AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 An-24, An-26 si An-30

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Vin 05 Iun 2009, 21:11

Intr-adevar, nu e articolul potrivit, dar vad ca nici colega nu a mai spus nimic.
In legatura cu apartenenta avionului... daca scria Registrul Aerian Roman pe el, facea calibrare de mijloace si in plus compasul care era desenat pe pe deriva...greu de crezut ca apartinea de Armata Salvarii sau de Tribunalul Suceava... Razz
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Sam 06 Iun 2009, 15:01

AM MAI CAUTAT SI IN ALTE PARTI DAR NU AM GASIT NIMIC.DIN PACATE NOI,FAMILIA,NU AM AFLAT MARE LUCRU DESPRE CEEA CE S-A INTAMPLAT.POATE MAI GASITI CEVA ARTICOLE,MACAR.CAT DESPRE ZIARUL DE MARAMURES,IL CITISEM.PREA PUTIN RELEVANT.SAU CHIAR DELOC.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-BMK   Dum 07 Iun 2009, 13:39

Din ce imi aduc aminte s-a catastrofa s-a datorat unei erori umane. Plafonul de nori se afla relativ jos, 450m cu nori izolati la 240m. YR-BMK dupa ce a executat cateva ture de calibrare a trebuit sa paraseasca zona pentru a face loc unei curse regulate la aterizare. Eu am identificat cariera Sf Ion undeva la N de Baia Mare, la 9Km E de aeroport. Se presupune ca s-a incercat iesire din plafon. Avionul a prins varfurile copacilor cu elicile, apoi s-a infundat. Din punctul meu de vedere eroarea a fost nerespectarea altitudinii minime de sector. Avionul YR-BMK a apartinut la inceput Tarom-ului apoi a fost transferat la Autoritatea Aeronautica ca sa inlocuiasca vechiul IL-14, YR-ILC.
Dylan, daca ai corectii sau completari esti invitatul meu Smile
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Dum 07 Iun 2009, 14:31

Corectii nu, desigur! Ar fi foarte multe de spus despre ziua aceea si despre echipajul Sutiu-Bibire-Foca. Pe doi dintre ei ii cunoasteam personal (Cornel Sutiu si Marcel Foca).
In schimb nu pot uita faza facuta de cei de la ProTv... pentru care si-au cerut scuze dupa aceea!
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-BMK   Dum 07 Iun 2009, 16:08

Sutiu avea prieteni peste tot, eu eram prietenul lui de la Bacau, l-am cunoscut prin 92 si am zburat cu el pe cand era la An-26 si apoi la calibrari. Ii placeau extremele, adrenalina, poate de aceea a si plecat de la Flotila. Intodeauna imi arata ce poate "─ntonovul"
Iar emisiunea aceea in direct a fost ca o interventie chirurgicala fara anestezic... Evil or Very Mad
Sus In jos
dan guina
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Localizare : ierusalim israel
Data de inscriere : 03/05/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Dum 02 Aug 2009, 21:41

Acum 12-15 ani,un AN 24,apartzinand Autoritatzii Palestiniene,cu Yasser Arafat la bord,a efectuat o aterizare fortzata in pustiu (Africa de nord ).Echipajul era romanesc.Stie cineva mai mult?
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Dum 02 Aug 2009, 22:48

@dan guina
senzationala informatia! Smile cum am vazut An-24, m-am si dus cu gandul la Nea Fane, "Amiralul", insa dansul s-a pensionat in 1984... sigur acum 15 ani s-a intamplat?
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ


Numarul mesajelor : 2358
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Dum 02 Aug 2009, 23:11

Din cate stiu eu, Maresalul din Baneasa n-a prea fost afara, ci doar pe interne.Stii tu altceva?
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-AMW   Lun 03 Aug 2009, 00:03

dan guina a scris:
Acum 12-15 ani,un AN 24,apartzinand Autoritatzii Palestiniene,cu Yasser Arafat la bord,a efectuat o aterizare fortzata in pustiu (Africa de nord ).Echipajul era romanesc.Stie cineva mai mult?
Evenimentul a mai fost tratat pe forum de Mihai, , dar nu il gasesc. Poveste incepe cu epoca de aur a lui raposatu. Ceausescu in marinimia lui a facut cadou marelui terorist international Arafat, singurul Antonov 24 RV (YR-AMW) de la Flotila. Avionul a fost rebotezat J5-GBE, iar pe 7 aprilie 1992 efectua un zbor in Libia cu numitul Arafat la bord. Din cauza unei furtuni de nisip echipajul a fost nevoit sa efectueze o aterizare fortata in desert langa Sarra. Aterizarea a fost relativ dura, dar au scapat fara victime. Arafat furios a pus mana pe pistol si din motive numai de el stiute a executat personal intregul echipaj. Cel putin un membru al echipajului era roman...
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Lun 03 Aug 2009, 02:58

mihaiatanasie a scris:
Din cate stiu eu, Maresalul din Baneasa n-a prea fost afara, ci doar pe interne.Stii tu altceva?

acum sunt in proces de aprofundare... adica citesc cartea, insa m-am gandit la Nea Fane pentru ca am vazut ca era vb de An-24.
s-a discutat vreodata in presa de incidentul cu Arafat? cu siguranta romanul/ii ucisi aveau familie/ii... or cunoaste adevarul sau le-or fi fost repatriate trupurile?
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ


Numarul mesajelor : 2358
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Lun 03 Aug 2009, 09:53

Eu am citit cartea, tocmai de aceea zic ca nu stiu ca el sa fi fost si pe externe. Poate nu am fost atent, si atunci imi cer iertare.
http://www.agonia.ro/index.php/essay/13899630/Cine_esti_dumneata,_Domnule_Pilot?
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
dan guina
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Localizare : ierusalim israel
Data de inscriere : 03/05/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Lun 03 Aug 2009, 10:53

Chestia cu executarea echipajului nu o stiam.O sa fac sapaturi pe la prietenii mei palestinieni si daca aflu ceva va comunic.
Sus In jos
C_man
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 171
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti, Romania
Data de inscriere : 26/07/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Lun 03 Aug 2009, 12:53

mihai a scris:
O parte din aceste poze au fost vazute cu ajutorul unui link postat intru-un topic din capitolul " Aeronave in Romania " de catre un coleg de-al nostru. Ei bine, aceste poze imi apartin si au fost publicate prin 2006, cand de altfel au si fost realizate, pe un alt site unde am activat o perioada de timp dupa care m-am retras.

Pentru a putea arata aceste poze asa cum cred ca merita si pozele dar si noi cei care suntem pasionati de aviatie, dupa o consultare cu un administrator si un moderator al acestui forum, pe care le multumesc inca o data pentru ajutor, am decis sa trec la treaba.

In primul set de poze, realizat in 2006, in dreptul unor poze veti gasi si o mica explicatie a ceea ce se vede. Poate pe unii ii intereseaza poate pe altii nu dar sper sa nu va suparati. Va multumesc anticipat.

........

Sper sa nu va fi plictisit.

Unde este situat avionul cu pricina?
Sus In jos
dan guina
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Localizare : ierusalim israel
Data de inscriere : 03/05/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Lun 03 Aug 2009, 13:52

Gugheleaza an 24 j5 gbe si vei avea poza aparatului il livrea Guinea Bissau.
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Lun 03 Aug 2009, 16:45

ovidiu51 a scris:
dan guina a scris:
Acum 12-15 ani,un AN 24,apartzinand Autoritatzii Palestiniene,cu Yasser Arafat la bord,a efectuat o aterizare fortzata in pustiu (Africa de nord ).Echipajul era romanesc.Stie cineva mai mult?
Evenimentul a mai fost tratat pe forum de Mihai, , dar nu il gasesc. Poveste incepe cu epoca de aur a lui raposatu. Ceausescu in marinimia lui a facut cadou marelui terorist international Arafat, singurul Antonov 24 RV (YR-AMW) de la Flotila. Avionul a fost rebotezat J5-GBE, iar pe 7 aprilie 1992 efectua un zbor in Libia cu numitul Arafat la bord. Din cauza unei furtuni de nisip echipajul a fost nevoit sa efectueze o aterizare fortata in desert langa Sarra. Aterizarea a fost relativ dura, dar au scapat fara victime. Arafat furios a pus mana pe pistol si din motive numai de el stiute a executat personal intregul echipaj. Cel putin un membru al echipajului era roman...


Am scris foarte putin despre YR-AMW in capitolul " Aeronave in Romania " la pagina 1 a topicului " Avioane Baza Antrenament I.G.J.R ".
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: An-24   Mar 08 Sept 2009, 08:13

salutare tuturor.
eu stiam ca Taromul a avut numai varianta VT la AN-24.cu RU-19A-300

despre acest subiect stiam alta poveste:cica ar fii ocolit furtunile de nisip atata de mulkt pana ar fii ramas fara combustibil si dupa aceea a facut aterizarea fortata.iar continuarea povesti este cu impuscatul echipajului.iar mecanicul de bord era roma.100%


Ultima editare efectuata de catre kkk in Mar 08 Sept 2009, 08:21, editata de 2 ori (Motiv : FOLOSITI CU INCREDERE EDIT!!!)
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mar 08 Sept 2009, 08:40

LIVAKHE a scris:
eu stiam ca Taromul a avut numai varianta VT la AN-24
Marea majoritate a An-urilor care au zburat pentru ROT au fost "RV" (sau PB cum scrie pe AnaMarinCostica). Armata a folosit V-uri.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mar 08 Sept 2009, 09:42

ce inseamna RV? dar VT?
Sus In jos
Skywalker
Membru activ


Numarul mesajelor : 404
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mar 08 Sept 2009, 10:15

Un articol din acea vreme, unde dupa ce pilotii au raportat crash-landing si au taiat toate contactele, au fost gasiti morti si cabina distrusa:

http://www.nytimes.com/1992/04/09/world/arafat-is-found-safe-in-libyan-desert-after-crash.html?pagewanted=all

Citat :
Three of the 13 people aboard the plane were killed in the crash. The dead were identified as two Palestinian pilots and a technician.

The episode began last night when Mr. Arafat's pilot radioed that he was crash-landing the plane and cut off contacts.

"The cockpit was totally destroyed as were all the communication equipment when they found the plane," Mr. Abu Sharif said of the twin-engine Russian-built AN-26 transport plane that was carrying Mr. Arafat from the Sudan to Libya.

Iar aici: http://www.highbeam.com/doc/1P2-4104554.html
Citat :
Ibrahim Souss, the Palesinian representative in Paris, said, "They are all alive and well, the whole crew and those who were aboard the aircraft."
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mar 08 Sept 2009, 10:16

Probabil ca-i vorba doar de motorizare (in special de RU). Ideea pe care ma bazez e ca aproape pe toate cele folosite de ROT de-a lungul timpului aparea RV (sau PB). Din cate tin minte AnaMarin Xenopol era seria "V". Numai putina rabdare sa mai "intre" baietii nostri care-s doxa pe partea asta...
Iar ca exemplu uite ceva pe scurt despre variantele expuse mai sus (sursa Wikipedia):
Citat :
An-24: : Original design. Twin-engined 44-seat transport aircraft.
An-24B: Freight transport version.
An-24T: Freight transport version.
An-24P: : Firebomber or fire-fighting version.
An-24V : 50-seat short-range transport version, powered by two 2,550-ehp (1902-ekW) Ivchenko AI-24A turboprop engines.
An-24V Series II : 50-seat mixed passenger, cargo and freight version.
An-24RT : Similar to the AN-24T, fitted with an anxiliary turbojet engine.
An-24RV : Turbojet boosted version. Similar to the An-24V, but fitted with a 1,985-lb (900-kg) thrust auxiliary turbojet engine.
Xian Y-7 : Chinese-built version powered by two Dongan WJ5A turboprop engines - see also Xian MA60
Y-7-100 : Improved version with redesigned cockpit and cabin, also fitted with winglets.
Y-7-200 : Fitted with new avionics, winglets are deleted.
Y-7-200A : Powered by two Pratt & Whitney PW127C turboprop engines.
Y-7-200B : Built for the Chinese domestic market.

In primele pagini din subiectul asta sunt mai multe info scrise de baietii care se pricep mai bine.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: LIBAN   Mar 08 Sept 2009, 10:39

imi pare rau ca nu mai este nea POPESCU el stia tot despre acest subiect.
DUMNEZEU sa-l odihneasca era din AXENTE SEVER lamga COPSA MICA pe soseaua nationala spre SIBIU.era si ruda cu mine ceva mai de departe cu tatal meu care a fost mm la Deveselu
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mar 08 Sept 2009, 11:40

LIVAKHE a scris:
ce inseamna RV? dar VT?

AN-24 T ( Transport ) - avion destinat transportului de marfa si parasutisti, echipat cu 2 motoare principale de tipul AI-24 S2 ce invart 2 elicii de tipul AV-72 si un turbogenerator de tipul TG-16 pozitionat in partea din spate a gondolei dreapta in directie de zbor. Acest turbogenerator era pe post de APU si NU PUTEA asigura o tractiune suplimentara avionului. Avionul avea in partea din spate a fuselajului o mica trapa de marfa iar in interiorul avionului in partea din spate, o macara ce putea ridica cateva sute de kg. De asemenea, pe mijlocul podelei avionului se afla montat un transportor cu 2 benzi care permitea mutarea marfii catre partea din fata a avionului.

AN-24 RT ( RU si Transport ) - avion destinat transportului de marfa si parasutisti, echipat cu 2 motoare principale de tipul AI-24 S2 ce invart 2 elicii de tipul AV-72 si un motor auxiliar turboreactor de tipul RU-19-300 pozitionat in partea din spate a gondolei dreapta in directie de zbor. Acest motor asigura o tractiune suplimentara dar si functia de APU. Avionul avea in partea din spate a fuselajului o mica trapa de marfa iar in interiorul avionului in partea din spate, o macara ce putea ridica cateva sute de kg. De asemenea, pe mijlocul podelei avionului se afla montat un transportor cu 2 benzi care permitea mutarea marfii catre partea din fata a avionului.

AN-24 V ( VIP ) - avion destinat transportului de pasageri, echipat cu 2 motoare principale de tipul AI-24 S2 ce invart 2 elicii de tipul AV-72 si un turbogenerator de tipul TG-16 pozitionat in partea din spate a gondolei dreapta in directie de zbor. Acest turbogenerator era pe post de APU si NU PUTEA asigura o tractiune suplimentara avionului.

AN-24 RV ( RU si VIP ) - avion destinat transportului de pasageri, echipat cu 2 motoare principale de tipul AI-24 S2 ce invart 2 elicii de tipul AV-72 si un motor auxiliar turboreactor de tipul RU-19-300 pozitionat in partea din spate a gondolei dreapta in directie de zbor. Acest motor asigura o tractiune suplimentara dar si functia de APU.

Motorul auxiliar turboreactor RU-19A-300 este montat pe avioanele AN-26 si AN-30.

Turbogeneratorul TG-16M este montat pe IL-18.

Din pacate, nu mai tin minte ce inseamna " VT ".

Voi reveni si cu cateva poze.

LIVAKHE a scris:
imi pare rau ca nu mai este nea POPESCU el stia tot despre acest subiect.
DUMNEZEU sa-l odihneasca era din AXENTE SEVER lamga COPSA MICA pe soseaua nationala spre SIBIU.era si ruda cu mine ceva mai de departe cu tatal meu care a fost mm la Deveselu

nea POPESCU... fost mecanic de bord pe AN-urile de la Otopeni ? Dumnezeu sa-l odihneasca. A cazut cu AMR la Verona in decmbrie 1995.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mar 08 Sept 2009, 12:37

au fost si AN-24 cu RU-19A-300.cele de desant in mod sigur militare din constructie.cablu,vaca,si banci laterale ,am destule salturi din el si in plus cele cu RU aveau 3 acumulatori la bord fata de cele fara care au 2 acumulatori.


d nea POPESCU a fost la OTOPENI unde am fost si eu de altfel.pana anul trecut.
Sus In jos
atr_42_500
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 1059
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 26/03/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mar 08 Sept 2009, 14:50

mihai a scris:
Poate pe unii ii intereseaza poate pe altii nu dar sper sa nu va suparati. Va multumesc anticipat.
Pe mine ma interesaza f mult. Mersi!!!! Cred ca AN24 e cel mai frumos prop ever. Mi-e dor de zgomotul la inconfundabil!
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ


Numarul mesajelor : 2358
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mar 08 Sept 2009, 18:00

... inconfundabil de puternic!
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Astazi la 06:08

Sus In jos
 
An-24, An-26 si An-30
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 3 din 9Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: