AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 IAR-818

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
GYN
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 1026
Varsta : 53
Localizare : Cluj-EREDI
Data de inscriere : 09/02/2009

MesajSubiect: IAR-818   Vin 13 Mar 2009, 11:54

Avionul a fost proiectat si construit de colectivul condus de ing.Radu Manicatide la Intreprinderea de constructii si reparatii material aeronautic(ICRMA),in anul 1955 sub forma prototipului IAR-817.Din acesta a fost dezvoltat in 1960 versiunea IAR-818 iar in 1964 IAR-818H.Avionul cu destinatie multifunctionala a fost folosit pe scara larga si in aviasan.Ca si particularitati ale acestui avion se pot aminti cele 2 usi de la capatul fuselajului care usureaza incarcarea-descarcarea si in premiera winglets pentru reducerea rezistentei la inaintare,STOL.

Caracteristici tehnice:
anvergura: 12,1m, lungime 9,9m, inaltime 3,3m
motorizare: Walter M.337 de 170cp
viteza max/croaziera: 185/155 km/h
raza de actiune: 1100 km
plafon max: 4000 m
echipaj: 3

YR-AGB

YR-AVE

IAR-818

IAR-818H


@ Skywalker:

testul primului 818H YR-AGN intr-o remorca umpluta cu apa Smile
(scuzati calitatea)

YR-SAO -transport de bolnav pe targa


Ultima editare efectuata de catre GYN in Vin 13 Mar 2009, 13:32, editata de 5 ori
Sus In jos
http://gyxtremespotting.time2forum.com/
Skywalker
Membru activ


Numarul mesajelor : 404
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: IAR-818   Vin 13 Mar 2009, 12:31

Intr-un super reportaj de pe B1 TV ( pe care nu l-am putut inregistra si desi le-am scris, n-au binevoit sa imi raspunda ) , Manicatide povestea cum a facut incercarile pentru 818-H, intr-o remorca de tractor, cu folie si umpluta cu apa, intrucat nu avea unde sa il duca pe apa. Deosebit acel reportaj, care aveti ocazia urmariti-l cu atentie. Mare parte din istoria aviatiei romane este in acel reportaj, o paralela intre interviu cu Radu Manicatide si Paul Sandachi.

Daca are cineva acel reportaj inregistrat si il poate imparti prin DC++, ftp, etc...dati-mi va rog de veste.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: IAR-818   Vin 13 Mar 2009, 15:59

cam pe ce data a fost difuzat reportajul? tin minte ca l-am vazut si eu...insa vag imi aduc aminte ca era acum 2-3 ani
Sus In jos
Skywalker
Membru activ


Numarul mesajelor : 404
Localizare : Brasov
Data de inscriere : 02/10/2008

MesajSubiect: Re: IAR-818   Vin 13 Mar 2009, 16:13

l-am vazut de vreo 3-4 ori, niciodata complet.....desi am scris la B1 si i-am rugat sa imi zica cand il vor da, sa il pot inregistra...nimic.Poate totusi cineva il are.... Si da, era acum vreo 2 ani cred....
Sus In jos
nrares
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 102
Varsta : 46
Localizare : Cluj-Napoca RO, Crema IT
Data de inscriere : 11/08/2008

MesajSubiect: Re: IAR-818   Vin 13 Mar 2009, 17:42

Daca voi merge saptamana viitoare la Bucuresti o sa incerc sa va ajut. Am un prieten bun care lucreaza in B1 TV si o sa-l rog sa-l puna pe un DVD daca-l gaseste.
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4709
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: IAR-818   Vin 13 Mar 2009, 19:52

O fotografie veche (sfarsitul anilor '60) facuta la aeroclub la Suceava (se numea pe atunci Aeroclubul "Soimii Bucovinei" si avea locatia in comuna Scheia, cam la 2-3 km fata de oras):
Aviasan/IAR-818/cred ca era YR-AVC. Pilot Dl.Macovei iar in stanga, un pesionar al aeroportului Nea Nae Radulescu, fost mecanic de avion pe LRSV. (Aceeasi poza si acelasi text apar si in subiectul "Aeroclubul Grigore Bastan" Suceava. Le-am postat si aici ca sa fie toate IAR-urile 818 la un loc).


Ultima editare efectuata de catre dylan in Joi 19 Mar 2009, 10:09, editata de 1 ori (Motiv : fotografie modificata de "antoniu")
Sus In jos
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 219
Varsta : 71
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

MesajSubiect: Re: IAR-818   Sam 14 Mar 2009, 11:27

IAR-818 este o varianta a lui IAR-817, asa ca se cuvine sa fie pomenit.

IAR-817 (1955)
Proiectat de ing. Radu Manicatide, si construit la ARMV-3 Brasov. Formula de construcție, cu posteriorul fuzelajului ridicat, asigura un acces usor in fuzelaj in special pentru misiuni sanitare sau utilitare. S-au fabricat: IAR-817 un exemplar prototip, iar IAR-817S (Sanitar) in 60 exemplare.
Avion utilitar. Motor WALTER MINOR 6 III în linie inversat de 160 CP
DIMENSIUNI: anvergura 12,600 m; lungime 9,800 m; inaltimea in linie de zbor 3,400 m; suprafata portanta totala 25,400 m².
GREUTATI: greutate gol 800 kg; greutate totala 1150 kg.
PERFORMANTE: viteza maxima 175 km/h; viteză minima 70 km/h; urcare la 1000 m 7’30”; plafon 3000 m; lungime rulaj la decolare 180 m; lungime rulaj la aterizare 60 m; autonomie 930 km.


Sus In jos
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 219
Varsta : 71
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

MesajSubiect: Re: IAR-818   Sam 14 Mar 2009, 11:45

IAR-818 (1960)
Proiect realizat de ing. Radu Manicatide, derivat din proiectul IAR-817 prin dezvoltarea acestuia. A fost construit la IRMA Baneasa in doua variante sanitar și agricol. Omologarea s-a efectuat in anul 1961 pentru varianta sanitar si in 1962 pentru varianta agricol. In anul 1964, un IAR-818 de serie (YR-AGN) a fost modificat cu flotoare si denumit IAR-818H. A fost incercat in zbor pe 13 mai 1965 de pilotul Constantin Manolache pe lacul Siut-Ghiol lingă Constanta, testele au demonstrat că nu era un bun hidroavion, din cauza puterii reduse a motorului, după incercari, avionul a fost readus la varianta initiala cu tren de aterizare. In anul 1965, cateva avioane au fost amenajate pentru dubla comanda. Aparatul Nr.54 a fost prototipul pentru această variantă și a fost incercat in zbor pe 28 februarie 1966 de catre pilotul Constantin Manolache. Acestea au fost dotate cu echipamente de navigate ftrt vizibilitate, apoi livrate Scolii Militare de Pilotaj Boboc, unde au functionat pana in anul 1974. S-a construit si o varianta agricola, prototipul YR-AUJ a fost omologat pe 26 mai 1967 pilotat de Constantin Manolache. S-a fabricat, pana in anul 1967, un total 103 exemplare. Avion de școală și utilitar.
Motor WALTER MINOR 337 in linie inversat racit cu aer de 170 CP
DIMENSIUNI: anvergura 12,100 m; lungime 9,970 m; inaltime 3,300 m; suprafata portanta totala 25,400 m².
GREUTATI: greutate gol 805 kg; greutate totala sanitar 1180 kg; greutate totală agricol 1300 kg.
PERFORMANTE: Viteza maxima 185 km/h; viteza minima 60 km/h; urcare la 1000 m 7’30”; plafon 4000 m; lungime rulaj la decolare 100 m; lungime rulaj la aterizare 40 m; distanta de zbor sanitar 1100 km; autonomie agricol 500 km.

IAR-818S


IAR-818U


IAR-818H
De mentionat ca testul de flotabilitate efectuat la Baneasa nu a fost intr-o bena de camion ci intr-un bazin format din banci adunse din hangar acoperite cu o folie din plastic.




Motorul WALTER MINOR 337
Sus In jos
GYN
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 1026
Varsta : 53
Localizare : Cluj-EREDI
Data de inscriere : 09/02/2009

MesajSubiect: Re: IAR-818   Sam 14 Mar 2009, 11:57

Super documentarul Antoniu ! Multumim mult ! study
Sus In jos
http://gyxtremespotting.time2forum.com/
Antoniu
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 219
Varsta : 71
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 03/02/2009

MesajSubiect: Re: IAR-818   Joi 19 Mar 2009, 11:43

dylan a scris:
e ok! daca nu-i cu suparare o voi inlocui-o cu cea din postul meu si cred ca poza aia cu AN-26/ ROF 508 face parte din aceeasi miscare...o vom pune in locul celeilalte de mai sus. nu da bine pe o pagina aceeasi fotografie de 2 ori.

Dylan este OK propunerea ta, m-am ocupat de fotografii din peroada dinaintea PC-urilor cand prelucrarea unei fotografii se putea face prin expunere si prelucrare in solutiiile de developare-fixare. Mai tarziu a aparut Photoshopul, o scula deosebita pentru PC si ca sa fiu scurt toti cei care au aparate foto digitale ar fi indicat sa poata prelucra fotografiile cu acesta. Rezultatul fotografierii digitale si scanarii, nu este bun la prima vedere, insa prelucrat veti vedea adevaratea calitate a imaginii, prelucrarea unei foto normale dureaza 3 minute, pentru o foto scanata ce are vechime mare si defecte poate fi necesar si doua saptamani. Ca sa fiu sincer si fotografiile de pe negativ trebuiesc prelucrate din cauza aparatului automat de la magazin, daca solutia este noua si calibratea este bine facuta, fotografiile sunt extra. Eu am un Cannon EOS-10 cu film si un Sony de 6 Mp, le folosesc pe amandoua. Negativele le scanez nu mai merg la magazin.
Exemplu cele doua foto mentionate.
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ


Numarul mesajelor : 2358
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: IAR-818   Dum 22 Mar 2009, 18:23

[quote="Skywalker"]Intr-un super reportaj de pe B1 TV ( pe care nu l-am putut inregistra si desi le-am scris, n-au binevoit sa imi raspunda ) , Manicatide povestea cum a facut incercarile pentru 818-H, intr-o remorca de tractor, cu folie si umpluta cu apa, intrucat nu avea unde sa il duca pe apa. Deosebit acel reportaj, care aveti ocazia urmariti-l cu atentie. Mare parte din istoria aviatiei romane este in acel reportaj, o paralela intre interviu cu Radu Manicatide si Paul Sandachi.

Documentarul a fost realizat in 2003, cu cateva luni inainte de moartea lui Radu Manicatide (18 martie 2004). A fost filmat partial la el acasa, partial la Muzeul Aviatiei, la Otopeni, in 17 oct. 2003, cand dl comandor Paul Sandachi si-a lansat cartea in doua volume despre ing. R.M. Am avut atunci ocazia sa stau de vorba cu dl Manicatide, care a fost atat de amabil sa-mi semneze o dedicatie pe volumul 2. Sper sa nu fie considerat un mesaj off-topic, pentru ca atunci am discutat cu dl inginer despre IAR 823, cu 818 Smile

Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: IAR 818   Joi 13 Mai 2010, 09:34

Salutare,

eu sunt nou pe acet forum si va trimit un gind frumos tuturor.

Am o intrebare si anume: de unde pot primi desenele originale IAR 818 pentru un Modell zburator 1:2.Am o sumedenie de Poze si vederi de ansamblu , dar nu sunt destul de exacte pentru un modell in acesta marime.
Stie cineva pe unde sa intreb pentru desene/Planuri originale?
Va multumesc anticipat

Radu
Sus In jos
cainele_franctiror
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 26
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/04/2010

MesajSubiect: Re: IAR-818   Joi 13 Mai 2010, 13:17

Salut

Cred ca te pot ajuta

Telefonul meu este 0769 246 681
Sus In jos
Steve Darke
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 310
Varsta : 63
Localizare : Arad
Data de inscriere : 11/08/2010

MesajSubiect: Re: IAR-818   Lun 25 Apr 2011, 11:43

So, I understand that there were about 130 IAR.818's built from 1960. IAR.818H floatplane from 1964. That's what it says on the sign in front of the one at Pucioasa. Is this correct?

Were they all registered in the YR-AGA ..., and YR-AV.... series?

Thanks,

Steve Darke
Sus In jos
http://www.thai-aviation.net
Steve Darke
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 310
Varsta : 63
Localizare : Arad
Data de inscriere : 11/08/2010

MesajSubiect: Re: IAR-818   Dum 26 Iun 2011, 19:13

A list of the IAR.818's from data I can find. See also my YR-register at http://www.thai-aviation.net/files/YR_Register.pdf

The c/ns are as-presented in official data, eg. YR-AGH as 0-14, not just 14.

YR-AVJ and YR-CSH seem to clash as c/n 18. Their dates do not allow them to be the same aircraft.

Missing are 40 and 88.

YR-AVA 1
YR-AVB 2
YR-AVC 3
YR-AVD 4
YR-AVE 5
YR-AVF 6
YR-AGA 7
YR-AGB 8
YR-AGC(2) 9
YR-AGD(2) 0-10
YR-AGE(2) 0-11
YR-AGF(2) 0-12
YR-AGG(2) 0-13
YR-AGH 0-14
YR-AVG 0-15
YR-AVH 0-16
YR-AVI(1) 0-17
YR-AVJ 0-18
YR-CSH(1) 18
YR-AVK 0-19
YR-AVL 20
YR-AGI 0-21
YR-AGJ 0-22
YR-AGK(2) 0-23
YR-AGL(2) 0-24
YR-AGM 25
YR-AGN 26
YR-AVM 27
YR-AVN 28
YR-AVO 29
YR-AVP(2) 30
YR-AVR 31
YR-AVS 32
YR-AVT 33
YR-AGO(2) 34
YR-AGP(2) 35 ?
YR-AGR(2) 36
YR-AGS 37
YR-AGT(2) 38
YR-AGU(2) 39
YR-AVU 41
YR-AVW 42
YR-AVX 43
YR-AVY(1) 44
YR-AVZ 45
YR-SCA(1) 46
YR-SCB(1) 47
YR-SCC(1) 48
YR-SCD(1) 49
YR-SCE(1) 50
YR-SCF 51
YR-SCG 52
YR-AUM(2) 53
YR-AUN(2) 54
YR-AUO 55
YR-DGA 56
YR-AUP 57
YR-AUR(3) 58
YR-DGB 59
YR-DGC 60
YR-DAU 61
YR-AGV(2) 62
YR-AGW 63
YR-AGX(2) 64
YR-AGY(2) 65
YR-AGZ(2) 66
YR-AUA 67
YR-AUB 68
YR-AUC 69
YR-AUD 70
YR-SCH 71
YR-SCI 72
YR-SCJ 73
YR-SCK 74
YR-SCL(1) 75
YR-SCM 76
YR-SCN 77
YR-SCO 78
YR-SCP 79
YR-SCR 80
YR-AUE 81
YR-AUF 82
YR-AUG 83
YR-AUS 84
YR-AUT(1) 86
YR-AUU 87
YR-AUV 89
YR-AUH 90
YR-AUI 91
YR-AUJ(1) 92
YR-AUK(2) 93
YR-AUL(2) 94
YR-SCS 95
YR-SCT 96
YR-SCU 97
YR-SCV 98
YR-SCW 99
YR-SCX 100
YR-SCY 101
YR-SCZ 102

YR-AUZ
YR-SAD(2)
YR-SAO
Sus In jos
http://www.thai-aviation.net
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: IAR-818   Mar 11 Oct 2011, 15:36

Uitati aici daca doriti cateva detalii despre I.A.R-181 traduse din cartea Military Publisching House - Romanian Aeronautical Constructions 1905-1974.
Sper ca aceste informatii sa va completeze sau sa va adauge cunostintele despre modelul IAR-818.
http://aragornblog.wordpress.com/2011/10/01/iar-818-1960/
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: IAR-817   Mier 01 Feb 2012, 13:26

un IAR-817 din presa vremii (Aripile Patriei). Interesanta e inmatricularea singulara


Sus In jos
YR-197
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 791
Varsta : 54
Localizare : Arad
Data de inscriere : 08/10/2009

MesajSubiect: Re: IAR-818   Mier 01 Feb 2012, 13:48

Probabil a fost imatriculat in ARAD... cheers
Totusi, ce reprezinta cifra 1 de pe directie?? Exclamation
Sus In jos
Steve Darke
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 310
Varsta : 63
Localizare : Arad
Data de inscriere : 11/08/2010

MesajSubiect: Re: IAR-818   Mier 01 Feb 2012, 14:26

IAR 817 #1 was YR-ASA, so YR-UTA is probably ex YR-ASA.

Steve Darke


01 YR-ASA
02 YR-ASB
03 YR-ASC
04 YR-ASD
05
06 YR-ASE
07 YR-ASF
08 YR-ASG
09 YR-ASH
10 YR-ASI
11 YR-ASJ
12 YR-ASL
13 YR-ASM
14 YR-ASN
15 YR-ASO
16 YR-ASP
17 YR-ASR
18 YR-ASS ?
19 YR-AST
20 YR-ASU
21 YR-ASV
22 YR-ASK
23 YR-ASW
24 YR-ASX
25 YR-ASY
26 YR-ASZ
27 YR-SAO
28 YR-SAP
29 YR-SAR
30 YR-SAS
YR-UTA
Sus In jos
http://www.thai-aviation.net
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: IAR-818   Mier 01 Feb 2012, 16:05

UTA, ASA tot la Arad ar fi... Laughing
Sus In jos
mihaiatanasie
Membru activ


Numarul mesajelor : 2358
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: IAR-818   Mier 01 Feb 2012, 19:32

Nu e sigur, ASA exista si la Brasov si la Targu Mures ...
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: IAR-818   Joi 02 Feb 2012, 08:27

Exista, dar nu ASA la care lucrez eu... Laughing
Sus In jos
YR-197
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 791
Varsta : 54
Localizare : Arad
Data de inscriere : 08/10/2009

MesajSubiect: Re: IAR-818   Joi 02 Feb 2012, 09:13

eugen a scris:
UTA, ASA tot la Arad ar fi... Laughing
Razz
lol!
Sus In jos
Steve Darke
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 310
Varsta : 63
Localizare : Arad
Data de inscriere : 11/08/2010

MesajSubiect: IAR.818   Dum 22 Apr 2012, 20:55

And the last for now! Can anyone fill the gaps in the IAR.818 listing below?

What were serial numbers 40 & 88?

I have no serial for YR-AUZ, YR-SAD or YR-SAO.

Thanks,

Steve Darke

1 YR-AVA
2 YR-AVB
3 YR-AVC
4 YR-AVD
5 YR-AVE
6 YR-AVF
7 YR-AGA
8 YR-AGB
9 YR-AGC
0-10 YR-AGD
0-11 YR-AGE
0-12 YR-AGF
0-13 YR-AGG
0-14 YR-AGH
0-15 YR-AVG
0-16 YR-AVH
0-17 YR-AVI
0-18 ? YR-AVJ
18 ? YR-CSH
0-19 YR-AVK
20 YR-AVL
0-21 YR-AGI
0-22 YR-AGJ
0-23 YR-AGK
0-24 YR-AGL
25 YR-AGM
26 YR-AGN
27 YR-AVM
28 YR-AVN
29 YR-AVO
30 YR-AVP
31 YR-AVR
32 YR-AVS
33 YR-AVT
34 YR-AGO
35 ? YR-AGP
36 YR-AGR
37 YR-AGS
38 YR-AGT
39 YR-AGU
40
41 YR-AVU
42 YR-AVW
43 YR-AVX
44 YR-AVY
45 YR-AVZ
46 YR-SCA
47 YR-SCB
48 YR-SCC
49 YR-SCD
50 YR-SCE
51 YR-SCF
52 YR-SCG
53 YR-AUM
54 YR-AUN
55 YR-AUO
56 YR-DGA
57 YR-AUP
58 YR-AUR
59 YR-DGB
60 YR-DGC
61 YR-DAU
62 YR-AGV
63 YR-AGW
64 YR-AGX
65 YR-AGY
66 YR-AGZ
67 YR-AUA
68 YR-AUB
69 YR-AUC
70 YR-AUD
71 YR-SCH
72 YR-SCI
73 YR-SCJ
74 YR-SCK
75 YR-SCL
76 YR-SCM
77 YR-SCN
78 YR-SCO
79 YR-SCP
80 YR-SCR
81 YR-AUE
82 YR-AUF
83 YR-AUG
84 YR-AUS
86 YR-AUT
87 YR-AUU
88
89 YR-AUV
90 YR-AUH
91 YR-AUI
92 YR-AUJ
93 YR-AUK
94 YR-AUL
95 YR-SCS
96 YR-SCT
97 YR-SCU
98 YR-SCV
99 YR-SCW
100 YR-SCX
101 YR-SCY
102 YR-SCZ
103 YR-MSA
104 YR-MSB
YR-AUZ
YR-SAD
YR-SAO
Sus In jos
http://www.thai-aviation.net
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: IAR-818   Astazi la 21:49

Sus In jos
 
IAR-818
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: