AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Wizz Air (W6 / WZZ)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 21 ... 37  Urmatorul
AutorMesaj
shouriken
Administrator


Numarul mesajelor : 3319
Varsta : 61
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Lun 15 Feb 2010, 21:39

Red13 a scris:
terminat fiind literele din seria de HA-LP, urmatorul Wizz va fi HA-LWA

http://digitalairliners.com/toulouse/a320-production-status/
Pe coloana MSN la 4223 sau Registration F-WWBI / HA-LWA

Liviu
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Wizz Air lanseaza noi zboruri intre Ucraina si Italia   Mier 24 Feb 2010, 08:51

Titlu: Wizz Air lanseaza noi zboruri intre Ucraina si Italia
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/80755/Wizz-Air-lanseaza-noi-zboruri-intre-Ucraina-si-Italia.html
Autor: Roxana Grosu
Data: 24.02.2010

Citat :
Wizz Air lanseaza noi zboruri intre Ucraina si Italia

Compania low-cost Wizz Air va lansa, incepand din 14 mai, o noua cursa intre Lviv (Ucraina) si Venetia Treviso (Italia).
Zborurile vor fi operate cu o aerovana noua Airbus A320 si vor fi disponibile initial de doua ori pe saptamana la tarife incepand cu 32.49 euro (cu toate taxele incluse).
Wizz Air opereaza deja zboruri intre Kiev si Venetia Treviso inca din octombrie 2009.
Anul trecut, Wizz Air a transportat peste 7,8 milioane de pasageri.
In relatia cu Romania, compania a transportat 1,65 milioane pasageri in 2009, in crestere cu 87% fata de anul precedent.
Flota companiei este compusa in prezent din 27 de aeronave Airbus A320, ce opereaza de la 11 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina si Cehia.
Sus In jos
norwegian
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 58
Varsta : 38
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 09/09/2009

MesajSubiect: Online check-in   Mier 24 Feb 2010, 12:24

Wizzair a introdus si in Romania online check-in

Tocmai am vazut pe pagina lor: detalii aici

Este valabil pentru toate cursele din Bucuresti, Cluj si Timisoara.
Sus In jos
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Mier 10 Mar 2010, 21:04

WizzAir introduce un nou serviciu - WizzFlex:
http://book.wizzair.com/about_us/news/default.asp#wizro023
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Mier 10 Mar 2010, 22:36

mihairosioru a scris:
WizzAir introduce un nou serviciu - WizzFlex:
http://book.wizzair.com/about_us/news/default.asp#wizro023

Asta mi se pare chiar OK ! Sa platesti 20 de euro / dus-intors , daca nu esti foarte sigur de data , ruta , chiar si nume , in loc sa platesti taxele de schimbare specifice fiecarei schimbari , mi se pare un avantaj foarte mare ! Se vede ca departamentul lor de marketing gandeste !!!
Sus In jos
dc9northwest
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Varsta : 25
Localizare : Geneva
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Joi 11 Mar 2010, 04:19

Mi se pare un serviciu foarte bun. Se pare ca multora li s-a parut asa, ca n-am putut accesa site-ul wizzair sa ma informez.


Vorbind de wizz, de ce calator ar fi avut parte! Noroc ca era bagajul overweight.
http://www.youtube.com/watch?v=ES9wRq-nTYo&feature=related
Vivat low-costul, eh? affraid

(daca nu e locul, scuzati, nu mi s-a parut ca s-ar potrivi altundeva mai bine)
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Joi 11 Mar 2010, 10:44

dc9northwest a scris:
Mi se pare un serviciu foarte bun. Se pare ca multora li s-a parut asa, ca n-am putut accesa site-ul wizzair sa ma informez.


Vorbind de wizz, de ce calator ar fi avut parte! Noroc ca era bagajul overweight.
http://www.youtube.com/watch?v=ES9wRq-nTYo&feature=related
Vivat low-costul, eh? affraid

(daca nu e locul, scuzati, nu mi s-a parut ca s-ar potrivi altundeva mai bine)

Uite , comunicatul despre WizzFlex , sa nu te mai chinui :

2010.03.09
Wizz Air introduce WIZZ Flex
Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low fare – low cost din România și din Europa Centrală și de Est introduce un nou serviciu – WIZZ Flex.
Prin intermediul WIZZ Flex, pasagerii vor putea modifica online și ori de câte ori doresc data, ora de plecare și ruta zborului, cu până la 3 ore înainte de ora cursei. Dacă până acum pasagerii plăteau o taxă echivalentă a 30 de Euro pentru orice modificare asupra zborului ales, acest serviciu nu presupune o taxă suplimentară, fiind achitate doar diferențele de tarif în ceea ce privește noile zboruri.
Serviciul WIZZ Flex poate fi achiziționat foarte ușor online în timpul procedurii de rezervare, la 42 de RON pe zbor/pasager.


sursa : www.wizzair.com

Probabil in spatele acestei decizii sta o statistica oarecum simpla :

Din 150 de pax , 25 ar dori o schimbare de orice fel . Pt ca taxa e de 30 euro/sens , doar 7 purced pana la urma , platind 7 x 2 x 30 = 420 euro. DACA toti 25 ar opta pt WizzFlex , ar plati fiecare doar 2 x 10 = 20 euro (avantaj pax) , in schimb Wizz ar incasa 25 x 2 x 10 = 500 euro (avantaj Wizz) . Incasari in plus de 80 de euro / o cursa RT. Daca extrapolam la numarul de curse , de ex de pe CLJ , ar avea o crestere de venituri de vreo 17,000 de euro lunar. Interesant , nu , cum din avantaj pentru ambele parti , poti face bani !
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Wizz Air a transportat 86.000 de pasageri pe relatia Cluj in 2010   Vin 19 Mar 2010, 08:44

Titlu: Wizz Air a transportat 86.000 de pasageri pe relatia Cluj in 2010
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/82248/Wizz-Air-a-transportat-86-000-de-pasageri-pe-relatia-Cluj-in-2010.html
Autor: ***
Data: 19.03.2010

Citat :
Wizz Air a transportat 86.000 de pasageri pe relatia Cluj in 2010

Compania aeriana ungara low-cost Wizz Air a transportat in primele doua luni ale anului din si spre Cluj-Napoca circa 86.000 de pasageri, in crestere cu 55% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania.
Compania aeriana ungara low-cost Wizz Air a transportat in primele doua luni ale anului din si spre Cluj-Napoca circa 86.000 de pasageri, in crestere cu 55% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In prezent, Wizz Air opereaza zboruri din Cluj-Napoca spre 11 destinatii, respectiv Barcelona, Roma, Londra, Dormund, Valencia, Madrid, Milano, Paris, Bologna, Venetia, Palma de Mallorca (destinatie de vara) si va introduce incepand cu 4 iunie noi zboruri spre Pisa, Cuneo, Zaragoza si Weeze - Dusseldorf.
Wizz Air a tinut sa precizeze ca va continua sa dezvolte operatiunile pe aeroportul din Cluj, dupa anuntul recent al principalului concurent, firma romaneasca low-cost Blue Air, care isi muta operatiunile internationale din orasul transilvan.
Wizz Air a transportat peste 7,8 milioane de pasageri in 2009, 1,65 milioane dintre acestia calatorind pe rutele din Romania. Flota Wizz Air este compusa in prezent din 29 de aeronave Airbus A320, ce opereaza de la 11 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina si Cehia.
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Vin 19 Mar 2010, 12:35

Ce gafa in comunicatul Wizz!
Cuneo si Pisa sunt deja operationale din CLJ de la inceputul lui februarie !

http://book.wizzair.com/about_us/news/default.asp#wizro024
Sus In jos
alinushi
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 42
Varsta : 36
Localizare : Bucharest
Data de inscriere : 18/12/2009

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Vin 19 Mar 2010, 15:29

CalinCLJ a scris:
Ce gafa in comunicatul Wizz!
Cuneo si Pisa sunt deja operationale din CLJ de la inceputul lui februarie !

http://book.wizzair.com/about_us/news/default.asp#wizro024


Si cu ce au gresit? Au inceput sa opereze cele 2 destinatii de pe 8 februarie
Din BBU sunt din Iunie
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Vin 19 Mar 2010, 15:54

alinushi a scris:
CalinCLJ a scris:
Ce gafa in comunicatul Wizz!
Cuneo si Pisa sunt deja operationale din CLJ de la inceputul lui februarie !

http://book.wizzair.com/about_us/news/default.asp#wizro024


Si cu ce au gresit? Au inceput sa opereze cele 2 destinatii de pe 8 februarie
Din BBU sunt din Iunie

Vrei sa citez ? " În prezent Wizz Air operează din Cluj-Napoca spre 11 destinații.....și va introduce începând cu 4 iunie noi zboruri spre Pisa, Cuneo......" . Zborurile mentionate sunt operationale , cum spui si tu , din 8 februarie !

QED
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Wizz Air elimina taxa pentru excesul de bagaje   Joi 01 Apr 2010, 09:06

Titlu: Wizz Air elimina taxa pentru excesul de bagaje
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/83073/Wizz-Air-elimina-taxa-pentru-excesul-de-bagaje.html
Autor: Roxana Grosu
Data: 01.04.2010

Citat :
Wizz Air elimina taxa pentru excesul de bagaje

Operatorul low-cost Wizz Air simplifica, incepand din 1 aprilie, regulile privind bagajele calatorilor prin introducerea unei taxe unice pentru un bagaj si o greutate maxima de 32 de kg.
In limita celor 32 de kg vor fi acceptate maximum trei bagaje.
Cu aceasta schimbare Wizz Air elimina taxa pentru excesul de kilograme, simplificand si mai mult formalitatile de rezervare.
Tariful va fi de 63 lei/ bagaj daca se alege optiunea bagajului de cala in momentul rezervarii biletului sau 126 lei/ bagaj daca taxa se achita in aeroport.
Pasagerilor le este reamintit faptul ca regulile privind transportul bagajului de mana nu se modifica.
Wizz Air va aplica o taxa de 252 lei pentru depasirea dimensiunii si a greutatii bagajului de mana, acesta trebuind apoi inregistrat ca bagaj de cala.
Wizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, in crestere cu 87% fata de anul precedent, potrivit datelor furnizate de companie.
Romania reprezinta astfel piata cu cea mai mare crestere pentru operatorul cu tarife scazute.
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Mier 07 Apr 2010, 08:12

Titlu: INTERVIU Wizz Air: Cresterea numarului de pasageri a transformat aviatia intr-un produs FMCG
Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/83325/INTERVIU-Wizz-Air-Cresterea-numarului-de-pasageri-a-transformat-aviatia-intr-un-produs-FMCG.html
Autor: Roxana Grosu
Data: 07.04.2010

Citat :
INTERVIU Wizz Air: Cresterea numarului de pasageri a transformat aviatia intr-un produs FMCG

Gyorgy Abran, directorul comercial al operatorului low-cost Wizz Air, vorbeste, intr-un interviu acordat Wall-Street, despre problemele de imagine pe care le are compania in randul pasagerilor romani, starea aeroporturilor locale, dar si despre romanii care fac parte din echipa de management a companiei ungare.
Romania a reprezentat anul trecut a doua piata, dupa Polonia, pentru compania low-cost Wizz Air, atat din punctul de vedere al numarului de pasageri transportati, cat si al veniturilor. Astfel, operatorul low-cost a transportat pe piata locala 1,65 milioane pasageri, Romania furnizand 21,2% din totalul de 7,8 milioane pasageri care au calatorit in 2009 cu Wizz Air.

Wall-Street: Wizz Air mai este inca perceputa - de un segment de public - ca o companie care are mari probleme cu punctualitatea, calitatea aeronavelor sau cu personalul de bord. De ce credeti ca si-a format publicul roman o astfel de imagine despre Wizz Air si cum veti face sa imbunatatiti imaginea?

Gyorgy Abran (foto): Aceasta perceptie este rezultatul unor conjuncturi. In primul rand, inainte de Wizz Air, publicul roman nu a avut o experienta consistenta cu liniile aeriene care se autointitulau low-cost. Flota companiilor low-cost nu era compusa din aeronave noi, astfel ca serviciile nu ofereau incredere.
In al doilea rand, odata ce toata lumea a putut sa calatoreasca fara restrictii, numarul celor care au inceput sa foloseasca liniile aeriene (in principal liniile low -cost, dar si cele traditionale) a crescut exponential, transformand aviatia intr-un produs FMCG (bunuri de larg consum) si, in consecinta, intr-un subiect foarte discutat.
In plus, din cauza schimbarii atat de rapide nu a existat un timp pentru educarea oamenilor despre natura calatoriei cu avionul. Deci, sunt foarte multe perceptii gresite care sunt prezentate in mod eronat, ca fiind adevarate. Luand in considerare toate acestea, trebuie sa recunosc ca, desi schimbarea perceptiilor este prioritara pentru noi, nu suntem ingrijorati din aceasta cauza.
Performanta Wizz Air privind punctualitatea este de 80%, ceea ce ne plaseaza in linie sau chiar peste media europeana. De asemenea, flota este compusa din aeronave noi, furnizate de Airbus direct de la fabrica din Toulouse. Varsta medie a flotei Wizz Air este de 3 ani, ceea ce ne face compania cu una dintre cele mai noi flote din lume.

WS: Mai sunt clienti care sustin ca intarzierile Wizz Air ar fi cauzate de numarul insuficient de aeronave pe care le are flota companiei. Cum comentati aceste ipoteze si daca aveti in plan largirea flotei pe piata locala?

GA: Daca unii spun insuficient, eu spun eficient. De cele mai multe ori, nu numarul aeronavelor determina intarzieri - conform statisticilor 95% din intarzieri sunt cauzate de factori externi, cum sunt conditiile meteorologice, stolurile de pasari, controlul traficului si cateodata problemele tehnice.
In unele cazuri, cum ar inchiderea neasteptata a unui aeroport din cauza zapezii abundente sau a cetii, nu conteaza cate aerovare ai. De exemplu, pe Baneasa ne confruntam cu probleme legate de pasari mai mult decat pe alt aeroport. In aceste cazuri oprim aeronava pe aeroport si echipa tehnica inspecteaza minutios aeronava.
Evident, nu putem tine o aeronava de rezerva la sol, in caz de nevoie pentru astfel de cazuri pentru ca acest lucru ar determina o crestere semnificativa a costurilor. Din pacate, daca se intampla o intarziere, aceasta ar putea dura cateva ore pana cand aeronava este reparata sau pana se aloca alta aeronava, in functie de varianta mai rapida.
In acest moment, flota Wizz Air este compusa din 30 de aeronave, dintre care 7 sunt alocate pietei din Romania si recent am anuntat ca inca o aeronava va fi alocata bazei din Bucuresti incepand cu iunie 2010.

WS: O alta problema semnalata de pasagerii care calatoresc cu Wizz Air este neacordarea unui loc in avion, fara costuri suplimentare, asa cum fac alti operatori low-cost. De ce a luat Wizz decizia sa nu acorde locuri pasagerilor si cat costa rezervarea unui loc?

GA: Decizia este determinata de eficienta. Am testat sistemul cu alocarea de locuri, dar cel fara numerotare s-a dovedit mult mai rapid pentru imbarcare/debarcare. Cu toate acestea, ca parte a sistemului Wizz Air ce permite pasagerilor sa aleaga serviciul si sa il plateasca doar daca au nevoie de el, pasagerii pot beneficia de imbarcare prioritara sau sa-si rezerve locuri mai spatioase pentru picioare.

WS: Cate plangeri primiti zilnic din partea pasagerilor si care sunt cele mai frecvente reclamatii?

GA: Nu avem statistici zilnice. Dar, evident, cele mai multe plangeri au ca subiect intarzieri si anulari ale zborurilor.

WS: De curand, Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, declara ca in Romania “sunt prea multe aeroporturi si prea inghesuite”? Cum comentati?

GA: Nu pot comenta pentru ca nu stiu contextul si nici la ce aeroporturi se referea domnul ministru. Ce pot sa spun este ca, din experienta noastra, sunt mult mai multe aeroporturi ineficiente, iar ineficienta conduce la servicii scazute oferite pasagerilor si intarzieri ale operatiunilor. In al doilea rand, trebuie sa intelegem ca nu trebuie sa se construiasca terminaluri doar de dragul de a avea un Taj Mahal. Facilitatile oferite trebuie adaptate la nevoile si cerintele de dezvoltare ale liniilor aeriene.

WS: Cati angajati are Wizz Air in prezent si daca sunt si romani in randul acestora? Daca da, cati si in ce domenii?

GA: In toate cele 6 tari in care opereaza Wizz air sunt aproximativ 1.100 de angajati, peste 200 dintre ei lucrand in Romania, unde, datorita faptului ca vom aloca noi aeronave, echipa se va mari. Cea mai mare parte din echipa locala, dar nu exclusiv, este alcatuita din echipajul de bord. De asemenea, avem colegi romani in structurile administrative, cum ar fi directorul regional de marketing, un manager de relatii cu clientii sau coordonatorul operational pentru Romania.

WS: Cat castiga, in medie, o insotitoare se bord si un pilot la Wizz Air si de unde recrutati forta de munca? Ati recruat, de-a lungul timpului, oameni de la companii romanesti (Tarom, Blue Air, Carpatair)?

GA: Anul trecut, aproape ne-am dublat capacitatea de zbor, iar anul acesta avem o rata de crestere de 30%. In aceste conditii, recrutam cei mai buni profesionisti, dar oferim si sansa celor deja angajati si in care vedem potential. Doar cativa angajati provin de la alte linii aeriene pentru ca preferam sa ne dezvoltam proprii oameni in cultura Wizz Air decat sa aducem pe cineva din afara companiei cu alte influente.

WS: Care este motivul pentru care Wizz nu isi da rezultatele financiare? Lipsa de transparenta nu da cumva apa la moara speculatiilor?

GA: Cum Wizz Air este o companie privata, nu suntem obligati sa furnizam date financiare si alegem sa nu o facem.

Nu suntem ingrijorati de speculatiile altor linii aeriene despre noi, dar dintr-o perspectiva competitiva este foarte avantajos ca ei sa nu cunoasca toate detaliile. Va incurajam sa vedeti ceea ce se gaseste dincolo de datele financiare brute: contractul cu Airbus pentru 132 aeronave Airbus A320, rata unica de crestere in recesiune economica, dublarea flotei din Romania in doar un an, inaugurarea de noi baze si cresterea constanta a capacitatii, factorul de incarcare constant (84-86% in medie). Este imposibil sa ai asemenea cresteri fara un statut financiar sanatos.

WS: Care sunt primele trei cele mai profitabile curse Wizz Air in relatia cu Romania?

GA: Operatiunile noastre din Romania sunt profitabile in ansamblu.

WS: Cat la suta din incasarile Wizz provin strict din vanzarea biletelor si cat din alte servicii?

GA: Aproximativ 20% din venituri provin din serviciile auxiliare, iar 80% din vanzarea de bilete.

WS: Care sunt principalele atuu-uri pe care Wizz Air considera ca le are in lupta pe piata low-cost locala? Dar minusurile?

GA: Suntem cea mai mare linie aeriana low-cost din Europa Centrala si de Est si cea mai mare linie aeriana din Romania. Explicatia este una simpla: costuri si tarife scazute. Costurile scazute castiga in fata competitiei in momentul in care exista un competitor apropiat, iar tarifele scazute castiga pasagerii, fie ca sunt vremuri bune sau rele.

WS: Sunt operatori aerieni de linie care sustin ca, odata cu dezvoltarea Romaniei si reintoarcerea fortei de munca acasa, segmentul low-cost va scadea drastic. Cum comentati aceste ipoteze si pe ce segmente de pasageri ar putea conta Wizz Air in lipsa unui trafic etnic?

GA: Traficul etnic este foarte important, la fel si intelegerea fluxului de trafic. Acum cativa ani, Polonia a trecut printr-un proces prin care cei care lucrau in strainatate se intorceau acasa datorita conditiilor economice mai bune din tara. Am reactionat imediat si ne-am mutat capacitatea de pe liniile etnice traditionale pe alte rute pentru care crescuse cererea. Scaderea traficului etnic nu inseamna neaparat ca acei oameni stau acasa. Inseamna doar ca vor calatori din motive diferite. Iar cand o vor face, vor dori aceleasi tarife scazute.

WS: Cum vedeti piata low-cost din Romania peste 5-10 ani?

GA: Sectorul low-cost va domina traficul aerian intra-european si va continua sa se dezvolte dinamic. Consolidarea va conduce la 5-6 companii puternice de low-cost, in timp ce nisele pot fi ocupate de cativa jucatori semnificativ mai mici. Deja segmentul low-cost detine 35% din intregul trafic aerian european.

WS: Ce cota de piata are Wizz Air acum in Romania si cu cat vrea sa termine anul 2010?

GA: In acest moment detinem o cota de 46,7% din piata de low-cost din Romania. In acest an, obiectivul nostru este o crestere de doua cifre, ceea ne va consolida si mai mult pozitia de lider pe care noi sustinem ca ne aflam.

WS: Cat din incasarile Wizz Air au provenit anul trecut din rutele in relatia cu Romania si ce estimari aveti pentru acest an?

GA: Putem spune ca, pentru Wizz Air, Romania este a doua cea mai mare piata, dupa Polonia.

WS: Vreti sa veniti cu noi servicii/facilitati pe piata in 2010?

GA: Recent am anuntat serviciul de check-in online, reguli simplificate pentru transportul bagajelor si serviciul Wizz Flex ce va usura si mai mult calatoria. De asemenea, am anuntat noi rute atat de la Cluj-Napoca si de la Bucuresti la Pisa, Cuneo, Zaragoza si Weeze/Dusseldorf. Iar acestea sunt doar cateva dintre noutatile pe care le-am pregatit pentru Romania.

WS: In ultima vreme, Blue Air, principalul competitor al Wizz in Romania, a venit cu promotii de tipul “happy hour”, interval in care pasagerii isi pot achizitiona bilete pe orice destinatie la preturi foarte scazute. Aveti in plan astfel de oferte sau ele sunt sinonime cu vanzari mai reduse?

GA: Din punct de vedere structural, suntem linia aeriana cu cele mai mici tarife din Romania, iar cand vine vorba de promotii putem cobori si mai mult preturile. In acest moment pasagerii nostri pot calatori de la Cluj sau de la Timioara la Torino sau Forli cu tarife incepand de la 15 lei/pe zbor cu toate taxele incluse, in timp ce un bilet de la Bucuresti la Pisa incepe de la 90 de lei/pe zbor cu toate taxele incluse.

WS: Cum v-a afectat scaderea tarifelor practicate de companiile de linie?

GA: In nici un fel. Sa oferi ocazional tarife scazute nu este un lucru extraordinar. Adevarata provocare este sa le mentii scazute constant. Liniile traditionale si-au scazut preturile pentru rutele competitive, dar si-au pastrat tarifele foarte ridicate pe rutele necompetitive. Adevarata provocare pe care nu o pot gestiona este sa fie capabile sa-si adapteze structura costurilor la schimbarile pietei.

WS: Unde ati lucrat inainte de a veni la Wizz Air?

GA: Inainte de ma alatura echipei Wizz Air am lucrat la cea mai mare companie de consultanta si strategie din lume, McKinsey, o cu totul alta industrie decat cea aeriana.
Sus In jos
wizzair7
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 114
Varsta : 19
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 16/05/2009

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Joi 08 Apr 2010, 23:55

Wizzair a mai primit inca un A320 reg:HA-LWB livrat 2010.03.25.
Sus In jos
Tila
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 200
Varsta : 43
Localizare : Targu Mures/Budapest
Data de inscriere : 16/06/2008

MesajSubiect: Wizzair- Stiri   Joi 22 Apr 2010, 17:44

Din 24. iulie. 2010 compania WizzAir in Budapesta mareste flota cu inca un avion (in total va fi 4 la numar), si deschide noi rute, adica mareste frecventa la altele.

Budapest - Londra 3 zbor/zi
Budapest - Brussel 11 zbor/saptamina
Budapest - Eindhoven 11 zbor/saptamina
Budapest - Malmö Koppenhaga 5 zbor/saptamina
Budapest - Turku 3 zbor/saptamina
Budapest - Burgas 3 zbor/saptamina
Budapest - Frankfurt Hahn 3 zbor/saptamina
Budapest - Bari 2 zbor/saptamana

Very good news for us... Very Happy
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Vin 23 Apr 2010, 10:04

Titlu : Wizz Air isi inteteste prezenta pe piata maghiara
Sursa : Wall Street
Autor : Roxana Grosu
Data : 23/04/2010

Citat :
Operatorul low-cost Wizz-Air va aloca o noua aeronava Airbus A320 bazei din Budapesta de unde va lansa si noi zboruri.

Incepand cu 24 iulie, compania va relua operarea rutei Budapesta - Frankfurt, iar din 26 iulie va lansa noi zboruri spre Bari (Italia).

De asemenea, noua aeronava va permite cresterea frecventelor pe rutele deja existente. Wizz Air va introduce un al treilea zbor zilnic pentru Londra Luton si va creste numarul zborurilor pe rutele catre Bruxelles Charleroi, Eindhoven, Malmo, Turku si Bourgas.

"Recent am observat ca pasagerii isi indreapta atentia intr-o proportie semnificativa spre Wizz Air in Ungaria, efect al extinderii noastre pe o piata aflata in declin si al destabilizarii liniilor aeriene concurente. Pornind de la acest lucru, ne propunem o crestere a traficului in Budapesta cu peste 20%”, a declarat József Váradi, chief executive officer al Wizz Air.

Biletele pot fi achizitionate deja pe wizzair.com la tarife ce pornesc de la 22.49 euro (un singur zbor, cu toate taxele incluse).

Wizz Air a transportat peste 7,8 milioane de pasageri in 2009, 1,65 milioane dintre acestia calatorind pe rutele din Romania.

Flota Wizz Air este compusa in prezent din 30 de aeronave Airbus A320, ce opereaza de la 12 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina si Cehia.
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Vin 30 Apr 2010, 09:57

Titlu: Wizz Air se muta temporar din Cluj la Targu Mures
Sursa: Wall Street
Autor: Roxana Grosu
Data: 30/04/2010

Citat :
Operatorul low-cost Wizz Air va reloca, in perioada 6 mai, ora 8:00 - 10 mai, ora 8.00, operatiunile de pe aeroportul din Cluj-Napoca la Targu Mures, din cauza inchiderii aeroportului clujean.

In cele 5 zile, 47 de zboruri vor fi operate de pe aeroportul din Targu Mures. Orarul zborurilor nu va fi modificat, iar toate procedurile de check-in vor fi efectuate direct la aeroportul din Targu Mures.

Compania a finalizat deja procedurile de informare a pasagerilor cu privire la aceasta modificare.

Wizz Air a transportat peste 8,4 milioane de pasageri in 2009, 1,76 milioane dintre acestia calatorind pe rutele din Romania.

Flota Wizz Air este compusa in prezent din 30 de aeronave Airbus A320, ce opereaza de la 12 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina si Cehia.
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Sam 01 Mai 2010, 21:41

O noua destinatie de la Cluj : ALICANTE .

Din 24.07 , WZZ 689/690 CLJ-ALC-CLJ 18,40 - 21,00 / 21,35 - 1,45 (+1) - operat 2,6
Sus In jos
kampfmaschine
Moderator


Numarul mesajelor : 1926
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 09/01/2010

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Lun 03 Mai 2010, 19:17

Stirea despre Alicante (cu pret de pornire) :

Titlu: Wizz Air lanseaza un zbor sezonier din Cluj-Napoca spre Alicante
Sursa: Dailybusiness
Autor: ***
Data: 03/05/2010

Citat :
Linia aeriana low cost Wizz Air va introduce incepand cu 24 iulie un zbor sezonier, cu plecare din Cluj-Napoca spre Alicante, Spania, au anuntat reprezentantii companiei.
Noua ruta va fi lansata pe 24 iulie, zborurile urmand sa fie operate de doua ori pe saptamana, in zilele de marti si sambata.

Pretul biletelor porneste de la 140 de lei, cu taxe incluse.
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Mar 04 Mai 2010, 13:06

Titlu: Wizz Air lansează în premieră asigurarea de întârziere
Sursa: http://banateanul.gandul.info/ultima-ora/wizz-air-lanseaza-in-premiera-asigurarea-de-intarziere-6088211
Autor: ***
Data: 04.05.2010

Citat :
Wizz Air lansează în premieră asigurarea de întârziere

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low fare - low cost din România și din Europa Centrală și de Est introduce asigurarea de întârziere - un nou serviciu care demonstrează faptul că este una dintre cele mai punctuale linii aeriene europene.

Conform asigurării, în cazul unor întârzieri mai mari de două ore, pasagerii vor primi un credit de 420 RON pe care îi pot folosi la achiziționarea de noi bilete Wizz Air sau produse adiționale.

"Asigurarea de întârziere este cu adevărat un serviciu inovativ. Reprezintă garanția calității zborurilor Wizz Air și acoperă toate tipurile de întârziere, inclusiv cele cauzate de evenimente care nu se află în controlul Wizz Air, cum sunt condițiile meteo nefavorabile sau grevele" a declarat Natasa Kazmer, Director Corporate Communication și Public Affaris Wizz Air.

Asigurarea de întârziere poate fi achiziționată foarte ușor, online, în momentul rezervării biletului sau ulterior, folosind opțiunea de adăugare a unui nou serviciu pe site sau prin call-center-ul local, cu până la două zile înaintea plecării. Tariful acestui serviciu este de 42 RON/pe zbor/pasager.

Pentru a putea folosi asigurarea de întârziere, pasagerii trebuie să aibă un cont Wizz Air, care se crează automat de sistem în momentul înregistrării pe site, iar zborul să aibă o întârziere de două sau mai multe ore față de ora programată de aterizare. Creditul de 420 RON va fi transferat automat în contul pasagerului înregistrat în curs de 7 zile de la întârzierea zborului și este valabil pentru un an de la primirea sumei.
Sus In jos
atr_42_500
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 1059
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/03/2008

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Mar 11 Mai 2010, 10:09

Titlu: Cum a ajuns Wizz Air la o cota de piata de 18% in transportul aerian fara a avea birouri locale
Sursa: http://www.zf.ro/companii/cum-a-ajuns-wizz-air-la-o-cota-de-piata-de-18-in-transportul-aerian-fara-a-avea-birouri-locale-6106818/
Autor: Mirabela Tiron
Data: 11.05.2010


Citat :
Un sfert din veniturile operatorului aerian low-cost vin din taxele pe servicii aditionale (bagaje de cala, mancare) Compania si-a bazat strategia pe destinatiile in care muncesc romanii si nu se uita la zborurile interne, care necesita un alt model de business n Cu un grad de ocupare al avioanelor de peste 80%, compania vinde online opt din zece bilete de avion si nu a investit niciun euro intr-un birou local pentru vanzari de bilete.

Operarea de pe aeroporturile secundare si de pe cele din provincie, tintirea maselor de pasageri prin preturi reduse, perceperea de taxe aditionale pentru servicii suplimentare (mancare, bagaj de cala) si distributia online a biletelor de avion au dus compania aeriana ungara Wizz Air la o cota de piata de peste 18% anul trecut, potrivit estimarilor ZF care iau in calcul un total de 9 milioane de pasageri transportati anul trecut in Romania.
Cota de piata se refera doar la numarul de pasageri transportati si nu la valoarea veniturilor, unde, de regula, companiile de linie regulata au castiguri mai mari.



Astfel, dupa o prezenta extrem de timida pe piata in 2006, cand compania ungara transporta 17.000 de pasageri, Wizz Air a ajuns anul trecut la un trafic de 1,7 milioane de pasageri, nivel care situeaza compania in lupta pentru primul loc pe piata aeriana raportat la trafic.
Tendinta de dezvoltare a companiei aeriene ungare continua si anul acesta, cand se estimeaza ca vor fi transportati 2,1 milioane de pasageri.
"Rezultatele din primele patru luni ale anului arata ca estimarile de crestere a traficului cu 30% se vor realiza", a declarat Natasa Kazmer, directorul de comunicare al companiei Wizz Air.
Plus 33% in primele patru luni
Operatorul low-cost Wizz Air a transportat in primele patru luni ale acestui an 582.000 de pasageri, mai mult cu 33% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit datelor prezentate de oficialii companiei.
Wizz Air este compania aeriana low-cost cu capital strain care a avut cea mai accelerata evolutie de pe piata locala in ultimii patru ani, pe care mai opereaza GermanWings si easyJet, dar si operatorul cu capital romanesc Blue Air, principalul concurent al companiei ungare. Daca anul trecut, cand piata aeriana a simtit efectele crizei economice, mai multi jucatori low-cost, respectiv My Air si Sky Europe au intrat in faliment, Wizz Air aproape ca si-a dublat traficul fata de anul anterior.
Care este modelul de business
"Modelul nostru de business se concentreaza pe operarea cu costuri minime si implicit pe tarife cat mai mici la biletele de avion. Prin preturile reduse la biletele de avion ne adresam maselor de oameni si incercam sa ocupam toate locurile din aeronave. Noi facem bani din traficul de masa spre comparatie cu operatorii traditionali".
In primele patru luni ale anului, gradul de incarcare al aeronavelor Wizz Air a fost de 83%, nivel ce asigura profitabilitatea unui zbor. Flota companiei pe piata romaneasca este compusa din sase aeronave, iar anul acesta va ajunge la opt aeronave.
Opt din zece bilete vandute, online
Compania isi asigura operarea cu costuri mici prin mentinerea la sol a avioanelor doar pentru o durata de 30 de minute, frecventele de operare a zborurilor spre destinatii externe fiind de cateva ori pe saptamana sau chiar zilnic. Mai multt, Wizz Air nu a deschis birouri locale pentru vanzarea de bilete, circa 84% din bilete fiind vandute prin platforma online.
Compania ungara opereaza doar zboruri internationale din Romania, avand trei baze in Bucuresti, Cluj-Napoca si Timisoara.
"Targetam destinatii din Italia, Spania, Germania si alte tari in care romanii se deplaseaza pentru a munci. Nu ne intereseaza sa operam zboruri domestice in Romania pentru ca acestea necesita alt model de business'", a spus Kazmer, adaugand ca pentru a opera zboruri interne este nevoie de aeronave cu un numar mai mic de locuri, de frecvente zilnice de zbor si de preturi la biletele de avion mai mici decat cele practicate pe curse externe.
In opinia oficialului Wizz Air, avantajul pietei din Romania este acela ca traficul aerian nu este focusat doar in Capitala, ci si in celelalte orase mari. "Baza din Cluj-Napoca este la fel de mare ca si cea din Bucuresti. Ca puncte slabe ale aceste piete as mentiona infrastructura deficitara a aeroporturilor si taxele mult prea mari percepute de acestea".
Aproape un sfert din veniturile companiei pe piata romaneasca provin din serviciile aditionale (taxe pe bagajele de cala, taxa pentru prioritate la imbarcare, mancarea din avion si altele), restul fiind incasari din vanzarea de bilete de avion. Reprezentantii companiei nu au dorit sa ofere date legate de valoarea cifrei de afaceri si a profitului pe piata locala, insa, ptorivit estimarilor ZF, cifra de afaceri a companiei se ridica in jurul nivelului de 100 de milioane de euro. "Cei mai multi pasageri romani cumpara servicii aditionale pe langa biletul de avion", a spus ea. Recent, compania a introdus serviciul de check-in online, asigurarea in cazul intarzierii de zbor, care costa 45 lei (11 euro) si alte servicii aditionale.
Doar 15% din numarul total de pasageri transportati de companie, adica 250.000 de oameni, calatoresc in scop de afaceri, restul calatorind in scop turistic si pentru a munci in strainatate.
Se uita la destinatii din Grecia, Cipru
In ceea ce priveste directiile de dezvoltare ale companiei, oficialul Wizz Air sustine ca sunt analizate pietele din Grecia, Cipru, dar si cele din Benelux (Belgia, Luxemburg si Olanda), pe care compania nu opereaza in prezent. Anul trecut au fost introduse 14 noi curse spre destinatii externe.
"Deocamdata insa trebuie sa ne consolidam pe destinatiile nou introduse. Inainte de a alege o ruta pe care sa operam ne uitam si analizam 20-30 de rute". La nivel international Wizz Air a transportat 7,8 milioane de pasageri.
Sus In jos
Miță_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 222
Varsta : 21
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Mar 11 Mai 2010, 13:12

Din ceea ce am citit acum si pana acum la BBU si CLJ le merge tare bine, insa de Timisoara nu spun nimic, nici de bine nici de rau si nici nu arata intentii de a mai deschide multe destinatii, cum sa laudau atunci cand au venit prima oara.
Nu cred ca le merge rau, dar in nici un caz cum s-ar fi asteptat, desi de la Timisoara in afara de ei si JOR (nou venit si care opereaza pe destinatii interne) nu mai sunt decat companii clasice Exclamation ...la care nu chiar toti ajung... Very Happy

P.S: Daca are cineva mai multe idei despre politica lor de viitor fata de TSR (si nu numai) nu m-as supara sa scrie Exclamation
Sus In jos
Thomas
Membru activ


Numarul mesajelor : 904
Varsta : 52
Localizare : Göttingen
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Mar 11 Mai 2010, 14:09

Da, se pare ca în general Timisoara cam "gâfâie" Neutral

Daca ne gândim câti operatori au disparut în ultimii ani: Club Air, Alitalia (21/7), Malev (14/7), Windjet, Alpieagles. Si nu au prea fost înlocuiti. La chartere la fel, CLJ are mai mult de dublu fata de TSR si sunt convins ca anul acesta CLJ va depasi TSR si la numarul total de pax.

Wizz Air însa a deschis totusi 2 noi rute în anul acesta de la TSR: FRL si MAD dealtfel singurele noutati de rute de la TSR (daca excludem BBU, care e si nu prea e ruta noua).
Sus In jos
Miță_KRP
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 222
Varsta : 21
Localizare : Timisoara - LRTR - TSR
Data de inscriere : 12/02/2010

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Mar 11 Mai 2010, 16:25

Thomas a scris:
Da, se pare ca în general Timisoara cam "gâfâie" Neutral

Daca ne gândim câti operatori au disparut în ultimii ani: Club Air, Alitalia (21/7), Malev (14/7), Windjet, Alpieagles. Si nu au prea fost înlocuiti. La chartere la fel, CLJ are mai mult de dublu fata de TSR si sunt convins ca anul acesta CLJ va depasi TSR si la numarul total de pax.

Wizz Air însa a deschis totusi 2 noi rute în anul acesta de la TSR: FRL si MAD dealtfel singurele noutati de rute de la TSR (daca excludem BBU, care e si nu prea e ruta noua).

Consider ca principalele cauze ale acestei ''gâfâielii'' sunt in primul rand managementul defectuos, scos la iveala doar de curand, dar si lipsa reclamei care este in intergime treaba companiilor:
Cel mai bun exemplu este JOR care de cand ''a aterizat'' la TSR a pus vreo 2 panouri in tot orasul ceea ce este infim in materie de reclama, sau chiar Windjet de care eu personal, nu cred ca as fi afla daca nu eram pasionat de aviatie si in acelasi timp interesat de aeroportul orasului meu!

Cat despre Club Air, Alpieagles, My Air, Sky Europe sau chiar Alitalia au renutat la operare in momente nefavorabile lor sau cu putin timp inainte. Ca dovada toate acesta companii, precum observi, nu mai exista, cu exceptia Alitaliei care a fost pana la urma salvata Exclamation

Insa din punct de vedere al pasagerilor s-ar putea sa ai dreptate ca CLJ va depasi TSR ca numar de pasageri, dat fiind faptul TSR nu prea mai are noutati. Totusi si TSR a avut o crestere de 25 % in primele 4 luni (creeata cred de prezenta pe care Wizz-ul a avut-o la acest inceput de an fata de cel precedent cand a inceput operarea priopriu-zisa din martie)
Sus In jos
CalinCLJ
Membru activ


Numarul mesajelor : 1031
Varsta : 54
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 15/10/2008

MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Mar 11 Mai 2010, 17:06

Daca e sa fim extrem de rigurosi , si in 2009 se pare ca CLJ a depasit TSR pe "own pax".
Daca luam in calcul o medie de 60-70% din paxii de pe feedere sunt pax de conexiune (care se numara la TSR cumva fara voia lor) , ar rezulta undeva un 650 de pax / zi = 300 zile = 195,000 de pax , adica din cei 965,000 , raman vreo 770,000 pax , fata de 842,500 cat a avut CLJ.
Sigur , e discutabil , dar era NORMAL ca TSR sa imparta cifrele de trafic pe "own" si "connecting" pax , asa imaginea era mult mai corecta.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Wizz Air (W6 / WZZ)   Astazi la 21:19

Sus In jos
 
Wizz Air (W6 / WZZ)
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 6 din 37Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 21 ... 37  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Companii aeriene in Romania - Airlines in Romania-
Mergi direct la: