AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Codul SQUAWK

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Lun 16 Mar 2009, 18:54

craft737 a scris:
[...] un Airbus 320, alb pe care scria cu verde "VTA", "VIA", "VLA" ceva de genul[...]
cand mai ai "probleme" de genul asta uita-te si pe http://www.airframes.org/. Ideea e sa cunosti macar inmatricularea/selcal-ul sau codul squawk. Cel mai bine e sa mergi pe inmatriculare pentru ca pe asta o VEZI la fata locului.
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Lun 16 Mar 2009, 20:37

dylan a scris:
sau codul squawk

Fara suparare dar la ce foloseste codul de transpoder pentru a identifica o aeronava? Nici nu imi dau seama cum l-ar putea afla un spotter de la gard si oricum se schimba la fiecare zbor. scratch Cu inmatricularea sunt de acord...

Suntem off-topic rau de tot. Asta e topicul de plangeri la adresa autoritatilor Laughing
Sus In jos
loplo
Fotograf


Numarul mesajelor : 911
Varsta : 37
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Lun 16 Mar 2009, 21:24

arianne a scris:
dylan a scris:
sau codul squawk

Fara suparare dar la ce foloseste codul de transpoder pentru a identifica o aeronava? Nici nu imi dau seama cum l-ar putea afla un spotter de la gard si oricum se schimba la fiecare zbor. scratch Cu inmatricularea sunt de acord...

Suntem off-topic rau de tot. Asta e topicul de plangeri la adresa autoritatilor Laughing

Fiecare avion la primult contact cu controlorul care ii da clearance-ul primeste codul squawk. Acest cod se introduce in transponder (panelul radio) al avionului. Fiecare avion (pilot) este obligat sa comute squawk-ul in modul transmitere din modul standby cand intra pe pista pentru decolare sau intersecteaza, in timpul in care face taxi, o pista activa.
Cand are transponderul in modul de transmitere, el apare pe toate radarele din zona, inclusiv pe TCAS-ul avionelor.

Mai repede afla un spotter SELCAL-ul decat SQUWAK-ul unui avion.
SELCAL-ul este un cod care este asociat fiecarui avion (un fel de numar de telefon) care se foloseste in general la zboruri transoceanice.
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4710
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Lun 16 Mar 2009, 21:42

Da, am scris asa: inmatricularea/selcal-ul/codul squawk pentru ca nu stiam in ce mediu se scalda colegul nostru...putea sa fie controlor sau de prin bransa si incepator in ale spotting-ului si in ale "cautarii" avioanelor Wink Deci daca lucra in sistem era foarte usor sa gaseasca un avion/cursa dupa squawk-ul afisat (sper sa nu fie cu suparare, craft737 !!!)
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Lun 16 Mar 2009, 21:48

loplo a scris:
arianne a scris:
dylan a scris:
sau codul squawk

Fara suparare dar la ce foloseste codul de transpoder pentru a identifica o aeronava? Nici nu imi dau seama cum l-ar putea afla un spotter de la gard si oricum se schimba la fiecare zbor. scratch Cu inmatricularea sunt de acord...

Suntem off-topic rau de tot. Asta e topicul de plangeri la adresa autoritatilor Laughing

Fiecare avion la primult contact cu controlorul care ii da clearance-ul primeste codul squawk. Acest cod se introduce in transponder (panelul radio) al avionului. Fiecare avion (pilot) este obligat sa comute squawk-ul in modul transmitere din modul standby cand intra pe pista pentru decolare sau intersecteaza, in timpul in care face taxi, o pista activa.

Correction: XPNDR sta pe standby in timpul taxi-ului si la holding point se comuta pe Mode C. Dupa aterizare, la iesirea de pe pista, standby din nou.

Tot nu inteleg relevanta pt spotter... nici macar pentru pilot nu inseamna nimic, el pur si simplu trebuie sa roteasca knobsurile si sa seteze codul indicat de control, singurul lucru care il priveste e ca odata setat SQUAWK C il vede controlorul pe ecran, codul in sine e un numar neimportant.

@dylan, acum am inteles la ce te-ai gandit, totusi, putin probabil Smile.
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Mar 17 Mar 2009, 02:15

arianne a scris:


Correction: XPNDR sta pe standby in timpul taxi-ului si la holding point se comuta pe Mode C. Dupa aterizare, la iesirea de pe pista, standby din nou.

Tot nu inteleg relevanta pt spotter... nici macar pentru pilot nu inseamna nimic, el pur si simplu trebuie sa roteasca knobsurile si sa seteze codul indicat de control, singurul lucru care il priveste e ca odata setat SQUAWK C il vede controlorul pe ecran, codul in sine e un numar neimportant.

@dylan, acum am inteles la ce te-ai gandit, totusi, putin probabil Smile.

Pentru pilot inseamna foarte mult codul de transponder, pentru ca este codul care il indentifica pe radar. Mai sunt si alte coduri pentru transponder care sunt folosite pentru urgenta, de exemplu:

7500 - Hijacking
7600 - Communication Failure
7700 - Emergency

Alte coduri, get 1200 este pentru zbot VFR (America de Nord), 1400 VFR above 12,500 feet ASL (Canada, in cazuri in care nu a fost pus alt cod, etc)

Si am mai vrut sa spun ca nu toate transpondurile au "standby". Unele sunt activate automat ce decoleaza avionul, si nu simnte sensorul pe roti (presiune).

Alte chestii.... Garmin 1000 traffic alter system folosteste codurile de transponder la alte avioane sa-ti spuna unde ai trafic in zona...

Deci... conteaza mult... nu e ceva care pilotul baga, si uita de el...
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Mar 17 Mar 2009, 08:47

dragilor, iesim in off topic...
arriane se intreba cum il poate ajuta pe el ca spotter la sol codul squawk, nu ce este el si ce utilitate are pentru pilot.
hai sa incercam sa ramanem pe directia subiectului Smile
Sus In jos
YR-DNY
Membru activ


Numarul mesajelor : 669
Varsta : 34
Localizare : Cluj-Napoca
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Mar 17 Mar 2009, 11:41

Ar putea ajuta doar pentru aflarea tipului de zbor, insa e irelevant ca asta oricum vezi cu ochiul liber. Smile
Oricum, urmatoarele sunt codurile alocate la noi:

Domestic Flights
Propeller 2107 - 3517
Jet 4101 - 4177

International flights
Propeller 2604 - 2677
Jet 5401 - 5477

Other
Uncontrolled IFR 2000
VFR 7000

Special flights with
priority on arrival
2222

Military transports or spec. ops. 3000

Special VIP 0111 - 0547
Sus In jos
craft737
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 89
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Mar 17 Mar 2009, 14:52

This is Charlie Romeo Alpha Foxtrot Tango 737, i say again: Eram exact in fata intrarii de la sosiri, afara era intuneric, am vazut avionul printre ramurile copacilor si stolurile de ciori... am reusit sa imi dau seama tipul avionului si al motoarelor... dar inmatriculare sau cod squawk, era deja peste puterile mele in momentul respectiv Very Happy
Sus In jos
Edi
Membru activ


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 46
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Mar 17 Mar 2009, 15:41

YR-DNY a scris:
urmatoarele sunt codurile alocate la noi
Ți-aș răspunde că nu este așa, dar prelungim off-topicul...

craft737 a scris:
i say again: Eram exact in fata intrarii de la sosiri, afara era intuneric, am vazut avionul printre ramurile copacilor si stolurile de ciori...
craft737, vezi dacă intri atât de "rar" pe forum, de la întrebarea ta de ieri s-a mai scris o pagină (ușor off-topic)... Razz
Vezi răspunsul meu aici.


Edi
Sus In jos
craft737
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 89
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 20/04/2008

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Mier 18 Mar 2009, 11:19

Edi, postul meu era referitor la ce-au zis baietii inaintea mea... ca puteam sa-mi dau seama despre ce e vorba dupa inmatriculare si cod squawk Smile
Am vazut si raspunsul tau si al celorlalti colegi de forum... Smile
Sus In jos
loplo
Fotograf


Numarul mesajelor : 911
Varsta : 37
Localizare : EDDK
Data de inscriere : 19/01/2009

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Mier 18 Mar 2009, 14:49

Nici un zbor nu se autentifica prin codul Squawk.
BTW, squawk-ul es compus din 4 cifre, fiecare cifra intre 0 si 7.
Sus In jos
nicu1980
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 127
Varsta : 36
Localizare : ARGES
Data de inscriere : 22/12/2008

MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Mier 18 Mar 2009, 19:52

baieti,baieti,baieti, va deranjez si eu cu o intrebare:ce legatura are codul sqawk cu intoleranta oficialitatilor romane???????? Sleep
Hai sa facem un topic cu date tehnice de zbor daca acest subiect trezeste asemenea interes.Nu vreau sa fiu dur dar pe mine ma deranjeaza mai mult ca nu pot sta linistit la pozat de ''pasari'' decat ca habar nu am ce inseamna acest cod.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Codul SQUAWK   Astazi la 06:10

Sus In jos
 
Codul SQUAWK
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: