AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Dileme

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 05 Dec 2008, 10:46

Am gasit discutia la care ma refeream, pe airliners.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 05 Dec 2008, 18:21

Da, am citit discutia de pe airliners.net, dar tot nu-mi explic. Poate stiu Edi sau Voicu ceva mai multe. Oricum, dupa cum l-am vazut, facea o apropiere "la vedere", dupa cum arata. Azi am fost la aeroport si tocmai am vazut acest avion decoland. S-ar putea sa fie cel in cauza...

Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 05 Dec 2008, 18:30

YR-DNY a scris:
Un extras din RACR-RA:
"1.2.1. Următoarele semnale, utilizate
împreună sau separat, înseamnă că o aeronavă
dorește să avertizeze asupra unor dificultăți care
o constrâng să aterizeze, fără a solicita
asistență imediată :
a) aprinderea și stingerea repetată a
luminilor de aterizare; sau
b) aprinderea și stingerea repetată a
luminilor de navigație în asemenea
manieră încât să fie distinctă față de
luminile intermitente de navigație."

Ar putea sa fi fost asta. Proiectorul de pe jamba de bot e de obicei taxi light, care ramane aprinsa oricum si pe perioada decolarii/aterizarii.

acum cautam si eu aceeasi reglementare Smile
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 05 Dec 2008, 18:34

In caz de radio failure exista un cod al semnalelor luminoase.

Citez:
From aircraft to ATSU
Flashing landing and/or navigation lights -- I am compelled to land
Red flare -- Immediate assistance required
Green flare -- By night: May I land
-- By day: May I land in a different direction from that indicated by the landing T?


Nu stiu daca e relevant in cazul asta, dar un alt motiv pentru apriderea si stingerea repetata a luminilor nu-mi trece prin cap.
Sus In jos
Voicu
Moderator


Numarul mesajelor : 2379
Varsta : 54
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 05 Dec 2008, 23:42

eugen a scris:
Lansez aici o intrebare de incepator, n-am gasit alt topic.
Am vazut ieri, joi 04.12, in jurul orei 17, venea la aterizare pe LRAR, pista 27, un avion monomotor, turboprop cu elicea in bot, probabil Pilatus PC-12 (or something, n-am deslusit inmatricularea). Venea cam ciudat, adica era dezaxat, deasupra orasului, cam sus, si ce ma frapat, avea landing lights cam ciudate, in sensul ca avea un proiector puternic pe trenul fata si alte doua pe aripi, cam pe la jumatatea lor. Acestea din urma, se aprindeau intermitent stanga/dreapta (cam cum semnalizeaza cu farurile unele ambulante de la noi, in misiune). Mi s-a parut tare ciudat, eram la volan, am oprit masina si m-am uitat pana am pierdut "visual contact". Stie cineva ce insemna "mesajul" transmis astfel, daca e un "mesaj" sau e ceva normal?
EB

YR-DNY a scris:
Un extras din RACR-RA:
"1.2.1. Următoarele semnale, utilizate
împreună sau separat, înseamnă că o aeronavă
dorește să avertizeze asupra unor dificultăți care
o constrâng să aterizeze, fără a solicita
asistență imediată :
a) aprinderea și stingerea repetată a luminilor de aterizare; sau
b) aprinderea și stingerea repetată a luminilor de navigație în asemenea manieră încât să fie distinctă față de luminile intermitente de navigație."
Ar putea sa fi fost asta. Proiectorul de pe jamba de bot e de obicei taxi light, care ramane aprinsa oricum si pe perioada decolarii/aterizarii.

eugen a scris:
Da, am citit discutia de pe airliners.net, dar tot nu-mi explic. Poate stiu Edi sau Voicu ceva mai multe. Oricum, dupa cum l-am vazut, facea o apropiere "la vedere", dupa cum arata. Azi am fost la aeroport si tocmai am vazut acest avion decoland. S-ar putea sa fie cel in cauza...

arianne a scris:
In caz de radio failure exista un cod al semnalelor luminoase.

Citez:
From aircraft to ATSU
Flashing landing and/or navigation lights -- I am compelled to land
Red flare -- Immediate assistance required
Green flare -- By night: May I land
-- By day: May I land in a different direction from that indicated by the landing T?


Nu stiu daca e relevant in cazul asta, dar un alt motiv pentru apriderea si stingerea repetata a luminilor nu-mi trece
prin cap.

La aterizarea aeronavei , ma aflam chair in turn ( remediasem ceva probleme tehnice la un echipament ) .
Adevarul este ca a venit dezaxat ...chiar din motivul asta ...ca era prea sus...si la atentionarea controlorului , pilotul a zis ca are sa vina in S -uri...ca sa coboare mai lent ( nevrind sa rateze si sa reia procedura de aterizare ).
Alte probleme...nu a avut ...sau cel putin nu am auzit sa raporteze ca ar avea ceva...
Luminile intermitente le-am vazut si eu si dupa aterizare ,( erau alternativ stinga - dreapta ) oprindu-le pe la jumatatea caii de rulaj " A", raminind aprins numai proiectorul de pe jamba din fata.
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Sam 06 Dec 2008, 08:50

Ne-am mai luminat (nu de tot). Oricum, ma bucur ca n-am fost singurul care a observat lumini intermitente.
Multam, Voicu.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Sam 13 Dec 2008, 23:39

Salut, sint nou pe acest forum dar va urmaresc de aproximativ 3 sapt. am dat de acest forum cautind
pe google : Amsterdam Schipol poze si al 4 lea subiect de pe google te duce direct la "Aeroporturi din strainatate"
si anume pe Schipol cu superbele poze ale aeronavelor care decolau si aterizau pe acel imens aeroport.Am "rasfoit"
forumul si am vazut ca am si eu aceeasi pasiune ca si voi toti de pe forum ( avioanele ) fie ele scara 1:1, de hirtie,
machete pe care si eu am o flotila avioane, nave, elicoptere pe care le-am contruit singur, microb (hobi) furat de la tatal meu. Eu pe data de 21.12.2008 plec in Canada la Montreal la prietenul meu.Plec cu zborul de dimineata la ora
06.00-kl 1358 cu B737-900 si dim Ams la ora 15.20 kl 0671 cu MD-11. E prima data cind zbor si daca puteti sa ma ajutati si pe mine cu unele sfaturi pe care eu nu le stiu.
1). Pe bilet nu scrie de la ce poarta ma imbarc pe Schipol, ca nu vreu sa umblu ca bezmeticul pe acolo, am vazut ca e f. mare aeroportul, daca a mai fost cineva si poate sa-mi spuna...
2). Locul in avion , la geam desigur ca acum vreau sa fac si poze Idea nu , pe ce parte avionului la dus si la intors din
Canada, cu parere de rau ma intorc inapoi din cauza serviciului pe 09.01.2009.
3). Ce parere aveti de aeronavele cu care plec.
Am scris aici pt. ca nu am stiut unde? dar am vazut: Intrebari, raspunsuri,.......
Va multumesc pt. timpul acordat citiri acestui mesaj si promit poze cind ma intorc .
Sus In jos
Nic
Administrator


Numarul mesajelor : 750
Varsta : 33
Localizare : München
Data de inscriere : 24/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Dum 14 Dec 2008, 00:13

scarly73 a scris:
Salut, sint nou pe acest forum dar va urmaresc de aproximativ 3 sapt. ...

Bine ai venit pe forum!

scarly73 a scris:
Am scris aici pt. ca nu am stiut unde? dar am vazut: Intrebari, raspunsuri,.......

Ti-am mutat postul aici pentru ca acolo unde l-ai postat se discuta doar despre chestiunile de organizare interna a forumului.

scarly73 a scris:

1). Pe bilet nu scrie de la ce poarta ma imbarc pe Schipol, ca nu vreu sa umblu ca bezmeticul pe acolo, am vazut ca e f. mare aeroportul, daca a mai fost cineva si poate sa-mi spuna...

De obicei scrie pe boarding pass.
Cum ajungi in AMS, te uiti pe tabelele electronice la zborul tau spre Montreal si o sa-ti arate terminalul / poarta de imbarcare dupa caz. De cele mai multe ori poarta este afisata, insa se poate sa nu fie si atunci trebuie sa consulti mai des tabela. Cateodata mai sunt si unele schimbari de ultim moment asa ca trebuie sa fii atent.

Vad ca timpul intre zboruri este mare, de peste 7h 30 min... Eu unul as da o fuga prin Amsterdam, e un tren catre gara centrala care ajunge destul de repede si cum centrul Amsterdamul este mic, il poti face la pas. Chiar daca vrei sa si pozezi avioane tot te plictisesti dupa 2-3 ore plus ca locurile de pozat sunt de multe ori limitate ca si vizibilitate.
Acum depinde de tine si mai ales daca ai experienta in asa ceva. Eu am incercat varianta asta in 2005 la Londra, am ajuns la Gatwick (cursa de la OTP, a tinut doar vara lui 2005) pe la 7:00 si de la 8:00 pana pe la 15-16:00 am fost prin tot orasul. Am ajuns pe la 17:00 la Heathrow, avand zborul catre New York la 18:30.

scarly73 a scris:

2). Locul in avion , la geam desigur ca acum vreau sa fac si poze Idea nu , pe ce parte avionului la dus si la intors din
Canada, cu parere de rau ma intorc inapoi din cauza serviciului pe 09.01.2009.

Locurile le ceri la check-in, unde rogi frumos pe agentul de check-in sa-ti dea la geam. Poti sa-i sugerezi cam pe ce rand si pe ce parte si ea / el iti va da in functie si de locurile disponibile.
Ca sa iti faci o idee de locurile / randurile cele mai bune, poti sa te uiti aici: www.seatguru.com si www.seatplans.com.
Ca o recomandare, trebuie sa tii cont de lumina soarelui, care la dus va fi pe partea stanga, dar si faptul ca in locurile din spate ai vizibilitate mai buna in exterior pentru ca vederea nu este obstructionata de aripi.

scarly73 a scris:

3). Ce parere aveti de aeronavele cu care plec.

Sunt destul de rare... si frumoase.
B737-900 e cel mai lung din toate B737 iar MD-11 e pe cale de disparitie asa ca esti norocos ca ai ocazia sa mai prinzi un zbor cu el.

Zboruri placute, sa faci cat mai multe poze si evident sa le publici aici.
Sus In jos
http://romanian-spotters.forumer.ro
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Dum 14 Dec 2008, 01:18

Boeing-ul 739 e foarte interesant, dar cei de la KLM n-au nici un fel fel de IFE (adica monitoare cu filme sau radio)deci o sa poti doar sa te uiti pe geam. Iar MD-11-le, WOW!, e printre favoritele mele si KLM-ul e una din putinele companii (cred ca e chiar singura) care le mai zboara. Si cum a spus si Nic, da o fuga in Amsterdam de la gara (Amsterdam Centraal) pana la Dam Square faci maxim 10 minute pe jos. Sunt convins ca acum de sarbatori arata minunat.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
lancer_two_one
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Data de inscriere : 26/07/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Dum 14 Dec 2008, 02:15

eugen a scris:
Ne-am mai luminat (nu de tot). Oricum, ma bucur ca n-am fost singurul care a observat lumini intermitente.
Multam, Voicu.

In multe locuri s-au introdus ca cerinta "intermitentele" de care s-a vorbit pe acest thread. Motivul este ca avionul respectiv sa devuine cit mai vizibil sa fie cit mai vizibil.

Sorin
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Dum 14 Dec 2008, 09:35

lancer_two_one a scris:
eugen a scris:
Ne-am mai luminat (nu de tot). Oricum, ma bucur ca n-am fost singurul care a observat lumini intermitente.
Multam, Voicu.

In multe locuri s-au introdus ca cerinta "intermitentele" de care s-a vorbit pe acest thread. Motivul este ca avionul respectiv sa devuine cit mai vizibil sa fie cit mai vizibil.

Sorin

Initial, credeam ca e vorba de o situatie exceptionala, date fiind conditiile in care l-am observat (in lateral fata de ax si mult prea sus pentru o aterizare pe acea directie).
Am inteles acum, multam fain.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Dum 14 Dec 2008, 20:47

Multumesc pentru sfaturi si pentru postarea pozelor sper sa am ajutor ca sigur nu cred ca o sa
apara ceva daca le postez eu , sa ne auzim cu bine , salutare la toata lumea si poze reusite va urez pe 2009! Very Happy
Scary73.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 19 Dec 2008, 19:12

cine poate sa imi spunA ce companei nationala de transport aviatic de calatori este in Liban?mersi mult
Sus In jos
llobregat
Membru activ


Numarul mesajelor : 756
Varsta : 25
Localizare : Bucharestork
Data de inscriere : 23/03/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 19 Dec 2008, 19:19

Middle East Airlines
Sus In jos
http://www.airbuzz.ro
Lucian
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 139
Varsta : 38
Localizare : sibiu
Data de inscriere : 07/12/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Sam 20 Dec 2008, 16:40

salut...am o intrebare, avand in vedere ca la majoritatea pozelor voi ati specificat culoarul de zbor al aeronavelor...exista vreo posibilitate de a obtine harta cu , culoarele de zbor...pentru ca eu nu stiu ce culoare de zbor am deasupra sibiului
Va multumesc
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Sam 20 Dec 2008, 16:52

vezi aici
harta de lower airspace http://www.aopa.ro/docs/LOWER_07IULIE.PDF
si cea de upper airspace aici http://www.aopa.ro/docs/UPPER_07IULIE.pdf


Ultima editare efectuata de catre virusu in Sam 20 Dec 2008, 16:55, editata de 1 ori
Sus In jos
Lucian
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 139
Varsta : 38
Localizare : sibiu
Data de inscriere : 07/12/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Sam 20 Dec 2008, 16:54

iti multumesc Very Happy
Sus In jos
gabi-737
Membru activ


Numarul mesajelor : 4327
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Sam 20 Dec 2008, 17:09

Nu e cea mai noua varianta, dar rutele din zona ta sunt valabile.
Sus In jos
Edi
Membru activ


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 46
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Dum 21 Dec 2008, 01:47

gabi-737 a scris:
Nu e cea mai noua varianta, dar rutele din zona ta sunt valabile.
Rutele sunt aceleași, câteva și-au schimbat doar denumirea.


Edi
Sus In jos
gabi-737
Membru activ


Numarul mesajelor : 4327
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Dum 21 Dec 2008, 16:21

Fata de harta din 2005 mai este o ruta parca in N cu iesire la KARIL...
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 23 Dec 2008, 14:53

Vazand pozele din Vancouver, dar si altele, am o dilema legata de inmatricularea pe intradosul/extradosul aripilor. De ce unele aeronave sunt inmatriculate si altele nu?
Sus In jos
mihairosioru
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 266
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 23 Dec 2008, 17:20

Dilema cu RyanAir de la Constanta la Pisa duminica pe 28 decembrie... am optat pentru check-in online, primesc un reminder de la ei ca sa-mi tiparesc boarding card-ul si cand colo nu merge. Citesc mai bine si aflu ca "check-in online is not available for airports from Romania and Morocco". Pai atunci:

- de ce am putut sa optez pentru check-in online la momentul rezervarii?
- ce e de facut acum/va trebui sa platesc la aeroport?
- de ce nu pot sa fac check-in online pentru zborul de intoarcere, pentru ca se incadreaza in limita de timp de 14 zile?

Any ideas might be of help. Merci.
Sus In jos
craft737
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 89
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 07 Ian 2009, 09:27

Am descoperit zilele trecute intr-una din pozele pe care le-am facut in mica excursie la Munchen, ceva ciudat la un Airbus de la Air France.

Poza este asta: https://servimg.com/image_preview.php?i=136&u=12298619

Dilema... de ce nu are winglets? scratch este primul 320 fara winglets pe care-l vad...
Sus In jos
Red13
Moderator


Numarul mesajelor : 715
Varsta : 34
Localizare : De Ronde Venen
Data de inscriere : 12/06/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 07 Ian 2009, 09:43

craft737 a scris:
Dilema... de ce nu are winglets? scratch este primul 320 fara winglets pe care-l vad...

Este versiunea A320-100, din care s-au fabricat foarte putin, Air France detine 11 astfel de Airbusuri 320, fara winglets. E interesant ca ai prins asa ceva. Felicitari!
Sus In jos
bobocell
Membru activ


Numarul mesajelor : 442
Varsta : 27
Localizare : resita
Data de inscriere : 25/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Dum 11 Ian 2009, 19:00

Cum pot pune pe forum un fisier mp3?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Dileme   Astazi la 04:14

Sus In jos
 
Dileme
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 4 din 9Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: