AcasaAcasa  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiti | 
 

 Trecere pe Mig 21 Lancer

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 00:06

o stire noua....neaparuta niciunde... s-a deblocat trecerea pe '21 ... toti care zburau soimul incep trecerea pe '21 Smile pe soim/standard au ramas numa instructorii respectiv cei din scoala de aplicatie...deci s-a deblocat circuitul: IAK-52 -- IAR99-- MIG 21 LancerR
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 08:39

Super.. In cazul asta, cunosc cel putin 3 pers care tre` sa dea de baut. Very Happy
Sus In jos
zapacitu
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 158
Data de inscriere : 28/04/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 14:40

Mie nu mi se pare super. Din "Cer Senin" (nr.3/2007, pag.24) reiese ca trecerea pe Lancer s-a blocat in indeea in care urma sa vina noul avion si nu avea sens sa treaca tinerii absolventi pe Lancer, asa ca zburau in continuare pe Soim o vreme, dupa care treceau pe ala nou o data ce se lua decizia care va fi achizitionat.

Daca s-a dat liber la trecerea pe Lancer e clar: nema multirol.
Ma asteptam la stirea asta...


Ultima editare efectuata de catre zapacitu in Lun 05 Ian 2009, 14:48, editata de 1 ori
Sus In jos
VIC
Fotograf


Numarul mesajelor : 1128
Varsta : 25
Localizare : cluj-napoca
Data de inscriere : 13/03/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 14:43

zapacitu a scris:
Mie nu mi se pare super. Din ce am citit in Cer Senin mai demult (cred ca anul trecut in vara) reiese ca trecerea pe Lancer s-a blocat in indeea in care urma sa vina noul avion si nu avea sens sa treaca tinerii absolventi pe Lancer, asa ca zburau in continuare pe Soim o vreme, dupa care treceau pe ala nou o data ce se lua decizia care va fi achizitionat.

Daca s-a dat liber la trecerea pe Lancer e clar: nema multirol.

e na...rilex
Sus In jos
allex
Membru activ


Numarul mesajelor : 3079
Varsta : 43
Localizare : SATU MARE
Data de inscriere : 05/10/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 14:57

Cel putin in urmatorul an nu va fi nici o achizitie.......
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 16:48

zapacitu a scris:
Mie nu mi se pare super. Din "Cer Senin" (nr.3/2007, pag.24) reiese ca trecerea pe Lancer s-a blocat in indeea in care urma sa vina noul avion si nu avea sens sa treaca tinerii absolventi pe Lancer, asa ca zburau in continuare pe Soim o vreme, dupa care treceau pe ala nou o data ce se lua decizia care va fi achizitionat.

Daca s-a dat liber la trecerea pe Lancer e clar: nema multirol.
Ma asteptam la stirea asta...

Asta e stupid. Daca se semneaza azi contractul, avioanele vin abia peste 2-3 ani. Mai ales ca ai citat dintr-o publicatie din 2007, iar acum sintem in 2009 fara contract semnat.

Ce fac elevii timp de 2-3 ani, se dau cu Yak-ul si Soimul peste cap pana li se inverzeste fata? Cat timp ia sa faci trecerea de pe un avion militar pe altul? Ma indoiesc ca 2-3 ani. Cel mai mult ia sa scoti primii instructori, apoi se face totul ca pe banda rulanta.
Sus In jos
zapacitu
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 158
Data de inscriere : 28/04/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 17:21

Asta scria, citeste si tu si spune-mi ce intelegi:
http://www.roaf.ro/ro/cer_senin/arhiva/2007/cer_senin_3_2007.pdf
Reiese ca cei care au terminat in 2006 se dadeau tot cu Soimu.
Din cate stiu eu, trecerea se face in cateva luni
Atunci care ar putea fi motivul pentru care s-a oprit trecerea pe Lancer aproape 3 ani?
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 18:48

N-am zis ca e stupid ce ai zis tu...ci faptul in sine, oprirea de la trecere.

zapacitu a scris:
Atunci care ar putea fi motivul pentru care s-a oprit trecerea pe Lancer aproape 3 ani?

E o intrebare retorica, nu-i asa? Wink
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 18:50

Pai asta pare a fi un lucru bun, si daca tot suntem la acest subiect, cam cate ore pe an zboara un pilot de Mig in Romania? Dar un "elev" pe Soim?. Aveti voie sa pilotati mai multe tipuri de avioane pe an? De exemplu, pilotii de Mig 21, pot sa piloteze si Yak, sau nu? Dupa cum am inteles, in Canada nu-i lasa pe pilotii de F-18 sa piloteze Hawk-uri, chiar daca antrenamentul lor inainte de Hornet a fost pe acel avion.
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 19:11

Capt_Vio a scris:
Pai asta pare a fi un lucru bun, si daca tot suntem la acest subiect, cam cate ore pe an zboara un pilot de Mig in Romania? Dar un "elev" pe Soim?. Aveti voie sa pilotati mai multe tipuri de avioane pe an? De exemplu, pilotii de Mig 21, pot sa piloteze si Yak, sau nu? Dupa cum am inteles, in Canada nu-i lasa pe pilotii de F-18 sa piloteze Hawk-uri, chiar daca antrenamentul lor inainte de Hornet a fost pe acel avion.

Sincer eu cred ca oprirea ar trebui sa inceapa sa se faca dupa ce se semneaza contractul. Pana atunci pilotii sa-si faca trecerea.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 21:04

pai cei 13 + instructorii de la iar 99 au primit am inteles eu 40 de ore pt 2009. cei de la '21 mi-au zis ca 20 de ore pt 2009.eu stiu cativa care nu zburasera lancer,erau de cativa ani la 99....si parerea mea este ca e bine sa zbori un avion de viteza,mai putin manevrier inainte de a trece pe mult asteptatul multirol
Sus In jos
zapacitu
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 158
Data de inscriere : 28/04/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 21:25

catalin a scris:
pai cei 13 + instructorii de la iar 99 au primit am inteles eu 40 de ore pt 2009. cei de la '21 mi-au zis ca 20 de ore pt 2009.
Daca si pe multirol o sa li se aloce tot atatea ore, il cumparam degeaba.

Niste cifre comparative:
Cehii de pe Gripen zboara 140 de ore pe an si se antreneaza doar pentru misiuni aer-aer, nu multirol.
Maghiarii, tot pe Gripen, 76 de ore/an.
Ca sa nu mai zic americanii au 180-200 ore/an...
Sus In jos
VIC
Fotograf


Numarul mesajelor : 1128
Varsta : 25
Localizare : cluj-napoca
Data de inscriere : 13/03/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 21:36

alte conditii....no comment
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 21:48

la noi cei operationali au 120 de ore pe an la migul 21
Sus In jos
Capt_Vio
Fotograf


Numarul mesajelor : 1327
Varsta : 35
Localizare : Canada
Data de inscriere : 04/01/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 23:04

catalin a scris:
la noi cei operationali au 120 de ore pe an la migul 21

Si la Canadieni e putin. Poate 100-150 ore / an pe CF-18.... Mi se pare criminal de putin, cand pilotii comerciali fac intre 1000 - 1200 de ore pe an. Da, nu se compara, dar totusi, pentru unii (exemplu mine), sacrificiile care trebuie facute sa fi pilot militar nu merita rasplata de a pilota un avion de vanatoare, si asta... IN CAZ ca esti bun si ajungi acolo....

Varianta civila a fost mai pe placul meu.

Mult noroc catalin! Te apreciem!
Sus In jos
coropijnita
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 109
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti/Craiova
Data de inscriere : 16/09/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 23:22

Adevarat ca la comerciala se zboara mult mai mult, dar o buna parte din zbor e timp "mort", pilotul nu face decat sa supravegheze instrumentele, nu "piloteaza" efectiv (adica nu manevreaza comenzile de zbor ale avionului - ca poate nu e corect "nu piloteaza"). In schimb pe un avion de vanatoare nu cred ca exista timpi din astia sau daca exista sunt mult mai mici. Ar fi interesant de vazut cate decolari/aterizari face un pilot civil si unul militar, pe an ca sa facem o comparatie mai realista.
Sus In jos
http://www.n-am.ro
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 23:35

Capt_Vio a scris:

Si la Canadieni e putin. Poate 100-150 ore / an pe CF-18.... Mi se pare criminal de putin, cand pilotii comerciali fac intre 1000 - 1200 de ore pe an....

Comercialii produc bani, pe cand militarii....
Sunt curios cate ore de zbor face, intr-un an, un pilot roman, de pe C-130 Hercules.... Question
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Lun 05 Ian 2009, 23:55

cipi_TM a scris:

Comercialii produc bani, pe cand militarii....
Sunt curios cate ore de zbor face, intr-un an, un pilot roman, de pe C-130 Hercules.... Question[/quote]

de acord, dar militarii iti pazesc spatele, si la nevoie mor pentru asta Wink
Herculistii cred ca zboara destul de mult, mai ales ca au rutele astea de afghanista si irak
Sus In jos
RoNIN_731
Membru activ


Numarul mesajelor : 448
Varsta : 38
Localizare : Bucuresti
Data de inscriere : 28/12/2007

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mar 06 Ian 2009, 02:36

Mda... Se pare ca, mai ales datorita dragilor nostrii politicieni si ale lor capete patrate, se va incerca prelungirea resursei MiG-ului 21 in asteptarea multvisatului multirol... Inca o solutie de compromis, a cata oare?...
Parerea mea este ca deblocarea trecerii tinerilor pe 21 a fost dictata de numarul mare de piloti "masati" pe 99 Standard si Soim. Trebuia rezolvata intrun fel anume problema pt ca se crease un blocaj: nu poti tine o vesnicie promotii intregi de piloti pe reactoare subsonice in asteptarea luminitei de la capatul tunelului... Cum tunelul e lung pe la noi pe aceste meleaguri, nu vad ce altceva ramanea de facut...
Desigur, este o manevra ce comporta un grad apreciabil de risc, stiut fiind faptul ca 21 este la apusul carierei, iar o buna parte din celule se apropie vertiginos de 40 de ani vechime... Mai mult ca sigur canibalizarea va fi in floare, dar nu tehnica va fi problema cea mai arzatoare, ci numarul extrem de mic de ore de zbor... Din nefericire, in 2009, niciun pilot militar nu va depasi 100 de ore de zbor, fie el de la vanatoare, transport sau elicoptere...
Sus In jos
http://www.aripi-argintii.ro
Boeing777-300
Fotograf


Numarul mesajelor : 857
Localizare : Macondo
Data de inscriere : 02/12/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mar 06 Ian 2009, 07:40

permite-mi si mie sa spun ca mig-urile noastre au apus demult cu toata modernizarea facuta de israelieni, care ne-a si costat o avere. e timpul sa ne luam si noi avione militare adevarate si sa scapam de relicvele alea rusesti.


e un articol in ziua care descrie bine situatia.
http://www.ziua.ro/display.php?data=2009-01-06&id=247511
Sus In jos
cipi_TM
Membru activ


Numarul mesajelor : 1409
Varsta : 35
Localizare : Timisoara
Data de inscriere : 04/10/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mar 06 Ian 2009, 09:02

virusu a scris:

de acord, dar militarii iti pazesc spatele, si la nevoie mor pentru asta Wink
Herculistii cred ca zboara destul de mult, mai ales ca au rutele astea de afghanista si irak

ai dreptate, militarii ne apara spatele.
cred ca cel mai bine este sa compari pilotii comerciali cu herculistii, nu cu pilotii de pe supersonice.

ps: ideea ca trebuie sa mori pentru tara....o victorie nu se obtine prin numarul de morti...
Sus In jos
Griff
Moderator


Numarul mesajelor : 1398
Varsta : 33
Localizare : two steps from Hell
Data de inscriere : 27/09/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mar 06 Ian 2009, 09:35

Capt_Vio a scris:
Mi se pare criminal de putin, cand pilotii comerciali fac intre 1000 - 1200 de ore pe an.

Pilotii comerciali sint limitati la 900 de ore pe an. Daca vrei sa zbori mai mult faci cerere la CAA.
Sus In jos
Vizitato
Vizitator



MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mar 06 Ian 2009, 09:39

confirm si eu treaba cu 900 de ore pe an.stiu ca cei de la carpat au facut anul trecut o cerere de inca 20 sau 30 de ore peste cele 900
Sus In jos
Virusu
Moderator


Numarul mesajelor : 2688
Varsta : 31
Localizare : Cluj Napoca
Data de inscriere : 30/12/2007

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mar 06 Ian 2009, 11:15

cipi_TM a scris:
virusu a scris:

de acord, dar militarii iti pazesc spatele, si la nevoie mor pentru asta Wink

ps: ideea ca trebuie sa mori pentru tara....o victorie nu se obtine prin numarul de morti...

daca citeai atent vedeai ca am zis la nevoie. crede-ma ca stiu ca nu asa se obtine o victorie.
Sus In jos
zapacitu
Flight Level 100
Flight Level 100


Numarul mesajelor : 158
Data de inscriere : 28/04/2008

MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Mar 06 Ian 2009, 12:27

Intreba cineva de cat zboara pilotii de pe C-130.
N-am idee, dar avioanele sunt folosite foarte intens.
Exploatarea normala ar fi de 250 ore/an, ale noastre au zburat de exemplu in 2004 in medie 1000 ore/an. Shocked
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Trecere pe Mig 21 Lancer   Astazi la 00:22

Sus In jos
 
Trecere pe Mig 21 Lancer
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ROMANIAN SPOTTERS :: DIVERSE/OFF-TOPIC :: Discutii generale - Aviation Chat-
Mergi direct la: