AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Trecere pe Mig 21 Lancer

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2
AutorMesaj
coropijnita
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 109
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti/Craiova
Data de inscriere : 16/09/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mar 06 Ian 2009, 13:56

Confirm!
Unul din fostii mecanici de pe Hercules este acum angajat al SSAvC si ne-a povestit ca exact asa Shocked au facut americanii ochii cand au auzit cat zboara Herculesul la romanica. La ei timpul prognozat de exploatare cam asa e: 250h/an si schimba o gramada de piese la el...
Sus In jos
http://www.n-am.ro
RoNIN_731
Membru activ


Numarul mesajelor : 448
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/12/2007

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mier 07 Ian 2009, 00:19

Citat :
permite-mi si mie sa spun ca mig-urile noastre au apus demult cu toata modernizarea facuta de israelieni, care ne-a si costat o avere. e timpul sa ne luam si noi avione militare adevarate si sa scapam de relicvele alea rusesti.

Modernizarea executata de Elbit Systems Ltd. a costat sub 400 de mil USD - asta ca sa rotunjesc grosolan... Fa te rog un calcul si spune-mi cate avioane iei cu suma asta... Nu uita piesele de schimb, ceva armament, tehnica si utilajele de aerodrom, scolarizarea tehnicilor si a pilotilor, etc...

"Relicvele alea rusesti" ne-au reprezentat tara la exercitii aeriene importante, din tara si strainatate, unde pilotii nostri cu par in palma au facut diferenta. Bordul modernizat va face trecerea pe multirol mult mai usoara. Nu trebuie uitat faptul ca la data cand a intrat LanceR-ul in serviciu, DASH-ul era SF pt marea majoritate a fortelor aeriene din lume.

Parerea mea este ca la data cand a fost demarat programul DD - 1995 - modernizarea MiG-ului 21 era singura optiune inteligenta de care dispunea MApN-ul. Sa nu uitam situatia dezastruoasa a bugetului din acea perioada... Cumpararea unui avion nou era categoric exclusa - nici nu se punea aceasta problema... 23-urile si 29-urile erau prea putine si nu se renta modernizarea lor, cu toate ca s-a incercat ceva cu 29 - stim toti ce-a iesit... Deci 21 era singurul apt pt modernizare.

Sa nu se inteleaga ca sunt fan al "solutiilor de compromis"... Nu. Consider ca pilotilor militari romani ar trebui sa li se acorde infinit mai multa atentie si respect. Ar trebui sa fie dotati cu tehnica moderna NOUA si nu SH, ar trebui sa le fie ascultate doleantele referitoare la caracteristicile viitorului aparat multirol, nu totul sa se desfasoare in spatele culiselor politicii...
Sus In jos
http://www.aripi-argintii.ro
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mier 07 Ian 2009, 00:52

Griff a scris:
Capt_Vio a scris:
Mi se pare criminal de putin, cand pilotii comerciali fac intre 1000 - 1200 de ore pe an.

Pilotii comerciali sint limitati la 900 de ore pe an. Daca vrei sa zbori mai mult faci cerere la CAA.

Poate in Europa, sub regulamentul JAA / Romanian CAA. Nu stiu cum e faza acolo. In Canada este 1200 ore / an maxim, 300 ore / 3 luni maxim si 120 ore / luna maxim. (Deci teoretic, poti zbura doua luni 120 de ore, dar a 3-a luna nu ai voie decat 60 de ore)
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mier 07 Ian 2009, 07:49

si eu sunt de aceeasi parere cu ronin
Sus In jos
lancer_two_one
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Data de inscriere : 26/07/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mier 07 Ian 2009, 15:32

RoNIN_731 a scris:
Citat :
permite-mi si mie sa spun ca mig-urile noastre au apus demult cu toata modernizarea facuta de israelieni, care ne-a si costat o avere. e timpul sa ne luam si noi avione militare adevarate si sa scapam de relicvele alea rusesti.

Modernizarea executata de Elbit Systems Ltd. a costat sub 400 de mil USD - asta ca sa rotunjesc grosolan... Fa te rog un calcul si spune-mi cate avioane iei cu suma asta... Nu uita piesele de schimb, ceva armament, tehnica si utilajele de aerodrom, scolarizarea tehnicilor si a pilotilor, etc...

"Relicvele alea rusesti" ne-au reprezentat tara la exercitii aeriene importante, din tara si strainatate, unde pilotii nostri cu par in palma au facut diferenta. Bordul modernizat va face trecerea pe multirol mult mai usoara. Nu trebuie uitat faptul ca la data cand a intrat LanceR-ul in serviciu, DASH-ul era SF pt marea majoritate a fortelor aeriene din lume.

Parerea mea este ca la data cand a fost demarat programul DD - 1995 - modernizarea MiG-ului 21 era singura optiune inteligenta de care dispunea MApN-ul. Sa nu uitam situatia dezastruoasa a bugetului din acea perioada... Cumpararea unui avion nou era categoric exclusa - nici nu se punea aceasta problema... 23-urile si 29-urile erau prea putine si nu se renta modernizarea lor, cu toate ca s-a incercat ceva cu 29 - stim toti ce-a iesit... Deci 21 era singurul apt pt modernizare.

Sa nu se inteleaga ca sunt fan al "solutiilor de compromis"... Nu. Consider ca pilotilor militari romani ar trebui sa li se acorde infinit mai multa atentie si respect. Ar trebui sa fie dotati cu tehnica moderna NOUA si nu SH, ar trebui sa le fie ascultate doleantele referitoare la caracteristicile viitorului aparat multirol, nu totul sa se desfasoare in spatele culiselor politicii...

RoNIN este foarte corect ce spui si imi pare bine sa vad asemenea explicatii din partea cuiva care intelege/ a inteles ce se intimpla. Este pacat si nu ajuta in nici un fel exprimarea unor pareri intr-un mod neechilibrat dar ferm si in necunostiinta de cauza, asa cum in particular a fost ideea careia i-ai raspuns sau in general asa cum se pot gasi in destul de multe alte mesaje pe acest forum.

Ca un mic comentariu insa, unele cifere nu sint tocmai exacte. De exemplu data demararii programului nu este 1995. Pentru ca vorbesti de DD, ar trebui sa pleci de la semnarea contractului care s-a produs in 1993. Si lucrul efectiv a inceput in partea finala a anului '93. Procesul in urma caruia s-a ajuns la semnarea contractului a inceput cu cu aprox. 2 ani mai devereme.

Sorin
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mier 07 Ian 2009, 17:43

...La mijlocul anului 1993, firma Elbit a fost selectionata ca integrator al modernizarii si si-au īncheiat contractele aferente cu Ministerul Apararii Nationale si cu Aerostar. Īn 15 noiembrie 1993, a fost autorizat contractul pentru modernizare.
primul lancer A a azburat pe 22.08.1995
Sus In jos
VIC
Fotograf


Numarul mesajelor : 1128
Varsta : 25
Localizare : cluj-napoca
Data de inscriere : 13/03/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mier 07 Ian 2009, 19:10

catalin a scris:
...La mijlocul anului 1993, firma Elbit a fost selectionata ca integrator al modernizarii si si-au īncheiat contractele aferente cu Ministerul Apararii Nationale si cu Aerostar. Īn 15 noiembrie 1993, a fost autorizat contractul pentru modernizare.
primul lancer A a azburat pe 22.08.1995

nice! Very Happy intr-un fel...sincer oricat de multi ar huli unii avionul acesta tre sa recunoastem cu totii ca este o legenda si multi ar visa sa zboare pe asa cv,chiar daca performantele lui nu sunt la un nivel atat de ridicat precum alte avioane.E un avion extraordinar si sincer cred ca multi dintre noi ii vom duce dorul dupa ce va fi scos din uz Sad
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mier 07 Ian 2009, 20:47

VIC a scris:
...nice! Very Happy intr-un fel...sincer oricat de multi ar huli unii avionul acesta tre sa recunoastem cu totii ca este o legenda si multi ar visa sa zboare pe asa cv,chiar daca performantele lui nu sunt la un nivel atat de ridicat precum alte avioane.E un avion extraordinar si sincer cred ca multi dintre noi ii vom duce dorul dupa ce va fi scos din uz Sad

Evident Mig 21 este simbolul aviatiei "comuniste" si va ramane in istorie ca un avion extraordinar, pre cum a fost si P-51 Mustang sau altele pe vremea lor, dar sa nu uitam ca vremurile trec, si scopul unui avion de vanatoare nu e sa pastreze "traditia" sau sa faca pe plac spotterilor, dar sa fie o arma adegvata pentru apararea tarii si interesaele ei, precum ai aliatii sai.

Deci, sa speram ca vor fi aduse cat de curand noile tipuri de avioane, deoarece cum a zis si altcineva pe forum aici: dureaza vreo 4 - 5 ani pana cand un avion nou poate fi folosit in intregime.



Asa in paralel... si astea au fost arme "extraordinare" la vremea lor...






... si va urma si frumosul nostru Mig 21
Sus In jos
propellerdream
Flight Level 400
Flight Level 400


Numarul mesajelor : 622
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 19/07/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mier 07 Ian 2009, 20:59

Ma gandeam cum ar fi ca Fortele Aeriene Romane sa pastreze in stare de functionare o formatie de 4-6 avioane Mig 21 cu care sa participe la demonstratii aeriene in toata lumea? Sa se creeze un lot de acrobatie cu avionul asta... istoric. Cred ca ar face furori pilotii romani peste cativa ani, dupa iesirea exploatare a lui 21. Insa probabil ca acest lucru nu se va intampla pentru ca, din cauza caschetei patrate, factorii de decizie de prin armata si Ministerul Apararii nu bat intr-atat de departe cu competenta in domeniul marketingului si al promovarii imaginii romaniei.
Sus In jos
http://www.propellerdream.ro
zapacitu
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 158
Data de inscriere : 28/04/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mier 07 Ian 2009, 21:50

Aici chiar nu e vorba de caschete patrate, ci pur si simplu de LIPSA BANILOR - vezi discutia pe care am avut-o cu VIC referitor la spalarea MiG-urilor in topicul cu avioane militare. Daca pe anul asta nu sunt bani pt. avioane noi si pilotii vor zbura doar 100 ore maxim, ma indoiesc ca peste vreo 5 ani ne vom permite o escadrila de "retrojeturi" care sa zboare in paralel cu multirolul.

Pastrarea in stare de zbor a avioanelor de vanatoare cu reactie iesite din dotarea curenta e un lux pe care putini si-l permit in lume: SUA (F-4), Elvetia (Hunter) si parca UK - si aici vorbesc de jet-uri pastrate in stare de functionare de fortele aeriene respective sau de asociatii afiliate lor, nu de operatori pur privati.

De altfel, chiar si formatiile de acrobatie aeriana cu traditie au probleme: Red Arrows (Hawk) era amenintata cu desfiintarea recent, iar existenta lui "Swiss Demo Team" (F-5 Tiger) e pusa sub semnul intrebarii o data cu retragerea apropiata a F-5, in cel mai bun caz vor ajunge sa zboare pe PC-9/21.
Sus In jos
gabi-737
Membru activ


Numarul mesajelor : 4327
Varsta : 39
Localizare : Oradea
Data de inscriere : 26/12/2007

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mier 07 Ian 2009, 23:53

Macar 4-6 avioane??? cred ca glumesti...nu au fost in stare sa tina macar un 29 asa de mandrie sau de "samanta", crezi ca or tine macar 4 MiGuri 21??? Eu m-as mira daca ar pastra unu singur , poate pe cel mai bun.

Oricum putin optimism nu strica Very Happy
Sus In jos
RoNIN_731
Membru activ


Numarul mesajelor : 448
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/12/2007

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Joi 08 Ian 2009, 00:16

Sincer, eu as fi preferat o echipa de demonstratii aeriene dotata cu IAR-uri 93, un avion romanesc ce-a disparut mult prea repede...
Inca mai am pe retina ce-a facut sarbul ala cu Orao la RoIAS 06...
Sus In jos
http://www.aripi-argintii.ro
lancer_two_one
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Data de inscriere : 26/07/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Joi 08 Ian 2009, 05:34

RoNIN_731 a scris:
Sincer, eu as fi preferat o echipa de demonstratii aeriene dotata cu IAR-uri 93, un avion romanesc ce-a disparut mult prea repede...
Inca mai am pe retina ce-a facut sarbul ala cu Orao la RoIAS 06...

93-ul a a fost si a iesit din inzestrare un copil nematurizat. Spun asta cu mare parere de rau; n-a fost un avion prea iubit in Aviatie. Iar celor care n-au trecut pe acolo le inteleg entuziasmul desi este nefondat.

Desigur s-ar fi putut face mai mai mult, dar in pofida efortului de dezvoltare a existat si o mare cota de neintelegere, nepricepere, teama etc. Abordarea Iugoslavilor a fost de la un punct diferita si din cit stiu acolo, Orao n-a fost fiul vitreg al tuturor.

Sorin
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Joi 08 Ian 2009, 22:32

motoarele lui 93 l-au tras f mult in jos...pacat....
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Vin 09 Ian 2009, 02:13

catalin a scris:
motoarele lui 93 l-au tras f mult in jos...pacat....

nu l-au tras motoarele cat l-au tras trenu Wink si asta de la un mecanic de IAR-93 citire
Sus In jos
lancer_two_one
Airport Level
Airport Level


Numarul mesajelor : 90
Data de inscriere : 26/07/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Vin 09 Ian 2009, 15:00

virusu a scris:
catalin a scris:
motoarele lui 93 l-au tras f mult in jos...pacat....

nu l-au tras motoarele cat l-au tras trenu Wink si asta de la un mecanic de IAR-93 citire


Nu este incorecta nici una din afirmatii, dar nici una nu este completa. Am sa revin poate cind am sa gasesc ceva timp pe tema asta despre 93 si pe un topic nou; asta parca era pentru trecerea pe 21. cheers

Sorin
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Vin 09 Ian 2009, 23:56

corect Very Happy
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Astazi la 08:47

Sus In jos
 
Trecere pe Mig 21 Lancer
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Inapoi  1, 2

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: