AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Dileme

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
Balaurul
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 107
Varsta : 36
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 03/06/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 09 Sept 2008, 17:48

Salut Valavia !
Avionul zbura aprox. spre vest.
Nu erau prezente dire de condens (e normal pentru altitudini mici de zbor) dar inca un lucru straniu: motoarele nu se auzeau foarte puternic....
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 09 Sept 2008, 18:14

Alb cu visiniu poate fi si Air Berlin Very Happy Desi parca nu zboara la noi...... Nu sunt sigur. Daca era Wizz poate se ducea la LRTM, cred ca e cel mai apropiat de Brasov. Desi daca zici ca mergea catre vest.... doesn't make sense scratch
Sus In jos
Balaurul
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 107
Varsta : 36
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 03/06/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 09 Sept 2008, 18:30

Salut Arianne !
Directia am aproximat-o ! Nu eram acasa, ci eram in curtea prietenei mele (ca sa ma asigur ca nu am halucinatii i l-am aratat si ei Smile ). E posibil sa fi fost si nord-vest.
Eventual miine am sa-mi iau o busola si ma dau o fuga sa determin mai precis directia.
Sus In jos
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2847
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 09 Sept 2008, 20:29

Din ce am investigat eu este vb de o cursa Wizz Air Bucuresti - Cluj, probabil zbura la vreo patru mii de metrii si alesese un slow descent catre Cluj, avand spatiu aerian liber este posibil. Acum sigur nu avem de unde sa stim decat daca cunoaste cineva pilotul sau vre-un ATC-ist bounce
Sus In jos
Raduq
Fotograf


Numarul mesajelor : 1761
Varsta : 25
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 06/05/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 09 Sept 2008, 21:44

valavia a scris:
Din ce am investigat eu este vb de o cursa Wizz Air Bucuresti - Cluj, probabil zbura la vreo patru mii de metrii si alesese un slow descent catre Cluj, avand spatiu aerian liber este posibil. Acum sigur nu avem de unde sa stim decat daca cunoaste cineva pilotul sau vre-un ATC-ist bounce

WizzAir nu mai opereaza cursa Bucuresti - Cluj-Napoca cel putin pe perioada iernii.
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 10 Sept 2008, 14:39

Pai cred ca-i inca vara Rolling Eyes Totusi e ceva de la Brasov la Cluj. Nu inteleg de ce sa coboare asa de incet cand pierde si din viteza sol si combustibil. De la lrbs la brv de-abia a apucat sa urce si el pe la FL200.
Sus In jos
Raduq
Fotograf


Numarul mesajelor : 1761
Varsta : 25
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 06/05/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 10 Sept 2008, 16:42

arianne a scris:
Pai cred ca-i inca vara Rolling Eyes

Citeste acest articol!
Sus In jos
Red13
Moderator


Numarul mesajelor : 715
Varsta : 34
Localizare : De Ronde Venen
Data de inscriere : 12/06/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 11 Sept 2008, 09:44

Visiniu-alb putea sa fie si aparatul cu care au plecat duminica lituanienii din Cluj (poze in topicul Cluj-N)... desi culoarea e mai degraba roz, la fel ca la wizzair. Nu putea sa fie un Tarom, care parea mai visiniu decat albastru din cauza luminii?
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 11 Sept 2008, 10:45

Lituanienii aveau tot interesul sa o ia spre nord, deci n-aveau ce cauta la brasov
Sus In jos
airbusA380
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 215
Varsta : 26
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 16/03/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Sam 13 Sept 2008, 23:19

Nor sau rest de contrail?!?



Question
Sus In jos
aegean
Membru activ


Numarul mesajelor : 845
Varsta : 36
Localizare : LEMD
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Sam 13 Sept 2008, 23:40

Contrail toata ziua Wink
Sus In jos
flaviu
Membru activ


Numarul mesajelor : 601
Varsta : 27
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 24/05/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 07 Oct 2008, 20:24

amator fiind am si eu o intrebare legat de chestia accea gri ce apare la roata de la MD80uri Question

Sus In jos
llobregat
Membru activ


Numarul mesajelor : 756
Varsta : 25
Localizare : Bucharestork
Data de inscriere : 23/03/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 07 Oct 2008, 20:50

Un sistem de franare cred
Sus In jos
http://www.airbuzz.ro
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 07 Oct 2008, 21:11

Si eu cred ca e pt franare desi ar fi destul de primitiv; si la main gear are cate o ranga de metal/roata... Laughing
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 07 Oct 2008, 21:48

dupa cate stiu eu sunt deflectoare de apa/slush... slush-ul dupa "explicatiile" din documentele AACR este moina (zapada amestecata cu apa)
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 07 Oct 2008, 21:58

dylan a scris:
dupa cate stiu eu sunt deflectoare de apa/slush... slush-ul dupa "explicatiile" din documentele AACR este moina (zapada amestecata cu apa)

Nu stiu daca e asa ceva la acel SAS, dar sigur la B737 de mai jos asta e. O aparatoare impotriva pietrelor, etc, pentru ca aterizeaza in locuri mai putin "amenajate". Priviti la roata din fata

Sus In jos
llobregat
Membru activ


Numarul mesajelor : 756
Varsta : 25
Localizare : Bucharestork
Data de inscriere : 23/03/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 07 Oct 2008, 22:00

M-am documentat mai bine si asa ceva e, sa nu ajunga apa,pietrele etc la motor
Sus In jos
http://www.airbuzz.ro
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 08 Oct 2008, 07:00

flaviu89 a scris:
amator fiind am si eu o intrebare legat de chestia accea gri ce apare la roata de la MD80uri Question


Intrebare intrebatoare. Am intrebat si un pilot care zboara pe MD si nu a putut sa-mi zica, deci e tare. Ce este cutitul acela aerodinamic de fata scarii? Tin sa adaug ca esti chiar si incalzit, sa nu givreze.
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 08 Oct 2008, 10:35

Cutitul ala aerodinamic seamana a antena. Posibil sa fie chiar si parte a ILS-ului...
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 08 Oct 2008, 16:52

Eu cred ca e un fel de "airflow stabilizing surface". Nu mai tin minte exact ce nume are, dar fac ceva de genul ce fac "vortex generator si wing fences / stall strips" ... dar evident pentru fuselage si nu pentru aripa.

In poza de ma jos, se vede ca sunt in ambele parti ale avionului (stinga si dreapta)
http://www.airliners.net/photo/American-Airlines/McDonnell-Douglas-MD-82/1267355/L/


Si in poza de mai jos, observati ca acelas lucru e si pe motor:
http://www.airliners.net/photo/Scandinavian-Airlines--/McDonnell-Douglas-MD-82/1402758/L/
Sus In jos
RATus
Administrator


Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 32
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 08 Oct 2008, 18:20

nu stiu ce nume are cutitul respectiv dar tin minte ca am fost si eu curios si raspunsul l-am aflat din mai multe surse.

Cum a spus si Vio, suprafata este menita pentru a "ajuta" circulatia aerului pe anumite suprafete a aeronavei si se gaseste instalata in zone critice pentru fluxul de aer.

Ca si curiozitate, mig-ul 29 are asa ceva, f subtil plasate la baza tubului pitot din bot. Chiar la Kogalniceanu cand a fost ultimul ROIAS mi-a explicat despre ele un fost pilot roana de mig-29 si mi-a explicat ca erau destul de critice pentru fluxul de aer pe aeronava in special la zbor un unghi mare de atac.
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 05 Dec 2008, 08:40

Lansez aici o intrebare de incepator, n-am gasit alt topic.
Am vazut ieri, joi 04.12, in jurul orei 17, venea la aterizare pe LRAR, pista 27, un avion monomotor, turboprop cu elicea in bot, probabil Pilatus PC-12 (or something, n-am deslusit inmatricularea). Venea cam ciudat, adica era dezaxat, deasupra orasului, cam sus, si ce ma frapat, avea landing lights cam ciudate, in sensul ca avea un proiector puternic pe trenul fata si alte doua pe aripi, cam pe la jumatatea lor. Acestea din urma, se aprindeau intermitent stanga/dreapta (cam cum semnalizeaza cu farurile unele ambulante de la noi, in misiune). Mi s-a parut tare ciudat, eram la volan, am oprit masina si m-am uitat pana am pierdut "visual contact". Stie cineva ce insemna "mesajul" transmis astfel, daca e un "mesaj" sau e ceva normal?
EB
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 05 Dec 2008, 09:10

Era o astfel de discutie pe forumul de la airliners.net, prin vara. Din ce am inteles, unele aeronave au astfel de faruri de aterizare, care servesc la sporirea vizibilitatii lor.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 05 Dec 2008, 09:44

eugen a scris:
Lansez aici o intrebare de incepator, n-am gasit alt topic.
Am vazut ieri, joi 04.12, in jurul orei 17, venea la aterizare pe LRAR, pista 27, un avion monomotor, turboprop cu elicea in bot, probabil Pilatus PC-12 (or something, n-am deslusit inmatricularea). Venea cam ciudat, adica era dezaxat, deasupra orasului, cam sus, si ce ma frapat, avea landing lights cam ciudate, in sensul ca avea un proiector puternic pe trenul fata si alte doua pe aripi, cam pe la jumatatea lor. Acestea din urma, se aprindeau intermitent stanga/dreapta (cam cum semnalizeaza cu farurile unele ambulante de la noi, in misiune). Mi s-a parut tare ciudat, eram la volan, am oprit masina si m-am uitat pana am pierdut "visual contact". Stie cineva ce insemna "mesajul" transmis astfel, daca e un "mesaj" sau e ceva normal?
EB
In Regulamentul circulatiei aeriene exista un chapter Semne si semnale
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Vin 05 Dec 2008, 09:56

Un extras din RACR-RA:
"1.2.1. Următoarele semnale, utilizate
împreună sau separat, înseamnă că o aeronavă
dorește să avertizeze asupra unor dificultăți care
o constrâng să aterizeze, fără a solicita
asistență imediată :
a) aprinderea și stingerea repetată a
luminilor de aterizare; sau
b) aprinderea și stingerea repetată a
luminilor de navigație în asemenea
manieră încât să fie distinctă față de
luminile intermitente de navigație."

Ar putea sa fi fost asta. Proiectorul de pe jamba de bot e de obicei taxi light, care ramane aprinsa oricum si pe perioada decolarii/aterizarii.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Dileme   Astazi la 19:23

Sus In jos
 
Dileme
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 3 din 9Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: