AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Dileme

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 19 Mai 2009, 22:03

Aicea sa vede ca functioneaza:
Se pare ca iasa ceva aer cald din el, dar nu are aspectul ca celelalte.
http://www.airliners.net/open.file/0136725/M/

Iar daca un 747 zboara cu 5 motoare, asta zboara cu 3
http://www.airliners.net/open.file/0224038/M/
Shocked
Sus In jos
Edi
Membru activ


Numarul mesajelor : 711
Varsta : 46
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 19 Mai 2009, 22:45

kkk a scris:
edi din cate stiu eu acel motor functioneaza deoarece static ar functiona ca o frana aerodinamica, a fost si ceva incident/accident din cauza unui al 5-lea motor.
Nu, nu funcționează. Frână sau nu, asta era una din modalitățile de transport. Dacă ai timp (și chef) aruncă un ochi pe discuțiile de sub link-ul postat de mine mai sus.

MogaViorel a scris:
Aicea sa vede ca functioneaza:
Se pare ca iasa ceva aer cald din el, dar nu are aspectul ca celelalte.
Nu din nou, nu funcționează. Chiar explicația de sub fotografie explică: "Ferrying a 5th engine from MIA to JFK for engine replacement there on another B747-400." Iar aspectul diferit se datorează faptului că motorul e blocat (să nu se învârtă datorită fluxului de aer - atunci să vezi frână!).


Edi


Ultima editare efectuata de catre Edi in Mier 20 Mai 2009, 00:19, editata de 1 ori (Motiv : ortografia)
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 19 Mai 2009, 22:46

Ar petea sa lase sa se invarta, total, ce sa poate intampla?!
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 19 Mai 2009, 22:53

MogaViorel a scris:
Ar petea sa lase sa se invarta, total, ce sa poate intampla?!

ar actiona ca o frana, ar mari rezistenta indusa si ar duce la un consum mai mare de combustibil... asta ca un aspect
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 19 Mai 2009, 23:32

Edi in primu rand scuze de e-ul mic Razz , stiu ca am vazut ceva emisiune acu ceva vreme legat de al 5-lea motor si in respectiva emisiune dansul era dat ca fiind pornit.....
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 19 Mai 2009, 23:42

kkk a scris:
Edi in primu rand scuze de e-ul mic Razz , stiu ca am vazut ceva emisiune acu ceva vreme legat de al 5-lea motor si in respectiva emisiune dansul era dat ca fiind pornit.....

KKK, eu cred ca ai dreptate. Daca motorul ar fii oprit si blocat ar fi o frana mare, insa daca il lasa liber, sa invarte cu aerul si asa nu numai nu franeaza, poate ajuta avionul, lucru care nu cred, findca nu sa invarte cu viteza care o au celelalte motoare. In plus in poza care am puso sus, pare ca al 5-lea motor este pornit.
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Mar 19 Mai 2009, 23:59

pare, dar nu e asa. am citit discutiile de pe airliners, si se pare ca, palele motorului sunt date jos, si in locul lor se monteaza un capac la adimisie din aluminiu. poate de acolo si iluzia ca se roteste. oricum metoda e eficienta doar din punct de vedere al costurilor de transport, fiind mult mai scump sa inchiriezi un alt avion sa faca asta. din punct de vedere aerodinamic, nu franarea e asa mare, cat centrajul avionului, ceea ce duce la umpleri diferentiate a rezervoarelor, scurtarea razei de actiune, cat si a vitezei de zbor. deci multe batai de cap...
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 20 Mai 2009, 08:32

MogaViorel, in poza ta se vede clar ca nu functioneaza.Daca ar functiona nu ar trebui sa arate toate motoarele la fel?
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 20 Mai 2009, 08:45

Poi cel mai logic e sa te gandesti ce schimbari ar implica motorul ala prin faptul ca "merge"! Nu-i asa simplu - il pornesti /il opresti! Ar fi necesare modificari radicale in sistemele avionului (electric, hidraulic, combustibil, gestionarea puterii, comenzi). Practic ar fi mai scump sa-l faci "sa mearga" decat sa-l transporti cu un avion dedicat acestui lucru! Asa ca pur si simplu e agatat acolo! Very Happy

P.S.: intr-adevar exista versiuni de 747 folosite special ca platforma de teste pentru noi tipuri de motoare, caz in care unul dintre motoarele aeronavei este inlocuit cu motorul cel nou!
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 20 Mai 2009, 09:21

uite in sfarsit vocea ratiunii!
eu cred ca poe fi rezolvate problemele de alimentare, comanda, electric, etc
dar ramane una: una mai pun aia inca o maneta de gaze? scratch
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 20 Mai 2009, 09:50

YR-DNY a scris:
P.S.: intr-adevar exista versiuni de 747 folosite special ca platforma de teste pentru noi tipuri de motoare, caz in care unul dintre motoarele aeronavei este inlocuit cu motorul cel nou!

Cred ca despre asta este vorba in povestea mea..... cu 747 si 5 motoare!!!
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 20 Mai 2009, 10:27

Poi nu, la platformele astea de test motorul se monteaza in locul unuia din motoarele aeronavei, nu se adauga! Smile
Cam asa ceva (asa rapid am gasit o poza cu A340 dar ideea e aceesi):

Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Mier 20 Mai 2009, 10:42

YR-DNY a scris:
Poi nu, la platformele astea de test motorul se monteaza in locul unuia din motoarele aeronavei, nu se adauga! Smile
Cam asa ceva (asa rapid am gasit o poza cu A340 dar ideea e aceesi)
Si un 747 cu un motor de 787 dreemliner:
http://www.youtube.com/watch?v=DR6EafzhWOw
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 12:50

kkk a scris:

edi din cate stiu eu acel motor functioneaza deoarece static ar functiona ca o frana aerodinamica, a fost si ceva incident/accident din cauza unui al 5-lea motor.

Accident? ce prostie sa puna in pericol viata la 500 de persoane pentru a transporta un motor...
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 13:36

Nu cred ca era pasageri pe un zbor de genul ala. Compania si regulamentele internationale sigur nu permit asa ceva. A fost mai mult ca sigur un ferry flight...
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 13:38

RwO a scris:
Nu cred ca era pasageri pe un zbor de genul ala. Compania si regulamentele internationale sigur nu permit asa ceva. A fost mai mult ca sigur un ferry flight...
si atuncea ce castiga firma? Cu bani aia putea inchiria un avion special pentru un trasport de motor.
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 13:42

MogaViorel a scris:

si atuncea ce castiga firma? Cu bani aia putea inchiria un avion special pentru un trasport de motor.

e mult mai ieftin sa lege motoru de aripa decat sa inchirieze un IL-76 sau AN-124... in cala de 747cargo nu intra... si plus de asta, nu poti pune intotdeauna raul in fata... accidentele se inampla ca se intampla, nu ca ar vrea cineva
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 13:49

virusu a scris:

e mult mai ieftin sa lege motoru de aripa decat sa inchirieze un IL-76 sau AN-124... in cala de 747cargo nu intra... si plus de asta, nu poti pune intotdeauna raul in fata... accidentele se inampla ca se intampla, nu ca ar vrea cineva
Asta e normal, nimeni nu vrea accidente, dar ma surprinde ca in cala unui 747 cargo nu intra un motor. Si desmontat pe piese?
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 14:17

MogaViorel a scris:

Si desmontat pe piese?
ideea e ca totul sa fie cat mai simplu, mai economic si mai rapid. sa te apuci sa demontezi un motor cu reactie ai nevoie de o adevarata armata de oameni.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 14:33

virusu a scris:

ideea e ca totul sa fie cat mai simplu, mai economic si mai rapid. sa te apuci sa demontezi un motor cu reactie ai nevoie de o adevarata armata de oameni.
Da, asa este, din pacate prea multe ori pe primul loc sunt bani, dupaia securitatea.
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 14:34

Cred ca despre asta este vorba in povestea mea..... cu 747 si 5 motoare!!![/quote]

Am o revelatie de moment!! Toate 747 au 5 motoare... 4 sub aripa + APU in coada (tot motor e!) Very Happy Wink
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 14:37

YR-DNY a scris:
Cred ca despre asta este vorba in povestea mea..... cu 747 si 5 motoare!!!

Am o revelatie de moment!! Toate 747 au 5 motoare... 4 sub aripa + APU in coada (tot motor e!) Very Happy Wink[/quote]

CE??? serios? ai vreo poza, un video ceva?
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 14:40

MogaViorel a scris:


CE??? serios? ai vreo poza, un video ceva?

tinere viorel, e in locul tau dadeam search pe google ce e acela un APU(Auxilliary Power Unit) inainte sa pun intrebarea asta lol!
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Dileme   Joi 21 Mai 2009, 14:41

Am dat deja, acuma caut.
Dar am gasit doar de A380, in plus am crezut ca ce avea in "spate" 747 era ca un fel de toba ca la o masina. De a330 am auzit ca iasa o elice de sub fuselaj pentru a da energie electrica in avion cand motoarele sunt orpite, dar de un 747 sa aiva 5 motoare...oricum cu ala nu cred ca zboara
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 752
Varsta : 49
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: APU   Joi 21 Mai 2009, 15:04

APU nu este un motor in adevaratul sens al cuvantului,nu propulseaza ci genereaza energie pt sisteme,iar smekeria aia de la Airbus se numeste RAT-ram air turbine.a fost folosita de celebrul avion al Transat care abia a reusit sa aterizeze in Azore,dupa o traversare cu peripetii
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Dileme   Astazi la 01:51

Sus In jos
 
Dileme
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 8 din 9Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: