AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Mier 04 Mar 2009, 11:07

http://www.paris.icao.int/documents_open/show_file.php?id=197

In lista de frecv alocate Romaniei sunt alocate cateva frecv cu ecart de 8.33KHz, as spune suficiente pentru inceput, care asteapta sa fie utilizate la greu.
Intrebarea ar fi cand?

link utile ar fi http://www.eurocontrol.int/vhf833/public/subsite_homepage/homepage.html sau
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:283:0025:0036:RO:PDF
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 1157
Varsta : 66
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: 8,33   Mier 04 Mar 2009, 12:57

comvhf_lrop a scris:

In lista de frecv alocate Romaniei sunt alocate cateva frecv cu ecart de 8.33KHz, as spune suficiente pentru inceput, care asteapta sa fie utilizate la greu.

Frecventele cu ecart de 8,33 sunt deja destul de des folosite in Romania, nu numai cateva, cauta harta de radionavigatie si studiaza rubrica de frecvente. Nici o tara nu foloseste integral 8,33. Dupa cum observi aeronavele non 8,33 sunt restrictionate la plafon, dar nici sa aterizeze sa nu le lasam? Ce te faci daca o avioneta non 8,33 vrea sa aterizeze pe un aeroport cu frecventa 120,375? Ce intelegi tu prin folosirea la greu?

Intrebarea ar fi cand? Cand decide Eurocontrolul
Sus In jos
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Mier 04 Mar 2009, 17:08

Conform ultimei harti de radionavigatie facuta publica http://www.caa.ro/ro/AirTraffic/index.html nu prea reiese faptul ca sunt folosite frecvente cu ecart de 8.33Khz.

utilizarea frecventei cu ecart 8.33 este restrictionata de la FL 195 la nivelul maxim de zbor practic este destinat pentru ACC Upper
conform Art 3 din regulamentul UE
Furnizorii de servicii de navigație aeriană se asigură că,
până la 3 iulie 2008, toate alocările de frecvențe VHF pentru
comunicațiile vocale sunt convertite la un ecart de 8,33 kHz
între canale pentru sectoarele al căror nivel inferior este stabilit
la FL 195 sau peste acest nivel.

Astfel un avion neechipat cu o statie radio care sa stie frecv cu ecart 8.33Khz nu ar trebui sa depaseasca nivelul de zbor FL 195, practic acest avion poate decola si ateriza cu exceptia sa nu depaseasca nivelul de zbor FL 195.
Frecv mentionata de tine ca ex 120.375 este o frecv cu ecart de 25Khz din cate stiu eu si poate fi folosita fara nici o problema pentru un ACC Lower, APP, sau TWR iar daca aceasta frecv ar fi cu ecart de 8.33Khz ar trebui sa se indentifice cu 120.380 (frecv 120.375 cu ecart de 8.33Khz)
Cand am spus ca frecv cu ecart de 8.33Khz sa fie utilizate la greu am vrut sa spun cand devin si operationale deaorece din informatiile publice existente nu reiese acest lucru.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 1157
Varsta : 66
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: 8,33   Mier 04 Mar 2009, 17:36

Da-mi un exemplu de frecventa 8,33
Sus In jos
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Mier 04 Mar 2009, 17:58

http://www.paris.icao.int/documents_open/show_file.php?id=197

pag 151 (Romania- Bucuresti ACC sunt specificate)
pag 20 (Bulgaria -Sofia ACC : 128.530, 130.555, 120.780)
pag 96 (Ungaria - Budapest ACC: 132.055, 135.555, 135,205)

aceste frecv ca sa devina operationale trebuie sa apara pe harta de radionavigatie implicit in AIP tarii respective
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 1157
Varsta : 66
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: 8,33   Mier 04 Mar 2009, 21:03

comvhf_lrop a scris:
http://www.paris.icao.int/documents_open/show_file.php?id=197
pag 151 (Romania- Bucuresti ACC sunt specificate)
pag 20 (Bulgaria -Sofia ACC : 128.530, 130.555, 120.780)
pag 96 (Ungaria - Budapest ACC: 132.055, 135.555, 135,205)
aceste frecv ca sa devina operationale trebuie sa apara pe harta de radionavigatie implicit in AIP tarii respective
Asta nu depinde de noi, implementarea se face dupa un program stabilit de Eurocontrol pt toate tarile europene
Sus In jos
Edi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 47
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Vin 06 Mar 2009, 02:20

comvhf_lrop a scris:
In lista de frecv alocate Romaniei sunt alocate cateva frecv cu ecart de 8.33KHz, as spune suficiente pentru inceput, care asteapta sa fie utilizate la greu.
Intrebarea ar fi cand?
De unde atâta grabă? Ele sunt alocate, dar sunt alocate (ca să zic așa) "for further development". Ca să dau un exemplu (cunoscut): sectorul BUDOP are frecvența de bază 124.100 MHz (non 8.33). Când se depășește capacitatea publicată se desparte sectorul pe verticală, frecvența noului sector fiind 132.750 MHz (non 8.33). În caz de nevoie, se folosește frecvența alternativă 122.875 MHz (non 8.33). Cele două frecvențe 8.33 (129.215 MHz și 123.065 MHz) nu sunt alocate la momentul actual. Le va veni rândul când o va cere traficul sau când va fi nevoie de una (sau două) frecvențe non 8.33 pentru alte organe de trafic, care mai au de lucru cu avioane sub FL195. Oricum, atâta timp cât 8.33 nu este obligatoriu sub FL195, sectorul BUDOP va avea cel puțin o frecvență de lucru și una de rezervă non 8.33.

comvhf_lrop a scris:
Ungaria - Budapest ACC: 132.055, 135.555, 135,205
Ca fapt divers, ACC Budapesta folosește cel puțin două din frecvențele enumerate.


Edi


P.S: Bine ai venit pe forum, comvhf_lrop, ne-am întâlnit și pe alt forum (dacă tu ești radiocomvhf).
Sus In jos
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Sam 07 Mar 2009, 14:50

Din punctul meu de vedere nu este nici o graba, dar atunci cand am descoperit Regulamentul Comisiei Europene 1265/2007 si am citit art 3 (mentionat mai sus) in care se specifica o data clara de implementare a frecventelor cu ecart de 8.33Khz de catre furnizorii de servicii aeriene ( ACC-urile din UE) am crezut ca deja au fost implementate si bineinteles am cautat printre hartile de navigatie curente publice daca frecv cu ecart de 8.33Khz alocate sunt operationale. Acest lucru nu prea s-a intamplat sa gasesc undeva si ca doc oficial si pe teren vreo frec cu ecart 8.33 operationala. Parerea mea ar fi ca nu prea cred ca Romania respecta acest regulament.
Conform regulamentului mentionat mai sus frecventa cu ecart 8.33 este obligatorie a fi utilizata in Upper deasupra FL 195 lucru ce obliga ca sectorul sa fie impartit continuu pe verticala in lower sub FL 195 (exemplu - sector BUDOP Lower sa foloseasca 124.1 fiind frecv cu ecart de 25Khz) si upper peste FL 195(exemplu - sector BUDOP upper sa foloseasca 123.065 care este o frecv cu ecart 8.33Khz si reprezinta o frecv purtatoare de 123.0666 MHz).

Astept si alte opinii din partea dvs.
Sus In jos
Edi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 47
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Sam 07 Mar 2009, 23:36

comvhf_lrop a scris:
atunci cand am descoperit Regulamentul Comisiei Europene 1265/2007 si am citit art 3 (mentionat mai sus) in care se specifica o data clara de implementare a frecventelor cu ecart de 8.33Khz de catre furnizorii de servicii aeriene ( ACC-urile din UE) am crezut ca deja au fost implementate si bineinteles am cautat printre hartile de navigatie curente publice daca frecv cu ecart de 8.33Khz alocate sunt operationale. Acest lucru nu prea s-a intamplat sa gasesc undeva si ca doc oficial si pe teren vreo frec cu ecart 8.33 operationala. Parerea mea ar fi ca nu prea cred ca Romania respecta acest regulament.
Părerea mea este că România respectă acest regulament, se poate vedea și din link-ul acesta.

comvhf_lrop a scris:
Conform regulamentului mentionat mai sus frecventa cu ecart 8.33 este obligatorie a fi utilizata in Upper deasupra FL 195 lucru ce obliga ca sectorul sa fie impartit continuu pe verticala in lower sub FL 195 (exemplu - sector BUDOP Lower sa foloseasca 124.1 fiind frecv cu ecart de 25Khz) si upper peste FL 195(exemplu - sector BUDOP upper sa foloseasca 123.065 care este o frecv cu ecart 8.33Khz si reprezinta o frecv purtatoare de 123.0666 MHz).
Aici cred că este neînțelegerea și ea este cauzată de o interpretare diferită a articolului.

REGULAMENTUL (CE) NR. 1265/2007 a scris:
Furnizorii de servicii de navigație aeriană se asigură că, până la 3 iulie 2008, toate alocările de frecvențe VHF pentru comunicațiile vocale sunt convertite la un ecart de 8,33 kHz între canale pentru sectoarele al căror nivel inferior este stabilit la FL 195 sau peste acest nivel.
Sublinierea îmi aparține. Nu se prevede obligativitatea împărțirii continue a sectorului la (sau deasupra) FL195. Realizezi ce folosire ineficientă a resurselor umane ar fi aceasta? Sectorul se împarte când acest lucru devine necesar din motive de trafic (când se depășește capacitatea publicată) și nu din alt motiv. Rămân la ceea ce am susținut mai devreme, și anume, atâta timp cât 8.33 nu este obligatoriu sub FL195, sectorul BUDOP va avea cel puțin o frecvență de lucru și una de rezervă non 8.33. În ceea ce privește sectorul BUDOP Upper, acesta are deja alocată frecvența non 8.33 de 132.750 MHz. Când necesitățile operaționale (creșterea traficului) o vor cere și va deveni necesară împărțirea sectorului BUDOP în trei sectoare separate pe verticală sunt convins că se va folosi una din cele două frecvențe alocate (129.215 MHz sau 123.065 MHz). Al doilea scenariu ar fi că un organ ATC / sector nou înființat , ce operează sub FL195, ar avea nevoie de o frecvență non 8.33, caz în care 132.750 MHz (sau oricare din cele trei) s-ar realoca, urmând ca sectorul BUDOP Upper să folosească una din frecvențele 8.33.

Rămânând la subiect (8.33), se prevede implementarea 100% începând din martie 2015 (vezi link). Pentru cititorii interesați de aprofundarea subiectului poate ar fi interesantă parcurgerea unui curs (modul) de Web-Based Training privitor la subiect: WBT.


Edi
Sus In jos
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Dum 08 Mar 2009, 14:32

Daca luam ca exemplu sectorul BUDOP caruia ii sunt asignate 3 frecv cu ecart de 25, una pt TOP, una pt.MIDDLE si o Rezerva se stie ca atunci cand se lucreaza cu un singur sector (comasate pe verticala) frecv de baza a sectorului este cea de pe TOP. Daca in locul frecv actuale a sectorului BUDOP TOP se aloca o frecv cu ecart de 8.33 atunci am putea o noua configuratie de lucru cu frecv asignate astfel , la splitare/comasare sectorului BUDOP pe verticala se va lucra cu frecv de baza a sectorului BUDOP MIDDLE care este o frecv cu ecart de 25Khz , la splitarea sectorului BUDOP in sector de TOP si MIDDLE sectorul TOP va lucra cu frecv cu ecart de 8.33 iar sectorul MIDDLE (care include si sectorul LOWER - nivele de zbor sub FL 195) va lucra cu frecv de baza a acestui sector care este o frecv cu ecart de 25Khz. Frecv de rezerva care este o frecv cu ecart de 25 poate fi folosita atat pe TOP cat si pe MIDDLE.
Acesta configuratie de lucru ar reprezenta un prim pas realizat de furnizorii de servicii aeriene in vederea implementarii frecv cu ecart de 8.33 conform cu regulamentul controversat Very Happy
Sus In jos
Edi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 47
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Dum 08 Mar 2009, 17:04

comvhf_lrop a scris:
Daca luam ca exemplu sectorul BUDOP... etc.
Exact asta susțin și eu, singura diferență fiind că frecvența de bază a sectorului BUDOP este cea alocată sectorului Middle (124.100 MHz).

comvhf_lrop a scris:
Acesta configuratie de lucru ar reprezenta un prim pas realizat de furnizorii de servicii aeriene in vederea implementarii frecv cu ecart de 8.33 conform cu regulamentul controversat Very Happy
Eu nu înțeleg de ce nu ne înțelegem. Frecvența non 8.33 alocată sectorului BUDOP Top (sau Upper, spune-i cum vrei), 132.750 MHz, este compatibilă cu canalele 8.33 adiacente, anume 132.740 (frecvența purtătoare fiind 132.7417 MHz) respectiv 132.760 (frecvența purtătoare fiind 132.7583 MHz) și nu deranjează pe nimeni, în ciuda faptului că, fiind o frecvență cu ecart de 25 kHz, are teoretic o lățime de bandă mai mare. Și chiar dacă n-ar fi compatibilă, atâta timp cât nu deranjează frecvențe adiacente sau nu este nevoie de ea în altă parte, va rămâne alocată sectorului BUDOP Top. Tot nu văd de ce, în opinia ta, România n-ar respecta Regulamentul (CE) NR. 1265/2007. Citez dintr-un document Eurocontrol:

Eurocontrol a scris:
In line with operational requirements and ground infrastructure developments, there will be a gradual increase in the number of 8.33 kHz channels above FL195 in Europe.
Din nou, sublinierea îmi aparține.


Edi
Sus In jos
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Dum 15 Mar 2009, 11:16

http://www.eurocontrol.int/vhf833/public/standard_page/ses_mandate.html

Citat :
EC Regulation No. 1265/2007

The European Commission Regulation (EC) No 1265/2007 was published in the Official Journal of the European Union on the 27th October 2007 (L283/25-36). This laid down the requirements for the co-ordinated introduction of air-ground voice communications based on 8.33 kHz channel spacing for the single European sky.

The Commission Regulation addresses:
•The enforced mandatory carriage of 8.33 kHz channel spacing capable radio equipment for airspace users flying above FL195 within the European Union;
The conversion of the ground infrastructure to 8.33 kHz, applicable to all sectors with a floor above FL195, with the exception of sectors using Climax;
•The handling and equipage of State aircraft above FL195;
•Phraseology and Flight Planning procedures related to 8.33 kHz channel spacing applicable to the whole airspace.

si mai explicit http://www.eurocontrol.int/vhf833/gallery/content/public/AGVCS%20Regulation%201265-2007.ppt

Astfel, incepand cu 3 iulie 2008 , echipamentele de sol ar fi trebuit sa fie acordate pe frecv. cu ecart de 8.33 iar CTA sa lucreze cu acestea pe sectorul TOP (intr-o prima faza de implementare) atunci cand sectorul este splitat din motive de trafic in TOP si MIDDLE.
Asa cum toti transportatorii care survoleaza spatiul aerian al UE (inclusiv Romania), peste nivel FL195, sunt echipati cu echipamente radio care stiu si frecv. cu ecart 8.33 si respecta regulamentul, la fel si noi ar fi trebuit sa avem frecv cu ecart 8.33 operationale, nu alocate si publicate in com 2 table.

De ex. Ungaria utilizeaza frecv cu ecart 8.33, fapt mentionat mai sus de catre Edi
Citat :
Ca fapt divers, ACC Budapesta folosește cel puțin două din frecvențele enumerate.

Ca fapt divers, cred ca participare reala a furnizorului de trafic aerian din Romania la implentarea programului 8.33Khz lasa de dorit.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 1157
Varsta : 66
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: 8,33   Dum 15 Mar 2009, 13:19

comvhf_lrop a scris:
Ca fapt divers, cred ca participare reala a furnizorului de trafic aerian din Romania la implentarea programului 8.33Khz lasa de dorit.
Nu stiu daca esti persoana abilitata sa faca consideratii asupra furnizorului de servicii de trafic aerian din Romania. Atata timp cat actualele frecvente ofera conditii optime pentru comunicatii de ce sa la schimbam? Alocarea noilor frecvente 8,33 nu se face de catre furnizorul de servicii de trafic aerian din Romania
Sus In jos
asau127.9
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 43
Varsta : 48
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/02/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Dum 15 Mar 2009, 14:15

Parerea mea este ca nu trebuie sa fi persoana abilitata ca sa spui un punct de vedere personal! Este parerea lui si atat.
Sus In jos
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Dum 15 Mar 2009, 15:21

Ovidiu 51 a scris
Citat :
Nu stiu daca esti persoana abilitata sa faca consideratii asupra furnizorului de servicii de trafic aerian din Romania.

Este opinia mea, despre modul cum furnizorul de trafic aerian respecta art 3 al regulamentului european 1265/2007, fundamentata de informatiile facute publice de Eurocontrol.

Ovidiu 51 a scris
Citat :
Atata timp cat actualele frecvente ofera conditii optime pentru comunicatii de ce sa la schimbam?

Fiecare tara membra UE trebuie sa utilizeze noile frecv cu ecart 8.33, careia ii sunt deja alocate, conform regulamentului 1265/2007.
Eurocontrolul poate lua frecv cu ecart de 25, care se elibereaza prin inlocuirea acestora cu cele cu ecart de 8.33, si sa le realoce ca frecv cu ecart de 8.33 catre tarile membre UE.
In situatia, in care una sau mai multe tari membre UE (Romania, Bulgaria, etc) nu utilizeaza frecv cu ecart 8.33, careia ii sunt deja alocate, se poate crea o congestie a managementului frecv cu ecart 8.33 fapt ce conduce la imposibilitatea de alocari noi de frecv cu ecart 8.33 catre tarile membre UE care solicita acest lucru.

Ovidiu 51 a scris
Citat :
Alocarea noilor frecvente 8,33 nu se face de catre furnizorul de servicii de trafic aerian din Romania

Intr-adevar asa este cum ai mentionat. Autoritatea Aeronautica Civila Romana este cea care administreaza si coordoneaza cu Eurocontrol in cea ce priveste alocarea frecv in banda aviatiei. Atata timp, cat noile frec cu ecart 8.33 sunt alocate pt. Romania in com 2 table (http://www.paris.icao.int/documents_open/show_file.php?id=197 ), A.A.C.R si-a facut o parte din treaba, urmand sa coordoneze cu furnizorul de trafic aerian in vederea implementarii operationale (termen expirat - 3 iulie 2008). Deci sper, ca in curand, vom auzi pe feed-urile LROP si frecv cu ecart de 8.33. Very Happy
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 1157
Varsta : 66
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: 8,33   Dum 15 Mar 2009, 16:00

Astept cu interes "o congestie a managementului frecv cu ecart 8,33"
Sus In jos
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Dum 15 Mar 2009, 16:08

cam asa se va intampla Embarassed Embarassed Embarassed
Sus In jos
vic_atc
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 168
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/06/2008

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Lun 16 Mar 2009, 16:40

comvhf_lrop a scris:
cam asa se va intampla Embarassed Embarassed Embarassed

Salutari,

Baieti, am gasit ceva interesant chiar pe site-ul oficial eurocontrol. Sa va uitati amandoi (comvhf_lrop si ovidiu51). Cred ca totusi comvhf are dreptate. Check this out:

http://www.eurocontrol.int/vhf833/gallery/content/public/8.33kHz_User_Guide-AboveFL195_v6-3_Released_Issue.pdf

Un mic citat:

"The conversion from 25 to 8.33 kHz of ground radio equipment will take place in Albania, Bulgaria,
France, Greece, Ireland, Italy, Portugal, Romania, Sweden and UK; additional conversions may take
place in Belarus and Poland. In accordance with the European Commission draft Implementing Rule;
conversions should be completed by July 2008. In line with airspace and operational developments,
other States may implement 8.33 kHz conversions above FL195 in the future"

Asadar... echipamentul de sol compatibil cu ecartul de 8.33 kHz ar fi trebuit integrat inca din vara anului trecut.
De altfel, hartile de lower si upper airspace de pe site-ul Autoritatii Aeronautice Civile Romane (www.caa.ro) sunt in curs de actualizare. Probabil ca vor fi adaugate canalele de comunicatie cu ecart de 8.33 kHz pentru traficul de deasupra FL195.
Sus In jos
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Lun 16 Mar 2009, 20:45

Multumesc vic_atc pentru consideratii
Am scormonit pe site-ul Eurocontrol si sa vedeti ce am gasit

http://www.eurocontrol.int/vhf833/public/site_preferences/display_news_list_2006.html

Citat :
15/04/2006 Romania implements trial conversion

The Romanian Civil Aeronautical Authority (RCAA) provides the regulating and oversight management of Romanian civil aviation. Romanian Air Traffic Services (ROMATSA) provides air traffic services within Romanian airspace, as well as any other airspace allotted to Romania in accordance with international agreements.

Romania implemented a trial 25 to 8.33 kHz conversion on 10 April 2006. The 8.33 kHz channel 123,265 is used at...

Interesant!!!

Cred ca am deschis cutia pandorei Very Happy


Ultima editare efectuata de catre arianne in Lun 16 Mar 2009, 20:53, editata de 1 ori (Motiv : Unit postari consecutive.)
Sus In jos
Edi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 47
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Lun 16 Mar 2009, 23:30

comvhf_lrop a scris:
Am scormonit pe site-ul Eurocontrol si sa vedeti ce am gasit

http://www.eurocontrol.int/vhf833/public/site_preferences/display_news_list_2006.html
[...]
Interesant!!!

Cred ca am deschis cutia pandorei Very Happy
Nu ai deschis Cutia Pandorei. Nici unul din cei care postăm aici nu am avut sau avem atribuții executive în ceea ce privește implementarea frecvențelor cu ecart de 8.33 kHz în România (sau altundeva) și deci n-am fi afectați de rezultatul / lipsa de rezultat a respectivului test. Iar interesant era dacă găseai o informație de actualitate, cea postată de tine nu mai este valabilă, după cum zice chiar site-ul Eurocontrol: "Sorry, the requested page was not found [...] it is most likely not correct anymore".

vic_atc a scris:
Baieti, am gasit ceva interesant chiar pe site-ul oficial eurocontrol. [...] Cred ca totusi comvhf are dreptate.
OK, are dreptate. România nu respectă prevederile Regulamentului (CE) NR. 1265/2007. E bine acum? Să trecem mai departe:

vic_atc a scris:
Check this out:

http://www.eurocontrol.int/vhf833/gallery/content/public/8.33kHz_User_Guide-AboveFL195_v6-3_Released_Issue.pdf

Un mic citat
Dacă așa se pune problema, adică de a cita pasaje dintr-un anumit document, merg și eu pe aceeași idee (și același document). Sublinierile îmi aparțin:

Eurocontrol a scris:
7.2.3 The allocation of VHF assignments for aviation services is a national responsibility. When a sector designer needs to open a new sector, the frequency manager has to find a VHF assignment that does not interfere with existing assignments within the country or with neighbouring States.

7.2.4 The planning of VHF assignments is achieved in two ways. Firstly, the frequency manager uses the day-to-day planning process and tries to find a direct solution for a new VHF assignment. Secondly, in the event that no direct solution exists, the block planning process is used to facilitate the shifting of VHF assignments, often with other States, in order to free-up a VHF assignment.

7.2.5 At a European level, it becomes more and more difficult to find new VHF assignments. Very often, there is a need to “shift” existing VHF assignments prior to the implementation of a new VHF assignment in a given State.

7.2.6 In order to facilitate this coordination, a bi-annual block-planning meeting of national frequency managers takes place under the auspices of the ICAO Frequency Management Group (FMG), a sub-group of the European Air Navigation Planning Group (EANPG). A tool developed by EUROCONTROL, Planif (Planification), is used to identify the best allocation of VHF assignments to satisfy the demands of the European ATM community. Often, allocating a VHF assignment in one State requires VHF assignments to be shifted elsewhere.
Sună cunoscut? Nu asta spuneam?

Iar dacă tot veni vorba de știrile privitoare la programul 8.33, să vedem și ultima noutate postată pe site în 12 noiembrie 2008, și anume 8.33 kHz Steering Committee 8th meeting care, în procesul verbal al întâlnirii zice așa:

Eurocontrol a scris:
Peter Alty, 8.33 kHz Programme Manager, briefly explained the status of the above FL195 Phase.

The mandatory carriage and operation of 8.33 kHz radio equipment above FL195 in the ICAO EUR Region came into effect on 15th March 2007. Today, mandatory carriage was enforced in 35 ICAO EUR Region States. [...]

The status of 25 to 8.33 kHz conversions was presented, as shown at Table 1:

EU States... Romania / Potential Conversions... 9 / Conversions in progress... 8
Adică se lucrează. Cât timp? Nu știu.

Mai departe, același document, despre recomandările "Steering Committee" cu privire la implementarea 8.33 sub FL195 (sublinieri proprii):

Eurocontrol a scris:
The following “brainstorming” comments were made at or immediately after the meeting: [...]

A distinction should be made between the ground conversions and the implementation, i.e. recognising that conversions would take place gradually;

• The term “Final” could be misinterpreted to mean that everything would be completed by the said date. In reality, conversions could be ongoing over many years. Consider using the term “Full”. Consider showing a separate “end” date.
Adică exact ce ziceam eu, în cele trei posturi de mai sus.

vic_atc a scris:
hartile de lower si upper airspace de pe site-ul Autoritatii Aeronautice Civile Romane (www.caa.ro) sunt in curs de actualizare. Probabil ca vor fi adaugate canalele de comunicatie cu ecart de 8.33 kHz pentru traficul de deasupra FL195.
Îmi pare rău, dar răspunsul este nu.

Gata cu subiectul ăsta!




Edi
Sus In jos
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Sam 21 Mar 2009, 20:05

http://www.eurocontrol.int/vhf833/public/site_preferences/display_news_list_2006.htm
Citat :
15/04/2006 Romania implements trial conversion

The Romanian Civil Aeronautical Authority (RCAA) provides the regulating and oversight management of Romanian civil aviation. Romanian Air Traffic Services (ROMATSA) provides air traffic services within Romanian airspace, as well as any other airspace allotted to Romania in accordance with international agreements.

Romania implemented a trial 25 to 8.33 kHz conversion on 10 April 2006. The 8.33 kHz channel 123,265 is used at...

In urma acestor teste, frecv 123.265 (frecv cu ecart 8.33) a devenit operationala si a fost alocata pe sectorul Arges Top probabil in cursul anului 2006, sau daca nu, in mod sigur la inceputul anului 2007, conform hartii de radionavigatie actualizate.

Hartile generale Lower si Upper sunt actualizate cu data de 12 Aprilie 2007 iar hartile zonale sunt actualizate cu data de 28 August 2008.
linkul pt vizualizare fiind acesta http://www.caa.ro/ro/AirTraffic/index_nou.html (se da click pe ATM, apoi se da click pe organizarea spatiului aerian si in final se da click pe actualizare).

Cred ca, frecv 123.265 Arges Top este folosita doar in momentul in care se separa pe verticala sectorul Arges, in Top si Mid.
Astfel, pe sectorul Arges se lucreza in mod curent cu frecv de Mid 121.175 (frecv cu ecart 25), frecv care se aude pe feedul LROP 1 si LROP 2.

Ca fapt divers, nu inteleg de ce AACR nu a actualizat hartile generale cu aceiasi data, de 28 August 2008, cu care sunt expuse hartile zonale.
Sus In jos
Edi
Membru activ
avatar

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 47
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Sam 21 Mar 2009, 20:35

comvhf_lrop a scris:
Cred ca, frecv 123.265 Arges Top este folosita doar in momentul in care se separa pe verticala sectorul Arges, in Top si Mid.
Astfel, pe sectorul Arges se lucreza in mod curent cu frecv de Mid 121.175 (frecv cu ecart 25), frecv care se aude pe feedul LROP 1 si LROP 2.
Așa este, ai dreptate.

comvhf_lrop a scris:
Ca fapt divers, nu inteleg de ce AACR nu a actualizat hartile generale cu aceiasi data, de 28 August 2008, cu care sunt expuse hartile zonale.
Din câte știu eu (la nivel de zvon) a fost vorba despre o problemă de ordin logistic legată de tipul și formatul hârtiei (A2) pe care trebuia tipărită harta (timpul prea scurt necesar achiziției prin licitație conform prevederilor legale versus data la care trebuia publicată ca să fie respectat ciclul AIRAC - aeronautical information regulation and control -, adică 56 de zile înaintea intrării în vigoare). Astfel, amendamentele paginii ENR 6-1 au fost publicate ca amendamente de mână în AIP România. Hărțile zonale sunt pe format A3.
Tot ca fapt divers, se așteaptă republicarea lor pentru data AIRAC de 7 mai 2009 (cum spunea și vic_atc într-un post mai sus).


Edi
Sus In jos
vic_atc
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 168
Varsta : 33
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 11/06/2008

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Sam 21 Mar 2009, 21:06

Salutari,

In sfarsit au aparut hartile actualizate Smile In plus, pdf-urile sunt publicate in formatul original. Cele din 2005 au fost publicate tot in format pdf dar erau niste copii dupa cele originale si sufereau la capitolul rezolutie si nu puteau fi printate pe A2.

In alta ordine de idei, iata ca totusi sectorul ARGES se afla in configuratia: 123.265 pe top (frecventa 8.33) si 121.175 pe middle. Evident, in cea mai mare parte a timpului cele doua felii sunt comasate pe middle. Dar.. nu se stie cum ne vom trezi intr-o zi cu vreo imbulzeala de pasari si ... vor avea loc transmisiuni si pe 123.265.
Iata ca nu a fost in zadar investitia pe care am facut-o achizitionand un scanner care este compatibil cu frecventele ecart 8.33. De maine voi adauga in lista de frecvente scanate (feed-ul LROP # 2) si ARGES TOP. Sa fie acolo Smile

Hai ca intr-un final s-au obtinut ceva informatii utile din aceasta mica confruntare Smile Bravo baieti!

Numai bine!
Sus In jos
RATus
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 33
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Sam 21 Mar 2009, 21:52

hartile actualizate unde se gasesc mai exact? Very Happy
Sus In jos
comvhf_lrop
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 54
Varsta : 49
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 02/03/2009

MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   Sam 21 Mar 2009, 22:13

se intra pe site-ul AACR se intra pe www.caa.ro
se da click pe servicii de navigatie aeriana care se afla in stanga pag principale
apoi se da click pe ATM tot in partea stanga a paginii
apoi click pe organizarea spatiului aerian in partea de jos a pag.
si in ultimul rand se da click pe actualizarea hartilor lower sau upper, optiunea iti apartine

Bafta!!!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz   

Sus In jos
 
Frecvente de aviatie cu ecart de 8.33KHz
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Tehnica de spotting si de aviatie - Spotting Equipment and Skills-
Mergi direct la: