AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 IAR-80

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2
AutorMesaj
ionut.vasile
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 372
Varsta : 36
Localizare : London, UK
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: IAR-80   Joi 10 Feb 2011, 18:13

am o intrebare ptr cunoscatorii avionului....


stie cineva cum era controlat avionul pe sol?(virajele stanga dreapta.... avand bekia din tija)


sunt curios cum reusea sa intoarca avionu numai din motor... fara sa fie luat de coada si intors la mana
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: IAR-80   Joi 10 Feb 2011, 19:09

ionut.vasile a scris:
am o intrebare ptr cunoscatorii avionului....


stie cineva cum era controlat avionul pe sol?(virajele stanga dreapta.... avand bekia din tija)


sunt curios cum reusea sa intoarca avionu numai din motor... fara sa fie luat de coada si intors la mana

Frane diferentiale pe roti posibil.
Sus In jos
ionut.vasile
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 372
Varsta : 36
Localizare : London, UK
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: IAR-80   Joi 10 Feb 2011, 19:56

Griff a scris:


Frane diferentiale pe roti posibil.


din cata fizica stiu... nu e usor sa intorci un avion pe tija spate... decat pe roata..... si pe teren cu iarba
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: IAR-80   Joi 10 Feb 2011, 20:47

ionut.vasile a scris:
Griff a scris:


Frane diferentiale pe roti posibil.


din cata fizica stiu... nu e usor sa intorci un avion pe tija spate... decat pe roata..... si pe teren cu iarba

Click aici, du-te mai jos si ai sa vezi o coada de IAR-80 cu acea tija - adica bechie - care are o forma de schi, nu e un piron infipt in coada care ara pamintul. Ecartamentul este destul de mare ptr o manevrare decenta cu frane diferentiale. Repet, nu stiu cum manevra, dar asta e singura metoda pe care-o vad eu.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: frane   Vin 11 Feb 2011, 09:43

Griff a scris:
Frane diferentiale pe roti posibil.
Asa este , frane diferentiale. Solutia este aplicata la avioanele cu bechie, An-2, DC-3/Li-2, etc


Sus In jos
ionut.vasile
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 372
Varsta : 36
Localizare : London, UK
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: IAR-80   Dum 13 Feb 2011, 08:46

cateva poze de vineri










Sus In jos
LeCCa
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 244
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti - Baneasa Str Marinarilor / Campina , Prahova
Data de inscriere : 11/07/2010

MesajSubiect: Re: IAR-80   Dum 13 Feb 2011, 10:10

de ce nu se inlocuieste cumva cupola aia stupida?
Sus In jos
http://www.airbuzz.ro
ionut.vasile
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 372
Varsta : 36
Localizare : London, UK
Data de inscriere : 06/10/2009

MesajSubiect: Re: IAR-80   Dum 13 Feb 2011, 10:56

LeCCa a scris:
de ce nu se inlocuieste cumva cupola aia stupida?

daca e respectat planul original.. chiar nu e acceptabil sa schimbe asaceva
Sus In jos
LeCCa
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 244
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti - Baneasa Str Marinarilor / Campina , Prahova
Data de inscriere : 11/07/2010

MesajSubiect: Re: IAR-80   Dum 13 Feb 2011, 11:40

pai nu e respectat, asta se stie si mai ales se vede...
Sus In jos
http://www.airbuzz.ro
VIC
Fotograf


Numarul mesajelor : 1128
Varsta : 25
Localizare : cluj-napoca
Data de inscriere : 13/03/2008

MesajSubiect: Re: IAR-80   Dum 13 Feb 2011, 11:51

LeCCa a scris:
de ce nu se inlocuieste cumva cupola aia stupida?

Nu cred ca exista ''putere'' financiara...ori...interes pentru a se schimba ceva la cele doua IAR-uri 80. Ce se poate spune,asta dupa ce am citit cartea domnului Dan Antoniu,este ca macheta a fost construita in graba din cauza presiunilor care s-au facut asupra IAR...chestie cam stupida...dar asta este...
Sus In jos
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 219
Varsta : 71
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

MesajSubiect: Lamuriri   Dum 20 Feb 2011, 10:23

Vic, nu am spus ca s-au facut presiuni asupra IAR, din contra, cand s-a executat macheta pentru Muzeul Militar, participam direct la amenajarea sectiei de aviatie a acestui muzeu. Din initiativa proprie si pe banii nostrii, eu si col. arh. Coastache mergeam saptamanal la Ghimbav pentru a supraveghea constructia. Am foast soacre pe capul lor, in acea perioada s-a executat complet ampenajul si trenul, analizati si comparati sunt exacte mai ales ampenajul. Trenul urma sa fie facut din jambe de Kamov, ar fi aratat ca la Mustang, dupa dicutii taioase s-a facut cum trebie, dar am fost reclamati si ne-a fost interzisa deplasarea la fabrica. Apoi a urmat constructia, cadre la fuzelaj mai putine, din aceasta cauza apare frant, motorul a fost asezat mai jos, iar capota acestuia fiind mai mica s-au aruncat capacele de la culbutori pentru ca acesta sa incapa in capota. Daca s-a gresit se putea adauga un petec la partea inferioara pentru a marii diametrul, petec mascat de mansa filtrului de aer.
Constructia acestei machete a fost un calvar pentru colectivul fabricii, in final s-a construit ceva care sa semene.
Macheta Muzeului Av. s-a construit cu aceeasi sila, s-a repetat povestea cu capota motorului, cupola mai seamana, dar parbrizul este coplet aiurea. La aceasta macheta nu am fost implicat.
Muncitorii nu au nici o vina, conducerea de atunci poarta vina pentru ce vedem astazi, acesti oameni s-au vfacut ingineri la insistentele parintilor nu din pasiune pentru aviatie. Va rog sa ma credeti cas le-am pus la dispozitie toata documentatia necesara, aparatele de bord, fotografii de detaliu, in zadar.
A fost o gresala ca aceste machete s-au construit la Ghimbav, trebuia la Bacau unde sunt sigur ca machetele iesau identice cu originalul.
Ne consolam ca de la 40-50 m seamana totusi cu realitatea.
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

MesajSubiect: Re: IAR-80   Dum 20 Feb 2011, 23:32

Cat ar costa o macheta 1:1 corect construita ?
Sus In jos
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 219
Varsta : 71
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

MesajSubiect: Costuri   Lun 21 Feb 2011, 07:15

Enorm, trebuie sa te gandesti ca este echivalentul constructiei unui prototip, trebuiesc facute gabarite si tot tacamul.
Cand se putea face acest lucru, ma refer la perioadele cand nu contau banii, am ratat realizarea unui avion adevarat.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: IAR-80   Astazi la 18:04

Sus In jos
 
IAR-80
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Inapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: