AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
GYN
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 1026
Varsta : 53
Localizare : Cluj-EREDI
Data de inscriere : 09/02/2009

MesajSubiect: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970   Sam 14 Feb 2009, 10:00

Am primit bucati de Al si sticla din epava de la excursionisti prin anii 80,insa n-am reusit sa aflu ce s-a intamplat.Acum am gasit un articol in Clujeanul,dar tot nu mi-e clar ce s-a intamplat
http://www.clujeanul.ro/cluj/catastrofa-aviatica-de-la-vladeasa-2461564
Sus In jos
http://gyxtremespotting.time2forum.com/
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-AMT Vladeasa   Mier 18 Feb 2009, 20:59

GYN a scris:
Am primit bucati de Al si sticla din epava de la excursionisti prin anii 80,insa n-am reusit sa aflu ce s-a intamplat.Acum am gasit un articol in Clujeanul,dar tot nu mi-e clar ce s-a intamplat
http://www.clujeanul.ro/cluj/catastrofa-aviatica-de-la-vladeasa-2461564
Eroare de navigatie, ca si in cazul lui YR-IMH din Retezat, pilotul a inceput prea devreme coborarea, iar urmarea a fost "contactul prematur cu solul".
Sus In jos
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

MesajSubiect: Re: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970   Joi 19 Feb 2009, 07:40

ovidiu51 a scris:
Eroare de navigatie...
Cum se "explica" totusi asemenea erori mai ales cand aparatura de bord nu e defecta ?! Anul 1970 (de '91 nu mai zic) nu e perioada de pionerat in navigatie instrumentala totusi...
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: YR-AMT   Joi 19 Feb 2009, 09:45

Atunci cand o aeronava incepe coboraea pt apropiere inainte de un anume punct prestabilit pe harta de radionavigatie si sub nivelul minim de pe ruta ce poate insemna? Trebuie avut in vedere lipsa radarului de supraveghere si a echipamentelor VOR/DME de la sol in acea zona. Voi ce varianta aveti?
Sus In jos
GYN
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 1026
Varsta : 53
Localizare : Cluj-EREDI
Data de inscriere : 09/02/2009

MesajSubiect: Re: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970   Joi 19 Feb 2009, 10:22

Pe avioane in general,incepand cu cele mici de turism,exista sisteme de avertizare a proximitatii solului,optice,acustice si mecanice(lumini rosii,sonerie stridenta,voce stridenta care repeta ostentativ "pull-up",vibratii in mansa).Daca acest sistem a functionat,oare de ce au fost ignorate semnalele de alarma?
Sus In jos
http://gyxtremespotting.time2forum.com/
neagu_laurentiu
Flight Level 300
Flight Level 300


Numarul mesajelor : 342
Data de inscriere : 25/03/2008

MesajSubiect: Re: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970   Joi 19 Feb 2009, 12:18

ovidiu51 a scris:
Trebuie avut in vedere lipsa radarului de supraveghere si a echipamentelor VOR/DME de la sol in acea zona.
Nu stiu care era situatia in anul acela privind VOR/DME (daca exista cel de la Cluj, Arad sau Satu Mare ca acum) dar un semnal NDB de la aceste aeroporturi nu se receptiona la Oradea pentru o localizare (impreuna cu cel de la destinatie) ?!
Sus In jos
RwO
Membru activ


Numarul mesajelor : 767
Varsta : 33
Localizare : Constanta
Data de inscriere : 11/03/2008

MesajSubiect: Re: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970   Joi 19 Feb 2009, 12:49

GYN a scris:
Pe avioane in general,incepand cu cele mici de turism,exista sisteme de avertizare a proximitatii solului,optice,acustice si mecanice(lumini rosii,sonerie stridenta,voce stridenta care repeta ostentativ "pull-up",vibratii in mansa).Daca acest sistem a functionat,oare de ce au fost ignorate semnalele de alarma?

Daca era noapte, vreme proasta si o zona muntoasa, impadurita, ma tem ca era cam greu de evitat impactul cu solul chit ca functionau toate warning-urile de la GPWS.
Sus In jos
http://transeuroex.blogspot.com
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: NDB   Joi 19 Feb 2009, 12:53

neagu_laurentiu a scris:
ovidiu51 a scris:
Trebuie avut in vedere lipsa radarului de supraveghere si a echipamentelor VOR/DME de la sol in acea zona.
Nu stiu care era situatia in anul acela privind VOR/DME (daca exista cel de la Cluj, Arad sau Satu Mare ca acum) dar un semnal NDB de la aceste aeroporturi nu se receptiona la Oradea pentru o localizare (impreuna cu cel de la destinatie) ?!
VOR/DME-urile de la Cluj si Satu Mare s-au montat dupa `95. NDB-ul de la Oradea nu ii putea da pilotului decat capul de urmat, nu si pozitia pe ruta. Pozitia se poate stabili prin receptia liniilor de pozitie de la alte radiofaruri laterale.
Intamplator chiar astazi am avut o situatie in care o aeronava a cerut coborarea sub nivelul minim al caii aeriene, si acest caz nu este singular. In zborul IFR aceste detalii sunt cruciale. Cu toata pregatirea misiunii unii piloti trec cu vederea acest detaliu si vor sa coboare cat mai devreme. Nu am sa dau numele companiei ca sa nu provoc valuri, dar scenarii de genul celor care au dus la pierderea lui YR-IMH si YR-AMT se mai intamplasi astazi, marele noroc este ca acum avem acoperire radar si putem controla situatia. In anii 70-80 trebuia sa ii credem pe piloti cand dadeau raportul de pozitie, fie el adevarat sau eronat.
Sus In jos
ovidiu51
Membru activ


Numarul mesajelor : 1156
Varsta : 65
Localizare : Constanta (LRCK - CND)
Data de inscriere : 29/12/2007

MesajSubiect: GPWS   Joi 19 Feb 2009, 13:02

RwO a scris:
Daca era noapte, vreme proasta si o zona muntoasa, impadurita, ma tem ca era cam greu de evitat impactul cu solul chit ca functionau toate warning-urile de la GPWS.
Antonovul-24 avea la bord radioaltimetrul, dar acesta se regla abia pentru finala. Catastrofa s-a produs inca inainte de intrarea in CTR, deci era pe ruta in coborare. Pe ruta nu se folosea pt ca nimeni nu coboara sub nivelul minim. GPWS a aparut mai tarziu si nu a fost montat pe An-24
Sus In jos
raduvisitor
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 167
Data de inscriere : 27/01/2009

MesajSubiect: subiect   Joi 19 Feb 2009, 15:04

Off-topic, dar nu pot sesiza cit de penibili (si asta-i frumos spus) pot fi acei "jurnalisti", de la ziarul cu pricina.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970   Astazi la 16:41

Sus In jos
 
AN-24 prabusit pe Vladeasa 4 feb 1970
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: