AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 "Infernul placut"

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: "Infernul placut"   Dum 13 Sept 2009, 18:12

Sunt o infima particica din "nostalgia" anilor 50 - 60. Multumesc de interes pentru ca am convingerea ca mai bine putem pretui prezentul si meritam viitorul daca respectam trecutul asa cum a fost - a fost anii MEI de tinerete - de aici am parafrazat un film englez vechi si reusit cu titlu "nu te uita inapoi cu manie".
av.instructor (R) Vasile Pop

Partea de vest a pistei Aeroportului Baia-Mare

1956 - Mama nu era de acord cu inscrierea mea in sc.de aviatia. Pana la urma Tata m - a jutat si au semnat
acordul de inscriere (eram minor..) Cursuri teoretice lungi unde a facut aparitia si legenda vie M.Finescu.
1957 - primavara am inceput cu cei cca.35 de colegi balansarile. Da - in carnetele nou noute de zbor trebuia sa apara
toata fazele de instruire. 3 ore de balansari in "Icar" iar daca nu a fost vant doi colegi trebuia sa ridice si sa coborae
aripile. Ne calca pe nervi....dar a fost musai! Nici nu banuiam ca aceasta faza a fost "domnie". Urmatoarea faza - cu
o camioneta "Morris Continental" am dus micul mosor la capatul aeroportului - cele doua cabluri am tras pana la
start "manual" cu ajutorul unor bete de lemn (sa nu taiem palmele...)
Acum urma faza cu "alunecare cu viteza mica"unde trebuia sa tinem in echilibru planorul ( Icar - care semana cu o grinda cu aripi si multe sarme) fara sa ne desprindem de la sol si sa declansam. O echipa astepta planorul cu un mic carucior (Icar nu avea roata) asezam pe el si fuga inapoi la start pentru elevul urmator. Cablurile soseau si ele - trase...de noi.
Urmatoarea faza "alunecare cu viteza marita"-aceiasi corvoada. La fiecare sfarsit de activitate - adunare in careu si analiza fie caruia pe fata de catre instructor. Nu mai spun ca daca nu ai urmarit ori ce miscare a colegilor urma "disciplinarizare" cand trebuia sa iei deasupra capului o baliza ( arata ca un cotet de caine din scanduri vopsite alb - rosu) si trebuia sa inconjori aerodromul in fuga.
Urma faza cu "salt - declansare si aterizare in linie dreapta". Corvoada continua in caldura infernala. Apoi faza cu
"Decolare - salt - declansare si deviere 45 de grade" - Corvoada continua...Faza cel mai steptata - "decolare - declansare la inaltime de cc.50m - viraj dreapta si aterizare cat mai aproape de careu". Aduc aminte cand am facut primul aceasta "faza" cand m - am apropiat de careu sa "raportez executarea misiunii" la tov. instructor toti elevii stateau insiruiti in pozitia drepti iar dupa darea raportului m - au inconjurat si m - a aruncat intr - o tufa cu spini. Bucurie generala ca in aceasta faza am scapat macar de caratul planorului. Eram cu totii arsi de soare - slabi - obositi dar fericiti.
Aceste metode ne-au si salbaticit - A fost un caz cand elevul executand o aterizare dura si a avariat planorul primul
lucru nu a fost compatimire - ba chiar am luat la bataie pentru ca a scos planorul iubit la reparatii si drept pedeapsa
colectiva activitatea a fost suspendata pana s-a reparat. Apoi a venit tur de pista dar pana aici "selectia naturala"
si a spus cuvantul asa ca pana la "C" am ramas cam 10 - 15 din 35 elevi. Disciplina a fost de tip militar. Eu am
"incasat" multe pedepse din cauza ca iubeam la nebunie sa vin la aterizare in picaj ( cu planor "Baby"). Apoi in
perioada examenelor pentru "C" am fost scosi din scoli intrand in regim de cazarma cu reguli de "revista de front"
dimineata - cu ridicarea steagului marsuri cu cantece rusesti.
Intr - o dimineata iesind din sala de mese am vopsit mustata bustului de ghips al lui Stalin cu ceapa verde ramas de la micul dejun si au vrut sa ma exmatriculeze. Noroc cu unchii mei care au luptat in Spania contra lui Franco - aveau pozitii bune ca vechi comunisti....m - au salvat. Dar in dosarul personal a ramas marcat acest "sacrilegiu". Am mai avut "planuri secrete" cu avionul RG6 - Soim - biloc fabricate in Reghin.....dar asta e o alta poveste. De fapt la Tg.Mures a functionat si pregatiri pentru avioane tip. Zlin 381 cu motoare Walter.
Pentru YR - DNY - Sambata viitoare adica intre 18 - 20 voi fi la Debretin la o intalnire "old timer". Julien are nr.meu de telefon.
Pentru "Visul elicei"....multumesc de interes - daca vii in Baia Mare pe baza foto pe care intentionez sa postez
se vede casa mea - se poate survola dar casa mea este deschisa ori cand pentru prieteni.

La ultima imegine se vede casa mea cu acoperis verde - inaintea aripii Festival - casa mai izolata.


Ultima editare efectuata de catre dylan in Dum 13 Sept 2009, 19:41, editata de 1 ori (Motiv : aranjat textul si fotografiile in pagina, scos tag-uri)
Sus In jos
 
"Infernul placut"
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» VOT pentru "PIU-PIU"
» Bir Zamanlar Osmanl? "K?yam" . foto
» "unelte/ustensile" si ce mai este nevoie pentru a face acasa un tort!?
» Bir Zamanlar Osmanl? "K?yam" . Conspiražia iataganelor . 2012 prezentare
» Bir Zamanlar Osmanl? "K?yam" online

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: