AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Li-2 in Romania

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Li-2 in Romania   Joi 24 Apr 2008, 12:20

dupa cum ziceam, deschid topicul asta cu Li-2 ramase intregi, sau aproape la noi in tara

asta e la Faget, intrarea dinspre Deva



si asta in parcul din Buzias...



revin cu mai multe poze in cateva ore
Sus In jos
RATus
Administrator


Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 32
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Joi 24 Apr 2008, 12:32

am gasit si eu pozele mele (imi erau pe celular , ca cu el le-am facut Smile)) )

dar nu mai stiu numele localitatii si pare alt avion decat cele de mai sus, oricum pozele au fost faucte anu trecut in vara, poate de atunci l-au renovat sau ceva



Sus In jos
Eurofighter
Membru activ


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Joi 24 Apr 2008, 12:55

virusu a scris:
dupa cum ziceam, deschid topicul asta cu Li-2 ramase intregi, sau aproape la noi in tara

asta e la Faget, intrarea dinspre Deva


coane, vreo sansa sa fie DC-3 si nu Li-2?
Sus In jos
RATus
Administrator


Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 32
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Joi 24 Apr 2008, 13:03

eu acuma ma uit dupa diferente dar sunt f greu de gasit, intre li-2 si dc-3 parca li-2 e copie identica..

oricum, ce-am vazut pana acuma e ca la li-2 la motoare sunt niste difrente in spatele elicei. si primul geam (cel singur) din spatele cabinei iar numai la li-2 l-am vazut.

deci eu sunt destul de sigur ca-i li-2 in poze, nu dc-3, totusi e posibil sa ma insel si astept argumente de la restul de pe aici.
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Joi 24 Apr 2008, 17:55

Eurofighter a scris:
virusu a scris:
dupa cum ziceam, deschid topicul asta cu Li-2 ramase intregi, sau aproape la noi in tara

asta e la Faget, intrarea dinspre Deva


coane, vreo sansa sa fie DC-3 si nu Li-2?

Sheriffule nici una! Am avut doar 2 DC-3 venite in 1938, care au apartinut LARES, tot ce a venit dupa '45, fiind Li-2 si majoritatea care au facut razboiul...
cele 2 avioane si-au terminat cariera operationala in 1972 pe baza de la Timisoara.
diferenta e ca, cel de la Faget a apartinut Taromului iar cel de la Buzias, fortelor aeriene.

@RATus e acelasi avion din poza mea, dar a suferit o revopsire, si e la Faget jud Timis, nu langa Cluj Wink

diferente notabile intre ele ar fi motoarele, si forma derivei+directie
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Joi 24 Apr 2008, 18:05

si inca niste poze cu ele

Buzias

Intreriorul este destul de dragut si e frumos de baut o cafea in el, ceea ce am si facut acum doua saptamani



cabina e rezervata nefumatorilor... din nefericire nimic original in ea, dar se pare, ca in cel de la FAget totul e intact, doar ca e greu de ajuns in ea...












si acum, Faget







Sus In jos
RATus
Administrator


Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 32
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Joi 24 Apr 2008, 18:37

nu am zis ca e langa cluj Razz ci ca e intre deva si timisoara


frumoase pozele, si eu merg weekendul asta pe acolo
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Joi 24 Apr 2008, 20:10

RATus a scris:
nu am zis ca e langa cluj Razz ci ca e intre deva si timisoara


stiu, dar ma gandeam sa descretim fruntile Very Happy

la faget e inchis avionul si nu o sa ai ce vedea inauntru, dar la buzias e program pana seara... daca vor lucra acum de pasti Smile

in buzias, ca sa ajungi la el, trebuie sa gasesti parcul cel mare, sau mai exact daca vii dinspre timisoara, in buzias, vei urca o panta, pe dreapta trebuie sa ai politia, dupa care vine o intersectie, si in stanga vei vedea o cladire mai mare, un fel de hotel, iar avionul e in spatele lui

Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Vin 25 Apr 2008, 01:44

Avionul de la Buzias a apartinut Flotilei de Transport de la Otopeni si avea inmatricularea 1004, inca se mai pot observa pe deriva cifrele
Despre cel de la Faget inca nu am date certe despre inmatriculare
Ambele avioane sunt cu certitudine Lisunov Li-2
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Vin 25 Apr 2008, 08:48

Deci aia cu cabina in care e meniul pe masa e cea mai tare! Very Happy " Landing checklist: flaps set....aaa find the flaps!" Razz
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Vin 25 Apr 2008, 12:49

@ovidiu
multumim de lamuriri Smile
cat despre cel de la faget, tot ce pot sa spun e din ce am discutat cu proprietarii, si ei au zis ca apartinut TAROM... acum nu stiu care e adevarul, dar poate reusim sa deslusim Smile
am mai vazut o strutocamila de LI-2 la baza de la Campia Turzii, aveau acolo un fuselaj posterior de la usa incolo lipit cu un bot de Li-2 puse pe un suport cam la 2m inaltime, pentru antrenamentul parasutistilor... s-ar putea totusi sa fie o macheta, dar prea real arata Smile
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Dum 06 Iul 2008, 17:35

As remarca "gustul" deosebit si cultura patronilor ... se stie, din mosi-stramosi, ca Li-2 e unul dintre vehiculele traditionale ale taranului roman, asa cum rezulta si din combinatia avion+carute din cele imagini ...
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
gaudi
Membru activ


Numarul mesajelor : 1152
Varsta : 38
Localizare : Ploiesti / Bucuresti
Data de inscriere : 17/07/2008

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Mier 17 Sept 2008, 23:42

Aeroportul Buzias si webcam cu al sau Lisunov Li-2

si... un articol destul de recent 07/08/008 din ziarul Redesteptarea din Lugos despre cele 2 avioane din Buzias si Faget.

Articolul pare destul de bine documentat pana la un punct. La final autorul afirma surprinzator si incorect ca avioanele ar fi Tupolev ANT-35 o varianta ruseasca a Douglas DC-2.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Joi 18 Sept 2008, 12:48

Alt ziarist care bate campii, nimic nou in articole. ANT-35 a existat intradevar, dar a avut o prezenta obscura numai in URSS, nici gand in Romania sau aiurea.
Sus In jos
grek
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 122
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/08/2008

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Mar 23 Sept 2008, 11:20

Cateva poze cu Li 2 de la Buzias


detaliu motor

pe intrados inca se mai disting stelele
Sus In jos
retro
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 156
Varsta : 42
Localizare : CRAIOVA
Data de inscriere : 21/04/2008

MesajSubiect: Li-2 Buzau   Mar 23 Sept 2008, 20:43

In primavara anului 1994, linga gardul unitatilor de parasutisti din Crang, se aflau doua Li-2.Erau dispuse in afara unitatii, pe campul de linga poligon, aproximativ diametral opus intrarii principale in M.U.. Starea lor era destul de buna la exterior, in interior fiind vandalizate.Vopsirea lor era asemanatoare celui de la Buzias.Nu mai retin daca aveau cocarde sau nu si daca purtau o inmatriculare.Stie cineva ceva de ele?
Sus In jos
grek
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 122
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/08/2008

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Mier 24 Sept 2008, 10:23

retro a scris:
In primavara anului 1994, linga gardul unitatilor de parasutisti din Crang, se aflau doua Li-2.Erau dispuse in afara unitatii, pe campul de linga poligon, aproximativ diametral opus intrarii principale in M.U.. Starea lor era destul de buna la exterior, in interior fiind vandalizate.Vopsirea lor era asemanatoare celui de la Buzias.Nu mai retin daca aveau cocarde sau nu si daca purtau o inmatriculare.Stie cineva ceva de ele?

De astea nu stiam....
Acum 4-5 ani mai era in curtea Liceului Henri Coanda (in spatele ROMAERO) mai erau resturile avioanelor Li-2 si IL-14. Ambele au ars aproape in intregime. Mai ramasesera relativ intregi motoarele si planurile. Ultima data cand am fost acolo, anul trecut in vara, nu mai era nimic din ele. Probabil au fost date la fier vechi.
Din pacate aceeasi soarta a avut si ultimul IL-14 care pana in 2004 a fost la Boboc. Am inteles ca a ajuns la topit acum doi ani..........obiect de patrimoniu No
Sus In jos
babacu
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Varsta : 40
Localizare : Tîrgoviște
Data de inscriere : 29/07/2008

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Mier 24 Sept 2008, 11:12

Citat :
Din pacate aceeasi soarta a avut si ultimul IL-14 care pana in 2004 a fost la Boboc. Am inteles ca a ajuns la topit acum doi ani..........obiect de patrimoniu No
Nu se poate! Am făcut armata la Boboc în 2002 și am fost surprins cînd am văzut Il-ul . Era primul (și ultimul) pe care îl vedeam în realitate. M-am învîrtit de multe ori pe lîngă el.
Sus In jos
grek
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 122
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/08/2008

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Mier 24 Sept 2008, 14:01

babacu a scris:
Nu se poate! Am făcut armata la Boboc în 2002 și am fost surprins cînd am văzut Il-ul . Era primul (și ultimul) pe care îl vedeam în realitate. M-am învîrtit de multe ori pe lîngă el.

N-ai reusit sa-i faci si poze? Eu am o poza facuta in baza in 2003 sau 2004 si se vede avionul in departare. Din pacate poza e destul de slaba si e facuta pe film clasic. As incerca sa scanez negativul sa vad daca pot obtine ceva mai ok, dar nu prea stiu unde. Am mai primit o poza de la cineva cu avionul respectiv si arata destul de bine.
Sus In jos
zapacitu
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 158
Data de inscriere : 28/04/2008

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Mier 24 Sept 2008, 17:26

ovidiu51 a scris:

Despre cel de la Faget inca nu am date certe despre inmatriculare
In revista Modelism 2/2001 e un articol despre Li-2 si un tabel cu toate inmatricularile cunoscute, militare si civile.
La nr. 209 observatia e "Expus langa Faget vopsit in culorile Coca Cola; vazut pe 07.05.99; "209" in compartimentul trenului de aterizare"
Baza de date a scramble.nl il da tot pe 209 ca fiind cel de la Faget.
Daca trece careva pe-acolo, poate arunca o privire pe la tren ... cine stie, s-ar putea sa se mai vada cifrele 2,0,9
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Lun 06 Oct 2008, 22:10

Eu cam odata pe la 2 luni trec pe acolo in drum spre Lugoj.Data viitoare, daca nu ajunge altcineva pana atunci pe acolo ma orpesc si ma uit.

Oricum multumesc celor de aici pentru topicul asta.De multe ori m-am intrebat ce o fi cu avionul asta acolo.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Lun 06 Oct 2008, 23:06

retro a scris:

Acum 4-5 ani mai era in curtea Liceului Henri Coanda (in spatele ROMAERO) mai erau resturile avioanelor Li-2 si IL-14.
Ar fi interesant de aflat inmatricularile de la aceste aeroplane. Poate maistrii de la liceu stiu ceva
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Vin 05 Iun 2009, 21:00

Cred ca acestea sunt cam toate avioanele Li-2 care au fost inmatriculate in Romania. Din pacate, poze nu am gasit sau poate nu stiu eu unde sa caut. Inmatricularile vor fi puse intr-o ordine alfabetica iar la sfarsit vor fi cele inmatriculate cu numere. De asemenea, daca aveti alte informatii, comentarii sau poze, va rog frumos...

Lisunov - Li-2

YR-DAB - Li-2P - c/n 23444803 - YR-DAB, este inregistrat la data de 27.05.1953 pentru compania TARS ( Transporturile Aeriene Romano - Sovietice ) dupa care in 1954 cu aceeasi inmatriculare, YR-DAB, este transferat la TAROM iar apoi la data de 23.08.1968 este scos din evidentele Tarom si este transferat la RoAF ;

YR-DAC - Li-2P - c/n 23441507 - YR-DAC, este inregistrat la data de 07.07.1952 pentru compania TARS dupa care in 1954 cu aceeasi inmatriculare, YR-DAC, este transferat la TAROM. In timpul unui zbor de la Iasi la Bacau se prabuseste pe Dealul Paragina, la data de 13.06.1964 ;

YR-MIG - Li-2P - c/n 33444802 - YR-MIG, este inregistrat la data de 01.06.1960 pentru M.A.I ( Ministerul Afacerilor de Interne ) / TAROM iar la data de 17.11.1976 este anulata inmatricularea iar urmatoarea inmatriculare este necunoscuta ;

YR-MIR - Li-2P - c/n 33444505 - YR-MIR, este inregistrat la data de 02.06.1970 pentru CSS...? Iar la data de 17.11.1976 este anulata inmatricularea ;

YR-PCB - Li-2P - c/n 18439807 - YR-PCB, este inregistrat la data de 17.05.1952 pentru Guvernul Romaniei apoi in 1954 este transferat la RoAF cu inmatricularea 807 ;

YR-PCD – Li-2P – c/n 18439805 – YR-PCD, este inregistrat la data de 17.05.1952 pentru Guvernul Romaniei apoi in 1954 este transferat la RoAF cu inmatricularea 805 ;

YR-TAA – Li-2P – c/n 18423501 – YR-TAA, este inregistrat la data de 07.06.1946 pentru compania TARS iar la data de 15.11.1950 se prabuseste in Muntii Fagaras / Romania ;

YR-TAB – Li-2T – c/n 18423208 – YR-TAB, este inregistrat la data de 08.06.1946 pentru compania TARS apoi in 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAB, la TAROM iar la data de 13.08.1970 este scos din evidentele Tarom si casat ;

YR-TAC ? – Li-2P – c/n 18423503 – YR-TAC, este inregistrat la data de 08.06.1946 pentru compania TARS ( dar inregistrarea nu este foarte sigura ) apoi la data de 01.08.1946 este transferat la compania MASZOVLET / Ungaria si primeste inmatricularea HA-LIA si numele “ ALADAR “ iar la data de 01.10.1954 cu aceeasi inmatriculare, HA-LIA, este transferat la compania MALEV / Ungaria iar la data de 31.12.1961 este scos de la exploatare si transformat in cafeneaua “ Little Pilot Coffe House “ din Budapesta pana la data de 08.07.1968 cand este distrus de un incendiu ;

YR-TAD – Li-2 – c/n 18423504 – YR-TAD, este inregistrat la data de 08.06.1946 pentru compania TARS apoi in 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAD, la TAROM iar la data de 02.07.1969 este distrus ( taiat ) ;

YR-TAE ( 1 ) – Li-2P – c/n 18423506 – YR-TAE, avionul este fabricat la data de 07.03.1946 si inregistrat la data de 17.06.1946 pentru compania TARS apoi la data de 04.08.1946 este transferat la compania MASZOVLET / Ungaria si primeste inmatricularea HA-LIB si numele “ BELA “ apoi la data de 01.10.1954 cu aceeasi inmatriculare, HA-LIB, este transferat la compania MALEV / Ungaria iar in aprilie 1959 este scos de la exploatare si in anul 1962 este distrus de un incendiu la Budapesta ;

YR-TAE ( 2 ) – Li-2P – c/n 23441905 – YR-TAE, este livrat in anul 1952 pentru compania TARS apoi in 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAE, la TAROM iar la data de 11.03.1967 este scos din evidentele Tarom si tranferat la aceeasi data la RoAF cu inmatricularea 905 ;

YR-TAF – Li-2P – c/n 18423505 – YR-TAF, este inregistrat la data de 18.06.1946 pentru compania TARS apoi in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAF, la TAROM iar la data de 31.12.1968 este scos din evidentele Tarom si expus in Parcul Herastrau din Bucuresti pana in anul 1982 cand a fost casat ;

YR-TAG – Li-2P – c/n 18428002 – YR-TAG, este inregistrat la data de 20.03.1948 pentru compania TARS apoi in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAG, la TAROM iar la data de 11.03.1967 este scos din evidentele Tarom si transferat la aceeasi data la RoAF cu inmatricularea 8002. A fost avion de pregatire a personalului navigant la Scoala de Pilotaj de la Bobocu / jud. Buzau / Romania ;

YR-TAH ? – Li-2P – c/n 18423507 – YR-TAH, avion fabricat la data de 15.03.1946, se pare ca a fost inregistrat la data de 18.06.1946 pentru compania TARS apoi la data de 17.08.1946 a fost transferat la compania MASZOVLET / Ungaria unde a primit inmatricularea HA-LIC si numele de “ CECIL , iar la data de 01.10.1654 este transferat cu aceeasi inmatriculare, HA-LIC, la compania MALEV / Ungaria unde zboara pana la data de 20.10.1960 dupa care incepand cu data de 29.03.1961 este folosit la pregatirea la sol iar la data de 31.12.1961 este scos de la exploatare si in anul 1962 este distrus in timpul unui incendiu la Budapesta ;

YR-TAI –Li-2P – c/n 18423509 – YR-TAI, este inregistrat la data de 03.06.1946 pentru compania TARS iar la data de 21.11.1947 se prabuseste la Phouznicie / …? in timpul unei curse Bucuresti – Praga ;

YR-TAJ ? – Li-2P – c/n 18423508 – YR-TAJ, avion fabricat la data de 20.03.1946, se pare ca a fost inregistrat la data de 18.06.1946 ( dar se pare ca aceasta data nu este confirmata ) pentru compania TARS apoi la data de 21.08.1946 a fost transferat la compania MASZOVLET / Ungaria unde a primit inmatricularea HA-LID si numele “ DENES “ dupa care la data de 01.10.1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, HA-LID, la compania MALEV / Ungaria iar la data de 31.12.1961 este scos de la exploatare si in anul 1962 este distrus ;

YR-TAK – Li-2P – c/n 18428004 – YR-TAK, este inregistrat la data de 18.03.1948 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAK, la TAROM apoi la data de 20.11.1966 este transferat la RoAF cu inmatricularea 004 iar la data de 31.12.1966 este anulata inmatricularea scos din evidentele RoAF si stationat in curtea Liceului de Aviatie din Bucuresti pana la inceputul anilor ’90 cand a fost distrus de un incendiu ;

YR-TAL – Li-2P – c/n 18427502 – YR-TAL, este inregistrat la data de 05.02.1948 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAL, la TAROM iar la data de 12.01.1960 este scos din evidentele Tarom si la aceeasi data este inregistrat la RoAF cu inmatricularea 502, nu se cunosc alte detalii despre avion ;

YR-TAM – Li-2P – c/n 18423207 – YR-TAM, este inregistrat la data de 15.03.1947 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAM, la TAROM apoi in anul 1963 avionul este modificat din avion de pasageri in avion pentru prospectiuni geologice iar la data de 13.08.1970 este scos din evidentele Tarom si casat ;

YR-TAN – Li-2P – c/n 18428005 – YR-TAN, este inregistrat la data de 19.03.1948 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAN, la TAROM iar la data de 11.08.1966 se prabuseste in Valea Lotrioarei de langa Sibiu / Romania ;

YR-TAO ? ( 1 ) – Li-2P – c/n 18423510 – YR-TAO, este inregistrat in anul 1946 pentru compania TARS apoi la data de 21.08.1946 a fost transferat la compania MASZOVLET / Ungaria unde a primit inmatricularea HA-LIE si numele “ ELEMER “ dupa care la data de 01.10.1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, HA-LIE, la compania MALEV / Ungaria iar in anul 1960 este scos de la exploatare si in anul 1963 este distrus in timpul unui incendiu pe Aeroportul Ferihegy din Budapesta ;

YR-TAO ( 2 ) – Li-2P – c/n 23441802 – YR-TAO, este inregistrat la data de 20.06.1952 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAO, la TAROM iar in anul 1955 este vazut la Budapesta si este vopsit in verde fara inmatriculare iar la data de 20.03.1968 este scos din evidentele Tarom si la aceeasi data este transferat la RoAF cu inmatricularea 802 ;

YR-TAP – Li-2P – c/n 18427505 – YR-TAP, este inmatriculat la data de 23.01.1948 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAP, la TAROM apoi la data de 12.01.1960 este inmatriculat la RoAF cu nr. 505 si nu se cunosc alte detalii despre avion ;

YR-TAR – Li-2P – c/n 18423502 – YR-TAR, este inregistrat la data de 07.06.1946 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAR, la TAROM iar la data de 10.07.1969 este scos din evidentele Tarom si casat ;

YR-TAS – Li-2P – c/n 18424010 – YR-TAS, este inregistrat la data de 24.05.1946 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAS, la TAROM apoi in anul 1968 este transferat la Facultatea de Agronomie iar la data de 01.02.1972 este scos din evidente si casat ;

YR-TAT – Li-2P – c/n 18432802 – YR-TAT, este inregistrat la data de 24.07.1948 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAT, la TAROM iar la data de 22.12.1970 este scos din evidentele Tarom si donat Organizatiei de Pionieri, apoi casat ;

YR-TAV – Li-2 – c/n 18423801 – YR-TAV, este inregistrat la data de 19.07.1946 pentru compania TARS iar la data de 13.08.1947 se prabuseste la aterizarea pe Aeroportul Baneasa din Bucuresti / Romania dupa ce efectuase o cursa pe ruta Constanta – Bucuresti ;

YR-TAX – Li-2 – c/n 18423803 – YR-TAX, este inregistrat la data de 24.07.1946 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAX, la TAROM iar la data de 08.10.1960 se prabuseste la Mironeasa / jud. Iasi / Romania ;

YR-TAZ – Li-2 – c/n 18423804 – YR-TAZ, este inregistrat la data de 24.07.1946 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAZ, la TAROM apoi la data de 13.03.1966 este scos din evidentele Tarom si la data de 16.03.1966 este transferat la RoAF cu nr. 804 iar la data de 10.10.1968 este scos din evidentele RoAF si casat ;

YR-TAW – Li-2P – c/n 23444506 – YR-TAW, este inregistrat la data de 10.06.1953 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TAW, la TAROM apoi la data de 20.11.1966 este scos din evidentele Tarom si la data de 22.11.1966 este transferat la RoAF cu nr. 4506 apoi casat ;

008 - Li-2P - c/n 23441008 - RoAF, este livrat in anul 1952, se pare ca exista poze cu avionul ;

102 – Li-2 – c/n necunoscut – RoAF, prima informatie despre avion apare la data de 06.05.1970, se pare ca exista poze cu avionul si a fost vazut la GIA / Buzau / Romania 13.02.1995 / 09.07.1996….!!!???

209 ? – Li-2P – c/n necunoscut – RoAF, se pare ca a fost inregistrat cu YR-TA… in anul 1946 pentru compania TARS, in anul 1954 este transferat cu aceeasi inmatriculare, YR-TA…, la TAROM dupa care in anul 1969 este scos din evidentele TAROM si returnat la RoAF iar in anul 1973 este scos de la exploatare, este tractat de la Timisoara la Faget, apoi la data de 07.05.1999 este vazut in stationare in apropiere de orasul Faget / Romania cu o schema de vopsire de la Coca Cola, ultima informatie despre avion apare la data de 22.09.2007, iar in compartimentul trenului de aterizare apare nr. 209 dar nu este sigur ca aceasta este c/n ;

607 – Li-2 – c/n necunoscut – RoAF, se pare ca exista poze cu avionul si nu se cunosc alte detalii despre avion ;

702 – Li-2T – c/n 23444702 – RoAF, se pare ca exista poze cu avionul si nu se cunosc alte detalii despre avion ;

1001 – Li-2P – c/n 23441001 ? – RoAF, se pare ca exista poze cu avionul avand schema de vopsire de la TAROM si nu se cunosc alte detalii despre avion ;

1002 - Li-2P - c/n 23441002 ? - RoAF, prima informatie despre avion apare la data de 06.05.1970 si nu se cunosc alte detalii despre avion ;

1003 - Li-2P - c/n 23441003 ? - RoAF, prima informatie despre avion apare in anul 1957 de la Budapesta / Ungaria si nu se cunosc alte detalii despre avion ;

1004 - Li-2P - c/n 23441004 - RoAF, prima informatie despre avion apare in anul 1965 de la Praga / Cehia, este scos de la exploatare dar nu se cunosc mai multe detalii, la jumatatea anilor '70 este tractat de la Timisoara la Buzias / Romania, stationat, transformat in club de noapte si pastrat in bune conditii iar ultima informatie despre avion apare la data de 22.09.2007 ;


Avioanele cu urmatoarele inmatriculari au fost fabricate intre anii 1952 - 1953 la Fabrica nr.84 din Taskent : 10001, 1002, 1003, 1004, 008, YR-DAC, YR-TAO ( 2 ), YR-TAE ( 2 ), YR-MIR, YR-TAW, 702, YR-MIG si YR-DAB.

Avioanele cu urmatoarele inmatriculari se afla pe o lista cu c/n necunoscut : 102, 209 ? si 607.

Restul avioanelor au fost fabricate inainte de anul 1952 la Fabrica de Avioane de la Moscova - Khimki.

Informatiile au fost obtinute si prelucrate de pe http://www.scramble.nl/sovdb.htm - Soviet Transport si http://www.oldwings.nl/st/ste.htm - Lisunov Li-2 - ianuarie 2009.

Aceasta este lista cu avioanele Li-2, publicata in revista " Top Gun " nr.6 / noiembrie 2000. Unele date sunt incomplete si poate si incorecte fata de cele de mai sus. Pentru detalii, aici
Sus In jos
Vici
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 92
Data de inscriere : 03/03/2009

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Joi 11 Iun 2009, 10:11

In revista Modelism nr. 2/2001 (73) este o lista mult mai completa cu Li-2.
De ex. la Aviatia Militara apar 18 aparate in serviciu.
Nu am scanner, incerc sa gasesc unul saptamana viitoare si sa postez tabelul - daca e ok din pct. de vedere al copyrightului Question
Sus In jos
Vici
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 92
Data de inscriere : 03/03/2009

MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Mar 16 Iun 2009, 11:42

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Li-2 in Romania   Astazi la 01:45

Sus In jos
 
Li-2 in Romania
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 3Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» In Romania sau in strainatate?
» Shopping Center Network(R) (SCNet Romania)
» Ce ne dorim de Craciun?
» Ce mi-am cumparat azi! Va arat si voua!-5
» Scheme goblen - folclor

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: