AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Sam 05 Apr 2008, 23:00

Tarom pe vremuri efectual zbor la New-York cun un IL-62, corect? Mai recent a fost cu A310 spre Montreal, New-York si Chicago, dar aceste curse au fost suspendate, Airbus-urile au fost puse in storage si mai nou re-introduse in flota. In fine, acum sunt sute de mii de romani in USA si Canada, si ma intreb foarte des, de ce Tarom nu introduce un service nou din America de Nord spre Romania.

Ar fi misto daca si-ar lua citeva A350 sau 787 si sa re-inceapa curse de la Bucuresti la New-York, Chicago, Montreal si Toronto. Pun pariu ca ar face bani daca Tarom stie sa-si faca reclama buna.

Ce ziceti?
Sus In jos
Spark
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 60
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/12/2007

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Sam 05 Apr 2008, 23:32

A 310 am auzit ca vor fi avioane prezidentiale pana la urma. De cumparat, am auzit zvonuri conform carora ar vrea un 777 sau A 340, insa parerea mea este ca ar fi totusi o miscare proasta, mai ales ca asta e de-abia primul an dupa mult timp de cand scot profit. Iar cu zborurile pe continentul american ar fi foarte greu de implementat, in constiinta romanului se pleaca acolo cu companiile cu adevarat serioase, nimeni nu ar vrea la inceput cu tarom.
Sus In jos
hayabusa
Membru activ


Numarul mesajelor : 904
Varsta : 33
Localizare : Lost Haven - Oradea
Data de inscriere : 30/03/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Dum 06 Apr 2008, 12:15

Depinde cat de istesti sunt cei de la marketing-ul Taromului, ce iti ofera ti ei in + față de concurenta; sa te faca sa iti doresti sa zbori cu Tarom. Avion asa mare doar pt cursa asta nu cred ca isi are rostul, dar poate au planuri marete.

Iar cele 2 A310, sunt prezidentiale prin Romavia. Sad
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 08 Apr 2008, 12:10

Cele 2 A310 inca zboara ptr Tarom. Urmeaza sa treaca la Romavia, desi nu e foarte sigur. Se pare ca ROT o sa le inlocuiasca cu A320 sau 738-uri. Personal as prefera A320, desi nici 738-urile cu winglets n-arata rau. Si parca am vazut si Tu154 si B707 pe Bucuresti- New York (cu escala la Amsterdam sau prin Irlanda, parca).
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Vin 25 Apr 2008, 10:42

Spark a scris:
... mai ales ca asta e de-abia primul an dupa mult timp de cand scot profit. Iar cu zborurile pe continentul american ar fi foarte greu de implementat, in constiinta romanului se pleaca acolo cu companiile cu adevarat serioase, nimeni nu ar vrea la inceput cu tarom.
povestea cu primul an de profit o aud de prin '96 cand au renuntat la flota ruseasca, fiecare director face aceasta afirmatie.
Cum iti explici lipsa de locuri atunci cand Tarom-ul avea legaturi cu continentul american? Avioanele erau mereu pline.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Tu-154   Vin 25 Apr 2008, 10:49

RwO a scris:
Si parca am vazut si Tu154 si B707 pe Bucuresti- New York (cu escala la Amsterdam sau prin Irlanda, parca).
De Tu-154 nu am auzit sa fi facut curse la N York, pe atunci operau B-707 si IL-62. Poate vreun charter, asa cum si IL-18 a ajuns pe continentul american in diferite ocazii
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Vin 25 Apr 2008, 12:59

Da, e posibil sa fi fost un charter. Stiu ca am si o poza pe undeva, cu un 154 de la ROT pe KJFK.
Oricum, daca renunta la 310-uri e clar ca nu vor mai fi zboruri transatlantice....Nu cred sa mai cumpere cei de la ROT alt wide-body....
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 02:05

Dar pina la urma se va intimpla...TAROM PREGATESTE ECHIPAJE NOI PT. A-310 IN VEDEREA REDESCHIDERII LINIEI BUCURESTI -NEW YORK!!!
Sus In jos
dc9northwest
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Varsta : 25
Localizare : Geneva
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 06:22

Sigur este ca niciodata nu a fost un timp mai bun ca sezonul de vara 2010 pentru aceasta miscare, urmarindu-se codeshare cu DL. Dar ar merge in pierdere, cel putin un timp. Isi permite RO asta?..

In plus... 310 era la limita pe ruta asta, de ce n-ar fi si acum (un stop la DUB ar fi excelent totusi, se poate face si imigrarea)?

Desi sper sa existe acest zbor, am dubii... No In fiecare an aproape a fost un zvon dintr-acesta...

Care este sursa? Wink
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 09:20

Chestia asta e un zvon sau ce?
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 09:34

Intr-adevar mi-au trecut si mie pe la urechi zvonurile astea. Asa-i cand gandesc politicienii strategia unei companii aeriene.
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 10:13

Nu cred ca ar fi o idee prea buna, in conditiile in care Delta n-a reusit sa faca mare lucru pe ruta asta....iar 310-le chiar si varianta ET de la ROT e cam la limita, iar un zbor cu escala, nu cred ca ar fi prea rentabil.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 10:44

Nu este exclus sa fie un parteneriat cu Delta pe ruta respectiva, cu atat mai mult cu cat din vara Tarom devine membru asociat SkyTeam.
Sus In jos
deltadagger
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 323
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 06/11/2009

MesajSubiect: Discutii generale :: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 12:20

Legat de zboruri peste ocean,bunicul meu a zburat in 1986 cu Pan Am,plecare de pe OTP cu destinatie Dallas.Din cate am retinut a facut escala in Germania(Frankfurt am Main).Stiu ca aveam ceva legat de zborul respectiv,dar nu gasesc acum.Stie cineva ceva legat de lucrul asta?
Sus In jos
Thomas
Membru activ


Numarul mesajelor : 902
Varsta : 52
Localizare : Göttingen
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 12:28

Daca retin bine PanAm a operat în anii 80 JFK-FRA-OTP cu 727
Sus In jos
deltadagger
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 323
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 06/11/2009

MesajSubiect: Discutii generale :: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 12:32

Multumesc. B-727 avea autonomie ptr. un zbor atat de lung sau in Germania se schimba aeronava?Autonomia unui 727 incarcat este in jur de 4500-5000 km.
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 13:22

Mai degraba cu 707. Un 727 nu prea are cum sa zboare FRA-JFK in conditiile in care sunt cam 4000nm, iar autonomia maxima a lui 727 e undeva pe la 2500-2700nm.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
Edi
Membru activ


Numarul mesajelor : 711
Varsta : 46
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 14:04

deltadagger a scris:
Legat de zboruri peste ocean,bunicul meu a zburat in 1986 cu Pan Am,plecare de pe OTP cu destinatie Dallas.Din cate am retinut a facut escala in Germania(Frankfurt am Main).Stiu ca aveam ceva legat de zborul respectiv,dar nu gasesc acum.Stie cineva ceva legat de lucrul asta?
Thomas a scris:
Daca retin bine PanAm a operat în anii 80 JFK-FRA-OTP cu 727
Pan Am avea un hub (sau mini-hub) în Frankfurt, de unde opera B727 (mai târziu A300 / A310) spre destinații europene (cele scurt/mediu curier). Destinațiile deservite în anii 80 din Frankfurt (non-stop sau maxim o escală): Ankara, Bahrain, Bangkok, Belgrad, Berlin, Bombay, București, New Delhi, Dubai, Istanbul, Karachi, Londra, Miami, Munchen, New York, San Fransisco, Tampa, Varșovia (sursa: orarul Pan Am din 1981). Zborurile transatlantice (non-stop spre Miami, New York și Washington) erau operate cu B747. De acolo (de peste ocean adică) un alt zbor de conexuine spre Dallas. Sursa informațiilor mele: Airliners.net.


Edi
Sus In jos
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 14:59

Daca tot suntem la subiectul zborurilor transatlantice, un articol (interesant) din Herald-Journal, datat 31 Mai 1971, despre traseul primelor curse New York- Bucuresti:
http://news.google.com/newspapers?nid=1876&dat=19710531&id=Sj0sAAAAIBAJ&sjid=MswEAAAAIBAJ&pg=4339,5848669

Erau numite curse directe (cu trei opriri: Glasgow, Dusseldorf, Belgrad). Cei pasionati de meniuri vor avea o revelatie ....
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 16:52

Interesant, dar eu ma gandesc ca erau doar 2 opriri, la Glasgow si apoi la Duseldorf.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
delu
Membru activ


Numarul mesajelor : 438
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/09/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 17:22

Poate la un moment dat Duseldorf Bucuresti si Duseldorf Belgrad nu erau curse pline, asa ca le zburau Duseldorf-Belgrad-Bucuresti.
Sus In jos
http://claudiuprioroc.blogspot.com
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mar 16 Feb 2010, 21:52

RwO a scris:
Interesant, dar eu ma gandesc ca erau doar 2 opriri, la Glasgow si apoi la Duseldorf.

In anii '70 se zbura si prin Belgrad.
Orarul valabil din 29 Aprilie 1973 ne arata (pentru vara) 4 curse pe saptamana (L,Ma,J,V) cu trei opriri (Belgrad, Dusseldorf, Bruxelles in zilele de luni si joi sau Belgrad, Dusseldorf, Londra in zilele de vineri) sau chiar patru opriri (Belgrad, Dusseldorf, Londra, Shannon in zilele de marti) dar toate operate cu acelasi avion (B707):
http://www.departedflights.com/PA042973p6.html

Aici apare un aspect interesant, in general avioanele ajungeau in Bucuresti dupa-amiaza sau seara si plecau a doua zi dimineata, cu exceptia sfarsitului de saptamana, cand ajungeau sambata dupa-amiaza si plecau din Bucuresti luni dimineata (deci echipajele faceau week-end-ul in Bucuresti).
Bineinteles, biroul Pan Am din Bucuresti se afla la hotelul Intercontinental (retea infiintata tot de Pan Am).

Apoi, in deceniul urmator, se schimba optica si se incepe operarea (hub) prin Frankfurt (cu escala in Budapesta) si cu schimb de avion (probabil ca pe Otopeni operau 727-200 si 737-200):
De ex. in orarul din 1.02.1987 vedem doua curse pe saptamana (luni si sambata) cu plecare de la 7.40 si sosire pe Newark la 12.50 (12 ore):
http://www.departedflights.com/PA020187p11.html

Ca fapt divers, in 1963 un zbor direct NY - Roma (cu 707) dura aprox. 7 ore (mai putin cu 1 - 1,5 ore fata de cat se face astazi), iar o reclama Pan Am pentru zboruri catre Europa (in timpul verii) suna asa: The newest low-cost way to fly the Atlantic! (ceea ce arata ca acum 50 ani americanilor nu le era deloc jena de cuvantul "low-cost" ) Smile
http://www.timetableimages.com/ttimages/complete/pa63/pa63-03.jpg
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mier 17 Feb 2010, 00:22

Sursa este din interiorul Tarom,unde s-a stabilit prezentarea celor din Dep. A-318 la un interviu ce vizeaza exprimarea optiunii de trecere la A-310,fiind necesara formare a 6 noi echipaje pt. acest avion.Cursa v-a avea pt inceput o escala din cauza limitarii ETOPS 60 a Tarom/A-310,ce obliga Taromul sa aiba o ruta mai lunga ,impinsa mai la N peste Atlantic (cam Anglia ,Irlanda ,max.700 km la sud de Islanda).Nu va fi deloc la limita avind in vedere ca A-310 poate lega direct Buc. de N.Y. daca ar avea un ETOPS de 180 min.,pe care i-l va atinge oricum in urmatorii 2 ani de operare.
S-auzim de bine!
Sus In jos
laurus
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 403
Varsta : 22
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mier 17 Feb 2010, 01:23

Nu mai inteleg.. atatea zvonuri si presupuneri..

Daca ceea ce ai spus este adevarat, atunci nici LCA si nici LCB nu mai au cum sa devina aeronave prezidentiale intrucat trebuie sa indeplineasca rotatiile.. sunt chiar curios ce va iesi Razz
Sus In jos
win_oradea
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 105
Varsta : 29
Localizare : Shanghai
Data de inscriere : 06/10/2008

MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Mier 17 Feb 2010, 08:56

Cursa asta n-ar avea cum sa faca profit decat la un LF > 80% avand in vedere:
1. batalia de preturi de peste Atlantic
2. A310=mancator de kerosen

Cand au anulat-o, in 2003, a fost din cauza pierderilor de 10 milioane de dolari anual ale cursei (din care cateva se datorau si chiriei biroului ROT din Empire State Building).
Nu stiu motive pentru care ar putea sa mearga azi mai bine, in afara ajutorului Delta pe partea americana (vanzari, operatiuni la sol, reprezentare, promovare, practic 100% din ce nu tine de zborul efectiv), plus faptul ca MA si OK au renuntat la zbor.

ETOPS-ul unei aeronave se poate mari dupa ce ea opereaza de mai multe ori o cursa? Cu alte cuvinte, cum se face certificarea pentru ETOPS? Si de ce nu este deja la o valoare favorabila, avand in vedere ca au operat peste 10 ani transatlantic?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari   Astazi la 20:01

Sus In jos
 
Tarom long-haul Trans-Atlantic ... intrebari
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 3Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Intrebari si raspunsuri despre diverse terapii
» Ghicitul in cafea
» Intrebari...... cu sau fara raspuns
» ORACOL
» Cateva intrebari generale pentru fetele care au un bussines hand made

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: