasi problema este atat de mult aplaudata CDA ,care Tarom o promoveaza pentru "prima" data in Copenhaga. Spatiul aerian va fi restrictionat si mai mult pentru aviatia particulara. Exemplu unei realitati din Spania:
http://www.facebook.com/#/glidingneedsairspace

Este adevarat ca fiecare dintre noi doreste ca metoda de deplasare sa fie eventual avionul. Si din punct de vedere comecial acest lucru face sens. Dar printre noi sunt o multime de amatori ai zborului de placere. Cum va mai fi acest lucru posibil? Doar in "insule" izolate in mijlocul nimanui?
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Spatiul aerian   Lun 07 Dec 2009, 18:11

Parasutistii nu vor avea cum sa fie in pericol, zborul oricarei aeronave (mai putin elicopterele) sub 500ft AGL este interzis. Prin comparatie, aici in Belgia la aerodromul Namur (EBNM), in zilele cu vreme frumoasa sunt in tur de pista planoare si avioane, plus parasutisti aruncati de la 10000ft. Pana la urma asta inseamna zborul la vedere, in spatiu de clasa G. Eu zic ca in Romania parasutistii ar trebui sa fie multumiti ca au munti de unde pot sa se arunce.

Nu vad de ce noul aeroport din Brasov, incluzand tranzitul prin viitorul CTR, n-ar fi deschis aviatiei private.

Procedura CDA nu implica o schimbare a spatiului aerian. Va fi treaba ATC sa calculeze cand sa comande coborarea astfel incat atunci cand traverseaza altitudinea maxima a TMA-ului, avionul sa fie "in" TMA si pe planul orizontal. CDA, din punctul meu de vedere, nu presupune decat o prudenta mai mare a ATC in privinta eventualelor conflicte.
Sus In jos
demorra
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 196
Varsta : 35
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 19/03/2008

MesajSubiect: Re: Spatiul aerian   Lun 07 Dec 2009, 21:50

nici eu nu vad de ce s ar inchide spatiul aerian sau ar fi patat sa nu mai vorbesc de restrangerea activitatii parapantistilor. noi la cluj avem cate 6 sau 7 parapantisti care evolueaza aproape toata ziua la nici 600 metri lateral de axul pistei in zilele de vara. printr o simpla coordonare exista spatiu pentru toti. sa nu uitam ca spatiul aerian al aeroclubului dezmir este inclus in spatiul aerian al ctr cluj. deci...
Sus In jos
DrakulaBV
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 164
Varsta : 25
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 28/12/2008

MesajSubiect: Re: Spatiul aerian   Lun 07 Dec 2009, 22:36

In Brasov zonele in care se dau parapantistii nu sunt aproape de locatia viitorului aeroport ...
Sus In jos
RATus
Administrator


Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 32
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Spatiul aerian   Lun 07 Dec 2009, 22:52

Clujul e un exemplu excelent despre cum se poate intelege un aeroport cu un aerodrom. Merge de multi ani treaba asa si nu au fost complicatii niciodata. Avem reguli clare cu zonele de aerodrom si de aeroport si protocoale bine stabilite.

Si ca sa fiti si mai siguri ca se poate , nu avem doar aeroport ci si baza de la campia turzii langa noi.

Protocoalele sunt in continua dezvoltare asa incat sa se ajunga pe viitor la colaborare optima la fel cum e oriunde in lume si cum cred ca va fi si la Brasov in cazul in care se va construi ceva.
Sus In jos
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 622
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

MesajSubiect: Re: Spatiul aerian   Lun 07 Dec 2009, 23:04

Confirm cele spuse de Demorra si RATus. Am zburat de mai multe ori la Cluj, atat in tranzit prin TMA, prin CTR dar si cu destinatie pe LRCL. Si nu am simtit nici un moment ca aviatia generala ar fi stanjenita in vreun fel. Dimpotriva. Controlorii, atat de la Cluj Approach cat si cei de la campia Turzii au fost foarte amabili.

Un alt exemplu de buna coexistenta a unui aeroport international cu un aerodrom de aviatie generala este cel de la Sibiu. Aerodromul Turnisor este, de fapt, situat in paralel cu pista aeroportului. Iar la mica departare, tot in zona de control a aeroportului Sibiu se afla recent omologatul aerodrom Magura de la Cisnadie (LRCD - are frecventa proprie - 131.40MHz). Si acolo lucrurile sunt bine stabilite si nu sunt probleme.

Cred, asadar, ca temerile legate de Brasov sunt nejustificate. Ar fi extraordinar sa apara un aeroport acolo.
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
byteworks
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 163
Data de inscriere : 23/12/2008

MesajSubiect: Re: Spatiul aerian   Mar 08 Dec 2009, 08:11

Clujul are TMA??
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Spatiul aerian   Mar 08 Dec 2009, 08:38

N-are, nu avem decat un TMA - la Bucuresti. Mihai e obisnuit cu cel de acolo si oricum diferenta nu e prea mare - NAPOC SECTOR AREA 1 e o zona care deserveste Clujul si Targu Mures prin Cluj Approach. Diferenta e ca TMA Bucuresti are limitele 2000ft - FL175 iar sectoru NAPOC are limita inferioara a cailor aeriene si pana la FL125. Alta diferenta e ca TMA-ul e clasa A daca tin bine minte.
Sus In jos
byteworks
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 163
Data de inscriere : 23/12/2008

MesajSubiect: Re: Spatiul aerian   Mar 08 Dec 2009, 08:59

Mersi DNY, asa stiam si eu.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Spatiul aerian   Astazi la 04:23

Sus In jos
 
Spatiul aerian
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» CULMI

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: