AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Balotesti - 31 martie 1995

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul
AutorMesaj
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Mier 24 Sept 2008, 11:24

Subscriu. Felicitarile mele!
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Vin 06 Noi 2009, 12:51

aegean a scris:
Fara suparare,dar mie mi se pare ca exista o totala lipsa de transparenta a autoritatilor romane vis-a-vis de ce s-a intamplat atunci.Ieri am auzit la TV ca dosarul accidentului a fost secretizat.Si ca de obicei tot mortii is de vina...pacat!

N.B. Eu nu prea am incredere in Airbus.Nu este prima data cand aeronave airbus sunt implicate in accidente/incidente
in faze critice ale zborului (dep sau app).Mai exista un caz cu un avion Tarom care trebuia sa aterizeze la Orly si erau gata-gata sa se prabuseasca....


Smile) dosarul este inca deschis;) nu vreti sa stiti ca din 1086 pagini cat a avut initial, azi se mai gasesc 700 si ca ancheta e inca deschisa. de ce oare? chiar sa fi fost eroare de pilotaj? eu nu cred;)
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Vin 06 Noi 2009, 12:55

Cayenne a scris:
Cred ca ar fi o reusita sa "bagam pe sub usa" acest accident, celor de la National Geographic pentru a face un documentar si a rezolva enigmele catastrofei.

pana sa il faca NG m-am apucat eu;) o mucoasa si de cateva luni bune lucrez la el, dar... probleme mari cu dosaru care e inca deschis si din care lipsesc parti importante ale anchetei... iar taromu nu vorbeste;) nici macar cu televiziunile asa ca daca aveti ponturi, le astept


b707nicolae a scris:
Ref. la incidentul de la Orly, sunt de acord cu RwO. Si eu stiu de aceeasi situatie: pilotul a avut o neintelegere cu AP, fie ca nu a inteles ce ii spune, fie ca a introdus ceva gresit, nu conteaza. Iar redresatul s-a datorat experientei comandantului pe planor din perioada sa de pregatire, care in cele din urma a salvat si avionul si vietile de la bord.

Cat despre RO371, nici nu imi vine sa cred ca a trecut atata timp.. inseamna ca eu pe vremea aia aveam aproape 4 ani, si cu toate astea imi aduc aminte ca m-a dus tata si am vazut... si inca mai am cateva flash-uri... Nu imi surade deloc treaba cu "indisponibilitatea pilotului"... nu exista asa ceva. Sa nu fie, sau sa fie si sa nu aiba reactii... nu mi se pare plauzibl.. Tind sa cred versiunea oficiala de pe air disasters, aia cu tractiunea asimetrica, cu thrust-lever-ul in pozitii diferite, desi si asta e ciudata. E posibil sa fi avut un fault pe partea hidraulica, fapt care putea fi cauzat de pierderea completa a unui motor si care ar fi avut ca efect o cadere a sistemelor hidraulice, care ar explica faptul ca de afara nu s-au vazut reactii ale pilotului.. poate ca saracu (dumnezeu sa-l ierte) a tras si el de alea pe acolo, dar daca nu avea HYD, degeaba...

Iar asta cu disparutul dosarelor am auzit si eu aseara... si mi se pare cat se poate de romanesc... ori a fost ascuns (uite dosaru, nu e dosaru), ori pur si simplu s-a pierdut fara voie, pe undeva printr-o arhiva, patat de cafea... sau a luat foc de la vreo tigare a alora care au facut ancheta dupa aia. Laughing


buna, am inteles ca ai fost la balotesti imediat dupa accident, imi poti lasa te rog un numar de telefon? fac un documentar legat de accidentul de acolo si sunt ceva informatii lipsa... cat despre dosar, a fost arhivat in 2006 iar in 2008 s-a descoperit ca era arhivat dar era incomplet si anumite parti lipseau fara urma. acum este din nou in atentia curtii de apel si este redeschis

grek a scris:
Cautand prin documentele din calculator am dat peste un fisier care contine printre altele si o transcriere a inregistrarilor din cutiile negre a Airbus-ului prabusit la Balotesti.

Azi, 31 martie 2001, se implinesc exact 6 ani de la tragicul accident
al aeronavei Tarom YR-LCC de la Balotesti. Cursa ROT 371 a decolat de
pe aeroportul Bucuresti-Otopeni, pista 08R, cu destinatia Bruxelles.
La ora 09:11 AM ora Bucurestiului, in timp ce se afla in faza de
urcare catre nivelul de 1500 metri, aeronava Airbus 310-325 a intrat
intr-o evolutie descendenta necomandata finalizata printr-un picaj
abrupt (cu un unghi de tangaj - in engl. "pitch" - de 80 de grade),
prabusindu-se in apropierea garii Balotesti, pe un teren agricol.
Pe durata evolutiei in urcare, la altitudinea de 670 de metri si la o
viteza de 350 Km/h, echipajul a escamotat flapsurile. In acelasi
moment, sistemul de reglare automata al tractiunii (setat pe modul de
zbor "urcare" - in engl. "climb") ar fi trebuit sa reduca puterea la
ambele motoare, dar maneta de reglare a tractiunii pentru motorul din
dreapta (nr. 2) a ramas setata in modul de decolare. In 42 de
secunde, motorul nr. 1 (din stanga) s-a redus la relanti. Pe durata
acestor 42 de secunde s-a dezvoltat o situatie periculoasa de zbor cu
tractiune asimetrica.

Aeronava Airbus trecuse in acel moment de radiofarul OTR si
echipajul, in conformitate cu proceduile SID, a initiat un viraj de
25 de grade la stanga, pentru a se alinia cu un cap magnetic de 327
de grade pentru radiofarul STJ VOR/DME de la Strejnic.
Ca urmare a situatiei de tractiune asimetrica, unghiul de tangaj (in
engl. "pitch") s-a redus de la 18 grade la 0 grade. Aeronava a intrat
intr-o inclinare laterala finalizata cu un unghi de ruliu (in
engl. "roll") de 170 de grade si cateva secunde mai tarziu s-a
prabusit si a explodat la impactul cu solul.

CAUZA PROBABILA: Lipsa de reactie a echipajului la o situatie de
picaj extrem a aeronavei. Echipa de investigare a ajuns la concluzia
ca pilotul in comanda a fost fie incapacitat sau absent din cabina de
pilotaj, deoarece nu a comentat nimic in timp ce situatia critica se
dezvolta. Cu putin inainte de impactul cu solul, copilotul si-a
exprimat ingrijorarea cu privire la situatie, referindu-se fie la
starea pilotulului in comanda, fie la pozitia critica a aeronavei (
inclinare verticala de 80 de grade si laterala de 170 de grade) si a
incercat fara succes sa aduca aeronava la pozitia normala de zbor.









Datele aeronavei:
=================
Model: Airbus 310-325 | Operator: Tarom | Inregistrarea: YR-LCC | Nr.
de Serie: 450 | Anul Constructiei: 1987 | Echipaj: 10 | Pasageri: 50
Victime: 10 + 50 = 60 | Faza zborului: urcare | Cursa: Bucuresti -
Bruxelles Nr. 371

Listing date de zbor:
====================

Sec. X Y Alt. Viteza Cap Ruliu Tangaj

1 343 201 296 2 82 1 1
2 343 201 292 1 83 1 1
3 343 201 291 31 83 1 1
4 343 201 298 33 82 1 0
5 343 201 302 39 80 0 1
6 343 201 302 43 81 2 1
7 343 201 307 46 80 0 1
8 343 201 303 51 79 2 1
9 343 201 308 55 80 2 1
10 343 201 309 61 80 0 1
11 343 201 307 63 80 1 0
12 343 201 314 72 79 1 1
13 343 201 311 76 80 0 2
14 343 201 311 84 79 1 1
15 343 201 316 88 80 0 1
16 343 201 321 97 79 0 1
17 343 201 317 99 81 2 1
18 343 201 312 108 81 0 1
19 343 201 314 115 80 1 0
20 343 201 317 121 81 1 2
21 343 201 308 125 80 1 0
22 343 201 309 134 80 0 1
23 343 201 305 138 80 1 1
24 343 201 305 146 80 1 5
25 343 201 273 146 80 1 10
26 343 201 245 148 80 3 13
27 343 201 244 159 78 4 14
28 343 201 262 165 79 3 17
29 343 201 305 170 77 3 16
30 343 201 341 175 78 3 16
31 343 201 374 178 79 4 17
32 343 201 427 184 78 4 18
33 343 201 466 180 78 5 18
34 343 201 529 181 78 6 18
35 343 201 573 183 79 5 17
36 343 201 636 182 78 4 18
37 343 201 704 181 79 3 18
38 343 201 767 185 79 3 19
39 343 201 844 184 80 4 18
40 343 201 902 185 81 5 20
41 343 201 983 185 80 5 18
42 343 201 1066 186 80 0 18
43 343 201 1135 184 81 -1 18
44 343 201 1217 186 79 -5 18
45 343 201 1288 189 77 -6 19
46 343 201 1375 185 78 -9 18
47 343 201 1444 188 75 -9 19
48 343 201 1535 189 76 -9 19
49 343 201 1599 186 73 -9 19
50 343 201 1689 190 72 -10 19
51 343 201 1776 193 71 -12 19
52 343 201 1855 191 70 -12 20
53 343 201 1939 190 68 -12 20
54 343 201 2015 190 67 -14 20
55 343 201 2105 192 65 -16 19
56 343 201 2184 196 64 -18 19
57 343 201 2267 195 61 -21 18
58 343 201 2360 195 61 -22 16
59 343 201 2434 194 58 -25 18
60 343 201 2519 197 54 -26 18
61 343 201 2592 194 51 -29 18
62 343 201 2677 198 48 -30 19
63 343 201 2741 198 44 -33 19
64 343 201 2836 196 41 -33 17
65 343 201 2922 199 39 -27 17
66 343 201 2990 195 36 -25 19
67 343 201 3070 194 33 -23 19
68 343 201 3161 197 29 -23 19
69 343 201 3239 196 27 -21 19
70 343 201 3329 198 27 -19 20
71 343 201 3400 196 23 -19 20
72 343 201 3501 195 22 -19 20
73 343 201 3577 191 20 -17 19
74 343 201 3668 192 17 -17 19
75 343 201 3771 190 15 -18 17
76 343 201 3856 186 14 -16 18
77 343 201 3932 188 12 -18 18
78 343 201 3993 184 10 -16 17
79 343 201 4072 185 8 -16 17
80 343 201 4137 185 7 -15 15
81 343 201 4209 181 4 -18 14
82 343 201 4260 180 2 -19 14
83 343 201 4327 181 359 -20 12
84 343 201 4383 178 357 -19 13
85 343 201 4419 179 354 -21 13
86 343 201 4466 180 351 -20 12
87 343 201 4106 182 347 -23 10
88 343 201 4531 181 344 -28 10
89 343 201 4556 180 342 -28 9
90 343 201 4576 183 338 -28 10
91 343 201 4598 185 335 -29 9
92 343 201 4614 185 330 -35 6
93 343 201 4621 186 326 -43 5
94 343 201 4632 191 321 -41 4
95 343 201 4632 193 317 -40 2
96 343 201 4623 195 312 -43 1
97 343 201 4601 193 306 -50 0
98 343 201 4586 200 300 -57 -6
99 343 201 4563 203 296 -68 -10
100 343 201 4518 204 289 -87 -17
101 343 201 4450 210 283 -93 -23
102 343 201 4373 219 280 -94 -30
103 343 201 4232 224 275 -108 -40
104 343 201 4083 233 270 -129 -45
105 343 201 3869 246 270 -148 -53
106 343 201 3633 260 271 -162 -60
107 343 201 3361 280 272 180 -70
108 343 201 2920 296 278 155 -82
109 343 201 2523 311 306 41 -73
110 343 201 2037 326 60 12 -63
111 343 201 1460 339 61 10 -48
112 343 201 196 288 118 2 3


Listing convorbiri echipaj:
==========================

TURN: Tarom 371, cleared to take off to maintain runway heading.
COMANDANT: Packurile nu le scoatem?
COPILOT: Nu.
COPILOT: Binenteles ca nu i-am dat drumul la ceas..
COMANDANT: (ironic) Grav.
COPILOT: Deci "take off"..Da?
COPILOT: Checked
COMANDANT: Thrust, SRS, heading..V one!
COPILOT: Rotate
COMANDANT: Pune mana pe mansa, tin eu motoarele.
COMANDANT: Positive!
COPILOT: Gear up!
COPILOT: Tarom 371 after take off.
(gear retraction noise)
COPILOT: 371 cleared directly to Sierra Tango Juliet..
Da-mi un direct to Sierra Tango Juliet!
COMANDANT: Mansa putin..
COMANDANT: Viteza..
COPILOT: Two-fifty in sight..flaps up!
COPILOT: Slats in!
COPILOT: Ce-ai ma?!
COMANDANT: (inaudibil)
COPILOT: Arm command one!
bip! bip! bip!
(pilotul automat refuza sa se cupleze)
COPILOT: Ba, s-a stricat ala...
COPILOT: Aaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!
(zgomotul impactului)


buna, fac un documentar legat de accidentul de la balotesti si as mai avea nevoie de niste informatii, imi poti lasa te rog un numar de telefon? cred ca ai putea sa ma ajuti:)


Ultima editare efectuata de catre kkk in Vin 06 Noi 2009, 18:50, editata de 2 ori (Motiv : unit doua posturi consecutive)
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Vin 06 Noi 2009, 16:45

Daca vreti,

Am o carte misto de tot scrisa de un pilot rus de A310 / B777, care analizeaza "Automation". In cartea lui, da multe exemple e accidente, inclusiv cea de la Balotesti. Daca vreti s-o scriu aici, pot. O sa citez cateva paragrafe evident sa nu incalc drepturile de autor.
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Vin 06 Noi 2009, 16:48

Citat :
Ref. la incidentul de la Orly, sunt de acord cu RwO. Si eu stiu de aceeasi situatie: pilotul a avut o neintelegere cu AP, fie ca nu a inteles ce ii spune, fie ca a introdus ceva gresit, nu conteaza. Iar redresatul s-a datorat experientei comandantului pe planor din perioada sa de pregatire, care in cele din urma a salvat si avionul si vietile de la bord.

nu e locul aici pentru aceasta discutie, insa trebuie sa o spun. printre pasageri erau si niste prieteni de-ai unuia dintre piloti cumva? s-au prins "baietii", insa prea tarziu ca erau unii dintre ei in cabina? abia dupa ce pilotii fusesera decorati de presedintele Constantinescu? intreb si eu...
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Vin 06 Noi 2009, 18:08

Capt_Vio a scris:
Daca vreti,

Am o carte misto de tot scrisa de un pilot rus de A310 / B777, care analizeaza "Automation". In cartea lui, da multe exemple e accidente, inclusiv cea de la Balotesti. Daca vreti s-o scriu aici, pot. O sa citez cateva paragrafe evident sa nu incalc drepturile de autor.

daaaaaaa m-ai facut curioasa, pana sa imi copiezi pasaje spune-mi te rog numele autorului si numele cartii. multumesc mult, scuze dar am probleme cu pronumele de politete



claudiup a scris:
Citat :
Ref. la incidentul de la Orly, sunt de acord cu RwO. Si eu stiu de aceeasi situatie: pilotul a avut o neintelegere cu AP, fie ca nu a inteles ce ii spune, fie ca a introdus ceva gresit, nu conteaza. Iar redresatul s-a datorat experientei comandantului pe planor din perioada sa de pregatire, care in cele din urma a salvat si avionul si vietile de la bord.

nu e locul aici pentru aceasta discutie, insa trebuie sa o spun. printre pasageri erau si niste prieteni de-ai unuia dintre piloti cumva? s-au prins "baietii", insa prea tarziu ca erau unii dintre ei in cabina? abia dupa ce pilotii fusesera decorati de presedintele Constantinescu? intreb si eu...
la c fel de prieteni te referi? nu inteleg prea multe...


Ultima editare efectuata de catre Mengelaus in Vin 06 Noi 2009, 18:12, editata de 1 ori (Motiv : Unit posturi consecutive. Te prinzi sau mai incercam?)
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Vin 06 Noi 2009, 19:13

Ciao dede,

Asa deci. Aceasta carte face parte dintr-o colectie de carti "Controlling Pilot Error"

Numele cartii: Controlling Pilot Error "Automation"
Autor: Vladimir Risukhin



Acum sunt la aeroport. Nu am cartea la mine, dar o sa scriu cand ma intorc acasa.
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Sam 07 Noi 2009, 14:11

Imi aduc perfect de bine aminte acea zi de 31 martie 1995.

Era o dimineata rece, cu multa umezeala si se vedea venind dinspre est o mare formatiune noroasa plina de lapovita si ninsoare. Fusesem anuntati de statia meteo a Bazei Aeriene Otopeni ca urma o repriza serioasa de vant puternic si lapovita si apoi de o ninsoare usoara. Elicopterele erau in hangar iar avioanele afara.

Fusesem plecat la primul hangar, cel cu elicoptere si cand am dat sa ies din hangar, pentru a ma intoarce la ultimul hangar acolo unde aveam atelierul, incepuse o mare lapovita insotita de vant in rafale si de un plafon de nori foarte dens si foarte jos. Totul batea dinspre est, aveam noi o vorba " daduse rusii drumul la ventilator si mai deschisese si usa ".
Cand mai aveam 20 - 30 de metri pana sa intru in hangar, aud un sunet foarte cunoscut venind dinspre pista aeroportului. Intorc capul si ce vad. Un A 310 de la Tarom. M-am oprit ca sa-l vad. Avionul rula spre capatul pistei 08R si tocmai ce iesise din acel nor de lapovita, era in dreptul aerogarii oficiale, parca-l vad si acum. Nu pot sa uit aceea lumina de la soare care venea prin nori si cadea exact pe zona in care se afla avionul. Zona aceea cu lumina era foarte mica ca lungime 50 - 60 metri. Nu pot sa uit. Totul pana in zona in care se afla avionul era cenusie, neagra...urata...A iesit in pista, a primit verde, a turat motoarele a dat drumul la frane si a inceput sa alerge pe pista...a iesit din zona luminata si a intrat in nor...Cred ca am fost printre ultimii oameni care au vazut ultimele clipe de viata ale avionului.
M-am intors, am intra in hangar si apoi in atelier. Unul din colegi imi zice " hai ma, nu mai veneai odata " si cum nu aveam nimic de facut la tehnica de aviatie m-am apucat cu colegii sa jucam o canasta. In timp ce asezam piesele...se aude o bubuitura foarte puternica. A tremurat inclusiv hangarul, s-a simtit ca la un cutremur. A fost un moment de liniste si unul din colegi intreaba " ce-a fost asta frate ? " si altul mai batran trecut prin multe, raspunde in gluma " o fi cazut vreun avion, hai lasati vrajeala si da-ti din maini ca avem treaba ". Intamplator a fost liniste in timp ce noi incepusem jocul, ca de obicei era galagie. La vreo 10 minute dupa bubuitura suna telefonul. Parca avea alt sunet telefonul. Ne-am oprit din joc si ne-am uitat unul la altul. Ala mai batran se uita la cel de langa telefon si-i face semn din cap sa ridice telefonul. Ridica receptorul si dupa cateva secunde se schimba la fata. Zice scurt " am inteles " si inchide. Cu juma de gura si tremurand zice " a cazut airbus-ul...la balotesti ".
Apoi am scos o PUMA afara din hangar si impreuna cu un Mi-8 care era afara, le-am pregatit pentru a pleca acolo...

Sper sa nu va plictisit dar este ceva ce nu pot sa uit cat voi trai.
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Sam 07 Noi 2009, 18:22

Wow... Foarte intersant Mihai! Incredibil. Ai ajuns pana la urma la locul accidentului, sau a mers altcineva?
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Dum 08 Noi 2009, 18:49

mihai a scris:
Imi aduc perfect de bine aminte acea zi de 31 martie 1995.

Era o dimineata rece, cu multa umezeala si se vedea venind dinspre est o mare formatiune noroasa plina de lapovita si ninsoare. Fusesem anuntati de statia meteo a Bazei Aeriene Otopeni ca urma o repriza serioasa de vant puternic si lapovita si apoi de o ninsoare usoara. Elicopterele erau in hangar iar avioanele afara.
..........................................................................
Unul din colegi imi zice " hai ma, nu mai veneai odata " si cum nu aveam nimic de facut la tehnica de aviatie m-am apucat cu colegii sa jucam o canasta. In timp ce asezam piesele...se aude o bubuitura foarte puternica. A tremurat inclusiv hangarul, s-a simtit ca la un cutremur. A fost un moment de liniste si unul din colegi intreaba " ce-a fost asta frate ? " si altul mai batran trecut prin multe, raspunde in gluma " o fi cazut vreun avion, hai lasati vrajeala si da-ti din maini ca avem treaba ". Intamplator a fost liniste in timp ce noi incepusem jocul, ca de obicei era galagie. La vreo 10 minute dupa bubuitura suna telefonul. Parca avea alt sunet telefonul. Ne-am oprit din joc si ne-am uitat unul la altul. Ala mai batran se uita la cel de langa telefon si-i face semn din cap sa ridice telefonul. Ridica receptorul si dupa cateva secunde se schimba la fata. Zice scurt " am inteles " si inchide. Cu juma de gura si tremurand zice " a cazut airbus-ul...la balotesti ".
Apoi am scos o PUMA afara din hangar si impreuna cu un Mi-8 care era afara, le-am pregatit pentru a pleca acolo...

Sper sa nu va plictisit dar este ceva ce nu pot sa uit cat voi trai.

impresionant. mi s-a facut pielea ca de gaina cand am citit postul tau.
Sus In jos
abrazivu
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 119
Varsta : 45
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 21/09/2009

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Lun 09 Noi 2009, 08:44

Salut. Am avut o discutie vizavi de subiect cu un amic, pilot de vanatoare, care a fost in Franta prin '98 sau '99 la un curs de securitatea zborului. Unul dintre lectorii de acolo, un francez, fusese sefului partii franceze in cadrul comisiei de ancheta. Auzind ca este din RO, i-a spus mai in gluma mai in serios, ca nu vom afla niciodata ce s-a inamplat acolo, si ca niciodata in cariera nu a lucrat asa de greu cu oficialitati, nici macar in Africa.
Ia spus ca au fost doua mari greseli importante, prima legata de tractiunea asimetrica, iar cea de a doua de starea medicala a comandantului. Inainte de zbor, doctorul (o femeie, care mai tarziu a fost obligata sa-si de-a demisia) a vazut ca ceva nu este in regula cu acesta, si comandantul i-a raspuns ca are ceva dureri in piept de cateva zile.
Ei, aici incepe legenda. Doctorita zicea ca ar fi solicitat telefonic un alt pilot, dar i s-ar fi raspuns ca nu au, si ca oricum este un echipaj experimentat. Nefiind nimic in scris, nu sti pe cine sa crezi.
Cert este ca la comisie, in dosar este EKG-ul comandantului, care, surpriza, la cum arata hartia, banuielile sa indreapta catre un infarct, si blocarea mainilor prin spasme pe comenzi. Co-pilotul trebuia sa lupte si cu avionul si cu cel din stanga. Dupa cum stiti, nu a reusit.
Asta am auzit, cat este adevar nu stiu, dar asa cum ziceau si altii pe aici, nu cred ca vom vedea vreodata rezultattul adevarat al amchetei.
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Lun 09 Noi 2009, 15:04

Off the record, si aici, mai pot confirma cativa membri ai forumului, s-a optat pentru o explicatie, oficial pentru alta. Ambele, pentru a ascunde adevarul. Mai exact starea aparatului... Poti sa fi Michael Schumacher si sa faci accident cu o rabla...
Nu stiu cati ati stat in cockpitul unui avion de pasageri la decolare. Eu am avut sansa si va spun ca intre comandant si copilot este o comunicare continua pana se atinge plafonul de zbor, si chiar si dupa aceea. Fiecare are sarcinile sale, se verifica check-listuri, se umbla pe la tot feluld e butoane, etc. Cu toate acestea, cel care vb cel mai mult e copilotul(dupa cum se vede si in transcriptul de mai devreme) La cel mai mic semn de slabiciune al comandantului, cu siguranta copilotul nu ar sta degeaba. Se vede din dialogul lor ca nici unul dintre piloti nu a avut vreo problema. Acel avion a avut probleme nerezolvate. Ca de obicei, statul a trebuit sa imparta vina in asa fel incat sa recupereze banii din asigurare, la fel ca si in Mauritania, in 1980. Neoficial au dat-o jumate pe comandant(pe care toti colegiid e generatie il descriu ca pe un tip care nu era capabil sa dea gres. fosta stewardesa Laura Grigore mi-a spus ca se documenta mereu si cand ieseau din tara isi cumpara mereu carti din domeniu pe care le studia, iar rezultatele se vedeau in modul in care pilota. nu brusca avionul niciodata iar aterizarile si decolarile mergeau ca unse) jumatate pe avion. Explicatia oficiala o stiti...

Cat despre Orly, va propun sa discutam in alt topic


Ultima editare efectuata de catre claudiup in Lun 09 Noi 2009, 15:22, editata de 1 ori
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Lun 09 Noi 2009, 15:13

claudiup a scris:
Off the record, si aici, mai pot confirma cativa membri ai forumului, s-a optat pentru o explicatie, oficial pentru alta. Ambele, pentru a ascunde adevarul. Mai exact starea aparatului... Poti sa fi Michael Schumacher si sa faci accident cu o rabla...
Nu stiu cati ati stat in cockpitul unui avion de pasageri la decolare. Eu am avut sansa si va spun ca intre comandant si copilot este o comunicare continua pana se atinge plafonul de zbor, si chiar si dupa aceea. Fiecare are sarcinile sale, se verifica chec-listuri, se umbla pe la tot feluld e butoane, etc. Cu toate acestea, cel care vb cel mai mult e copilotul(dupa cum se vede si in transcriptul de mai devreme) La cel mai mic semn de slabiciune al comandantului, cu siguranta copilotul nu ar sta degeaba. Se vede din dialogul lor ca nici unul dintre piloti nu a avut vreo problema. Acel avion a avut probleme nerezolvate. Ca de obicei, statul a trebuit sa imparta vina in asa fel incat sa recupereze banii din asigurare, la fel ca si in Mauritania, in 1980. Neoficial au dat-o jumate pe comandant(pe care toti colegiid e generatie il descriu ca pe un tip care nu era capabil sa dea gres. fosta stewardesa Laura Grigore mi-a spus ca se documenta mereu si cand ieseau din tara isi cumpara mereu carti din domeniu pe care le studia, iar rezultatele se vedeau in modul in care pilota. nu brusca avionul niciodata iar aterizarile si decolarile mergeau ca unse) jumatate pe avion. Explicatia oficiala o stiti...

Cat despre Orly, va propun sa discutam in alt topic


nu ma pricep foarte bine, de asta nu mi-e rusine sa va intreb cand nu stiu ceva. dar din documentarile mele, atat pilotul cat si copilotul au aceeasi pregatire profesionala cea de pilot. am inteles chiar ca pe anumite rute la dus pilot este unul, iar la intors pilotul devine copilot schimbandu-si rolurile. intr-o astfel de situatie, in conditiile in care amandoi aveau o experienta si o pregatire ireprosabila, e cam greu de inghitit galusca cu eroarea si lipsa de interes/comunicare. Smile poate sunt eu doar un copil...
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Lun 09 Noi 2009, 15:20

@dede

Exact asta spuneam si eu. Nu cred ca dl Batanoiu, capitanul Munteniei a avut o problema...
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Lun 09 Noi 2009, 16:01

Termenii de "pilot" si "copilot" nu prea se mai folosesc - sau cel putin nu corect. O referire corecta este urmatoarea : "pilot flying" si "pilot monitoring", ambele pozitii au sarcini bine determinate atat individuale cat si comune. De comun acord membrii echipajului isi insusesc cele 2 functii inainte si/sau in timpul zborului. Comandatul/pilotul nu este D-zeu iar secundul/copilotul nu este un sclav.
Sus In jos
B32fly
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 208
Data de inscriere : 27/01/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Lun 09 Noi 2009, 16:33

YR-DNY a scris:
Termenii de "pilot" si "copilot" nu prea se mai folosesc - sau cel putin nu corect. O referire corecta este urmatoarea : "pilot flying" si "pilot monitoring", ambele pozitii au sarcini bine determinate atat individuale cat si comune. De comun acord membrii echipajului isi insusesc cele 2 functii inainte si/sau in timpul zborului. Comandatul/pilotul nu este D-zeu iar secundul/copilotul nu este un sclav.

La fel de bine se poate folosi PF(pilot flying) si PNF(pilot non-flying).
Din transcript reiese ca copilotul era PF pe leg-ul otp-bru.
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Dum 21 Feb 2010, 02:47

B32fly a scris:
YR-DNY a scris:
Termenii de "pilot" si "copilot" nu prea se mai folosesc - sau cel putin nu corect. O referire corecta este urmatoarea : "pilot flying" si "pilot monitoring", ambele pozitii au sarcini bine determinate atat individuale cat si comune. De comun acord membrii echipajului isi insusesc cele 2 functii inainte si/sau in timpul zborului. Comandatul/pilotul nu este D-zeu iar secundul/copilotul nu este un sclav.

La fel de bine se poate folosi PF(pilot flying) si PNF(pilot non-flying).
Din transcript reiese ca copilotul era PF pe leg-ul otp-bru.
Da ,Stoi era flying...
Sus In jos
vic_atc
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 168
Varsta : 32
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/06/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Lun 01 Mar 2010, 00:22

Amintesc alte 2 incidente petrecute cu A310 in cadrul Tarom:

1. Incidentul petrecut deasupra Parisului. Raport complet aici:
http://aviation-safety.net/go.php?http://www.bea.aero/docspa/1994/yr-a940924a/pdf/yr-a940924a.pdf

Surprinzator, se pare ca niste cameramani amatori au filmat o parte din incident. Inreigstrarea se gaseste la minutul 3:03 in filmuletul de mai jos:



Nu mi-a venit sa cred cand am vazut in ce situatie s-a aflat batranul YR-LCA.

2. Incident (deloc mediatizat) petrecut deasupra regiunii Quebec - Canada. Situatie asemanatoare celei petrecute deasupra Parisului (avionul a inceput sa ia altitudine intr-un mod necontrolat). Raportul complet poate fi gasit aici:
http://www.tsb.gc.ca/eng/rapports-reports/aviation/1995/a95h0004/a95h0004.asp

Numai bine.
Sus In jos
dc9northwest
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Varsta : 25
Localizare : Geneva
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Mar 02 Mar 2010, 00:08

Din cate am citit, si in topicul asta, si in general, mi se pare ca a existat o problema medicala cu PNF al aeronavei YR-LCC.

Din cate am inteles din transcript, PNF a avut rolul sa aiba grija de viteza aeronavei. Daca A/T nu era cuplat (sincer, nu stiu daca a fost sau nu cuplat in timpul decolarii, nu sunt pilot), nu inseamna asta ca PNF ar tine mana pe throttle? Si daca da, cand cuplam A/T, dar pilotul are mana blocata pe throttle din cauza unui infarct sau unei altei probleme medicale, in special daca asta se intampla numai pe comenzile unuia dintre motoare, nu blocheaza functionarea corecta al A/T? Nu duce la cauzarea unei situatii de thrust asimetric? Iar PF nu reactioneaza crezand ca celalalt pilot, in care are incredere si stie ca n-ar gresi, nu are aceasta problema... pana e prea tarziu?

Ca pana acum, stim sigur doar existenta acestui eveniment (thrust asimetric) si de comentariul PF, "ce-ai, ma?", care dupa parerea mea indica o problema medicala a PNF.
Sus In jos
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Mar 30 Mar 2010, 23:14

13 ani au devenit 15,

cititi aici ce zice stoicescu.
articol din Adevarul

http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Cazul_-Balotesti-amintirea_unei_tragedii_0_234577051.html
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Mier 31 Mar 2010, 22:00

Interesanta partea cu atacul terorist. La un moment dat s-a vorbit de martori care ar fi vazut coada avionului aflat in picaj in flacari. De asemenea, se vorbea, neoficial si de un container Alpha Rocas intrat pe AIBO neverificat...
Imi este foarte greu sa inteleg de ce a disparut acest dosar...
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Joi 01 Apr 2010, 09:10

310-urile n-au fost niciodata asamblate in SUA, ca nici un alt tip de Airbus de altfel. Iar YR-LCC era avionul Taromului, nu era inchiriat. Primul zbor la 14 iunie 1987, avionul a intrat in Serviciu la Panam (Clipper Liberty Bell) apoi a ajuns la Delta si in sfarsit la Tarom. Spre deosebire de celelalte 2 310-uri de la Tarom ( LCA si LCB care sunt 310-325ET) LCC era un 310-324.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
danl
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 17
Varsta : 33
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Joi 01 Apr 2010, 23:24

Imaginatia n-are limite...sau...

http://www.urbaniulian.ro/2010/03/01/balotesti-1995-accidentul-aviatic-un-document-care-circula-pe-internet-ofera-o-posibila-explicatie-a-misterului-din-jurul-catastrofei-aeriene/
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Vin 02 Apr 2010, 00:08

@danl

Am citit acea mizerie in urma cu cateva saptamani si am si comentat-o pe respectivul site.
Este o vrajeala de zile mari cu tenta SF combinata cu niste prostie. Belgienii respectivi erau in Ro, daca nu ma insel, pentru derularea programului de modernizare a metroului din Bucuresti(implementarea cititoarelor de cartele magnetice), fara nici o legatura cu Parlamentul European.
Acea postare mi se pare o jignire imensa adusa memoriei acelor oameni, in special pt ca vine din partea lui Urban, care face pe marele justitiar

Sunt curios la ce s-o fi referit copilotul cand a intrebat "Ce-ai ma?" O fi adresat intrebarea comandantului sau a fost o iesire cauzata de functionarea gresita a vreunui instrument ceva?
Sus In jos
Cayenne
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 385
Varsta : 28
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 07/01/2008

MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Vin 01 Apr 2011, 01:15

Ieri am avut cursa la Brusseles la ora 9:00, am decolat de pe pista 8R. Fericire maxima ca decolam pentru prima oara pe 8R. Abea asteptam virajul stanga de dupa decolare...mereu priveam avioanele cand faceam spotting, cum luau acel viraj si imi doream sa fiu in ele gandindu-ma ca va veni o zi cand voi avea ocazia.
Cum avionul era mai gol...am parasit strapontina si m-am asezat pe randul A undeva in fata aripii. Decolam...senzatie maxima, facem viraj si nu stiu ce mi-a venit sa ma gandesc la incidentul de la Balotesti...ca si ei se aflau in acelasi viraj cand s-a produs tragedia, aceiasi altitudine etc. Incercam sa observ locul cu pricina.
Mi-am luat un Flight crew log book...in care imi notez diferite date, ma uit la ceas sa imi scriu ora decolarii...si imi sare in ochi data: 31-03-2011.
EXACT 16 ani.
Fix aceiasi ora, ruta, data si nr. de zbor cu YR-LCC Crying or Very sad
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Balotesti - 31 martie 1995   Astazi la 09:58

Sus In jos
 
Balotesti - 31 martie 1995
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 2 din 4Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Intre 1 si 9 martie sunt babele. V-ati ales baba?
» TOMBOLA MARTIE
» ZODIA CAPRICORNULUI
» ZODIA BERBECULUI
» De ziua ta......femeie!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: