AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 An-24, An-26 si An-30

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
AutorMesaj
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100
avatar

Numarul mesajelor : 178
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Dum 28 Aug 2016, 12:01

KQQ a scris:
Laurențiu a scris:
Eu numai asa am vazut la Bacau pornirea AN-urilor

E posibil ca și carenajul motorului stâng să aibă astfel de mufe care să permită conectarea cablurilor de la rețea / motogenerator montat pe autospecială? Dacă da, atunci, e posibil ca și la Cluj și la Kogălniceanu așa să se fi efectuat pornirea și să nu fi văzut. De regulă, călătoream pe dreapta. La Cluj, avionul staționa cu partea stângă spre clădire ceea ce ar fi justificat conectarea a cablurilor la eventualele prize de curent de pe carenajul motorului stâng.

Mai există și următoarea variantă. Deși eram copil, știam că acest agregat auxiliar asigură și pornirea, și tracțiunea suplimentară și, ca urmare, să nu fi fost atent în mod special la ceea ce se întâmplă sub carenajul motorului. E puțin probabil, dar nu exclus.

În altă ordine de idei, pe site-ul Muzeului Aviației din Szolnok scrie că agregatul AI-9 ar echipa avioanele AN-24, AN-26 și elicopterul MI-24:

Ivcsenko AI-9
gázturbinás segédhajtómû
Auxiliary power unit
AN-24,  AN-26, Mi-24


Sursa:
http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/Hajtomuvek.htm

Există vreo înrudire între RU-19 și AI-9?


AI-9, este APU de pe elicopterul Mi-17 si Mi-24

TG-16M, este APU de pe avioanele IL-18 si AN-24 variantele T si TV ( T - transport si TV - transport si VIP )...VIP varianta civila de pasageri

RU-19A 300, este APU de pe avioanele AN-24 RT si RV ( RT - RU19 si transport / RV - RU19 si VIP ), AN-26 si AN-30.

Aceste APU-uri au fost proiectate si montate special pentru aceste aeronave care au fost si in flota civila si militara din Romania. De asemenea aceste APU-uri au echipat si diverse variante de avioane produse in fosta URSS.

La AN-24, AN-26 si An-30, legarea avionului pentru pornirea motoarelor cu ajutorul APU-urilor fixe si mobile de pe aeroporturi si aerodromuri, se face doar pe partea dreapta a avionului in directie de zbor. Acolo in partea din dreapta spate in directie de zbor se afla APU-ul pentru aceste tipuri de avioane.
La IL-18, APU-ul se afla sub coada avionului...asa cum este pe la A320...accesul la acest TG se face printr-o usa aflata in partea spate, dreapta directie de zbor.

Inrudire RU-19A si AI-9...?...doar pe partea electrica ca sursa auxiliara de pornire la sol si in aer a motoarelor...

AI-9 si TG-16M sunt doar surse auxiliare pe pornire si FARA TRACTIUNE.

RU-19A 300 este sursa auxiliara de pornire si CU PUTERE DE TRACTIUNE, fiind considerat motorul 3 al avionului.

Pentru info...1. avionul poate cu foarte mare usurinta sa-si porneasca motoarele si fara APU-uri doar cu ajutorul propriilor acumulatori care in timpul zborului se incarca de la generatoarele ( alternatorul fara curea ) fiecarui motor...dupa 5 asemenea porniri trebuie dati jos de pe avion si dusi la verificari si eventual reincarcare.
                    ...2. " omul " care scoate cablurile nu este mecanicul avionului...este " electricianul " in termeni aviatici IEAB-istul ( Instalatii Electrice si Aparatura de Bord ) singura persoana autorizata care supravegheaza si asigura de la sol pornirea APU-ului si a motoarelor. Scoaterea cablurilor se face in mod obligatoriu dupa stingerea becurilor de pe carenajul APU-ului, becuri aflate deasupra prizelor cuplelor si care confirma ca la bordul avionului s-a facut trecerea pe consumatorii si sursele interne de curent ale avionului.
                     ...3. omul care scoate cablurile daca pateste ceva este singurul care raspunde...are un instructaj de protectia munci dar si o procedura de retragere din acea zona.
                     ...4. RU-19A 300 este un mare consumator de combustibil mai ales in decolare...se foloseste in decolare doar daca comandantul aeronavei considera ca este nevoie de el, in functie de gradul de incarcare a avionului.


Sper ca nu v-am plictisit si va multumesc pentru atentia si timpul acordat...oricand cu placere putem dialoga...

Sus In jos
 
An-24, An-26 si An-30
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 9 din 9Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: