AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 An-24, An-26 si An-30

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
mihaiatanasie
Membru activ


Numarul mesajelor : 2358
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mier 18 Ian 2012, 17:26

YR-197 a scris:
mihaiatanasie a scris:
Era Salonul Auto, amenajat in hangarele Romaero
Nu-l vad pa H... cheers

Uita-te mai atent! (dar uita-te repde, ca o sa fie stearsa poza off-topic)



Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-AMW   Vin 27 Ian 2012, 00:27

din presa vremii, "Romania Libera", 16 Aprilie 1996

Sus In jos
stefanu1
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 98
Varsta : 29
Localizare : bucuresti
Data de inscriere : 08/04/2010

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Vin 27 Ian 2012, 01:58

si nu cumva la momentul prabusirii avea si echipaj roman la bord? eu parca asa am auzit. si am mai auzit ca se zvonea ca ar fi supravietuit prabusirii dar nu si lui Arafat. Acuma poate confund eu cazul, daca stie cineva mai multe...
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-AMW   Vin 27 Ian 2012, 10:38

stefanu1 a scris:
si nu cumva la momentul prabusirii avea si echipaj roman la bord? eu parca asa am auzit. si am mai auzit ca se zvonea ca ar fi supravietuit prabusirii dar nu si lui Arafat. Acuma poate confund eu cazul, daca stie cineva mai multe...
Avionul a trebuit sa aterizeze fortat din cauza unei furtuni de nisip. Aterizarea a fost fara victime, dar dupa aceea Arafat a executat tot echipajul. Mecanicul era roman.
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Sam 28 Ian 2012, 15:42

ovidiu51 a scris:
Mecanicul era roman.

Maistru Militar Principal Tudor Gheorghe...in momentul in care Ceausescu i-a dat lui Arafat avionul, l-a trimis in misiune si pe MM Tudor Gheorghe...acesta era si mecanicul de bord al avionului dar si seful mecanicilor de sol...Din cate imi aduc aminte, pilotii erau 2 englezi...Dumnezeu sa-l odihneasca...
Sus In jos
deltadagger
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 323
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 06/11/2009

MesajSubiect: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania :: AN-24, AN-26 si AN-30   Vin 17 Feb 2012, 19:17

Si acum un close-up cu AN-24 RV YR-BML:

Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Sam 18 Feb 2012, 16:05

Nenea de mai sus este IEAB-ist - Instalatii Electrice si Aparatura de Bord - mai pe romaneste, electrician de aviatie. Cel din poza face niste verificari si masuratori la tuburile Pitot ale avionului.

Capacul deschis este de la compartimentul celor 3 acumulatori ai avionului.

In dreapta capacului primele 2 randuri de sus, cele cu gauri, sunt rachetele de semnalizare. Acestea erau pe culori si fiecare avea un cod de culoare care reprezenta un " mesaj "...nu am putut afla niciodata ce " mesaje " transmiteau...

Sub aceste rachete se afla o antena fffff periculoasa pentru viata omului. Era o antena care emitea radiatii foarte puternice...semnalizata cu semnul de nuclear...avea un capac special care se indeparta cu o manusa speciala...asa scria in carte, ca manusa nu am vazut-o niciodata la cei care erau abilitati sa faca asa ceva. Nu mai tin minte pentru ce era acea antena. Distanta minima de siguranta cand treceai pe langa antena, era de 3 metri chiar daca antena nu era in stare de functionare.

De asemenea, imi aduc aminte ca atunci cand avionul era la sol si se executau lucrari de intretinere si se activau aceasta antena si antena locatorului din " nasul " avionului, daca acesta nu putea fi dus intr-o zona fara trafic de personal, se delimita si se interzicea cu desavarsire accesul prin fata avionului.

Pozele trezesc amintiri...mai mult sau mai putin placute...

Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Sam 18 Feb 2012, 16:56

mihai a scris:
Sub aceste rachete se afla o antena fffff periculoasa pentru viata omului. Era o antena care emitea radiatii foarte puternice...semnalizata cu semnul de nuclear...avea un capac special care se indeparta cu o manusa speciala...asa scria in carte, ca manusa nu am vazut-o niciodata la cei care erau abilitati sa faca asa ceva. Nu mai tin minte pentru ce era acea antena. Distanta minima de siguranta cand treceai pe langa antena, era de 3 metri chiar daca antena nu era in stare de functionare.

Radar meteo?
Sus In jos
bogdanicus'71
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 28
Varsta : 45
Localizare : Bacau
Data de inscriere : 24/09/2010

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Dum 19 Feb 2012, 15:05

mihai a scris:
Nenea de mai sus este IEAB-ist - Instalatii Electrice si Aparatura de Bord - mai pe romaneste, electrician de aviatie. Cel din poza face niste verificari si masuratori la tuburile Pitot ale avionului.

Capacul deschis este de la compartimentul celor 3 acumulatori ai avionului.

In dreapta capacului primele 2 randuri de sus, cele cu gauri, sunt rachetele de semnalizare. Acestea erau pe culori si fiecare avea un cod de culoare care reprezenta un " mesaj "...nu am putut afla niciodata ce " mesaje " transmiteau...

Sub aceste rachete se afla o antena fffff periculoasa pentru viata omului. Era o antena care emitea radiatii foarte puternice...semnalizata cu semnul de nuclear...avea un capac special care se indeparta cu o manusa speciala...asa scria in carte, ca manusa nu am vazut-o niciodata la cei care erau abilitati sa faca asa ceva. Nu mai tin minte pentru ce era acea antena. Distanta minima de siguranta cand treceai pe langa antena, era de 3 metri chiar daca antena nu era in stare de functionare.

De asemenea, imi aduc aminte ca atunci cand avionul era la sol si se executau lucrari de intretinere si se activau aceasta antena si antena locatorului din " nasul " avionului, daca acesta nu putea fi dus intr-o zona fara trafic de personal, se delimita si se interzicea cu desavarsire accesul prin fata avionului.

Pozele trezesc amintiri...mai mult sau mai putin placute...


Antena la care te referi este detectorul de givraj. Nu este indicat sa stai in zona lui cand este alimentat si descoperit in acelasi timp, i se scoate capacul inainte de decolare si i se monteaza inapoi imediat dupa aterizare. Din cate stiu foloseste metale radioactive, strontiu.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: radar   Dum 19 Feb 2012, 18:20

Griff a scris:
mihai a scris:
Sub aceste rachete se afla o antena fffff periculoasa pentru viata omului. Era o antena care emitea radiatii foarte puternice...semnalizata cu semnul de nuclear...avea un capac special care se indeparta cu o manusa speciala...asa scria in carte, ca manusa nu am vazut-o niciodata la cei care erau abilitati sa faca asa ceva. Nu mai tin minte pentru ce era acea antena. Distanta minima de siguranta cand treceai pe langa antena, era de 3 metri chiar daca antena nu era in stare de functionare.
Radar meteo?
Toate Antonov-urile de la Tarom aveau acest echipament, obligatoriu pentru zborurile instrumentale
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Dum 19 Feb 2012, 18:28

Acelasi sistem pe baza de Strontiu e si la Mi-8/17. Baietii care lucreaza pe el ii zic "strontisor".
Sus In jos
mihai
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 177
Varsta : 44
Data de inscriere : 09/03/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Lun 20 Feb 2012, 10:26

Griff a scris:
Radar meteo?

Daca imi aduc bine aminte, radarul meteo de pe AN-24, 26 si 30 era de tipul RPSN-2AN.


@bogdanicus'71

Da, asa este cu acea antena...cu " strontisor"...
Sus In jos
ionescu63
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 56
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 07/08/2011

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mar 21 Feb 2012, 20:34

Griff a scris:
Acelasi sistem pe baza de Strontiu e si la Mi-8/17. Baietii care lucreaza pe el ii zic "strontisor".
Un sistem similar este si la Pume. La Mi-uri probabil ca va fi inlocuit treptat cu un alt sistem (deja la 730 s-a inlocuit).
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: 24RV   Joi 28 Iun 2012, 12:10

Un An-24 RV parcat pe Otopeni la inceputul anilor 80, din pacate nu se vede inmatricularea. Cert este un avion civil, armata a avut un singur RV: pe Walter


Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Dum 28 Oct 2012, 10:32

Intr-un document Romtehnica gasim pe AN-26 nr. 808 si 809 trecute spre vanzare:
http://www.romtehnica.com.ro/offers/List%20of%20%20aviation%20products%20available%20to%20be%20delivered%20from%20surplus%20Romanian%20MoD.pdf
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Dum 28 Apr 2013, 13:27

Azi, 28.04.2013, pe Antena 3, de la ora 21:00, emisiunea "În premieră cu Carmen Avram" prezinta un subiect interesant: Misterul avionului de pasageri prăbușit în decembrie ’89.

Titlu: Misterul avionului de pasageri prăbușit în decembrie ’89, „În premieră cu Carmen Avram”
Sursa: http://jurnalul.ro/timp-liber/monden/misterul-avionului-de-pasageri-prabusit-in-decembrie-89-in-premiera-cu-carmen-avram-642026.html
Data: 26.04.2013

Citat :
Misterul avionului de pasageri prăbușit în decembrie ’89, „În premieră cu Carmen Avram”

În timpul Revoluției, în România, s-a produs o tragedie aviatică, despre care nu vrea să vorbească nimeni, iar rudele supraviețuitorilor au fost amenințate cu atâta violență în anii de după accident, încât și astăzi se tem să vorbească. Rezultatul anchetei a fost plin de neadevăruri, iar dosarul, evident, a fost făcut pierdut.

S-a întâmplat pe 28 decembrie 1989, când un avion Tarom a decolat de pe Aeroportul Otopeni, deși era interdicție aeriană. Iar la bord erau, nu se știe de ce, șase membri ai echipajului, deși nu duceau decât un singur pasager. Acest pasager a fost ales, potrivit martorilor, dintr-o mulțime de călători care vroiau să părăsească România, un jurnalist britanic, care ducea cu el imagini preluate de toți colegii lui, în locuri cheie din Bucureștiul sub asediu.

Carmen Moise și Cristian Tamaș au încercat să dezlege ițele acestei catastrofe aviatice misterioase și au aflat detalii care te înfioară. Au înțeles, la final, de ce accidentul, în care au pierit șapte oameni, a fost ținut secret și, mai ales, de ce s-a mințit atât de mult în anchetă. "Acolo a fost crimă, avionul a fost doborât", a declarat un personaj implicat în investigarea cazului. Ce li s-a părut cumplit, este că atâția oameni au trăit în durere, teamă, furie și frustrare vreme de 23 de ani, știind că vinovații sunt protejați și că au continuat să aibă funcții importante, în România. Misterul avionului de pasageri prăbușit în decembrie ’89, „În premieră cu Carmen Avram”, duminică, de la ora 21.00, la Antena 3.
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Lun 29 Apr 2013, 15:53

Video: In premiera - Cazuti in cursa: http://inpremiera.antena3.ro/reportaje/cazuti-in-cursa-2-204.html
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 753
Varsta : 49
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Vin 04 Apr 2014, 18:36

Sus In jos
AlexC
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 32
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/05/2011

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Mier 17 Iun 2015, 20:16

NATO a scris:
imagine cu 1105
Cel din poza este An-30. Este in Romaero din 2014 la mentenanta.
Sus In jos
KQQ
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 36
Varsta : 43
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 01/11/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Sam 05 Sept 2015, 00:18

Am zburat de 7 ori cu AN-24 și nu țin minte ca, în România, să se fi recurs la o astfel de procedură. Clipul este cu un AN-24 RV dintr-o țară vecină nouă. E posibil ca RU-19-le să nu-și facă datoria? De ce e nevoie de alimentare cu curent electric de la sol, din moment ce RU-ul are și funcția de turbogenerator?

Dacă omul care scoate cablurile pățește ceva, cine răspunde?

https://www.youtube.com/watch?v=zh64aLGiNLM
Sus In jos
Voicu
Moderator


Numarul mesajelor : 2379
Varsta : 54
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Sam 05 Sept 2015, 00:54

KQQ a scris:
Am zburat de 7 ori cu AN-24 și nu țin minte ca, în România, să se fi recurs la o astfel de procedură. Clipul este cu un AN-24 RV dintr-o țară vecină nouă. E posibil ca RU-19-le să nu-și facă datoria? De ce e nevoie de alimentare cu curent electric de la sol, din moment ce RU-ul are și funcția de turbogenerator?

Dacă omul care scoate cablurile pățește ceva, cine răspunde?

https://www.youtube.com/watch?v=zh64aLGiNLM

E adevarat ca An 24 porneste  si singur ( cu ajutorul RU-ului) , dar in Romania , pe aeroporturi existau surse de pornire fixe ( la sol ) si erau folosite la pornire . Sursele de pe  autospeciale  ( existau si din acelea ) erau folosite numai atunci cind cele de la sol nu functionau sau daca pozitionarea avionului era intr-o zona unde cablurile nu ajungeau .
Folosirea lor era facuta in scopul de a proteja cit mai mult acumulatorii avionului .
" Omul " care scotea cablurile era mecanicul  de avion si stia cum sa-si faca treaba , cablurile fiind scoase numai dupa ce nu mai exista tensiune de alimentare pe ele ( tensiunea era decuplata de electrician - in cazul celor de la sol , sau de soferul autospecialei .)
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Sam 05 Sept 2015, 07:28

KQQ a scris:
Am zburat de 7 ori cu AN-24 și nu țin minte ca, în România, să se fi recurs la o astfel de procedură.
Eu numai asa am vazut la Bacau pornirea AN-urilor.
Sus In jos
KQQ
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 36
Varsta : 43
Localizare : Cluj
Data de inscriere : 01/11/2009

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Sam 05 Sept 2015, 16:07

Laurențiu a scris:
Eu numai asa am vazut la Bacau pornirea AN-urilor

E posibil ca și carenajul motorului stâng să aibă astfel de mufe care să permită conectarea cablurilor de la rețea / motogenerator montat pe autospecială? Dacă da, atunci, e posibil ca și la Cluj și la Kogălniceanu așa să se fi efectuat pornirea și să nu fi văzut. De regulă, călătoream pe dreapta. La Cluj, avionul staționa cu partea stângă spre clădire ceea ce ar fi justificat conectarea a cablurilor la eventualele prize de curent de pe carenajul motorului stâng.

Mai există și următoarea variantă. Deși eram copil, știam că acest agregat auxiliar asigură și pornirea, și tracțiunea suplimentară și, ca urmare, să nu fi fost atent în mod special la ceea ce se întâmplă sub carenajul motorului. E puțin probabil, dar nu exclus.

În altă ordine de idei, pe site-ul Muzeului Aviației din Szolnok scrie că agregatul AI-9 ar echipa avioanele AN-24, AN-26 și elicopterul MI-24:

Ivcsenko AI-9
gázturbinás segédhajtómû
Auxiliary power unit
AN-24, AN-26, Mi-24


Sursa:
http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/Hajtomuvek.htm

Există vreo înrudire între RU-19 și AI-9?
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 753
Varsta : 49
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Dum 17 Iul 2016, 10:29

Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Joi 25 Aug 2016, 14:42

gaudi a scris:
Ieri 20 septembrie 2011, după 27 ani în serviciu, Antonovul AN-26 / 810 a efectuat ultimul zbor pentru RoAF
Surprinzator, dupa atata timp, azi vad pe site la Romatsa, in planul de zbor:

Decolare:
ROF810 LROP 2016-08-25 05:00 0500 AN26 IM 810
Sosire:
ROF810 LROP 0500 0020 2016-08-25 05:20 AN26 IM 810

Deci mai poate.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: An-24, An-26 si An-30   Astazi la 10:00

Sus In jos
 
An-24, An-26 si An-30
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 8 din 9Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: