AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiți | 
 

 Aviatia de agrement - O afacere cu potential de milioane de euro

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
cipi_TM
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 36
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Aviatia de agrement - O afacere cu potential de milioane de euro   Sam 17 Oct 2009, 16:53

Titlu: Aviatia de agrement - O afacere cu potential de milioane de euro
Sursa: http://www.wall-street.ro/slideshow/Turism/73198/Aviatia-de-agrement-O-afacere-cu-potential-de-milioane-de-euro.html
Autor: Roxana Grosu
Data: 16.10.2009

Citat :
Aviatia de agrement - O afacere cu potential de milioane de euro

O piata foarte dezvoltata in Occident, aviatia de agrement este o nisa cu un mare potential in Romania, riscurile pe care le implica o astfel de afacere facandu-i pe antreprenorii romani sa se gandeasca de doua ori inainte de a investi in acest domeniu.
Doar impatimitii zborului, care detin si ceva cash, se aventureaza in a se lansa intr-o astfel de afacere, asa cum este si cazul celor de la Aventura Card. “Totul a plecat din pasiunea pentru zbor a mea si a asociatului meu. In 2007 am decis sa ne deschidem propriul aerodrom unde sa putem zbura cu aeronavele noastre. Si, la scurt timp dupa ce am inaugurat aerodromul, am observat ca foarte multe persoane isi doreau sa vina sa zboare cu avionul ultrausor pe care il aveam la inceput. Asa ca ne-am decis sa imbinam placutul cu utilul si am lansat un site prin care ne promovam activitatea si prin care vindem serviciile noastre de zboruri de agrement”, povesteste Eugen Rasoiu (foto), unul dintre cei trei actionari ai Aventura Card.
Fiecare dintre cei trei actionari isi joaca rolul sau in afacere - Kiss Laszlo, care detine in prezent 65% din actiuni, a venit cu banii necesari pentru investitia initiala, Cezar Mihalache se ocupa de partea tehnica si de achizitii, detinand 10% din actiuni, in timp ce Eugen Rasoiu ofera consultanta de business si marketing si detine 25% din afacere.
Investitia initiala in afacere s-a ridicat la aproximativ 200.000 euro, bani care au fost folositi pentru preluarea terenului din comuna Sirna/Tariceni, judetul Prahova, construirea hangarului si achizitionarea celor doua aparate de zbor. “De la inaugurare si pana in prezent am dezvoltat foarte mult aerodromul. Am construit inca un hangar, o terasa de 200 mp, unde oferim multiple posibilitati de petrecere a timpului liber pentru clienti (hamace, sezlong-uri, masa de ping-pong, darts, televizor, tras cu arcul etc.), un teren de paint-ball profesionist. In plus am mai achizitionat un ATV si un land yacht. In ceea ce priveste aparatele se zbor, avem 3 avioane ultrausoare, 1 girocopter, 1 motoparapanta, 1 balon cu aer cald si un planor. Asadar, investitia pana in prezent se ridica la aproximativ 500.000 euro”, mai spune antreprenorul.
In 2008, compania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 200.000 euro, iar marja de profit a fost de aproximativ 25%. “Pentru 2009 estimam o cifra de afaceri de 300.000 euro, iar in 3-5 ani preconizam ca vom ajunge la afaceri anuale de 1 milion de euro”, a mai declarat Rasoiu, care adauga ca investitiile facute pana in prezent pot fi amortizate intr-un interval de 5-7 ani.

Cat de costisitoare sunt zborurile de agrement?

Pentru a zbura cu Aventura Card, cei interesati trebuie sa isi cumpere cardul de pe site-ul companiei, care apoi este livrat pentru curierat.
Detinatorii cardului se pot prezenta la aerodrom in orice zi a saptamanii, insa majoritatea prefera sa zboare in weekend. “Avem in medie 5-6 clienti pe week-end. Clientii nostri pana in prezent sunt persoane cu varste intre 30-55 de ani, cu o situatie economica peste medie, angajati in multinationale sau cu o afacere proprie, care isi permit sa cheltuiasca 100-150 euro intr-o sambata dimineata la zbor. De asemenea, o mare parte din clienti au primit cadou un zbor de agrement de la prietenii lor. Circa 40% dintre clientii nostri sunt femei”, explica Eugen Rasoiu.
Pretul unui card fluctueaza, in functie de serviciile incluse in pachet, intre 50 si 150 de euro. De exemplu, un zbor de 30 de minute cu avionul usor costa 60 de euro, pentru 30 de minute de zbor cu motodeltaplanul clientii trebuie sa plateasca 50 de euro, in timp ce pachetul care include 20 de minute de zbor cu avionul usor, 20 de minute de zbor cu motodeltaplanul si 20 de minute de zbor cu motoparapanta costa 150 de euro.
“Am inceput cu tarife mai mari, insa si timpul de zbor era mai mare. Acum, pe fondul crizei, am micsorat atat timpul de zbor, cat si tarifele pentru a fi cat mai accesibil”, explica Rasoiu, care recunoaste ca de la declansarea crizei sumele cheltuite de client sunt mai mici, insa numarul acestora este in crestere.
Punctul de plecare si de sosire pentru zboruri este aerodromul Aerofox din comuna Sirna-Tariceni, aflata la jumatatea distantei dintre Bucuresti si Ploiesti. Aparatele de zbor ajung pana la 200-300 de metri inaltime. Pentru efectuarea zborurilor, Aventura Card colaboreaza cu cinci piloti. “In functie de numarul de zboruri pe care le efectueaza intr-o luna, pilotii cu care colaboram castiga intre 1.000 si 3.000 de lei”, explica actionarul Aventura Card.

Planuri de dezvoltare

Pentru ca vad aceasta afacere una pe termen lung, cei trei proprietari ai afacerii cu zboruri de agrement isi continua investitiile in aceasta afacere. “Avem in costructie inca trei hangare, pe langa cele doua pe care le avem deja, investitia in constructia unui hangar variind intre 50.000-300.000 de euro”, spune Rasoiu.
Pentru a oferi conditii similare cu cele din strainatate, cei trei antreprenori s-au gandit si la construirea unei unitati de cazare. “La primavara incepem constructia unei pensiuni care va avea 10 camere si un restaurant si care ne va costa circa 300.000 euro. Pana cel tarziu in toamna lui 2010 va fi operational”, a mai afirmat acesta.
Pe langa planurile mentionate mai sus, cei trei doresc sa isi extinda afacerea prin deschiderea de aerodromuri si in alte parti ale tarii. “In prezent, pe langa aerodromul din Sirna/Tariceni am mai luat si aeroportul de la Floreni, de langa Vatra Dornei, care detine o pista betonata, pe care poate ateriza orice tip de aeronava privata, inclusiv private jet-uri. Vom mai dezvolta aerodromuri si in Delta Dunarii si in alte zone cu potential turistic”, marturiseste Rasoiu.

Piata de zboruri de agrement din Romania

In Romania, nu activeaza foarte multe companii pe acest segment. “Acum incercam sa cream o piata. Pana in prezent au existat cateva aerodromuri in apropierea Bucurestiului care insa nu erau deschise publicului larg, ci doar pasionatilor de zbor. Noi acum incercam sa popularizam aceasta activitate si sa o facem accesibila majoritatii bucurestenilor care doresc ceva nou pentru petrecerea timpului liber din week-end”, explica acesta.
Pentru a se diferentia de cei mai multi dintre concurenti, Aventura Card nu ofera doar zboruri cu avionul, ci si cu motodeltaplanul si motoparapanta. “Pe partea de motodeltaplan si motoparapanta suntem cam singurii, cel putin in zona de sud a Romaniei. Mai sunt cateva firme in Transilvania care ofera servicii asemanatoare”.
Printre locurile unde impatimitii de zbor mai pot practica acest sport sunt Aerodromul din Tuzla, judetul Constanta, aerodromul Magura, din apropierea municipiului Sibiu, sau aerodromul sportiv "Aurel Vlaicu" din Clinceni, la 16 kilometri de Bucuresti.
Sus In jos
 
Aviatia de agrement - O afacere cu potential de milioane de euro
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» ZODIA SCORPIONULUI
» Proiectele noastre - goblen
» EUROVISION 2012
» Ce-ai face daca...?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Stiri din aviatie - Aviation News-
Mergi direct la: