AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Americani vs rusi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
gabi-737
Membru activ


Numarul mesajelor : 4327
Varsta : 40
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Americani vs rusi   Dum 09 Mar 2008, 23:48

Pentru mine inca este o dilema serioasa privind originea multor avioane construite de-a lungul timpului de americani sau de rusi.
Exista asemanari izbitoare intre modelele sovietice si americane sau europene.Normal ca spionajul industrial functiona bine,si cred ca si acuma functioneaza Twisted Evil

Am sa dau cateva exemple relevante in istoria aviatiei despre care eu nu am habar care ar fi modelul copiat.
Tupolev TU-144-Concordski---Concorde
Tupolev TU-154---Boeing 727
Yakolev YAK42---Dasalut Flacon 900
Buran---Discovery,Endeavour,Challenger,
Iliushin IL-96..86---Airbus A340
Vickers VC-10---Iliushyn IL-62
Sa nu mai zic de AN-148 care seamana leit cu un BAe-146,doar ca are numai 2 motoare...Culmea ca si 146...148 Very Happy
Ar mai fi multe,dar acuma nu mi le amintesc,oricum astea mi se par cam prea "asemanatoare"si construite uneori pe continente diferite.
Voi ce pareri aveti?
Sus In jos
RATus
Administrator


Numarul mesajelor : 1497
Varsta : 32
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Lun 10 Mar 2008, 12:15

personal sunt mare fan al cursei dintre cele doua poluri, si in general al concurentei pe piata aviatica, in mare masura tot spionajul si mancatul asta (care sigur functioneaza in ambele directii nu doar de la rusi spre vest ) genereaza tehnologii din care noi vom avea de castigat. Acuma s-a cam fumat toata lupta asta la tehnologie intre rusi si americani, adica coopereaza destrul de mult acum, inarmarea nu-i mai prioritara ca altadata si pe partea comerciala rusii sunt efectiv la pamant cu promovarea, un exemplu foarte bun fiind chiar site-urile web a producatorilor rusi comparate cu cele occidentale, ca sa nu vrobesc de informatia foarte slaba si uneori chiar traducerile de scoala ajutatoare.

Oricum, privit asa de la distanta... este o diferenta mare intre cele doua poluri... dupa cum zicea un preten:

Rusii au o carte mare si grasa despre aerodinamica pe care nu o dau la nimeni Smile.

Chiar si asa pe partea comerciala trebuie sa recunoastem ca-s la pamant tinerii rusi.
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Mar 11 Mar 2008, 03:14

Da, in ultima vreme industria aeronautica civila de la rusi, n-a facut mare scofala. Il-96 si Tu124-le se vand slab de tot, dar sa vedem ce reviriment va aduce noul Sukhoi Super Jet.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
Cayenne
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 385
Varsta : 28
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 07/01/2008

MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Joi 13 Mar 2008, 12:11

Oricum Suspect dupa parerea mea Rusii au fost cei mai buni in domeniul aeronauticii si al aerodinamicii!
Ei au fost cu produsul brut (Avion si atat), americanii au fost si s-au priceput la tehnologie si fel de fel de nebunii din domeniul Stealth.
Cat s-au chinuit Americanii sa construiasca avioane cu Turbopropulsor? Nici eu nu stiu exact si nici ei cred, fapt pentru care au abandonat proiectul. Iar in perioada de criza din Razboiul Rece rusii au inventat (sistemul cu turbopropulsor) in foarte scurt timp. Si a fost un succes. Dezavantajul a fost consumul mare de compustibil si zgomotul infernal. Dupa cum stiti Tu-96 putea fi depistat de catre submarinele SUA aflate in imersiune! (Are un "zumzet" frumos recunosc!)
Toate astea cu spionaj-contra spionaj intre cele doua mari puteri ale lumii au aparut odata cu Razboiul Rece.
Pana atunci nici rusii nici americanii nu erau prea evoluati in domeniul aeronauticii. Daca ne intoarcem cu vreo 15 ani inainte de inceperea Razboiului Rece, ajungem la Razboiul mondial, pe cand pilotii isi aratau adevarata maiestrie in pilotaj in luptele "DogFight"...fara prostiile computerizate de astazi.
Cine a fost primul care a reusit sa dezvolte sistemele de propulsie? Willy Messerschmitt, care a fabricat pe la finele razboiului Me-262. Desigur avionul superior la acea vreme lui P-51, a fost "confiscat" de rusi, furata tehnologia motorului cu reactie si a aripilor in unghi...dand nastere pe ascuns la modelul MiG-15. In tot acest timp americanii isi completau documentele lipsa din dosarul Me-262 construind la randul lor F-86. Abea acum au aparut adevaratele confruntari in aeronautica privind SUA si Rusia. Very Happy


study
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Joi 13 Mar 2008, 17:25

parca motoarele de la MiG-ul 15, erau inspirate dupa Rolls Royce Nene-urile, pe care englezii, cam naivi la vremea aia le-au vandut sub licenta URSS-ului:D
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
Cayenne
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 385
Varsta : 28
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 07/01/2008

MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Joi 13 Mar 2008, 21:21

RwO a scris:
parca motoarele de la MiG-ul 15, erau inspirate dupa Rolls Royce Nene-urile, pe care englezii, cam naivi la vremea aia le-au vandut sub licenta URSS-ului:D

Nu stiu unde ai auzit asta, probabil ca pe viitor au folosit motoare inspirate de la Rollce, dar nu prea sunt sigur de asta, cei drept MiG-15 folosea motor Klimov VK-1. cat
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Joi 13 Mar 2008, 23:51

Iti zic sigur, ca imediat dupa 45, engelzii au dat "cadou" vreo 30-40 de bucati de Nene-uri la rusi, iar rusii, baieti finuti le-au copiat, initial in RD-45, si apoi VK-1, care era un pic mai mare si mai puternic. Bineinteles ca cei de la RR au facut gura, da n-au rezolvat nimic. Rusii, au incercat sa scoata si ei un motor propriu, bazat pe JUMO 004 si BMW 003, da nu le-a iesit, asa ca gestul englezilor a venit taman la fix:)
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Vin 14 Mar 2008, 16:59

Cayenne a scris:

Nu stiu unde ai auzit asta, probabil ca pe viitor au folosit motoare inspirate de la Rollce, dar nu prea sunt sigur de asta, cei drept MiG-15 folosea motor Klimov VK-1. cat
RwO are dreptate, primele generatii de reactoare sovietice au mers pe licenta si dezvoltarea motorului RR Nene
http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_VK-1
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/eng_nene.html
http://groups.google.com/group/soc.history.what-if/browse_thread/thread/01f6e05f63582004
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Vin 25 Apr 2008, 18:26

La moment rusii nu au specialisti in domeniu la uzine au ramas doar putini batrani care lucrau acolo acum 30 de ani restul inginerilor au plecat peste hotare sau au ramas fara loc de munca.Cat despre TU 144 se pare ca a fost creat inaintea concordului
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Vin 25 Apr 2008, 18:51

maxairMD a scris:
Cat despre TU 144 se pare ca a fost creat inaintea concordului
Din cate stiu eu Concorde a fost creat primul si spionajul sovietic a fost foarte activ in acea perioada. In schimb Tupolevul a fost primul care a zburat: 31 Decembrie 1968, iar Concorde 2 Martie 1969
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Sam 26 Apr 2008, 01:51

Cayenne a scris:

1. Cine a fost primul care a reusit sa dezvolte sistemele de propulsie? Willy Messerschmitt, care a fabricat pe la finele razboiului Me-262.
2. Desigur avionul superior la acea vreme lui P-51, a fost "confiscat" de rusi, furata tehnologia motorului cu reactie si a aripilor in unghi...dand nastere pe ascuns la modelul MiG-15.
2.bis In tot acest timp americanii isi completau documentele lipsa din dosarul Me-262 construind la randul lor F-86.
study

1.pai sistemul de propulsie nu avea nimic cu Willy, ci mai degraba cu inginerii de la JUMO....
2. cat despre un avion nascut la rusi din Me-262, te contrazic, nu e vorba de MiG 15, ci de SU-9 in 1946
vezi aici http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-9_%281946%29
2.bis cand pe cerul Coreei s-au intalnit rusii cu americanii , nu stiau care mai e MiG 15, care e F-86 dintr-un motiv foarte simplu, adica asta : Ta-183, proiect al profesorului Kurt Tank de la FockeWulf http://www.luft46.com/fw/ta183-i.html
care profesor a plecat in Argentina si in aceeasi perioada a creeat minunea asta IAe 33 Pulqui II: http://en.wikipedia.org/wiki/FMA_IAe_33_Pulqui_II , care, sa vezi ce chestie, pe langa ca, seamana cu mai sus paratele, avea tot motor RR NENE 2 study
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Americani vs rusi   Astazi la 06:09

Sus In jos
 
Americani vs rusi
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: