AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
Daniel
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 267
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 23/02/2009

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Mier 20 Mai 2009, 15:20

Am si eu o intrebare la care pana acum nu am gasit raspunsul.Cand ma duc pe aeroportul din Bolivia, La Paz si opresc motoarele la un avion cu elice, si cand vreau sa le pornesc nu pornesc pur si simplu.Dar la avioanele cu reactie nu mi se intampla aceeasi chestie.Aeroportul ii la aproximativ 13000ft, sa fie oare altitudinea de vina?Cu toate ca teoretic nu ar trebui sa fie asa.
Sus In jos
valavia
Administrator


Numarul mesajelor : 2847
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 18/08/2008

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Mier 20 Mai 2009, 16:00

Lipsa de oxigen poate fi una din cauze ca sa zic asa. Stiu o istorioara in care motoarele unui An-26 erau pornite in desert sub "spray" de apa rece ca gheata tocmai din cauza oxigenului care nu era prea mult pe acolo.

PS: nu intrebati cum de aveau apa rece in desert ca asta e alta poveste Very Happy
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Mier 20 Mai 2009, 17:31

Daniel a scris:
Am si eu o intrebare la care pana acum nu am gasit raspunsul.Cand ma duc pe aeroportul din Bolivia, La Paz si opresc motoarele la un avion cu elice, si cand vreau sa le pornesc nu pornesc pur si simplu.Dar la avioanele cu reactie nu mi se intampla aceeasi chestie.Aeroportul ii la aproximativ 13000ft, sa fie oare altitudinea de vina?Cu toate ca teoretic nu ar trebui sa fie asa.

te referi in flight simulator? pai explicatia ar fi ca motoarele cu piston au randamentul mai scazut la inaltimi mai mari. depinde acum la ce te referi prin avioane cu elice... da un exemplu de avion
Sus In jos
Daniel
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 267
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 23/02/2009

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Mier 20 Mai 2009, 17:44

virusu a scris:
Daniel a scris:
Am si eu o intrebare la care pana acum nu am gasit raspunsul.Cand ma duc pe aeroportul din Bolivia, La Paz si opresc motoarele la un avion cu elice, si cand vreau sa le pornesc nu pornesc pur si simplu.Dar la avioanele cu reactie nu mi se intampla aceeasi chestie.Aeroportul ii la aproximativ 13000ft, sa fie oare altitudinea de vina?Cu toate ca teoretic nu ar trebui sa fie asa.

te referi in flight simulator? pai explicatia ar fi ca motoarele cu piston au randamentul mai scazut la inaltimi mai mari. depinde acum la ce te referi prin avioane cu elice... da un exemplu de avion

La FS2004 ma refer mai exact.Ca avioane cu elice, la toate sunt aceleasi probleme, eu am incercat cu King Air 350, DC-3 si nu pornesc.
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Mier 20 Mai 2009, 18:07

Daniel a scris:


La FS2004 ma refer mai exact.Ca avioane cu elice, la toate sunt aceleasi probleme, eu am incercat cu King Air 350, DC-3 si nu pornesc.

o mica explicatie mai stintifica a la manual legat de problema si un raspuns probabil: incearca sa lucrezi din amestec, sa-i dai mai putin la combustibil, si putin gaz la pornire, deoarece aerul e mai rarefiat si daca e prea mult combustibil ineaca motorul. cei mai avionisti va rog sa ma contraziceti daca gresesc Smile
Citat :
Pentru motorul cu piston, fără compresor, puterea motorului este maximă la sol. Pe măsură ce înălțimea (H) crește puterea motorului scade. La o anumită înălțime de zbor puterea motorului va fi 0.
Pentru motorul cu piston cu compresor, puterea motorului crește până la o anumită înălțime (înălțimea de restabilire – Hrestabilire –), după care puterea motorului scade cu creșterea înălțimii.
Motorul cu piston cu comresor zboară la o înălțime (H) mai mare decât motoarele fără compresor.
Sus In jos
Daniel
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 267
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 23/02/2009

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Mier 20 Mai 2009, 18:58

virusu a scris:
Daniel a scris:


La FS2004 ma refer mai exact.Ca avioane cu elice, la toate sunt aceleasi probleme, eu am incercat cu King Air 350, DC-3 si nu pornesc.

o mica explicatie mai stintifica a la manual legat de problema si un raspuns probabil: incearca sa lucrezi din amestec, sa-i dai mai putin la combustibil, si putin gaz la pornire, deoarece aerul e mai rarefiat si daca e prea mult combustibil ineaca motorul. cei mai avionisti va rog sa ma contraziceti daca gresesc Smile
Citat :
Pentru motorul cu piston, fără compresor, puterea motorului este maximă la sol. Pe măsură ce înălțimea (H) crește puterea motorului scade. La o anumită înălțime de zbor puterea motorului va fi 0.
Pentru motorul cu piston cu compresor, puterea motorului crește până la o anumită înălțime (înălțimea de restabilire – Hrestabilire –), după care puterea motorului scade cu creșterea înălțimii.
Motorul cu piston cu comresor zboară la o înălțime (H) mai mare decât motoarele fără compresor.

Mersi pentru informatie, o sa incerc sa vad daca imi iese ceva. Very Happy
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Joi 21 Mai 2009, 15:47

valavia a scris:
Lipsa de oxigen poate fi una din cauze ca sa zic asa. Stiu o istorioara in care motoarele unui An-26 erau pornite in desert sub "spray" de apa rece ca gheata tocmai din cauza oxigenului care nu era prea mult pe acolo.

PS: nu intrebati cum de aveau apa rece in desert ca asta e alta poveste Very Happy

Si la Otopeni am avut AN-uri care din cauza caldurii nu le porneau motoarele si am folosit apa din masina de pompieri care statea vara, toata ziua la umbra langa hangarul Romaviei. Nu trebuie ca apa sa fie neaparat " rece ca gheata ". Tot legat de AN-uri, am mai spus ca doar AN-24 V era prevazut cu o instalatie de injectie cu apa in prizele de aer ale motoarelor principale.


virusu a scris:
Daniel a scris:


La FS2004 ma refer mai exact.Ca avioane cu elice, la toate sunt aceleasi probleme, eu am incercat cu King Air 350, DC-3 si nu pornesc.

o mica explicatie mai stintifica a la manual legat de problema si un raspuns probabil: incearca sa lucrezi din amestec, sa-i dai mai putin la combustibil, si putin gaz la pornire, deoarece aerul e mai rarefiat si daca e prea mult combustibil ineaca motorul. cei mai avionisti va rog sa ma contraziceti daca gresesc Smile
Citat :
Pentru motorul cu piston, fără compresor, puterea motorului este maximă la sol. Pe măsură ce înălțimea (H) crește puterea motorului scade. La o anumită înălțime de zbor puterea motorului va fi 0.
Pentru motorul cu piston cu compresor, puterea motorului crește până la o anumită înălțime (înălțimea de restabilire – Hrestabilire –), după care puterea motorului scade cu creșterea înălțimii.
Motorul cu piston cu comresor zboară la o înălțime (H) mai mare decât motoarele fără compresor.


In primul rand ca FS2004 este totusi un joc in care printre altele de exemplu automatica pornirii motoarelor...nu poate fi urmarita sau controlata. De ce ?

Se stie ca aeroportul din La Paz, capitala Boliviei, este la o inaltime de peste 3000 m si insasi viata de acolo pentru cei care nu sunt localnici, este foarte grea.

Aeroporturile din toata lumea se afla la diferite inaltimi fata de nivelul marii, ceea ce implica ca inainte de inceperea procedurilor de pornire a motoarelor pilotii trebuie sa modifice pragul de ralanti sol al motoarelor turboreactoare sau turbopropulsoare iar la cele cu piston sa regleze amestecul aer - combustibil. Pentru a se face corect aceste " setari " la bordul fiecarui avion exista un manual cu instructiunile necesare. Ma indoiesc ca in cadrul acestui FS2004 se pot face aceste setari.

Neefectuarea acestor " setari " duce automat la neomogenizarea amestecului aer - combustibil in camera de ardere ceea ce inseamna " inecarea " cu combustibil a camerei de ardere si cu aer a compresorului. Acest fenomen se numeste POMPAJ si apare in procesul de pornire la un anumit turaj al motorului si conduce automat la ratarea pornirii. Aparitia pompajului se observa imediat la bord pe indicatorul de turaj al motorului, se manifesta prin vibratii foarte puternice si de asemenea, se si aude printr-un vuiet foarte puternic. Neoprirea imediata a motorului duce la pagube insemnate si chiar distrugerea totala a motorului.

De asemenea, caldura excesiva a aerului atmosferic impreuna cu caldura degajata de suprafata solului pe care se afla avionul parcat sau nefunctionarea unui agregat din instalatia de aer sau din instalatia de combustibil de joasa sau inalta presiune a motorului, duce la aparitia " inecarii " motorului in procesul de pornire. Apa rece se foloseste pentru a se racori atmosfera in fata prizei de aer a motorului.


virusu a scris:

Citat :
Pentru motorul cu piston, fără compresor, puterea motorului este maximă la sol. Pe măsură ce înălțimea (H) crește puterea motorului scade. La o anumită înălțime de zbor puterea motorului va fi 0.
Pentru motorul cu piston cu compresor, puterea motorului crește până la o anumită înălțime (înălțimea de restabilire – Hrestabilire –), după care puterea motorului scade cu creșterea înălțimii.
Motorul cu piston cu comresor zboară la o înălțime (H) mai mare decât motoarele fără compresor.


Nu stiu de unde ai aceasta explicatie dar este eronata, incompleta si neexplicita. Pentru a putea discuta despre acest subiect va trebui sa includem in discutie Clasificari ale motoarelor de aviatie, Caracteristicile tehnice ale motoarelor de aviatie, Mecanica zborului si Aerodinamica.

Eu, unul am cateva intrebari daca nu te superi.

La ce inaltime de zbor puterea motorului va fi 0 ?

Ce unghi, fata de nivelul solului, are panta de urcare, care este viteza de urcare si care este greutatea avionului ?

" Pana la o anumita inaltime "... Care este inaltimea maxim admisa ?

Definitia inaltimii de restabilire...etc.

O ultima intrebare :

Care sunt fortele care actioneaza asupra avionului in zborul de urcare ?

Sper sa nu te superi pe mine...
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Joi 21 Mai 2009, 15:50

mihai a scris:


virusu a scris:

Citat :
Pentru motorul cu piston, fără compresor, puterea motorului este maximă la sol. Pe măsură ce înălțimea (H) crește puterea motorului scade. La o anumită înălțime de zbor puterea motorului va fi 0.
Pentru motorul cu piston cu compresor, puterea motorului crește până la o anumită înălțime (înălțimea de restabilire – Hrestabilire –), după care puterea motorului scade cu creșterea înălțimii.
Motorul cu piston cu comresor zboară la o înălțime (H) mai mare decât motoarele fără compresor.


Nu stiu de unde ai aceasta explicatie dar este eronata, incompleta si neexplicita. Pentru a putea discuta despre acest subiect va trebui sa includem in discutie Clasificari ale motoarelor de aviatie, Caracteristicile tehnice ale motoarelor de aviatie, Mecanica zborului si Aerodinamica.

Eu, unul am cateva intrebari daca nu te superi.

La ce inaltime de zbor puterea motorului va fi 0 ?

Ce unghi, fata de nivelul solului, are panta de urcare, care este viteza de urcare si care este greutatea avionului ?

" Pana la o anumita inaltime "... Care este inaltimea maxim admisa ?

Definitia inaltimii de restabilire...etc.

O ultima intrebare :

Care sunt fortele care actioneaza asupra avionului in zborul de urcare ?

Sper sa nu te superi pe mine...

dar nu ma supar deloc, cum spuneam sunt deschis la dialog si la a invata lucruri noi. explicatia aceea vine chiar dintr-un manual de zbor cu motor, de aceea am si citat-o. eu nu sustin cu tarie ca e asa, intrucat, dupa cum am zis, sunt mai planorist de felul meu, si recunosc ca la motoare am destule lacune. dar ca sa raspund cat de cat, baniesc, ca, toate acelea sunt date in functie de tipul motorului.
si cu ocazia asta, te-as ruga sa ne lamuresti despre ce e vorba mai exact, ca sa stim pe viitor Smile
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Joi 21 Mai 2009, 19:58

virusu a scris:
mihai a scris:

Nu stiu de unde ai aceasta explicatie dar este eronata, incompleta si neexplicita. Pentru a putea discuta despre acest subiect va trebui sa includem in discutie Clasificari ale motoarelor de aviatie, Caracteristicile tehnice ale motoarelor de aviatie, Mecanica zborului si Aerodinamica.

dar nu ma supar deloc, cum spuneam sunt deschis la dialog si la a invata lucruri noi. explicatia aceea vine chiar dintr-un manual de zbor cu motor, de aceea am si citat-o. eu nu sustin cu tarie ca e asa, intrucat, dupa cum am zis, sunt mai planorist de felul meu, si recunosc ca la motoare am destule lacune. dar ca sa raspund cat de cat, baniesc, ca, toate acelea sunt date in functie de tipul motorului.
si cu ocazia asta, te-as ruga sa ne lamuresti despre ce e vorba mai exact, ca sa stim pe viitor Smile


Este foarte bine ca nu te superi, ca esti deschis la dialog, ca vrei sa inveti lucruri noi si ma bucur pentru asta. OK, acea explicatie ai citat-o dintr-un manual de zbor dar in momentul in care faci asa ceva trebuie sa si dezvolti un pic ceea ce scrie acolo, sa incerci sa si explici cu cuvintele tale folosind si termeni tehnici, ceea ce scrie acolo pentru ca multi vad... putini cunosc...dar si mai putini inteleg...

In legatura cu ce m-ai rugat, as raspunde cu cea mai mare placere dar pentru a dezvolta acel subiect va trebui sa fac un referat de cateva pagini in acest topic, folosind foarte multe informatii din acele patru carti de mai sus, care fac parte din pregatirea personalului tehnic si navigant de aviatie, dar si din " Automatica motoarelor de aviatie ".Totusi hai sa-ti dau un foarte mic exemplu :

CLASIFICAREA MOTOARELOR DE AVIATIE

1. MOTOARE CU PISTON

- cu cilindrii in linie ;

- cu cilindrii in V la 90 sau 120 grade ;

- cu cilindrii " boxer " ( cilindrii lucreaza in plan orizontal ) ;

- cu cilindrii in stea ;

- cu cilindrii in dubla stea ( motorul K-14 de pe IAR-80 )

2. MOTORUL MOTOREACTOR

A echipat avionul lui Henri Coanda.

3. MOTORUL TURBOREACTOR

4. MOTORUL TURBOPROPULSOR

5. MOTORUL TURBOREACTOR CU DUBLU FLUX

6. MOTORUL STATOREACTOR


7. MOTORUL PULSOREACTOR


Asta nu inseamna ca doar atat scrie in acea carte. Toate cartile de mai sus se leaga intre ele, nimic nu este lasat la voia intamplarii. Aviatia este o stiinta exacta.

" Cand faci AVIATIE, nu e ca atunci cand faci matreata! " te citez pe tine si sper sa nu te superi, chiar nu stiu de unde ai luat aceasta vorba, dar sa tii minte toata viata ta ca " In aviatie totul este ALB sau NEGRU si ca GRI nu exista " dar si ca " Aviatia este frumoasa sa o privesti de afara, nu din interior. "


" AVIATIA ESTE O SCARA PLINA DE GAINAT, DE LA CARE LIPSESTE O TREAPTA. AI GRIJA UNDE CALCI. "


Inca o data, sper sa nu te superi si cu cea mai mare placere voi dialoga in continuare.
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Joi 21 Mai 2009, 21:51

mihai a scris:
virusu a scris:

Citat :
Pentru motorul cu piston, fără compresor, puterea motorului este maximă la sol. Pe măsură ce înălțimea (H) crește puterea motorului scade. La o anumită înălțime de zbor puterea motorului va fi 0.
Pentru motorul cu piston cu compresor, puterea motorului crește până la o anumită înălțime (înălțimea de restabilire – Hrestabilire –), după care puterea motorului scade cu creșterea înălțimii.
Motorul cu piston cu comresor zboară la o înălțime (H) mai mare decât motoarele fără compresor.


Nu stiu de unde ai aceasta explicatie dar este eronata, incompleta si neexplicita. Pentru a putea discuta despre acest subiect va trebui sa includem in discutie Clasificari ale motoarelor de aviatie, Caracteristicile tehnice ale motoarelor de aviatie, Mecanica zborului si Aerodinamica.

Eu, unul am cateva intrebari daca nu te superi.

La ce inaltime de zbor puterea motorului va fi 0 ?

Ce unghi, fata de nivelul solului, are panta de urcare, care este viteza de urcare si care este greutatea avionului ?

" Pana la o anumita inaltime "... Care este inaltimea maxim admisa ?

Definitia inaltimii de restabilire...etc.

O ultima intrebare :

Care sunt fortele care actioneaza asupra avionului in zborul de urcare ?

Sper sa nu te superi pe mine...

pot sa vin si eu cu niste intrebari?
inaltimea la care puterea devine 0 se poate calcula
ce treaba are panta de urcare, viteza de urcare si greutatea cu motorul si puterea lui?
inaltimea aia "anumita" e inaltimea de restabilire
inaltimea maxima admisa a cui?
definitia inaltimii de restabilire a dat-o Virusache in citatul respectiv
fortele care actioneaza asupra avionului in zborul de urcare, de coborare, la orizontala sunt portanta, greutatea, tractiunea, rezistenta la inaintare
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Mar 26 Mai 2009, 15:14

valavia a scris:
Lipsa de oxigen poate fi una din cauze ca sa zic asa. Stiu o istorioara in care motoarele unui An-26 erau pornite in desert sub "spray" de apa rece ca gheata tocmai din cauza oxigenului care nu era prea mult pe acolo.

PS: nu intrebati cum de aveau apa rece in desert ca asta e alta poveste Very Happy


Iata mai jos o imagine cu un motor turbopropulsor AI-24 VT de pe AN-26 care " pompeaza ". Se vede ca elicea se invarte si este exact momentul cand se foloseste apa pentru a-l ajuta sa porneasca :

http://www.airliners.net/photo/RAF-Avia-Airlines/Antonov-An-26B/1218027/L/
Sus In jos
ionut.vasile
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 372
Varsta : 36
Localizare : London, UK
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Sam 13 Feb 2010, 17:18

as dori.... daca are cineva... sa imi dea mia multe date despre motorul k-14 de pe IAR-80.... si cam tot ce se poate afla despre IAR-80..... cine detine informatii amanuntite despre acestea 2... rog sa imi dea un mesaj pe privat....
cafeaua se serveste la gl.... sau unde o sa ne gasim la airshow-rile apropiate...
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Dum 14 Feb 2010, 15:14

virusu a scris:
Daniel a scris:


La FS2004 ma refer mai exact.Ca avioane cu elice, la toate sunt aceleasi probleme, eu am incercat cu King Air 350, DC-3 si nu pornesc.

o mica explicatie mai stintifica a la manual legat de problema si un raspuns probabil: incearca sa lucrezi din amestec, sa-i dai mai putin la combustibil, si putin gaz la pornire, deoarece aerul e mai rarefiat si daca e prea mult combustibil ineaca motorul. cei mai avionisti va rog sa ma contraziceti daca gresesc Smile

[/quote]

ase e virusache ,se saraceste amestecul pentru ai mentine proportia optima pentru ardere,(la Zlin e de 1/8 ,de ex.).Din aceasta cauza la alt. mari pt. decolare trebuiesc luate in calcul greutati la dec. mai mici si distante de decolare mai mari.
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Dum 14 Feb 2010, 16:18

mihai a scris:
valavia a scris:
Lipsa de oxigen poate fi una din cauze ca sa zic asa. Stiu o istorioara in care motoarele unui An-26 erau pornite in desert sub "spray" de apa rece ca gheata tocmai din cauza oxigenului care nu era prea mult pe acolo.

PS: nu intrebati cum de aveau apa rece in desert ca asta e alta poveste Very Happy


Iata mai jos o imagine cu un motor turbopropulsor AI-24 VT de pe AN-26 care " pompeaza ". Se vede ca elicea se invarte si este exact momentul cand se foloseste apa pentru a-l ajuta sa porneasca :

http://www.airliners.net/photo/RAF-Avia-Airlines/Antonov-An-26B/1218027/L/
Se injecteaja apa tocmai pentru a suplini incapacitatea sistemului de alimentare de a mai reduce cantitatea de kerosen injectata in camerele de ardere pentru a asigura o proportie corecta a amestecului carburant (similitudine cu cu maneta de imbogatire-saracire amestec la motoarele cu piston) si totodata pentru a asigura volumul necesar de amestec carburant in camerele de ardere,necesar pornirii si eventual functionarii motorului la un anumit nivel de putere pt. o anumita perioada de timp mai ales in conditii de temperaturi ridicate recte densitate scazuta a aerului din atmosfera.Principiul este preluat de la motoarele cu ardere interna ale avioanelor militare din al doilea razboi mondial ,vezi sistemele de injectie cu apa si metanol in proportie de 1/1 ce asigurau cresteri ale puterii cu aprox. 40-50 % pt. scurta durata.

PS. Postarea nu este pt.tine pentru ca tu cu siguranta cunosti aceste lucruri Smile ,se vrea doar o explicati babeasca pentru cei aflati in necunostinta de cauza si care nu sunt familiarizati treburi din astea.


Ultima editare efectuata de catre Adrian Nicula in Dum 14 Feb 2010, 17:10, editata de 1 ori
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Dum 14 Feb 2010, 16:55

Eurofighter a scris:
mihai a scris:
virusu a scris:

Citat :
Pentru motorul cu piston, fără compresor, puterea motorului este maximă la sol. Pe măsură ce înălțimea (H) crește puterea motorului scade. La o anumită înălțime de zbor puterea motorului va fi 0.
Pentru motorul cu piston cu compresor, puterea motorului crește până la o anumită înălțime (înălțimea de restabilire – Hrestabilire –), după care puterea motorului scade cu creșterea înălțimii.
Motorul cu piston cu comresor zboară la o înălțime (H) mai mare decât motoarele fără compresor.


Nu stiu de unde ai aceasta explicatie dar este eronata, incompleta si neexplicita. Pentru a putea discuta despre acest subiect va trebui sa includem in discutie Clasificari ale motoarelor de aviatie, Caracteristicile tehnice ale motoarelor de aviatie, Mecanica zborului si Aerodinamica.

Eu, unul am cateva intrebari daca nu te superi.

La ce inaltime de zbor puterea motorului va fi 0 ?

Ce unghi, fata de nivelul solului, are panta de urcare, care este viteza de urcare si care este greutatea avionului ?

" Pana la o anumita inaltime "... Care este inaltimea maxim admisa ?

Definitia inaltimii de restabilire...etc.

O ultima intrebare :

Care sunt fortele care actioneaza asupra avionului in zborul de urcare ?

Sper sa nu te superi pe mine...

pot sa vin si eu cu niste intrebari?
inaltimea la care puterea devine 0 se poate calcula
ce treaba are panta de urcare, viteza de urcare si greutatea cu motorul si puterea lui?
inaltimea aia "anumita" e inaltimea de restabilire
inaltimea maxima admisa a cui?
definitia inaltimii de restabilire a dat-o Virusache in citatul respectiv
fortele care actioneaza asupra avionului in zborul de urcare, de coborare, la orizontala sunt portanta, greutatea, tractiunea, rezistenta la inaintare

"ce treaba are panta de urcare, viteza de urcare si greutatea cu motorul si puterea lui?"

Raspuns scurt: treaba pe care o are se numeste-PRESIUNEA AERULUI cheers

Raspuns mai lung un pic:

-Pozitionarea unei a/c propulsate de un motor aeroreactor(turboreactor,turbopropulsor,etc.) la un unghi de incidenta critic poate duce la aparitia fenomenului de pompaj in camerele de ardere ale motorului datorita nealimentarii cu volumul necesar de aer.Datorita unghiului mare de incideta este distrusa curgerea aerodinamica in prizele de admisie a aerului in motor aparind aici turbulente (sau curgeri turbulente,daca vrei sa le spunem asa) si implicit scaderi bruste de presiune in admisie,ceea ce duce la momente de supraalimentare cu gaz in camera de ardere;pompaj-innecare.
Ca o gluma: de aceea se ingrozesc pilotii de teava la auzul cuvintelor angajare si vrie affraid .In asemenea evolutii la ei apare foarte usor si problema de mai sus.
De asemeni pentru pornirea in aer a unui motor aeroreactor se da teava la vale pt. a avea viteza necesara creearii presiunii optime a aerului in camera de ardere...

No off Smile ence.

Mi se pare mie sau esti elicopterist cheers ?I-l cunosti pe Ionut Suciu?
Sus In jos
Eurofighter
Membru activ


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Dum 14 Feb 2010, 17:04

mai vin cu una:
aceeasi panta de urcare poate fi obtinuta si la incidenta mare/viteza mica, si la incidenta mica/viteza mare
ar mai fi ceva care nu mi se pare tocmai in regula: incidenta critica se refera la profil/aripa si nu la motor; e adevarat ca in general ai probleme cu admisia de aer la acea incidenta, insa nu cred ca se poate generaliza
da si da la ultimele intrebari
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Dum 14 Feb 2010, 17:26

Eurofighter a scris:
mai vin cu una:
aceeasi panta de urcare poate fi obtinuta si la incidenta mare/viteza mica, si la incidenta mica/viteza mare
ar mai fi ceva care nu mi se pare tocmai in regula: incidenta critica se refera la profil/aripa si nu la motor; e adevarat ca in general ai probleme cu admisia de aer la acea incidenta, insa nu cred ca se poate generaliza
da si da la ultimele intrebari

Cred ca nu vei receptiona bine raspunsul urmator cu atit mai mult cu cit vine de la un taximetrist Laughing

de obicei ,la avioane ,prizele de admisie ale aerului sint asezate in ax cu profilul aripii (planului) Shocked si in toate cazurile,dar absolut in toate sint orientate spre directia de deplasare lol!
Transmite-i te rog lui John salutari din partea lui Adi.
Sus In jos
Messerschmitt
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 141
Varsta : 22
Localizare : Satu Mare
Data de inscriere : 20/12/2008

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Dum 14 Feb 2010, 21:30

ionut.vasile a scris:
as dori.... daca are cineva... sa imi dea mia multe date despre motorul k-14 de pe IAR-80.... si cam tot ce se poate afla despre IAR-80..... cine detine informatii amanuntite despre acestea 2... rog sa imi dea un mesaj pe privat....
cafeaua se serveste la gl.... sau unde o sa ne gasim la airshow-rile apropiate...
Tinere, ar fi o pierdere de timp sa-ti transcriu... Cam tot ce se stie pe lumea asta despre IAR 80/81 cu toate variantele sale, piloti, misiuni, etc se afla scris in cartea " Vanatorul IAR-80, Istoria unui erou necunoscut" Aparuta la editura Modelism si scrisa de Dan Antoniu si George Cicos. E in jur de 20-30 de RON, dar isi merita banii. Gasesti o gramada de poze si informatii folositoare.
Revenind la motor, el e de fapt un Gnome-Rhone construit sub liceenta la IAR-Brasov si caruia i s-au adus imbunatatiri, respectiv cel initial denumit IAR-14K IIc32 cu o putere de 900 CP la decolare si 870 CP in regim normal ( a fost folosit doar pe prototip) ultimul model fiind IAR-14K IVc32 1000A1 cu o putere de 1000 CP la decolare si 960 CP putere nominala.
Imi cer scuze de off-topic, cred totusi ca merita un raspuns. Cafea nu beau, dar imi place Timisoreana, ca si lui Virusache Very Happy
Sus In jos
http://www.bolbarazvan.blogspot.com
Eurofighter
Membru activ


Numarul mesajelor : 738
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 15/03/2008

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Lun 15 Feb 2010, 11:22

Adrian Nicula a scris:
Cred ca nu vei receptiona bine raspunsul urmator cu atit mai mult cu cit vine de la un taximetrist Laughing

de obicei ,la avioane ,prizele de admisie ale aerului sint asezate in ax cu profilul aripii (planului) Shocked si in toate cazurile,dar absolut in toate sint orientate spre directia de deplasare lol!
Transmite-i te rog lui John salutari din partea lui Adi.

http://www.free-lebanon.com/LFPNews/2009/January/Jan20/Jan20d/120k.jpg
MiG-ul 29 decoleaza cu prizele inchise
aerul este absorbit prin acele fante care se vad in poza
in absolut toate cazurile sunt orientate in directia de deplasare?
http://farm2.static.flickr.com/1112/999829295_bde906dd11.jpg?v=0
asta e doar un exemplu
nu poti generaliza


Ultima editare efectuata de catre Mengelaus in Lun 15 Feb 2010, 17:02, editata de 1 ori (Motiv : Sters poze, introdus linkuri. Nu mai pune poze daca nu sunt ale tale, mai ales ca nu specifici autorul lor.)
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Lun 15 Feb 2010, 17:54

As indrasni sa spun,ruleaza la sol cu prizele inchise pentru apreveni ingerarea obiectelor straine in motoare si nu decoleaza cu prizele inchise mai ales daca are si ceva incarcatura.Eu nu stiu,poate stii tu la cite % se duc manetele de gaz la MIG 29 intr-un rulaj cu viteza normal in cazul unei intrari si aliniere pt. decolare?
Rolling Eyes
http://www.airliners.net/photo/Serbia---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29B-(9-12B)/1643878/&sid=d3830fb7d0073521b2ab23e3471c51fc
http://www.airliners.net/photo/Serbia---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29UB-(9-51)/1643876/L/&sid=d3830fb7d0073521b2ab23e3471c51fc
http://www.airliners.net/photo/Slovakia---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29UBS-(9-51)/1645354/L/&sid=d3830fb7d0073521b2ab23e3471c51fc
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Lun 15 Feb 2010, 18:05

Aici cei doi aterizeaza,tot cu prizele deschise,oare de ce?
http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29A-(9-12A)/1630583/L/&sid=d3830fb7d0073521b2ab23e3471c51fc
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Lun 15 Feb 2010, 18:12

Prizele de admisie la MiG-29 se deschid atunci cand escamotezi trenul. Voletii de pe LERX, din cate stiu eu, sunt comandati aerodinamic in functie de necesitatile de aer ale motorului.

De asemenea exista modele de MiG-29 fara scuturi la prizele de admisie.

Un alt exemplu elocvent asupra prizelor de admisie e Yak-130.
Sus In jos
electric
Membru activ


Numarul mesajelor : 1166
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 10/03/2008

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Lun 15 Feb 2010, 19:14

Adrian Nicula a scris:
de aceea se ingrozesc pilotii de teava la auzul cuvintelor ....

tzeava = mig
batista, carpa = parapanta
ventilator = elicopter

punem la dispozitie o sectiune din site-ul asociatiei pentru implementarea unui dictionar cu asemenea componente.
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Mar 16 Feb 2010, 10:18

Griff a scris:
Prizele de admisie la MiG-29 se deschid atunci cand escamotezi trenul. Voletii de pe LERX, din cate stiu eu, sunt comandati aerodinamic in functie de necesitatile de aer ale motorului.

De asemenea exista modele de MiG-29 fara scuturi la prizele de admisie.

Un alt exemplu elocvent asupra prizelor de admisie e Yak-130.
Nici eu nu cunosc modul in care sint comandati voletii dar principial vorbind,in momentul in care micsorezi sectiunea de admisie a aerului atit de mult, mai poti manevra gazul cum si cit i-ti doresti?Sau doar intre nivele strict necesare?Adica pt.ceea ce vorbeam,rulaj.
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Mar 16 Feb 2010, 10:24

D13-th_electric a scris:
Adrian Nicula a scris:
de aceea se ingrozesc pilotii de teava la auzul cuvintelor ....

tzeava = mig
batista, carpa = parapanta
ventilator = elicopter

punem la dispozitie o sectiune din site-ul asociatiei pentru implementarea unui dictionar cu asemenea componente.

scindurele=planoare
benzinari=motoristi
barzoi=planoristi

Asa e Virusule ? Laughing
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari   Astazi la 21:22

Sus In jos
 
Motoare cu Piston. Date tehnice, detalii si limitari
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Probleme tehnice (masini de cusut) 4
» Gradinite: de stat sau particulare?!
» Probleme tehnice (masini de cusut)
» Masinile de cusut si surfilat, industriale - 1
» Probleme tehnice (masini de cusut) 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: