AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
allex
Membru activ


Numarul mesajelor : 3079
Varsta : 43
Localizare : SATU MARE
Data de inscriere : 05/10/2008

MesajSubiect: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Dum 15 Feb 2009, 22:45

O prabusire controversata.:http://deva.mconet.biz/index.php?action=fullnews&id=220425&category=230&category_name=deva
Sus In jos
Edi
Membru activ


Numarul mesajelor : 712
Varsta : 46
Localizare : Ilfov
Data de inscriere : 26/02/2008

MesajSubiect: Re: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Dum 15 Feb 2009, 23:37

Alex, subiectul a fost discutat la pagina a doua a topicului "VOR Postăvarul". Posturile sunt un pic răspândite printre celelalte subiecte, dar e relativ ușor de urmărit.


Edi
Sus In jos
grek
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 122
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/08/2008

MesajSubiect: Re: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Lun 16 Feb 2009, 11:16

Oare mai exista ceva din avionul prabusit atunci?
Mi-ar placea sa fac o expeditie la locul respectiv. Poate are cineva o harta a zonei.......
Sus In jos
Balki
Moderator


Numarul mesajelor : 1658
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 24/10/2008

MesajSubiect: Re: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Lun 16 Feb 2009, 16:14

"August 2006. Masivul Retezat. Ploaie torentiala. Drum anevoios. Dupa 15 ani, Catalin Berenghi vine pe urmele tatalui. Dupa 15 ani, Catalin Berenghi se reintoarce in muntii in care avionul tatalui sau a aterizat pentru ultima oara. Muntii in care comandantul Ioan Berenghi si-a incheiat ultimul zbor.
Oras de plecare - Deva. Destinatia - varful Custura. Catalin Berenghi, fiul pilotului Berenghi Ioan, insotit de echipa HUNEDOREANUL, urca pe crestele care au oprit zborul aeronavei IL-18 YR-IMH. Masina ajunge cu greu undeva pe Valea Marii, dar curand drumurile se infunda. De aici, doar cu piciorul mai poti ajunge la destinatia dorita. Doar un om al muntelui te poate duce pana la varf. Martin Domokos stie drumul prea bine chiar daca nici el nu a mai fost acolo de 15 ani. In 1991, salvamontistul a fost printre primii ajunsi la locul accidentului.
Ploaia rece ingreuneaza urcusul. Jnepenisul des se agata de haine. Crengile ude iti pleznesc fata. Drumul spre varf ia calea raului serpuit de munte. Pietrele ce tin loc de punte sunt alunecoase si clatina. Hainele de ploaie sunt nefolositoare, pentru ca stropii reci patrund oricum pana in oase. Mersul devine greoi, picioarele nu mai asculta comanda, dar statul pe loc ar lasa frigul sa invinga. Dupa patru ore, echipajul ajunge la destinatie. In padure, bucati din avionul prabusit acum 15 ani au ramas martore ale tragediei. Din golul alpin ce se deschide la poalele Custurii se inalta stancile de care s-a izbit avionul. Dupa 15 ani, Catalin Berenghi, intorcandu-se pe urmele tatalui sau, vrea sa aprinda o lumanare la crucea ridicata in munte de mama sa la cateva saptamani dupa accident. Crucea nu mai e acolo. Dar locul e acelasi. Acolo, la poalele stancilor, Catalin Berenghi lasa lumina sa vegheze locul pustiu si sufletul tatalui."

sursa:
http://deva.mconet.biz/index.php?action=fullnews&id=220425&category=230&category_name=deva
Sus In jos
http://panourituristice.ro/
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-IMH   Mar 17 Feb 2009, 02:57

allex a scris:
O prabusire controversata
Controversata pentru ca fiecare vrea ca adevarul absolut sa fie dupa intelegerea sa. Aceasta catastrofa a fost mediatizata si reluata in variante fanteziste cu toate ca existau date concludente. O eroare de navigatie este prea putin pt unii ziaristi sau experti de ocazie
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Vin 20 Mar 2009, 19:31

[quote="ovidiu51"]
allex a scris:
O prabusire controversata
Controversata pentru ca fiecare vrea ca adevarul absolut sa fie dupa intelegerea sa. Aceasta catastrofa a fost mediatizata si reluata in variante fanteziste cu toate ca existau date concludente. O eroare de navigatie este prea putin pt unii ziaristi sau experti de ocazie[/quote

Esti asa un expert in investigare accidente aviatice, de sustii ca a fost o eroare de navigatie ? Care sunt dupa parerea ta datele concludente ? Eu nu am gasit nici una ...... si crede-ma , am cautat. Poate ma poti ajuta tu cu mai multe detalii.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-IMH   Vin 20 Mar 2009, 20:25

[quote="gabi"]
ovidiu51 a scris:
allex a scris:
O prabusire controversata
Controversata pentru ca fiecare vrea ca adevarul absolut sa fie dupa intelegerea sa. Aceasta catastrofa a fost mediatizata si reluata in variante fanteziste cu toate ca existau date concludente. O eroare de navigatie este prea putin pt unii ziaristi sau experti de ocazie[/quote
Esti asa un expert in investigare accidente aviatice, de sustii ca a fost o eroare de navigatie ? Care sunt dupa parerea ta datele concludente ? Eu nu am gasit nici una ...... si crede-ma , am cautat. Poate ma poti ajuta tu cu mai multe detalii.
1. Este concluzia comisiei de ancheta
2. Raportul de pozitie eronat:
Ora 23.42: ACC Bucuresti solicita aeronavei un nou raport de pozitie. Echipajul raporteaza un nivel de zbor de 6100 metri. Pozitia, 10 mile nautice - 18,52 km pana la Deva.
3. Locul impactului cu solul la aproximativ 60 Km sud fata de ruta
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Mier 15 Apr 2009, 21:13

salut...eu sunt fata unuia dintre cei decedati in acest accident..si nici pana acum nu am inteles ce s-a intamplat intr-un final...sunt prea multe variante..dar o exclud clar pe cea a unui stupid accident..mai ales ca tatal meu era mecanicul...

daca cineva are mai multe data..va rog contactati-ma Smile
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Mier 15 Apr 2009, 22:02

impresionant... ce sa intamplat... si accidentele alea ne indoie pe unii uneori daca sa devenim piloti, dar asta e viata, si daca e sa ti sa termine zilele, ti sa termine oriunde, nu conteaza ca esti in aer, pe pamant, sou in apa.. D-zeu sai ierte si sai odihneasca in pace.
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Dum 21 Feb 2010, 02:13

Vizitato a scris:
salut...eu sunt fata unuia dintre cei decedati in acest accident..si nici pana acum nu am inteles ce s-a intamplat intr-un final...sunt prea multe variante..dar o exclud clar pe cea a unui stupid accident..mai ales ca tatal meu era mecanicul...

daca cineva are mai multe data..va rog contactati-ma Smile

tatal meu si tatal tau au fost colegi,
Sus In jos
Adrian Nicula
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 41
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/01/2010

MesajSubiect: Re: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Mar 23 Feb 2010, 00:34

http://www.virtualarad.net/orizont_aviatic/decembrie_2002/articol5/articol_5.htm
Sus In jos
gaudi
Membru activ


Numarul mesajelor : 1152
Varsta : 38
Localizare : Ploiesti / Bucuresti
Data de inscriere : 17/07/2008

MesajSubiect: Re: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Mar 03 Aug 2010, 14:02

Un articol despre prabusirea elicopterului israelian CH-53 Yasur, care cuprinde si referiri la acest accident din Retezat:

Citat :
In Carpati si in alte zone montane se produce un fenomen atmosferic numit 'dragonul muntilor', care consta in formarea unor curenti sinusoidali, care urca si coboara foarte rapid, cu viteze de aproximativ 30 de metri pe secunda, schimbind parametrii de zbor ai oricarui aparat care se afla in 'trena' lor. Fenomenul este studiat de o echipa de specialisti in aerodinamica germani, in cadrul 'Mountain Wave Project'. O echipa de cercetatori radiestezisti a semnalat, tot in Bucegi, un cimp de forta foarte mare, care perturba functionarea aparaturii electro-magnetice, influentat de cavernele uriase specifice Carpatilor.

Un alt fenomen, semnalat de salvamontisti si turisti, consta in aparitia unor lumini ce iau diferite forme, paralelipiped, triunghi, cerc, ca hora celesta a ielelor din folclorul national. Aceste doua fenomene se pare ca au stat la baza misterioasei prabusiri a avionului IL 18, in Retezat, in august 1991. Acesta s-a izbit de un versant in zona Virfului Custura, putin inainte de miezul noptii, pe cer senin. Pilotul, avind peste 7000 de ore de zbor, cobora in vederea aterizarii pe aeroportul din Timisoara, ale carui lumini le vedea?! De fapt, deviase de la traseu cu peste 70 de kilometri si n-avea ce lumini se vada in masivul Retezat. Cauza acelui accident: 'pierderea involuntara si totala a orientarii echipajului de la bord'!
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991   Astazi la 16:39

Sus In jos
 
IL-18 PRABUSIT IN RETEZAT 13 AUG.1991
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: