AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 BAC, RomBAC

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4 ... 8 ... 14  Urmatorul
AutorMesaj
mihaiatanasie
Membru activ


Numarul mesajelor : 2358
Varsta : 59
Localizare : Rosiorii de Vede & Brasov
Data de inscriere : 27/06/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Sam 30 Aug 2008, 12:25

Cand e fierbinte nu cred ca ai vrea sa ajungi in zona. Sunt greu de suportat si cele cateva minute cat trece trenul pe acolo.
ovidiu51 a scris:
Ceva noutati de la rampa de gunoi?? subiectul inca este fierbinte sunny
Twisted Evil
Sus In jos
http://unursinnoras.blog-gratuit.ro/
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Mar 09 Sept 2008, 22:56

gaudi ne-a dat pontul cu Antonovul din curtea jandarmeriei, dar studiind mai atent imaginea am deslusit un fuselaj cu un ciot de deriva aflat la sud de An-ul 24. Eu ii presupun apartenenta la RomBAC sau BAC . Pacat de ziua portilor deschise, poate anul viitor...
Sus In jos
claudiup
Membru activ


Numarul mesajelor : 973
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 22/10/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Joi 20 Noi 2008, 16:33

motoare rolls/royce... king
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Joi 20 Noi 2008, 17:04

Din cate stiu singura tara din lume care facea motoare Rolls - Royce sub licenta la acea data era ROMANIA.
Sus In jos
lancer_two_one
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Data de inscriere : 26/07/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Vin 21 Noi 2008, 15:01

Octavian a scris:
Din cate stiu singura tara din lume care facea motoare Rolls - Royce sub licenta la acea data era ROMANIA.

Nu este asa. Alte tari: Italia, Iugoslavia.


Pt. Ro, nici nu se "faceau motoare" pentru simplul motiv ca in ambele cazuri, gradul de asimilare a licentei era sub 100%. Pentru Spey cred ca se ajunsese cam pe la 30-35%, iar la Viper era ceva mai sus, poate dublu. Astea erau (din nou cu ceva aproximatie) cifrele si conceptul (asimilarea licentei) care se vehiculau la vremea aceeai. "Asimilarea licentei", ideea de a produce totul independent in Ro era un concept depasit inca de de atunci.

Cit despre afirmatia lui Ovidiu legata de producerea ROMBAC ca moment de virf, am o alta parere. Dar despre asta alta data poate (scuze, lipsa de timp).

Sorin
Sus In jos
ALMI
Flight Level 200
Flight Level 200


Numarul mesajelor : 279
Varsta : 43
Localizare : Vancouver, Canada
Data de inscriere : 16/09/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Mier 26 Noi 2008, 21:59

Din pura intamplare am ajuns pe website-ul www.controller.com unde am gasit unul care inca mai zboara si este de vanzare:
http://www.controller.com/listings/aircraft-for-sale/BAC-1-11-400/1967-BAC-1-11-400/1123573.htm?guid=663755F074C74338A642D891E02B31EE

Sunt poze cu pasarea asta si pe flickr http://www.flickr.com/photos/bcorreira/2913876472/ si pe www.airliners.net (http://www.airliners.net/search/photo.search?airlinesearch=Untitled%20%28Jet%20Place%29&distinct_entry=true) si chiar si una in Vancouver (YVR), care este destul de recenta: http://dwb.aviationgallery.fotopic.net/p55046440.html

Pozele nu imi apartin si de aceea am inclus link-uri. Arata incredibil dupa atatia ani Smile
Sus In jos
lancer_two_one
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Data de inscriere : 26/07/2008

MesajSubiect: Apogeu   Mier 03 Dec 2008, 05:36

"Primul Rombac YR-BRA a zburat la 18 sep 1982, (si pot spune ca acest moment a fost apogeul industriei aeronautice Romane), iar a al noulea YR-BRJ in 1989. "

Ro a fost una din tarile cu o industrie de aviatie semnificativa, dezvoltata in perioada dintre cele doua razboaie mondiale. Dupa razboi insa, tarilor invinse li s-a impus printre altele si dezafectarea industriei de aviatie. La tratativele de pace de dupa razboi, Ro a fost considerata stat agresor si invins. In consecinta a avut de suportat impuneri, limitari si restrictii cum ar fi cea de legata de industria de aviatie la care m-am referit inainte.

In a doua jumatate a anilor '60, Ro a inceput sa se distanteze oarecum de profilul blocului din care facea parte. Una din masurile luate a fost si refacerea industriei de aviatie. Au fost lansate un numar de Programe Prioritare.

Parte a acestui efort a fost si intentia de a produce in Ro un avion de pasageri. Initial Ro a fost foarte interesata de proiectul VFW-Fokker -614 dezvoltat de Germania Federala prin Vereignite Flugtechnische Werke si firma Olandeza Fokker. La IRMA, (numita azi Romaero) s-a si construit un hangar caruia i s-a spus Hangarul Fokker. Proiectul acela a fost marcat de o serie de probleme atit tehnice cit si organizatorice, iar participare Ro nu s-a mai materializat. Intentia a ramas insa. In conditiile astea, si sarind putin in timp, Ro a ales sa cumpere licenta de fabricatie a BAC 1-11, desi se cunostea inca de atunci ca avionul avea potentialul de dezvoltare scazut/plafonat si nivelul de zgomot ridicat, depasind normele anuntate ce urmau sa fie introduse ulterior.

Conform unui articol dintr-un ziar al vremii (evident nu din Ro), valoarea contractului a fost de ordinul miliardelor de lire sterline din care Ro a platit o parte in sistem barter (sau mai pe Ro, troc) prin produse de la tigla la prune uscate. Pentru cei ce nu-si aduc aminte, sau n-au cum, itrebati-va parintii cam cum aratau magazinele de orice fel in Ro la vremea aia.

Programul a avut intirzieri cronice, intre '82 si '89 s-au produs putin mai mult de un avion pe an. Singura forma de a reintoarce uriasul efort finainciar investit, exportul - nici macar nu s-a realizat la nivelul unei singure unitati. Ar fi fost si foarte greu pentru ca in Est nimeni nu ar fi cumparat acel avion din motive politice, iar in West de asemenea, dar din motive tehnice (era deja depasit). Singura alta posibilitate ar fi ramas Africa/Asia unde Ro avea ceva intrari, dar unde bonitatea de plata a cumparatorului era indoielnica.

Nu s-a luat numai licenta avionului, ci si a motorului. Spre '89 gradul de asimilare al Spey-ului era undeva in jur de 35%. S-a construit o intreaga industrie in jurul acestui proiect care n-a functionat cum trebuie nici macar o zi. Toate avioanele produse au avut la baza nu industria orizontala dezvoltata in Ro ci ceea am putea numi kit-uri aduse din afara.

Cam astea ar fi faptele. Concluzia o poate trage fiecare.

Sorin
Sus In jos
Geo
Fotograf


Numarul mesajelor : 601
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Mier 03 Dec 2008, 21:35

lancer_two_one a scris:
"Primul Rombac YR-BRA a zburat la 18 sep 1982, (si pot spune ca acest moment a fost apogeul industriei aeronautice Romane), iar a al noulea YR-BRJ in 1989. "[/color]
YR-BRJ n-a mai apucat sa zboare, zace pe un camp din Chitila.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Mier 03 Dec 2008, 22:59

Cum a ajuns BRJ pe camp ?
Sus In jos
zapacitu
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 158
Data de inscriere : 28/04/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Vin 05 Dec 2008, 19:03

YR-BRD la Le Bourget 16 iunie 1985:
http://www.pictaero.com/en/pictures/picture,2878
Sus In jos
Dylan
Moderator


Numarul mesajelor : 4709
Varsta : 45
Localizare : Suceava
Data de inscriere : 15/04/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Vin 05 Dec 2008, 20:47

zapacitu a scris:
YR-BRD la Le Bourget 16 iunie 1985
Interesant! Totusi mai degraba pare Barbu Radu Dumitru.....nu Olga cum au scris ei in caseta tehnica! Very Happy
Sus In jos
Voicu
Moderator


Numarul mesajelor : 2375
Varsta : 54
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Vin 05 Dec 2008, 23:16

dylan a scris:
zapacitu a scris:
YR-BRD la Le Bourget 16 iunie 1985
Interesant! Totusi mai degraba pare Barbu Radu Dumitru.....nu Olga cum au scris ei in caseta tehnica! Very Happy


Sigur este BRD.... BRO nici nu a existat....
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Sam 06 Dec 2008, 02:27

Se distinge clar pe bot si trapa jambei de bot, D de la Dumitru
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 753
Varsta : 49
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: despre rombac   Mier 17 Dec 2008, 11:22

Cu respect,colegi.Ca fost constructor de rombac,sper sa ma credeti pe cuvant:excelent comentariul lui ovidiu,asa este-9 bucati construite,dar nu romavia,ci romaero le-a facut cotete.asta din lipsa de comenzi(lucru normal,avand in vedere performantele foarte modeste la nivelul inceputului anilor 90)pana atunci,numai in romania se gasise debuseu,si asta datorita sistemului centralizat.
piese(tablaraie )mai erau suficiente la sfarsitul productiei.eu am plecat in 93 de acolo si era cam pe finala cu munca.s-au mai facut niste caricaturi de semanatori pe acolo.
avionul de pe camp,ce vad din poze, s-a vrut a fi un cargo,se vede trapa pe lateral stanga.structura pe interior pare identica cu bacul,dupa pozitia virtuala a manselor si podeaua cockpitului.dubii am la geamul 3 cabina piloti,ca primele 2 seamana

AVETI DREPTATE CARE SPUNETI CA ESTE ROMBACUL 10.BUNA OBSERVATIA CU NUMARUL USILOR DE AVARIE(DEASUPRA PLANULUI IN ZONA CENTRALA FUZELAJ_)ESTE O SERIE 400 ATIPICA. SERIA 575,CUM SUNT PRIMELE 9,ARE 2 USI DE AVARIE .MULTUMESC DE ATENTIE . O SA INCERC SA FAC O POZA LA TAROM RETROJET(BGD??).L-A VAZUT UN COLEG DIN AEROGARA.




edit by RwO
ti-am editat eu mesajul si am facut din 2 consecutive, unul singur
Sus In jos
Mengelaus
Fotograf


Numarul mesajelor : 4084
Varsta : 34
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 23/06/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Mier 17 Dec 2008, 11:37

YR-BGG e retrojetul.Nato, atunci cand ai posibilitatea incearca sa dai edit la ce ai scris prima oara.Sa nu fie doua posturi consecutive a unui singur utilizator Smile
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Mier 17 Dec 2008, 14:31

NATO a scris:
Cu respect,colegi.Ca fost constructor de rombac,sper sa ma credeti pe cuvant:excelent comentariul lui ovidiu,asa este-9 bucati construite,dar nu romavia,ci romaero le-a facut cotete.asta din lipsa de comenzi(lucru normal,avand in vedere performantele foarte modeste la nivelul inceputului anilor 90)pana atunci,numai in romania se gasise debuseu,si asta datorita sistemului centralizat.
piese(tablaraie )mai erau suficiente la sfarsitul productiei.eu am plecat in 93 de acolo si era cam pe finala cu munca.s-au mai facut niste caricaturi de semanatori pe acolo.
avionul de pe camp,ce vad din poze, s-a vrut a fi un cargo,se vede trapa pe lateral stanga.structura pe interior pare identica cu bacul,dupa pozitia virtuala a manselor si podeaua cockpitului.dubii am la geamul 3 cabina piloti,ca primele 2 seamana
NATO, bine ai venit pe forum, ma bucur ca am gasit pe cineva care a participat direct la programul RomBAC. Ce stii de Nr.11, e cel de la Jandarmerie?
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 753
Varsta : 49
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: rombac 11   Joi 18 Dec 2008, 08:27

pt. ovidiu si cei interesati de problema, va promit ca ma interesez printre vechii colegi de la romaero, care a fost stadiul si soarta nr. 11. din ce am apucat acolo,cred ca era inca(vara1993)in stadiu de subansamble. de asemenea,pandesc BGG retrojet.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Dum 04 Ian 2009, 00:44

Cu plecare de la pozele mele de pe Jetphotos cu BRE am fost intrebat de soarta lui YR-BRI stie cineva ceva cumva, mai zboara nu mai zboara a fost distrus este toto fara motoare ???

Ceasta intrrebare mi-a fost pusa de catre Peter www.bac1-11jet.co.uk ( Geo cred ca stie si el despre cine este vorba )



Citat :
Has Rombac 1-11 AP-BFC been scrapped yet? It was parked outside the Tarom hangar.

Daca stiti ceva legat de aceste chestiuni v-as ruga sa postati atat in romana cat si in engleza ( stiu ca nu este sectiunea Engleza aici dar daca putem sa ajutam eu zic sa ajutam Very Happy )

Multumesc
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Dum 04 Ian 2009, 18:05

kkk a scris:
YR-BRI
http://www.pbase.com/fstopintl/image/94680231
Sus In jos
NATO
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 753
Varsta : 49
Localizare : bucuresti-nord
Data de inscriere : 17/12/2008

MesajSubiect: AP-BFC(FORMER YR-BRC,NOTBRI)   Dum 04 Ian 2009, 21:41

ITS TRUE:NOW IN NEAREST OF TAROM HANGAR,OTP,ARE TWO ROMBAC 111 A/C INCLUDING AP-BFC(AERO ASIA registration,former brc),THAT WILL BE SCRAPPED .
Sus In jos
eugen
Membru activ


Numarul mesajelor : 3371
Varsta : 42
Localizare : Arad, LRAR
Data de inscriere : 30/04/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Lun 05 Ian 2009, 08:31

Stie cineva care a fost BAC-ul care a venit la Arad (de la Timisoara) la Revolutie, si a ramas la Arad cateva luni bune din cauza ca a fost ciuruit de gloante? (eu asta imi amintesc sa fi fost cauza).
Sus In jos
Voicu
Moderator


Numarul mesajelor : 2375
Varsta : 54
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Lun 05 Ian 2009, 11:32

eugen a scris:
Stie cineva care a fost BAC-ul care a venit la Arad (de la Timisoara) la Revolutie, si a ramas la Arad cateva luni bune din cauza ca a fost ciuruit de gloante? (eu asta imi amintesc sa fi fost cauza).


YR- BCK
am sa caut si am sa pun si citeva poze scanate cu avionul pe platforma in acele zile din decembrie 1989.
Pozele au fost facute la vremea respectiva de Dl. Cornel Marandiuc .
Avionul a aterizat pe Arad in 22 decembrie 1989 ( eram acolo cind a aterizat ) si a plecat de pe Arad in 14 Ianuarie 1990.
Sus In jos
arianne
Moderator


Numarul mesajelor : 2723
Varsta : 24
Localizare : EBBR/LFBO/LROP
Data de inscriere : 03/08/2008

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Lun 05 Ian 2009, 11:41

http://www.abpic.co.uk/photo/1130183/

AP-BFC stored - soon to be scrapped at OTP.

LE: Asa-i. Mersi virusu.


Ultima editare efectuata de catre arianne in Lun 05 Ian 2009, 12:15, editata de 1 ori
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Lun 05 Ian 2009, 11:50

arianne a scris:

YR-BRI most probably stored at RoAF 90th Airlift Base.

the only One-Eleven at the 90th was this little fellow YR-BRH



Sus In jos
Voicu
Moderator


Numarul mesajelor : 2375
Varsta : 54
Localizare : Arad - ARW - LRAR
Data de inscriere : 28/12/2007

MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Lun 05 Ian 2009, 11:55

Voicu a scris:
eugen a scris:
Stie cineva care a fost BAC-ul care a venit la Arad (de la Timisoara) la Revolutie, si a ramas la Arad cateva luni bune din cauza ca a fost ciuruit de gloante? (eu asta imi amintesc sa fi fost cauza).


YR- BCK
am sa caut si am sa pun si citeva poze scanate cu avionul pe platforma in acele zile din decembrie 1989.
Pozele au fost facute la vremea respectiva de Dl. Cornel Marandiuc .
Avionul a aterizat pe Arad in 22 decembrie 1989 ( eram acolo cind a aterizat ) si a plecat de pe Arad in 14 Ianuarie 1990.

am gasit si pozele..... scuze pentru calitate....dar asta e.....












Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: BAC, RomBAC   Astazi la 12:32

Sus In jos
 
BAC, RomBAC
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 3 din 14Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4 ... 8 ... 14  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: SPOTTING :: Aeronave in Romania - Aircraft in Romania-
Mergi direct la: