AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Balotesti - 31 martie 1995

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4
AutorMesaj
the_whizzkid
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 26
Varsta : 19
Localizare : Romania
Data de inscriere : 01/05/2012

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Dum 12 Aug 2012, 19:59

Poate ca sunt prost, dar am citit discutiile dintre ATC si A310.
Controlorul i-a spus ”Cleared for takeoff to maintain runway heading”, atunci ce cauta pe SID? Sau acele discutii nu sunt complete? Pe atunci era cumva si APP? Cine i-a dat dct to STJ ?

”COPILOT: 371 cleared directly to Sierra Tango Juliet..
Da-mi un direct to Sierra Tango Juliet!”

Co-pilotul face readback si apoi mai cere odata? De ce mai cer dct to STJ daca au SID? De ce in limba romana ? Sigur problema cu reducerea motorului stang nu era singura problema. Avionul chiar putea fi redresat daca Stoi era pilot-flying.
Sus In jos
mishwall
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 51
Varsta : 27
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 13/05/2012

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Joi 27 Sept 2012, 10:08

the_whizzkid a scris:
Poate ca sunt prost, dar am citit discutiile dintre ATC si A310.
Controlorul i-a spus ”Cleared for takeoff to maintain runway heading”, atunci ce cauta pe SID? Sau acele discutii nu sunt complete? Pe atunci era cumva si APP? Cine i-a dat dct to STJ ?

”COPILOT: 371 cleared directly to Sierra Tango Juliet..
Da-mi un direct to Sierra Tango Juliet!”

Co-pilotul face readback si apoi mai cere odata? De ce mai cer dct to STJ daca au SID? De ce in limba romana ? Sigur problema cu reducerea motorului stang nu era singura problema. Avionul chiar putea fi redresat daca Stoi era pilot-flying.

Orice decolare se face, logic, pe runway heading, urmand ca apoi sa urmeze SID daca este cazul. "Da-mi un direct catre STJ" era adresat celuilalt pilot pentru a programa FMC-ul.
Sus In jos
ckristi
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 70
Varsta : 44
Localizare : botosani
Data de inscriere : 28/05/2011

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Dum 31 Mar 2013, 19:08

Articol din Libertatea

http://www.libertatea.ro/detalii/articol/accidentul-balotesti-asasinat-politic-441371.html



Astăzi se împlinesc 18 ani de la catastrofa aviatică de la Balotești. Pe 31 martie 1995, o aeronavă TAROM, tip Airbus 310, s-a prăbușit de la înălțimea de 1.200 de metri, la doar două minute de la decolarea de pe Aeroportul Otopeni. Au murit toți oamenii de la bord: 11 membri ai echipajului și 49 de pasageri.
În afară de membrii echipajului, în avion erau 32 de belgieni, un thailandez, 3 americani, un francez, un olandez, 2 spanioli și 9 români. Printre pasagerii străini se găseau consulul Ambasadei Belgiei la București, Van Den Ameele, secretara ambasadorului Belgiei la București, Kathleen Hochart, Emilio Hap - funcționar al delegației Comisiei Europene la București, trei funcționari ai USAID - agenție americană pentru dezvoltare.Nici un corp nu a rămas întreg, trupurile fiind practic ciopârțite și împrăștiate pe câmp. Dosarul penal al acestui caz a zăcut mulți ani nesoluționat în sertarele Procuraturii, timp în care au dispărut din el, în mod straniu, multe probe importante. Există voci, chiar ale unor specialiști, care au indus ideea că cineva vrea să ascundă adevărata cauză a prăbușirii: o explozie în interiorul avionului. Rude ale unor decedați merg chiar mai departe, susținând că a fost vorba despre un asasinat politic.
«Cutia neagră avea capacul spart»
Catastrofa de la Balotești este obiect de studiu la Facultatea de Drept a Universității București, specializarea criminalistică. Petruț Ciobanu (foto), profesorul care predă acest caz ca model de investigare, a comentat imaginile puse de Poliție la dispoziția facultății: “Comisia de investigare a accidentului a găsit cutia neagră, dar capacul de protecție al acesteia era spart. De regulă, cutiile sunt fabricate dintrun material foarte dur - oțel -, care să reziste la impactul aeronavei cu solul. Motoarele au fost găsite în pământ într- un unghi de aproximativ 80 de grade. De obicei, o navă se prăbușește într-un unghi de aproximativ 30, 40 de grade (adică a căzut ca un bolovan, nu ca un avion - n.r.). La locul accidentului se vede un element de structură metalică la o distanță de aproximativ 3 metri de calea ferată, care prezintă urme de ardere pe interior. Rămâne de stabilit ce a produs acele urme de ardere”.
«Explozia a avut loc în aer»
Vladimir Beliș (foto), directorul de la acea vreme al Institutului de Medicină Legală Mina Minovici: “Explozia este cauza morții pasagerilor și a membrilor echipajului, nu carbonizarea. Explozia a avut loc în aer. Dacă mureau la impactul cu solul, cadavrele nu ar fi fost așa de fragmentate”.
«Marian Nazat mi-a zis să-mi țin gura»
Marian Bătănoiu, fratele căpitanului de pe aeronava Muntenia, Ilie Bătănoiu (foto), a indus chiar ipoteza unui asasinat la comandă. El a susținut că s-ar fi găsit printre resturi un pașaport cu un nume care nu figura pe lista pasagerilor. “L-am întrebat pe procurorul criminalist Marian Nazat ce-i cu acel nume și el mi-a zis să-mi țin gura”, a declarat Marian Bătănoiu.
«Avionul a explodat, pe urmă s-a prăbușit»
“S-au găsit probe care indică faptul că avionul a explodat în aer și pe urmă s-a prăbușit. E vorba de niște obiecte din aeronavă descoperite la distanță foarte mare față de locul impactului. Acestea nu aveau cum să ajungă acolo decât dacă erau proiectate de la înălțime mare, în urma unei deflagrații”, a declarat Gheorghe Răcaru (foto), fost director adjunct al TAROM în 2005.
Dovezile din dosar au dispărut de la Procuratură
În anul 2008, Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a constatat că Procuratura nu terminase investigația în cazul Balotești, iar o parte importantă a dosarului 712/P/1995, care avea inițial 1.081 de file, dispăruse. Nu a fost găsit nimeni vinovat pentru această dispariție suspectă. CSM a dispus atunci reconstituirea documentației. Nu s-a specificat însă cum ar fi putut fi reconstituite unele dovezi de la fața locului și chiar raportul final de expertiză. În orice caz, în anul 2012, “noul dosar Balotești” a primit Neînceperea Urmăririi Penale (NUP) din partea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. Oficial, accidentul s-ar fi produs din cauza unui complex de evenimente nefericite: în timp ce pilotului i-a venit rău, un motor s-a defectat, iar condițiile meteo nefavorabile și altitudinea mică l-au pus pe copilot în imposibilitatea de a redresa aeronava.
«La bord erau două persoane cu documente legate de Revoluție»
“Din investigațiile noastre, a rezultat că explozia a fost declanșată de ceva care a lovit avionul de jos în sus. Noi credem că la bord erau două persoane cu anumite documente legate de Revoluția din 1989, care nu trebuiau să ajungă peste hotare. A fost un asasinat politic”, ne-a declarat, sub protecția anonimatului, ruda unuia dintre membrii echipajului.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-LCC   Dum 31 Mar 2013, 22:28

O noua aniversare a tragicei catastrofe si din nou tendinta ziaristilor catre teoria conspiratiei. Rezultatul anchetei este public, iar seful autoritatii de atunci explica in presa, cu niste ani in urma, cum s-a intervenit pe comenzi, interventie care a agravat evolutia zborului. La cateva luni dupa catastrofa am vazut pe un canal frantuzesc o emisiune despre YR-LCC. Printre altele dadeau si rezultatul unui test cu 10 piloti de pe A310 carora li s-a simulat pe simulator elementele care au generat catastrofa. Toti cei 10 au reusit sa aduca aeronava la aterizare.
Sus In jos
zaco
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 42
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 14/11/2013

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Lun 31 Mar 2014, 19:23

Remember
(poza e din 16 februarie 2014)

Sus In jos
cavver
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 76
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/01/2010

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Mar 01 Apr 2014, 21:15

Raportul final a fost 'desecretizat' si se gaseste pe site-ul CIAS. Ultimele doua pagini contin opiniile BEA si ale investigatoruli belgian.
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Mar 15 Apr 2014, 20:53

Am fost si eu azi...


Sus In jos
k0b3
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 234
Varsta : 37
Localizare : LRIA
Data de inscriere : 03/09/2009

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Dum 04 Oct 2015, 14:46

Associated Press și-a digitizat arhiva photo/video, inclusiv imaginile de mai jos (șocante) de la Balotești...

https://www.youtube.com/watch?v=8ZfLgfXVX0w

Recuperarea cutiei negre

https://www.youtube.com/watch?v=gKhU6iIPIMU
Sus In jos
vishzu
Moderator


Numarul mesajelor : 1036
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/04/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Dum 04 Oct 2015, 21:01

Shocked
Sus In jos
GAC
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 815
Varsta : 40
Localizare : Wuppertal
Data de inscriere : 16/07/2010

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Dum 04 Oct 2015, 21:36

Ce ratardati sa aterizeze cu elicopterul acolo... Shocked
Sus In jos
http://www.planepictures.ro
LRCV
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 1039
Varsta : 30
Localizare : LRCV
Data de inscriere : 26/05/2014

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Dum 04 Oct 2015, 22:58

Cat sange trebuie sa ai sa privesti corpuri sfartecate pe viu. Mie imi este greu si prin monitor sa privesc asa ceva. RIP celor decedati in accident. Sad
Sus In jos
liviu.dnistran
Fotograf


Numarul mesajelor : 1197
Varsta : 30
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 22/07/2010

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Lun 05 Oct 2015, 10:18

Faza cu elicopterul am mai citit-o undeva... Burtile importante au tinut sa fie duse exact la locul accidentului...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Astazi la 14:07

Sus In jos
 
Balotesti - 31 martie 1995
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 4 din 4Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4
 Subiecte similare
-
» Intre 1 si 9 martie sunt babele. V-ati ales baba?
» TOMBOLA MARTIE
» ZODIA CAPRICORNULUI
» ZODIA BERBECULUI
» De ziua ta......femeie!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: